Hirdetés
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Steven: Miért váltottam TV-ről projektorra?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- arden: Új robotos magazin építése – 1. rész: Miért hagytam ott a WordPresst?
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Vesa
veterán
Lehet, hogy a tiédben is benne van, csak esetleg nincs aktiválva! Itt a rendszer szerves része a Mercedes ME app, számos extra csak akkor működik, ha a profil létre van hozva és a digitális extrák aktiválása megtörtént. Ez szalonból jött? Mert akkor ezeket el kellett volna mondania az értékesítőnek.
Akár az appban, akár az MB honlapján is aktiválni tudod az extrákat, regisztrációt követően, ha a profilod párosítva lett az autóval. Az appban is meg tudod nézni, milyen digitális extrák vannak az autóhoz (a fizikai extrákról pedig egy listát kellett kapnotok, ha új volt az autó)
-
Sziasztok, asszony új céges autója egy idei GLA 220d 4Matic. Hogy lehet működésre bírni a CarPlayt? A telója i14 Pro, de azon minden beállítás jó, mert más autókkal probléma nélkül működik, a kis mercivel viszont nem szeretne párosodni se vezeték nélkül (ez lenne a cél), se kábelen. A telefon egyébként BT-n kapcsolódik az autóhoz, működik kihangosítóként, betallózza a híváslistát, kontaktokat, lejátssza a telefonról a zenéket, stb., de a Carplay nem működik, így mondjuk a Wazet nem lehet kitenni az egérmozira, és nem működik a Spoti, Tidal, stb. A manualt megnéztem, de nem túl bőbeszédű, elvileg a BT-s párosítás után mennie kellene a Carplaynek is. Ha van valakinek ötlete, tapasztalata, azt megköszönöm.
-
Vesa
veterán
válasz
szokeherceg #14845 üzenetére
Ezt két módon lehet elvégezni, amit egyébként leírnak az MB honlapján is:
1. Alapvetően a korábbi tulajdonosnak kellett volna törölnie a profilját, és akkor eleve nincs probléma.
2. Ha ezt nem tette meg, akkor a márkakereskedésben megcsinálják simán, nyilván a tulajdonjogot igazolni kell, de ennyi. 5 perces művelet.Az aktivált szolgáltatások működnek az új tulajdonosnál is. A digitális extrák mennyiségétől függően, új profil -és resetelt MBUX mellett-, eltarthat egy darabig, mire minden szolgáltatás ismét aktiválódik. Nekem elsőre nem is működött (karikázott a rendszer órákig), de ráírtam a supportra és távolról újraindították a kommunikációs modult, onnantól 1 óra alatt aktiválódott minden extra. Mondjuk nekem szinte az összes aktív, kivéve pár marhaságot.
-
Kleroo
veterán
válasz
barnam_ #14850 üzenetére
522AUDIO 20 RADIO NAVIGATION CAPABLE NTG5
Pont a frissebb HW csomag van mar bent (Panasonic), ezert lehet SW update-tel beröffenteni (95k)
YT-ot felturtam, kb 2 vidit találtam, de az is csak annyi hogy látszik a lijekzon, hogy milyen a layout.Ki-belépkedés, komolyabb info nincs rola
MBworld, meg 1-2forum, meg 10k useres FB csoportban is kérdezgettem, de tücsökcirip.Redditet még nem probaltam.
-
-
Kleroo
veterán
válasz
barnam_ #14847 üzenetére
CIm beirasa az nem para, azt mindenkeppen mobilrol nyomom. Az altalanos elmeny erdekes, hogy mennyire marad flowban minden. (Tehat ha egyszer lehuzom, akkor 20mp amig vmi akarmilyen buta forrasra fallbackel, aztan ha visszadugom akkor menu-menu-almenubol megint eloszedni hogy kapcsoljon be...az nem tetszene. Amit varnek, hogy lehuzas esetne instant fallback az elozo forrasra, aztan ha visszadugom akkor azonnal onnan folytatja az AA, ahol lehuztam. zenevel, mapsel, mindennel egyutt)
Bar nem teljessen relevans szamomra, mert ahogy neztem pont 2019ben kapott a C egy szep frissitest multimeda frontjan, ugyhogy mar biztos masik generacio. -
barnam_
nagyúr
válasz
Kleroo #14843 üzenetére
Touchscreen hiányában ha interakció kell (pl. címet beírni) az kicsit körülményes... Ilyenkor van, hogy telefonon jön fel a billentyűzet és ott lehet beírni.
De a hangutasítás is egész jól működik Google-nél.Appok közötti váltást pedig tudod intézni a kartámasznál lévő tekerővel.
A beállításoknál engedélyezni kell, hogy automatikusan indítsa az AA-t, és akkor elindul mikor rádugod. 10-20 perc teljesen oké szerintem.Összefoglalva: érintőképernyő nélkül néha nehézkes, de amúgy jól működik Mercin is az AA. Sokkal jobb, mint kirakni a telefont a műszerfalra.
Nekem ez a tapasztalatom 2019-es C-vel. -
barnam_
nagyúr
válasz
szokeherceg #14845 üzenetére
A régi profilnak kellene bejelentkezni Mercedes Me-be a böngészőből vagy appból, és eltávolítani az autót.
Infotainment beállításokban próbáltad a teljes visszaállítást?
-
ParmaBoy
tag
válasz
szokeherceg #14841 üzenetére
Megkered, hogy szalljon ki.
Sztem kereskedesben tudjak resetelni, otthonrol nem fogod tudni megoldani, ha jol emlekszem.
-
Kleroo
veterán
Van valakinek 2015-2018környéki-körüli Mercije Android Autoval felvértezve?
Faceliftes 2016os CLS-embe úgy néz ki elég csak SW-esen mókolgatni egy kcisit, mert hardeveresen már pont megkapott mindent. A kérdés már csak az, hogy egyébként mennyire jó és használható a mindennapokban, mennyire gyors-intuitív és könynen ki-be lépkedhető. Fordban használtam sokat, ott egész jól bírja az állandó variálást a rendszer (10-20percenként lehúzod megállás vagy akármi miatt és jól kezeli, automatiksaun visszalép ha megint rádugom, stb) Meg az touchscreen. Ha Mercinél állandóan menüben matatós a váltás(mint mondjuk BT audio és USB között váltani), és nehézkes a kezelése, netán laggolgat is, akkor elengedem. 95%ban a maps miatt használnám, de arra bitangjó lenne. CSak elég költséges felrakatni rá, ezért billegek hogy van-e olyan jó ahoz, és nem csak gimmick lenne ami helyett inkább kirakom ugyanugy a telot külön. -
ricsmoka
tag
válasz
szokeherceg #14841 üzenetére
A kocsival együtt megvettétek?😀
-
szokeherceg
tag
Sziasztok! Hogyan lehet a régi tulajdonost eltavolitani az autóból? Mercedes me-vel nem is tudunk csatlakozni. 2022es gle.
-
Vesa
veterán
MBUX-os autósoknak: Nektek már jött értesítés a 2.6-os verzióról, vagy frissült OTA? Nekem még sajnos nem, pedig naponta nézem. A ChatGPT integrációt nagyon szeretném kipróbálni.
-
Vesa
veterán
válasz
barnam_ #14832 üzenetére
Ráadásul tökugyanaz, mint a mostaniakon. Engem nem zavar a kamukipufogó, mert valójában praktikus. Nem kormolódik el 2 éves korára a króm keret, nem fújja a füstöt a ruhámra ha pakolok a csomagtartóba. Tulajdonképpen ezért is csinálják (nem tartana nekik semeddig kivezetni még 5cm csövet hátra, de valójában a vásárlók többsége nem gerjed a V8-ra és a dupla real kipufogóra, gondolom ezt is kimérték patikamérlegen. Az AMG-k kiváltsága lett a real kipufogó, szerintem joggal, mert aki olyat vesz, az szereti a sportos megoldásokat). Engem inkább az zavar, hogy 10+ évek óta kb. ugyanaz a lökhárító és a grill is. Valaki vesz egy új autót 30-50M-ért, és nincs meg az érzése, hogy valami korszakalkotó friss design van alatta.
-
barnam_
nagyúr
A koncepció modell kétségkívül vagányabb, az tény. Az is tény, hogy a biztonságra mentek rá, vagyis, hogy illeszkedjen be a jelenlegi modellek formavilágába.
Ha a két autót összehasonlítom, nekem főleg a lökhárító hiányzik. Miért kell ezt az AMG csomagos kamu műanyag légbeömlőt rátenni? Ráadásul egy EV modellre... remélem tesznek rá kamu kipufogó véget is -
Vesa
veterán
Így nézett ki a concept...ebben legalább volt némi fantázia, és volt egy ilyen morcos tekintete az autónak
Ez lett belőle. Szerintem unalmas. Gyakorlatilag úgy néz ki mint a jelenlegi autók, csak tettek rá egy Tesla LED csíkot.
