Kövezz meg, de én nem érzem szánalmasnak magam. Tavaly vettem egy akkor 5 éves 2.4-es autót (az egyéni szocproblem, hogy miért nem tudtam 2 literest venni ugyanebből a típusból), így engem érint ez a változás. Nem titok az ára, 3.5 millió volt, ami valljuk meg, nehezen nevezhető vagyonnak. És szó sincs arról, hogy nekem mindegy mennyit tankolok az autóba, legnagyobb megelégedésemre normál üzemeltetés mellett alig fogyaszt 1-2 literrel többet mint egy 1.6-os akármi.
De ez a tervezet igazságtalan. Mert én a már majdnem 6 éves autómmal fizessek extra adót, amíg az én autóm árának többszörösét kipengető emberek mentesülnek ez alól?
Példák (igyekeztem hasonló kategóriából szemezgetni):
Opel Insignia 1.8 benzin vagy 2.0 cdti: 7-8 millió forint.
Ford Mondeo 2.0 benzin vagy 2.0 tdci: 7-8 millió forint.
Audi A6 2.0 TFSI vagy 2.0 TDi: 11-12 millió forint.
BMW 520i, BMW 320i, 320d: 9-11 millió forint.
Mercedes C osztály 220cdi vagy 180 benzines: 10-12 millió forint.
Toyota Avensis 2.2 D-4D: 7-8 millió forint.
És még lehetne sorolni.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."