Hirdetés

2024. június 24., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2021-02-21 21:56:38

LOGOUT.hu

OFF topik itt: [link]
Aktuális ajánlatok topikja: [link]

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#1863) Devid_81 válasza Tuskone (#1857) üzenetére


Devid_81
nagyúr

FHD cpu limit, 1440p-ben mar nem.

We've looked deeper at the RTX 3080's performance at 1440p, so we want to comment on that. As far as we can tell, CPU bottlenecking alone is not the explanation. The reason comes down to Ampere's architecture and the change to the SM configuration that we mentioned in the introduction. The 2x FP32 design can only be fully utilized at 4K and beyond. This is because at 4K the portion of the render time per frame is heavier on FP32 shaders. At lower resolutions like 1440p, the vertice and triangle load is identical to what we see at 4K, but at the higher resolution pixel shaders and compute effect shaders are more intensive and take longer and therefore can fill the SMs FP32 ALUs better.

Idezet TechSpot-rol (hwunboxed).
Nagyon sokan tevesen gondolnak foleg 1440p-ben cpu bottleneck-re.
Maga az uj arch a 2xFP32-vel mukodik maskeppen, 4K es felette mukodik jol es ennyi a trukk.

Ezzel am nagyon sokan nincsenek tisztaban, ami nem gond, csak erdemes utana nezni, hogy pontosan mi is van a hatterben.

...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.