GLE-ről nem tudok, idén nem hinném, hogy jön. -
Adamka14
újonc
Szép estét
Lenne egy 1995 mercedes benz c180 1.8t automata auto
Esetleg a csoportba nincs-e valaki akinek a vezérlés beállitási foka megvan e esetleg?
Válaszokat előre is köszönöm -
Vesa
veterán
válasz
KROK640 #14820 üzenetére
Igen valóban elhangzik, hogy nem engedték a teljes csillagot a karikával, de a végső modellen azért látszik, hogy nem emiatt szakadt el a koncepciótól. Ha képzeletben letakarod a lámpa körül, akkor kb. a szokásos Mercedes lámpatestet látjuk, csak beletettek egy csillagot. A koncepcióból úgy ahogy van, hiányzott a "lámpabúra". Ha nem is engedték a LED karikát, rengeteg más helyettesítő megoldás lehetett volna. Itt inkább az volt gondolom a döntés, hogy a meglévő modellek kinézetétől ne térjen el drasztikusan, így maradt a megszokott "lámbabúra", egy LED csíkkal és egy csillaggal. Az autó összhatása viszont ettől így nagyon megváltozott, ráadásul ez az orr részen végigfutó csík 1:1 Tesla. Nem fest jól, hogy láthatóan mennek mások után ahelyett, hogy saját megoldásokon dolgoznának. De ez csak az én véleményem, lehet, hogy ez lesz a legsikeresebb modell. Bár a kommentek többsége nem éppen pozitív eddig. Ennek ellenére emlékszem még a Bangle féle ocsmány 7-es BMW-re, a fél világ lepontozta -a BMW fanok pedig kis híján akasztást emlegettek-, mégis rekord mennyiségeket adtak el belőlük. Feltételezem, a Mercedes is patikamérlegen méri ki a vásárlói igényeket, és ennek megfelelően döntenek.
-
KROK640
nagyúr
válasz
Kleroo #14812 üzenetére
Úgy látom, hogy - ahogy a BMW egyre egyértelműbben - itt is kezd a kínai ízléstelen vásárlók tömege lenni a célcsoport. Illetve azok a milliomos ifjoncok, akik ebbe a tablet meg digitális világba beleszülettek, és nekik már kézenfekvő, hogy a műszerfal ésa formavilág ilyen legyen.
Egy W123 szerintem sokkal szebb autó ettől, kivül-belül, de ez csak az én véleményem -
KROK640
nagyúr
Az a "hűtőrács" az elektromos modellen gyakorlatilag egy led fal, ami apró csillagokat világít ki... Hát "fantasztikus".
A benzines alap modell még tetszik, bár az a kocsi egész elején végigmenő led csík, hát... hogy is mondjam nem olyan jó. A concept lényegesen jobban nézett ki, de gondolom ott nem nagyon vették figyelembe, hogy a törvények mit engednek és mit nem (ez el is hangik a videóban, hogy több dolog emiatt változott meg).
A hátulja az szerintem tök jó lett, sőt a concepthez képest még kicsit előnyére is változott.A belsejénél az a nagy képernyő no comment, egyedül talán az, hogy az anyós ülésen lehet játszani.
-
Vesa
veterán
válasz
Kleroo #14815 üzenetére
"Nem látom az értelmét miért ezt venném akár egy Peugeot helyett."
Azért a külsőn túllépve, ég és föld a két autó. Van itt a PH!-n is egy 5008 teszt, ha megnézed a videót, siralmas a teljes infotainment rendszere. Én is ilyenkor látom, mennyire jól működik a Mercedes. Nekem soha nem dobja le a wireless CarPlayt, minden működik, és minden nagyon jól működik. Azért a németek ebben még mindig nagyon jók. Vezettem most pl. kínai autót Spanyolországban, hát siralmas volt. Az autó alig volt fél éves, de már nem működtek dolgok, az orr kamera hasnzálhatatlan volt, a kijelző felülete akadt, a futóművet meg hagyjuk, kb. mint egy Lada. Nekem sem tetszik az irány ezzel a CLA-val, de nem emelném egy lapra egy Peugeottal, vagy sok más autóval sem.
-
Vesa
veterán
-
barnam_
nagyúr
válasz
Kleroo #14812 üzenetére
Egyetértek veled abban, hogy a W213 (és W222) beltere nálam is a csúcs MB fronton, innen már csak lefelé van. Ugyanakkor ültem fullos (100k €) W214 E osztályban, és hatalmas kijelző ide vagy oda, jó érzés volt
Amit persze egy CLA nem tud és sosem fog nyújtani. Azért ne felejtsük el, hogy a megszűnő A osztállyal ez lesz a belépő modell. Ilyen értelemben az előző CLA sem volt egy high life, ez valószínűleg nem változik
csak most beraktak pár kijelzőt és kész a műszerfal.
Azt mondjuk nem tudom ki veszi az A és különböző variációit (CLA,GLA).
szerk.: viszont maga a model egy jó kísérlet az MMA platform, MB.OS és egyéb újdonságok tesztelésére.
Mint ahogy tették anno a W201-el is... az is valószínűleg egy istenkáromlás volt 40 évvel ezelőtt -
Kleroo
veterán
Külsöleg is hányok töle. Nem látom az értelmét miért ezt venném akár egy Peugeot helyett. Azon kivül hogy orrvérzős felára lesz mindennek, mit kapok cserébe?....
Uhh, igen, BMW F01, F10, F12. Ott volt számomra (is) a beltérdesign csúcsa.
CLS-t én annyira nem szerettem(csak magát az oracsoportot), de nagyon hozzámnott, megkedveltem (A w204-w212 belterétol hányok, pláne bimmerekhez hasonlitva, de a CLS-be kelloen jol átszabták) -
barnam_
nagyúr
Szerintem nem olyan rossz. Oké, az összehúzott lámpák meg a gagyi világító mini csillagok nem gyönyörködtetik a szemet, de egy (belépő szintű) EV-hez képest oké a kinézete.
A műszerfal, na az tényleg nulla fantázia: 3 kijelző aztán ennyi.
Reméljük az infotainment legalább jó leszHa már az új MB.OS-be ennyi energiát fektetnek.
-
Vesa
veterán
válasz
Kleroo #14812 üzenetére
Nekem kívülről se jön be. Sikerült elrontani a koncepcióhoz képest. Abban legalább volt fantázia. Bár belül már az is gáz volt.
Pont annyit sikerült visszabutítani, hogy az egész hatás amit kiváltott, menjen a levesbe, és egy teljesen hétköznapi "semmi extra" unalmas, és csúnya autó legyen.Nekem a tabletekkel nincs bajom, valójában nagyon megszerettem mert végre nem pixelvadászat zajlik, hanem rendesen látni mindent, illetve nekem bejön a rengeteg szolgáltatás és kényelmi funkció, amit nyújtanak (sosem voltam egy gyorsulgatós típus, nem nagyon érdekel a teljesítmény és a többi klasszikus autós dolog). Az új CLA-nál az a bajom a kijelzővel, hogy ez a megoldás nem kényelmes, mert előre kell hajolni ahhoz, hogy elérjem. Ezt nem tudom mi a sz*rnak erőltetik (BMW/Audi detto)? Vagy akkor tartották volna meg a tapipadot a könyöklő előtt. A C218 beltere nekem is tetszett (bár számomra annak a korszaknak a legszebb belterét a BMW F01 jelentette), de eljárt felette az idő. A nagyobb kijelzőket nehéz -vagy lehetetlen- már integrálni egy klasszikus műszerfalba. Vagy függesztve lóg Tesla mintára, vagy viszik végig egy csíkban a fél autón. Önmagában a kijelzővel nincs bajom, de ahogy itt megvalósították, az nem igazán szép.
Engem a külső zavar jobban, mintha nem mernének változtatni. Szinte tökugyanaz alul a lökhárító mint pl. az enyémen, de már így nézett ki a korábbi generációknál is. Ez még csak a CLA, ez nem a luxusról szólt eddig sem, megvárjuk mit hoznak C/E/S fronton, de sajnos nem hinném, hogy megjelenésben hatalmas különbségek lennének majd ehhez a CLA-hoz képest. Lehet, hogy én is megyek vissza BMW-re, ha nem villantanak valami normálisat.
-
Kleroo
veterán
Szörnyen undorito
, nagyon nagy csalodas. A beltere is fortelmes. Ha ez az uj irany, akkor en nem leszek tobbet mar mercis (A mostan kifuto W213-C257 szeru belter szerintem pompas. giccses, es nem tul praktikus, és még recsegropog is, de mocskosul highlife érzet, kellene. Egyedul a muszerorak hianya ami hatalmas fajdalom(C218-amban szerintem a modernkor egyik legszebb oracsoportja van, imadom, ahoz kepest nagyon faj))
Szoval ezutan kijottek ezzel a nagy tabletes, gigakepernyos verzioval... ami izlesek es pofonok, legalabb meg mindig luxus szagu. De ez? Egy 5 éves Honda E is jobbnak hat.Azon filozok hogy C218bol vadaszok valami nagyon keves kilometeres gyujtoi allapotu peldanyt a letezo osszes extraval, es ennyi, az A merci
(mostani is pompas, de tudatosan alig extrazott, hogy ne kelljen vagyonokat hibákra költeni....csak az adblue rendszer azt mondta: fogd meg a söröm)
A 90es-00-10es évek egyre csodásabb szobor szerübb, pompás autoipari belterei után ez a legujabb éra, hogy egy nagy plexilap az egész ugy ahogy van, ittott kijelzokkel mogotte...ez lelombozo. -
Vesa
veterán
Új CLA...
Szerintem eléggé sikerült elcseszni a concepthez képest. Nem sok fantázia van benne... -
barnam_
nagyúr
válasz
Eugene Roe #14808 üzenetére
Adblue-t én úgy tudom jobb tele tölteni mert úgy kisebb az esélye a kristályosodásnak. De teljesen az sem óvja meg.
-
-
Kleroo
veterán
válasz
Eugene Roe #14805 üzenetére
Amikor vettem, akkor lényegesen olcsóbb volt, emészthető árú. De így hogy már közelíti a milliót 2 szenzor cseréje, ez már röhej
Pedig sok haszna nincs, nyugisan közlekedve, spurival megtámogatva szinte alig kell adbluet fecskendezni. Ez csak egy pénzgép az eu-kartellnek
Gondold el mekkora agyrák lehet annak akinek mondjuk egy új árán 7milliós random tucatautónál is ezt az árat mondják. Lassan beérünk abba a norszakba hogy egy makzlátlan aztón a Nox csere anyagi totalkar. Bolond lett ez az iparág is...
(csodalom h nincs még lázadás a témában eu ellen)
-
barnam_
nagyúr
Hát igen, a javíthatóság biztos nem szempont... nemcsak a bonyolultság miatt, hanem mert sok esetben lehetetlen hozzáférni, vagy hülye megoldások vannak.
Csakhogy két példát említsek: akku és légszűrő csere W124 és W205 esetén. Előbbinél tengernyi hely van és minden csatlakozó, csavar, stb. könnyen hozzáférhető, nem esik ki vagy ilyesmi. A W205-nél a fém kapocs ami össze szorítja a légszűrő házat, simán leesik a motortér aljára ha szerencsétlenül jön ki a lépés (nehéz vissza akasztani)...
W124-nél egy ilyen visszahajló kapocs van, nem tud leesni.
Vagy akku csere: W205-nél egy fém lemez van az akku tálca alatt, ebbe megy bele a leszorító csavar. Ki lehet találni: ez is kiesik a tálca aláW124: van egy menetes szár ami kilóg, ebbe tekered bele az anyát.
Ezek azok a példák amit saját kezemmel tapasztaltam. Lehet, hogy én vagyok béna, de ilyen banális dolgok nem voltak sose a 124-nél. -
Kleroo
veterán
Modern autok, mi mennyibe kerul:
CLS 220d-be egy NOx szenzor 370k, és illik parban cserelni
(ha netan az adbue pumpa/tartály korul van baj, az 1.5m nagyságrend)
A rogzitofek, fek oldali javitasa is minimum 100k (még nem szedték szét megnézni, vmi aprosag lesz valszeg a problema)
A legujabb tipusok led/laser fenyszoroinak darabja tippre kozelebb lesz lassan a 2milliohoz mint az 1hez. Megbolondult az autoipar
Ja, és nem premium márka hothatchébe 300ezer Ft elore a lengéscsillapito darabja egesz eu-ban- Ameriakaban 55ezer Ft-nyi USD. Igy 2025ben mar olyan arakkal talalkozom a szervizekben, hogy nem tudom értelmezni, mert nem 20%al drágább mint amennyit normálisnak tartok, hanem 2-3-4-5x drágább. Nem éri meg már, csak 15-20éves utángyártott alaktrészes autokkal járni, avagy garisokkal.
Lassan mindenki arra lesz raszoritva h corollaval jarjon
Új hozzászólás Aktív témák
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Házimozi belépő szinten
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Politika
- DOOM - The Dark Ages
- Riasztó topik
- PlayStation 5
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Gigabyte A620M R5 7500F 16GB DDR5 512GB SSD RX 6700XT 12GB InWin 301 Erazer CM 650W
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép PC Játékra! I3 10100F / RTX 2060 12GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- AKCIÓ! MSI Z690 i7 12700K 32GB DDR4 1TB SSD RX 6800 16GB Phanteks P600S Cooler Master 750W
- DELL, HP gyári töltők, sok db. 7,4x5mm - 4,5x3mm + USB-C/Type-C 65W
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 3000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest