Hirdetés
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- kenand: Szaunakályha- Helo Softhot/Havanna fűtőszálcsere
- -szabi-: Kodi beállítása és használata CoreElec rendszeren
- vrob: 1991 - játék a PC-n
- RIOS Gépház: Frissültek a felhasználói adatlapok, beállítások, fórumos aláírások
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
Aktív témák
-
dragonfx
veterán
gyakorlatilag annak nevezhetjük....
12 guriga ja..de mit kapsz érte 5 ms-es gyorsulás 13lityis fogyival.....és ez még nem schnitzeres verzió....Nekem a vezérműszíjra szakszervíz 40e km mondott periodusként...szterintem ez rendben van...ti tényleg elhiszitek hogy 120e-t kibír egy gumidarab?
...sok szerelő nekem is 100-120e-t mondott de egy csere kb 40-50e,,aki ennyit nem képes hogy 40-50k-enként rákölteni az autóra az ne vegyen autót.
-
Rick4
félisten
mármint a főtengely oldalről? fene se tudja, elvileg nem lenne szabad, hiszen a vezérműszíj-kerék átmérője, és a forgás sebessége nem hinném, hogy nagyobb, sőt...a rángatás alatt gondolom azt érted, hogy pl egységnyi idő alatt mekkora fordulatszámról mekkora fordulatszámra pörög fel a főtengely, ebben tuti jobbak a benzinesek, azt meg nem hinném, hogy a dízelmotorhoz tartozó vezérműtengelyt jobban kellene rángatni pl a tömege (tehetetlensége) miatt..
-
erdoke
titán
válasz
lajafix #8589 üzenetére
Tapasztalataim alapján hasonló teljesítményű/menettulajdonságú benzines és dízel modelleknél kb. 2,5-3 liter fogyasztásbeli különbséggel lehet számolni. A meghibásodás gyártótól és modelltől függ, ahogy az új autó árkülönbsége is. Új Mazda6-nál pl. csak 150e Ft van a 2 literes dízel és benzines között, meghibásodásban nem számolnak lényeges különbséggel. Ekkora difi gyorsan visszajön, még családi autóként használva is.
-
lenox
veterán
-
lajafix
addikt
válasz
gaborbol #8588 üzenetére
tehát 440e bruttó a javítás az első kocsira.
ez kb 1500 liter benya.
mondjuk 100on 2 literrel eszik többet a benzines
legyen a dízel és a beny ua ár
tehát 750x100km = 75 e kmhát nem éri meg ez a dízel az üa áron elért takarékosságot nézve. (más téren még lehet jobb, nem tudom milyen benzines cliok vannak)
a másik autón megérhette, remélem addig nem volt vele más dízeljellegű probléma.
Mindenesetre nekem úgy tűnik, hogy max 70e kmként a vezérműszíjat cseréltetni kell ebben a motorban. Röhejesek ezek a gyári előírások. Ne törődj a géppel, hord ritkán szervízbe, aztán a gari lejárta után meg vegyél újat.
-
gaborbol
őstag
válasz
forceberg #8579 üzenetére
Nálunk dci cliók vannak. 4.1 - 4.6, de öt liter felé még nem tudtuk vinni....
Dci iszonyat jól fogyaszt-megy amíg ugye .....
(a megane-nak 74.000 kilóméternél szakadt el a vezérműszíjja, nem garos, javítás 370k+fa!!
Egyik cliónak múlt hét pénteken 163.000-nál szakadt el, pedig 90.000-nél lett cserélve a gyári előírt 120.000 helyett!!!!!!
Most jött az ajánlat 450k vagy esetleg bontott motor ....
És összesen van 6 céges renault .... -
dragonfx
veterán
Uhhh ma láttam élőbe 135i coupét....hát mit mondjak kiba szír autók.Nekem nem kéne ennél jobb.A 3as coupétól kisebb szal jobban bejön. Ami nagyon csalóka valóságba irtó nagy a hátsó lámpái képeken meg irót picinek tünik...hmmm.
Eleje uj 3as coupé+e46 coupé keveréke...hátulja uj 7es beütésű...de van benne tipikus éles kocka e36 vonalvezetés is kicsit...és irtó lenn van az autó....király. -
plömplöm
őstag
válasz
Integra #8550 üzenetére
ne magadból indulj ki. van aki nem ezerszelepes, csak magasfordulatszámon keletkező marketinglóerőkkel eladott rizsrakétával jár. a nagyobbik rozsdaboglyámban kétliteres nyolcszelepes szívóbenzines van, alapjárattól egyenletesen húz leszabályzásig, ez utóbbi az 5. fokozatra nem érvényes, valahol 200kmph körül kiegyenlítődnek már a dolgok. ha nem siet a sor akkor simán jó még az ötödik 40kmph felett maradva. az élettartamhoz meg annyit, hogy 11 éves, van benne majdnem 240ezer km és köszöni szépen jól van
-
dokar
addikt
venni akarok az verdára nyári gumikat.
ezek közül melyik a legjobb?Barum Bravuris
(az abroncs igen stabil vállblokkokkal rendelkezik, amelyek előnye az erős, húzós kanyarokban jelentkezik elsősorban, különösen nagyobb tempóknál. Az oldalsó csatornák, amelyek a futófelület közepéig nyúlnak, kitűnő vízelevezetést biztosítanak és csökkentik a vizenfelúszás veszélyét)Yokohama AVS decibel
(a ma kereskedelmi forgalomban kapható abroncsok közül, a legalacsonyabb gördülési zajt kisugárzó abroncs. Jelentősen csökkenti az útfelületről érkező rezonanciát, fokozva az utazási komfortot, ugyanakkor a dinamikus terhelhetősége és nagysebességi szilárdsága kimagaslóan jó)Yokohama C.drive
(a C.drive a kezdetektől egészen az utolsó kilométerekig a nagy teljesítmény és a kiemelkedő kényelem egységét kínálja. Az aszimmetrikus mintázat ,a négyszeres hosszanti hornyolás és az oldalirányú másodlagos hornyok a jó vízelvezetést és a kiváló tapadást biztosítják. Csúcsszínvonalú gumikeverék a kiváló tapadáson túl még halk futást is nyújt használójának) -
válasz
dabadab #8578 üzenetére
Csak hát páran elferdítik a dolgokat...
Csak megint oda lyukadunk ki, hogy ebben az országban majd' mindenki elferdít mindent!
Igen, van referenciaérték. Pl. nekem papír szerint országúti fogyi:3.9l/100. Azaz 90-nél, ahogy írtad szélcsendben, sík terepen ennyit eszik. És ez igaz is, mégis 4,5 körüli az átlagom. De 130-nál már 5lityi fölött eszik. Mindjárt ki is számolom, egy időben írtam a tankolt liter/klm óra állásokat.
4,46l/100 - 15k km-es tankolgatási ciklus alatt. -
dabadab
titán
válasz
forceberg #8574 üzenetére
Szerintem ne vesszunk ossze fogyasztasokon. Minden bizonnyal van vmi referenciaertek, hogy mennyit eszik sik uton, szelcsendben, nyilegyenes, vizszintes uton kilencvennel tempomatnal, aminel minden valos fogyasztas csak tobb lesz, de ez mar olyan rettenetesen szemelyfuggo, hogy semmi ertelme azon vitazni, hogy nala egy literrel tobbet fogyaszt (foleg akkor, ha te "nem nyomod", nala meg "a dizel jobban megy").
Ha vmi bullshit, az a BMW, ami ot es felet eszik 160-nal - ilyet max lejton produkal. -
válasz
péter007 #8496 üzenetére
Grat.
Megane Klubtag vagyok, de ez, amiket írsz baromságok.
1.5dCi-m van, s ha nem nyomom, akkor 4.5l alatt, vagy környékén tartható a fogyasztás. Tankolt mennyiség alapján mérve. A fed comp hazudik lefelé kb. 10-15%-ot. Az olyan 4 körüli értéket szokott kiírni.
Amikor az 1.6-os benyás 6-ot eszik, akkor a dCi 4 körül. (max. 80-90-es tempó). -
dabadab
titán
válasz
TexT-BoY #8564 üzenetére
Az van, hogy teligumival rosszul mer a szerkezet, mert a kerekek forgasat szamolja es megszorozza X-szel, ami a ra valo gumi kerulete - viszont a teligumi kisebb, igy ott Y-nal kellene szorozni (ahol Y < X), viszont nem ezt teszi, igy azt hiszi, hogy az auto sokkal (8%-kal) tobbet megy annal, mint amit tenyleg, es ez persze kihat a fogyasztas- es a sebessegmeresre is.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Integra #8566 üzenetére
Ez szimplan hujeseg, szar volt az olajszivattyu.
A biguli motorja szokta eztetet csinyalnyi, ha hikomat olaj volt benne, es elkopik vmi bordas ketyere az olaj szivattyunal vagy az eloszto kihajtasanal(?), akkor csak fordulaton van kenese, alapjaraton meg vilagit a nuku olajnyomas lampa.hobizoli
-
Integra
titán
hát nézd.
pl egy dohc vtec mocinak nem jó ha 1200on pörög mert nem arra tervezték a kenését sem.
volt már ilyen autó ami túl alacsony rpm használat miatt csapágyas lett (kimélte a gazdája, nagyon vigyázott rá), mig másik, amit normális fordszám tartományban használtak, kutya baja.. -
Notes
senior tag
Mi van a kenéssel? Mitől elégtelen? Amíg van olajnyomás addig semmi baja kenésnek. Alacsony fordulaton legfeljebb elégtelen lesz az égés, ergo többet fogyaszt a kocsi, a kibocsájtott kipufogógáz szennyezőbb, illetve a motorban learakódások keletkeznek ilyesmi.
-
TexT-BoY
addikt
válasz
Khelben #8562 üzenetére
miért kellene? a nyári 195ös a téli 175ös, a tlivel az auto vége is valamivel odébb van a 200tól, mig a 195össel hamarabb eljön a vége.
Mindigi kevesebebt fogyasztott neki a téligumival a kocsija, hozzáteszem rövid távot soha nem megy, legkevesebb 50km amit megtesz, de inkább több. -
erdoke
titán
válasz
TexT-BoY #8561 üzenetére
Az biztos, hogy lehet tanulni a takarékos vezetést, még olyan betonlábúaknak is, mint én vagyok.
Ma pl. 2*40 km-t autóztam, odafelé 5,6-os átlaggal, visszafelé 5,2-vel, azaz összesítve 5,4 literrel 100 km-re. Ráadásul ebben benne van két hidegindítás + üzemi hőmérsékletre melegedés, és úgy 5 km városi forgalom is. Városban 60-65 körül, lakott területen kívül 90-110-es óra szerinti tempóval haladtam. Az autó 140 lovas 2.0 TDI Passat kombi 2500 km-rel, még nem teljesen bejáratva. -
Khelben
nagyúr
válasz
TexT-BoY #8561 üzenetére
a téli és a nyári gumitok között 8%-os kerület-eltérés van.
ez fél liter különbség fogyasztásban.amúgy nem is értem, hogy nem szúrt szemet a faternak, hogy a téli fogyasztása fél literrel ALACSONYABB a nyárinál, mikor fordítva kellene lenni
a kocsi számítógépe meg lehet, hogy a gyári 185/65r14-es gumihoz van programozva és akkor rögtön hülyeségeket mér
-
TexT-BoY
addikt
válasz
Khelben #8546 üzenetére
no, oszlassunk egykét dolgot
faterom nem játszik forgalmi akadájt, olyan 4000RPM-en vált ha gyorsit, de minnél hamarabb szereti elérni a haladáshoz szükséges sebességet, nem szokott játszani a gázpedállal, ha gyorsit, akkor bizony kő keményen tolja, aztán pedig a kivánt sebességen olyan a lába mint a tempomat.
Nemtudom, én vittem a padlásra a ghia felnit, meg a MAK-ot is, és hát szó-szó a 195/50R15 Firestone Fsz80 gumival nehezebb mint a gyári felni+gumi combo a fokán.
Lehet hogy te nem hiszed, de nagyon szivesen várlak továbbra is egy teszt vezetésrede ne csodálkozz ha a te lábad alatt nem ennyit eszik. Jha és haladásra pedig olyan 2300-2400 között hazsnálja, és mielött megkérdeznéd honnan vágom ennyire pontosan hát elárulom: inditáskor nyomni kell a km nullázót és akkor elöjön egy 8pontos menü, többek közt a pontos sebességet, a motor fordulatát, és még sok okosságot mutat..
De te ugye ismered közelebről a kocsidat. Illetve ami még szerintem számit, magának járatta be, szerintem ez korrektebb volt, mint az elözö Trend.
Jah és az átfolyá jelző az kuuurva jó dologMindig azon játszik hogy minnél kevesebbet mutasson, és az ember megtanulja ugy használni a pedált hogy ne legyen fölösleges benzinfogyasztás.
-
Integra
titán
válasz
(Kolombusz) #8558 üzenetére
a kenés leginkább, de az egész hajtáslánc idő előtt elhasználódik a nagy erőlködéstől
-
Khelben
nagyúr
válasz
TexT-BoY #8545 üzenetére
nekem 185/65r14 van fenn, pont a kettő között.
faterod ezekszerint forgalmi akadályt játszik és 20 km alatt gyorsul fel 50ről 90re, úgy már el tudom képzelni ezt a fogyasztást, szigorúan lakott területen kívül.a ghia alufelnije pont olyan nehéz, mint az olcsó alufelnik, semmi extra nincs benne, max az, hogy a ford háromszor annyiért adja, mint amennyit ér
a másik autóhoz nekem is az van, csak azért mondom
úgyhogy hagyjuk, aki kicsit is látott már közelről autót, az nem hiszi el ezt a fogyasztást, ennyi.
-
TexT-BoY
addikt
válasz
Khelben #8544 üzenetére
felölem sirhatsz is
Ezek valós adatok, ha nem hiszed várlak szeretetel a számlákkal
. Láb kérdése az egész, és apám nagy spiller. és továbbra is azt mondom hogy közel 3éven át hazudni nincs sok értelme. Különben a virsli gumi sokat számit télen, és a nyári ghia felni is könnyebb mint egy sima olcso alufelni.
-
-
TexT-BoY
addikt
válasz
Khelben #8538 üzenetére
irigykedni lehet, az egész láb kérdése, a spritmonitoron láthatod mennyit fizetett a kuton, és nem hazudik kisebb fogyasztást. Ez bizony ennyi.
Szerinted 2,5éven át hazudik magának? hülyeség. Mindig beirja szépen a számlát és ezt kapja, amugy sajnos idei városi adat azért nincs mert pesten már a fusionnal jár, nem a sajátjával, de m;gegzsyer mondom, eyek nem kamu értékek, a BC azaz a számitógép adatai is ott vannak, AVG speed értelemszerüen az átlag sebesség, a másik pedig a fogyasztás, ezek alapján nézzétek ujra.
Jah és Ghia focus, manual klimával, nem könnyü, de könnyeb mint az mk2-es. -
Integra
titán
-
lenox
veterán
válasz
TexT-BoY #8534 üzenetére
Most en ezt nem ertem... Most 130 1.6-os focusbol az a legkisebb fogyasztasu. Gondolnam szelso ertekek nem mervadoak, szal ez semmit nem jelent. Meg beleneztem par masikba, a varosi (a lampas ikon gondolom azt jelenti?) fogyasztasok alig ternek el az autopalyastol es az orszagutitol mindnel. Szal ezeknek az adatoknak a valosaghoz eleg keves kozuk van. Jo, biztos van olyan varos, ahol vegig 70-90-nel lehet menni. Csak az nem varosinak szamit, hiaba van varosban...
-
Dumb
senior tag
Szép autó
/optika, de ütős/ [link]
-
Khelben
nagyúr
válasz
TexT-BoY #8534 üzenetére
ez már csak azért sem lehet igaz, mert ez az új focus, ami majdnem 300 kilóval nehezebb, mint a régi, ami ugyanezzel a motorral nálam 3 év alatt 7,5-ös átlagot produkált. És nem hajtom agyon, mert gyerekekkel megyek általában.
sosem értettem amúgy, mi értelme van kisebb fogyasztást hazudni, attól nem kell kevesebbet fizetni a benzinkúton
-
TexT-BoY
addikt
válasz
Khelben #8522 üzenetére
egy kis fogyasztás
nagyon ritkán sikerül 6,9fölé vinni, de 6,9 alatt is tolja neki rendesen mert a munkálya miatt elég sokat utazik, és dolgozik. Valmit rosszul csináltál akkor. Bár, amióta a fusiont hazsnálja nemtudom mizu.,
-
erdoke
titán
válasz
Khelben #8532 üzenetére
Nálam a 2.0 TDI 170 LE Passat evett 8,2 litert 2,5 hónap átlagában. A 140 lovas verziója is 8,0-át fogyasztott 4 hónap átlagában (kb. havi 4e km-t hajtok). Egyik autó se volt bejáratós, a mostani Passat kombi az, szintén 8 literrel, de óvatosabb pörgetés mellett. Anno a 2 literes TDCi Focus II is 8,8 litert evett nálam 1 év /44e kmre vetítve...
Szerk: Ezek it mind 6 sebességes váltóval értendők. -
péter007
senior tag
válasz
Khelben #8530 üzenetére
amivel még lejjebb lehetett volna szorítani a fogysztás főleg autópályán az egy 6. seb. fokozat lett volna, ami nem ártana
90-nél 3000-et forog 130-nál majdne 3400-at
gondolom túl drága lett volna vagy nemtommi
bára fiat ad 6 fokozatot még az 1.4-es 95 lovas benzineséhez
nemtom miért spórpéták ezt el a franciák -
péter007
senior tag
oké elismerem, részben igazatok van, amiket írtam adatokat nem városban voltak hanem sima közúton(nem autópályán) de a lényegen nem változtat mert a dízel csak látszólag olcsóbb
[link]ha lejjebb görgetsz a motor címszóig láthatód ottvan a befecskendezés típusa (többpontos)
-
Khelben
nagyúr
válasz
péter007 #8502 üzenetére
kombi megane 7 alatt?
szerintem beiratkozhatsz a suzukisok közé, akiknek a gépe 4 alatt eszik
Egyszer sikerült 6,9-et etetnem a nemkombi focusszal, amikor minden sebességkorlátozást betartottam és autópálya helyett országúton mentem győrből pestre. ja és nem előztem egyet se -
AMD Power
titán
Egy ilyen nekem bőven elég lenne.
Renault Clio 1.4Ezt 240-250-be el lehetne hozni.
Ez is nagyon jó lenne de ez csak 1.2-s.
Bár ez már 1994-s és jóval olcsóbb lenne.
-
Khelben
nagyúr
Volt olyan, hogy az 1.6 Focus nyáron klímával pályán 12 litert evett, városban 13-at, pedig az a motor nem sokkal iszákosabb, mint az 1.6 rönó motorok...
Nem tudom, mit csináltál azzal a szerencsétlen kocsival, de nekem télen, pesten evett 10-et, pályán 160nal meg 8,5-öt...
-
erdoke
titán
válasz
péter007 #8502 üzenetére
Az 1.6-os 115 lóerős nem szívómotor a Renault-nál?
Kb. 250-300e km-t vezettem különféle 1.6 16V motorokkal, van némi lövésem a fogyasztásukról.
Volt olyan, hogy az 1.6 Focus nyáron klímával pályán 12 litert evett, városban 13-at, pedig az a motor nem sokkal iszákosabb, mint az 1.6 rönó motorok...
Egyébként sem az abszolút értékeken van a hangsúly, hanem a benzin-dízel különbségen.Más: Első generációs Accord 250e körül, pótalkatrészekkel.
-
mark75
senior tag
válasz
Integra #8507 üzenetére
volt itt valakinek KIA clarus-a?
tervezem venni egyett,olcso,nagy,kényelmes,tele extrákal.
decemberben,összetörtem a kocsimat(bmw 520i e34),ésés eladtam ugy ahogy van,sajna sokat kellet volna költeni.
na mindegy,a clarus is nagy meg a többi,csak néztem 1998-as kb 650e.
csak nem ismerem a tipust. -
-
péter007
senior tag
erdoke
Füge007: engem ne röhögteesetek a 9-10-es benzine átlaggal
a családban mindkét megane 1.6-os
a cégessel volt már hogy fater 6.4-et etetett klíma és téligumi nélkül
a másik (grandtour) a családi gép amivel Mohácsra szoktunk leugrani családostul (kb 200km) megpakolva még sosem evett 7 felett, pedig fater nem 90-el megy...és a cégest sem kíméli, igaz ott mindig egyedül utazik
ha valaki 9-10 litert megetet vele akkor ott valami gond van vagy csak tégla van a talpára kötve...a dízel meg sztem felejtős mert igaz hogy kevesebbet fogyaszt de sűrűbben kell szervízbe hordani és többminden is elromolhat bennük sajna
jah és csak megjegyzésképpen: az 1.6-os nem szívómotor
-
erdoke
titán
válasz
péter007 #8496 üzenetére
Az 1.5 dci a Renault legproblémásabb motorja, garanciálisan is nehéz mindig rendbehozatni, nemhogy garancia után.
A fogyasztás adatok viccesek, a dízel nálam úgy 6-6,5 litert, míg a benzines 9-10-et enne. Ami meg is felel az átlagnak, a hasonló hengerűrtartalmú és teljesítményű szívó benzines vs. commonrail dízel összehasonlításban. A 3-4 liter különbség pedig elég sok pénz már 50e km alatt is.
Aktív témák
- AKCIÓ!!! GAMER PC: Új i5-12400F/14400F + RX 7800 XT 16GB GDDR6 + Új 16-32GB DDR4! GAR/SZÁMLA!!!
- Új HP ZBook Firefly 16 G10 Profi Tervező Vágó Laptop -50% i7-1355U 16/1TB FHD+ RTX A500 4GB
- Xiaomi Redmi Note 8 Pro 128GB / Szép állapotban / 12 hónap jótállással
- Új! Lenovo IdeaPad Slim 3 Médiás Laptop 15,6" -30% Ryzen 5 7520U 16/512 Radeon Graphics 2GB ! FHD
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro 128/6GB Fekete / Normál állapotban / 12 hónap jótállással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest