Hirdetés
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Asszociációs játék. :)
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
- Digitális Állampolgárság Program
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
-
LOGOUT.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
lazac_
tag
válasz Teasüti #288177 üzenetére
Hát ez tényleg egy g.ci... Elsőre nem is nyomtam semmit, mondom nincs itt semmi hazárdírozás, aztán megnéztem, hogy szerinte hol lett volna veszély. Másodikra sem sikerült pontot szerezni...
-
avl
senior tag
válasz Teasüti #288174 üzenetére
persze nem Neked cimezve !
szerintem a Kresz ismerete egy picike resze a normalis közlekedésnek; ...szerintem nem is a legfontosabb és nem is minden eleme a Kresz-nek "életbevágóan" fontos
lasd: elsöbbsegem volt, de nem adták meg (jo sokra ment vele)
a figyelem, kulturalt haladas, óvatosság (defenziv vs. offenziv), elöretekintes, forgalmi szitu áttekintö képessége (ne csak 1db elötte levö jarmüvet lasson ...aztan egy kihajtasnal ha kicsit másabb a szitu lemegy a Nap és még mindig ott áll) igencsak fontosak
-
kisza25
félisten
válasz Teasüti #287964 üzenetére
olyan is volt, akkor még mindent is lehetett
amúgy 2006-2011 között télivel is voltak gondjaim az Alpokban, egy popsi nehéz fabia kombival rendszeresen visszacsúsztam a szállás fele menet, féken állva csúsztam lefele, ilyenkor sokan csak tapossák, de nem áll meg, ha egyszer elindult a csúszás és úgy nem lehet kormányozni, fel kell engedni néha kicsit, na meg rükvercbe rakni, hogy legyen motorfék, mondjuk elég rossz tolatva csúszni lefele egy meredek dombon egy betonfal felé[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
BigBlackDog
veterán
válasz Teasüti #287898 üzenetére
Ez nem igaz ilyen formában, lehet az polírozni is, de nem túl gyakori, viszont hatásos (saját tapasztalat van a témában). Nem árt, ha olyan csinálja, aki ért is hozzá és a teljes felületet vegye kezelésbe, hogy ne legyen torzítás.
Nálam gépi polír volt, CarPro CeriGlass polírszerrel és speciális koronggal.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Teasüti #287855 üzenetére
Akkoriban nem volt akkora divat munka, suli miatt ingázni, sem minden tüsszentéskor orvoshoz rohanni, de volt konyhakert, kamra, zöldséges verem, levágható jószág. Nem kellett mindenhez is áram, nem is volt mindenhova bevezetve.
2 hét a hó fogságában nem okozott gondot, legfeljebb előre hoztak egy disznóvágást. Az ingerküszöb is máshol volt.Most meg szünetmentes invertert vettem a gázkazánomhoz Zuglóba...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz Teasüti #287840 üzenetére
Volt olyan tél, amikor számos magyar faluba, városba kellett honvédségi járművekkel eljuttatni az ellátmányt, mert másnak nem volt esélye eljutni oda.
Ez régen nem volt akkora gond, amikor a háztartások önellátása magasabb fokú volt.Mostanra felgyorsult a világ, el vagyunk kényeztetve azzal, hogy mindenre kb azonnal szokott lenni lehetőség.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
MC Pite
veterán
válasz Teasüti #287753 üzenetére
100-200K simán, vagy 6-8 évente.
Vastagság még fasza lesz, de nem fog rendesen, és nő az esélye hogy a jég és a ragasztó közül az utóbbi veszít télen.
C3-nál cserélni akartam, szerelő meg vizsgabiztos lebeszélt. Mondtam hogy nem úgy fog ahogy kéne, hátul gyenge, 11 éves betét már fos.
Műszakin a vizsgálatoknál ugye megvasalták, rövid ideig rendesen fogott fék - én nem szoktam cirógatni, ha fékezek már, az fékezés, ilyenkor számít a hátsó is.
Végül autócsere lett, mert ez(dob kerékcsapággyal, gyűrűvel, pofa) és még 2-3 dolog a piaci árának felét kitette volna ha megcsinálom rajta.208 tegnap beállt a garázsba, mert este nem csuktuk be rendesen az ajtót, beázott. Szerencsére jól szárítható, mert ülőlap ment a radiátorra.
Egy nap alatt a C4ST tárcsái viszont tiszta rozsdásak lettek. 5 ritka küllős alufelni 4 tárcsával, vs lemezfelni hátul dobfékkel. Azon mikor figyeltem is, gyakorlatilag nem igazán volt rajta rozsdapötty.Szerk: érdemes néha normálisan fékezni, hátul a lightos fékezések és főleg a németek nem szerencsés fékerőelosztás programozása miatt lesznek rücsisek, vagy alig érintkeznek.
Bár nagyon hibridesen vezetve ez elől is összejön, főleg egy dunsztosabb garázs+ritkább használattal.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Teasüti #287753 üzenetére
Nálam anno a márkaszerviz minden olajcserénél ránézett (leszedte az alu kupakot).
Ha jól rémlik mióta nálam a kocsi egyszer lett benne cserélve. Ez 220000 km futást jelent.Ja nem, egyszer cseréltem dobot is mert már nagyon randa rozsdás volt, akkor is új került bele.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
-
MC Pite
veterán
válasz Teasüti #287651 üzenetére
Keréksúlyokat jelöld meg valamivel, lásd elmozdul e, vagy próbáld mozgatni.
Hasonló bár nem hangos hangom volt, mindent ellenőriztem már.
Lassú haladásnál vagy féknél (kiss sebességnél) volt fémes surlódó hang, szintén a lemezfelnivel.
A súly csúszkált.Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Teasüti #287651 üzenetére
Milyen a két felni ET száma? Megnézted a kalkulátorban hogy mennyivel jobban lóg be?
Gyanús hogy beér a kerékdobba.⭐ Stella
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #282120 üzenetére
Olvasgattam kicsit hol tart jelenleg a technológia.
Deep Learning még mindig a legesélyesebb megközelítés, ami önmagában már vagy 10 éve nem új dolog. Viszont a neurális háló tréningjéhez nem állt rendelkezésre kellő mennyiségű és pontosságú adat, hogy érdemi eredményt érjenek el.
Még csak most kezdenek terjedni az IoT alapú forgalomfigyelő szenzorok meg az ITS lámpavezérlés, meg még egy stabil keretrendszerre is szükség lesz ezeknek a hálózatba kötéséhez, ami kiberbiztonságilag is kielégítő védelemmel rendelkezik külső beavatkozásokkal szemben. Szóval nem az AI részével vagyunk elmaradva, hanem a valós idejű monitorozás és adatgyűjtés hiányzik.Felteszem a legideálisabb az volna, ha minden autó publikálná a hálózatra az útitervét és telemetriáját, akár csak a Waze-hez hasonlóan. Amíg nincs valós idejű nagyfelbontású térképünk a forgalomról, addig adaptív forgalomirányítás se nagyon lesz, ahogy látom. Legfeljebb csak napi és óránkénti trendeknek megfelelő becslések legjobb esetben. De még az az adat is lyukas, mint az ementáli.
Viszont ez megint egy olyan terület, ami szembemegy az adatvédelmi és személyiségi jogok érdekeivel.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Teasüti #282041 üzenetére
Nem tudom, csak wannabe vagyok és találgatok.
Az elv szerintem helyes, de hogy a gyakorlatban miért nem mindegy, hogy álló vagy nem álló, nemtom, ez is csak a sajátos logikám szüleménye.A rükiben vagyok csak biztos, az nincs szinkronizálva az esetek ~99,76%-ában, ezért nem veszi mindig elsőre, illetve ezért kell teljesen megállítani a bódét teljesen, mielőtt kapcsolnád.
Ennyivel tudok segíteni, hátha okosabb leszel tőle.
[ Szerkesztve ]
-
kenwood
veterán
válasz Teasüti #282120 üzenetére
Jo lenne definialni mi az AI,mert az en ertelmezesemben meg evtizedekre vagyunk tole.
Persze sokan mar azt is AI-nak tekintik,ha mondjuk egy focis jatekban gepi ellenfel ellen jatszanak.[ Szerkesztve ]
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Teasüti #282040 üzenetére
Jó a kép! Így nyomtam ma én is a dugóban állva...
Egy 1.5 TSI Scala vt a mai alany. A rozégold belső díszcsík elég bu... nem vett meg na. 1,5 TSI bőven elég ebbe a kis bódéba, a 7-es száraz DSG kicsit fogalmatlan volt ha nem azt csináltam amit a váltó sw gondolt. Nagy gázra szépen tekerte a kormányt (Bubi ilyet nem tud).
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz Teasüti #281932 üzenetére
Már egész jól ki lett vesézve a téma, valóban nem kuplung, sokkal inkább váltóprobléma. Vagyis nem probléma, a tulajdonság jobb szó ide, bár talán inkább a kapcsolókörmöknél/kapcsológyűrűknél keresendő az oka, mintsem a szinkrongyűrűknél.
A hírhedten foscsi M32 is csinálja néha az Alfa MiTómban, apum WagonR-e szinte állandóan (ráadásul újkora óta), a Jazz az egyedüli, ami vajsima mindig. Nem hiába, az az egyetlen, amiben nincs GM.
Benyatéma: A hétvégén megtankoltam a Jazz-t is, 7,53 ℓ (BC 7,3 - ilyen közel még sosem volt), Móvárt egyszer sem hagyta el.
Valaki amúgy szeretne nasás cuccokat az OMV-től? Szívesen elajándékozom a matricáimat, van már 20 db.
Nem hirdetésnek szánom, hasznom legfeljebb csak annyi származik belőle, hogy kevesebb papírfecni lesz otthon.[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz Teasüti #281924 üzenetére
Hibrid rendszer van rajta? Vagy benzines/diesel?
Amúgy, ha kuplung kinyom és nem veszi be, akkor vissza üres kuplung felenged, újra benyomod és úgy rakod be, lehet nincs szinkron 1ben? Bár az furcsa lenne.
Esetleg nem túl vastag a szőnyeg az autóban és nem tudod rendesen kinyomni a kuplungot?[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
kenwood
veterán
válasz Teasüti #281924 üzenetére
A kocsi kis megmozditasat hogyan kell elkepzelni ?Kiszallsz es tolsz rajta egy kicsit ?
Vagy eleg,ha a bent ulve a seggeddel megrazod kicsit jobbra-balra a kasztnit ?Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
nagyúr
válasz Teasüti #281924 üzenetére
Ha ránt lehet nem jó a kuplung vagy a kinyomócsapágy? Arra gondolok, hogy nem old eléggé, ezért mikor sebességbe rakod kicsit összeér a kettő, mint az automatáknál. Ha 10k van benne, minél előbb elvinném garis szerelőhöz.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Alusky
aktív tag
válasz Teasüti #281924 üzenetére
Ha jól benyomod a kuplungot és vársz is pár másodpercet, hogy a váltóban a tengely a tehetetlenségéből megálljon akkor nem szabadna rántania, mert nincs semmi ami mozog.
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
MC Pite
veterán
válasz Teasüti #274939 üzenetére
Ahogy Qru írja, lehetőleg a nívónál szívd le. Kis fordulattal használhatod addig.
Tanulság: legalább 10%-al alá lőjj! Utántölteni könnyebb.
Mikor kötelezőn felső nívóra vagy kicsit fölé töltik, rohadtul idegesít, nem látszik a szint.Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Teasüti #272487 üzenetére
Flottas autokat nalunk erosebb akksival es bikabb generatorral rendeltek gyarilag, erre gondoltam. Bar ez VAG konszern.
Skodat sokszor hasznaltuk napokon at par km-re es ment a SS siman. Par km ertesd reggel-este 8-8 km kozte meg vagy semmi vagy ilyen 5-6 km-es tavok.
Akksi oldalrol rendben van a csepptoltes amugy de neked sima toltes kell nem csepptoltes.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Teasüti #272472 üzenetére
Boven fel kene toltenie ennyi ido alatt, nem egy extram hasznalati mod. Ezek erosebben toltenek mint a regi autok generatorai (pont a komoly igenybevetel miatt). Erdemes lehet esetleg megis ranezetni a generatorra. Vagy szokott lenni erositett generator is gyarilag.
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz Teasüti #270936 üzenetére
Tudom és értem, hogy poénnak szántad, de sajnos a baleset után elengedhetetlenné vált az életemben a 4 kerekű esernyő.
Lábjegyzetféleség:
Amúgy imádom a Jazz-t továbbra is, és szerintem minden autózásra fogékony ember szívében különleges helyet foglal el az első saját, legyen az bármilyen is.[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz Teasüti #270852 üzenetére
Amiket láttam, a 4 fúvókát át lehetett rakni. De inkább a psa topikba hasznosabb feldobni...
Külön gumiból csak gagyit és gagyit láttam, plusz szilikonoshoz nem is jó.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
-
MC Pite
veterán
válasz Teasüti #267837 üzenetére
70-75kg-t elbír (-tetőcsomi, bringatartó), persze. De hosszabb cuccokhoz kell a tetősín, hogy elég távol legyenek a pontok, ne 70 centin legyen az alátámasztás csak.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz Teasüti #267825 üzenetére
Ha a tied a tetőkorlátos, arra oké. Ha nincs, akkor kevésbé lennék vele bátor.
Mennyi egy ilyen sátor, vagy vagy 1500£, nem?Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Teasüti #267825 üzenetére
Nem, a gyártó a dinamikus terhelést adja meg ilyenkor nem a statikust. Tehát, hogy mozgás közben mennyi lehet a max súly az autó vezetése alatt. Ez figyelembe veszi a jármű kezelhetőségét, a felborulás kockázatát, valamint a dinamikus terhelést. A statikus terhelhetősége sokkal nagyobb ennél.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
félisten
-
MC Pite
veterán
válasz Teasüti #264503 üzenetére
A turbót semennyire sem eszi a start stop.
Cactusban nem tudom, hogy önindítós vagy indítógenerátoros rendszer van (utóbbiról nemrég linkeltem psa topikba, fusd át).Ha önindító, akkor x helyett y indítására méretezték, aza 99,9%, hogy amíg nálad lesz, meg több tarcsi marad benne mint a simában.
Ha indító generátoros, nagyságrendileg itt is ez a szitu, a szíj kap nagyobb terhelést, de nagyobb sok van ezért rajta.
Marad az akku. Az kétszer annyiba kerül, de kb ugyanannyit bír mint start stop nélkül.
Most én kérdezném: Hogy bírják az élőlények, gyerekeink/mi magunk azt a kipufogógázt (esetleg zajt), amíg az autó áll egy helyben, és nem kéne hogy járjon a motor?
Navi: Gmapset használok waze helyett már évek óta. Részben az offlineság, részben a túl sok pofázás, részben mert zergebaszta utakra küldött sokszor (városban) feleslegesen.
Most a Magic Earth lesz tesztelve, elvileg jó, és AA kompatibilis. Sőt, tud dashcam is lenni, meg asszisztencia is van benne, bár ebben 'nem hiszek', plusz ingyenes.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
-
bbubby00
őstag
válasz Teasüti #210097 üzenetére
En meg nem csinaltam ilyet, de ha jol tudom, nem a brexit a hibas, hanem januar1 ota uj jogszabaly van. Ha nincs E jel az adattablan, es 2000elotti a kocsi, akkor fel kell keresni pesten egy TUV nevu ceget (nemtom a pontos nevet), ok bo 1honap alatt megaszondjak, h mizu van, belekerul kb 200ezredbe, majd ezutan, amit itt kaptal plussz papirt, mehetsz az NKH-ba.
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
bitpork
nagyúr
válasz Teasüti #199322 üzenetére
Mondtam volna h fussunk össze és kipróbálhatsz egy audi gyárit- de látom picit távolabb vagy
Bevallom az épített rendszerekkel nincs tapasztalatom. A gyáriakat én imádom és lassan el sem tudok képzelni autózást nélküle. A Citroen megoldása is faszázmányos meg a levegős rendszerek is jók.
Amit kerestél az inkább teherautó megoldás mint személyautóé. A szimpla air suspension /struts inkább a személyautós megoldásokat fogja mutatni. Az audi megoldásának leírását itt megtalálod.
A gyári megoldásokkal az a tapasztalatom hogy leültetve marhára nem olyan kényelmes mint komfort fokozatban - meg off-road állásban is elpattog a kocsi mint kecskeszar a betonon.Az utólagos teljes air-ride rendszereket én inkább csak demora tudom elképzelni. Mindennapra túl drága.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Farming Simulator 25
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- EAFC 25
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Autós topik
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Politika
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- World of Tanks - MMO
- További aktív témák...
- Eladó vagy Csere Ebike Fully-ra a képen látható 2023-as Cube Stereo one77 pro kerékpár
- Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Max DE (Gar: 2027.08.13-ig)
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips FC6725/01 SpeedPro vezeték nélküli porszívó közel 2 év garancia
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips HD9285/90 XXL Forrólevegős Wi-fi sütő 7,2L, 2000W ,2 év garancia
- Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Gen2 (Gar: 2026.08.16-ig)
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest