Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz eddie17 #34859 üzenetére

    Az ég világon semmi.:) Csak elterjedt tévhit, hogy kisebb feszültségből nem lehet kivenni nagyobb teljesítményt, vagy nem lehet képes a roller nagyobb végsebességre... Egyik sem igaz, általánosítva, csak abból indulnak ki ezek a tévhitek, hogy ha adott akkuáramkorlátos egy vezérlő, akkor ha nagyobb feszültségű akkut raksz alá, szükségképpen nagyobb lesz a roller által leadott csúcsteljesítmény. De lehet egy 36V és 48V roller tökugyanolyan is.:R Ez tervezési kérdés. Annyi, hogy nehezebb nagy áramú akkut csinálni. Nagyobbak lesznek az akku-ESC közötti veszteségek. De onnantól, a motor már nem tudja, hogy mi hajtja... :D
    Szerk: az viszont tény, hogy az adott tekercselésű motor egy nagyobb feszültségű akkuval nagyobb végsebességre lesz képes, viszont a motor tekercselése is egy tervezési kérdés...

    Konkrét példa: ameddig fázisáramkorláton halad a versenytechnika, pont ugyanazokkal a menettulajdonságokkal bír a kisebb feszültségű akkuval, mint a nagyobbal! Annyi, hogy a kisebb feszültségű akku ugyanazt a teljesítményt nagyobb áram leadásával állítja elő: egy átlag kis kapacitású, kevés párhuzamos cellából álló akku ilyen 80-100A-re soha nem lesz képes, ergo igaz a tévhit alapja (!), hogy könnyebb nagy teljesítményű rollert gyártani nagy akkufeszültséggel. De nem ez az egyetlen módja.:) Meg ilyen ~500W az lófing, nem nagy teljesítmény. (3-4000W már érezhető: igazából még 1500W-nál sem történik semmi extra.)

    Ui: azt felejtik el, hogy egy adott kapacitású 36V akku adott méretben elfér, mindeközben ugyanakkora kapacitású 48V akku persze igaz, hogy +33% energiát tárol (azonos cellákat feltételezve), de +33% lesz a mérete is.:K Nem feltétlenül fér be egy kisebb rollerbe. :R

  • heavygrip

    senior tag

    válasz eddie17 #34859 üzenetére

    Teljesen komolyan kérdezem, mert itt csak Pro rolleresek vannak, olyan kezdő és egyszerű rolleres mint én, nem igazán. :N

    O dehogynem, én pl bő egy éve rollerezzek, előtte nemhogy elektromosat, de még sima rollert sem hajtottam :DDD Ez szerintem elég kezdőnek hangzik :)
    Én is egy Xiaomi 4 el kezdtem, most tervezem eladni és venni egy melóba járóst. Szerintem egy Xiaomi 5 Max vagy Pro fogja váltani.
    Annyira szar a biciklis út a két város között hogy lengéscsillapító nélküli rolerrel nem lehet rajta felhőtlenül közlekedni, mindenképpen a dupla lengéscsillapítós kell nekem.

  • Thunderzolee

    veterán

    válasz eddie17 #34859 üzenetére

    Nem az a fő probléma azzal szerintem, hanem, h az a roller többnek akar látszani, mint amit tud.
    Fullos (vagyis egy viszonylag jó) lengéscsillapitója van, de ilyen rollert nem egy 350/700-as motorral, meg szinte a legkisebb 7650mAh-s akksival illene párosítani.

    Hogy a Xiaomit példázzam:
    Az Elite után jön a sorban az "5"-ös , az is 48V-os rendszerű már, de ott meg felmerül a kérdés, h "minek"? Mikor 350/700Wattos. Ekkorka motorhoz felesleges a 48V-os rendszer.

    Ráadásul az ötös sorozatban nem marad lengéscsillapító nélküli roller 500/1000Wattos kivitelben. Számomra szinte érthetetlen, h az ötöst egyáltalán minek adták ki ebben a formában a 350/700-as motorral. :U

    Egyébként igazad van, kellenek a pálcikarollerek is, remélem nem futtatják ki az összes kis rollert.

Új hozzászólás Aktív témák