1: Besorolni köteles nem húzódni. Azt majd valaki eldönti, hogy kikerülés esetén melyikünk álláspontja helyes.
2: Az említett 28§ pont az elsőbbségadásra kötelezettre vonatkozik. Nem baj?
3: 34§ (8) e pont folytatása a kivételekkel:
- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.
- körforgalmú úton,
- ha a járművel csak jobbról szabad előzni [(4) bek.].
4: Nem is akart visszatérni. Miért kellene tudnia visszatérni? Egyébként meg a manőver kezdetekor és mindaddig amíg a kékkel jelzett jármű elé nem fordult, a sáv szabad volt. Tehát az a) pontot kipipálhatjuk.
Végül, de nem utolsó sorban az általad idézett szabályok egyike sem mentesíti a kérdezőt (kék jármű) az elsőbbségadási kötelezettsége alól. Abban egyetértek veled és vele is, hogy ez egy nagyon kockázatos manőver, én magam is inkább kiállom a sort. Hiába lenne igazam, a károm biztosan nem térülne meg.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.