Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mintcar

    tag

    válasz Batman2 #13424 üzenetére

    USA-ban a Bosio valóban nagy névnek számít, és számtalanszor felmerül a márka a fórumokban, de egy kopott porlasztótartóban biztosra vehető, hogy az sem bírná sokáig. És ahogy írtad nem is valószínű hogy 200D-hez is gyártanak megfelelő csúcsot. Nem beszélve az áráról. A porlasztó és különösképpen a csúcs egy egyszerű és buta alkatrész. Szerintem ha 4 tökéletes porlasztótartóba bele lenne téve 4 új csúcs kizárt, hogy bárki is megmondaná, hogy abban Bosch, Monark, Denso vagy éppenséggel Bosio van. Egyik gyártó sem engedheti meg magának azt, hogy olyan csúcsokat gyártson ami néhány száz km alatt hugyozni kezd vagy éppenséggel megszorul. A külföldi fórumokban is rengeteget dilemmáztak, hogy mi lehet az oka a csúcsok gyors elhalálozásának de többnyire arra terelődött a gyanú, hogy a gyártás minősége rossz, meg made in India és Kína, meg sok a hamisítvány. Lehet, hogy van ennek valóság alapja, de ez biztosan rossz vonal.

    Ha tudná garantálni a bontó azt, hogy 1-2 százezernél nem futott többet az eladásra kínált porlasztó, talán még meg is érné, de persze nagy lutri és cserében nem is olcsó.És ezen az áron már újat veszel. Én a Monark-ok darabját 18K körül vettem.

    Amúgy a csúcs rendkívül strapabíró a megfelelő házban. USA-beli Bosch Üa. Rendszer oktató anyagában a 80-as évek elejéről, bemutatják a KCA rendszerű porlasztókat számos szemszögből. A példa porlasztó az akkori csúcs diesel technikából, termesztésen egy w123 300D Turbo-ból származott. És a csavar az, ha mért emissziós értékek megkövetelték, a porlasztót szétszedték és karbantartották. Az alkatrészeket megpucolták, a csúcsból kihúzták a tűt, a megfelelő célszerszámokkal megpucolták a járatokat, lekaparták a kormot a csúcsról, GO-ba mártottak mindent, és összeszerelték. Nyomás és porlasztási kép ellenőrzés, és ment a porlasztó vissza dolgozni. A csúcs csere szóba sem került. Amiről sajnos nem esett szó az az, hogy vajon hány alkalommal engednek egy porlasztót szét és össze szerelni.

    Gyorsan hozzá is tenném egy kicsit óvatosan kell bánni az USA-beli kivitelekkel történő összehasonlítással. Akkoriban az USA-ban nagyon szigorú emissziós értékekkel sújtották az európai import autókat, különösen a diesel személyautók számítottak ördögtől valónak, ezért a Mercedes elég nehéz helyzetben volt diesel motorjaival. Ez elég sok izzadságszagú és bonyolult megoldást eredményezett. Nagy hangsúlyt kellett fektetniük a kipufogógáz visszavezetésre, és rengeteg ponton eltér a GO. Rendszer és az adagoló európai kivitelektől (ezért kell piszkosul odafigyelni az ÜA. Rendszert érintő ebay-os rendeléseknél, mondjuk ez pont a 200D-t nem érinti).

Új hozzászólás Aktív témák