Hirdetés

2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#6101) Der Bosss válasza viscount (#6100) üzenetére


Der Bosss
csendes tag

Szia!
Üzemanyagszűrő? :F

MB W123 300D 1981-ből!!!

(#6102) gyuszi076


gyuszi076
újonc

sziasztok!

segítséget szeretnék kérni tőletek!
van egy c220asom (benzines)94es kiadás
viszkó kéne bele tudtok nekem segíteni?

előre is köszönöm
üdv gyula

(#6103) Batman2 válasza viscount (#6100) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Bár nem tudom milyen típusról van szó, de a légmyennyiség mérőből már fejlettebb, bonyolultabb technikára gondolok.

Szerintem a kipufogó helyett sokkal inkább az üzemanyag ellátó rendszer oldalán kellene keresni a hibát, az öreg w123-asok pl. akkor szokták ezt játszani, mikor el van dugulva az üzemanyag rendszer és nem kap rendesen, megfelelő tempóval üzemanyagot, és ilyenkor rendszerint levegőt szív helyette, aztán újra el kell teljen kis idő, mire a nagy üzemyanyag igény miatt fellépett hiány megszűnik, illetve az ennek következtében beszippantott levegő kidolgozódik a rendszerből !

Szóval szerintem nem árt egy tank pucolás, ha van a tankban szűrő, akkor annak feltétlenül a pucolása, (ha sérült) cseréje, az elő és főszűrő cseréje, illetve a csövek esetleges dugulásának ellenőrzése, megszüntetése !

Üdv.:

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6104) Batman2


Batman2
őstag

No, a múltkori szerelős találka óta állítottam az előtöltésen kicsit növelve azt.
Így már jobban gyorsul és a végsebessége is jobban közelít a hivataloshoz.
Egész elviselhetően futott a motor, továbbra is viszonylag csendes, egyenletes az alapjárat és elérte a 120-at, még nem volt abszolút padlógáz.

Aztán a túra után, hazaindulás előtt még csavartam egyet az adagolón felfelé, mert ezért még mindíg egy kicsit túl nagynak ítéltem meg a gázadásra történő reakcióját, túl nagy a késése.

Így talán egy kicsit javult az energikussága, nem olyan nagy a gázadás késése, de olyan 123km/h-nál most sem bírt többet forogni teljes padlógázon.

Nagy füstöt nem látok mögötte.

Ahogy éreztem a dolgokat, most kb. a megfelelő értéken lehet az előtöltés, talán egy hajszált már nagyobb is a kelleténél, mert mintha egy pici kopogást mrá vélnék felfedezni a teljesen felmelegedett motor járásában, elsősorban gyorsításkor.

Szóval ennél többet nem igen lehet ebből kihozni, és nekem úgy tűni, hogy a korábbi, egy darabig jól működő Bosch csúcsokkal egy picivel még energikusabb volt járgány.
Szóval a lényeg, hogy nem igazán érzem ezeknek a w124-es csúcsoknak a plusz energiáját, az elvileges jobb porlasztását a motor teljesítményében.
És elég pörgős most a motor, szóval csak egy adott fordulatszám fölött ugrik meg, addig nagyon lomha és gyenge, korábban szerintem kiegyenlítettebb volt az erő a teljes tartományban.
Mondjuk a w124-es motorja magasabb fordulaton adja le a max. nyomatékot, lehet hogy ebben része van a másfajta fúvókáknak is, ha igen, akkor ez érződik most az én motoromon is !
W123 max. nyomaték: 2400, w124 max. nyomaték: 2800

Szóval továbbra sem tudom, hogy az esetleges kompresszió hiány miatt nem megy annyit a motorom, mint kellene, vagy ezek a csúcsok az esetemben mégsem váltak igazán be !?? :U

Egy tény, hogy kipróbáltam némi növényi olaj adagolásával is a motoromat, és kissé füstöltgős úgy, tehát a növényi olajhoz mindenképpen emelni kellene a porlasztási nyomást, hogy megfelelő legyen úgy is a porlasztás mértéke !
de amúgyis valahogy mióta ezek a csúcsok vannak a motorban, füstölgősebb a motorom, a belemegedett motor is hajlamos némi szürkét füstöltni, pedig korábban még az erősen használt befecskendezőimmel sem füstölt bemelegedve, csak hidegen.

Arra gondoltam, hogy a w124-esnek motornál nagyobbak a fúvóka nyitó nyomások, de elvileg nem külömbözik lényegesen, csak talán a tűréshatára szorosabb, mivel ugyanuúgy 115 bar-ra adja meg ott is a nyomás értékeket, pontosabban 115+8, tehát 115 és 123 bar között valahol, viszont a minimum nyomást 110-nek adja meg, ami a szervíz könyvem szerint a w123-asnál 100bar.

Ha én állítottam volna be a fúvókákat, akkor valahol 117 és 120 bar környékére állítottam volna, az már biztosan 115 fölött van, és még talán akkor is belefér a 110-es határba, ha csökkent kicsit a noymás a használattal.

Egyébként amikor 150bar környékén voltak a seejtes Bosch fúvókáim, akkor egész jól, csendesen ment a motor, mikor már bírta nyomni és alig füstölt nagy gázra is !
mikor levették a nyitónyomást, beállították a fúvókákat, sokkal rosszabbul működetek, persze tudom, hibásak voltak, csak az az érdekes, hogy sokkal jobban kijött a hibájuk alacsonyabb nyomáson, mint magasabban !
Márcsak ezért is inkább 120 körülre állítanám az új fúvókákat !

A nyitó nyomás egy új fúvókánál némi bejáratás után általában csökken, vagy nem feltétlen jellemző ??? :U :F :F :F

Kérdeztem a szerelő komát, hogy meg kéne nézni a fúvókákat, vajon nem csökkentek e a nyomás értékek, de azt mondta, fölösleges, miért csökkene az ! :U

Üdv.:

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6105) Batman2


Batman2
őstag

Zsolti !

Gabi haverodnál esetleg hétvégén is lehet dolgozni (porlasztót mérni és stroboszkóppal előtöltést ellenőrinzi, vagy csak hétköznap és szombat délelőtt ?? :F :F

Teh mikor vagy szabadságon, Neked mikor lenne jó ? :F

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6106) Batman2


Batman2
őstag

Van valakinek esetleg jó leírása a w124-es motorokról, vagy a w123-as és w124-es motorok közötti külömbségekről ?? :F :F

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6107) t.zsolti válasza Batman2 (#6105) üzenetére


t.zsolti
tag

én már szabin vagyok,
gabit meg megkérdezem
a hétvége nem jó,wv depó találkozó lesz salgótarjánban,és ott lesz,
a strobi is szarakodik ( lehet hogy lefüstölt,amperszag)
de az előtölt.lemérjük statikusan ha gondolod

[ Szerkesztve ]

MB 123 3.0d

(#6108) Batman2


Batman2
őstag

Üdv. mindenkinek !

No, hát most már elég sokat jártam ezekkel az új porlasztó csúcsokkal, állítgattam az előtöltést, de többet már nem igen lehet kicsiholni belőlük !
(talán csak, ha picit emelném a befecskendezési nyomást, feltéve, hogy még nem csökkent le, ezekhez a csúcsokhoz lehet kéne a picivel nagyobb nyomás)

Sajnos nekem nem igazán váltak be ezek az újabb technikájú, fejlettebb csúcsok (DN0SD261 - w124-200D), nem szuperálnak sokkal jobban, mint a régi, használt, már messze nem tökéletes csúcsok.
Nekem az eredeti, hozzávaló csúcsok voltak a legjobbak (DN0SD220 - w123-200D, megnéztem a tönkrement csúcsokat és azok ezek voltak), azzal ment a legjobban a motor, amikor kellően összejáródtak, nagyon jól gyorsult a járgány, alig volt késése a gázadásra és már elég alacsony fordulattól kezdve is energikusan regagált a motor és a 125-öt is vitte szépen, kb. tényleg 130 körül lehetett akkor a vége !

Most, bár ugyan elviselhetően megy a motor, de a gázadásra adott reakciója elég nagy, főként alacsony fordulatokon, ha egy adott fordulat fölé kerül, onnatól megugrik és viszonylag egész jól húz !
Nem rossz egyébként a hangja, de a 220-as csúcsokkal még szebb volt a hangja, halkabb és zizegőbb volt.
Az viszont érdekes, hogy azokkal sem igazán indult jól a motor, és ezekkel sem rosszabb.
Ha tartok egy kb. olyan 1/4-ed gázt, akkor szépen bepörög a motor, zötyögés, kihagyás nélkül és 2-3 másodperc után, ahogy az olajkeringés megindul el is halkul.

Ezekkel a csúcsokkal, viszont csak 120-123-ig tudott begyorsulni a motor teljes gázzal, igaz, még akkor sem volt füstfelhő utána.

Egyszóval senkit sem bíztatok arra, hogy feltétlenül váltson másfajta csúcsokra, mint ami elő van írva a motorhoz, mégha tanácsolja is valaki ! :U

Üdv.:

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6109) Batman2


Batman2
őstag

A napokban kormány holtjátékot állítottam, de csak azt értem el, hogy beszorult a kormány, némi holtjáték csökkenéssel egyetemben !! :U

A Pitman tengelyt bőven lehetett tekerni, míg aztán kezdett megszorulni.
Kicsit még húztam rajta, hogy nem csak a csavar van e beragadva, aztán visszaengedtem vagy egy harmad fordulatot, ahol már laza volt.
Így húztam vissza a kontra anyát.
Viszont így is csak szorosan lehet tekerni a kormányt, nem fut lazán, mint szokott.
Most egy kicsit visszaengedtem még belőle, aztán kipróbálom menet közben, ezt addig folytatom, míg nem lesz megint könnyen tekerhető.

Van egy olyan érzésem, hogy ezt már nem lehet lesz beállítani rendesen, márcsak azért is, mert hiába szoros már a kormámy, még mindíg bőven van holtjátéka, de hova húzzam már tovább !? :U

Pedig nem a kormány rudban és a hardy tárcsákban van a hiba, mert a közvetlen a kormány műből kijövő rúdnak már van holtjátéka, mindegy hogy ott mozgatom meg, vagy a kormány keréknél.

E mellett még van valami nyöszörgése is a kormánynak, amit a kormányrúd felől vélek hallani, azt sem tudom micsoda, a lehetséges összes surlódási pontot megkentem és mégis. :U

Üdv.:

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6110) Mintcar válasza Batman2 (#6108) üzenetére


Mintcar
tag

De ha nagyon szőrszálhasogatóak lennénk akkor még a DN0SD220-t sem mondhatnánk a 200d-be valónak. Ezt a púcsot. 220d-be rakták eredetileg.
Most nekem is DN0SD220 van bent, de most DN0SD1510-t rakok bele amit eredetileg is előír.

A 4. porlasztóházam egyre vacakabb állapotban van, egyre jobban ereszti gázolajat, már arra gyanakszom lehet egy hajszál repedés rajta. Gondolkozom rajta hogy inkább veszek gyárilag felújitott porlasztóházakat, mert a használtakért is elkérnek 2-3-4k/db. és legalább 8db.-t meg kine venni, és alig lehet találni olyat amit még nem tömitő pasztáztak.
A felújított kb 20k/db. Egy kis kedvezménnyel 16-17k-ért meg lehet venni, azzal legalább nem kell szenvedni.

Valahogy nem áll össze az egész üzemanyag rendszer mióta anno először kicserélték a pcsúcsot. és beleteketek az adagolóba.
Emlékszem mikor megvettem semmi szivárgás nem volt, igaz feketén füstölt, de sokkal szebben indult hidegen, és nem volt teljesitmény ingadozása.

Múlt hétvégén történt egy érdekes dolog, egyész egyszerüen megtáltosodott a szekér.
Nem értem mi történhetet, de mikor elindultam vele már éreztem valahogy jobban megy, mire bemelegedett kiértem a gyorsforgalmira, olyan piszkosul gyorsult mint még egyszersem, és a motornak szinte semmi hangja nem volt 100km/h-nál :Y .
Gyanitom ennek valahogy így kéne müködnie normálisan.
Persze következő beinditásnál mintha nem is történt volna semmi.

Van autókereskedő ismerősöm, ma talákoztam vele véletlenül és elmeséltem neki neki mennyit szivok az üzemanyagrendszerrel, adott egy számot, hogy hívjam fel.
Ez egy gyömrői adagolós, állítása szerint a legpofibb az országban.
A fontosabb autóit mindig neki viszi.
Szerintem negnézetem vele az adagolót, mert nálam biztos hogy ott is komoly beállitási problémák vannak.

[ Szerkesztve ]

w123 200D 1.1millió km+

(#6111) Batman2


Batman2
őstag

Befecskendező felújítás lépésről-lépésre !
http://dieselgiant.com/mercedesinjectornozzlereplace.htm

Nem tudom, hogy vajon tényleg mennyire jó ez a Bosio csúcs !?? :F
Hallott már valaki róla ?? :F

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6112) Batman2 válasza Mintcar (#6110) üzenetére


Batman2
őstag

No innen néztem a motortípushoz való csúcsot !!
http://www.yellowstonediesel.com/Machinery/Diesel-nozzle-1-129-s-1.html

A mi motorunk ugyebár a 615.940-es, tehát ahoz a 220-asat írja, a1510-eset azt pedig a 615.911-eshez írja, ami vagy még az 55LE-rős w123-as motor, vagy az állólámpás 200-as dízel motorja, de lehet, hogy a kettő ugyanaz, mert asszem az első szériás w123-asokban is ugyanaz, vagy majdnem ugyanaz a motor muzsikált !

A 220D az a 615.941-es kódu motor !

Szóval e szerint a 220-as az igazán nekünk való csúcs !
Mondom, nekem az előzőek azok voltak, megnéztem. és azon túl hogy a kelleténél sokkal gyorsabban elkoptak (ami nyilván nem a típusnak, hanem a kivitelnek köszönhető - made in India!! :Y ) azok muzsikáltak a legjobban, azokkal húzott a legjobban a járgány, annyira, mintha már nem is 200-as dízelben ülnék, hanem vagy 240-esben, fantasztikusak voltka, míg jók voltak.

Ezekkel a mostaniakkal sokkal gyengébben megy a motor, nehézkesen gyorsul, nagy a reakció ideje, hangosabb a motor, minden bizonnyal többet is fogyaszt.
Szóval nem váltotta be a reményeket, hogy még erősebb lesz a motor, mint a 220-asokkal.

A 1510-es viszont még korábbi technika, lehet azzal sem olyan jó mint 220-assal, bár ki tudja.

Szóval ahogy gondolod, én az eddigi tapasztalataim alapján 220-ast raknék bele.

Ki tudja, ha hozzáférek egy befecskendező teszt készülékhez, akkor lehet, hogy veszek egy garnitúra 220-as csúcsot, ha lehet esetleg ezt a Bosio-t és nem is a Densot és ha sikerül négy normális házat összeszednem, akkor tudok csinálni másik garnitura jól működő befecskendezőt, és akkor ki lehet próbálni, össze lehet hasonlítani, hogy mi a külömbség a kettő között !!
Ez lenne a legjobb, bár már annyit költöttem most megint a motorra, hogy nagyon meggondolom, költsek e még, csak bosszant, hogy csak nem megy úgy, ahogy ment.
Szóval ha a szerelési, beállítási költséget meg tudom úszni, magam meg tudom csinálni, akkor megteszem !! :K

Mikor cserélsz csúcsokat ??
Várom majd a fejleményeket !! :K

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6113) Batman2 válasza Mintcar (#6110) üzenetére


Batman2
őstag

Igen, ilyet nekem is csinált már, hogy megtáltosodott és sokkal jobban ment, illetve alkalomról-akalomra másképpen jár a motor !! :U

Ha nem lett volna felújítva, akkor azt mondanám, hogy már lötyögnek benne az alkatrslzek, aztán mikor hogy állnak be, attól függően másképp megy
Node nem ez a helyzet, fel volt újítva és az adagolón kívül minden ki volt benne cserélve, vagy be volt állítva, szabályozva !! :U
Így tehát nem tudom, hogy mi lehet ennek az oka. :F

Az biztos, hogy esős időben mindíg jobban szeret menni a járgány, ez lehet az erősen párás levegőnek köszönhető, mintegy enyhe vízbefecskendezés, azt nagyon szereti, olyankor mindíg szebben jár a motor, energikusabb és sokkal csendesebb.
De még attól is lehet, hogy a motor jobban hűl, egy picivel alacsonyabb hőmérsékleten megy, mert a levegő mellett az eső is hűti ! :U

A 220-as csúcsokkal felpített elvileges új, gyári befecskendezőkkel sem ment azonnal sokkal jobban a motorom, az az érdekes !

Mikor beletettük a régiek után, gyak. nem ment vele jobban, mint előtte !
A régiekkel is 110-et bírt max. az újakkal is csak annyit ment max.,
a hangaj volt csak kicsit szebb, simább, csendesebb.
Aztán 1-2 hónap járás és utána megtáltosodott, nagyon szépen zenélve, halkan járt a motor, nem erőlködő csak enyhe süvítő hangja volt, mikor intenzíven elkezdtem gyorstíani vele !!! :R
És ment 125-öt is simán, ekkor talán megvolt a kb. a végsebessége, pályán, 3 emberrel ment 130 körül !!! :K

Viszont érdekes, hogy ekkor sem indult teljesen rendesen a motor, akkor is megvolt a kis döcögősség a hidegindításnál. :U

Viszont ami mégérdekesebb, hogy idén februárban tapasztaltam egy érdekességet !
Ugye hidegen mindíg döcögősen indult a motor és az egyik alkalommal, mikor indítottam szinte tökéletsen bindult alapgázon, csak egy picit volt remegős vagy 2-3 másodpercig, aztán járt rendesen !!! :Y
Pedig ekkor már a befecskendezőim a végüket járták minden bizonnyal mert már régóta fenn állt a magasabb fordulaton megjelenő korom !! :Y
Ezt még eljátszotta vagy 4-5 szőr, de már észre vehető volt, hogy gyengén romlik az indulás, aztán visszaállt a régi.
Pedig nem variáltam vele semmit !! :U :F

Én még mindíg az adagoló fejlszelepjeire gondolok, hogy azok már megkoptak és a hidegindításkor az első nehány befecskendezési ciklusnál gyakran elengedik a nyomást, ilyenkor újra fel kell épüljön a nyomócsőben az üzemi nyomás, ami 1-2 befecskendezés kimaradással járhat.
És hát hidegen a kimaradás az még kritikusabb, a még amúgy is nehezen járó motornak.

A mostani befecskendezőimmel viszont akármit csinálok, nem tudom már jobbra becsiholni őket.
Viszonylag szépen és csendesen jár a amúgy a motor, de most sem annyira csendes, mint volt a 220-asokkal és nem gyorsít olyan jól mint azokkal, a max sebessége pedig 1 emberrel sem megy feljebb jelenleg 122-nél ! :(
Szóval jók, de nem az igaziak. :U

Üdv.:

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6114) t.zsolti válasza Batman2 (#6113) üzenetére


t.zsolti
tag

sajnos az utángyártott alkatrészek elég gyengék :pl:vettem a trostba a lökháritó alá azt a műanyag légterelőt mert az egyikről letörtem a fült. nem drága 2000-ft, DE 2cm-el rövidebb???? és ez nem a forgalmazó hibája ,az ő sara csak az hogy én jobbost és ballost is rendeltem de egyformát hoztak??
azt hogy a mm-ert nem ismerik hát jó,de hogy a cm-ert sem az már egy kicsit gáz,az iskolába nem tanították??

MB 123 3.0d

(#6115) Batman2 válasza t.zsolti (#6114) üzenetére


Batman2
őstag

Hát igen, az nem semmi, ha már a centimétert sem ismerik !! :)
Legközelebb már a méterrel is zavarban lesznek és pl. a küszöböt egy méterrel rövidebbre készítik !! :D

Én is gonsoltam már, hogy szerzek olyan rácsot, csak sokáig nem tudtam beazonosítani, hogy pontosan melyik az, a kapható cuccok közül.
Annak vajon csak esztétikai szerepe van, vagy légterelő funkciója is van ?

Mostmár legalább tudom, hogy centiméterrel kell menni a cuccot megvenni és előtte le kell mérni, hogy mekkora is kellene legyen !! :K

Mennyi kellene ténylegesen legyen a hossza ?? :F

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6116) t.zsolti


t.zsolti
tag

sok tanulságos van rajta. http://belsoseg.blog.hu/2009/03/06/atomonkent_megmostuk_lavorban_ezt_azt_csereltunk_is

MB 123 3.0d

(#6117) Ck.


Ck.
addikt

Szerintetek ez jó árban van? [link]
Képek alapján kissé leharcoltnak tűnik, de fene se tudja.

(#6118) t.zsolti válasza Ck. (#6117) üzenetére


t.zsolti
tag

ne felejsd el az benzines és 2.8-as, 10 alatt nem fogyaszt,és 10 alatt van 100-on

MB 123 3.0d

(#6119) Ck. válasza t.zsolti (#6118) üzenetére


Ck.
addikt

A fogyasztás miatt nem parázok, a mostani autóm is 10-12 lityót megeszik, inkább elsősorban az érdekelne, hogy mennyire szervizigényes, ill. mennyire megbízhatóak ezek a típusok. :)

Itt egy régi kedvencem is, azért őt is megmutatnám, bár ennyi pénzért... [link]

(#6120) t.zsolti válasza Ck. (#6119) üzenetére


t.zsolti
tag

sok tapasztalatom nincs,az egyik barátom akar venni w210 e270cdi-t,megnéztünk nyíregyházán többet ( egy konkrét is volt 2001-es) amit kinézett az még korrekt állapotban van annak ellenére ,hogy az alja már merő rozsda,a többi még szarabb állapotban volt.
nagyon figyelni kell a felszereltséget is ( classic,elegant,avantgarde, nem biztos hogy jól írom) mivel a másik kettő szedett vedett volt de ha nem vagy jártas a felszereltségekben akár volt taxit is vehetsz

MB 123 3.0d

(#6121) Batman2 válasza Ck. (#6117) üzenetére


Batman2
őstag

Fene se tudja.
Jó állapotúnak nézki, nem látszik, hogy törve lett volna, vagy csak jól javították ! :U
De hát így pici kép alapján nem lehet itélni, így az enyém is jól nézki, pedig össze-vissza a festése.
A futott kilómétert az nem írja, pedig kiváncsi lennék rá !

Meg kell nézni minden apró porcikáját, hogy megvan e, működik e, rendesen megy a műszerfal, nem jelez e hibát bármire is, hgy jár a motorja (akkor ia ha benzines) hogy viselkedik menet közben (motor, futási tulajdonságok), nem húz e valamerre a kormány, stb.
Rohadások, ívek, helyén vannak e, lámpák.

Ha rendezettnek látszik, rendben vannak a dolgok, akkor valszeg rendesen karbantartották, akkor lehet, hogy jót fogsz ki !

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6122) Batman2 válasza Ck. (#6119) üzenetére


Batman2
őstag

...lehet, hogy nem rosszabb, még ha 190-es is !! :K

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6123) Ck. válasza Batman2 (#6122) üzenetére


Ck.
addikt

És megér ~ 1 millát egy 18 éves 75 lovas szívódízel?

(#6124) Batman2 válasza Ck. (#6119) üzenetére


Batman2
őstag

Az enyém is 10 alatt van 100-on, ... de csak fogyasztásban !! :D ;)

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6125) Batman2 válasza Ck. (#6123) üzenetére


Batman2
őstag

Egy szívó dizel sokkal inkább, mint egy turbó dízel, mivel ott maga a turbó is igen nagy költség, ha javítani kell, és a motor is sokkal nagyobb terhelésnek van kitáve, tehát nagyobb az esély, hogy szétnyúzzák szerintem ! :U

Egyébként ha már dízelnél járunk, nem jókor akarsz dízelt venni, mert ilyenkor még a benzines kompressziójú, kopott dízelmotorok is beindulnak, azt - ahogy egy cikk is írja - csikorgó hidegben, téli reggelen kell venni !!! :K

Üdv.:

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6126) Ck. válasza Batman2 (#6125) üzenetére


Ck.
addikt

Tény, hogy a feltöltős motorokkal sokkal több nyűg lehet, és egy turbó bizony nem 2 fillér. Kérdés mennyire lomha ez a 190D.

Egyébként miért mérnek ilyen aranyárban egy ~ 20 éves autót, amikor ennyiért 2001-es Focusokat, Passatokat is lehet elvétve találni?

(#6127) t.zsolti válasza Ck. (#6123) üzenetére


t.zsolti
tag

és néztél már ebben az árkategóriában másfélét? mit lehetne venni?
és azért a pizért semmi biztosíték nincs rá,hogy jó vagy nem.
szubjektív de nem árt olyat vinni magaddal aki tárgyilagosan megvizsgálja a kiszemelt példányt.
kereskedés? állapotlapot kérjél mert ha valami gebasz van később( motor ,váltó stb nagy értékű részek,vagy elhalgatott hiba,már is mehetsz a bíróságra piz vissza)

MB 123 3.0d

(#6128) t.zsolti válasza Ck. (#6126) üzenetére


t.zsolti
tag

lehet azért jó állapotú autót is venni,csak lehet,hogy várni kell rá és erösen figyelni a felhozatalt, és lecsapni rá.
persze ha megvan a konkrét márka ,tip. mert sokat képtelenség szemmel tartani,és addig az adott tipusból ki kell okosodni mert mint mondtam könnyen vehetsz szemetet( mert venni könnyű ,ha van lé)
a mai eszemmel biztos nem ezt az autót veszem meg.

nézd meg ezt a cikket http://totalcar.hu/magazin/szerelem/mb300td/
meg fentebb bemásoltam a folytatásának a linkjét ( 6116 hsz)

[ Szerkesztve ]

MB 123 3.0d

(#6129) t.zsolti válasza Batman2 (#6113) üzenetére


t.zsolti
tag

a csúcsokra visszatérve nekem a javítási útmutató DNOSD 1510 vagy 261-et hoz a 200d-re
a 240és 300d DNOSD 240/
a nyomás beállítása ujj csúcsnál115-125,
használtnál 100

MB 123 3.0d

(#6130) Mintcar


Mintcar
tag

Sziasztok!

Egy párszor már elhangzott, és beszélgettünk már a Metabond-ról, de egy kicsit feleleveniteném a témát.
Ma kicseréltettem a szélvédő gumikédereket, miközben várakoztam hogy megcsinálják, egy másik ügyfél kérdezte hogy enyém-e a merci, elkeztünk beszélgetni autokról szerelökről.
Szóbakerült a metabond.
Mindenképp ajánlotta a használatát, de mondtam neki hogy az ilyen teflon bevonos biszbasz adalékokat nem igazán használok, inkább 5000km-enként cserélem az olajat.

Azt mondta hogy nem kompresszió visszaállitó, vagy motor javitó csodaszer, hanem egy súrlódás csökkentő adalék, semmi több.
Egy jó kondiba lévő öregedő diesel Alfába használta, minden második olajcserénél rak bele metabondot.
Egyértelmü teljesitmény növekedésről számolt be, és mondta hogy neki az alfa kb 1km- alatt érte el az üzemmeleget, ez most majdnem a duplájára nött, és valamivel alatta is maradt a megszokottnak. És az alapjárata is megemelkedett anyira hogy visszább kellett állítania. Tehát valoban csökkenie kellett a motorban az alkatrészek surlódási ellenállásának, és a surlódás következtében keletkezett hőnek.

Ez alapján talán lehet benne valami. Már régebben is kiakartam probálni, de annyira vegyes véleménnyel volt róla mindenki akivel beszéltem hogy inkább hagytam a fenébe.
És más forumokon istenitették, máshol egyenesen motor gyilkosnak tartották.
Nehéz ki igazodni a véleményeken.
Mert ha tényleg surlódás csökkentő hatása van akkor, nem csak a teljestitmény növekedhet, de a motorjaink élettertalma is.

Valakinek van konkrét tapasztalata, esetleg ismeretségi köréből szerzett tapasztalat?

[ Szerkesztve ]

w123 200D 1.1millió km+

(#6131) Batman2 válasza Mintcar (#6130) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

A metabondot nem ismerem, viszont én most Molibdén-diszulfidos olajat használok, ami szintén surlódás csökkentő hatású állítólag, egyelőre semmi negatívumot nem tapasztaltam, de kiugró pozitívumot sem.

Az biztos, hogy mikor lecseréltem az olajat az első pár zsáz kilóméter alatt megevett vagy egy negyed liter olajat, aztán pótoltam frissel és azóta semmi változás, teljesen stabil a szint és a kondenz olaj is minimális a kartergázban, mostmár több, mint 4000km van az olajban !

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6132) Batman2 válasza t.zsolti (#6129) üzenetére


Batman2
őstag

Mármint a 261-eset is a w123-asra is írja, vagy csak a w124-200D-re ?? :F

És akkor a 220-as csúcsok, azok mibe valók (csak a 220D-be) ?? :F
Tény, hogy azzal nekem nagyon jól ment !

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#6133) t.zsolti válasza Batman2 (#6132) üzenetére


t.zsolti
tag

mind a kettőt beírták a könyvbe,
olaj- talán említettem 5w40-es olajjal járok és ebből sem fogy több ( közelit a fogyás a nullához )mint a 10w40-ből,de ennek az áldásos tulajdonságai télen lesznek érzékelhetőek

MB 123 3.0d

(#6134) Odin626


Odin626
újonc

Üdvözletem az Uraknak!

123-as Mercedes vásárlásán gondolkodom. Segítségeteket kérném, mire figyeljek a típus átnézésénél (értem ezalatt a "szokásos" bajokat stb).

Sok pénzmagot nem tudok rá fordítani, de tegnap megsemmisült a(z itt off) napi járós autóm és kellene valami amivel tudok közlekedni.

Első körben ezt néztem:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/mercedes-benz_123-4073341

Megköszönném, ha mondanátok róla valamit. (nem szeretnék tolakodó lenni, de a gáz csak fűtésre stb... nálam nem szempont, volt már gázos autóm, nem volt vele bajom).

Segítségetek köszönöm!

(#6135) t.zsolti válasza Odin626 (#6134) üzenetére


t.zsolti
tag

első körben javasolnám visszaolvasni a hsz-okat
második mivel 85 körül ért véget a gyártás tehát vékony pénzért sok jóra ne számíts,de nem zárom ki az alkalmi vételt amit ismerősöktől ,havertól ólcsón ,esetleg használható (jó állapotban megszerezhetel,)
ha még a fogyasztás is sokat számít, nem biztos hogy a te autód mert a dizel 8 alatt nem fogyaszt (még a 200d sem ) a benzines biztos 10 vagy több (mivel talán a legkisebb is 2000-es)
a haver most adta el a 115-öst ( 2.3 benzin-gáz ) automata ,15l gázt szippantott 100-on,
vegyél egy jó! 15-éves Su....( 200-300e körül) és fillérekből fenttartod ,keveset fogyaszt (6-7l)

[ Szerkesztve ]

MB 123 3.0d

(#6136) Odin626 válasza t.zsolti (#6135) üzenetére


Odin626
újonc

A hsz-ok olvasása folyamatban :K

Nem szeretnék beülni egy Su... ba, ezért néztem 123-ast.
A fogyasztás 14 liter-ig nem okoz szívpanaszokat nálam.

(#6137) t.zsolti válasza Odin626 (#6136) üzenetére


t.zsolti
tag

jótanács-inkább most adj érte többet mint később keljen rádobni sokat
a hibák bármely márkrju autóra érvényesek lehetnek,csak nem mindegy hogy mennyi a javítás összege és meddig jó ( pl mazda 626 talpast csak lengőkarral együtt lehet cserélni)
ilyenekre gondolok a javíthatóságban és a pénztálca kíméletben
vagy bemész a mercedes szalonba és "majdnem minden" rendelhető egéssz apró kütyük is,ami nem mondható el más márkáról ,( ez az előnye,meg az egyszerűség itt a dizelre gondolok,a benzineshez ha venni kell egy injektorcsucsot az kb 50000/db( de az sem kell minden nap

MB 123 3.0d

(#6138) Ck.


Ck.
addikt

Szerintetek ennyi pénzért ezt [link] vagy ezt [link] ?
Teljesen megfertőztetek, a fél család is már megutált, hajlandó lennék még egy 2008-as "nem mercit" is beáldozni érte. :O

(#6139) t.zsolti válasza Ck. (#6138) üzenetére


t.zsolti
tag

mond inkább, téged is elért a válság.
gondolom járni is akarsz vele? olyat nézzél ami klímás.
én sem tartottam fontosnak ,de hosszú úton azért jó lenne
inkább itt 23-asok gyülekeznek,de szívesen látjuk a frissebb kiadásúakat is (csillagos az is)

[ Szerkesztve ]

MB 123 3.0d

(#6140) Ck. válasza t.zsolti (#6139) üzenetére


Ck.
addikt

Nem a válság miatt, a mostanit cserélnénk le a mergára, meg még vennénk mellé páromnak egy másikat.
Inkább gyermeki álom megvalósításáról van szó... :B Bár családi cirkusz árán kétséges. :U

(#6141) t.zsolti válasza Ck. (#6140) üzenetére


t.zsolti
tag

már az is valami ha elméletben mercis vagy.
miért nem akarják a többiek a márkát?

MB 123 3.0d

(#6142) Der Bosss válasza Ck. (#6138) üzenetére


Der Bosss
csendes tag

Mivel a kérdéseddel felhatalmaztál, ezért most okoskodom egy kicsit.
Én személy szerint C-osztályosat nem vennék (bár az az ülésfűtés télen nagyon fincsi) mert azokat a gyengébb, olcsóbb megoldásokkal gyártották. Olyanok, mint annak idején a 190-esek, amiket csak egyszerűen kistestvérek becéztek. Nem rosszak, de vannak jobbak! Tehát szerintem "E-klasse"! a motort és az alvázat neked kell megvizsgálnod, de a belső az így a képen szép. Csak a kormányt cserélném le eredetire (ez nem bömös, hanem Merci).

MB W123 300D 1981-ből!!!

(#6143) Mintcar


Mintcar
tag

Sziasztok!

A héten beletekertem a szekérbe pár km-t, és azt kell mondjan szinte probléma mentesen működőtt a technika! Keszthelyen nyaraltunk a párommal, ami 197km-re van Budapesttől, és ebből kb 180km tiszta autópálya. Most 100km/h fölé nem vittem, de az érdi emelkedőt, és a Kőröshegyi völgyhíd utáni tisztességes emelkedőt is simán vitte 100km/h-val.
A fogyasztást azért sokkalom átlag 8l jött ki autopályára.

Keszthelyről egyik nap átkocsikáztunk Sümegre onnan Tapolcára, de nem a 84-es főúton hanem a Balaton-felvidéki Nemzeti Parkon keresztűl. Egy gyönörűl út megy keresztül rajta, komolyan mondom egyszer mindenki autokázzon egy kicsit a balaton felvidéken a főutakat elkerülve. Sümeg és Tapolca is egy nagyon hangulatos uttal van összekötve(még mindig nem a 84-es), Ezeken az utakon forgalom szinte nulla volt,gondolom köszönhető ez a 84-nek, igazi élvezet volt autozni ezeken az utakon, igaz kerülő utak is egyben.
A merci csak zabálta dombos, kanyargos utakat.
Csináltam is egy művészfotóta gépről :DDD

Végül is most közel 600km-t raktam bele a héten és végre nem volt semmi idegesitő nyekergés, csörgés, zörgés. :C :C

w123 200D 1.1millió km+

(#6144) Ck. válasza t.zsolti (#6141) üzenetére


Ck.
addikt

Nem a márkát ellenzik, hanem azt, hogy egy pár éves autót odaadjak egy olyan autóért, ami közelebb van a 20-hoz, mint a 10-hez.

(#6145) t.zsolti válasza Mintcar (#6143) üzenetére


t.zsolti
tag

a családdal fonyódon voltunk vagy 2 hete ,kb1160km 93lnagyrészt autópálya (120-130 ),kisebb rész csorgás városban,( 300d )
a 200d sem fogyaszt kevesebbet mert erőlködik,de biztos lehet finomítani a kocsidon

MB 123 3.0d

(#6146) t.zsolti válasza Ck. (#6144) üzenetére


t.zsolti
tag

az biztos hogy ujjabbak komfortosabbak,és a többiek a 20 évet látják ,és valahol megértem őket is .
ha netán mégis vennél légkondi mindenképp legyen benne, és 240-nél ne vegyél kisebb dízelt,a menetteljesitmény talán onnantól elfogadható

MB 123 3.0d

(#6147) Mintcar


Mintcar
tag

T.Zsolti!!

Lenne egy kérdésem, te biztos fejből vágod!
Ahhoz hogy hengerfejből kitekerjem a porlasztóházat mekkora átmérőjü hosszú krova fej kell?

w123 200D 1.1millió km+

(#6148) t.zsolti válasza Mintcar (#6147) üzenetére


t.zsolti
tag

létezik kimondottan csúcskulcs ,de én hosszított 27-est használok,bár lehet inkább vettem volna csúcskulcsot,ugyanis a másikkal nagyon figyelni kell mert behajtod a résolajcsövek kivezető csonkjait,és azok a sok hajtogatást nem nagyon szeretik mert esetleg letörhet

MB 123 3.0d

(#6149) barnam_ válasza Mintcar (#6143) üzenetére


barnam_
nagyúr

Azért még mindig méltóság teljes a 23-as megjelenése :R

A Sümeg-Tapolca közti erdei út, most hogy meglett csinálva, tényleg jó, nekem is tetszik, így nyáron nagyon hangulatos.

(#6150) Batman2 válasza Mintcar (#6143) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz !

Gyönyörű !!!!! :R :R :R :K
Gratula hozzá !!! :K

Én sajnos hiába újíttattam fel az első futóművemet, mindíg van valami ! :Y
Már egy ideje nyöszörög, mikor manőverezek vele, pl. parkolásnál. :(
Előszőr azt hidtem a kormányrúd, de nem, hanem a bal első kerék felfüggesztéstől jön a hang.

És nem érzem elég stabilnak sem, hiába lett felújítva és beállítva.
A felső legngökar, vagy micsoda, a kutyacsont, az még nem lett cserélve, még jónak itélték, a múltkor is, mikor már volt némi hang, azt mondták, hogy szerintük attól jön, de nem lóg, nem lötyög semmi, a helyén áll, csak lehet kicsit ki van száradva és attól van hangja !? :U :F
Nem tudom.
Annyit mondtak, hogy azt majd cserélni kellene, de egy darabig még jó, addig is megpróbálhatok egy kis olajat juttatni valahogy a gumiharangon belülre injekciós fecskendővel.
Egyébként mindent megkentem zsírsprével a futóműnél ezen kívül, de a hang így sem szünt meg.

A motorral is kinlódtam mostanában, ahogyan írtam is.
Végülis mostmár stabil, már úgy értve, hogy megbízhatóan megtett már vagy 2000km-t az új csúcsokkal jelentős változás nálkül.
Viszont most sem olyan jó, mint volt a régi csúcsokkal új korukban.

És valszeg nem is lesz, mivel ezek a csúcsok más működési elvűek (ahogy T.zsoltival beszéltük), nem ebbe a motorba valók igazán !!!
Ezek csapos fúvókával rendelkeznek, szemben az eredeti tű fúvókájával és ezek inkább porlasztanak direktben, szemben az eredeti határozott vékony, alig széttartó sugara helyett, amit a gömb porlaszt szét.
Ehhez ugyan már nem kell a gömb, mert elporlasztja saját maga az anyagot, de valszeg nem olyan jól, mint az eredeti megoldás, vagy legalábbis ez a porlasztási mód, az eltérő fizikai jellemzői miatt ebben a motorban nem igazán megfelelő, minden bizonnyal ehhez másfajta hengerfej kellene, és a w124-esé bizonyára ennek megfelelően eltérő a w123-aséhoz képest.

Elgondolásom: a w124-es csúcsoknak gyengébb a porlasztásuk önmagukban mint a w123-asokénak a gömbbel együtt, így lehet hogy kevesebb folyatás kell neki, mivel lassabb az égés, tehát nagyobb égőfurat kell az előkamrára, ezért lomhább okoz lomhaságot a w123-as motorjában ez a csúcs. w123-as esetén növelni kellene kicsit a befecskendezési nyomást, hogy a porlasztás megfelelőbb legyen. A keverék megfelelő létrejötte és terjedése is igencsak külömbözik és rosszabb a w124-es csúccsal w123-as motorban.

Szóval elvieslhetően megy ugyan vele, nem fogyaszt rosszul, legalábbis országúton, városban egy kicsit többet harap, mint régen, már csak azért is, mert ezekkel a csúcsokkal elég lomha a motor, alacsony fordulatokon nagyon gyenge, egyszerűen kicsi a gyorsuló képessége, nagy a tehetetlensége magának a motornak üresjáratban is, így hiába nyomom neki, amig el nem ér egy fordulatot, addig alig számít, utána viszonylag megugrik.
Eereje viszonylag akkor is van, mert utánfutóval együtt is alig változik a viselkedése.

A régi csúcsokkal viszont sokkal harapósabb volt a motor, szinte azonnal reagált a gázadásra és alacsony fordulaton is jól húzott !

Ellenben egy kis gázt nyomva teljesen rendben indul mostanában a motorom, nics vagy alig van döccenése.

A gondolatom még továbbra is megvan, hogy rászánom a pénzt, és veszek egy másik garnitúra csúcsot is, de ezennel ismét a 220-asokat és másik négy házzal csinálok egy második garnitúrát is.
Aztán akkor ki lehet próbálni, hogy melyikkel megy jobban és ezek a w124-es csúcsok is jók még tartaléknak !

Ezentúl a belsőtér renoválásához is hozzákezdtem, pontosabban folytatom, mert már a padlószőnyeget, megcsináltam bele, de még az aljának a padló lemez formájára való szivacsolása hiányzik, azt most csinálom, és elkezdem az ajtók belső oldalán a kápit kéder újrahúzását is !

A vákumrendszerem állapotában is sikerül tovább lépnem.
Kaptam egy visszacsapó szelepet, az eddig nekem nem volt és azt betéve, mostmár látszik, hogy nem a központizár vákumrendszerében van szivárgás, hanem valahol a főcsőböl leágazó egyéb csőben, vagy magában a vákumszivattyúban.
Mostmár megmarad a vákum a központizár rendszerében !!
Viszont a szivattyúm már gyengélkedik, már többször is előfordult hogy rövid motor járatás alatt nem, vagy alig csinált vákumot.

Üdv.:

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.