- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gurulunk, WAZE?!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- mefistofeles: Érdekes történések a hardveraprón...2.
- t72killer: Fürdőkád kontra elektromosság: XXI.század
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
félisten
válasz
bajnokpityu #5529 üzenetére
"Ilyen nincs h kivul 22 cm vel hosszabb belul meg egal…
azert alapcdolgokkal tisztaban kene lenni"Pedig semmi csoda nincs "22cmel rövidebb az eleje."
Első keresésre pl kedvéért jól látható.
SUV/Crossover. Megvan mekkora az eleje?Egyterű. Jól látható, hogy az autó megtervezésénél nem a dizájn hanem a célszerűség volt. Rövid tompa orr adott méretből a legnagyobb belső tér cél volt.
De legyen akkor Scross is
Venga
Elképesztő az a hozzánemértés ami szembe jön. Nem nem én nem vagyok tisztába alap dolgokkal hanem te. Ti. Pont. Tény. Mindez "azert alapcdolgokkal tisztaban kene lenni" aroganciával fűszerezve.
-
kisza25
félisten
válasz
bajnokpityu #5529 üzenetére
Az opel Insignia A 4830 hosszú és kisebb helyem van benne elől, mint az i30- ban ami 4300 hosszú
Hátul kb egál, a csomagtartó nagyobb az insigniában, de ha a kombihoz hasonlítom, ami 4480 hosszú, akkor már a kombi i30 mindenben ugyanaz, vagy nagyobb belül, miközben minden irányban kisebb kívülről
Az insigniának hosszú a motorháza -
Peter668
csendes tag
válasz
bajnokpityu #5256 üzenetére
Hát nem is tudom, azért a gyártó soron maxra töltik, az olajat. Olajcserénél a szervíznek is maxra kell tölteni, én még ettől eltérő esettel nem találkoztam.
-
Akula
őstag
válasz
bajnokpityu #5256 üzenetére
Részecskeszűrő?
Jó. -
Akula
őstag
válasz
bajnokpityu #5254 üzenetére
6 éven keresztül miért töltötték fullra?
Gondolom, ha fogyna, akkor legyen honnan fogynia, mert magától nem termelődik több.
Meg itt 3,2 literről beszélünk. 4 liter nem is használódik olyan gyorsan, mint 3,2. Nagyobb hősokkot is kap a kevesebb olaj. Meg azért is, mert a számlán meg az szerepelt. -
kisza25
félisten
válasz
bajnokpityu #5112 üzenetére
Fater használja, szereti, mondjuk még csak 1,5 éves
Nem a legideálisabban használja, de 5-6 körül eljár vele
Nagyon csendes, néha túlzottan is (édesapám nem veszi észre mennyivel megy és sorban jönnek a csekkek)
A rugózása kicsit feszes, de gondolom a magasabb építés miatt is
Kényelmes, Android autó szépen működik, meg úgy minden.
Édesapámat idegesítik a sávelhagyás, meg ilyesmi dolgok benne, hogy azokat folyton kikapcsolja, távolságtartó tempomatot se használja benne, de a simát se nagyon
Első automata autója élvezi nagyon, meg az ülésfűtést
Anno én hoztam el a szalonból mivel ő nem vezetett még automatát, én használtam a templomot is benne, indexelsz amikor kell, akkor nem zavaró a sávelhagyás figyelő sem, mert akkor nem szól bele
Ami még feltünt, hogy az ülések oldaltartása kisebb, mint a földszintes autóikban, ezt már a carensnél is észre vettem -
válasz
bajnokpityu #5071 üzenetére
kia helyett én nézegettem a corollát, csak akkor olyan 2 millával lett volna több a toyota
utólag belegondolva lehet megérte volna úgy kötni a céges megállapodást hogy az legyen benne -
Dare2Live
félisten
válasz
bajnokpityu #5051 üzenetére
4.8 családi nyaraláson az überjó. Hirtelen szűrésre 1897db ból 2nak ennyi vagy kevesebb az átlaga. [link]
Ettől még amit írsz annak erősen van alapja. Egyszerűen nem a célszerűség, fogyasztás, tartósság, használhatóság... vonalak amik eladják az autót hanem a dizájn a hogy gyorsul, már 1500nál tol, nem remeg... Igen ezért van pl kettőstömegű. Régen remegett picit vagy jobban a dizel, de benzines is. Most már nem. Amikor megveszed +200k, amikor tönkremegy 300K. Kell? Egyértelmű.
Ezzel szemben ott a toyota féle hibrid rendszer. Maga nemében tökéletes, tartós. Viszont bőg. Meg a prius is hogy néz ki. Nem lett az első 10évében siker az biztos.
+példa: Toyota CVT, de régi nyomaték automata is cserélve van olaj rengeteget elfut. Nem kell senkinek. Helyette száraz DCT. Az kell az embereknek. Nem a tartósság.
és rengeteg +példát tudok még.
Ez van. Nem számíta fogyasztás. Nem számítanak az üzemeltetési költségek. A praktikum se.... -
kisza25
félisten
válasz
bajnokpityu #5054 üzenetére
-
Akula
őstag
válasz
bajnokpityu #5054 üzenetére
azért egy 1.6-os ZETEC-ből 4.8-at kihozni bámulatos teljesítmény
volt ilyen a családban, nagypapásan vezetve sem ment 6.0 alá.
Szerencsére ez nem GDI, de való igaz, hogy a 2010 utáni autók már nem mennek ki a világból. Hét év alatt még csak 54000 km van benne, így nem is élek addig, hogy a 240000-t elérjem
-
kisza25
félisten
válasz
bajnokpityu #5051 üzenetére
Csak az egr miatt már nem olyan szennyező, mert újra el van égetve, viszont a kipufogógáz az nem tesz jót a levegő benzin keveréknek, meg a katalizátor is folytja. Amúgy nem tudom mikori focus, de a rio kb akkora, mint a focus 1 és 1100 kg felett van
-
válasz
bajnokpityu #4628 üzenetére
Mit lehet róla tudni?
-
válasz
bajnokpityu #4628 üzenetére
en a marka/tipus csoportban facebookon, szerintem ott menne el leghamarabb
-
Peter668
csendes tag
válasz
bajnokpityu #4284 üzenetére
Nagy homlokfelület pl, talán nehezebb is ezt nem tudom pontosan de errefelé vannak az okok leginkább
-
válasz
bajnokpityu #4179 üzenetére
Sportage?
-
válasz
bajnokpityu #4174 üzenetére
De uj autonal ez hogy lenne valaszthato? Turbobenzin szerintem mar sehol sincs gpf nélkül. Talan szivo hibrideknel tudom elkepzelni hogy nincs bennuk reszecskeszuro, de az esetek tobbsegeben joval drágább a hibrid verzio mint egy sima turbobenzines. (Lasd pl. ceed eseteben)
-
válasz
bajnokpityu #4170 üzenetére
KubanitoS nem mondta mire akarja használni. Ilyen 15-20km-es távokon szerintem már bőven nem lesz vele gondja az első tulajnak. Ráadásul a GPF kevésbé érzékeny mint a DPF. Ennyi erővel turbós autót se vegyen.
-
KubanitoS
veterán
válasz
bajnokpityu #4167 üzenetére
Továbbra is 150 ló. Miért nem vennéd meg? Mi baj a részecskeszűrővel?
-
válasz
bajnokpityu #4167 üzenetére
Milyen turbo benzinesben nincs manapsag reszecske szuro?
-
L1ZRRR
senior tag
válasz
bajnokpityu #4003 üzenetére
Köszi. Akkor érdemesebb 17es - 18as evjarattal nézni? Opf végett
-
válasz
bajnokpityu #3997 üzenetére
En az 1.4T-re még konkrétan semmi panaszt nem hallottam. Figyelem a kia es hyundai csoportokat facebookon. Nem tudom az 1.6T milyen, erdekes modon a legtöbb problemat szivo 1.4 es szivo 1.6 motorokrol hallani. (olajfogyasztas, lanc)
-
Robi_73
őstag
válasz
bajnokpityu #3958 üzenetére
Mindenhol van selejt, gyári hibás termék. A 2000-es évek előtt, elején tervezett és gyártott japán motorok azért megbízhatóak voltak nagyon. Csak azóta szigorodtak a környezetvédelmi szabályok, a motorokat kihegyezték és lekönnyíttették a végletekig a teljesítmény hajszolás miatt, a felhasznált anyagok minősége sem olyan mint régen, a gyors modellváltások miatt a tesztelési idők lerövidültek, bejött a tervezett avulás stb...
-
Robi_73
őstag
válasz
bajnokpityu #3955 üzenetére
Tudnék mesélni én is érdekes dolgokat (hegesztési hibás fékpedálokról, ki nem nyíló légzsákokról, hibás főfékhengerekről stb.), de anno olyan papírokat írattak velem alá, hogy máig köt a titoktartás. Mindenhol vannak hibák, csak nem publikusak és hétpecsétes titokként kezelik őket, félve egy pereskedési és kártérítési hullámtól. Amikor a Mitsubishinél bejöttek az első GDi motorok, azok például beindultak visszafelé forogva is és valamilyen szinten életképesek is maradtak egy darabig. Csak egy volt a bökkenő ilyenkor, hogy 5 sebesség volt hátra egy pedig előre...
-
válasz
bajnokpityu #3920 üzenetére
Levalo koksz darab okozhat komoly motorkart. Nem erdemes megvarni.
-
Tiédetis
senior tag
válasz
bajnokpityu #3528 üzenetére
A döntés racionális volt. Fontos volt, hogy ne kelljen beesni az autóba és ne kelljen másik kettő ember a kiszálláshoz. Tehát egy magasítot kasztni kellett.
Másik igen fontos paraméter az ár volt.
Így kettő maradt, az egyik a Zoe a másik pedig ez.
Zoe 22-es kicsi, a 40-es alap felszereltség fért bele az árba, de 3x próbáltam beülni hátra, és 3x vertem bele a fejem. Sok extra hiányzik az alap zoe-ból, ami nekem fontos volt, a Soul tudja ezeket.
Ioniq lett volna az ideális, ha leszámítóm a nehézkesebb kiszállást, és az igen elszállt árait.
Soul mellett szól, hogy még most is van 1 év gari rá. -
doc
nagyúr
válasz
bajnokpityu #3501 üzenetére
Gondolom annak érezné, de.meg kell várni az illetékest aztán elmondja :)
-
doc
nagyúr
válasz
bajnokpityu #3499 üzenetére
édesapámé az autó, aki nem beszél idegen nyelveket. - gondolom az apuka nem az a fajta aki Android Autoval akarna szenvedni
-
bandika0626
senior tag
válasz
bajnokpityu #2472 üzenetére
Nyilván azért eszik neki többet mert nagyobb a lába.
Ez olyan dolog, hogy meg lehet azzal a motorral többet is etetni csak semmi értelme.
Ugyanazt a távot lehet 5.5 vagy 9 literrel is megjárni 100km re vetitve.Azért nem értem hogy miért fogyaszt többet a turbós. Elvégre ott egy üzemanyagatomhoz több levegő kapcsolódik tehát jobb lesz az égés. De ez már hőtan. Legalábbis egy része.
-
bandika0626
senior tag
válasz
bajnokpityu #2468 üzenetére
Honnan jön a + 2 liter fogyasztás?
A technikai adatlapján sincs ekkora különbség. Viszont azért nézzük már meg, hogy a két motor között mekkora különbség van.
A turbosnak a max nyomatéka azért már elég alacsonyan megjön ráadásul 100Nm több.
Ergó azért lényegesebben rugalmasan mozgatja az autót.
Ha meg újonnan veszi akkor simán a T-GDI kell választani. -
vihartigris
őstag
válasz
bajnokpityu #2454 üzenetére
242 Nm
[5. oldal] -
bandika0626
senior tag
válasz
bajnokpityu #2454 üzenetére
Nem a köbcentitől függ a nyomaték.
Van egy peugeot boxer 2.8 hdi is 127le meg 300Nm.Sőt, néztem az i40hez tuningot és ott 170le meg 400Nm adtak meg maxra. Csak az a bibi, hogy forrasztásos módszerrel lehet csak megcsinálni. Szoftveres megoldás kilőve. Sajnos.
-
bandika0626
senior tag
válasz
bajnokpityu #2450 üzenetére
De az egy 2007 elötti fejlesztés az 1.7 crdi meg késöbbi. Annyit változott a technika.
Inkább az 1.4 T-GDI nyomatéka(265) ha jól tudom az elírás. Én próbáltam egy ilyen kia ceed et de nem győzött meg hogy akkora nyomaték lenne benne ráadásul már 1500as fordulattól rendelkezésre áll.
-
kisza25
félisten
válasz
bajnokpityu #2448 üzenetére
Az 1,4 crdi is 220Nm, az 1,6 crdi HP 300Nm
Fiat 1,6 multijet is tud 320 Nm-t
Mostanában gondolkoztam én is az 1,6 crdi ceed/i30- on, olcsó, jól megy, csak nem arra való amire én hasznalnám -
bandika0626
senior tag
válasz
bajnokpityu #2448 üzenetére
Nem.
Miért lenne. A másik autóba Altea XL 2.0 pdtdi 140le 320 Nm. -
udimension
csendes tag
válasz
bajnokpityu #2421 üzenetére
https://www.automobile-catalog.com/car/2012/1611125/kia_soul_1_6_spirit.html
Szerelték ezt 140-essel is. -
kisza25
félisten
válasz
bajnokpityu #2421 üzenetére
Pl hyundai veloster, papíron 140 ló
-
kisza25
félisten
válasz
bajnokpityu #2209 üzenetére
van egy olyan érzésem, hogy a kokszosodás, a turbósokat jobban érinti, gondolom már csak a turbó kenése miatt is
-
Atlantis
veterán
válasz
bajnokpityu #2084 üzenetére
Szerintem még annyira nincs hosszú ideje piacon, hogy erről érdemi infó legyen....gondolom nem rosszabb, mint a többi gyártó hasonló motorja.
Egyébként meg tetszik vagy sem, el kell felejteni a szívómotort, ha (papíron) csak egyetlen gramm CO-t vagy ml fogyasztást meg lehet spórolni, a gyártók ezt fogják árulni, nekünk meg ezt kell szeretni. Éljen a szép zöld bolygó...ami messziről nézve kék!
-
kisza25
félisten
válasz
bajnokpityu #2084 üzenetére
Itt a speedzone teszt, ahol Pista beszél az apja történetéről (dokijáratban)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
bajnokpityu #2084 üzenetére
Ilyenre kéne egy PHEV amúgy. De ki kéne mérni, hány másodperccel hamarabb ér anyu ovihoz, és megéri-e ez a felárat a szívóhoz képest (nem tudom, mennyire drága az ideje, de saccra olcsóbb egy külön embert erre foglalkoztatni, ha kijönne a matek
). Meg kéne nézni a használt árakat is, valószínű a szívó jobban tartja, nagyobb az igény...
-
gaborbol
őstag
válasz
bajnokpityu #1943 üzenetére
A Kia kerekornek 32 kulonbozo kombinacioja van onmagaban, de semmit nem er, mert a kulso atmero az osszesen ugyan az.
Valoszinu az osszes automarkan kb hasonlo lehet. Tehat veszel a legolcsobb racsnis kulcs fejbol egy maroknyit es barmit leszedsz.
AMD Power: Az nekem is bejon, de nem fer hatra 3 gyerekules
Megvolt az Optimaba a masodik tankolas, nalunk palyan 110-120km/h a megengedett legnagyobb sebesseg, brutalis fogyasztats csinal rajta a 2.4 literes szivo motor.
150 kilometer Annapolis- Baltimore oda vissza 5.7 liter.
Csak varos, rovid tavok 8.2 liter. -
kisza25
félisten
válasz
bajnokpityu #1720 üzenetére
Nem jókedvemben
vírus on, meló off, nyaraltatás off, vendéglátás off, tipo eladás on
-
shifty!
senior tag
válasz
bajnokpityu #1705 üzenetére
Mindenkinek köszönöm a visszajelzéseket és a tapasztalatokat!
Valószínűleg a '16-18 közötti példány vásárlás nem fog beleférni, vagy éppenhogy, a vételárat 4 MFt + max. 10%-ban maximalizáltam, hogy átírás, olajak+szűrők+folyadékok+egyéb szükségesekkel együtt se szálljon el teljesen a költségvetés.
Ez a példány a legszimpatikusabb eddig, de van még [1] [2] szimpatikus, kicsit idősebb darab.
Néztem Hyundai ix35-öket is, ha jól tudom "kvázi ugyanaz" az autó, más design-nal, és más garanciális feltételekkel, a megjelenése inkább a Sportage-nek tetszik, ha találok megfelelőt, inkább azt választom.
-
AMD Power
titán
válasz
bajnokpityu #1488 üzenetére
Ebben is van valami.
Találtam egy jó cikket. Hátha még valakit érdekel.
Rozsdás és törött volt a szépnek hirdetett Hyundai i30Hirdetés vs. valóság: drágább volt a rossz, mint a jó használt i30 -
kisza25
félisten
válasz
bajnokpityu #1479 üzenetére
Láncfeszítő patronal szokott gond lenni, jelentsen is az bármit
-
kisza25
félisten
válasz
bajnokpityu #1475 üzenetére
mert 9-10 év és 200ekm+ után jelentkezik és nem a motor hibája, hanem az ellenőrzés elmaradásának a hibája, elő van írva a láncfeszesség ellenőrzése és nem elszakad a lánc, hanem a nem megfelelő erősségű feszítés miatt átugrik, semmi sem örök
-
kisza25
félisten
válasz
bajnokpityu #1462 üzenetére
Mert rajöttek, hogy elcseszték. Szerintem a 10-15 felhasználastól függően/1év, dieseleknek 15-20ekm, mert nagyobb az olajtöltet.
Sűrűbben pazarlás, csak a legelsőnél érzek realítást a korábbi cserére.
Ezt az átlag utcaira írom, mert persze vannak sport motorok amikbe 5000 ezrenként kell. -
kisza25
félisten
válasz
bajnokpityu #1460 üzenetére
Kint sajnos betartják ami elő van írva meg egy pici. Pl 15 helyett 17, vagy 20 helyett 22ekm-nél cserélnek és 2 évente. Annyi szervízkönyvet láttam mostanában amiben így volt, hogy nem igaz. Én meg 3500km első csere, második 13500-nál, aztán 16500- nál meg el kellett adnom
(legalább egy rendes sráchoz került)
Amit most sikerült vennem 10 évesen, ebben is eddig 6x cseréltek olajat és 137 ekm van benne. Én most besűrítem minden 10 ekm-re és imádkozok, hogy még jó legyen. -
fant0mi
őstag
válasz
bajnokpityu #1434 üzenetére
Na tenyleg, tpms. Ezek betanuljak maguktol poziciohelyesen az aktiv tpms eszkozt? Forgasiranyos az abroncs, de az elsot a hatsoval felcserelve tennem fel oldalhelyesen (komplett kereket tennek fel magam) a nyarit, a hasonlo igenybevetel miatt. Eszreveszi maganak a szenzort, vagy tegyem fel ugyanoda ahonnan az osszel levettem? Hyundai.
-
calvin76
tag
válasz
bajnokpityu #1434 üzenetére
Azt sajnos nem tudom hogyan kell felszerelni, de a márkaszervizekben most is fogadnak. Nekem is jövő hét péntekre van kerékcsere időpontom.
-
Roland861010
veterán
válasz
bajnokpityu #1407 üzenetére
A felületi annyira nem érdekel :)
De láttam olyan audit ami a motorháztető alatt telibe át volt rohadva ...
10 éves volt...
Nekem most saját használatra egy 2003 cliom van és nincs rajta rozsda...
De ugye most jön egy cégesArra néztem az Optimat
Csak jót olvastam róla. -
doc
nagyúr
válasz
bajnokpityu #1395 üzenetére
egyaltalan nem "tevedes", legfeljebb neked mas a tapasztalatod. ha kell, adok tippet hogy hova erdemes vinni ahol tenyleg atnezik
-
ANDROID???
addikt
válasz
bajnokpityu #1397 üzenetére
Mint például?
-
ANDROID???
addikt
válasz
bajnokpityu #1395 üzenetére
Akkor hová érdemes vinni, milyen műszer mutatja tuti az infót, járó/álló motornál is?
-
doc
nagyúr
válasz
bajnokpityu #1392 üzenetére
na jo, de egy alapos atvizsgalas (pl. hasznalt auto vasarlasnal, ahol tenyleg lehetnek azert problemak) is megvan 10-15 ezerbol egy hivatalos, nagy szervizben, szoval ez akkor is eleg durva...
-
doc
nagyúr
válasz
bajnokpityu #1388 üzenetére
igen, ez teljesen onkentes volt (nem akartam megvarni az uj autoval az elso 15ezres szervizt).
akkor ha jol ertem, 40-50 ezret kertek azert hogy a kotelezo idoszakos vizsgalatokat megcsinaljak? :S az eleg durva... -
merqree
őstag
válasz
bajnokpityu #1388 üzenetére
"válasszuk ketté."
Nagyon helyes felvetés!
Az olajcsere nem az "éves" kötelező szerviz, csak jellemzően a futásteljesítmények miatt egy időre esik! -
doc
nagyúr
válasz
bajnokpityu #1372 üzenetére
az irrealisan sok, nekem hivatalos Hyundai markaszervizben 36-ert csereltek olajat szurovel par hete
-
calvin76
tag
válasz
bajnokpityu #1375 üzenetére
Nekem novemberben volt az első szerviz 8ezernél, ami 32-be került (KIA wallis). Szerintem korrekt ár, figyelembe véve más márkák időszakos költségeit.
-
kisza25
félisten
válasz
bajnokpityu #1375 üzenetére
Én eleinte Fehérváron szervizeltem a kia- (2011-2012) de az megszűnt ahol vettem és utána Kaposváron.
Most a FIAT-ot meg Siófokon, az i20-at utoljára ide hoztam (hyundai szerviz/kereskedés is) annyira jó fejek voltak, hogy a tipo-t is náluk vettem, nem bántam meg.
Az i30 sw 1,4 crdi volt, hátsó fékbetétekkel együtt volt a teljes szerviz olaj és szűrők (olaj, pollen, lég) 65eFt 90ekm-nél -
kisza25
félisten
válasz
bajnokpityu #1372 üzenetére
Nekem a kia ceed 30-35eFt-ba megállt mind az 5 alkalommal, az i20 és i30 50eFt-ban, de a dieselbe több olaj kellett és drágább
A tipo 21eFt volt a köztes olaj+szűrő
36eFt volt az olaj+ szűrő+ lég/pollenszűrő éves átvizsgálás -
betyarr
veterán
válasz
bajnokpityu #1372 üzenetére
1.4 szívó benzines ~30k.most a 2. évesen cseréltek fékolajat,így ~59 volt (bár nem tom minek,mert az előzőben még a 6. évesen sem kellett.addig hordtam hozzájuk).
-
Dare2Live
félisten
válasz
bajnokpityu #1254 üzenetére
Város nagyon meg tudja dobni.
Még nincs elég adatom motor is bejáratós de jelenleg Venga 1.6
-Csak városban 3-5-10kmekre használva ülésefütése, kormányfűtés ha kell meggyel csont nélkül bedobja a 10litert. Kis országuttal is 9lre jön ki.
-Országúton légkondi nélkül városon kívűl max 100, városon belűl max 60at tartva 6.2lel elvan.Ez még javulni fog most van kb 2000km benne. A tiszta városi fogyi annyira nem zavar ami keveset megyünk az is 80%ban yarissal van az meg elmegy városban 7lel. Városon kívül pedig 5l alatt.
-
Dare2Live
félisten
válasz
bajnokpityu #1252 üzenetére
Szerintem jelenleg minden a CO2 kibocsátásról szól a CO2 adó miatt. energysaver gumikkal adják az autókat, 0W20 után itt a 0W16, kisturbos motorok, mild hybrid mindenhol. Minden -dl főnyeremény. Ha egy ilyen befecs képpel ennyit lehet javítani, hogy pl 33%ról 43%ra ugrik a motor hatásfoka mert kb ilyen kell egy 8->6les ugráshoz akkor nem értem mért nem feküdt mindenki rá. Sokkal olcsobb lenne mint egy rav4 féle hybrid rendszer az biztos.
8as átlagnál persze az van, hogy van aki nyomja 10+t eszik és vannak a hypermilagesok ők ahogy nézem 6.5-6.8 körül vannak. Lehet te is az vagy?
Szóval nekem X. Te meg örülj.
-
Dare2Live
félisten
válasz
bajnokpityu #1247 üzenetére
Elvileg uaz a blokk 1.6 GDI 2011től tuti piacon van. A -30% difi az nagyon sok. SUV benzinesnél Rav4 hybridnél hallok ilyet 6-7litereket ha neked Sportage ennyit eszik az veszett jó.
Én pár hónapja szemeztem vele még tesztkört is mentem. Márkaszalonban és akinek van megkérdezve város 10l, pálya 9-10l, országút 7-7.5. Sprit is ezt a 8l+os átlagot dobta. [link]
Ha visszamegyek egy gent pl 2010-2015re oda 8.3as átlagot dob spritmonitor.Másik bajom volt vele persze ez egyéni preferencia, hogy a súly, homlokfelület miatt a sima 1.6ot gyengének éreztem. Meg, hogy ha beleraktam a digitklíma, ülés/kormányfűtés, metálfényt 7misi lett a vége a Vengat meg odaadták ugyanevvel 4.5ért. Meg, hogy asszony meglátta és nem tudta elképzelni hogy közlekedne egy ekkorával é ki se lát....
Ami így utólag tök8, mert a Vengat se akarja vezetni mert nagy.
-
Dare2Live
félisten
válasz
bajnokpityu #1245 üzenetére
Mitől eszik 2lel kevesebbet?
Sportage azért nagy, magas, nem könnyű batár + benzines. Országúton 6l, városban 7l+ az hogy?
-
Akula
őstag
válasz
bajnokpityu #1234 üzenetére
Semmit.
Egyetlen baja, hogy nagy nyári melegben a vezérlés melletti tömítésnél "izzad az olaj". Nem cseppen, de látszik, hogy fényes a tömítés mellett. Ja, meg a kipuffogó már full rozsdás. A kötelezőket kivéve egyszer volt vele gond, 14000 km-nél lambda szondát cseréltek. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
bajnokpityu #1234 üzenetére
Pótolja vízzel/benzinnel
-
Akula
őstag
válasz
bajnokpityu #1227 üzenetére
Anno 2015-ben vettünk volna egy kétliterest EX limited felszereltséggel (láncos szívó motor turbó és kettőstömegű nélkül) de úgy számolták be az akkori kocsinkat, hogy nem lett volna win-win. Így döntöttünk a Verso 1.8 mellett, ahol meg úgy osztották az ajándékokat, hogy már nekem égett a pofám.
-
Akula
őstag
válasz
bajnokpityu #1225 üzenetére
Már egy ideje csak elektromost nézek az asszonynak, aki max. 5km-t megy naponta. Ovi, suli, bolt, munkahely. De még mindig horror drágák ezek a vasak.
-
Dare2Live
félisten
válasz
bajnokpityu #1142 üzenetére
Ahogy írták Theta 2.0 és 2.4 lehet, nincs belölle 1.4, 1.6.
Az 1.4 T-GDI (G4LD) új motor 2017től kapható kb semmi tapasztalat nincs vele.
1.6 GDI, T-GDI a régi 1.6 gamman alapul.@Cifu: USban a csoportos lawsuitok, NHTSA, biztosító hármas miatt ha gáz van nagyon nem lehet kibújni a felelőség alól.
-
kisza25
félisten
válasz
bajnokpityu #954 üzenetére
Jól rémlik, hogy neked automata sportage van?
-
Akula
őstag
válasz
bajnokpityu #952 üzenetére
igen, ilyenekre gondoltam én is.
amúgy halogénes DL soha nem lesz olyan fényerőben, mint egy LED szúrófény. láttam olyan vitarát, amin a gyári LEDsor kivakítja a szemem fényes nappal. az enyém a gyári halogénnel csak gyertyafény mellette. -
Akula
őstag
válasz
bajnokpityu #919 üzenetére
a szerelő igen.
az felénk is. -
Akula
őstag
válasz
bajnokpityu #917 üzenetére
na, így már visszakanyarodtunk a témához. pont erről volt szó, hogy kuplung nélkül nem tudtam beindítani. ha valahogy olyan mocskos a gatyám, hogy nem szívesen ülnék be, mert előtte a kocsi alatt feküdtem, de be kell indítanom, akkor ez nem működik, vagy teszek nejlont az ülésre. nekem ilyenem nem volt. így jött elő ez a "problémám"
-
Akula
őstag
válasz
bajnokpityu #913 üzenetére
szerintem elbeszélünk egymás mellett.
azt kérdeztem, hogy miként indítod, ha sebességben van a kocsi, mikor beülsz? nem veszed ki sebességből, csak megnyomod a gombot?mert nekem ezt jelenti a pedál nélküli indítás.
-
vlevi
nagyúr
válasz
bajnokpityu #913 üzenetére
"mivel 1db nyomógomb van"
Így kb ezért nem szeretem az ilyen okosított szerkezeteket.
Egyvalamire koncentrálnak, hogy az valahogy egyszerűbb legyen, meg marketingben el lehessen adni, de a többi funkciója bonyolódik, csak tekervényesen érhető el.
Ilyen pl. Honda Africa Twin DCT váltó. Nincs kuplung, megálláskor üresbe rakja magát, de emiatt kell egy külön rögzítőfék is a motorra, amit viccesen a kuplungkar helyére raktak.
satöbbi. -
Akula
őstag
válasz
bajnokpityu #910 üzenetére
na ennek meg akkor mi értelme van?
lehet, hogy ez nem is biztonsági jellemző, hanem a motor kímélésére találták ki?nekem még nem volt kulcs nélküli indítós kocsim. ha pl. sebességben hagyod, ott azért ki kell venni üresbe, nem? az automata váltóst ne nézzük most.
-
kisza25
félisten
válasz
bajnokpityu #845 üzenetére
A carens 2018 februári
-
Akula
őstag
válasz
bajnokpityu #718 üzenetére
nemcsak a borítás, a hozat más, hanem a szivacs is?
-
kisza25
félisten
válasz
bajnokpityu #718 üzenetére
Mondjuk nekem az alap kia/hyundai ülés is kényelmes, a skoda/vw/ford alap ülés viszont nem
-
b4zsi-
őstag
válasz
bajnokpityu #570 üzenetére
Igazából arra gondoltam, hogy szerintetek a Ceed sportosabb kinézete miatt sikeresebb modell vagy. Vengának van valami típushibája, ami miatt relatív kevés eladó példány található belőle. Kb a Vitara-Sx 4 Cross jut eszembe, hogy a Vitarából jóval többet adnak el, de az SX Cross is jó autó. Nekünk 2,5-3 millióból kellene minél fiatalabb, megbízható, lehető legnagyobb csomagterű autót kihozni és eddig ez a linkelt Venga viszi a prímet.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
bajnokpityu #562 üzenetére
Fél szemmel nézem a Tesla dolgokat, hát a Model 3 rendesen odavágott a nagyobbaknak. Pár év múlva egy Model S-X itthon is versenyképes áron lesz másodkézből
-
biker
nagyúr
válasz
bajnokpityu #562 üzenetére
Ja, a vitarába semmi gerinctámasz, csak derék félhengerrel tudtam utazni benne. Nissan, kia, hyundai mind jobb
-
biker
nagyúr
válasz
bajnokpityu #560 üzenetére
Nem érzékeny vagyok, hanem két operált sérv, kopás, és azóta mindkét sérv kiújult.
Nincs az az ülés, ami ennek jó -
biker
nagyúr
válasz
bajnokpityu #558 üzenetére
"Illetve még az is módosítja a képletet, h pályán mindenképp belsoegesu győz, ott egyrészt nagyon merül a villany, másrészt kisebb a teljesítmény."
Hatótáv értelmében ha valaki egy seggel akar 4-5-600km-t menni, akkor igen, győz
Én pl óránként úgyis megállok, mert szar fájós derékkal jobb így, mint 3 óra múlva kiesni az autóból. Benzinessel is...Egyébként 130-al (140-150) megy mind, itthon meg sokra nem mész a 250-el
Igen, ekkor merül mint állat, de ne feledd, ekkor egy belsőégésű is szívja a benzint, úgy, hogy behorpad a tank...
110 felett kb +10km/h +1liter/100
A vitara 150-el tempomattal (145km/h valós) kb 410-420km-t tudott megtenni, míg 100-110-el 600-620km-t
Városban meg kb kimeríthetetlen egy akkupakk, a regen fék miatt. 500km felett tud a kona városban
A belsőégésű meg itt megeszi a gatyádat.
Mindenkinek meg kell nézze, milyen a közlekedési profilja, és úgy döntsön. Én mivel gps loggerem van, 2 évre kielemztem napi grafikonokon, nekem egy PHEV is kiadta volna, mert
- utak 60%-a napi 50km alatt van
- utak 30%-a napi 150km alatt van, ergo az akku lemerülése után a benzines átlag fogyival még 4 liter alatt vagyunk
- az utak 8%-a esik 150-400km közé, és 2%-a 400km fölé, de 600km alá, mert nem megyek messzebbEbből ered, hogy egy elektromos, ami tud minimum 300km pályát, 400-450km országutat, az minden utamat megoldja, mert 400km felett BIZTOSAN fogok egyet ebédelni, és 2-3 kávészünetet tartani, ami alatt visszatöltöm ami kell. DC-n percenként 5-6km megy bele, az óránként 300-360km hatótáv, 3x15perc (KV, pisi, üdítő, emailek ellenőrzése) + egy ebéd még több is, mint ami kell 600km-re
-
biker
nagyúr
válasz
bajnokpityu #554 üzenetére
A hiba ott kezdődik, hogy ki beszélt kia sportage-ról? Hyundai kona a kérdés!
-
laragirl83
őstag
válasz
bajnokpityu #530 üzenetére
Eddig én is maximálisan meg vagyok elégedve vele. Én ugyan csak városban használom, nem túl nagytávokra, de ott is perpill így 3 hónap távlatában 7.5-8l körül elmozog.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
bajnokpityu #523 üzenetére
egyszerűen döbbenet a 2018as 1.6 gdi sportage. ha valaki mesélné, húznám a szemöldököm, de egyelőre furi.
országúton, autópályán 4 felnőttel 6.6 az átlagunk. most fogok rátankolni, és megnézem mennyit csal a fedélzeti, de ha mondjuk fél litert csalnak, a 7.1 is baromi jó tőle. pedig kap rendesen, nem a fogyi csökkentése a cél.nomeg, hogy ez a pici motor, hogy tud elindulni 140ről ekkora szekrényben, szintén csoda. oké, itt már hangja is van, igazából komfortosan a 120at szereti, de ha kell, 6odikban képes gyorsitani. amit pl a vitara nem tudott 120ról még negyedikben se, 400kilóval könnyebben, sokkal szarabb zaj és menetkomforttal.
az előző 2015ös volt, és alsó hangon másféllel többet evett, kevesebb mehetnékkel nagy sebességnél. ennél tökre olyan feelingem van, mintha nagyobb köbcentis, de lustább 2literes blokk lenne elől.
igy, hogy bejön a 6.5Millás sorento lehetőség nekünk, eléggé kiemelt esélyes. pedig pályán használnám zömmel, és jobb súly/lóerőhöz vagyok szokva.
-
kisza25
félisten
válasz
bajnokpityu #503 üzenetére
Valahol olvastam a 80-at, ha annyit mértél akkor annyi.
A skodámon olyan vastag volt a gyári fény azt hitték törve volt
6 év alatt nem is lett rajta egy karc se
betyar: az tényleg jó árnak tűnik -
Akula
őstag
válasz
bajnokpityu #495 üzenetére
Neked most hány kocsid van?
-
Akula
őstag
válasz
bajnokpityu #487 üzenetére
Mert adnak egy kártyát amivel EU-n belül bármikor assistance-ot nyújtanak, jönnek, hozzák az új kereket és mehetsz is tovább. És mindezt pikk-pakk 24 óra alatt. Most tényleg megéri neked leguggolni, felemelni a kocsit, koszos csavarokkal bíbelődni? Igaz, hogy az csak 10-15 perc, de hát leguggolni?
Sokkal jobb valahol Olaszliszkán dekkolni a ködben és közben válaszolni az érdeklődő kérdésekre:
- van cigid?
- nem dohányzom.
- és pénzed? -
Akula
őstag
válasz
bajnokpityu #437 üzenetére
Vontatni? Mármint tréler elé kötni?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
bajnokpityu #439 üzenetére
Hyundai csoportban szidják a 2.2-t, mint a bokrot
nem mernék megesküdni rá, de múltkor talán pont ilyen állt motorhibásan szerelőnknél, felkapta az olajat, meg talán főtengelyt is cserélni kellett volna (mert nem lehetett köszörülni), stb...
Belga carpass nagyon jó cucc
-
Csaby25
őstag
válasz
bajnokpityu #437 üzenetére
Én nem mondtam, hogy valós, csak azt, hogy ne szorozzuk meg 10-el
-
kapicsabi
tag
válasz
bajnokpityu #431 üzenetére
Akula és bajnokpityu! Köszönöm a tanácsot! Akkor elviszem és megnézetem szerelővel. Köszi a tippet.
Majd megírom, hogy mi volt a probléma! Hátha később még valakinek jól jön! -
Atlantis
veterán
válasz
bajnokpityu #415 üzenetére
A "2000-nél elvált" is részben azért van, mert az ember hisz a váltásjelzőnek, ami akár 2000-nél is alacsonyabb fordulatnál jelez...többek közt én is ilyen vagyok, megszoktam, hogy hamar felkapcsolok, minek zajongjon szegény...
-
realist
őstag
válasz
bajnokpityu #419 üzenetére
Nem gond, a mostanimban is van és semmi baja. Csak ugye van ami nélküle is rendben szuperál és az ember meg kíváncsi, hogy ezt sikerült-e összehozni nélküle vagy sem.
A LOL az, hogy akinek tudnia kellene nem tudja. -
Gombinyó
őstag
válasz
bajnokpityu #419 üzenetére
Tök mindegy, a dízelben sem para, ha 200ezrenként cserélni kell csak az elmúlt években az emberekbe verték, hogy az az ördögtől való.
-
Akula
őstag
válasz
bajnokpityu #415 üzenetére
Te az összes "kritikus" kocsit nulla hibával vezetted. Ez lehet, hogy nem az autót, hanem téged dicsér. Lehet, hogy alattam ugyanazok a kocsik mind meghaltak volna, mert én béna vagyok. És akkor beigazolódott volna a statisztika.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Építő/felújító topik
- Futás, futópályák
- Adobe Photoshop
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Ford topik
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- További aktív témák...
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 2000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 8xxx 9xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! KFA2 One Click OC RTX 4080 16GB GDDR6X Videokártya!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest