Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • asdf_

    veterán

    válasz kkp900 #86508 üzenetére

    151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
    az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

    1. § (1) E rendelet szabályait a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek termékcsoportjainak megnevezéséről szóló miniszteri rendeletben* felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) vonatkozó jótállási kötelezettségre kell alkalmazni.

    (5) A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el. Az érvénytelen megállapodás helyébe e rendelet rendelkezései lépnek.

    Azaz az éves karbantartás nem lehet a 2 vagy 3 év feltétele, mert a 2 vagy 3 év jogszabály alapján előírtan jár.Feltételek nélkül. A feltételhez kötés (éves karbantartás) automatikusan semmis kikötés. Ugyanakkor persze ha kihívja az ember a szervizt, hogy nem hűt a klíma, aztán 10 perzsamacskányi szösz van benne, és emiatt nem hűt, vagy ez okozott ezen kívül valami meghibásodást, akkor ez természetesen nem jótállásos eset. És bármi olyan meghibásodás sem, nem rendeltetésszerű használatból ered. Tehát ha nullaszor volt karbantartva a készülék és hibás a távirányító gombja, a beltérin a kézi ki- bekapcsoló gomb, nem világít rajta a led, leégett a motorja, csapágyas a mókuskerék (de nem a 10 perzsamacskányi szőr által, azaz egy karbantartás sem előzte volna meg ezen meghibásodsát), bármi olyan meghibásodás, ami semmilyen összefüggésbe nem hozható egy karbantartás elmaradásával (tehát gyári hibáról beszélünk, az jótállásos eset, és hogy at esetleg nem az, azt a jótállásra kötelezettnek kell bizonyítania (kimentenie magát a jótállási kötelezettsége alól).

    Az éves karbantartást nem a gari miatt lenne érdemes megtenni, hanem hogy ne vigyen el a legionella, és hogy ki legyen takarítva a készülék.

    2. § (1)4 A jótállás időtartama:

    a) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
    b) 250 000 forint eladási ár felett három év.

    (2) A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

    (3) Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

    (azaz meg lehet venni a terméket, 4 hónapig parkoltatni, majd felszerelni, és így a felszerelés napjával indul a 2 vagy 3 év de ez csak a fenti, ki üzemeli be kitétel teljesülése esetén!)

    *
    10/2024. (VI. 28.) IM rendelet
    a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének meghatározásáról

    1. melléklet a 10/2024. (VI. 28.) IM rendelethez
    A kötelező jótállás alá tartozó fogyasztási cikkek köre

    1. háztartási készülék, így különösen hűtőszekrény, fagyasztó, kombinált hűtőszekrény, villanytűzhely, mosógép, centrifuga, szárítógép és ezek bármely kombinációja, mosogatógép, vasaló, vízmelegítő, tüzelő-, fűtő-, légkondicionáló- és egyéb légállapot-szabályozó berendezés, porszívó, gőzzel működő tisztítógép, szőnyegtisztító-gép, padlósúroló- és fényesítőgép, varrógép, kötőgép, villanybojler, szivattyú;

    Plusz elmondta hogy csak a partnereik telepíthetnének klímát akkor van garancia csak. Az enyém aki itt volt felmérni az nem partnerük megnézte a Daikines a listájukban nem szerepel. Akkor hogy tudja megvenni és azt mondani nekem hogy 3 év a gari hogyha be se szerelhetné? Konkrétan azt mondta a D. Hogy aki nem partner az nem is szerelhetne Daikin klímát. Na ehhez mit szóltok pld?

    Totális nonszensz. A megvásárolt klíma a TE tulajdonod, TE döntöd el, kivel szerelteted be. Ehhez a Daikinnak semmi köze, nem monopolizálhatja a beszerelői piacot, ezt már csak azért sem szabhatja meg, mert szerintem rögtön a GVH előtt találná magát versenykorlátozás miatt. Hogy kivel szerelteted be, annak eldöntése az ár és a nyújtott szolgáltatás ismeretében a te privilégiumod.

    De amúgy ha megnézed a Daikin oldalán a feltételeket, ott sem írnak mást:

    --Standard jótállás--

    Termékeinket a legmagasabb minőséget szem előtt tartva terveztük és gyártottuk le, de néhány ritka esetben előfordul, hogy valami meghibásodik.

    Az alap jótállási időszak a termék beüzemelésétől számított 36 hónap. A beüzemelésnek legkésőbb a termék telepítését követő 6 hónapon belül meg kell történnie.

    --Ingyenes jótállás--

    Regisztráld saját magad a telepített klíma készüléked a Stand By Me platformon a telepítéstől számított 90 napon belül és további fél év kiterjesztett jótállási időt nyersz.

    A platformon regisztrálást kezdeményezheti a telepítést végző klímaszerelő is. Ez esetben kiemelt HCE partnereink telepítései után +2 év jótállást, egyéb szerződött Daikin partnerek klímatelepítései után +1 év jótállást biztosítunk.

    (ha telefonon mást hazudnak mondanak , akkor azt a beszélgetést viszont rögzíteni kell, és bejelentést tenni róla az illetékes hatóságnál):

    Te önként dönthetsz úgy, hogy egy olyan klímással szerelteted be, aki a fenti feltételeknek megfelel, a Daikin meg dönthet úgy, hogy a kötelező jótálláson TÚLI, jogszabály által már nem szabályozott időre szintén önként, a saját maga által megszabott feltételek alapján (felkent szerelő) extra jótállást ad. Erre az időre, a 2 vagy 3 éven túlra szabhat csak meg feltételeket.

    A szürkeimportos termékkel meg persze elhajt a magyar forgalmazó a fenébe garis esetben, akár román, akár magyar forrású. Azzal ott kell reklamálni, ahol vetted (és ha más szerelte be meg más adta el, akkor meg majd lehet szkanderozni, meg igazat tenni az esetleges egymásramutogatásban)

Új hozzászólás Aktív témák