Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #89309696

    törölt tag

    válasz KTMHobby3 #80122 üzenetére

    Egyik se megy 70-et gyárilag, azon már minimum lánckerék volt cserélve, de akkor is lejtőnek megy 70-nel kis emberrel, nemhogy minimumnak. Azért a realitás talaján maradjunk már, 5 lóerős sokkal fiatalabb motorokkal is csoda elérni a 70-et. Fizika, semmi más.

    [ Szerkesztve ]

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz KTMHobby3 #80122 üzenetére

    Higgyétek el, nekem 3 origi új Simsonom volt, meg a haveri körben volt vagy 10 db..Szóval egy bejáratott gyári állapotú Simson S51B végsebessége 60-62 km/h volt, ha könnyű volt a pilóta, akkor tudta a 65-öt. Ez már óra szerint 70 volt. Ennyit tudtak a háromsebességesek gyári állapotban. Az utólsó, négysebességes, 12V-os változatok lehetséges hogy többet tudtak, mire azok jöttek nekem már rég MZ-m volt.
    Mondjuk a Simsonnál annyi trükk elég volt, hogy kicsit az ember ráhúzta a szivatót, aztán 5Km/h-val többet ment.
    Simsonnak a nagy előnye abban a korban a megbízhatóság, és tartósság volt. Haverom Simsonja rendszámosra volt vizsgáztatva, két személlyel teljesgázon hajtottuk, miután megnősült megvettem. 60 ezer km volt benne, gyári lánc, gyári dugó, levettem a hengert, nem látszott kopás. Ez szerintem ma is becsületére válna bármelyik 2T ötvenes gépnek. A tokozott lánc, ha nem volt extrém terhelésnek (egykerék) kitéve, szinte örök volt. Nem is értem miért tűnt el ez a megoldás..... Igazából néha rá kellett nézni a megszakítóra, gyertyára, pár évente olajcsere a váltóba, és a Simson csak ment, csak ment.... A kenésre sem volt igényes, mert előfordult néha hogy ugyanabban az időben a benzinkútnál kész keveréket tankoló 2T autók (Trabant, wartburg) besültek a kevés olaj miatt, én besült szimót nem láttam..... :K

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés