Hirdetés
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Victoryus: Rapoo VT9Pro egér
- Gurulunk, WAZE?!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
Új hozzászólás Aktív témák
-
slett27
addikt
Hyundai i30 1.4 DOHC 0-100 10s ?
Ezt nekem is tudja.
-
Ocean
tag
válasz
slett27 #4386 üzenetére
Ha kibírta így, akkor jó
Alapvetően én is egyetértek azokkal, akik azt mondják, még akkor sem üzemmeleg a motorblokk, amikor középre állt a vízhőfok.
De ugyanakkor ne essünk át a ló túloldalára sem, szerintem tud mindenki ellenpéldát is, amikor ridegtartáson van az autó, és semmi baja.
Nekem is van olyan ismerős, akiknél eleve egy szuterén garázsból állnak ki minden nap, jó meredek, nagy gáz hideg motorra, és hát a srác utána sem kíméli, üti-vágja az autót, mégis megy... -
Dazsar
aktív tag
"Sokan azt hiszik, hogy ha a vízhőmérő középen áll, akkor már meleg a motor. Ez nagyon nem így van. Ekkor még a motorolaj nem meleg, és a blokköntvény sem. A motor az üzem meleg állapotát csak tíz-húsz, esetleg még több kilométer megtétele után éri el. Ez függ a külső hőmérséklettől, a motorolaj mennyiségétől, a vezetésünk tempójától, illetve az adott motor fajtájától, hogy mennyi veszteséghőt termel. A motor akkor meleg, ha a hűtővíz, a motorolaj és a teljes motorblokk egyenletes hőmérsékleten van. Innentől szinte mindegy, hogy mit csinálunk a motorral, kinyomhatjuk a szemét, baja nem lesz, feltéve, hogy nem tartottuk be azt a marhaságot, hogy a gyári előírásnak megfelelően harminc ezrenként cseréltük az olajat."
-
Peter668
csendes tag
válasz
slett27 #4386 üzenetére
Az én véleményem és tapasztalatom, hogy 2km semmilyen körülmények között nem elég arra hogy a motort üzemmelegnek tekintsük, az inkább 5-10 km. Tekintsünk el attól hogy mit mutat a vízhőfokmérő, mert attól az olaj még nem teljesen meleg és hát ott van még a váltó, ami még sehol sincs olajhőfokban. Az én 1.5T Ceedem sem melegszik fel ekkora távolság alatt.
Ezért kényelmes egy automata váltó, az közel sem hagyja magát úgy tiporni hidegen, mint egy kézi vátós autó, ott még a motorfordulatszámra is figyel a gép, nehogy túl alacsonyan tartsd.
-
Dazsar
aktív tag
válasz
KubanitoS #4382 üzenetére
Miután üzemmeleg a motor nem jelenti azt hogy onnantól végig 4000 fordulaton kell mennie, de ha kell egy benzinesnek 1.4-1.6 turbo/nturbo az a ló, amit a gyártó ígért akkor igenis ott kell használni pl egy előzésnél. Ha ez megvolt onnantól mehet a 2500-3000. Megkell végre érteni egy benzinesnek hogy ezek nem dizelek, itt pörgetni kell. Bírom mikor valaki 2000rpm mel közli hogy nem megy a benzines, szar. Haverom is múltkor: dadog a seat-ja 1500 fordulaton, elkéne vinni szervizbe. Montam neki hogy talán próbálj meg vele közlekedni 2e rpm felett.
Viszont egy benzines jóval kevésbé fogja bírni mint egy dizel, mert valóban nem tesz jót neki hogy 0-24 be 6e pörög. Viszont az én kiam 350e km halt meg. 1l/2ekm (olaj) azért egy szívó benzinesbe ez nem rossz, úgy hogy gyakran ment 4000 felett -
válasz
slett27 #4378 üzenetére
El kell indulni az egyértelmű. A fokozatos terhelés a lényeg. Annak semmi értelme, hogy 10 percet járatod egy helyben. Beindítod, elindulsz, de az első 10 percben lehetőség szerint nem forgatod 3500 fölé a motor. Ha már meleg minden, utána mehet akár tiltásig is, nem lesz baja.
-
válasz
KubanitoS #4374 üzenetére
Szerintem meg semmi baja nem lesz. Ha meleg a motor, jó olaj van benne, akkor nem probléma. Szerinted a gyártó nem gondolt rá, hogy ha a teljesítmény csúcs 5-6000rpm-en van akkor ott fogják használni a felhasználók az autót?
Nyugodtan használja így (ezt így kell, ha haladni akarsz), csak ne tiporja hidegen és figyeljen oda az olajra.
-
la_cc
addikt
Itt Pesten én belefutottam, hogy a "patikának" hírdetett i30, olyan hányás volt, hogy nem igaz. 10p után mondtam a szakinak, hogy ne vesztegessünk több időt, itt a pénz. Érdemes előre megnézni "szakavatatlan" szemmel is a kiszemetl példányt, aztán onnan a kocsi mellől hívni, hogy meg kéne nézni. Én így buktam 25k-t.
-
slett27
addikt
Dazsar, Ocean : érdekes egy motor ez a DOHC verzió.
Egy pár autót vezettem, de még a feleségem 1.3-as Suzuki Swiftje is jobban megindul gázadásra 1-2-3 fokozatra értem. Persze a végsebesség megvan (190km/h, szigorúan német autópályán ugye)
, nem hinném hogy gond lenne a motorral.
-
Ocean
tag
válasz
slett27 #4366 üzenetére
130-nál 4000? Az kemény...
Az 1.2-es i20-am - ami 84 ló- 130-nál 3500-at forog, 4000-es fordulatnál már 140-en is túl jár. Pedig az tuti nem pályára van hangolva.
De pályán sokkal jobban szeretek vele menni, ott rutinból és lendületből megvan a legtöbb előzés.
Sokkal neccesebb egy forgalmas főút (mondjuk egy jó 4-es), ott tényleg inkább vissza 3, és forgatom 6000-ig, csak fejezzük be gyorsan az előzést -
slett27
addikt
Kb minden autó megnézése 1 nap szabadság a munkahelyen. Mert ugye a kereskedések csak napközben vannak nyitva. Az ember megnéz 3-4 vagy akár 5 autót is (volt már rá példa). Főleg a mostani kínálatban. Az lehet akár oda-vissza úttal ~1000 km is vagy több. És az illetőnek is rá kell érnie akkor. Mindegy....
A lényeg, most igazán tesztelődik az i30-as minap nézegettem 5-ben 130-nál kereken 4 ezres fordulat. M1-esen kamionok előzése, vissza hármas, gáz, 90-nél 5-5.5-6 ezres fordulat. Remélem bírni fogja tartósan. Persze klíma ilyenkor kikapcs.
-
vlevi
nagyúr
válasz
slett27 #4343 üzenetére
Nem rossz az a motor, csak el vagy kényeztetve
Nekem is ez van (2007-es Ceed-ben), és én elvagyok vele.
A hasonló korú, hasonló motoroknál jobb.
Én mondjuk nem fogalmazok meg vele szemben nagy elvárásokat, vigyen el néha A-ból B-be, ennyi.
Az sem segít, hogy az autók súlya folyamatosan nő, az előző autóm alig volt 1 tonna, ez meg már majdnem 1300kiló.
Ha kicsit több erő kell, akkor előveszem a másik járművet, ami 115 lovas. Nem tűnik soknak az a +6 ló, de a "másik" az egy Yamaha, és nem sokkal nehezebb, mint 200kiló
Annak, ha megcibálom a bajszát, akkor nyúlik a kezem, úgy kell kapaszkodni -
kisza25
félisten
válasz
PeeterssoN #4355 üzenetére
Nekem a kesztyűtartó, az a zsír új ceedbe és i30- ban is tud ciceregni, mindkét esetben elfelejtették vissza akasztani a csillapítást, miután a pollenszűrőt cserélték
-
PeeterssoN
őstag
Sziasztok!
Hyundai i30 2011 80kw 1.4 benzin
Mi tud nyikorogni csikorogni?
Változó mikor hallani; lentről jön a hang, de hogy a motortér vagy az autó közepe, nem tudom behatárolni.
Ha elindítom az autót, illetve ha alacsonyabb fordulaton felváltok és gázt adok egyből hallani. Tényleg olyan mintha a szíj (ék/hosszbordás? ) csikorogna, de am tök feszes!
A szerelőm szerint ez a ludas, vagyis a háló elkezdett korrodálni a végén: -
kisza25
félisten
válasz
slett27 #4353 üzenetére
Ha jól értem java részt pályán mész, ott szerintem óra 140 körül lehet normálisan autózni, nem érnek mindig utol és te sem futsz rá a másikra
A fogyasztás az nem a pályára van optimalizálva, arra diesel kell.
Amúgy az én i30- am jobban autózható a tiponál
Abban már nagyon érződött az euro6d -
slett27
addikt
Amúgy valószínű megtartós lesz a Hyundai i30 1.4 DOHC azért annyira nem rossz. Eladás, másik autó megvét, átírás, szerviz átnézés esetleges hibák javítása. +300-400k. Vagy régebbit veszek (Opel, Ford). Nem akarok elkanyarodni a témától, moderátor kimoderál.
enddav : 3x-os hibalehetőségek miatt. Ott valami baj történik, akkor zsebbe nyúlós. Ráadásul 2 autót kell fenntartani. Mondjuk feleségemé egy Suzuki Swift 1.3 GLX Arra nem is költöttünk sokat.
1.6 Hyundai crdi lett volna, mert amúgy az autó formája tetszik, meg a belseje is. Nincs szerelő aki eljönne velem "vásárolni". Van a garázsban 3 autó + 10 várakozik szervizre, mindegyik el van havazva munkával. Úgy meg belevágni egy dízelbe....hát....
Új hozzászólás Aktív témák
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Milyen autót vegyek?
- Diablo IV
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Kerékpárosok, bringások ide!
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X395 - AMD Ryzen PRO 5 I 8GB I 512GB SSD I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- LG 27GS95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1000 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
- Xiaomi Redmi Note 8 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest