Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Steven: Miért váltottam Tv-ről projektorra?
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- gerner1
- bambano: Bambanő háza tája
Új hozzászólás Aktív témák
-
panki70
csendes tag
Sziasztok fórumtársak. Én új vagyok itt a Peu-fórumon, a segítségeteket kérem. Egy 2001-es 406 2.0 Hdi-n "Immobiliser fault" hibám van, nem lehet elindítani az autót. Ha valaki tudna ajánlani diagnosztát, akkor privát üzenetben tegye meg legyen kedves. Köszönöm, Attila -Bp
-
csabi94
őstag
válasz
addamka #3746 üzenetére
Közben visszaolvastam, és anno beszéltük már, hogy 2.2 hdi. Hiába, amikor kerestem az enyémet, akkor annyi emberrel beszéltem, hogy már nem is emlékeztem rá. Sorry.
December elején én is hivatalos csoporttaggá avanzsáltam, be is dobok egy képet róla.
2011-es, 2.2 hdi (204 lovas), sok extrával. B. Gábor szervizelte február elején (gondolom Te is oda viszed
), volt egy vezérlés cserém, kapott új szilenteket (lengőkar szilentek, és csonkállvány szilent), be lett állítva a futómű. Olajat, szűrőket, magam cseréltem, illetve beépítettem egy ledet a regenerálás jelzésére (ez nem sikerült olyan jól, mert közben majdnem eltörtem a tükröt, és nem elég erős a led, ezért csak szürkületben vagy sötétben veszem észre ha regenerál, viszont ha leparkolok és ránézek, észre lehet venni nappal is). Szerencsére sokat mentem az utóbbi időben sötétben, ezért nagyjából tudom, hogy a 2 regenerálás között kb. 600 km telik el, már szinte előre tudom, hogy mikor fogja csinálni. Dec. 10 óta beleszaladt 10.000 km, nagyon szeretem, elfogadom a hülyeségeit (fejegység buta, a váltó sokszor elvesz az erőből, nem mindig oda kapcsol gyorsításnál, ahová én szeretném, illetve mentem mostanában 1-2 DSG-s autóval, ég és föld, cserébe ez talán olcsóbban fenntartható
). Úgyhogy nagyjából ennyi eddig a tapasztalat.
Fogyasztása átlagosnak mondható, ha nagyon óvatosan megyek, felülről szerintem meg lehet közelíteni hosszabb távon az 5 litert, de még én sem tudok nagyon óvatosan menni vele (előző autómmal első voltam (92-ből) a Spritmonitoron az adott típusból
, ezzel most hatodik (61-ből)).
Az autó amúgy tele van karcokkal (valaki a vásárlást követően csinált egy szép hosszú csíkot a motorháztetőre is), illetve egy-két felni dobja le magáról a fényezést. A felnik javítását két év múlva tervezem (ekkorra kopik el a téli gumi szett, és kap majd 4 db 17-es felnit télre, hiszen nem állhat bakon addig az autó míg javítják a felniket
), és ez a 18-as valószínűleg megmarad nyárra. Vagy ha sikerül a Crosstourer felnijeit beszerezni (Fb csoportban van most, de még nem szántam rá magam a vásárlásra, főleg a jelen vírushelyzetben), akkor az lesz a nyári, ez a 18-as meg megmarad télinek.
Polírt akkor fog kapni, ha már nem a csillaggarázsban alszik.
-
válasz
csabi94 #3745 üzenetére
De, 5-ből 4-be néha ránt, sajna sok kmvel vettem, és nálam volt az első olajcsere benne. De ez annyira nem zavaró, ami necces, hogy néha elindulásnál ránt, szóval lehet lesz egy váltó felújítás ha vége a korona időszaknak. Ha összejön április 14-én viszem a budapesti mesterhez, ő egy újabb olajcserét javasolt még. Meg most már hidro gömb felújítás is lesz, 350e km van benne, most kezdett el kemény lenni a futómű.
2.2 HDi 200 amúgy az alany. -
nOvOp
senior tag
válasz
MC Pite #3743 üzenetére
Köszi, észben tartom. De mivel nem én csinálom, így nehéz. Ha értenék hozzá, már rég kipróbáltam volna az összes javaslatot, amit adtatok. De így max csak mondani tudom a szerelőnek, akinek nyilván van saját elképzelése.
#Nordik: végül onnan rendeltem egy olcsóbbat, azt mondták az is teljesen jó.
https://alkatreszek.hu/pc_1208_la -
MC Pite
veterán
Ok, a néha indul néha nem alapján néha kimegy. Nálam a Picasso 2-3 hét alatt 3× nem indult, heti 6 napot használtam. Elsőre azt hittem pumpa, utána azt hittem relé/BSM. Kicseréltem a BSM-et(a régit elküldtem javíttatni), és pár hónapig jó volt. Majd megint nem indult. És közben kiderült hogy a BSM jó, de az adott pin korrodált. Akkor derült ki amit fentebb írtam.
Azóta körültekintőbben méregetek, a szerelők sorban pumpát és BMS-et cseréltek volna akiket kérdeztem ezek alapján. -
MC Pite
veterán
Mi lett kimérve pontosan, szakadt/rövidzáras tekercs, vagy hátra jutó fesz többszöri próbával?
Amit említettem hiba gyakoribb, és akkor sem indul el a pumpa (kb 9V-tól indul el, de volt mikor csak 7V jutott hátra).
Nehogy fölösen cseréjetek pumpát. És mindenképp érdemes ellenőrizni, minimum kontaktsprézni a csatlakozót a BSM-nél, mert az lehet a következő hiba. (Ill ha a pumpa ment tönkre, valószínű hogy már a csökkenő feszültség, növekvő áramerősség miatt.) -
nOvOp
senior tag
válasz
molnarpeter #3739 üzenetére
Jó kérdés, nem tudom, nem én néztem, mert..... nem értek hozzá.
#Nordik: megnézem akkor még1x
-
nOvOp
senior tag
Nekem erre a hibajelensegre az önindítót cserélték ki. Azt nem tudom, hogy megszűnt e a jelenség, mert kb. két hete volt és csak ritkán jelentkezett a melegen nem indulási probléma. Azóta mondjuk nem, de sokat egyszerre, több megállással nem is mentem. De ezt is mondom majd a szerelőnek, köszi!
-
Nordik
őstag
Nem lehet ez hőmérséklet jeladó? Nekem ugyanezt csinálta egy Opel. Hidegen tökéletesen indult, melegen nehezen vagy egyáltalán nem. Gyakorlatilag a hutofolyadek hőmérséklet jeladó volt azthiszem hibás, mindig -40fokot érzékelt. Természetesen ez meleg motornal ahhoz vezetett, hogy tuldusitott és nyomta a felesleges naftat. Kicsereltem és tökéletes lett.
-
MC Pite
veterán
Feketelaszlo: A magasság állítás minden autóba benne van. Ugyanúgy kézzel korrigálod, mint izzónál, miről van szó?
Automata szintszabályzás (és fényszóró mosó) 2000 lumen felett kell, a normális retrofit ledek (pl a Philips) kb 1700-1800 lumenes (bár fehérebb és homogénebb, illetve szélesebb a vetített kép, így a szemnek nagyobbnak tűnik a különbség). gifen Te sem gondolod komolyan, hogy egy kettes Puntóba, kettes Clioba és több tucat autóba az izzós vetítőlencsés világítás is szintszabályozós...dev28: Igazad van, nem legálisak, minden fényszóróba olyan fényforrást lehet rakni, amire jóváhagyták. És a ledizzók 95%-a tényleg sz*r szórt fényt ad, mert nem olyan felületről világít mint egy izzószál.
De:
Oldalnézetből (ahonnan képezik a vetített képet) az elsődleges [kép] , de az is fontos, hogy minél vékonyabb, lehetőleg réz hővezető legyen a két oldali chip között, hogy ne legyen a chipek bázistávolsága [kép] (a jobbak bő 2mm, a gyengébbek 5mm -es chip felszín közötti távolságot tudnak). Ha normális driver van hozzá, normális a hűtés (elég erős, és nem túl nagy a tehetetlensége), jó minőségű chipekkel van szerelve (Cree multicore, Philips ZES, Soul CSP Y18/Y19 széria) és el is fér -és jó a lámpánk- akkor bizony vannak elég jó alternatívák. Vannak youtube csatornák ahol az izzókat, ledeket mérik , ahogy egyéb [oldalak] is foglalkoznak mindenféle fényforrással. Szélesebb képet úgy tudnak, hogy befelé kicsit hosszabb a fényforrás, így a foncsort/lencsét kopptól koppig kivilágítják - az izzók nem, ott minél kisebb szálat használnak emelt fényerejű izzóknál, hogy középre/messzire koncentrálódjon a fény inkább, hogy a FOM (dobozra írt szám hogy mennyivel erősebb mint a normál izzó) szerint minél jobban végezzen. [link]Én 2016 óta led főfénnyel járok, műszakin is voltam többször, rendőrök is állítottak meg már sokszor (évi 25-30ezret megyek) és valószínű mert nem vakítós, normális fényforrást használok, soha nem szóltak miatta (sőt), még a leghulladékabb kvalitású H4es lámpákkal sem [kép] . Ez nem jelenti azt, hogy törvényes lenne(!), vagy ne büntetnének meg valakit alkalomadtán emiatt. De kicsi az esélye egy normális lámpában normálisan beállítva normális fényforrással.
Arra próbáltam rávilágítani, hogy sajnos az Osram/Philips/Tungsram/GE lobbija ellenére sem engedélyezték a normálisokat sem, de léteznek jók, nem szar az összes ledes, és nem világít jól az összes izzós sem. (Viszont a xenonos retrofit fényforrások mind rossz képet vetítenek, mert téglatest helyett mandula alakú a fényforrás metszete!)
Ha valaki törődik az autóval , jók a lámpái, tiszta a foncsor/búra, egy jó minőségű szettel növeli a biztonságot, és nem zavar senkit, sőt. Ellenben sok trehány lusta felelőtlen ember b*szik a világításra, és vagy a csillagokat világítja meg, vagy előtte csak egy csíkot, ez mégsem büntetendő.
Aki szerint mindegy, elég 1-2 csíkot megvilágítani, az meg egy felelőtlen hülye. Akik nem állítanak izzócserénként lámpát, azokra mit mondjak? Akik elhiszik(jóhiszeműen), hogy a műhely jól állítja be, ellenőrizzenek rá egy mélygarázsban pl, borítékolom hogy 98%ban rosszul állították be sajnos (mert olyan gépet amivel jól lehetne, még sehol nem láttam, párhuzamosságot nem tudják ellenőrizni, a pálca/jelölő lézer használata (a jelhez, mint pl [itt] ) híján pedig a magasság állítás sem ért egy marék lepkét sem.Bármivel is világítunk, először is legyen jól beállítva, és legyen jó állapotú a lámpatest!
-
dew28
aktív tag
Utolso kettore valasz:
Hiaba veszel 300.000-ert bele akarmilyen csillivilli LEDet, kozuti forgalomban NEM hasznalhatod! CSAK es kizarolag olyan fenyszoro lehet LEDes, amelyik ugy jott ki a gyarbol!
(ellentetben a Xenonnal, ahol azert vannak kiskapuk.)Jelenleg nem letezik olyan foglalatba szerelheto LED fenyforras, amelyik teljesiti az EU-ban alkalmazott szabvanyokat.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
skitzoo #3720 üzenetére
Nincs értelme, mert ezekben még nem volt semmilyen automata fényszóró szintszabályozás (ha jól emlékszem a kormány alatt van egy manuális 3 szintes, de az lehet, hogy felszereltségfüggő volt). Így hiába is lehetne esetleg olyan terméket találni, ami nem vakít és megfelel a szabályoknak, ha egy kicsit megterheled vagy kanyarodsz akkor máris máshova fogja szórni a fényt. Ez muszáj minden xenon/LED projektoros autóba - s ez az ami hiba esetén jó drága javítás, úgyhogy inkább örülj a faék egyszerűségű halogén fényszórónak.
-
MC Pite
veterán
válasz
skitzoo #3720 üzenetére
Lehet, de a 95% gagyi, és vakítani fog, plusz te sem.látsz vele esőben, ködben. Az 5% meg vagy drága, vagy pontosan tudnod kellene mit kell nézni. (Méretek, hűtés, védelmek, vetített kép, chipek, chipek mérete/hővezető Vastagság, stb). [link]
Van 4300 vagy 5200Kelvines fix aluhűtőbordás kb 5000ért, csak hidegfehér ventillátoros még jobb vetített képpel 7000ért és 16000-ért Philips, ami szinte mindenbe jó.(Mármint Kínából, áfa nélkül, és nem a mostani árfolyammal számolva. -
MC Pite
veterán
Nem a bizti a ludas, a csatlakozó.
Ellenőrizni úgy tudod, hogy az üzemanyagsinen megkeresed a szelepet (autós szelep mint a gumin) és megnyomod (kellő körültekintéssel, hideg motornál). Ha fröcsköl a benzin, ment a szivattyú indítózásnál. Ha nem, nos, nem indult el. Ha van multimétered mérd meg mennyi fesz megy ajtónyitáskor/indtáskor a pumpához, ha kevesebb mint 12V, bingó. Nekem hol indult, hol nem. Ha elkapta akkor ment, padlógáznál is eleget szállított. Ez rengeteg korabeli autónál jelentkezik, alulméretezték a csatlakozókat.
Szétszedés takarítás javít a helyzeten, de utána kell járni, több BSM-nél a mellette lévő lábra is ki van vezetve, bontóból/Zolysytő kell venni sarut és egy Y-t kell csinálni. -
nOvOp
senior tag
Igen, megnéztem a biztit, szerintem jó. .
A cserét ettől függetlenül sajnos nem próbáltam meg. Bár azt sem tudom, van e tartalék.
Próbáltam a tartalék kulccsal is, ua. Nekem az gyanús, hogy még egyszer beindult, majd alapjáraton leállt pár másodpercen belül, és azóta hiába indítom. -
skitzoo
senior tag
Sziasztok. Adott egy 2000es évjáratú Xsara.a kerdesem6az lenne, hogy ledes világítást lehet bele rakni? Mármint a fényszóróba.
-
-
nOvOp
senior tag
válasz
molnarpeter #3672 üzenetére
A kulcs kérdés megoldódott, 5000 ft volt a másolás, és teljesen jó.
Más.
Korábban volt olyan,hogy meleg motornál nem indult a kocsi, csak kattant egyet és semmi. Hideg indításnál mindig pöcre ment, és meleg indításnál is csak néha fordult elő. Nem értek hozzá, így elsőre akku hibának gondoltam,amit mások is megerősítettek. Vettem egy újat és kicseréltem. Később ismét előjött a probléma, így tudtam, nem az volt a gond. Elvittem szervizbe, önindítót cseréltek rajta kb. két hete. Ma reggel jöttem haza munkából, reggel egyből indult, majd mikor hazaértem és leparkoltam, láttam hogy kicsit ráálltam a padkára az első kerékkel, gondoltam arrébb gurulok, de mikor indítottam elindult, majd alapjáraton szépen leállt. Csodálkoztam mert ilyet még nem csinált. Ezután már hiába indítottam, csak teker. Vártam egy fél órát, ismét megpróbáltam, de ugyanaz. Tegnap tankoltam, omv-nél 95 max motiont (talán nincs jelentőssége). C3 1.4 benzin 2004. Gondolom szerviz, de mi lehet? -
Akkid
friss újonc
Sziasztok! Adott egy 2014-es C4 grande picasso amibe keresnék ( km meg a fordulatszámmérős) óracsoportos digitális kijelzőt, lehetőleg olyat ami nincs megfolyva 150-200 e körül. Akinek esetleg van ne tartsa magában!
-
dew28
aktív tag
válasz
MC Pite #3713 üzenetére
maradjunk annyiban, hogy volt mar a kezem kozott par multimeter, de meg a legsilanyabb minosegu sem mert +- 5 tizeddel melle. egy akku egeszseget ugyis terhelovillaval illik merni, sima feszmeresnel, ha egy leallitott auto akkuja 10.7V +- 5 tized korul mozog, akkor ott mar ugyis toltod / csereled.
de tokmindegy amugy, ha nincs a haznal, es mondjuk annyit nem ert hozza az ember, hogy hogy kapcsolja be, hogy ne zarja rovidre az akkut, akkor vehet 2-5- vagy 20 ezerert is.
Ha 10evente egyszer szeretnel falat furni, nem veszed meg a 200k-s makita gepet, holott mennyivel pontosabb/tartosabb stb.. Ott es akkor, abban a pillanatban az a fontos, hogy van amivel ki tudod furni azt az egy lyukat, vagy nekiallsz kiskanalbol reszelt furoszarral kikanalazni, mint a bortonokben -
dew28
aktív tag
ha evente egyszer szeretned tudni, hogy tolt-e a generatorod, akkor edesmindegy, hogy 14.5 vagy 14.2 az ertek amit mutat..
ettol fuggetlenul nyilvan igazad van, sot az 50k-s meg tobb funkcioval rendelkezik, es szep nagy a kijelzoje is.. -
dew28
aktív tag
2000 forint koruli befektetes egy alap multimeter. sok mindenre jo az, szerintem alap cucc egy haztartasban mint a kalapacs
-
AXisBOLD
addikt
Sziasztok,
hosszú a történet, így csak a lényeget írom el.
206 1.4 benzin, 2004, még mindig szopok vele.
Rángatott, illetve műszerfal mutatók lecsapódtak, check engine, légzsák villant és maradt (utóbbi már évekkel ezelőtt is előjött random, de mivel akkor más baja nem volt és 2-3 indítás után eltűnt, így nem foglalkoztam vele)
Valami villamossági gondja lesz, mert porlasztócsúcs, gyújtótrafó, gyújtókábel cserélve lett, de a hiba nem szűnt meg.
1 hónapot volt villamossági szerelőnél, nem motorvezérlő elektronika, nem BSI, ezeket cserélték, de ugyan úgy rángatott. Hanem valami más vezérlő... az az infó már nem jutott el hozzám, hogy pontosan mi, de ezt cserélték.3 napja kaptam vissza, nem rángat, jól húz, de ma megint kint maradt a légzsák egy indítás után és a mutatók is csapódtak, aztán ki-be és eltűnt.
Viszont minden indításnál csipog egyet, de semmi hiba visszajelzés.
Tudja valaki, hogy mi folyik itt...? me má nagyon elegem van.
-
Intel fan11
őstag
válasz
molnarpeter #3701 üzenetére
Hol tud beazni?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Feketelaszlo #3700 üzenetére
Pl. Jumper/Boxer váltója is beszokott ázni. Érdemes lehet megpróbálni egy olajcserét, ha másért nem, a kora miatt
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyors, Precíz, Megbízható TELEFONSZERVIZ, amire számíthatsz! Akár 1 órán belül
- AKCIÓ! Lenovo Thinkpad P15 Gen1 15 FHD notebook - i7 10750H 16GB RAM 512GB SSD Quadro T1000 W11
- Apple Watch SE 2 44mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo LEGION Pro 5 / Pro 7, Lenovo Yoga Pro gépek (RTX 4060 / 4070 / 4080 / 4090)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest