- Ingyen kellene, de tegnapra
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- Milyen mosógépet vegyek?
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Digitális Állampolgárság Program
- A nagy életmódváltás.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ivan15
senior tag
válasz ahevesi #10577 üzenetére
Akkor
-megnezted mar az ekszijjat, hogy milyen allapotban van? Nincs regeneralodasi allapot amit irtam, ez hülyeseg: amikor az akku olyan mely- lemerült allapotba kerül, hogy a fogyasztok is kikapcsolasra kerültek, akkor a keprnyö sem frissül de termeszetesen a generator a hatterben tölt. Termeszetesen nincsenek olyan normalis allapotok, amikor a generator sem tölt, csak gondolom a kepernyö bizonyos elemei nem frissülnek amig a felhasznalok visszakapcsolasra kerülnek. -
Ivan15
senior tag
válasz Ivan15 #10575 üzenetére
szoval, ha fesz ugy figyeltem meg nem esik 11,5V ala akkor nincs sarga üzenet es rögtön tölt inditas utan a generator kb 14,3 V-on.
Ha bezzeg sarga vagy netan a piros üzi volt, kivar a generator a töltessel 1-2 percig mire elkezdi. Ebböl arra gondolok, hogy vmi elöreprogramozott regeneralodasi idöt var ki, ha a fesz egyszer mar tul melyre esett -de lehet, hogy tenyleg rele hiba...de akkor nem allna be szepen 2- perc utan mindig 14,3 V-ra, pl akkor is, ha a fenyszorot felkapcsoltam[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
válasz ahevesi #10573 üzenetére
ez igy van (szinte pontosan ugy, ahogy irtad): kb 10 nap nemhasznalat utan amikor az akku mar inditas elött kb. csak 11,8-12V ot tud adni inditas utan közvetlenül kb. 2-3 masodpercig megy a töltes kb 14-16V -on (ezek csak masodpercek mint irtam 2-3) utana megjelenik a töltes nelküli akku fesz -tehat nincs töltes, kb 1- 2 percig elindulas utan -azutan kb max 2 perc utan elkezd tölteni 14,2-14,3 volton a generator a kepernyö szerint.
Tehat itt az a kerdes, hogy az akku gy inditas utan kibirja-e azt az 1-2 percet anelkül, hogy 11,5V ala essen benne a fesz. Ha az ala esik, megjelenik a sarga-, ha meg melyebbre esik a piros üzenet.
Ez a szitu nalam csak akkor van, ha az akku mar indulas elött 12,1-12V- vagy azalatt volt. Ha pl. egy ilyen utan fel ora mulva -amikor mar töltes megvolt es akku regeneralodott termeszetesen nem jelenik meg semmi sarga es föleg piros inditas utan. Ebböl nekem egyertelmü, hogy az akku gyenge, illetve hogy a generator altalaban -nem mindig tölt az elsö egy percben az akkura inditas utan (ez lehet, hogy vmi regeneralodasi idö amit kivar, ha egyszer a fesz 11,5V ala esett?). Ugy tünik ez nalad is igy zajlik le[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
válasz tcarina #10570 üzenetére
Itt van a könyve ami nem volt benne -a 127. oldalon van hogy mennyi olaj kell bele
-
Ivan15
senior tag
válasz ahevesi #10566 üzenetére
ja meg vmi az uj akkuhoz. Pont most volt, hogy ugy vettem, hogy az elado ceg szerint: teljesen feltöltött, betenni es menni vele. Megjött, raraktam a töltöre a garazsban es a töltö 2 oran at töltötte mire 100%-on volt. Gondolom, hogy a tarolasi idö volt 1-3 honap mire el lett adva, ezert nem volt 100%-on. Ha igy lenne bekötve es utana megint napokig nem menve/töltve a fogyasztok tovabb gyengitenek a keszenleti allapotuk miatt es a maradek fesz, eppen arra lesz igy eleg, hogy nehany het utan mar teljesen lemerüljön (=piros szinü üzenet),. Valoszinüleg ez a helyzet van nalad most. 2 ora töltes töltövel kb 2 ora autovezetes, mentel vele mar 2 oran keresztül egyszerre miota bennt van? Fel kell 100%-ra tölteni =12,7V- ra.
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
válasz ahevesi #10566 üzenetére
Nincs hiba, megint lemerült az akku, ha ritkan mesz vele ugy ahogy irtad akkor AGM akkumulatort kell bele venni, mert azok havonta 2%-ot vesztenek a töltesböl (a normal folyadekos akkuk uj allapotban naponta 1%ot) -ha nincs rajuk semmi radugva ...
es 100 Ah mert azok tovabb birjak az eszközök keszenleti allapotat (pl. radio, riaszto).
Nekem is regi akku van benne, mostmar ott tart, hogy 10 nap nemhasznalat utan azt mutatja amit neked, de tavaszig nem rakom bele az ujat pedig mar megvettem. Itt most pont tema volt ez tt a filmben meg tudod nezni, hogy mennyi van meg benne. Ha ugy inditassz, hogy a töltest mutatja, akkor menet közben ellenörizheted, hogy a generator megfeleöen tölt-e. Ha igen akkor 14,2-14,3V -ot mutat menet közben. Allo motornal az akku tölteset mutatja 11,0 V alatt piros lesz a kepernyö, az jelenik meg amit lattal. Meg a korabbi hozzaszolasokban ki van targyalva mar ez a tema itt[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
válasz Kalandor #10558 üzenetére
persze de ez semmivel sem nagyobb, hosszban sem mint barmelyik masik 4 hengeres T (kombi) modell meciektöl. Sztem keress T modellt masik szeriabol es kisebb motorral egy masik weblapon ha a hahu-n nincs masik. Hogy lehet azzal indokolni egy autovasarlast, hogy mert a "hahun" nem volt masik?
-
Ivan15
senior tag
válasz Kalandor #10556 üzenetére
biztos nem vennek ma mar olyan kombit, ami vegyesben 11 litert eszik.. azt olvastam rola, hogy varosban 18 liter-t is benyel, mondjuk nem csoda mert 6 hengeres es 2800 ccm, 190-260 loerö-ig vannak.
(Csak viszonyitaskepp ami nekünk van 1800ccm, 4 henger, 163 loerö, kb 8 liter vegyesben, autopalyan 6,7-7,4 liter, hidegben nyel sokat, amig meleg lesz, aztan 2-4 km utan visszacsökken 9 liter ala varosban is)
Inkabb ezert a C -szeriabol valasztanek egy T modellt Kep, es mindenkepp 4 hengereset, es kisebbet, egyet 1800 köbcentivel. A "T" rövidites kombi-t jelent mercieknel, de kisebb motorral, ha lehet, a benzin most olcso, de hat azert na..[ Szerkesztve ]
-
-
Ivan15
senior tag
válasz #48613632 #10539 üzenetére
Neked is megvan ugye a mercedes szerviz-dvd (WIS 4-DVD).. namost ott van egy olyan dokument, hogy GF54.30-p-0002-05pc onnan van ez a 25 masodperc 2003.06 elött gyartott modelleken w203 -on. A többin a 3x nyomos megoldas van szinten w203-on. Keresd meg ott ezt a file-t es az utolso oldal/ bekezdes
-
Ivan15
senior tag
válasz #48613632 #10537 üzenetére
akkor csinald ugy, ahogy eddig fennt irva lett azzal az egyetlen különbseggel, hogy : a kis pöcköt ne 3x nyomd meg, hanem nyomd le 1X, es tartsd lenyomva kb. 25 masodpercig es hallassz majd egy olyat, hogy "piiip" (mint egy sima ebresztöoranal) es atvalt majd a menü. Ha atvaltott a feszültsegre, a kormanyon -ugy ahogy irva lett- a lefele mutato nyillal tudsz "lapozni" amig az olajszint is mutatva lesz
-
Ivan15
senior tag
válasz #48613632 #10527 üzenetére
Film -itt latszik egyertelmüen, hogy hogy van tovabb: amikor mar latja az akku feszültseget 2. allaba forditja a kulcsot es megnyomja a nyilat a kormanyon, hogy a beletöltött motorolajat (hogy pontosan mennyi) mennyisegben literben lathatova tegye: pl 5,3 Liter
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
válasz Jaffa75 #10525 üzenetére
Szia, nincs ott olyan csatlakozas hatul. Ha fel orat mentek vele, fel lesz töltve. Az akku allapotat igy lehet megnzni: kulcsot betenni egyet forditani rajta (3 allasa van, a 2.ra vilagit fel a teljes müszerfal, a 3.-ra indit) a kis keprnyön a kilometerora alatt az összes kilometer/szakasz km -t beallitod es akkor megnyomod 3x a kilometerora bal oldalan levö szakasz km-lenullazo gombot/pöcköt. Akkor megmutatja, hogy mennyi feszültseg van meg benne (12,7 V a 100%, 11,9-12,0 V mar gyenge/mindenkepp tölteni kell (11,8 V nal -8°C-on megfagy az akkuban levö sav; es karosodhat az akku-haz -masreszrol ki fogja mar irni a kepernyöre, hogy "Tiefentladung Batterie laden oder tauschen"; 12,7V-on a fagypontja -56°C lenne, 12V-nal -18°C lenne a fagypont).
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
Mas: a tizezres olajcsere mar kb 800 km ota aktualis, tegnap akartam venni, de amit kerestem ott nem volt aztan 3 oraval kesöbb szinten tegnap az autopalyan a tatai emelkedö tetejen kiirta, hogy a következö tankolasnal töltsek bele 1 liter olajat. (sosem tötöm maximra cserenel, ennyi olajat evett )
-
Ivan15
senior tag
válasz bendikeee11 #10386 üzenetére
Tevedsz mert ha tenyleg nem jo a klima nincs hütes többe, akkor csak a joöreg fütes megy a motorterböl ,fütöpanelböl.
-
Ivan15
senior tag
válasz bendikeee11 #10381 üzenetére
a befujas nem olyan erös -szerencsere- ennek oka van -a ventillator motorjat ugy tesztelheted, hogy vagy 6 ra allitod siman az elsö ablakhoz tatozo ablakfütest vagy elsö ablakfütes +a mellette levö gombot (belsö keringetö gombot) mindkettöt egyszerre kb 3-5 masodpercig lenyomod es akkor beindul ha minden oke a befujok automatikus kalibralasa. Ilyenkor vegig kell hallgatni, hogy vajon minden iranybol (alul-felül jobbrol-balrol elöl-hatul) van-e a befuvas. Ha igen, jo. Amikor vegeter ki lehet kapcsolni az ablakfütest is elöl.
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
válasz bendikeee11 #10376 üzenetére
nem biztos, ogy a kulcs romlott el! -kiveve, ha van egy masik kulcs, amivel müködik
-
Ivan15
senior tag
Tönkremenni nem fog töle, különben telelenne a net erröl szolo kommentekkel!
Az is OK, hogy Mo-n veszel magyar olajat magyar forgalmazotol 5 litert kb ugyanannyiert, mint amibe a pl Mobil es a Liqui Moly kerülne külföldön: (kb 60€ 5 Liter) -meg sztem ha szerelönel csereltetnel olajat sokszor vmi nagyonpancsolt kerülne bele ez meg annal biztos jobb lesz-[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
válasz Ivan15 #10255 üzenetére
az olaj egyedüli es kizarolagos forgalmazoja az Unix Auto Kft ami Mo-n forgalmaz -pl. ezert nem lehet ezt az olajat Nemeto-ban egyatalan seholsem kapni. Az A.Z.Meister a gyarto, ahol szarmazaskent csak "Europe" szerepel...
Ezt a mondatot pl nem ertem: "Az A.Z. Meisterteile olajok és kenőanyagok Európa egyik legkorszerűbb finomítójával rendelkező, európai léptékkel nézve is meghatározó olajvállalatának terméke." (ha olyan jo, miert nem lehet leirni, honnan van)
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
Hat nem tudom, a Meisterteile mint marknev nemet ugyan es van a dobozon nemet zaszlo is, de Nemeto-ban autosboltokban aruhazakban egyatalan nincs ilyen olaj, nem lehet kapni meg interneten sem -, pl. ha nemet oldalakon keresel nincs eredmeny. A gyarto szerintem romaniabol valo. Nezd meg legyszi a dobozan, hogy ki gyartja es ird mar ide-
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
válasz Ivan15 #10196 üzenetére
valahol 1500€ lesz az inkabb evente a fenntartasa
Most adtam össze 2013 ota 2500€ -t költöttem a 200-asomra ez valamivel több lesz annal amit venni akarsz. Egy 900€-s tetelt leszamitva csak az alkatresz miatt allt meg 2500-on. A 900-as szamlat leszamitva en csereltem a többit -ezert munkadij nelküli maradt
Az a szopas, ha valami hiba elöjön amivel többször viszed szervizbe mire kiderül, hogy mi volt. Egy ilyen jatek minden auton egy szopas lesz, luxusauton különösen
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
válasz KAMELOT #10195 üzenetére
csak a sokat akarsz vele menni, 8-hengeres motor a S500-as. Nezz körül komolyabb forumokon is, mert itt ilyen luxusautokat sztem nem vezet senki. Ha majd megvetted leirhatnad a tapaszalataidat vele.
(olyanokat irnak rola, hogy nagy merete ellenere fordulekony, elkepesztö forgatonyomateka van alacony fordulaton is. Nekem csak 200-as van de ha megfelelö fodulatrol (3500) levaltok es odalepek fognom kell erösen a kormanyt, hogy valami tartsa a hatracsapodo fejemet. (elöször sebessegbe tenni, csak utana gazt adni, nem csusztatgatni a kuplungot egy alapszabaly merciknel) Meg azt irja az egyik, hogy a szervisz atlagban evente 1000€. De sztem lesz a 2000€ is atlagban
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
válasz #48613632 #10134 üzenetére
hat nagyon nem kell keresni mert a kupak pontosan a zar masik oldalan van a belsö oldalon Ez csak egy "Notlösung" lenne. Egyebkent nekem az a tippem, hogy az aki felrakta a sötetitö folia-dat hatra -ha egyatalan van, mert latom oldalt van-, tul sok vizet hasznalt a lesimitasahoz es elaztatta az antenna-erösitöt es a bele integralt aramkört, ami a csomagartot es az ajtokat is nyitja. Tehat cserelned kene az antenna erösitöt es jol nyitna a csomagtarto+ az ajtok oldalt is (infraval). Egyertelmübben mar nem tudom ezt leirni
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
válasz #48613632 #10128 üzenetére
enis pontosan igy allok ezzel, ha kedvem van es csakis akkor, csinalok rajta vmit
Belülröl: van egy müanyag kupak a hatso ajton belülröl kb. 10 cm-re az ablak közepetöl lefele a fekete karpitban. Egy csavarhuzoval ki lehet pattintani es alatta van a mechanikus piros nyitoujj...es az akkor is müködik, ha le van huzva az akku. Kivülröl aram nelkül nem nyit ki a zar -rele-[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
válasz #48613632 #9898 üzenetére
Megoldodott a nem nyilo csomagtarto ?
Belülröl lehet mechanikusan nyitni, egyebkent kivülröl elektromos a zar (nem mechanikus). A mar emlitett antennaerösitö ill. a benne integralt infrarot erösitö ami a zarakat nyitja zarja okozhat -elektormosan- nehezen nyilo csomagtartot. Ezt onnan tudom, hogy kb. 4 hete kicsereltem a mar emlitett erösitöt is (a hatso szelvedöre van ragasztva felül) es az uj ersösitövel -anelkül, hogy a csomagtarto zarjahoz nyultam- azota egy nagyon enyhe nyomo mozdulatra -a rendszamtabla felett kivülröl- nyit a csomagtarto zar. A csere elött erösebben kellett ranyomni, hogy oldjon. Abbol indulok ki, az erösitö hiabaja miatt mechanikusan is nehezebben nyit a csomagtarto kivülröl (mert a Mechanikus külsö zar egy aramkört zar, csak a belsö nyitoszerkezet 100%-ig mechanikus es az infratol független). 120€ volt az uj erösitö a markakereskedesben (az ebay-n dragabb ...), termeszetesen en raktam fel
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
válasz Ivan15 #10125 üzenetére
szoval minus-t elöször le kell huzni, az akkurol. A kabelt a ketereset (az egyik nalam barna az autoban az a földeles, a szimulatoron az a sarga, összedugni, a masik az barna+kek a szimulatoron a kek a kabelbe ami az ülesben volt beledungi, elötte höre zsugorodo szigetelst is huztam a kabelre, hogy a csatalkozast rögzitse es szigetel is. A kabelbe kell beledugnii a szimulatort nem az ülesbe, ehhez a kabelt ki kell venni a sarga papucsbol amivel az ülesbe csatlakozott. Akku minus-t visszadugni es ennyi volt az egesz.
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
Ma volt kedvem es beledugtam a mar korabban megrendelt "öv-szimulator-t aminek az a feladata, hogy az anyosülesen folyamatosan bekötött övet jelezve lehetöve teszi, hogy taskat, bevasarloszatyrot stb. rakva az anyosülesre sem csipogjon a command...-
Ilyen:
csak be kellett dugni az üles alatt illetve höre zsugorodo kabelszigetelest is rahuztam. Mostmar nem fog csipogni mint az ebresztöora, ha taska van az anyosülesen Innen van
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
válasz bendikeee11 #10115 üzenetére
lehet, hogy a kulcs nem eredeti? Mert amikor az ajto mellett a müszerfal es a többi sem ismeri fel rendesen....
A kulcsot nem lehet -mezei halandonak az utcarol- összeszinkronizalni az autoval, eredetit kell rendelni az auto sorszama alapjan. Es ne küldd a neten egy harmadiknak a kulcsodat masoltatni az auto sorszamaval... Kulcsot nem lehet masoltatni, hiaba vannak ilyen hirdetesek
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
válasz #48613632 #10093 üzenetére
az elsön rajta van a bracket is, ha nagyobb felbontasban megnezed a kepet (ez 2005-2007 -eshez van). Szoval tenyleg kivette az elözö okos tulaj az akkutarto talcat is belöle, nagyszerü
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
válasz #48613632 #10089 üzenetére
Ilyen kell az akku ala Latszik rajta a ket csavar helye a jobb oldalan, ott megy ra a ket csavarra fem hid amit a videon elöször levesz.
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
válasz #48613632 #10072 üzenetére
A 3 csipesz es a beszivo csö pereme tartja. Viszont az akkud tul keskeny, azert tartja csak a 2 kabel, normalis esetben a szemböl jobb oldalon alul van egy fem hid ket csavarral az tartja az akkut a jobb oldalrol alul es a bal oldalon es elöl a kialakitott sin. De ehhez az kell, hogyaz akku eleg szeles legyen, hogy kitöltse a rendelkezesre allo helyeet. 100Ah-s szeles akku van benne. Nem fog atmenni egyebkent a müszakin, ha az akku fix rögzitese pl. az akku kisebb merete miatt mar kizart.
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
olyan adaptert/atalakitot kell venni normal radiohoz, amin az a bemenet is rajta van. Itt van C200 cdi is
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
az az antenna-jel-erösitö kabele lesz. Ha nincs bedugva, szar/gyenge lesz a vetel. Az antenna-erösitö maga pedig a hatso ablak felsö reszere van raragasztva a felsö müanyag iv alatt van.
(#9982) Vaze Az antenna pedig a fütöszal a hatso ablakban. Annak a tetejen vannak csatlakozasi pontok es azokra van raragasztva az elöbb emlitett antenna -jel erösitö
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
válasz Eastman #10036 üzenetére
az alvazszam mutatja, hogy hol (az 5. betü), es az papirok alapjan, hogy mikor lett üzembe helyezve. -ehhez nem kell adatbazis. A motor kivetele elött felirhatja ezeket az elado, ha kedve van...
De ha bemesz a markakereskedöhöz megmondja motorszam alapjan is hogy mikor keszülhetett[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
válasz Jaffa75 #9942 üzenetére
ha tenyleg semmi kiolvashato hibaüzenet nincs, akkor egy öreg, 60%-ban eldugult es szetkormolodott/egett katalizator. okoz több litereses különbsegeket. Ilyeneket viszont nem lehet mar gyorsabb forulaton kiegetni, mehetnel velük pl. 5000-es forulaton feleslegesen Ausztriaig es vissza, csak annyi lenne a vege, hogy valahol szetdurran a kipuffogo -ezeket cserelni kell. Nem kell katalizatorbol original, mert az rohadt draga, az utangyartottak is jok, ha a meres szerint hatarertek alatti a kipuffogas -viszont mindenkepp uj kell belöle es nem a bontobol!
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
A mobil olajok jok bele, itt valaszd ki a kocsi pontos tipusat legyszives.
(#9949) Vaze -re: hasznalhatsz 5W40-eset is, viszont csak szintetikus olaj menjen bele
((nekem most pl "Liqui Moly 5W-40 Toptec 4100" van. Dieselbe is jo))[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
-
Ivan15
senior tag
válasz Jaffa75 #9936 üzenetére
a vakumcsö gond fodulatszam ingadozast okoz alapjaratnal -nekem mar cseres volt a vakumcsö -mert az elözö tulaj tuningolt: belerakott egy csavart a vakumcsöbe, hogy nagyobb legyen a nyomas a motorba...
Nalam autopalyan 100-130 között tempomattal 6,7 L/100km, illetve ha a labam van rajta 6,9 Liter 100-130 között. Csereld inkabb a lambda-szondat, ha magas a fogyasztas (a varosi fogyi attol függ, hogy meleg e a motor, ha meleg 9 alatt kell(ene) legyen varosban is)[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
Keszülekek (Telefon, Navi, CD fejegyseg stb) lekötese a D2B-s rendszerröl- erdemenye: nincs a hang, pedig a radio bekapcsol
-kell egy D2B KUPPLUNG ami nem draga, hogy a lekötendö eszköz piros es feher fejet egymasra forditva zarjuk a kört
de ez meg KEVES ahhoz, hogy hang is legyen.A 10 vezetekes (C-Stecker) en keresztül, ami a radioba megy a PIN1-Can high es PIN2-Can low -val lehetöve valik a kormanyrol valo iranyitasa a radionak es a radion levö vilagito panel müszerfallal egyidejü automatikus sötetitese (dimmer. Pl este jo ez)
A lekötött eszköz D2B-jenek egymasra forditasa utan a C-Stecker PIN4 foglalataba kell kötni/dugni a lekötendö eszköz Wake-Up kabelet, tehat a kek szinü kabelt. A masik ket kabelt nem kell bekötni, egyesevel le lehet szigetelni ((Info: A lekötendö eszközbe 3 kabel ment a D2B-n kivül: piros a 12V, barna a föld, es kek a wake-up).
((szoval a wake-up legyen a PIN4-ben))
A 10 foglalatos kabel tehat 3 vezetekes:Pin1: CAN high
Pin2: CAN low
Pin3: üres
Pin4: WAKE-UP (+a lekötött eszközök wake-up jai, hogy a lekötött eszköz D2B kabele is felebredjen, különben hiaba van kupplunggal összeforditva)
Pin5: üres
Pin6: üres
Pin7: üres
Pin8: üres
Pin9: üres
Pin10: üresEnnyi, es menni fog a maradek eszköz/radio, es hang is lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
miert a (#9923) -es hozzaszolasom pl felig hülyeseg, mentsegemre szoljon, hogy reggel irtam es közben szarnom is kellett..
Szoval a CAN high es CAN low a sebessegszignal aminek megfelelöen a hangerö automatikusan halkul, ha lassul az Auto ill erösödik, ha gyorsul. Szoval a CAN ha nincs radugva, sztem nem lesz gond. A masik hogy neked is van B2D- kabeled a radioba dugva, az a kormanyvezerles (is)amugy cd-et is jatszik,mukodik is. -akkor nincs gond, megoldodott, megy, ez a lenyeg
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
+ meg egy csati megy bele azon csak 2 DB kabel van (lehet az a kormanye?)
az a CAN high es low attol kapcsol be a radiod (vagyis a 10 polusu csatlakozo, amibe most 2 van belekötve/ha lenne benne cd-lejatszo 5 lenne belekötve), -ha hianyzik nem kapcsol be. Igy marad a PIN 7-röl a szivargyujtora ravezetett kabel + adapter
aztan a vegen meg kiderül, hogy D2B kabel is benne volt persze arrol se volt foto?
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
-
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
Itt D2B kabelen keresztül szolnak a hangszorok, ezert teljesen hianyzik is a ISO hangszoro csatlakozo (a 2. 8 polusu csati amiben 8 erintkezö van), ami neked azert megvan -lefenykepezted
Ugyhogy neked egy adapterrel mehet a csere, esetleg mint irtam a PIN 7 -re kösd ra a szivargyujtot (erröl info a neten)[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
Es a benne volt gyari radioval rendben volt korabban minden? Mi a gyari radio pontos neve? Mert azt latom nem Bose van a kocsiban -ami azert könnyüve teszi a radiocseret egy adapterrel. 10 Polusu Audio csatlakozo nem is volt az eredeti gyari radioba dugva csak a kettö 8 polusu amikröl fenykep is van?
TIPP: a csatlakozo 7-es polusara -ami neked hianyzik ra szoktak kötni a szivargyujtorol a feszt, keress ra erre az infora a neten. Normalis esetben a 4,-es a feszültseg 12V, az 5 az antenna, 8 a földeles ezek megvannak neked, de a CAN bus vezerles hianyzik, ha hianyzik a 10 polusu csatlakozasod, ezert hogy a Radio bekapcsoljon kötik ra a 7-es polusra a szivargyujtorol egy masik kabelt (nincs mashogy CAN vezerles ha hianyzik a 10 polusu csati)
Nekem egyebkent Bose van, D2B kabelen keresztül mennek a hangszorok, ez mas mint a tied, ebben nem igazan van lehetöseg radio cserere, de nem zavar, mert jol szol
[ Szerkesztve ]
-
-
Ivan15
senior tag
válasz #48613632 #9898 üzenetére
miert, melyik autobol lehet belülröl nyitni a csomagtartot? csak kivülröl nyithato minden markanal
-a tul sok olaj betöteshez: nehany markakönyv pl. so wird´s gemacht is 5,5 litert ir olajcserere (ill. ennyi van sok helyen megadva mint maximum), de 5,5-nel mar jelez az elektronika pl. ha az auto lejtön /emelkedön megy, hogy tul sok van benne -mert 5,5 Liter mar tenyleg a maximum. Ezert 5,2- max 5,3- litert kell tölteni bele es akkor OK.
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
kell egy iso --Din atalakito tehat egy antenna adapter szett hozza
-
Ivan15
senior tag
Felrebeszelünk egymas mellett, en a C-203, CL-203 vagy mashogy Typ 203 asokrol irtam, föleg C180-C180K, C-200K.
Te az elsö szeriat akarod a C-osztalyban 2000- ig -ami a kesöbbi autoshirdeteses hozzaszolasod alapjan derült ki.
Mivel korabban a sportcoupe-krol volt szo (forumtars C180 Typ 203-at vett), es bedobtad a c180-at, hogy mire kell vetel elött figyelni, gondoltam arra vonatkozik folytatolagosan a kerdesed is
Amiket irtam, neked igy nem ervenyesek, a többiek tudnak majd itt segiteni -
Ivan15
senior tag
Tipp: rozsdara csiszolas es tisztitas utan a legoldcsobb megoldas a Hammerite festek. Evekig rajta marad, megfogja a rozsdat, aztan esetleg arra lakkozni
(#9843) Vaze : Mindegyik lancos csak en lassan elfelejtek magyarul ezert bocs, a korabbi hozzaszolasban is szijjat irtam, mert a lanc nem ugrott be. Igy van ez...
A radio csere utan nem lesz kormanyrol kezelhetö. Mondjuk ez nem zavart sosem, mert meg elerek odaig
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
Hat az elsö generacios c180 es c200, c180K es c200k gyengesegei a következök
-könnyen rozsdasodnak az ajto elött alul a sarokban es a hatso kerek felett is. Megoldas: masodik generaciosat kell venni: 2004 utanit
-hajlamosak a SRS-hibara, ami sokszor amiatt a hülyeseg miatt van, hogy az anyosüles alatt van egy aramkör ami meglehetösen könnyen megtörik (pl vki hatso farmerzsebben kulccsal/penztarcaval beül vagy egy sörösrekeszt tesz ra illetve raterdel -ez, es az idegesitö csipogas a nem bekötött biztonsagi öv miatt -mert pl taska van az anyosülesen (keredes miert ne lenne?). Orvosolhato adapterrel (internet) szakszerviz nelkül is. A szerviz inkabb cserlene az egesz aramkört az ülesben, ami nem olcso, es megtörhet barmikor megint, ezert sztem inkabb adapter.
-A motornal egy hiba van, hogy a 2 vezermüszij feszitö magnes kabeljen olaj kuszhat fel a motorvezerlö dobozig. Megoldas: van egy kabel erre a celra kitalalva (ami elzarja az olaj utjat) amit interneten meg lehet venni es olcso, es minden normalis ember fel tudja tenni. Nagyon ajanlott venni 2-t es feltenni mielött ez a hiba elöjönne.
-A vezermüszijat es a feszitö -t vetel utan meg kell nezni (meg lehet nyulva es akkor cseres)
-A radio ha cd-s nem jatszik mp3-at/nincs aux stb az elsö generaciosakban. Cserelhetö adaptert kapni hozza
-A rugo a kerekfelfüggesztesnel erzekeny? Hogy mennyire nem tudom, nekem mar eltört a ket elsö es cseresek voltak.Ezek benzinesek a dieselnel a befecskendezö ezekhez meg hozzajön, mint gyegne pont, az elsö generaciosaoknal
Most a többi ami jöhet mar nem tipusfüggö, minden markanal lehet pl kontakthibak az elektronikaban
-
Ivan15
senior tag
válasz #48613632 #9835 üzenetére
Ha nem kompressoros C180, akkor 130-, kompressorral 143 lovas lenne.
A 205-ös gumikat 16-on csereltem le 195 / R15-re -185 -öseket akartam, de sajnos szabalyosan nem lehet. Ahogyan en vezetek, eleg a 195 C200-K -n, de mindenki azt csinal amit akar, en meg a gumival is unortodox modon negyevszakosakat (Starmaxx Novaro ST552 195/65 R15 91H) hasznalok. De felölem mindenki azt rak fel amit akar, ez esztetikai dolog is
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
válasz #48613632 #9833 üzenetére
hat a 255/45 semmikepp!
245/35 R18 -as a legnagyobb, amit tablazat szerint fel lehet 18-asra rakni illetve a kicsit keskenyebb 225/40 -eset (ez egyebkent abban a ma reggel szürkevel bemasolt .pdf file-ban van ((C_Klasse_Sportcoupe_Typ_203_110211.pdf)), amit ha bemasolsz a Google-keresöjebe az elsö talalatkent elmentheted. A tablazatban levö kombinaciok engedelyezettekNekem 195/65 R15- van rajta, 165 loeröhöz sztem eleg is
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
válasz #48613632 #9829 üzenetére
erdemes lenne szepen leszedni, es eladni a 18-as AMG felnik jo aron mennenek el, meglenne belöle egy normalis meretü (15-17-es) alufelnik + az uj gumiszett ara (majdnem)
Szerk: a csavarfejet elvagni/szetütni a felnin nem erdemes, mert a csavar teste a kerekben van es a csavar testet fej nelkül a kerekekböl senki sem tekeri ki neked - egy ilyen akcio tenyleg sokba lenne!
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
válasz #48613632 #9817 üzenetére
Ilyen kell neked, nezz körül az ebay-n ez 4 lukashoz van -ez van vagy 5 lukas?
(egyebkent a 17-es felni a legnagyobb jovahagyott ebbe az autoba)[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
tegnap hoztam el megrendelt uj kulcsot, programozottan ekezik a kereskedöhöz a gyarbol -a kocsi papirjai alapjan rendelik-, igy helyszinen mar nem kellett programozni, 274€. Majd a nem hasznalt sineket meg zaratni kell, tegnap nem volt idö 1-2 orara otthagyni, mire sorrakerül.
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
válasz KillHates #9319 üzenetére
szoval akkor a husnagykereskedö neve van a kocsi korabbi papirjan is bejegyezve, ha elöhuz egy szamlat, amin az akkori 265e nel nagyobb km is rajta van...
"akkor az első kijelzőn mutatja amit "lát" amikor hátra kapcsolok, akkor meg a hátsó ablak felettin. A jobb-bal oldalt rendesen mutatja." Pont ez az, hogy csak az "elöl" es "hatul" van erzekelve es a kijelzö olyan, mintha jobb es bal oldal is lenne -
-
Ivan15
senior tag
válasz geri0920 #8183 üzenetére
ilyen erösen leamortizalt motort... egyszerübb es sokkal olcsobb lenne egy komplett motorcsere, mint egyesevel megvenni az alkatreszeket es beszerelgetni -hiszen a nyereseg minden uj alkatresz utan a kereskedönel marad
Csiszolni sem erdemes szerintem, mert utana nem fog feltetlenül pontosan illeszkedni a dugattyu es zabalni fogja az olajat is, ha egyatalan futni fog egy uj es szetrohadt alkatreszekböl összerakott motor -es ha kerdes, hogy meddig, mikor adja meg magat megint vmi, es akkor megint teljesen szetszedni? Meg aztan itt mas is el van erösen rohadva... cserelni kene az egesz autot, hogy atmenjen a müszakin. A sok munkat masba fektesd sztem
[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ingyen kellene, de tegnapra
- BestBuy topik
- Crypto Trade
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Sweet.tv - internetes TV
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Videós, mozgóképes topik
- További aktív témák...
- ÚJ Besen BS20 Smart 11-22kW elektromos autó töltők GARANCIÁVAL, számlával, készleten
- Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2 - ELEKTROMOS ROLLER
- Üveg tolóajtó RS 120 85x205 cm
- Segway ninebot Kickscooter Max G2 roller
- Fibaro okos radiátor termosztát szett (Fibaro Heat Controller+Temperature sensor) - z-wave