Hirdetés
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Asszociációs játék. :)
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Szólánc.
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Digitális Állampolgárság Program
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Matr x
aktív tag
válasz csubuka #5877 üzenetére
A piros kábelt nem tudom hova tenni, még azt is kinézem, hogy azért, hogy a kábelköteg miatt ne kelljen egy műanyag burkolatot levenni. Rio/Stonicban nem is ültem még, csak ezt a rajzot néztem.
2012-2017 közötti ceednél elég volt csak a gombot cserélni, ceedes fb csoportban többen is megoldották így a bővítést, ránézésre ugyanaz a generáció ez is, lehet már spórolt a gyár annyira, hogy csak a gomb nem léte korlátoz a tempomattal.
Mindenhonnan csak zubog a sz@r, már nem is győzünk elállni alóla... --- ''Aztán egymásra ne lődözzetek!'' - Muterom paintball előtt
-
nagyúr
válasz csubuka #5843 üzenetére
Márkaszervizben biztos, hogy nem... máshol meg kérdésesek ezek az okosítások.
Általában a szoftverbe is bele kell nyúlni, amihez kellhet spéci tudás/vagy kütyü is.Szóval igen, el kell fogadni ahogy van, általában.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Dare2Live
félisten
válasz csubuka #5838 üzenetére
Ez inkább a G4FGre 1.6 GDI és 1.6 TGDIre vonatkozik G4FAra kevésbé.
""In February 2019, Kia recalled 378,967 2012-2016 Souls with 1.6-liter Gamma GDI engines for an overheating catalytic converter. Kia blamed faulty ECU logic for the Catalytic Overheating Protection, which could allow the high temperature of exhaust gases to damage the catalytic converter and cause abnormal engine combustion, leading to engine piston damage and rod breakage. Eventually, oil could escape the engine block, contact the hot exhaust surface, and start a fire."
és nemrég újabb majd újabb visszahívás. Ugyanúgy szarul adták el 2016 után is. Magyar link is legyen.
[link]A Theta motoroknál az extrem olajfogyi fő oka más. Ott is detto az van, hogy az új is szar. Vicc.
Természetesen a visszahívás US only.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz csubuka #5829 üzenetére
Robi_73 ~leírta.
Sok orosz yts felújítós video van fent 90%ban a katalizátort hozzák ki mint root causet és felújítás után azt javasolják, hogy nem kell bele és teljesen átlagos, hogy hibátlan még nem felújított autókból "kiszedik". Környezetvédelmi szempontból biztos erősen necces.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Robi_73
őstag
válasz csubuka #5829 üzenetére
Létezik egy teória, miszerint az autó leállításakor visszaívhatja az égéstérbe a motor, a leömlő motor felöli oldalán összegyűlt katalizátorról leváló darabokat. Ezek a kerámia darabok mechanikai sérülést okoznak a hengerfalon, dugattyún és megindul az olajfogyasztás.
Robi73
-
Akula
őstag
válasz csubuka #5781 üzenetére
Gariban mindent akkor cserélnek, ha már meghalt és még jön hozzá más probléma is ami meg nem lesz garis, mert hát ugye kopó alkatrész. ez az üzleti modell.
Amúgy azt a OBD műszert lehet, hogy érdemes lenne frissíteni. Lehet, hogy a 2018-as már túl fiatal neki."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz csubuka #5687 üzenetére
Távol keleti kocsik egyszerűen karbantarthatók.
A klímatisztító spray, vagy hab palackhoz adnak egy kis szilikon csövet, azzal el tudod érni. az anyósülés felöl is.
Amúgy mennyi idős a kocsi? Szalonból vetted, vagy ismeretlen az előélete? Érezni benne vadkan, vagy cigi szagot? Sok az ismeretlen dolog. Amúgy pollenszűrő csere is történjen klímatsiztítással együtt. Ott szemmel már láthatom, mennyi a dzsuva és az alapján döntsd el."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz csubuka #5685 üzenetére
Belepriccelnek egy klíma tisztító spray-vel és jónapot.
Olyan fertőtlenítő spray kapható homasita-ban 5000-ért és elég 40 kocsira
Valamiből élniük kell, nem?
Én már évek óta bombát használok, szinte mindig akciós valahol. Kettőt felpattintok, ablakok fel, klíma bekapcs és járatom pár percig, utána ráér garázsban kiszellőzni.
Mai áron 3000 a két bomba, de kisebb kocsira egy is elég szokot lenni. Még sosem volt áporodott szag a kocsiban."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Robi_73
őstag
válasz csubuka #4986 üzenetére
Szia!
A kezelési útmutatóban szerintem találsz róla adatot. A 2015-ös Venga kezelési útmutatójában ezek a képen látható adatok szerepelnek. Más márkáknál, ahol nem adják meg ilyen lebontásban az olajfogyasztás mértékét, ott a maximum olajfogyasztást két olajcsere között a nívópálca minimum szintjéig történő olajszint csökkenésig tolerálják a fogyás mértékét, az ennél nagyobb olajfogyasztás viszont már beavatkozást igényel. Amikor az új közös nyomócsöves dízel motorok bejöttek, ott például az első olajcseréig akár 1-2 literes olajfogyasztás is normálisnak számított a bejáratás alatt. Néha az autó átadásakor már a tulajdonosok "kezébe" nyomtak egy flakon olajat és felhívták a figyelmüket sűrűbb olajszint ellenőrzésre is.
Robi73
-
Ocean
tag
válasz csubuka #4906 üzenetére
illetve a mini városi autók hiába 5 csillagos töréstesztűek, ők a saját kategóriájukban játszanak nem?
Szerintem nem. Tehát ha pl. az Euro NCAP azt mondja, hogy most 50 km/h-val 45 fokban betonfalnak ütköztetünk autókat, akkor ott ugyanazt vizsgálják a SUV és a kisautó esetén is.
Inkább ami (számomra) furcsább, hogy passzív biztonsági rendszerek hiányáért meg fix csillag levonás jár, hiába mondjuk az ütköző zóna minden korábbinál jobban teljesít, kap az autó egy 3 csillagos eredményt.
Az enyémen is (gondolom gyalogos védelem miatt) a motorháztető is, meg az előtte lévő lemez olyan papír vékony, hogy egy ujjal horpasztgatható. Kellett szokni egy ideig...Egyébként ez is érdekes amit írsz, nekem is van több ismerős, aki bevallottan azért vett nagy autót, hogy ha ütközés van, ne ő szívjon. Most ezt lehetne boncolgatni, hogy társadalmilag, az összképet nézve ez mennyire a jó irány, mert akkor ennek nincs vége, mindig lesz egy nagyobb, nehezebb autó?
Illetve azt is aláírom, hogy ha egy X7-el ütköznék az i20-ban, azt valszeg nem fogom megköszönni, ezért ezt mindenáron igyekszem elkerülni.
De - és sajnos nekem már túl rég volt a középiskolás fizika - azért a nagyobb tömeg nagyobb mozgási energiával is jár, tehát arra akarok kilyukadni, hogy ha két X7-es ütközik, szerintem ott is csúnya dolgok történnének... -
Dare2Live
félisten
válasz csubuka #4884 üzenetére
Én családosként biztos mondom, hogy egyterű. Abból hogy kissebb vagy nagyobb az izlés kérdése. Kis egyterű pl Kia Venga. ~2013 végével a láncfeszítő gond elvileg minimálra csökkent. Olyat vegyél amiben olajat rendesen cseréltek. Külön előny, hogy benzinesnél nincs DPF, nincs turbo és végig a régi MPI motorral jött ami nem kokszosodik.
4.1méter csak csomagtartó alap helyzetben 430liter, osztható, csúsztatható, max állásban 510liter. Ilyenkor mondjuk már csak kisgyerek láb fér el. A 430liter is jóval nagyobb mint a jazzé. És nem földre ülsz ami gyerekkel erősen előny. Meg amúgy is.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Robi_73
őstag
válasz csubuka #4875 üzenetére
Szia!
Amikor ilyen repedések vannak a lökhárítón óvatosan kell báni velük mosáskor a nagynyomású mosóval, mert könnyen lekaphatja a fényezést. Előbb utóbb jobb lefényeztetni a lökhárítókat, mert idővel azért ledobhatja magáról a festéket a lökhárító. A hézag növekedés egész biztosan az ütközéstől lehet, azért ilyenkor szépen betud nyomódni a lökös. Lehet lenne meglepetés ha levennétek róla a lökhárítókat. (sérült hátfal, lökhárító tartó, hiányzó patentok, törött rögzítő fülek és műanyag rögzítési pontok) A bal első sárvédőn gondolom láttad a horpadást? Azt egy horpadásjavítóval rendbe lehet tetetni. A ködlámpa a cserés egyértelmű, főleg ha bevállalja az eladó.
A géz és kuplungpedál kopás nálam is jelentkezett mert elég rossz a pozícióban vannak a pedálok és a szélén tapossa mindenki őket.
A motort meg kell mosni és ha megjelenik ismét az motorolaj, akkor jöhet a szelepfedél tömítés csere. De az is lehet, hogy öntöttek bele motorolajat és szimplán mellé ment. Az olajszintet mindenképp érdemes az első időszakba sűrűbben ellenőrizni.
A kalaptartóhoz szokott lenni külön rögzítőfül (bár nem tudom, hogy konkrétan mire gondolsz), kérdez rá egy Hyundai szervizben.
Ha az ülések nyekeregnek vagy ledöntöd őket és fülelsz, vagy megkened vékonyan valamivel a rögzítő füleket amibe beleakadnak az ülések rögzítő karmai.
Az ékszíj 90e kilométerenként, vagy 6 évente kell cserélni. Ránézés alapján csere érett.
A TPMS szelepet összetudod hasonlítani ezzel. [link] Ha nem ilyen van benne és nem az ABS-ről kapja a jelet az autód, akkor sima kerékszelep lehet benne. A szelepet működtető elemek várható élettartalma 10 év.
Remélem sikerült mindenre válaszolnom, mert kezdődik az F1...
Robi73
-
kisza25
félisten
-
Robi_73
őstag
válasz csubuka #4868 üzenetére
A fékhang lehet a sok állástól is, de egy fékcsere szerintem nem egy nagy kaland. A váltóbowden szokott megszorulni idősebb korban, mivel kiszárad a benne lévő kenőanyag. Kiszerelve azt is meg lehet kenni és olyan lesz mint az új vagy ha nem drága, akkor jöhet a csere. Itthon max 50e forintra saccolom a bowdenek árát. Amennyiben tényleg valós a kilométer és az állapota számodra megfelel én nem foglalkoznék a klímával, az állapot szerintem fontosabb.
Szerk.: A vonóhorogszerű valamiről vagy csinálj egy képet, vagy nézz be a lökhárító alá és szerintem okosabb leszel.
[ Szerkesztve ]
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz csubuka #4859 üzenetére
Egyik autótípusnál sem ideális a 30e kilométeres, kétévenkénti olajcsere periódus. Rendesen ki van ez találva. A garanciaidő végét így is megfutják, hogy utána mi lesz senkit sem érdekel. A spórolós, autójukkal mit sem törődő tulajdonosok pedig meg örülnek is neki és még így is túlcsúsznak az olajcserékkel. Szerintem a Kia, Hyundai vonalon a benzines autóknál az alkalmazott olajmennyiség is okozhat problémát. Régebben 4 és 5.5 liter körül volt a motorokban használt átlagos feltöltési mennyiség, míg ezekben a koreai csodákban épphogy csak megvan a 3 liter. A több olaj jobb kenést és hűtést, illetve későbbi elhasználódást és biztonságosabban kiautózható olajcsere intervallumot tesz lehetővé, ezzel meghosszabbítva a motor élettartalmát.
Robi73
-
kisza25
félisten
válasz csubuka #4857 üzenetére
Ha nem cserélsz egy motorban minden 10-15 ekm-en olajat, akkor előbb, utóbb enni fogja.
Nekem sok város és sok rövidtáv mellett 6,2 vokt az i20- al 10ekm átlaga, 80 ekm-el adtam el és egy csepp olajat sem evett. Elvileg a 2015- ben ugyanaz a motor van, mint a korábbi i20- ban.
Most i30- am van 1,4- el, de olyan példányt kerestem, ami minden 10-12 ekm-en lett szervizelve. Nem is eszi az olajat.Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
Robi_73
őstag
válasz csubuka #4854 üzenetére
Ezek a kisköbcentis dízel motorok nagyon erőtlen konstrukciók. Fékmérésnél néha alig lehetett velük kiállni a fékpadból és ha haladni akar velük az ember, majdnem annyira kell pörgetni őket mint egy benzines autót. Szerintem ezek az autók 200e kilométeres futásteljesítménnyel igen csak nagy pénzügyi kockázatot jelentenek, mivel a főbb alkatrészeik az életciklusuk végén járhatnak még az autópályás használat ellenére is. A részecskeszűrő regenerálás nagyobb tempónál akár hamarabb is befejeződhet mint 25 perc, viszont egy műszeres diagnosztika mindenképpen ajánlott a DPF állapotának a megbecsléséhez. A zömében városban használt autókon a megszakított, be nem fejeződött regenerálások száma lehet érdekes információ.
Robi73
-
nagyúr
válasz csubuka #4834 üzenetére
Sokszor voltam mar muszakin, sztem egyszer nem neztek a kocsi ala.
Teny, hogy olyan autokat vittem ami 15 evesen is lathatoan karban volt tartva.
Sot, elarulok még egy titkot, co-t se mertek nekem soha altalaban bedugjak a kipuba a muszert leallitott motornal, lefotozza hogy bele volt dugva, aztan kihuzza, ennyi volt. A papirra meg ir egy kitalalt szamot ami jo érték.
Tehát a muszaki meglete pont lof@szt nem jelent.
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
válasz csubuka #4822 üzenetére
i30-ról találtam a benzinesről videót a neten, totalcarosat. Nem tudom, hogy az az 1.4-es motor érzékeny-e csak az olajcserére vagy könnyen bele lehet nyúlni az 1.25 i20-nál is olajevő példányba, hogyha nem vigyáztak az olajcserékkel.
Illetve ott még említik rozsdásodó helynek az üzemanyag tartályt és a felfogó pántjait, meg a futómű bekötési pontokat. Talán megemelés nélkül az üa tartályt meg tudom nézni valami pokrócra ráfeküdve. Itt Déniában nemigen fogják értelmes áron nekem megemelni...
-
Akula
őstag
válasz csubuka #2184 üzenetére
A központ is pont olyan lököttekkel van tele, mint a szervizek. Amikor megvettem a kocsit 2015-ben, kiállítottak minden papírt, ahogy kell. A szervizfüzetet az értékesítő srác kézzel töltötte ki. Ott helyben meg sem néztem mit írt, örültem a kocsinak. Aztán mikor hazaértem és nyugiban hátradőltem a bal 1-ben, elkezdtem nézegetni milyen papírokat kaptam. Garanciafüzetben ott figyelt nagy betűvel, első időszakos szerviz esedékessége egy év múlva vagy 15000km, 2015. Na, ezt nem értettem, elkezdtem lapozgatni a füzetet és ott virított, hogy autó kötelező szerviz átvizsgálás dátuma 2014. Hülyegyerek csak egy évvel csúszott el. Ez a szervizfüzetet a központtal kicseréltetni kb. fél év volt. Odáig jutottunk, hogy én akarok okirattal visszaélni és hogy honnan szereztem ezt a hamis szervizfüzetet és mi a célom az újjal és ez nekem, magánembernek nem adható ki, meg a többi bullshit. Elő kellett keresnem az értékesítő srácot, aki azóta már nem ott dolgozott, hogy igazolja már, hogy tényleg ő rontotta el. Már a végén ügyvéddel fenyegetőztem. Szóval sok sikert és kitartást!
Minden eddigi kocsinkról van eltéve egy-egy dosszié, hogy mik történtek amíg mi voltunk a tulajok (szerviz, kárrendezés, kötelező biztosítások, stb.). Ennek a kocsinak a legvastagabb az iratmennyisége, pedig állítom, az egyik legjobb autóm. Csak az a szaros 7 éves garancia ne lenne! Én sokkal olcsóbban mindent meg tudnék rajta bütykölgetni ami karbantartás jellegű. Egy olajcsere meg mitől 45000 HUF?"Akula Sub, ready for the deep!"
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Politika
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Xbox Series X|S
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest