- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- MasterDeeJay: Quadro NVS 450 videókártya teszt (4 Dp port, passzív)
- gerner1
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- petipetya: Nagy chili topic. :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
prsq
aktív tag
válasz
kisza25 #2199 üzenetére
"mert mióta van nappali fény, azóta esőben, meg ködben sem kapcsolnak sokan lámpát"
Az megint más lapra tartozik. Kéne nekik. (Én kapcsolok.) A menetfény csak nappal és jó látási viszonyok között elég/szabályos. Lusták, leszarják, nemtörődömök, azt hiszik, majd az autó. (Ez olyan, mint az, hogy üzlet parkolójában majdnem elüt, mert nem néz a tükörbe, arra számít, hogy majd sikít a tolatóradar. Nem gondolkozunk, a technikára hagyatkozunk.)"ennek nézz utána, mert pályán nem az"
Erre inkább ne fogadj. Bizony elég, nincs ilyen megkülönböztetés, "lakott területen kívül" van a 44.§-ban. De bármelyik KRESZ pragrafussal vagy Köhém rendelettel megcáfolhatsz."nappal erős fénynél nem látod az autót ami jön?"
Nem feltétlenül. Árnyékos fasor mellett, szembe napsütésnél, szürke autót, kivilágítatlanul - se DRL, se tompított - bizony elég nehéz néha időben észrevenni, egy előzésnél elég szoros helyzet lehet belőle. -
kisza25
félisten
mert mióta van nappali fény, azóta esőben, meg ködben sem kapcsolnak sokan lámpát, na mindegy 1000 másik dolog van ami a közlekedésben idegesít, főleg a nem létező kultúra
Nem kell nekik. Így teljesen szabályos.
ennek nézz utána, mert pályán nem az
nappal erős fénynél nem látod az autót ami jön? Na mindegy, nem vagyunk egy véleményen -
prsq
aktív tag
válasz
kisza25 #2193 üzenetére
"tehát hátulról nem kell látni egy autót, csak szemből?"
Erre írtam, hogy nappal a legtöbb esetben nem a hátsó lámpát fogod látni úgysem, hanem az autót, sokkal hamarabb. Akkor minek?"egyre kevesebben kapcsolnak be világítást nem csak lakott területen kívül, de autópályán sem, mert minek, van menetfény"
Nem kell nekik. Így teljesen szabályos."na ezért kellene hátul is világítani, hogy ha már semmit nem kapcsol, legalább látszódjon"
Nem az látszik, lásd fentebb.
"A led meg sokszor olyan hülye helyen van, hogy még nappal is vakít"
Erre írtam, hogy pont ez a lényege a menetfénynek, hogy látszódj minél messzebbről, tűző napsütésben is. -
AMD Power
titán
KIA/Hyundai elég jól szerepelt benne.
Fogyasztás: ennyit csal a fedélzeti számítógép -
#86950656
törölt tag
Azért elgondolkodtam, hogy ha lenne oldalt és hátul is kamera, meg a sebváltót is tudná kezelni a kocsim, akkor már autonóm autó lehetne. Persze kellene még bele okosabb kompjúter is, de már a kormányt, a féket önállóan tudja kezelni.
-
kisza25
félisten
Hátul minek világítania? Nem kell neki. Nappal nem sok értelme van
tehát hátulról nem kell látni egy autót, csak szemből?
23 éve vezetek és azt vettem észre, hogy egyre kevesebben kapcsolnak be világítást nem csak lakott területen kívül, de autópályán sem, mert minek, van menetfény, na ezért kellene hátul is világítani, hogy ha már semmit nem kapcsol, legalább látszódjon...
A led meg sokszor olyan hülye helyen van, hogy még nappal is vakít
Az új autókban mindig világít a műszerfal, igen ezért és a led menetfény miatt mennek sokszor világítás nélkül éjjel, nekem is volt, kiálltam az udvarról, az utcán ledes világítás, láttam, műszerfal világított, akkor vettem észre, mikor egy sötétebb utcába fordultam be.
A tipo-n amúgy hátul is világított a menetfény -
kisza25
félisten
válasz
Atlantis #2190 üzenetére
Veszprémben vettem az i20-at azok is normálisak, meg Siófokon a tipo-t, azok is jó fejek és hyundai is egyben, i20-al jártam ott, jeleztem egy hibát, nem sikerült reprodukálni, de rám szántak egy órát és ingyen volt, tipo-val 2x voltam ott, látod ahogy szerelik és olcsó
-
prsq
aktív tag
válasz
kisza25 #2178 üzenetére
Hadd vitatkozzam.
Először is nem menőzésre van. Ha jár a motor, világít, nappal jobban észrevesznek. Nem felejted el felkapcsolni. (Szabályos menetfényről van szó.)
A lakott területen kívüli tompítottról annyit, hogy ha jól tudom, 15 éve kötelező, és ennek ellenére simán 10-ből legalább egy autós nem kapcsolja fel. (Mint tudjuk a törvények annyit érnek, amennyire betartatják őket.) Ennél jobb a menetfény. És nem tompított helyett használják, teljesen szabályosan váltja ki a tompítottat lakott területen kívül (nyilván nem éjjel).
Hátul minek világítania? Nem kell neki. Nappal nem sok értelme van. Renault-okon szokott, de az csak parasztvakítás, látványos meg szép, de minek?
Két ökölszabály, ami szerint én az utólagos menetfényes autómban "működök":
1. Ha az előttem haladót hamarabb látom, mint a hátsó helyzetjelzőjét, akkor az a helyzetjelző feleslegesen világít. Ha a helyzetjelzőt látom hamarabb, kapcsolok én is tompítottat.
2. Ha már rosszul látom a műszerfalat (utólagos menetfény, a műszerfalvilágítás csak helyzetfénnyel együtt kapcsol be), kapcsolok tompítottat. Legyen ez sötét/eső/bármi miatt.A tompított arra való, hogy láss (lefelé világít, eléd). A menetfény arra, hogy látszódj (előrefelé világít). Másra van kitalálva.
A probléma nem itt van, hanem az állandó műszerfal-háttérvilágítású (a full digitális működés miatt főként) autókkal. Városban simán nem veszi észre a sofőr este, hogy csak menetfénnyel megy, mert előtte a műszerfal, mint karácsonyfa, előre meg lát valamit a DRL-el is, azt az egy aprócska visszajelző (hiányá)t meg nem veszi észre. Nyilván van Auto állása a világításkapcsolónak, csak nem használja.
Régen, míg a műszerfal analóg volt, a világítása meg a helyzetfényre volt kötve, csak észrevetted, ha töksötét előtted az egész műszerfal (bár ez sem igaz, mert rendszeresen látok "night rider"-t, menetfény nélküli autót, ahogy töksötéten megy este. Vaknak is adnak jogsit?)
Az javíthatna a helyzeten, hogy az állandó műszerfalvilágítású autóknak az Auto üzemmód lenne alap a világításnál, mint a start-stopnál sokszor (azt nekem is folyton ki kell kapcsoljam). Ha beindítod a motort, mindig az Auto világítás lenne aktív, ha sötét van, kapcsol tompítottat. Ha már egyszer a sofőr nem figyel...
Egyébként meg az utólagos menetfényes autómban, ha tompítottal járnék, az kb. 150W-nyi fogyasztás, plusz egy csomó kiégett izzó, aminek a java totál feleslegesen ég (rendszámvilágítás, műszerfal, stb.). Menetfénnyel ez 13W. Az már kb. egy deci benzin 100 km-en.
És nem is tudom, hány éve cseréltem bármilyen izzót is. (Ami sokkal inkább macera, mint költség.)
-
Atlantis
veterán
Ez szerintem csak az adott szervizt minősíti, az első eset után máshová vittem volna.
Hasonló helyzet van nálam is, a helyi Hyundai-képviselet egy kupac balfaszból áll (tisztelet a kivételnek, mert van köztük normális, csak a többi elnyomja), egyszer vittem oda az autót, azóta úgy vagyok vele, ha saját kerekén át tud gurulni másik városba, ezek nem látják többé. Veszprémi képviseletről eddig csak jót tudok mondani én is.
Amúgy meg aki szereti/tudja saját maga bütykölni az autóját, annak tényleg átok a garancia, az vegyen BMW-t, ott még csak 2 évet adnak.
Nekem se affinitásom, se eszközeim hozzá, így örülök a hosszú garanciának, pláne ha működik is és nem csak papíron létezik...ez viszont szerviz/importőr hatásköre és mint itthon mindent, meglehetősen sajátosan értelmezik néha.
-
gaborbol
őstag
Egy olajcsere meg mitől 45000 HUF?
Valahogy vissza kell termelni a 7 ev gar koltseget
Nalunk az olajcsere bazi olcso, valami 15.000 huf atszamitva a 3.3 literes V6 os Kia Sedonara a
markaszervizben.2 evesen vettem, uj gumik, uj tarcsa, uj betetek a Kia markakereskedonel.
8 honap mulva atvittem egy masik kereskedesbe olajcsere.Hat gond van am, vekony a fekbetet, tarcsa sem az igazi, most meg is tudnanak csinalni 170.000 ft lenne.
Most nem koszi.Most 5 eves mult es most szolt a szerelo, hogy a betet cseres, de a tarcsa meg mindig gyarinak tunik, se kopas , se razas, se vetemedes... Van lehuzos, atbaszos meg normalis markaszerviz is. Ahol vettem ott korrektek voltak itt meg csak ez az egy van a kozelbe ezek meg genyok.
Nalunk nem kell markaszervizbe vinni, ha szamlaval tudod igazolni az olajcseret akkor kotelesek teljesiteni a gart. Te magad is cserelheted az olajat csak legyen meg a blokk es az olaj+szuro tipusa.
Minden kocsi amit vettem eddig tele volt tankolva, kiveve az optima, abba 3/4-ig volt.
Amerikaba barmiert lehet perelni, ami inkabb a hulyesegtol ved, mint forditva. Ures tankal atadni autot balesetveszellyes, meg se probalnak.
-
Akula
őstag
válasz
csubuka #2184 üzenetére
A központ is pont olyan lököttekkel van tele, mint a szervizek. Amikor megvettem a kocsit 2015-ben, kiállítottak minden papírt, ahogy kell. A szervizfüzetet az értékesítő srác kézzel töltötte ki. Ott helyben meg sem néztem mit írt, örültem a kocsinak. Aztán mikor hazaértem és nyugiban hátradőltem a bal 1-ben, elkezdtem nézegetni milyen papírokat kaptam. Garanciafüzetben ott figyelt nagy betűvel, első időszakos szerviz esedékessége egy év múlva vagy 15000km, 2015. Na, ezt nem értettem, elkezdtem lapozgatni a füzetet és ott virított, hogy autó kötelező szerviz átvizsgálás dátuma 2014. Hülyegyerek csak egy évvel csúszott el. Ez a szervizfüzetet a központtal kicseréltetni kb. fél év volt. Odáig jutottunk, hogy én akarok okirattal visszaélni és hogy honnan szereztem ezt a hamis szervizfüzetet és mi a célom az újjal és ez nekem, magánembernek nem adható ki, meg a többi bullshit. Elő kellett keresnem az értékesítő srácot, aki azóta már nem ott dolgozott, hogy igazolja már, hogy tényleg ő rontotta el. Már a végén ügyvéddel fenyegetőztem. Szóval sok sikert és kitartást!
Minden eddigi kocsinkról van eltéve egy-egy dosszié, hogy mik történtek amíg mi voltunk a tulajok (szerviz, kárrendezés, kötelező biztosítások, stb.). Ennek a kocsinak a legvastagabb az iratmennyisége, pedig állítom, az egyik legjobb autóm. Csak az a szaros 7 éves garancia ne lenne! Én sokkal olcsóbban mindent meg tudnék rajta bütykölgetni ami karbantartás jellegű. Egy olajcsere meg mitől 45000 HUF? -
kisza25
félisten
Kaposváron cseréltek nekem kia-nál üzemanyag beöntőnél kb mindent, mert folyton kioldott a pisztoly tankoláskor, meg cseréltek klímát (5,5 éves volt az autó), mindkét esetben annyi volt, hogy elmentem, megnézték, megrendelték az alkatrészt, szóltak, hogy megvan és vissza mentem, beszerelték gázzal feltöltötték és bónusz egy hosszú végighúzást kipolíroztak, mert bántotta a szemüket.
Hyundaiban meg harmadik féklámpát cserélték ami szétrepedt és kiesett.
skoda nem ez a topik, de annál egy led ment ki az elektromos ablakemelőben és cserélték az egész panelt, kicsit húzták a szájukat, de én voltam a meggyőzőbb. -
kisza25
félisten
az út szélén megállásról beszéltem
Az a baj a menetfénnyel, hogy hátul meg nem világít, de így még kevesebben kapcsolnak lakott területen kívül/ pályán tompítottat, sőt, volt, hogy éjjel véletlen nem kapcsoltam tompítottat, mert annyira világított a led, tipon legalább hátul is világított a lámpa -
Akula
őstag
válasz
kisza25 #2172 üzenetére
Most már akkor én is vidékre fogom hordani valahová.
Amikor a hátsó ajtó nem maradt a helyén, hanem visszaesett 1 évesen, akkor is mekkora menet volt már, ötször elmenni a szervizbe, hogy kicseréljék a teleszkópot. Először elmegyek, mutatom, hogy mi a baj. Mondják, hogy jó, megnézik. mit csináltak? előttem a szerelő átkente WD40-es ronggyal a pálcát. Kérdezem, most viccelnek!? Azt mondták, hogy ez ilyen, nekem is meg kéne csinálnom gyakran, mert ez csak sima karbantartás. Mondtam, hogy ilyet még nem pipáltam, pedig már jópár kocsim volt. Persze 1 hónap múlva megint seprűnyéllel kellett kitámasztanom. Vissza szervizbe. Közölték, hogy igen, ki kell cserélni, írjak hivatalos kérvényt a Kia motors-nak hogy mi a bajom és kérjem az ő szervizük közbenjárását. Megtettem. Egy hét múlva hívtak, hogy megjött az alkatrész, guruljak be, gariban kicserélik. Beraktak egy pálcát, de nem volt jó. Berakták a másik oldali helyére, de úgy sem volt jó. Ekkor derült ki, hogy valszeg mindkettőt ki kéne cserélni egyszerre. Így még egyszer kellett mennem. És ez csak egy apróság. A szervizvezető meg mutatta nekem, hogy ez nekik milyen bonyodalom és mennyi papirmunkával jár. Mikor közöltem velük, hogy a VW-nál kaptam egy golfot, amíg megcsinálták a szervizt, hogy el tudjak menni dolgozni, csak nézett, hogy biztos viccelek.
Aztán egy másik helyen meg motorolaj csere közben melléöntötték az olajat. Na bumm, emberek vagyunk. De hogy nem is törli le és ráég a motorra, míg hazaérek és füstöl a motortér. Na ne már! Ugyanitt a munkafelvevőtől kérdeztem mikor leadtam a kocsit, hogy milyen motorolajat használnak? Azt mondja, nem tudja, nem nézte meg, még csak most jött vissza szabiról.ezek szerint naponta változik az is?
-
enddav
aktív tag
válasz
merqree #2176 üzenetére
Tehát azt akarom, hogy akkor is világítson, ha behúzom a kézit, nem értem hogy jön ide a kulcs kivétel. És azért mert lámpánál nem szeretem nyomni a féket, hanem csak kézi be és kész. Ilyenkor a menetfény ki-be kapcsol, ami nem zavaró, csak mondom biztos meg lehet ezt változtatni, de nem jött össze.
-
Akula
őstag
válasz
kisza25 #2178 üzenetére
Ezzel óvatosan! Ha felkapcsolod a helyzetjelzőt, hogy hátul is világítson a lámpa, akkor a nappali menetfény fényerejét csökkenti a rendszer. Legalábbis a legtöbb autóban így van megoldva. Ne kérdezd miért, nem tudom. De egy komolyabb LED-es nappali menetfény rohadt messziről látszik, főleg hogy már nem divat kapcsolni a lakott területen kívül fényes nappal a lámpát, mert akkor fogyaszt 1 decit százon. Rengetegen autókáznak lámpa nélkül, főleg a régi prémium német típusok.
Az újabb sorozatú Vitara-nak olyan erős a nappali menetfénye, hogy rendesen vakít. Jó az, ha van, nemcsak menőzés ez. -
kisza25
félisten
-
barnam_
nagyúr
Adott egy 2003-as Hyundai Accent 1,5 CRDI motorral (D3EA motorkód), úgy 279e km-el az órában.
Körülbelül két héttel ezelőtt egyszer csak megállt az autó, annyit tudok hogy a vezérlés adta meg magát, de mindenképpen motorikus probléma. Odáig még nem jutottunk el, hogy pontos árajánlat legyen, mert ahhoz teljesen szét kéne szedni a motort, a javítás pedig vélhetően GTK.Viszont felmerült bennem a kérdés, hogy bontott motorral esetleg javítható lenne?
Mármint biztosan, de kérdés legálisan megoldható-e, és megéri-e. Azt tudni kell, hogy a tulajdonosa idén mindenképp tervezte lecserélni az autót, tehát annyira nem is akarja megjavítani. Viszont így hibásan eladni nehéz, bontóban meg kb. vas árában ha beveszik. -
Gombinyó
őstag
válasz
Dare2Live #2167 üzenetére
A Toyotás csoportban épp a napokban osztotta meg egy srác, hogy az első kútig sem jutott el a corollával a szalonból. Lerobbant, mert kifogyott az a pár deci. Első élmény az autóval, hogy állsz tehetetlenül egy forgalmas úton és folyamatosan dudálnak rád meg anyáznak. Felemelő lehetett.
utána a szalon állítólag vitt neki üzemanyagot egy 10 literes kannában.
-
csubuka
addikt
Elég para ez nekem is, mert pont ezért lett véve, hogy 7 évig ne kelljen a kocsival tényleg semmit aggodalmaskodni, hanem bemész és megoldják. Ha nem megy rendesen a gari, akkor a fő értéke semmis kb...
*Egyetlen Budapest közeli szervízben volt még eddig a kocsi, majd váltunk most és meglátjuk ott mit szólnak a dologhoz...
-
Dare2Live
félisten
válasz
McNamara #2151 üzenetére
Ez elég jól számolható.
Vengaban pl 50les a tank. Amikor felvillan a kevés benzin jel még pont 40litert tudok beletankolni azaz 10l marad. I20nál lehet ez csak 8l nemtudom de próbáld ki.
Innen ha tudod a kb fogyid/100km elég jól tippelhető még mennyit tudsz menni.más: Szerintem: A piszkot+vizet meg kéne fogja az üzemanyag szűrőnek. Akinek nagynyomású van a kocsijába az előírás szerint vagy vmivel elötte de szigorúan cseréltesse. Akinek régi szívója van annak se árt... (még ha még a szakszervízben se tudnak róla, hogy van ilyen benne)
A szivattyú akkor jár szárazon ha minden üzemanyag kifogyott a tankból. De 99%ban enélkül is simán tönkremegy ha levegőt kap mert kevés az üzemanyag, kanyar van bekavitálhat. A kavitáció meg minden anyagot a fémeket is kikezdi.
Sajnos elmúltak a szívóbenzines, mindennt kibír a pumpa idők amikor ha kifogyott a tank vettem egy 1.5les ásványvizet a benzínkúton kiöntöttem, raktam bele 1.5l benzint aztán indítoztam amíg fel nem kapta és 1.5l elég volt a köv benzínkútig és semmi baja nem lett semminek. Hogy a kifogyott a benzin de az indítómotor 1esben elvitt a 800mre lévő benzinkútig dolgokat ne említsem.
Persze mára már gondoltak a hülyékre csak akkor indul ha kuplung be van nyomva.
-
gaborbol
őstag
válasz
kisza25 #2157 üzenetére
Nalam az asszony szokas szerint lusta volt tankolni, mindig amikor beultem a kocsijaba, vilagitott a lampa. Elso ut a benzinkut... A sokaik ilyen moka utan az Outlander dobott egy hibat ->Markaszerviz....
Katalizator megdoglott... Mindketto..
Elso kerdes. Szoktuk-e keves benzinnel hasznalni az autot?
Bumm.
Elovette a kezikonyvet... Hasznalati utmutato... Minden koruleny kozott kerulje az alacsony uzemanyag szintet a benzin pumpa es a katalizator karosodasanak elkerulese vegett.Ahogy mondod, a benzin pumpa huteset az uzemanyag biztositja. Vagy leeg a pumpa, vagy a tank aljan ami ul kosz-mocsok, amikor alacsony a szint, azt elkezdi felszivni: vagy megakad a pumpa, vagy nem tud eleg benzint szallitani, vagy ha annyira nincs mit kuldeni akkor levegot kuld.
Megvalltozik a keverek, es gyakorlatilag szeteg a katalizator bellurol. Baszott draga moka, semmi ertelme nincs alacsony benzinnel jarni. Nem fogyaszt kevesebbett, ugyan ugy tankolni kell, viszont nagyon zsebbenyulos tortenet lehet belole.
I20 Hasznalati utmutato 113. oldal:
This warning light illuminates:
When the fuel tank is nearly empty.
If the fuel tank is nearly empty, add
fuel as soon as possible.
- Low Fuel Level
Driving with the Low Fuel Level
warning light on or with the fuel level
below “E (Empty)” can cause the
engine to misfire and damage the
catalytic converter (if equipped).296. oldal
Avoid driving with a extremely low
fuel level. Running out of fuel could
cause the engine to misfire, damaging the catalytic converter.
Failure to observe these precautions
could result in damage to the catalytic converter and to your vehicle.
Additionally, such actions could void
your warranties.Alacsony benzin szint-> Katalizator-> Garancia vesztes...
-
csubuka
addikt
Köszi, akkor komolyabban utána megyek ennek. A legutóbbi garis szervíznél említve ment az okoskodás, hogy normális ez amúgy meg, hogy akkor hozzam be, amikor épp párás
Meg szerintük így meg úgy, ha menet közben elmúlik 30 percen belül, akkor okés
*Persze nem múlik el amúgy.
(#2163) kisza25 : Köszönöm szépen neked is! Nem hagyom annyiban akkor.
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
KIA Stonic első fényszóró párásodással találkozott valaki már a topikból? Normális is lehetne akár, ha volna rajta szellőző, de ezt nem tudom eldönteni igazán. Nem LED-es, hanem hagyományos halogén. Elég gyakran jelentkezik ez sajnos és nem 10 perc alatt múlik el, van hogy egy nap vagy több...
-
kisza25
félisten
-
kisza25
félisten
válasz
McNamara #2151 üzenetére
ne kísérletezz vele, mert az üzemanyag pumpát ami a tankban van, a benzin hűti, ha sokat mész üres tankkal, akkor előbb utóbb megfő, pláne most nyáron.
Nekem a szegénységjelző nem szokott világítani az autóimban, minden 400-500km-en tankolok
Amúgy fedélzeti írja mennyi van vissza, tippre 5-7 liter lehet -
Kisza25!
i20 ha elkezd villogni az üzemanyag jelző te kisérleteztél vele mennyit tudsz még elmenni?
Új hozzászólás Aktív témák
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Genesis HOLM 510 - RGB, 160 x 75cm Gamer asztal + ÁFÁS számla
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- Tchibo Esperto Caffe szemes kv föző hibátlan működéssel
- NAVEE N65 roller eladó
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- iKing.Hu - Apple iPhone 15 Pro Max - White Titanium - Használt, karcmentes
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U7310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B550M R7 5700X3D 64GB DDR4 500GB SSD RX 6800 16GB Zalman Z1 Plus GIGABYTE 850W
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest