- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- ldave: New Game Blitz - 2025
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- bambano: Bambanő háza tája
Új hozzászólás Aktív témák
-
Elena
csendes tag
válasz
tomasz100 #2140 üzenetére
Valakinek sok pénzt ért a felette lévő ingatlan. Kaptak bontásra engedélyt az önkormitól. A Zoltán u.-i lejáratot szétkapták, a lift köteleit elvágták és hagyták lezuhanni, 8-9 m mélységbe ledugózták a függőleges tárnát és feltöltötték sittel. A szivattyúk csövei arra jöttek fel, azokat elvágták, szivattyúk nem működnek. Lemenni csak a metró felől lehet, éjszakai vágányzár esetén, max a bkv jár arra ha épp telik rá nekik. Kutyának se kell a hely. Felejtsd el kölyök, mások is ezt teszik
-
ócskás
aktív tag
HADSZ! Privi ment!
-
tomasz100
csendes tag
"Az állomás neve Szélesség (m) Mélysgég a felszín alatt (m) Vágánytengelytávolság (m) Kijáratok száma Mozgólépcsők száma Felszín Állomásperon
Déli pályaudvar* 3,20 25,32 23,75 1 3 124,00 98,68
Moszkva tér 3,70 38,40 23,75 1 4 124,70 86,30
Batthyány tér* 4,15 30,78 20,70 1 4 104,50 73,72
Kossuth Lajos tér 4,20 34,53 20,70 1 3 107,00 72,47
Deák Ferenc tér* 3,10 37,85 22,60 2 2x3 106,75 68,90"" -
tomasz100
csendes tag
Kossuthtér
-
-
tomasz100
csendes tag
És egy utolsó ezt láttad?:
"Az objektumot összekötötték a kettes metró alagútjával. A Kossuth téri állomás mellett kivezető járaton keresztül szükség esetén a bunkerból is ki lehetett volna menekülni, a metróalagúton át. További titokzatosságra ad okot egy másik járat, mely a metróhoz vezető összekötő folyosóról indul, azonban le van falazva. A helyszínen lévő szakemberektől megtudtuk, hogy a kibontására nem kaptak engedélyt."/2008. 09. Hírszerző/ -
tomasz100
csendes tag
"A teljes bunkert nem tudjuk bejárni, a szervezők nem hagyják, hogy elkódorogjunk a csoporttól, "könnyen el lehet itt tévedni", mondják. Pedig nem: a bunker logikusan van felépítve, minden járat egy másikra merőleges vagy azzal párhuzamos. Magának a túlélőhelynek a tervrajza leginkább egy olyan H betűre hasonlíthat, aminek középen két szára van, ez azonban némileg leegyszerűsíti a dolgot, ugyanis a két oldalsó szárától is indulnak el újabb, helyenként kétszintesre osztott járatok, amelyek – bár csak egy részüket tudtuk bejárni – becsléseink szerint több kilométer hosszúságban kanyarognak a föld alatt."
Akkor csak magát az objektumot néztétek meg ugye? A metro fele nem mentetek? -
tomasz100
csendes tag
A vészkijárat/és a szellőztető/-t nem jelölöd a rajzon , ami a szabadságtérnél van.
vagy azt csak a metrón keresztül lehet elérni?
Kár hogy a fórumon nincs valaki szakértő, vagy aki a metró ezen területén dolgozik.
Egyébként a metró nyomvonalát megnéztem ezen a környéken ,ráadásul egy egynyomvonalas összekötő alagút is van itt ami a 2. összeköti a 3. metróval. -
tomasz100
csendes tag
Egyik írásban így van:
"Nem tudni, mettől meddig építették""A bunker az F4 nevet kapta, ami nem egy titkos jelölés, hanem a piros metró építési területeinek a számozásából adódó kód: az F betű a földalatti vasút kezdőbetűjéből származik, a négyes pedig a munkaterület neve (az F5-ös például a Baross téren volt, az F6-os pedig a Rákóczi út 66 szám alatt, ahol egészen a közelmúltig üres telek árválkodott). Az elnevezés a mindmáig él, valamennyi nyilvántartásban így szerepel a bunker."
"Sajátos, de a kor hidegháborús, világháborús hisztériájából adódó titkosítási koncepciónak logikus következménye, hogy a bunker építésének kezdő és befejezési időpontja meglehetősen homályos. Míg a metrót 1950-ben kezdték építeni (1954-ben azonban leállították a nagyszabású beruházást), a bunkerrel kapcsolatban csak annyi tudható, hogy 1951 előtt biztosan nem kezdték el a munkálatokat. "
"A létesítményt megszakításokkal ugyan, de folyamatosan építették. 1956-ra - Rákosi leváltása idejére - már szerkezetkész állapotban volt. Maga a pártfőtitkár végül soha nem tette be lábát az óvóhelyre. Az '56-os forradalom idején a még befejezetlen építményt megnyitották a lakosság előtt, így elvesztette titkos jellegét, az eredeti elképzelés, miszerint vezénylési központként funkcionálhat egy háború idején, ezzel értelmét vesztette. Az 1960-as évek elejére lett kész, és mint tömegóvóhelyet tartották számon."
Ezek szerint ha hihető 1956-ban még nem volt teljesen kész!!
/ A wikipédia szerint 1953-ban készült el/ -
hadsz
tag
válasz
tomasz100 #2129 üzenetére
"Mivel a BKV-sok úgy tudják, hogy nincs átkötés a Kossuth téri épület felé"
Én sem láttam.
"Hogy néz ki az a két szint?"
Ha az alaprajzra nézel,a jobb felső és a bal alsó ág kétszintes.Gyakorlatilag beépítettek egy födémet az alagútba.Semmi bonyolult,mindkét ág mindkét szintje hosszú termekre van osztva.A végükön vannak a lépcsők,ezt az alaprajzon is jelöltem és a fotókon is látszik.
-
tomasz100
csendes tag
F4 objektum:egy kicsit böngészgettem a neten.
A metrót 1949-ben tervezték/gondolom a bunkert is/.
1950-szept.ben kezdték meg az építkezést a metron.
"kaptak egy ingatlant, amit még 1951-ben, a kettes metróvonal első építése idején alakítottak ki."/Zoltán utca 13,Steindl 12, az egyik lejárata ahol bementetek/
A bunker a wilkipédia szerint 1953-ban készült el.Biztos???
A metró építésről:
"Az építés a tervezéssel együtt 1950 szeptemberében nagy lendülettel kezdődött, és 1950 végén már öt, 1952-ben pedig 16 munkahelyen dolgoztak. Az építés legintenzívebb szakaszában kb. 5000 ember dolgozott a metró építésén."
/A 16 munkaterületen az F4 munkaterület is benne volt??/
"Az építés erős ütemben haladt 1953 végéig. 1954 elején a Minisztertanács 521/9/1954 számú határozatával elrendelte a beruházás ideiglenes szüneteltetését. Az építkezés 1954 februárjában állt le. Ekkor már kész volt a tervezett vonal alagútjainak és mélyépítésú műtárgyainak kb. 40%-a,"
A metro építés 1954 febr.-1964-ig szünetelt.
Az átadás 1970ápr.-ban került sor a Deák tér-Népstadion között.
A Deák tér és Déli pályaudvar közötti szakaszt csak 1972dec.23.-án adták át./Ahol a Kossuth tér ésDeák tér között elterült a bunker /
"Vészkijáratot a 2-es metró vonala felé alakítottak ki, persze csak a hatvanas években, amikor a metró is elkészült."
Akkor mikor is készült el pontosan?
A Parlamenttel össze van kötve?
"Mivel a BKV-sok úgy tudják, hogy nincs átkötés a Kossuth téri épület felé, ezért arra tippelek, hogy az akkori mérnökök nem egészen gondolták át, milyen is lehet háború idején a Nádor utcán átrohanni az óvóhelyre. Persze az is lehet, hogy létezik egy alagút, csak senki nem beszél róla. A parlamenti óvóhelynek azonban van összeköttetése a metróval, ezt - egy ráccsal elzárt folyosón keresztül"Befogadó képesség:2200fő
Alapterület:3500-3800négyzetméter
150köbm víztartály
30kw-os generátor"hozzávetőlegesen a Kossuth tér és a Szabadság tér között H betű alakban. Közvetlenül kapcsolódik a kettes metróhoz és vélhetően az Országházhoz"
Ezek szerint ha ezek igazak akkor van összeköttetése a parlamenttel.
"A kétszintes, nagyjából H alakú objektumot"
Hogy néz ki az a két szint?
A parlamenti óvóhelyről van valakinek valami infója, érdekelne ez is mivel kapcsolódik a témához?? -
hadsz
tag
válasz
tomasz100 #2127 üzenetére
"videón bemutatják egy térképszelvényen a helyét,
az pontos?"Nem igazán.Amit berajzoltam a gugli képre,az pontosabb.
"Jó lenne valami alaprajz "
2126.hsz.
"A berendezési tárgyakkal mi lett?"
Az üzembentartó rendszerek,berendezések a helyükön vannak - ahogy a fotókon is látható.A többi "berendezési tárgyról",bútorokról nem tudok.Nem hiszem,hogy teljesen be lett volna rendezve,lévén soha nem használták.Ami volt,azt gondolom már régen kipakolták.A technikáról csak annyit még,hogy többségük ma is működőképes.Szemléltetésképpen bekapcsolták a ventillátorokat,és a szirénákat,valamint az eredeti lifttel jöttünk fel.Igaz,ez utóbbi nem '53-ban,hanem valamivel később szerelték be.
A bejárat egyébként a Zoltán utcáról nyílt,a Steindl utcában nem volt kapu az udvarra."Hogy jutottál le?"
Gyalog,a lépcsőkön.
De előtte még megkerestem az illetékeseket és kaptam engedélyt pár főre. -
-
tomasz100
csendes tag
Sziasztok itt új vagyok:
Ócskásnak: Ócsán amit találtál az a Nemzetbiztonsági Hivatal objektuma.
Kérdéseim:Tud valaki valami új infót az F4-es rákosi bunkerről??
/a neten már elolvastam amit a média írt róla/ -
Manópapa
csendes tag
Szia!
Így van, a Brandról beszéltem. Ezek szerint félreértettem, ez "csak" egy hangár volt. Azért még szép darab... A képeket elnézve nem igazán értettem miért kellett ekkora belmagasság egy közönséges hangárhoz (picit dolgoztam a Ferihegyi reptéren még fénykoromban)
aztán megtaláltam ezt a képet:
[link]]
Így már érthető... -
hadsz
tag
válasz
Manópapa #2113 üzenetére
Szia,
noha nem írtad pontosan,hogy melyik atombomba tárolóra gondolsz,de a leírásod alapján gyanítom,hogy a Brandról lehet szó.A képeken is látható hatalmas hangárban egy aquapark nyílt néhány éve a volt szovjet repülőtér területén.Erről bővebben itt:[Tropical Islands].Az atombomba raktár pedig a repülőtér egyik távoli sarkában található,erről is raktam fel egy-két fotót.Sajnos nemrég egy hatalmas földkupacot toltak a bejárat elé,így oda már nem igazán lehet bejutni.Ugyanarról az ún 641-es /vagy Basalt/ típusú tárolóról van szó,ami Németországban Finsterwaldénál és Larznál,Mo.-on pedig Kunmadarason található.
-
Manópapa
csendes tag
Szuper jók a képek!
Hadsz, az az atombomba-tároló, az tényleg ebben a funkcióban van? Nem kellene inkább elrejteni, mint ilyen csilli-vili épületben közszemlére tenni a technikát?
A Nyeva-fej sem piskóta.. ..gondolom hamarosan kapható lesz a többi egység is, max nem "itt" lesz meghírdetve...Más. Pár napja bejártam az egykori Dobó laktanyát. (külső Váci út) Ma már bárki bemehet körülnézni, már többször elmentem mellette, aztán erőt vettem magamon és benéztem, - bár ne tettem volna! - A tiszti épületet meghosszabbították, és U alakban félig ráépítették a térre (talán "Napsugár" lakópark néven), ahol anno a vigyázt vertük, meg esküt tettünk.. A viszonylag korszerű 500-as blokkot a földdel tették egyenlővé, míg a hátsó 50-es évek-beli körleteket meghagyták (gondolom később lakásokat alakítanak ki.) A szerelőcsarnokot átépítették, a hozzá vezető utra kikerül a tábla: "Magánút". A "laktanyán" belül elkerítve, kutyás őrökkel járöröznek körülötte.
Az egykori étkezdét lerombolták, elplanírozták. A tüzivíztározót szintén (ez egy lábakon álló betonkocka volt, nyáron remekül lehetett hűsölni benne
A belső benzinkút megszűnt, ahogyan az új telephelyet is beépítették. Vajon hányan tudnak az ott talált izotópos ládáról? Gyanítom nem sok bérlő/tulajdonos. A régi telephelyre egy csarnokot húztak (nem megközelíthető) a gyakorlópálya talán még megvan, de a tereptárgyak nélkül.Fura volt így látni a dolgokat. Csak pár megmaradt őrtorony jelezte, hogy nem csak álmodtam az egészet.
-
boeing707
csendes tag
-
Vadkelet
csendes tag
válasz
rc pityesz79 #2051 üzenetére
Üdv !
Szerintem valamilyen híradós dolog lehet ott. Az első képen a füves kör alakra ráközelítesz akkor lehet látni egy Y alakú antennát. Azt, hogy kié lehet, nem tudom.
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÁRI TÖLTŐK DELL LENOVO HP FUJITSU TOSHIBA Macbook---------- Budapest,/MPL/Foxpost
- Thinkpad P16s notebookot vennék
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i3 12100F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 6GB Rampage SHIVA SilverStone 700W
- LG UltraGear Gaming Monitorok: ÁRZUHANÁS -30%
- AKCIÓ! Beszámítás! Intel Core i9 13900K 24 mag 32 szál processzor garanciával működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest