- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- moha bácsi: VIII. Viharsarki Hobbi Elektronika Találkozó Békéscsaba 2025.06.14. szombat
-
LOGOUT
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
YanezTTrain
tag
Holnap indul az építés a kiállítási területen. Naponta fogok jelentkezni egy képes beszámolóval a kiállításról, az építés kezdetétől.
-
Đusty
addikt
válasz
YanezTTrain #5158 üzenetére
Belépésnél akkor gondolom jelezni kell, hogy van nálam vasút, tesznek rá valami matricát. Hogy megy ez még sosem voltam?
-
YanezTTrain
tag
Még 11 nap a TEMOFESZT. Kitartás! Hamarosan nyit a modellvasút szerelmeseinek Mekkája.Három napig miénk a pálya! Szeretettel várok minden topic lakót a déli bejáratnál a Märklinariummal. Marklin AC analog mozdonyokat lehet hozni, megjáratni, illetve bármiféle H0-ás vagy TT járművet fotózásra futtatásra a síneken.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #5154 üzenetére
Köszönöm. Ahol vettem, négyféle szín volt. Ez tetszett legjobban.
-
Đusty
addikt
válasz
YanezTTrain #5129 üzenetére
Ha egyszer nagyon ráérsz lerajzolnád nekem ebben a formában az alábbi terepasztalt? Elég 2D, hogy tudjam milyen sinek kellenek és hogy kapcsolódnak egymásba. Én megpróbáltam SCARM-ba de tapasztalat híján még a viszonylag egyszerű dolgok sem jöttek össze.
Szerintem ritka jól sikerült pálya, jó hosszan futtatható egy kör viszonylag kis helyen, és akár még jól bővíthető is. A képek sajnos elég gyatra minőségűek. -
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #5153 üzenetére
Yesssssss! Dögös darab! Märklinben is létezik, de csak zöld színben. pedigez az ÖBB verzió nagyon király. Szép fogás! Gratula!
-
OceanStorm
tag
válasz
YanezTTrain #5150 üzenetére
-
YanezTTrain
tag
Két és fél hét múlva nyit a Temofeszt. Teljes gőzzel zajlanak az előkészületek. Hamarosan a kiállítóknak is el kell kezdeni összeállítani a betyárbútort a kiállításra.
Egy kis előzetes és kedvcsináló a Vasútmodell TV-ben:
-
OceanStorm
tag
válasz
YanezTTrain #5145 üzenetére
Meleg vagy sem én már szívesen csinálnám a szobai tevékenységeket, csak egyelőre még minőségi problémák vannak az álmennyezettel amit jelenleg nem tudok megcsináltatni, illetve még burkolni is kéne, amíg ezeken nem jutok túl az asztalos munkákat sem szeretném elindítani.
-
YanezTTrain
tag
Ma megérkezett a 2016-os Temofeszt elrendezési helyszínrajza. A Märklinarium idén a déli-bejáratnál rögtön az ajtóval szemben lesz megtalálható.
A dél-bejárat a ruhatár-büfé-WC-k részél van a fordítókorongok felé eső üvegportálos rész. -
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #5145 üzenetére
Beírom a naptárba, remélem, tudunk menni !
-
Szólista
senior tag
válasz
YanezTTrain #5145 üzenetére
Ott leszek!
-
YanezTTrain
tag
Üdv mindenkinek!
Itt van az ősz, itt van újra.
De még mindig rohadt meleg van, így a szobai tevékenységek, köztük a modellvasutazás, egyelőre háttérbe szorulnak. Azonban nem lefelejteni, hogy egy hónap múlva TEMOFESZT!
Szóval lehet jönni, nyálcsorgatni. Már készülődünk, csomagolunk, jövő hónap ötödikétől épül az asztal, hogy a hetedikei nyitásra minden rendben legyen, tíz órakor elindulhasson a forgalom. Jónéhány teher és személykocsi még úton van az új honállomásra, de október 7-re, minden jármű megérkezik, teljes lesz a kocsi és mozdonypark.
A múltévi asztal nem kicsit megnagyobbodott, körülbelül háromszor akkora pályán futnak majd a szerelvények, mint 2015-ben. Na és lesz a nagy Märklin asztalban egy picike kis TT terepasztal is. Csak az íze miatt, ahogy mondani szokás. Meg még egy két plusz dolog, hogy látványos legyen a mutatvány.
Szóval lehet tölteni a fényképezőgépek, kamerák akksijait, letakarítani a memória kártyákat, rákészülni az egésznapos engeddelahajamra!
-
ezsolti
tag
Wintrack 12-őt használ valaki, megvásárolta már valaki?
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #5142 üzenetére
Detto
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #5141 üzenetére
Na és vannak kis finomságok. A BR120-as mozdonyt és a trafót\vezérlőt nem tartalmazza a sorozat, azt külön lehet megrendelni 34990! Forintért! Szerintem egy Mehano mozdonyért kicsit sok ez az összeg. A száz részes újság sorozat és a külön megrendelhető dolgok együttesen kb negyed millió forintot tesznek ki. Annyiért már villanyvonatot is lehet venni, nem Mehano-t.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #5140 üzenetére
... Mint a T akárhányas tank, amit mostanság reklámoznak a TVben.
Üdv.
-
YanezTTrain
tag
A legújabb dili!
Újságból összegyűjthető, felépíthető, működő modellvasút terepasztal!
Csak erős idegzetűeknek!
Mehano és made in China alkatrészekből összegányolt mozdonyok, bumfordi, merevkapcsolós kocsik. Összességében száz részes az újság sorozat. Az első szám a kép tanúsága szerint 490 forint. Ahol én néztem, ott ez nem volt rajta, az újságos le is akart húzni négyezer kilencszázra. Kissé megmosolyogtam emberünket és ott hagytam.
Nem ajánlom senkinek, nagyon gagyi a dolog! A további számok 2000 forintba fognak kerülni állítólag. A közel kétszázezres összegből már egy komoly digitális készletet is meg lehet vásárolni, nem egy ilyen ex jugoszláv\kínai szemetet.
-
Batman2
őstag
Ma jót láttam!
Eperjeske átrakóra érkezett egy V63-as, éppen le akartam videózni a telefonnal, csak hívásom volt. Egyszer csak azt látom, hogy a mozdony előtt üget valami kistestű állat!
Egy mezeinyúl vágtatott a mozdony előtt, át a vasúti átjárón és még egy darabig a túloldalon is!!!
Nagyon bánom, hogy nem tudtam felvenni.Üdv. Pali
-
rita7107
aktív tag
válasz
mefistofeles #5137 üzenetére
????
Tehát akkor újságonként fogod megkapni a makettet?
Nem mondom jó lehúzás a kiadótól. De szerintem hatalmas bukta lesz nekik. Ez viszont legyen az ő gondjuk.
Minden esetre, jobban jársz ha veszel a gyereknek a fent említett makettet. -
válasz
rita7107 #5135 üzenetére
Tegnap végre kézbe vettem az első számot a sorozatból....hát.....
Kap az ember egy csavarhúzót, meg kb. két alkatrészt. Amúgy a leírás alapján egy baromi részletes, löveggel együtt közel fél méteresmodell lesz, nyitható ajtókkal, mozgó lánctalpal, löveggel, komplett belső berendezéssel, de összesen kb 26000 ft lesz a vége.
Gyanítom ennyit a 9 éves fiam első hóbort modelljére nem költök. -
YanezTTrain
tag
válasz
mefistofeles #5134 üzenetére
Szerintem ez egy elfogadható árú makett és részletességben biztos, hogy veri az újságos verziót.
-
rita7107
aktív tag
válasz
mefistofeles #5134 üzenetére
Ha olyan mint a régebbi, vonat, repülő, autó újság, akkor jobb ha elfelejted.
Vegyél inkább neki valamelyik boltban egy könnyen összerakható olcsó modellt. kb 2500 Ft.
Azok valamennyire élethűek is lesznek. -
Üdv a topic lakóinak!
Tudom, hogy nem pontosan a témába vágó dolog de talán itt is van aki tud segíteni.....
A fiam látott valami TV reklámot amiben egy magazint hirdettek. Darabokból egy T34 harckocsi modellt lehet összerakni. Sehol nem találok semmiféle hivatalos oldalt csak annyit tudok, hogy a beetető első szám 490 Ft (aztán 2000 fölött és azt sem tudom, hány darabban fog megjelenni)
Nem tudtok a dologhoz valami linket? Illetve nincs tapasztalata valakinek, milyenek ezek a modellek, minőségre?
Előre is köszi...... -
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #5130 üzenetére
Egyelőre az alábbi képen látható rész fog felépülni. Később hozzáépül a másik állomási rész és a híd. A kétvágányos rész amit javasolsz, jó ötlet. Helyet nem foglal, mivel hídon megy a plusz pálya, az asztalt nem kell átvariálni.Viszont látványos dolog a hídon szembetalálkozó két szerelvény.
Első nekifutásra ezt fogom elkészíteni, a jelenlegi asztal átépítésével. Jelenleg az asztalon 18db váltó van, ezek közül 8db. kézi kapcsolású. A kézi kapcsolású váltók eltűnnek az asztalnak erről a részéről, marad 10db. elektromosan távvezérelt váltó. A kézikapcsolásúak az új keskeny konzolrészre kerülnek, ahol könnyen kezelhetőek lesznek, a keskeny asztalon. Plusz felsővezeték sem lesz azon a részen, ami tovább könnyíti a használatukat.
A jelenlegi vezérlőt is módosítani fogom, a nyomógombok helyett eredeti Märklin kapcsolópultok kerülnek beépítésre és a vezérlő leválasztható lesz az asztalról csatlakozódugókkal. Ezek elkészülte után jöhet majd a folytatás megépítése, mert különben zűrzavarrá válik az egész. -
YanezTTrain
tag
Végül is vannak jó oldalai is a dolognak, ez tény. De nagyon kevés. Vegyük példának a hamarosan megrendezésre kerülő Temofesztet. Mint több éve kiállító versenyző - van némi tapasztalatom róla.És itt most nem a rendezvény szervezéséről, hanem a helyszínről lesz szó, bár a szervezés is megérne egy misét.
Nyolcadik éve megy a Temofeszt. Arra képtelenek, hogy tisztességes körülményeket teremtsenek a kiállítók számára a kiállítási tárgyak be és kirakodásához. A szabad ég alatt, egyik oldalon a vágányokon bukdácsolva, a másikon meg csüdig sárban tapicskolva a szakadó esőben például tavaly kurva nagy élmény volt az érkezésnél a lerakodás is és a felpakolás is a végén. A fűtőház belseje is rendesen le van lakva, valamiféle módon az ilyen sátoros ünnepekre a falakat rendbe lekkene hozni. Drapéria takarókkal, vagy bármivel, csak ne úgy nézzen ki az egész ahogy kinéz. A padlót már nem is mondom, hogy a dzsuvás olajos betont legalább az asztalok között ahol a látogatóforgalom zajlik, letakarni futószőnyegekkel. Minőség és igényesség. Ez a kettő ami rendesen hibádzik a rendezvényről. A fűtőház világítása is magáért beszél. Százéves higanygőz lámpák, már ahol van és ahol működik. A mai LED technikával tízszer akkora fényerőt lehetne elérni, tizede energiafogyasztással.
A tavalyi temofeszten például az én asztalomat amellé a vízcsap mellé tették, ahonnan a konyha és a büfé a vizet vételezte. Vagyis, már az építési napoktól rajtam keresztül hordták a vizet, ami nem volt éppen egy nagyon kellemes dolog négy napon keresztül a vizesvödrös embereket kerülgetni és parázni, hogy nehogy nyakonöntsék az asztalt vízzel. Közvetlenül mellettünk volt egy kurvanagy tolóajtó, ami mögött kívül a konyha üzemelt. Azt állandóan nyitogatták, nyitva hagyták. Október közepe lévén jó szar, hideg idő volt, sikerült egy fasza megfázást is összeszednem. Ez részben a fűtőház hiányossága, hogy nem tudták a víz dolgot megoldani, részben meg a szervezők bénasága, hogy ilyen helyekre kiállítókat tettek. Mondjuk arra a részre vitrines dolgokat kellett volna tenni, nem pedig terepasztalt.
És ez csak a Temofeszt, a többi rendezvényekről is biztosan lehetne mesélni.
Az árak, ahogyan mondod, igen csak abnormális paraméterek között mozognak. Nem csak a belépőjegyek, hanem a belső létesítmények is. Főként a büfé, étkezési lehetőség, ami horrorisztikus összegekbe kerül. Ez is magyar specialitás, ugye, hogy kiadom alvállalkozónak, aki kiadja egy alvállalkozónak, aki kiadja egy alvállalkozónak. Az eredmény a nyolcszáz forintos lángos, meg az ezerkettes hamburger, mert mindenki kaszálni akar rajta. Az emberek, meg inkább elgyalogolnak a Váci-útra a Tescoba kajáért. Szervezési és felfogási gondok vannak ott, pont úgy mint az egész országban. Szóval némi kis ésszel tuti, hogy lehetne normális helyet csinálni a vasúttörténetiből. De amíg a "jóvanazúgy" vezetés irányít, és "jóvanazúgy" megoldások keletkeznek, addig egy nagy szar marad az egész. -
pchris
tag
válasz
YanezTTrain #5124 üzenetére
Azért nézzük a jó oldalát is a dolgoknak. Legalább őrzött helyen rohadnak a vasak, és azért valami minimális állagmagóvási próbálkozás van a srácok részéről. Elég az állomási szobormozdonyokra gondolni. Ami mozdítható volt, mindent leloptak róluk. Felmenni nem lehetett/lehet rájuk még jó időben sem. Nekem a Kandó mozdonyok szabadon állása, és különösen az M63-as tragikus állapota fáj. Tudom, vagy inkább remélem, hogy ez utóbbi talán megoldódik az utolsó pillanatban...
A parkkal kapcsolatban én a jegyár képzést is elhibázottnak tartom. Amikor rendezvény van, akkor szerintem teljesen rendben van az 1600Ft-os felnőtt jegyár, vagy akár még ennél magasabb is beleférne. De egy sima hétköznap, pláne késő délután, úgy hogy 6-kor zárnak... Nekem ez elmúlt két évben éves belépőm volt, így gyakran megfordultam náluk a gyerekkel bölcsi/ovi után. Szinte alig pár ember lézengett a területen. Általában több volt a személyzet létszáma, mint a látogatóké. Azért sokat változtathatna a helyzeten, ha mondjuk 4 után pár száz forintért be lehetne menni, nem kellene a teljes árat fizetni. De ez csak az én véleményem... -
OceanStorm
tag
válasz
YanezTTrain #5129 üzenetére
Én a te esetedben lehet hogy az ingarészt is részben kétvágányúsítanám, tehát az emelkedő után ahol kihoztál két vakvágányt az egyiket még átvinném a hídon (a híd túloldalán a másik asztalrészen meg is van ehhez a bekötés a terveden), a másik viszont funkcióját vesztené mert felépítenék egy hatalmas hegycsúcsot aminek az oldalában jóideig mehetne az ingajárat, persze ehhez nem kizárt hogy még az alagutak bejáratát is megvariálnám. És ha már a hegyvidéknél tartok, egy lecsorgó vízfolyás szépen mutatna ami átmenne az emelkedő rész hídja alatt, majd a két dilikör alatt (ehhez oda is hidat kéne építeni), és a másik asztalrészt összekötő híd alatt érne ki az asztalról. Ettől függetlenül jóféle koncepció a bővítésre, és mivel hely szűkében vagy annál nagyobb kihívás. Nekem nem áll rendelkezésre külön helység így gyakorlatilag nulla helyem van, de a mennyezetre felhúzható megoldás végett azért majd akad beépíteni való terület, bár hegyvidékben ami engem illet már nem gondolkozhatok.
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #5128 üzenetére
Nos a gondolat már megfordult a fejemben egy ideje. Próbálkoztam mindenféle terveket kieszelni a két szint összekötésére. Azonban a hely szűkössége miatt ebben a formában nem igazán megvalósítható a dolog, Illetve pont az állomás első vágányát kellene emelkedőbe vinni, ami a fél asztal átvariálásával járna. Akkor már egy picit nagyobb szabású dologba vágom a fejszét ősztől. A felső pályaszintet teljes egészében átépítem,valamint megszüntetem az alsó szint legbelső dilikörét. Mivel a helység, ahol a terepasztal van csak erre a célra van fenntartva, lehetőség van némi kis bővítésre, bár a hely szűkössége miatt a lehetőségek eléggé korlátozva vannak.
A két kis dilikör helyett épül egy nagyobb inga rendszerű pálya. Igazából a jelenlegi asztalon csak körbejárni tudnak a szerelvények, komolyabb játékra nincs lehetőség. A fenti terv elkészülése után picivel izgalmasabb lesz a menetrend. Jelenleg csak a zöld pályakör fölött van felsővezeték, az átalakítás során a piros pálya is drót alá kerül. A lila - mellékvonal - marad tisztán gőz-dízel üzem. A vágányanyag és minden egyéb rendelkezésre áll, ősz közepétől nekifogok az átalakításnak. Addigra elkészül illetve beszerzésre kerül a szükséges felsővezeték anyag is.
3D-ben pedig valahogy így fog kinézni a rendszer ha elkészül. Szerintem itt már sokkal változatosabb forgalmat lehet majd lebonyolítani.
-
OceanStorm
tag
válasz
YanezTTrain #5127 üzenetére
Azon nem gondolkoztál hogy az alsó és felső részt valahogy egybe kösd ?
-
YanezTTrain
tag
Egy kis vasárnap délutáni jövés-menés a terepasztalon...
-
OceanStorm
tag
-
OceanStorm
tag
válasz
YanezTTrain #5124 üzenetére
Ezzel kapcsolatban az iho.hu-n megírtam már a véleményem anno, ezzel a témával ott is foglalkoztak. Eléggé negatív amit gondolok erről az egészről, és a vasúttörténeti parkon kívül még sok helyen rohadnak műemlék mozdonyok az országban. De mit várjon az ember ettől a tetves országtól, sokan még a saját szarukat is megennék hogy kajára se kelljen költeni.
-
YanezTTrain
tag
Húsz éve! És az elmúlt húsz év alatt épült egy vasúttörténeti park és a járműállomány le is amortizálódott egy kissé. Dombon ülő fűcsomó legyek, ha értem, hogy miért nem épült az elmúlt 20 év alatt legalább valami védőtető a kiállított járművek fölé. Így egyrész eső, hó, nap amortizálja a vasakat de rendesen, másrészt a ballábamnak sincsen kedve esőben kóricálni a vizes vasakon. Kurva nagyot lehet ám esni egy gőzmozdonyról, ha csúszik. Éves szinten elég sok rendezvény van a parkban, amiből gondolom kaszálnak is tisztességesen. Nem futja egy esővédőre a mozdonyok, kocsik fölé?
-
OceanStorm
tag
A videóban lévő kék szörnyeteg na az már tényleg amerikai, GM EMD valamelyik variánsa a horvát vasút színeiben. Rajtuk kívül a szerbek, szlovénok használnak még ilyen mozdonyokat Európában. Megmondom a frankót én a mai napig mindezekről nem is tudtam, de ezek szerint ha amerikai mozdonyt akarok látni élesben elég csak átmenni valamelyik déli szomszédhoz.
Itt egy hasznos oldal a témában: GM Locomotives in Europe
-
pchris
tag
válasz
YanezTTrain #5120 üzenetére
96-ban volt és a dróttalan Angyalföld állomáson. A 150 éves magyar vasút megünneplésére járt itt sokféle különlegesség.
Ezt érdemes megnézni. -
OceanStorm
tag
válasz
YanezTTrain #5120 üzenetére
Utánanéztem a típusnak, cseh gyártmány. Konkrét gyártót vagy márkát nem találtam, csak annyit hogy CZ 742. Magyarországon a Magyar Vasúti Áruszállító Kft (MVÁ) használ ilyen mozdonyt is.
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #5118 üzenetére
Valamikor réges-régen egy messzi-messzi galaxisban, volt egy vasutas haccacáré újpest rákosrendezőn vagy hol. Akkor még nem volt Vasúttörténeti Park, ahol ilyesmit rendeztek volna. Ott volt a horvát, vagy szerb vagy mifene vasúttól egy kék amcsi dízel. Szóval megvan az esély rá, hogy ez is valami jenki technika.
-
Batman2
őstag
válasz
OceanStorm #5117 üzenetére
Asszem MVA felirat van rajta.
Üdv.
-
OceanStorm
tag
válasz
OceanStorm #5117 üzenetére
Néhány régi-új konténer séma jön ki a Walthers műhelyéből ősszel, ezekből is biztos beszerzek párat. Ha elkészül a terminálom szerintem MO-n ez lesz a legnagyobb.
-
Batman2
őstag
Ma is láttam a gépet egy tehervagon szerelvény élére befogva.
Üdv.
-
Batman2
őstag
-
rita7107
aktív tag
Sziasztok.
Valaki tudja, hogyan lehet kinyomtatni A/4-ben úgy a Scarm rajzokat, hogy utána összevágva kijöjjön teljes méretben a pálya? Akár beépített pdf kódolóval is jó. -
OceanStorm
tag
válasz
YanezTTrain #5111 üzenetére
Ezért érdemes ráfeküdni az eBayre, mert rengeteg bolt jelen van rajta, nagy a választék, és bármit betudsz szerezni ami itthon nincs. Persze nem a filléres kínai vackokra gondolok, sokan lassan már a wc papírt is Kínából rendelik annyira leegyszerűsödött ma már a világ bármely pontjáról beszerezni a dolgokat, mintha a sarki közértbe mennél le. Viszont ha van egy hobbid akkor ez hasznos tud lenni, ha megnézed én miket szereztem eddig be a nagy részük MO-n nem elérhető, az USA-ból, Kanadából, és Németországból érkeztek. Ám ha tartós rendelgetésre adja valaki a fejét annak egy jó tanács hogy nem árt ha jófej a postással, és meghálálja neki hogy egész nap a szarját cipeli a sok egyéb cucc mellett.
-
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #5110 üzenetére
Nagyon sok minden van, ami Magyarországon nincs. Valszeg azért, mert nincs, vagy egészen minimális igény jelentkezik rá. Lásd pl. Angol vasúti téma. Magyarországon szinte lehetetlen bármit beszerezni hozzá. Boltok nem árusítanak, esetleg használtan kapsz ezt azt, azt is leginkább lelakott botrányos állapotú vackokat. Magyarország egy kicsi és igen csak legatyásodott ország, ezt ne felejtsük el.
-
OceanStorm
tag
válasz
YanezTTrain #5108 üzenetére
Egyelőre az emelő szerkezet kigondolása van folyamatban. Munkám során egy mélygarázsban találtam is egy nagyon jó megoldást még hetekkel ezelőtt, konkrétan egy csörlős emelő négy rögzítési ponttal. A helyszínen volt a cuccból kettő, felkerestem a tulajdonost hátha meg akar válni az egyiktől de nem jártam sikerrel, illetve infót sem tudtam szerezni arról hogy ki gyártja vagy hol vette, elvileg az ipse a sokadik tulajdonos ott, a szerkezeten meg semmi felirat vagy a gyártóra utaló embléma nem volt. Minden esetre több óra googlizás után találtam egy szinte ugyanolyan cuccot, ilyet: Racor PHL-1R külföldről meg is lehet rendelni, ám a szállítással és az esetleges vámmal együtt már húzós lenne a végösszeg, úgyhogy még azért konzultálok majd az asztalossal hátha tud egy olcsóbb és hasonlóan masszív megoldást. Nekem fura hogy MO-n nincs egy bolt akik ilyen emelőkkel foglalkoznak, vagy csak én nem tudok még róla.
-
YanezTTrain
tag
Ősztől újra beindul a TT szekció is. No nem egy hatalmas TT terepasztalban gondolkodom, csak olyan kis sarokba odarittyentett valami nosztalgia járatban, ahol az Első TT vonataim reinkarnációi fognak közlekedni.Teljesen retro jelleggel, igazi NDK hangulattal.Ehhez persze össze kell szedni még egy s mást, de ami a leg fontosabb a sínanyag szinte hiánytalanul rendelkezésre áll, igaz ugyan, hogy kicsit elhanyagolt állapotban vannak, de a két nagydoboznyi Märklin vágány rendbehozatala után asszem a TT sem lesz komoly ellenfél.
Az alábbi kis 125 x 125-ös sarokasztalt gondolom elkészíteni. semmi extra, a két pályakör, a kis állomás és a két rövid iparvágány pont elegendő egy kis nosztalgikus vonatfuttatásra és tolatgatásra ide oda.Azt hiszem ez nem túl bonyolult vágányrendszer. :-)
A közlekedtetni kívánt szerelvények:
BR92 gőzmozdony a korban hozzá illő három rövid kis személykocsival. Ez a készlet már beszerezve.
CSD E499 sárga\zöld színezésű villanymozdony és három darab zöld CSD gyorsvonat kocsi.
DSB My1125 Nohab dízelgép és hozzá 6-8 különböző teherkocsi kettő és négytengelyesek vegyesen.Hát kb ez volt gyerekkorom első TT eresztése, hosszú éveken át nyüstöltem a kis NDK szörnyecskéket. Itt az idő feltámasztani a régi hagyományokat!
Előre a Puffin lekvárral és a TT vasúttal! -
YanezTTrain
tag
válasz
OceanStorm #5107 üzenetére
Várjuk a képeket! Nem csak a terepasztal építésről, hanem már magáról az asztal helyének kiképzéséről, az asztalszerkezet összeépítéséről, stb, stb. Jó ötleteket adhat másoknak, akik hasonló dolgon törik a fejüket! :-)
-
OceanStorm
tag
válasz
OceanStorm #5089 üzenetére
Ezzel kapcsolatban, vagy ha úgy tetszik egy saját terepasztal megvalósításával kapcsolatban meg az a fejlemény, hogy egy álmennyezetbe felhúzható megoldás lesz kialakítva, ami leeresztett állapotban saját lábakon fog állni, inaktív állapotban viszont a mennyezet részét fogja képezni. A tervek már megvannak, mostmár csak a megvalósítás a kulcskérdés, de ha minden igaz 1-2 hónapon belül erre is sor kerül azt mehet az "igazi" építkezés.
-
OceanStorm
tag
Én még a konténereket gyűjtöm a terminálhoz, meg persze a vonatra is kell majd belőlük. Ezek ma jöttek, a felső három már nehezebben beszerezhető séma így különösen örülök nekik.
Amit még nem említettem, de aki hasonló irányvonalon töri a fejét mint én annak hasznos lehet az infó. A korábbi beszerzéseim során kíváncsiságból megnéztem az Athearn gyártmányú verziókat is, ugye a Walthers mellett ők gyártanak még nagy mennyiségben mindenféle rakományokat, konténereket, kiegészítőket, ám annak ellenére hogy papíron jobb minőséget gyártanak mint a Walthers kellemetlenül csalódtam. Jó az anyagminőség az tény, talán itt-ott hibázik a részlet de nem feltűnő, ám képtelenség két konténert egymásra rakni normálisan. Az illesztési pontok hanyag munkával lettek kiöntve, így nem hogy a konkurenciákkal, de még a társaival sem illenek össze, egymásról lecsúsznak, leesnek, arra a célra amire készültek körülményesen használhatóak.
-
YanezTTrain
tag
-
válasz
YanezTTrain #5103 üzenetére
Ez egyben is gyönyörű, meg kocsinként is!
-
YanezTTrain
tag
Teljesen off topic a téma!
Azt hiszem mindannyian szerettük Bud Spancer filmjeit. Nagyon sokan ezeken nőttünk föl. Dőltek a pofonok, mi pedig a röhögéstől, mégsem lett soha senkinek semmi baja, nem volt vér, nem halt meg senki.
Most viszont sajnos igen. Charlie Firpo már az égben osztogatja a pofonokat a rosszfiúknak. Nyugodjék békében
Új hozzászólás Aktív témák
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C/A Universal Dock G2 docking station (5TW13AA) (DisplayLink)
- Apple iPhone 12 Mini 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 32GP850-B - 32" NANO IPS / 2560x1440 / 180Hz 1ms / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync / HDR 400
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad Ultra Docking Station (40AJ)
- AKCIÓ! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650XT 8GB Zalman I3 Edge EVGA 550W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest