Hirdetés

2024. június 3., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2351) ftc


ftc
nagyúr

Mi a különbség 6438J2 s 6438C2 ablakspricni között?

Peugeot 206-ra keresek 3 ajtosra... de lehet még megproballom a csövet levagni s ujrarakni hatha levegőt kap s azért spriccel vacakul...

(#2352) Pulsar válasza ftc (#2351) üzenetére


Pulsar
veterán

Teljesen más a kettő. Szerintem az első a rancfelvarrottba kell, ilyen porlasztos, az masodik pedig az elöttiekbe.
Annyit tudok javasolni, hogy ebay, wich, vatera felejtös. Csak gyárit. Kkcsit drága, de megéri.

(#2353) Tigi válasza Pulsar (#2352) üzenetére


Tigi
őstag

A miénk FL előtti és porlasztós mint az Octaviám.

Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!

(#2354) Pulsar válasza Tigi (#2353) üzenetére


Pulsar
veterán

És lukacskás, vagy egy hosszú lapos résből jön a lé? :)

(#2355) Tigi válasza Pulsar (#2354) üzenetére


Tigi
őstag

Nem tudom, ma megnézem. :)

Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!

(#2356) golyós


golyós
őstag

Sziasztok!

Nyáron aktuális lesz a kocsi cseréje, az egyik kiszemelt a C4 Picasso ( az se baj ha Grand) benzines, 2008 körüli kiadása. Van-e valami tipushibája vagy ajánlott-e egyáltalán? 3 gyerek van, nem kell versenyautó, jelenleg Scenic van a lomha 1.6 16V verzió.(2000 évj)

Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM

(#2357) fecus


fecus
őstag

Peugeot 308 Access 1.6 THP
Reggel, indításkor kiírta, hogy engine fault és pittyegett, valamint világít a motordiagnosztika jele amit a kézikönyv szerint a környezetvédelmi rendszer
meghibásodása okoz.
Ez benzines, nincs benne adalék. Mi baja lehet?

"Szörnyek léteznek, de túl kevesen vannak ahhoz, hogy igazán veszélyesek legyenek. Sokkal veszélyesebbek az átlagemberek, a funkcionáriusok, akik készek hinni és cselekedni anélkül, hogy kérdéseket tennének fel." (fordította DeepL ) - Primo Levi

(#2358) dew28 válasza fecus (#2357) üzenetére


dew28
aktív tag

gepre kell dugni, igy nem fogja tudni megmondani neked senki hogy pontosan mitol van

[ Szerkesztve ]

(#2359) fecus válasza dew28 (#2358) üzenetére


fecus
őstag

Köszi, akkor irány a szerelő.

"Szörnyek léteznek, de túl kevesen vannak ahhoz, hogy igazán veszélyesek legyenek. Sokkal veszélyesebbek az átlagemberek, a funkcionáriusok, akik készek hinni és cselekedni anélkül, hogy kérdéseket tennének fel." (fordította DeepL ) - Primo Levi

(#2360) Mauzes


Mauzes
őstag

Sziasztok!

Leírás alapján rendszeresen márkaszervizben szervizelt, de a rendszám alapján nemrég lett behozva külföldről. 508 SW. Jól érzem, hogy ez nem áll össze, és az eladó valami olyasmivel jönne elő, hogy "ja hát a külföldi első tulaj nyugdíjas nénike csak márkaszervizbe hordta"?

(#2361) Feketelaszlo válasza Mauzes (#2360) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

A kettő nem feltétlen mond ellent egymásnak. GT kivitel esetén szerintem a márkaszervizen akar legkevésbé spórolni a tulajdonos - legyen akár cégé, akár magánszemélyé, külföldi vagy belföldi. Más kérdés, hogy ez önmagában nem jelent még semmit a gk. állapotáról, de egy 5 éves autón szerintem nem is kell még komolyabb nepper-trükköket gyanítani, ezek az autók még szinte újak. Tipikusan nem az ilyen járgányokról születnek a külföldről behozott használt autós rémtörténetek. :N

(#2362) molnarpeter válasza Feketelaszlo (#2361) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Km miatt az automata lehet kritikus még.

(#2363) Mauzes válasza Feketelaszlo (#2361) üzenetére


Mauzes
őstag

Na jó, de az itthoni márkaszerviz fogja látni a részletes szerviztörténetet? Mert a bemondás vagy írott papír sajnos kevés. Persze tudom, hogy 5 éves nem a világ, de pont ez a szint dízel automatánál, ahol előjöhet több komoly tétel, ha nem kapta meg a rendes karbantartást (előjöhet így is úgy is, de azért nyugodtabb vagyok, ha látom az előtörténetet).

(#2364) gurabli


gurabli
senior tag

Sziasztok!

Egy olcsó, de megbízható, alacsony fogyasztású autót keresünk pesti ingázáshoz (napi 2x25-30 km), elvileg nem araszolva. Szinte mindenhol azt olvasom, hogy a legjobb választás egy Citroen Saxo 1.5d.

Meg is felelne az autó, erre a célra tökéletesen. Olvastam egy csomó mindent, hogy a hátsó felfüggesztésre kell figyelni, stb, de emígy nem nagyon van más gond vele, ha igen, akkor javítása olcsó és az egész konstrukció egyszerű, mint egy vasgolyó. Igaz ez?

Amit kinéztem, az 2000-es, 180e km, magyar rendszámmal, nem külföldi, második tulajdonostól. Amit mondott hibákat:
- hidegen nem gyújt, indul egyből a motor
- a jobb első ajtót nem lehet rendesen nyitni, gond van a zárral

Utóbbi szerintem aránylag egyszerűen javítható, elsőtől már tartok. Lehet izzítógyertya, de akár sokkal komolyabb is? Mire számíthatok?
Tulaj helyben engedi, hogy elvigyem az általam választott szervizbe átnézésre (idegen helyen van, nem ismerek ott senkit).

Emígy milyen költségekkel kell számolni egy ilyen Saxonál?

Köszönöm előre is!

"Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.

(#2365) molnarpeter válasza gurabli (#2364) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Indulás gyertya, nem nagy tétel, cseréltesse ki ő (egy menetben kompresszió mérést fizetnék). Hátsó hídon kívül a rozsda lehet gond, elöl akku körül, hátul a sárvédő dob belső oldalán (kárpitot vedd el, nézz be alá). Kicsit drágábban Micra volt még ugyanezzel a motorral, spirálrugós hátsó futóművel.

(#2366) gurabli válasza molnarpeter (#2365) üzenetére


gurabli
senior tag

Köszönöm!
Átnézetem, meglátjuk. Attól még, hogy idős autó, megbízható és jó választás, napi ingázásnál?
Kb mennyi km a reális? Nálunk kb évi 12-13e/év lenne, napi szinten használatban.

Javítani mennyire drága és nehéz?

Esetleg még egy Suzuki Alto, az benzines, elvileg szintén keveset fogyaszt.

[ Szerkesztve ]

"Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.

(#2367) Tigi válasza gurabli (#2366) üzenetére


Tigi
őstag

Én inkább az Alto-t választanám.

[ Szerkesztve ]

Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!

(#2368) molnarpeter válasza gurabli (#2366) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Részemről egy szavazat Saxora. Ha van ismerős kis szaki, aki tud vele foglalkozni (főleg rozsda megelőzés szempontjából), akkor nem nagyon lesz gond. Mindenképp legyen ABS és légzsák, esetleg klíma is. A hátsó hidat max egy év alatt megspórolod, és mindig hamar tankold tele az adagoló miatt (megköszöni, ha nem járod ki jelzésig), ebben a kategóriában tényleg a rozsda a legnagyobb probléma. Kamrás dízel, hamar fűt, csak nem szabad hidegen hajtani. Ha nem találsz olyat, ami nem rohad, akkor jó az Alto is, vedd, amelyikből szebbet találsz :)

[ Szerkesztve ]

(#2369) ftc válasza Pulsar (#2352) üzenetére


ftc
nagyúr

Ma sikerült Peugeotba jutni.. cca 2400FT darabja. kicserélve boldogság.

(#2370) Feketelaszlo válasza Mauzes (#2363) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Volt már ilyesmiről szó itt korábban - én úgy tudom, hogy a Peugeot-Citroën is már nagyon rég óta (kb. a Servicebox szoftver megjelenése óta) használ webes szervizadatbázist, csak épp a magyar márkaszervizek félvállról veszik a használatát vagy éppen nem adnak ki információt. Szóval erre nem tudok egyértelmű igennel vagy nemmel felelni - a lehetőség elvileg adott a szerviztörténet lekérdezésére.

(#2371) fecus


fecus
őstag

Sziasztok!

Peugeot 308 1.6 THP-t. Benzines, 2014/10-esnek hol van az OBD csatlakozója?
Elvittem egy állítólag jó szervizbe. Nem találta meg a csatlakozót, aztán azzal a felkiáltással, hogy ez a világ legrosszabb motorja és úgysem tudná megcsinálni, nem vállalta el.

Szóval ha legközelebb valahová vinni kell, akkor jobb ha meg tudom mutatni a csatlakozót.

Ja, és megszűnt a hibajelzés.

"Szörnyek léteznek, de túl kevesen vannak ahhoz, hogy igazán veszélyesek legyenek. Sokkal veszélyesebbek az átlagemberek, a funkcionáriusok, akik készek hinni és cselekedni anélkül, hogy kérdéseket tennének fel." (fordította DeepL ) - Primo Levi

(#2372) nagyfejü válasza fecus (#2371) üzenetére


nagyfejü
őstag

Pug ban elméletileg a kormány mellett-alatt a biztositék táblánál.

(#2373) fecus válasza nagyfejü (#2372) üzenetére


fecus
őstag

Ott leszedte az egész műanyag borítást, de nem találta. Láttam a sok drótot. Lehet ott volt valami kontaktos attól "gyógyult" meg. :F

"Szörnyek léteznek, de túl kevesen vannak ahhoz, hogy igazán veszélyesek legyenek. Sokkal veszélyesebbek az átlagemberek, a funkcionáriusok, akik készek hinni és cselekedni anélkül, hogy kérdéseket tennének fel." (fordította DeepL ) - Primo Levi

(#2374) molnarpeter válasza fecus (#2371) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Márkaszerviz nincs a közelben?

(#2375) fecus válasza molnarpeter (#2374) üzenetére


fecus
őstag

Hogyne lenne, az lesz a végső megoldás, de az rohadt drága.
Megvan kinyomtatva a teljes, előzőleg a márkaszervizben elvégzett javítás listája. Sajnos csak azután találtam meg a kesztyűtartóban hogy megvettem. Egyik sem állt meg 40-50e alatt.

Amúgy most nem világít a motorhiba lámpa.

Az előző hibákat is ki tudja olvasni a szerkezet?

"Szörnyek léteznek, de túl kevesen vannak ahhoz, hogy igazán veszélyesek legyenek. Sokkal veszélyesebbek az átlagemberek, a funkcionáriusok, akik készek hinni és cselekedni anélkül, hogy kérdéseket tennének fel." (fordította DeepL ) - Primo Levi

(#2376) molnarpeter válasza fecus (#2375) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Eltárolta, azért kéne egy olvasást csináltatni. 5k-nál többet nem szoktak kérni, de kérdezd meg előre :)

(#2377) fecus válasza molnarpeter (#2376) üzenetére


fecus
őstag

Köszönöm!

Közben találtam egy videót. Megvan hol van! :C

Meg egy képet is. Lehetnék autószerelő is!! :DD

[ Szerkesztve ]

"Szörnyek léteznek, de túl kevesen vannak ahhoz, hogy igazán veszélyesek legyenek. Sokkal veszélyesebbek az átlagemberek, a funkcionáriusok, akik készek hinni és cselekedni anélkül, hogy kérdéseket tennének fel." (fordította DeepL ) - Primo Levi

(#2378) nagyfejü válasza fecus (#2373) üzenetére


nagyfejü
őstag

https://www.outilsobdfacile.com/location-plug-connector-obd/Peugeot-308

(#2379) atosan


atosan
addikt

Sziasztok,
Adott egy 2003-as 106-os pögi. Jobb első keréknél valami zörög. Kimondottan műanyagos a hang, talán alátámassza az is, hogy minél melegebb az idő, annál kevésbé hallani. Nagyon hidegben minden apró kődarabra, pici úthibára rámenrem, már zörrent. Pár hete, mikor majd 20 fok volt, meg alig lehetett hallani. Levettem a kereket, sajna semmit nem látok, ami okozhatná. Minden stabil, semmi sem lifeg stb. Ez a valami picit mozog, de gumis a felfogatása, tehát az sem lehet. Egyébként az micsoda?
Másik: folyadék van az ablaktörlőben, motor megy, tömlőt sehol nem látom megtörve, sehol nem szívárog, mégsem jut el a porlasztókig. Sem előre, sem hátra.
Segítségetek előre is köszönöm. :R

[ Szerkesztve ]

Maine coon

(#2380) fecus


fecus
őstag

Még mindig a Peugeot 308 1.6 THP. A 2. henger gyújtás probléma volt és magától elmúlt. A szerelő kiolvasta, törölte és azt mondta ha újra jelez, és ugyanez a hiba akkor gyertya csere, stb. A kiolvasás ugyebár pénzbe került.

A kérdésem: ha vennék olyan kínai, bluetooth-os odb olvasót, a mobil progival ki tudnám olvasni az ilyen kódokat és meg tudnám különböztetni?
Ha igen melyiket vegyem ehhez a kocsihoz?

Csak azért gondoltam, mert a motorhiba minden francot jelezhet, de pl. nyúlott lánccal nem illik továbbmenni.
Az előbb említett hibát - már ha nem hamis jel volt - meg nem is éreztem. Nem rángatott vagy hagyott ki. Szóval simán hajtottam a hibával együtt.

[ Szerkesztve ]

"Szörnyek léteznek, de túl kevesen vannak ahhoz, hogy igazán veszélyesek legyenek. Sokkal veszélyesebbek az átlagemberek, a funkcionáriusok, akik készek hinni és cselekedni anélkül, hogy kérdéseket tennének fel." (fordította DeepL ) - Primo Levi

(#2381) nOvOp


nOvOp
senior tag

Sziasztok!
Lehet hülye kérdés, de hogyan tudom beállítani az ablakmosó spricnit, hogy jó irányba spricceljen?
Próbáltam tűvel állítani, de annyira nem lehet érezni, és mindig össze-vissza ment, soha nem a kívánt helyre. Van valami trükk? C3 (2004-es)

[ Szerkesztve ]

(#2382) Vigneau válasza nOvOp (#2381) üzenetére


Vigneau
félisten

Ez engem is érdekelne, csak a céljárgány egy Peugeot 208 (2012). ;)

Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...

(#2383) ftc


ftc
nagyúr

Gyerekek egy kérdés:

Adott apum Peugeot 407-e. Elkezdett hülyülni neki az elektronika.

Hiba jelenség:

kiirja - nem megy a turbo - megy
visit,hogy ninccs bekapcsolva biztonsági öv - bevan stb
elvesziti a belső világítást pár másodpercre azt utánna megy...

Levette az aksiról - 2 napig semmi gond utánna újra kezdi előrről. Vki találkozott már ilyennel?

Én kontakt hibára gyanakszom, de a kérdés, hogy hol... ill mit érdemes megnézni.

(#2384) Zolás válasza ftc (#2383) üzenetére


Zolás
addikt

Nekünk az esp-abs világít, mintha csúsznál az autóval kanyarba, csak ezt indulásnál, álló helyzetben csinálja. Mindig jót vigyorgok rajta, nfs álló helyből driftelek :DDD

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#2385) dew28 válasza ftc (#2383) üzenetére


dew28
aktív tag

testpontok a motorterben, esetleg generatorra ramerni..

[ Szerkesztve ]

(#2386) daara


daara
aktív tag

Peugeot 206 re szeretnék váltogombot de nem ultragagyi ebayeset tudtok ajánlani valami bevált boltot,oldlat.?Külföld is játszik!

(#2387) fecus válasza fecus (#2380) üzenetére


fecus
őstag

"Még mindig a Peugeot 308 1.6 THP.
A kérdésem: ha vennék olyan kínai, bluetooth-os odb olvasót, a mobil progival ki tudnám olvasni az ilyen kódokat és meg tudnám különböztetni?
Ha igen melyiket vegyem ehhez a kocsihoz?"

Erre valaki?

"Szörnyek léteznek, de túl kevesen vannak ahhoz, hogy igazán veszélyesek legyenek. Sokkal veszélyesebbek az átlagemberek, a funkcionáriusok, akik készek hinni és cselekedni anélkül, hogy kérdéseket tennének fel." (fordította DeepL ) - Primo Levi

(#2388) Feketelaszlo válasza fecus (#2387) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Igen, a Peugeot OBD portjai ~2000 óta teljesen szabványosak, az ELM327 chipes olvasók használhatóak velük. Kínából viszont ne rendelj ilyet, mert ha a kínai feladó illegális szoftvert is mellékel az áru mellé, akkor azt megállíthatják a vámon és eljárást indíthatnak miatta.

(#2389) molnarpeter válasza fecus (#2387) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

ELM 327 1.5 verzió PIC18F25K80 mikrovezérlő lesz a nyerő :K Rendelésnél írd meg nekik mellé üzenetbe, hogy ne küldjenek semmilyen CD-t, de azt amúgy is specifikus dolgok mellé hajlamosak inkább küldeni. Vagy veszel itthon másodkézből.

(#2390) atosan


atosan
addikt

Erre esetleg valaki?

Maine coon

(#2391) dew28 válasza fecus (#2387) üzenetére


dew28
aktív tag

ha kicsit tobbet szansz ra, 20k korul van a gyari szoftverrel hasznalhato cucc amivel sokkal specifikusabban tudsz kommunikalni az autoddal. + egyeb funkciok (de)aktivalasara is jo

az olcso sima elm327-ekkel amugy erdemes vigyazni. rosszabb kedveben felulirja a BSI-t, onnantol meg meg se moccansz a kocsival.

[ Szerkesztve ]

[ Szerkesztve ]

(#2392) fecus válasza dew28 (#2391) üzenetére


fecus
őstag

Köszi. Erre valami link?

"Szörnyek léteznek, de túl kevesen vannak ahhoz, hogy igazán veszélyesek legyenek. Sokkal veszélyesebbek az átlagemberek, a funkcionáriusok, akik készek hinni és cselekedni anélkül, hogy kérdéseket tennének fel." (fordította DeepL ) - Primo Levi

(#2393) nOvOp


nOvOp
senior tag

Sziasztok!
Van egy 2004-es C3 1.4i benzines gépkocsim, ami tavaly májusban lett javítva, mert olajfolyása volt és műszaki előtt állt. A szervizelés alatt az alábbi dolgok lettek elvégezve: Motor olaj szűrővel, fagyálló hengerfej tömítés, felső tömítés szett, külső szíj plusz feszítő görgő, 2 db hátsó lengés csillapító, vezérlés szett vízpumpával (ez már aktuális volt), 4 db gyertya, hengerfej csavar és egy hengerfej felújítás. Egy hétig nagyon jól ment a kocsi, de egy hét után vettem észre, hogy néha ránt egyet 1-es és 2-es fokozatban. Később már azt vettem észre, hogy ez a jelenség főleg bemelegedett motornál és mindegyik fokozatban jelentkezik, főként ha kihúzatom. Már kigyorsítani nem is lehetett vele. Vagyis úgy lehetett vezetni, hogy jóval előbb váltottam, mint ahogy a sebesség indokolta volna. Ezután júniusban cseréltek benne trafót, fojtószelepet, benzinszűrőt, ellenőrizték az elektromos csatlakozásokat, kitisztították amit lehetett. Kuplung 2 éve volt cserélve. Utána nagyon jól ment, bár a jelenség nem szűnt meg teljesen, de nagyon ritkán fordult elő. Sőt az elmúlt 3 hónapban egyszer vagy kétszer volt összesen. Viszont mostanában megint elkezdte és egyre sűrűbben. Gondoltam veszek egy Bluetooth Wireless OBD2 kiolvasót és gyűjtök adatokat, hátha ez segít a szerelőmnek. Erre gondoltam. Valaki találkozott hasonló jelenséggel? Mit javasoltok? Érdemesebb lenne márkaszervizbe vinni? Csak attól félek, hogy ott nekiállnak próbálgatni alkatrészeket cserélgetni, amiket kiszámláznak (olvastam már ilyenről), közben mégsem azok voltak a hibásak. Ezért gondoltam, hogy én gyűjtöm az adatokat a kiolvasó segítségével (bár gondolom a márkaszervizben több adatot tudnának kiolvasni, nem?). Sajnos egyáltalán nem értek hozzá és tanácstalan vagyok. Köszi!

(#2394) ftc


ftc
nagyúr

Milyen gumi kipufogotartot érdemes megvenni 206-oshoz?

Ma menet közben elszakadt s ledobta kipufogot.. még szerencse, hogy 2-ből 1 túlélte azóta feldrótoztam... még nem szerzek másikat...

(#2395) tresh válasza ftc (#2383) üzenetére


tresh
addikt

Aksi csere :)

(#2396) enginev3.0


enginev3.0
félisten

Tegnap pályán felforralta a vizet a motor

Eddig 90fokig sem ment a mutató sose, ezért volt termosztát cserélve kb egy hónapja, sajnos utána sem lett jobb
Végig mentem Pesten végig 80 fokig volt a víz, majd a pályán egyszercsak jelzett hogy álljak meg 110fokos a víz

Megálltam, a hűtő felső csöve forró volt, az alsó meg langyos.

Utána még egyszer eljátszotta, majd a maradék 50kmt 110zel tettem meg, úgy nem volt különösebb gond, 95fok körül maradt

Ha dugóban álltam Pesten akkor se ment 80-85fok fölé, sose érte el a 90et sem, de a 130-150es tempónál meg forralta, ez mitől lehet? A venti pörgött azzal nem volt gond

[ Szerkesztve ]

A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3 || Xiaomi 4 Pro gen2 <3

(#2397) molnarpeter válasza enginev3.0 (#2396) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Vízpumpa vagy termosztát, a langyos cső miatt nekem utóbbi a gyanúsabb. Milyen márkát tettetek bele?

[ Szerkesztve ]

(#2398) enginev3.0 válasza molnarpeter (#2397) üzenetére


enginev3.0
félisten

Sajnos nem tudom, de nem bowli helyen csináltattam, bár ettől még lehet rosszat kifogni

A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3 || Xiaomi 4 Pro gen2 <3

(#2399) molnarpeter válasza enginev3.0 (#2398) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ki kell szedni, és kifőzni :D azaz megnézni a nyitási hőt, és egyáltalán a működést.

(#2400) Vigneau válasza Vigneau (#2382) üzenetére


Vigneau
félisten

Időközben megjavult. Vége lett a hidegnek, no meg váltottam nyári szélvédőmosóra. :DDD

Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.