Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
teko99
tag
nekem a 125ön csak a helye van meg,de csavar az nincs. Elképzelhető hogy csak tervezték,egy pár tankra tettek gyárilag leeresztőt,vagy valaki belemaszekolta a csavart ?
-
-
hevizms
addikt
válasz
csabyka666 #2745 üzenetére
Te még mindig nem érted.Hiába van lejjebb,ha egy U alaku tank másik oldalán van.A csap felőli oldalról hogy megy át az esetlegesen belekerült víz?
Felesleges dolog meg van az Mz-n is.Emberek tervezték nem istenek.Ugyanúgy tévedhettek is mint bárki más -
válasz
hevizms #2741 üzenetére
Jaja, 251.
Szerintem van létjogosultsága a csavarnak, bár én még nem tekertem ki, és az is igaz, hogy csak akkor van értelme, ha lejjebb van, mint a benzincsap. Ezeken a motorokon egy "alátéttel sincs több", mint amennyi kell, nem hinném, hogy csak szórakozásból tették volna rá.
-
hevizms
addikt
válasz
csabyka666 #2740 üzenetére
Fogalmam sincs neked milyen motorod van.
Mivel a másik oldalon van mint a benzincsap,így ez a vizes elmélet nem helytálló.
-
-
hevizms
addikt
Mondjuk értelme nem sok van egy ilyennek
-
Francia91
veterán
válasz
hevizms #2737 üzenetére
Vagy ha építesz egy kéthengeres ETZ-t, akkor odateszed a másik benzincsapot
Én ma takarítottam ki a tankot, de a benzincsappal eresztettem le a benzint, a végén picit döntögettem a motort is
Sosem jutna eszembe, hogy ott ereszem le a benzint -
hevizms
addikt
válasz
csabyka666 #2727 üzenetére
Leeresztő csavar????Az meg hol a rákban van a tankon?Én még nem láttam ilyet Mz tankon.
-
-
Francia91
veterán
válasz
csabyka666 #2729 üzenetére
De, ahhoz, hogy teljes kiürítsd, döntögetni kell a csap felőli oldalra, mert a másik oldalon is marad egy kis benzin. Jutottam már így el benzinkútra, hogy kifogyott a tartalék, döntögettem a motort, még kb 1 dl átcsurgott a csap felé, és 2 km-t tudtam menni vele
. De ennyi
-
-
válasz
sdavic01 #2726 üzenetére
Szerintem nem, teljesen csak a leeresztő csavarral tudod kiüríteni. Azért nem ürül ki teljesen, mert a leeresztő csavart elvileg pont azért tették bele, hogy ha víz kerül a tankba, akkor oda üljön le (az a legalsó pontja), és ne tudja a csapon keresztül leszoppantani a karbiba.
De elég kevés nafta marad benne, szerinte max 1 deci.
-
sdavic01
tag
magyarul ha tartalekba van akkor a tank teljesen kiurul ?
-
-
Francia91
veterán
válasz
csabyka666 #2723 üzenetére
Haz az olasz fajta, ha az eredeti DDR, az állások megegyeznek
-
-
sdavic01
tag
A benzin csapnal melyik allasba folyik at ugy a benzin hogy a tankban ugye ne a csotetejerol kapja a benzint hanem a csap tetejebol?
-
sarkany01
tag
Nemláttam pontosan, mennyit is ment az etz? Nyílván nem jó neki, ha végig fullon fogod a szarvát. De azért megnézném azt a 50-es vagy 80-as motort is két emberrel. Nem tudom, de szerintem az etz-nek jobban kéne mennie mint a ts-nek. Bár a ts tartósabb.
-
teko99
tag
válasz
perge666 #2713 üzenetére
hát azok is megvannak akkor piszkálva nem kicsit,és azok meg még jobban pörögnek mint egy simson,bár azok valamivel jobban bírják.
Nekem volt egy 70ccm-es aprilia rx50em, az 75öt ment,pörgött is de evett is. én azt mondom ha tuningolsz,akkor naftával kell ellátnod a paripát meg alkatrésszel.
25-30K-ból nemjön ki a jogsi,az csak beugratás.
-
perge666
veterán
Köszönöm az infót,de a 45K-t kicsit sokallom a külömbözeti vizsgára,nekem 20-25K-t mondtak.
Főleg hogy a motor átírás,eredetvizsga,biztosítás,műszaki is rájön.
Néhány éve volt egy 80-as Yamaha DT-m,ami simán vitte a 95-öt,és 50-es ként használtam,mert sokáig nem tudtam róla hogy nagyobb,de ez most nem ide tartozik.
Sok 50-es endurót találtam a neten AM6-os blokkal szerelve,és mindenhol írják hogy simán viszik a 90-100-at.
Igaz csak 1 személyes,meg biztos nem egy 250-es ETZ ereje van benne,de legalább olcsóbban kijövök.Még egyszer köszönöm mindenkinek a hozzászólását/véleményét,de úgy tűnik hogy maradok az 50-es endurónál.
-
válasz
sarkany01 #2709 üzenetére
Én nem a szénné tuningolt gépekről beszélek, hanem a gyári, alap motorokról.
Egy 125-ös gépnek nem egészséges, ha 100-zal mész vele tartósan, ahogy a 250-esnek sem jó, ha 130-cal, nyélen húzod neki.
teko99 is írta, hogy 90-nél 5.500-at pörög, száznál szerintem eléri a 6.000RPM-et. Ez már majdnem a teljesítménymaximum (talán 6.500-nál van, nem tudom...), szóval nem hiszem, hogy tartósan egészséges lenne a motornak. A 250-es hiába dupla köbcenti, nyilván nem megy dupla annyit, de azért az nem mellékes, hogy 90-et 4.200-as fordulaton megyek, vagy 5.500-on.@ sisu2: Ez a sorkettes ETZ nagyon durva...
-
teko99
tag
válasz
sarkany01 #2709 üzenetére
nekem annó az ütött kopott simsonom a 60as hengerrel semmi felölmlő meg egyéb tuning nélkül ment 70et max,pörgött is rendesen,de nem volt semmi baja.
Hát a kis etz-m megvan fúrva,hogy mennyivel lett az jó kérdés de 100at bírok belőle kisajtolni max,95kg vagyok. átlagba olyan 90km/h val közlekedek vele városon kívül,p9r9g is 5500körül jobban nemis akarnám pörgetni mert az már nem tenne jót neki,nameg a másik hogy ezek majd 30 évas motorok,azért jó karban van tartva meg minden,de nemis mernék ezekkel 130al zúzni,bármi megtörténhet.
-
sarkany01
tag
Hát már bocsássatok meg, hogy a szavatokba vágok. Van a családba két darab simson is. Egyik frissen fúrt 60-as, másik gyári 50-es. a 60-as megy kb 66-70-et ahogy írtad. De ott már nagyon ki kell pörgetni. És nem is kényelmes neki. És most nem azért, hogy magamat pártoljam, de a 125-ös gépeknek 70-80 és hogy addig is nyüstölni kell ?
Már bocsáss meg de elég ramaty motoron ülhettél. Két emberrel is tartható a 85 km/h igaz 150 ccm-es a motorom. Egy személlyel meg simán a 100 km/h meg még több is de ne 5-10 km/h-n vesszünk össze. Tudom-tudom hogy a simsonok manapság 70/4 meg tervezett rezó meg minden isten faxa. De kíváncsi lennék az mz mennyit menne 160-170 köbcentisen 4 felömlővel meg sport karburátorral meg mindennel. szerintem bőven 130 körül. A 250-esről meg ne is beszéljünk. Most ezt ne zokon vegyétek, mert van igazság amit mondtok. De azért valljuk be hogy 65-ös tempó igen igen megfogja a simsont is, meg eléggé fogni kell már 3.ba vagy 4.be hogy menjen ennyit. Az igaz mondjuk hogy nem mondtad hogy milyen 125-ös motorról beszélsz, mert van itt a faulba olyan 125-ös krossz aminek a vége tényleg csak 80-85 mert annyira le van fojtva.
-
teko99
tag
válasz
perge666 #2697 üzenetére
Üdvözletem. Amit leírtak a többiek azok igaz adatok,de becsapós egy kicsit ez az A1 B jogsival.
Ugyan így van meg az A1-em 1,5 éve vizsgáztam. Naszóval.
-Beíratkozol
-kreszvizsga
-ha megvan a kresz akkor kiirányítanak a tanpályára ahol 2óra a minimum,de ennyi idő alatt nem szokod meg a mocit se a pálya feladatokat(kivéve ha külön segédmotorra már vizsgáztál és ismerős a pálya)! tehát még plusz órát veszel majd úgyis.
-jöhet a forgalmi vizsga (jól csinálsz mindent és kész is a jogsi,lehet örülni!)
Ja ha nincs szerkód akkor protektort meg kesztyűt és egyebeket bérelsz az oktatótól + kessért.
szóval már mindjárt nemis 45K körül lesz a jogsi.
hát a jogsin kívül én a kis 125ös etz-t 95Kért vettem,átírás meg eredeti vizsga és egyebekkel együtt 140be fájt. nem olvastam vissza hogy mit tervezel,de egy etz fényévekkel jobb mint a simson,legalábbis én nem bántam meg a jogsit.
-
perge666
veterán
Köszönöm mindenkinek a hozzászólást/véleményt.
Nekem jobban városba kellene a motor,meg néha erdőbe,terepre,de nem gyilkolni.
Ilyen erdőjáró vagyok,imádok motorozni a természetben szépen lassan,közbe csodálom a tájat,állatokat.
Lehez hagyom is a 125ccm-et is,és marad a jó öreg szimó.
Annak 70 a vége,60 az utazó sebesség,és nem érzem hogy a kocsik le akarnának nyomni az útrol,de néha nem bánnám ha menne a mocim 80-90-et.
A robogóm is gyári 50-es,és 85-el megy,de 70 után már lomhán gyorsul mert egyrészt kopott a kuplung,másrészt meg csak egy 50-es.
Meg inkább simsonnal járok,mert nekem a váltós motor a mindenem,robogót nagyon ritkán hajtom,odaadtam menyasszonyomnak. -
válasz
Francia91 #2705 üzenetére
Automata váltós kocsit nem vezettem, de nem is nagyon érzek késztetést rá.
Én valami 600-as sornégyes Kawán tanultam (220kg, 105LE, kezelhetetlen...sose vennék olyat), és miután a városban 2 óra alatt annyit kellett váltani, hogy véres lett a lábfejem, kezdtem érteni, miért jobb a robogó ilyen helyre.
-
Francia91
veterán
válasz
csabyka666 #2704 üzenetére
En valto nelkul meghulyulok
. De komolaan! Elveszik a vezetes egyik alapeleme...
Vezettem egyszer automata valtos autot (6 eve van jogsim, eleg sokat vezetek), de majdnem megőrültem benne!. En picit maradi vagyok, nekem akkor elvezet a vezetes, ha tenyleg vezetek. Kuplung es valto pedig ehhez hozzatartozik.
Azt meg hogy porgetni kell, termeszetes, 25-30 eves 2 utemu motorokrol beszelunk, aminek a fordulat a lelke, de en igy szeretem. Honda CBF500-as motoron tanultam vezetni, az volt az elso motor is, amit vezettem. De egyaltalan nem hianyzik az a motor, pedig arrol ultem at a 251-es ETZ-re. Teljesen mas vilag az MZ, mint a Honda CBF500 es kategoriaja
. Nekem jobban bejon
-
válasz
Francia91 #2703 üzenetére
Valóban, nem ez volt a kérdés, de addig tegyük tisztába a dolgot, amíg nincs benne pénz.
Nyilván, én sem azt mondom, hogy a 125 az fúj, a 250 meg király, de ha sokat megy lakott területen kívül, akkor tudnia kell, ezek a gépek sajnos hamar elfogynak.
A 250/251 is megérzi a 2 személyt, nem olyan virgonc akkor már, de még mindig jól használható. Sík terepen nem sok különbség van, de nagy emelkedőn már érezhető. Tavaly barátnőmmel mentünk (ketten vagyunk 130 kiló kb), hegyes völgyes vidéken, ott még 3.-ban is mentünk 90-et felfelé, de akkor már nagyon sírt a motor.
A probléma az, hogy alacsony fordulaton nincs nyomaték, pörgetve meg nem lehet vele szépen menni, de ezek ilyenek.Én például mindig rühelltem a robogókat, de lakott területen szerintem nagyon jó megoldás: nem kell váltogatni, forgalmat lehet tartani vele, szóval praktikus. Bár nekem itt a Simson is, igaz, azon kell váltani.
-
Francia91
veterán
válasz
csabyka666 #2702 üzenetére
Ezt nem nagyon akartam feszegetni, azt gondoltam, hogy tudja mit akar
Tulajdonkeppen a 125-150-es ETZ csak akkor eri meg, ha szinte mindig varosban hasznalja, oda eleg. De teny es valo, hogy egy 250/251-es ETZ (251-est kevesebbet talal majd) hosszabb tavra jobb megoldas. En szombaton vittem masodik szemelyt a 251-esemen olyan 60-70 km?en keresztuk, 90-100 kozotti atlagtempoval szepen birta a 2 szemelyt. Tetszett is az utasnak a 251-esHa komolyabban gondolja a motorozast, akkor 250-es kategoriaban erdemes gondolkozni (ha markanal maradunk). En is tanusitom, hogy azert a 251-es ETZ-vel lehet batrabban is menni, nekem olyan 100-110-es utazotempom szokott lenni, utassal is siman hozhato a 90-100 kozotti tempo, csak picit tovabb kell kiforgatni a sebessegi fokozatokat
-
válasz
perge666 #2697 üzenetére
Üdv!
Nem offolni akarok, csak leírom a véleményem. Röviden, tömören: szerintem ne foglalkozz ezzel a 125-ös jogsival! Nem tudom, mennyibe kerül, gondolom olcsóbb, mint az A korlátlan, de nem hinném, hogy megéri azt az árkülönbözetet. A korlátlan megvan kb 100.000-ből, egyszer kell kiszenvedni, és olyan motort veszel, amilyet akarsz.
Nem akarom megsérteni a kisebb köbcentis motorok tulajait, nekem is csak 250ccm-es motorom van, de a 125ccm sajnos nem tud sokkal többet a forgalomban(!), mint egy kismotor. Simsonnal tudsz menni 65-öt, a 125-ös géppel meg 80-at 90-et, de ez már kínzás, nagyon kell forgatni hozzá, nem erre vannak tervezve, és bizony ilyen igénybevételnél megeszik annyit, mint egy 250-es, és ha előzni kell, vagy jön egy emelkedő, netán 2 személlyel mész, nincs erőtartalék.Nem ültem ilyen motoron, csak abból gondolom, hogy néha a 250ccm is kevés, főleg azért, mert trógerek az autósok, és semmibe nézik a motorost, hogy a kamionosokról ne is beszéljek. Persze tisztelet a kivételnek!
Simsonoztam viszonylag sokat (főúton, nem csak a falun belül), és sajnos nem különösebben figyeltek rám az autósok. Megvettem a 251-es ETZ-t, na mondom, most biztos észrevesznek, de szinte semmi sem változott. A különbség csak annyi, hogy itt már van némi erő, és lehet bátran használni a váltót, kisebb emelkedőn is merek előzni, mert 4.-ben megy 110-et a motor, és a 2 személy sem akadály neki...
Szvsz semmi gond a kisebb köbcentivel, de sokan annyira taplók (friss B-s jogsis hülyegyerekek a szar 1000ccm-es Suzukijukkal vitézkednek, és hasonlók...), hogy én inkább egy olyan motort javaslok, amiben alkalmasint van több erő. Ja, és árban sem sokkal több ám, max 30-40.000-rel drágább egy 250-es ETZ, mint egy 125-ös!
Az átírás, az bizony nem olcsó, ha még műszakira is kell vinned a motort, akkor 50-60-at számolj rá. Biztosítás nekem első évben 5500 forint volt, de aztán lefeleződött.
Ha már ETZ-s topicba írtál, én javaslom a 250-est vagy a 251-est, már csak a teljesítménye miatt is.
Persze, ha felvet a pénz, akkor ne ilyen motort vegyél, de ezeket viszonylag olcsón fenn lehet tartani.
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes AMD CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Apple iPhone 11 Pro 64GB Space Gray / Szép állapotban / 100 % AKKUMULÁTORRAL / 12 hónap jótállással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- LG 39GS95UE - 39" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest