- Rap, Hip-hop 90'
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gurulunk, WAZE?!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- moonlight115: Privát, oh!
- ldave: New Game Blitz - 2025
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
LOGOUT
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
Holnap reggel a kormányablaknál kezdek (kezdünk), és ha azt mondják, hogy kell az NKH-tól papír, akkor meg úgy is kell menni Győrbe varratszedésre kora du., utána meg tudom kérdezni a Tatai út 3-ban.
szerk.: Megnéztem a lekérdezésben szereplő képeket tüzetesebben, honosításkor (2015.10.27.) ott volt a győri NKH-nál, megismerem az épületet. Ott nem sikerült beírniuk a forgalmiba, pedig már ezekkel a rugókkal jött az országba az autó, csak a motorazonosítós sor került bele. Aztán 2017.01.13-án volt egy műszaki még az előző tulajnál egy másik helyen, itt írták bele záradékként ezt, és egy hónappal később meg megvettem az autót. Az új forgalmiba nekem is csak azt az egy motorazonosítós sort másolták át...
-
tboldi
nagyúr
Csak ismételni tudom magamat: egy kérdést megér.
A legnagyobb bajom, hogy 31-éig nincs már sok hátra, addig meg kéne oldani a problémát. További nehezítés, hogy ugyan ráérnék ezzel foglalkozni, de amilyen állapotban van jelenleg a lábam, nem tudok szinte semmit megcsinálni, elintézni egyedül. Még beszállni sem tudok az autóba előre (vezetni meg pláne nem), a hátsó ülésen kell utaznom keresztben.
-
#89309696
törölt tag
Azt sajnos nem írja a könyv, elég nagy hiba. Átmérőre beférne a gumi, még a 195 is. Csak épp bent van kevés hely a rugó meg a gumi között, most másfél ujjnyi van szorosan. Kéne a nagy gumi a kátyúk miatt, de akkor ezek szerint el kell mennem a gumishoz aztán majd az megnézni.
-
Jorus
nagyúr
Én is annyi vagyok. Nekem a Medergonál azt mondták, hogy más cégek (rendelők, szolgáltatók, háziorvosok) szokása mostanában még plusz vizsgálatokat kérni, vagy sugallni, hogy az is szükséges, mert bár törvényi előírás nincs rá, ez nekik bevételt jelent. Hogy közvetlenül - tehát, hogy a hivatalos 7.200-nál eleve többet kérnek a pácienstől - vagy a saját belső elszámolásuk alapján jelent ez nekik plusz közvetve, azt nemtom. Én is a háziorvosnál kezdtem, aki elkezdte sorolni a vizsgálatokat, mondom ez mi? Ez előírás. Mondom ez hülyeség, nem előírás. Erre csak hápogott, hogy de ő úgy hallotta. Aztán néztem privát orvosi rendelőt, ahol mondták, hogy semmi ilyesmi nincs, ha egyébként nincs papírom arról, hogy szívbeteg vagyok vagy ilyesmi, és időpontra lehet menni, és 7.200 HUF a papper, amivel be lehet ballagni az okmányirodába, azt jóvan.
-
-
Kornel
veterán
2011-es cikk.
Igen, köszönhetően az elmultnyolcévnek akkor igen brutális volt az áremelkedés, a bérek meg csak stagnáltak, vagy akár csökkentek is.
Sajnos ahogy nézem, 2000-2016 körüli intervallumra nem nagyon van elérhető élelmiszer ár változás diagram, pedig sokat mondó lenne.Jaffa: egy új helyen legalább fél évig ez van.
Mondjuk nekem fix volt a fizum.Mágus: én is költöztem pl., pedig helyben is volt munkám, de többre tartottam azt, hogy bármikor mozdulni tudok.
Mod: elfogadom, hidd el.
Ja és amit írtam, az nem pesten volt, hanem a "hírhedt" borsodban. -
Kornel
veterán
Ha maradunk a suzukinal, akkor itthon cirka 600k-val olcsóbb a GL+ scross (de a vitara is), mint Németországban. 4,8 VS. 5,4M.
Azért itt visszajön pár forint.
Illetve az elmúlt években azért láthatóan inkább stagnál a forint árfolyama.Saint: lehet jobban élnék belőle
vagy nem
Mágus: hidd el, nem az a célom, hogy bárkit is hülyének nézzek, inkább engem néznek itt annak, én csak azt sajnálom, hogy a lényeg nem ment át, mégpedig az, hogy aki akar, az igenis tud jobban élni (a szó anyagi értelmében), mint az átlag, vagy a medián.
-
Kornel
veterán
Megtörik.
Na és?
Van casco.
Most is van a 9 évesen.
Értékvesztés:
8 éves Swift 1,3M
8 éves SX4 1,6M
[link]
Ujan 2,6 és 3,2 volt, tudom, nekem is volt.
Tehát egy átlag suzuki 8 év alatt elbukja az árának a felét.
A kinézett scross 4,8M, és "fullos", minden igényem kielégítené, nem úgy, mint a mostani (nagy navi, stb.)
8 évesen 2,4M-ért simán elmegy a fenti példákból kiindulva.
Tehát az értékvesztése 2.400.000 / (8*12) = 25.000 HUF / hó.
Ennyit simán elköltesz egy használt autóra bármikor, azt garantálom.
Ha akcióban veszed meg, akkor van téli gumi is felnin, így 5 évig gumira sincs gond, 4 év gari (+60k a 2 éven felül a +2 év), évente 25k-s szervizzel.
És nem egy fapados kisautoban, vagy egy levetett tizenéves premiumban ülsz, hanem egy jól felszerelt modern, biztonságos autóban.Saint: van benne igazság, de az éremnek mindig két oldala van.
Munkámból kifolyólag a dolgozók felvételében is részt veszek, hidd el, hogy az átlagbérnél nagyobb összegért sem hajlandóak sokan dolgozni, ha valóban dolgozni kell a pénzért. -
molnarpeter
nagyúr
Kezdeményezd okmányirodában a helyesbítést, de lehet érdemes megvárni a következő vizsgát, és a műszaki adatlapon átíratni a helyes értékre. Nekünk egyik jármű forgalmija talán 00-t tartalmazott, pár év kivonás utáni újból forgalomba helyezésnél az NKH kérés nélkül 4-et írt be (Euro 2), az első forgalomba helyezés időpontja alapján valószínű.
-
Kornel
veterán
Onnan, hogy 10 db 1.8-as manuálisból 9-nek ugyanezt csinálja. (-5 fok alatt, -10 alatt elviselhetetlen) Akinek nem, az már rájött, hogy cserélni kell a kuplung munkahenger folyadékot is. Utána megszűnt neki a jelenség. Tehát a probléma és a megoldás is adott.
Nem fagyott meg valószínű, elég ha annyira megdermed, hogy nem látja el rendesen a feladatát.Hétfőn első dolgom lesz cseréltetni.
Mágus: honnan lehet majd megtudni, hogy tönkrement-e a munkahenger is? Csere után ha jó minden, akkor hagyjam, ha ugyanúgy szarakodik, akkor csere? Vagy folyni fog?
Mod2: jó lesz a Honda is, ha végre meglesz rajta minden csinálva
Bajnokpityu: olyan hely kellene nekem, ahol ezt meg is előzik, ld. gyári csereperiodusa nincs, mégis valakinek leesett már, hogy cserélni kéne, de ahol eddig volt az autó, ott nem. Na majd hétfőn vadászok. Olyan helyet, ahol hajlandóak kicserélni
-
Motion_Blur
félisten
Szinte sehol nem az. Nagy átverés ez is. Feltöltik aztán viszlát.
Ahol tavaly 5500 Ft volt az ózonos klímatisztítás ott most 8000 Ft és kötelező pollenszűrő cseréhez kötik, szóval kb. 11-12k-ban áll meg egy lószart se érő klímatisztítás.
Annyit az egész mint egy 2e Ft-os "bomba" klímatisztító spray.
2 napig jó illat lesz az autóban -
z123456789
addikt
Erősen gondolkozom rajta amúgy, csak most marhára nincs 100e Ft-ocskám sem erre.
Valószínű az lesz hogy kivonom ideiglenesen a forgalomból, aztán fél év alatt megpróbálom összetákolni.A probléma az hogy 4kilóért már papírral, működő ilyen típust veszel, 100e km-rel kevesebbet futottat. Sőt, még olyat is láttam hogy első tulajos... :-/
Magyarul szerintem, ha a szerelő és lakatos fél misit mondott, akkor én minimum 200e FT-ot rá kell hogy költsek. Na most a büdös életbe nem fogom eladni 400 000 Ft-ért az összerakott kocsit 362 000 km-rel. Annál olcsóbban meg nem sok értelme lenne. Adjam 300e-ért? Akkor 100e Ft-ot mentettem ki belőle, de vállaltam egy rizikót, hogy a nyakamon marad, a beleölt 200e Ft-os javítással együtt. Pedig ez a kramanc még pont jó lenne valakinek eljárni pecázni, vagy akármire, ahova nem kell más, csak hogy guruljon. -
z123456789
addikt
Elküldtem PM-ben a linket. Mivel saját, ide nem rakhatom ki.
Lehet hogy csak rossz a logikám, de az miért is lenne jó, ha vennék még egy roncsot?
Kijavítom, eladom, és mit kezdek a szétbontottal? Azt megint csak nem tudom leadni.
Amúgy is, nekem a japó változat van, ez a 85e-s meg angol.
Vagy valamit rosszul értelmezek?
Lehetséges hogy az lesz a vége, megjavíttatom, és 0 szaldósra megpróbálom kihozni.
De...ha nem tudom magam összerakni, akkor baszhatom. -
z123456789
addikt
De őszintén, joggal vagyok felháborodva nem? Értem én hogy akinek nincs pénze kocsira, az ne járjon vele, de mondjuk összespórol az ember egy kocsira, megveszi, hogy járkáljon vele, amikor épp úgy érzi, hogy megengedheti magának az autó nevű luxust, és egy napon hopp! Volt nincs az az 500e/1m Ft-ot érő vacka. És még az esély sincs meg rá, hogy ne legyen full deficites a dolog. Mert ha feldarabolhatom is veszítek, de nem az egész összeget.
-
-
-
TaaT
nagyúr
Bizonyos verziókra nem lehet feltenni a 2 legkisebb méretet a fék miatt
De leggyengébbre simán fel lehet rakni mindet, és full streetlegal német nyelvterületen.
bitpork: "Szerintem a meglátásod helyes"
A probléma gyökere az hogy a lengéscsillapító és a műszer között van egy olyan alkatrész ami totál elviheti az egész mérést. Rendes mérés az lenne ha a lengéscsillapító és a műszer között csak a futómű alkatrészek lennének.
-
-
TaaT
nagyúr
A rozsda térfogata nagyobb mint a vasé, ezért olyan mintha megvastagodna a tárcsa, ami szétkoptatja a betétet. Az a része sajnos már nem fog "működni", sem a tárcsának sem a betétnek.
Egy tárcsa szabályzás és betét csere lehet segíthet ezen a dolgon. Nekem is ezt kellett volna tennem amikor lecseréltem a betéteket.[link]
-
runner 125
nagyúr
Nem akarok vitát nyitni erről, de én konkrétan tiltanám a fordított közlekedésre gyártott autók használatát minden olyan országban, ahol ellenkező oldalon van az autók kormánya.
4 éve Lengyelországban kaszált el egy ismerős motoros társaságot egy vendégmunkás, hasonlóan jobb kormányos autóval .. 3 halott. -
#94529552
törölt tag
Ezzel azért vitáznék. Ugyan mitől lenne jobb a másik? Azért mert 2x annyit fizetsz érte, max a tévhit ami téged vezet. Az ilyen
sztem százszor jobbmértékegységet nem ismerem. Ha másképp színezik a külső műanyagházat, attól nem lesz jobb az akksi, és az ólom ugyanolyan abban is. Márkán belül egy helyen is készül, ugyanazzal a technikával. Pl. egy Bosch fekete, vagy kék fedelű akksi.
1,4B-hez miért kellene minél nagyobb indítóáramú??
Speeedfire Amúgy indokolatlanul nagy a motortért ehhez a kis motorhoz.
Nyilván ez volt a legkisebb motor, amivel terveztek, de a tiédben legalább nincs bezsúfolva minden. -
Qtya123
őstag
Egyébként pont az építőipart akartam még felhozni, mint ugyanilyen dolog, de akkor már tényleg regényt írtam volna.
Erről a berohad a csavar és 2 óra helyett 6 órát szív vele a szerelő, nem tudok nyilatkozni, mert nem jártam még így egyik autómmal sem, vagyis egyikkel igen, ott szépen közölte, hogy nem csinálja meg, mert szívni fog a csavarokkal."Egyébként az alkatrészáruházak a szerelőknek vannak, mert ugye ők használják fel az alkatrészeket."
---> Akkor tegyék zárttá és egy légszűrőt se vehessen meg emberi halandó, mint ahogy a gyros húst sem veheti meg. -
gooool
őstag
Elnézést, elfelejtettem, hogy itt mindenki professzora a dolgoknak.
Egyébként csak az akkumulátorra próbáltam reflektálni, hogy előferdülhet, hogy annyira olcsón be tudta szerezni az adott szerelő.
És még mielőtt tényleg háború alakul ki, nem, nem várom el, hogy hozott cuccal szerelje meg az autóm.
De ha rábólint és pénzt kér érte, akkor amit megbeszéltünk csinálja meg. Édes mindegy mennyiért, de legyen kész, ez lett volna a lényeg. -
gooool
őstag
Ha már ennyire példálózunk:
Most kérdeztem meg a raktárostól mennyi az említett Pözsibe a vezérlés szett.
Bruttó bekerülési ár (vagyis ugye ha most én cégen keresztül megvenném magamnak) 19.120 Ft (Gates szett, vízpumpával).
Ugyanitt ügyfeles ár, ha magánszemélyként vásárolsz 32.xxx Ft.Szóval no...
-
+ rvilike: Pontosan. Az hogy én mondom meg mi kerüljön bele alap (ha tudom hogy miről van szó pl az olaj választás) De szerintem nem ördögtől való olyan szerelőt találni aki nem csak mosolyog, hanem fair is. Ha neki így lesz jó, akkor örül és ha örül akkor normálisan lesz megcsinálva az autóm.
(#27891) Mr X: ez merő spekuláció megint. Senki sehol a neten nem adta olcsóbban amikor az akksi használati tapasztalatait olvasgattam. Vagy a HAn is azért alkuszik mindenki mert az eladónak biztosan legalább 100% haszna van rajta? Azok az idők nagyon régen elmúltak szerintem.
(#27897) tomiii.: természetesen a böszmeséget nem menti semmi, de magadat ne hozd példának mert te szerelsz, reszelsz, szülsz és mosogatsz is, uh nem vagy beszámítható.
-
-
-
Ez nem változtat a tényen, hogy típusengedélyt szerezni jellemzően a gyártók szoktak amin rajta van a mért környezetvédelmi osztály. Ha ez a papír mást mutt mint a forgalmidban szereplő, lehet kérni a javítást.
De legyen ahogy akarod, akkor ne menj el az importőrhöz és az NKH hoz sem.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- LG 39GS95UE - 39" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- LG 27MR400 - 27" IPS LED - 1920x1080 FHD - 100hz 5ms - AMD FreeSync - Villódzásmentes
- Nvidia Quadro P400/ P600/ P620/ P1000/ T400/ T600/ T1000 - Low profile (LP) + RTX A2000 6/12Gb
- LG 27UL500-W - 27" IPS - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - HDR10 - AMD FreeSync - 300 Nits - sRGB 99%
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával