Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz Gombinyó #73165 üzenetére
Na azért ez így erős túlzás.
Fürge városi kisautónak szerintem tökéletes.
Rengeteg olyan autó van a mai napig az úton ami 60 vagy azalatti lóerővel bír és vígan közlekednek vele az elsőautós és ki se látok a kormány mögül csajok.
Azt kell meghatározni mire kell a kocsi!
Amit te írsz az egyértelmű, hogy ezzel autópályára menni öngyilkosság, de nem is oda szánták, ezek nem családi autók ami mögé bekötsz egy utánfutón egy csónakot és elmész vele nyaralni.
Ez arra van, hogy a rövid váltóval fürgén szedegesse a lábát a városban arra pedig tökéletes!!!!(hozzáteszem nekem nem kéne, én az 1.33assal venném )
Renault power
-
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Gombinyó #73970 üzenetére
Igen, az eléggé szedi a lábát, de sajna elég combos felára van még az 1.8hoz képest is. Sebaj, majd legközelebb, használd egészséggel, gratula a gépsárkányhoz.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
MC Pite
veterán
válasz Gombinyó #74007 üzenetére
2017 telén nézegettem az új autókat, próbáltam párat, szalonokba is felmértük mennyi az annyi. Akkor ami ár/teljesítményben szimpi volt az S-Cross és Clio Grandtour, de nekünk kicsit kicsik. Meg új autót nem veszek nornális világítás és android autó nélkül.
Tavaly is körbenéztem még a Mégane előtt, de annyit emelkedtek az árak, hogy végül feladtam (az újakat). Erre idénre még egy kicsit másztak fel az árak, és pár jó motort is kisavaztak a kínálatból.Ez a sok marhaság a 95 grammal, részecskeszűrővel, meg barom fogyasztási normákkal rosszabbá (mérésre, és nem az életre hangolt) és egy millával drágábbá varázsolták az autókat
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Gombinyó #74014 üzenetére
Hát, most azért ilyen furcsa a helyzet szerintem, mert hozzádrágulnak a használt autók a magasabb új autó árakhoz. Ami most van, az még istenes, abban igazából nincs büntetés, csak egy rókabőr lehúzás a vásárlóról.
A 95 gramm az a 2021-es évre vonatkozik teljes mértékben. Még pontosabban úgy van meghatározva, ha jól tudom, hogy:
2020: 80%-nak kell megfelelnie a 95g/km CO2 határnak
2021: 85%-nak kell megfelelnie a 95g/km CO2 határnak
2022: 90%-nak kell megfelelnie a 95g/km CO2 határnak
2023: 95%-nak kell megfelelnie a 95g/km CO2 határnak
2020 annyiban trükkös még, hogy átmeneti évnek számít, így:
- 2020-ban az eladott autók legnagyobb kibocsátású 5%-a nem számít bele a flottaátlagba
- 2020-ban a papíron 50 g/km alatti értékkel rendelkező autók (tisztán villanyosok és tölthető hibridek teljesíthetik, utóbbiak akkor, ha elég nagy az akkumulátor kapacitásuk) duplán számítanak
- és végül még egy, amit nem is értek: a nagyobb tömegű autókat gyártók magasabb határértéket kapnakSzóval a tényleges szívás az jövőre fog jönni.
Amúgy flottás autó is váltózó, 1-2 évesen 2 fajta autót adnak el a flották - az esetek 90%-ában: azokat az autókat, amiket egyáltalán nem szervizeltek ez idő alatt és bármiféle ráköltés nélkül adják tovább (itthon ismerek pár ilyen flottakezelőt, akik pl: osztrákoktól bérelnek autót, továbbadják, papíron szervizelik, gyakorlatban semmit nem csinálnak és 1-2 évesen visszaadják az autókat), vagy általában a viszonylag drágább prémiumokat, amiknek eleve elég limitált a garanciaideje és nem akarnak sz*pni az értékvesztésen túl még a szervizzel is.
3-4 évesen is nagy a szórás, van olyan autó nálunk is, ami kb. szalonautónak néz ki ~120k km után és van olyan, amit 30k alatt leharcoltak úgy, mint egy 15 éves példányt. És még márkához sem lehet kötni ezeket a dolgokat. Nálunk most jött pár Clio, mivel az egyik legolcsóbban elhozható kisautó volt mostanában, kíváncsi leszek, hogy a motorok mit produkálnak majd, van 0.9, 1.2, 1.5 is köztük.rob210: Nem irigylem a szerelőket, akik majd a mai új autókat próbálják majd életben tartani 10-15 év múlva. Én nagyon próbálok úgy tervezni, hogy a kis RS kihúzza alattam, amíg nem tudok
5.0 V8-ravillanyra váltani, mert talán úgy fog fájni a legkevésbé a dolog.[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Jaded
őstag
válasz Gombinyó #74071 üzenetére
Annyira nem mélyedtem bele, csak az oldalán láttam a két alapárat. Megane-től így is olcsóbb (bár az ugye eggyel fentebbi kategória - elvileg). Az új kapcsán nagy a csend a Grandcoupéról, szerintem megszüntetik. Nem mintha mostanában szeretnék autót venni, de ha nem lesz szedánjuk, mert felülnek a SUV bullshitre, akkor szét kell néznem máshol.
Renault Megane IV Limited
-
ZoZa™
senior tag
válasz Gombinyó #74181 üzenetére
Hogy konkretizáljuk van kerek 5m a projektre. Ennyiért lenne 8-10e-t futott GC 1.6 intens több is. Ezek újjonnan 7 fölött vannak jóval. Limited plus 1.3 Tce kombi is lenne ennyiért, a 116-os verzió. Egyedül az ülésekben tér el az Intens-től, minden más bele van téve opcióból. Illetve a használtautón van több 1.2 tce kombi intens elég jó áron. Most Megane 3 al járok, 1.6 110 lovas verzió és ehhez képest is gyengébbnek mondják az GC 1.6 motorját :/ Pedig titkon arra apelláltam, hogy 10e km alatt nem lehet neki ártani, illetve ott van még legalább 4 év garancia ha gond lenne.
-
ZoZa™
senior tag
válasz Gombinyó #74270 üzenetére
Limited Plus, kiegeszitve tobbek kozott elso radarral, sotetitessel, elektromos parkolofekkel, kormanyfutessel. Gyongyhaz feher. Az allapotert cserebe lemondok a belso ledes vilagitasrol es az Intens ulesekrol ezzel a kombival. Az en keretembe a full led fenyszorok nem fernek bele, azt csak a vatta uj intensekben kapnek.
-
dssport
tag
válasz Gombinyó #76522 üzenetére
egyébként... így, hogy megvan az első tulaj, van közvetlen visszajelzés az olajcserékre stb... Megérheti a dolog. Biztos forrás nélkül inkább új, kicsit többért...
A kemény alkuval viszont vigyáznék. Nyilván Te tudod, hogy mennyiért vitte el tőled (ne írd le, nem lenne etikus) de pont az ilyen ,,kemény" alkuk eredményezik, hogy a normális kereskedők kedve elmegy az egésztől, a mutyisok meg szárnyalnak, mert egy jobb terméken kevesebb a tartalék!!! Lehet, hogy Mo. nem itt tartana, ha az emberek az alku helyett a gondolkodásba fektetnének több energiát.
-
legendz
csendes tag
válasz Gombinyó #76996 üzenetére
dci-t ha 3-3,5m körül nézem, akkor itt már nem új autóról van szó, és ennyiert bejönne a képbe más renault - illetve nem renault - modell is, pl. megane, de még laguna (amik talán élhetőbbek a mindennapokban, gondolok itt babakocsi és társaira) is a 2.0 dci-vel amiről szinte csak jókat lehet hallani, igaz, pár évvel idősebb modellről van szó. Ahogy nézem 3m alatt van clio 1.5 dci még garanciálisan, de sok belőle a 75 lóerős, ez mennyire élhető a mindennapokban?
-
rob210
Topikgazda
válasz Gombinyó #77406 üzenetére
Akkor nekem nincs típusismeretem, ezzel azt akarod mondani?
Sajnos , ha fáj kimondani, ha nem.
Ez a downsizing, egy nagy félrelépés volt, minden gyártó részéről.
120-150ezer kilométert bírnak, és ezt ki merem jelenteni, úgy, hogy a múlt héten is kettő volt nálam, 7baros 2 es henger kompresszióval. Hullanak mint a legyek.no comment.
Renault power
-
Xantomas
őstag
válasz Gombinyó #77406 üzenetére
Ahogy polonic is írja, nem a 3 henger a baj, hanem a vásárlői igények, és emiatt valahogy a végeredmény ment el rossz irányba. Egy elvileg egyszerűbb motor kellett volna hogy legyen, kevesebb alkatrészből, végül lett egy olyan koncepció, amihez nagyobb, bonyolultabb kéttömegű lendkerék, plusz gyártótól függően kiegyenlítő tengely, amit megint csak hajtani, csapágyazni kenni kell, vagy a főtengely van pluszba súlyozva mert jóval nagyobb a motorfék üzem, ahol a fellépő szögsebesség különbségeket kompenzálni kell. stb stb. Ha nincs jól megcsinálva, szétveri, és szétkoptatja saját magát hideg üzemben.
A baj, hogy minden túl kicsi. Eleve gyenge motornak van tervezve, optimálva az összes alkatrész tömegre, és hőelvezetésre. Igazi eldobható motorok, kocsik lettek ezek, amik maradéktalanul kiszolgálják a gari időt, az elsődleges piacot és az első tulajt, utána pedig igazi időzített bombává válnak, ha a tulaj nem hosszú távra tervezett vele, és nem vigyázott rá. Olyanok miatt az elmúlt évtizedek boyracer autói. Kihajtják a lelkét, nincs rá vigyázva, nincs karbantartva. Ma már még annyira sem érdekük a gyártóknak a másodlagos piacot kiszolgálni, mint korábban.
Eleve, aki a kínálat legaljáról választ, az az árat nézi, és pont a karbantartásra nem fog költeni, mert olcsóbb lesz neki eladni, venni egy újat, mint a kötelező szervizen kívül költeni bármire. (ők teszik jól)
A régi klasszikus, 90- 2000-es években tervezett motor alapokat idáig reszelték, finomhangolták, és bírják sokáig az sallang mentes alapmotorok. Ezekkel már nem lehet a környzetvédelmi normákat elérni. Most ezeken a 3 hengereseken van a hangsúly. Ezek is fejlődnek, és lesznek jobbak évről évre, mint a tce 100 is.Meggyőzőek ezek a 3 henges kis motorok, mert amit próbáltam, jók voltak, de olyan pikk-pakk elérték az üzemi hőmérsékletet, hogy fáj belegondolni mennyire nincs a blokknak hőkapacitása, milyen mértékű, és sebességű termikus deformációk mehetnek benne végbe. Majd idővel kiderül hogy mennyire igaz, de a szerelőknek már kezd tapasztalata lenni ezekkel a motorokkal, és az alapján ők nagyon szeretik, mert hozza a bevételt.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rob210
Topikgazda
válasz Gombinyó #77410 üzenetére
Volt már nálam.
Konstrukcióra ugyan az, csak a lánchajtáson és a löketen módosítottak, mert rájöttek, hogy ennek nem lesz jó vége.3 ember van a közvetlen környezetemben, aki motorcserére vár.
2 clio és egy fiesta.Nincs bennük anyag, ennyi.
Elkéne már dönteni, hogy origami, vagy motorépítés.
Motort csak anyagból lehet csinálni.ezek a 100as és 133as motorok is egyenlőre nagyon jók, de ki tudja 5 év múlva mi lesz belőlük.
A mazda miért tudja a skyaktival hozni a normákat 2.0 szívó benzinesként?
Nem nem és nem, ez az érdeke a gyártóknak, hogy minnél inkább frissüljön a piac, de az embereknek nincs mindenhol pénze az újra a szépre a frissre.Lesz itt még baj nem is kevés, főleg, ha elterjed az elektromoskocsi.
Akkor jön majd itt a cudarvilág.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Gombinyó #77413 üzenetére
Nem tettem ilyet (élből lefikázni), azokat kritizáltam meg amikkel tapasztalatom van és tudom, hogy rossz konstrukció.
Nézd meg nyugodtan hány évig volt gyártásban az 1.2, 0.9 tce. Nincs is miről beszélni tovább.Az hogy vannak kis köbcentis turbós motorok amik ennek ellenére használhatóak az vitán felüli, de el is kanyarodtunk, már mormognak az emberek storytól rendesen. ;)
Béke mindenkinek, nem akarok senkit megtéríteni.
Csak van némi tapasztalatom a repedt hengerfejek és elszakadt vezérműláncok terén.
Ezeket a kocsikat is törik, de még sem találsz egy bontóban sem tce motort 10es 20as várólisták vannak rá.Renault power
-
Tibko8
senior tag
válasz Gombinyó #77471 üzenetére
Köszönöm. Én is ettől tartok hogy valszeg fejegyseg csere lesz.
Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
-
forceberg
veterán
válasz Gombinyó #77740 üzenetére
Én leírtam, hogy mennyit spórolhat valaki a gázolajon, hát ha még olcsóbb is a dezső?
Talán Bp-en, esetleg más nagyvárosokban lehetnek gondok, ha ez a bicikli meg gyalogmániás decemberi lucfenyő polgármaestro még az Euro6-os dezsőket is ki fogja tiltani szmoffriadó idejére...
Tavaly mondjuk pont nem volt szmoffriadó.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
-
MC Pite
veterán
válasz Gombinyó #77957 üzenetére
Az autoholdnál nincs retinaégetés, az rögzítőfék, nem üzemi.
KTU: Így van, időnként még ezzel is súlyosbítják nagyobb energiavesztés (lejtő végén a piros vagy nagyobb sebességről álltak meg) után.
szerk: 60-90 másodperes pirosnál az automatáknak sem fasza a féken állás N helyett.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz Gombinyó #77978 üzenetére
Milyen autó?
Jellemzően az Auto HOLD a rögzítőféket használja tudtommal. Van ahol bármeddig tartja, meg van amikben csak emelkedőn elindulást segítő van (Hill Start Assist) ami max 2 másodpercig tartja meg az autót, üzemi fékkel (gondolom ilyenkor világít a féklámpa).
Nekem a Meganeban nincs külön gomb rá, de ha bizonyos lejtőnél nagyobbon álltam meg fékkel, megtartja ott az autót, asszem hosszabb ideig is.Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
rob210
Topikgazda
válasz Gombinyó #79008 üzenetére
Elmos és méhtelep.
A mosóban pedig cserélni kell a folyadékot időnként.
Na az veszélyeshulladék és le kell adni a megsemmisítőbe.
Mármint ez, mert ez javíthatatlan, a feltámasztó szelep ugyanis, kitépte a hengerfejből, a himba tengely csavarját, ami így felújíthatatlan.[ Szerkesztve ]
Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop 1C robotporszívó feltörlőfunkcióval
- Eladó Krups Evidence One EA895N10 full automata darálós kávéfőző - garanciális időn belüli!
- 3 db Shelly Pro Dual Cover PM eladó
- TP-Link Tapo okos dugalj okoskonnektor Tapo P110M - ÚJ!!
- Transmitter BC49BQ Bluetooth autós MP3 lejátszó Fm LED kijelzővel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest