- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Gyere el a 9. BRSZK-ra!
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- WhrlpoolMind: Az eredeti lemez utánozhatatlan illata
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
huppancs89
tag
Lehet hogy úgy van, lehet, hogy ezt már sosem tudjuk meg...
Bocs, úgy értettem, hogy amin ő rajt van, vagy beszél, nehogy valami baja legyen belőle...Bár mondjuk neki, hogy már nincs semmi titok ez ügyben, ő mégis mindig "süketnémát" játszott, ha olyanról kérdeztük
Ettől függetlenül egész jó anyagot sikerült készítenem. -
huppancs89
tag
Köszi!
Vasárnap bejártam a terepet egy ott szolgált tiszttel.
Sajnos az északi részről nagyon keveset beszélt, sőt, akkor meg is tiltotta, hogy felvegyek bárminemű videóanyagot ezen a területen, ekkor mondta ezt is. Persze a lakótelepi részen engedte, és még mesélt is.
Ugyan nagyon sok helyen nem volt bent áram, de voltak részek ahol igen, de ezt (ő így tudja) '82-ben végleg leszedték, mert túl veszélyesnek ítélték. Főként az északi-keleti lehetett, ahol ugye nincs már, csak erdő.
Az aknákat egyenesen cáfolta -
D-peti
csendes tag
Úgy látom a cikk lemaradt, utólagos engedelmeddel belinkelem:
Ma is szigorúan őrzött Horthy-liget bunkervárosa
Gratula Leventének az írásért, és még egyszer köszönet!
Láttam a képtáradban, hogy a tököli képeket is feltöltötted, remélem ellenőriztetted őket a megfelelő személlyel, nehogy valami titkos felkerüljön!
-
benemano
csendes tag
Üdv !
Kicsit régen jártam erre, viszon azóta van új információm Gödöllő témában, mint írtam is 1983-84-ben voltam itt sorkatona (MN9410 Dózsa György út) és akkor azt az infót kaptuk, hogy a kastélyban harckocsizók is vannak. Egy ismerős most megerősített, hogy a 19. Gárda Páncélos Hadosztály (Esztergom) részben itt diszlokált akkor. Valószínűnek tartom, hogy Gödöllői Gépgyárban végezhettek valamilyen karbantartást vagy átalakítást a harcjárműveken. Ez idő alatt lehetséges, hogy a parancsnoki állomány a kastélyban volt, a járművek pedig a gépgyárban.
Emlékeim szerint láttam is a vasútállomáson szerelvényen harckocsikat örző katonákat. Talán valaki több infóval tud szolgálni, aki jobban ismeri a 19. történetét.
-
Sommi
aktív tag
Hadsz, sajnos egyik linked sem működik (legalábbis nálam). Akkor tulajdonképpen mit csinálnak ott ma ?
És mik azok a buszok ? Az "alig" szóból arra következtetek, hogy néha azért szállnak fel meg le, polgári gépek, de mind ritkábban, szóval a bezárás felé tart az egész. Ez helytálló ?
-
Sommi
aktív tag
Igen valóban nem ez az egyetlen kis- Moszkva. Mivel a legtöbb katonai terület egy komplett kisvárosnak tűnt emiatt nem egyszer így nevezték el a környékbeliek.
Régebben talán más területek tartoztak a 2 vitatott településhez és orosz fórumokat nem követtem (nem is tudok oroszul) minden esetre ma Nagyvázsony területén van.
Na de nem akarok én beleokoskodni, hadsz te jóval jártasabb vagy a dolgokban, csupán észrevétel volt. -
D-peti
csendes tag
Nahát! Éppen azt akartam írni, kár hogy nem fényképezted le a MAZt, de gondoltam előtte végignézem a két éve készült képeimet és tessék:
Igaz akkor még nem tudtam mi ez, de már akkor is megfogott az impozáns látványa
Egyébként szívesen megnéztem volna ahogy beindul a P-40-es, nem minden napi látvány lehet! -
Sommi
aktív tag
Köszönöm szépen !!!
Nagy segítség lenne ha a hajmáskéri, hajagi, nagyteveli és szentkirályszabadjai bázist is megjelölnéd nekem ! Amint jobb idő lesz fel fogom keresni ezeket a helyeket, de nem tudom pontosan hol vannak a katonai területek a településen belül. Remélem nem pofátlanság, ha tudod, kérlek hasonló módon jelöld be nekem ezt a 4et még, légy szíves !
Tudsz még esetleg nagyobb bázist veszprém megyében ezeken és kis-Moszkván kívül ? -
Olvasva amit írtál, nekiveselkedtem a cikknek, hiszen ilyen ajánlással ez kötelező volt. Igaz kihagytam az általam kifogásolt elejét belőle. (Már csak azért is, mert azt már olvastam reggel.)
Valóban igazad van, egyáltalán nem szélsőséges, hanem -nekem laikusnak mindenképpen- tényszerű a cikk! És köszönet a szerzőnek, illetve neked is érte!ezzel senkin nem állsz bosszút.
De igen, magamon, hogy hagytam magam egy rossz beidegződésnek beugrani...
-
Ez valami szélsőséges förmedvény lehet...
Onnantól, hogy részletezi Rákosi és Farkas általa valószínűsített eredeti nevét, nem voltam hajlandó tovább olvasni.
Miért nem lehet egy ilyen jellegű cikket "semlegesen", csak tényekre alapozva leírni? Erre van igény? Vagy miért?
(Holott a téma érdekelne.)
-
kisgreen
csendes tag
Sinsheim nagyon jó hely,de kár,hogy a régi Malév Tu-134-be nem lehet bemenni.
Egyébként szerintem a Tu-144-es operátori része jobban lett kialakítva mint a Concordé.
A hátsó udvaron ahol a tankok vannak voltatok-e ( a jegypénztáros épületből lehet hátramenni ).
Van ott kiállítva egy darab a Herkules rakétákból melyek anno az USA Nyugati partvidékeinek nagyvárosait ( L.A. - San Francisco - stb. ) védték és atomrobbanófejjel is felszerelhették őket.
De a Pershing rakéta szemből nagyon durván nézz ki.
Üdv.
kisgreen
-
bimbilla09
tag
a multkoriban jártam ott, de nem találtam semmi érdemleges, csak 1 darab honvédségi bakancsot, és 2 bástyát + betonos utat. lehetséges hogy rossz helyen kerestem, de nem volt már kedvem tovább császkálni, sötétedett, ráadásul a rezi várról mentem le, ami egy kicsit meredek volt.
... bár visszafele jobban éreztem a meredekséget. -
boeing707
csendes tag
Nagyon nem szeretnék kötelező udvariassági köröket futni, mert aki ismer, az tudja, hogy nem diplomataként éltem le az életem. DE ......mint ahogy az ismert reklám mondja: nem jöhetett volna létre, ha ...........Ócskás barátunk nem kezdi el ezt a fórumot. Tudom "veleszületett" szerénysége nem enged meg egy pár mondatos választ, de ez részéről természetes. Ha mégis ír, akkor, sorry, félreismertem.
A fórum minden tagjának köszönhetően alakult ki ez a közösség, amelyben, nagyon sok hasonló fórumhoz viszonyítva, nem "anyáznak" és senki sem "hülye".
A magam részéről csak annyit, hogy egy "szakbarbár" vagyok, mert csak egy téma érdekel, de az nagyon.
Hadsz barátom csak akkor "jelenthet"-ne, ha ismerném az obsitos katonai rendfokozatát, de ez csak költői kérdés, mert én sosem voltam katona.
Visszaolvasva, azért sikerült egymást "feldícsérni". Lehet, hogy indul a diplomata karrierem???
Remélem, még hosszú ideig, érdekes dolgokat tudhatnak meg ezen a fórumon az újjonnan belépők. -
PKT
csendes tag
Szia!
3D vadász-íjász verseny lesz hajagon,a kiindulópont a volt BARS 504 -től indul és akörül megyünk egy jó néhány km-es kőrt az erdőben!
Jómagam számszeríjjal versenyzek újabban,ezelőtt csigás vadászíjjal,előtte tradicionális íjjal lőttem!
Ha esetleg belefutok valami katonai építménybe az erdőben, akkor fényképezni fogok!
Erre van némi esély,mivel ezeknek a versenyeknek az útvonala olyan részeken szokott lenni,ahol turisták nem mászkálnak,a legeldugottabb erdő-mélyben.........! -
boeing707
csendes tag
Titkos orosz oldalakon találtam erre az objektumra vonatkozó pár utalást. Amikor sikerült a szivarokat Becherovkára elcserélni, s a silók üresen álltak, akkor töltötték meg őket sörárpával, s pár napi "melanzsos" erjesztés után ebből főzték a messze földön híres Zsiguljovszkoe sört. Tavasszal ismét kezdődött a körforgás. Az egyik ott szolgáló tiszt szerint, ez addig működött is, amig pont egy "sörárpás" fejtésnél rendelték el az éles gyakorlatot. Utána festették kockásra a silókat. Ami már messziről tájékoztatta a gaz ellent, hogy ALMA.
-
D-peti
csendes tag
Szia!
Kenyeres Dénes: Kecskemét helyőrség története c. könyvéből van az infó (305. oldal). Idézem: "A laktanyáját április 2-án átadta a 25707. számú szovjet alakulatnak". Megnéztem, a szerző a Hadtörténeti levéltárból szerezte a 12. lövészezreddel kapcsolatos infóit. Úgyhogy elvileg jó, de gyakorlatilag kérdéses...
Amúgy máskor is említett a szerző szovjet alakulat számot: "Az 5. hadosztály szaktisztje 1957. február 7-én átadta bizottságilag a Kossuth laktanyát a 73404. hadrendi számú szovjet alakulat képviselőinek." Ez stimmel is: в/ч 73404 - 159. Légvédelmi Tüzér Ezred, biztosan állomásozott Kecskeméten. -
D-peti
csendes tag
Áhh, a másik kedvenc témám, a bunkerezés-óvóhelyezés (www.bunkermuzeum.hu)
Ami a 7. képen az asztalon hever újság, (Polgári Védelem címmel) az 1965. november havi, szóval jó régóta ott állhat ez az óvóhely/ vezetési pont. Pont a hétvégén nézegettem a régi Pv-s újságjaimat
Amúgy ez a vezetési pont földalatti létesítmény, nem pedig légókocka, ugye? Legalábbis a szerkezetből ítélve föld alattinak tűnik. -
D-peti
csendes tag
A beazonosítás tökéletes.
Így utólag visszagondolva bemehettem volna a csarnokokba, hátha esetleg találok valami cirill feliratot... Csak a portást fűztem meg hogy engedjen be, de ő nem tudott róla, helyiekkel nem beszéltem, mert mennem kellett még kadafalvára is. Amúgy még egyszer megyek majd vissza, mert lesz egy randevúm a főiskola vezetőjével, aki körbevisz az alsószéktói laktanyában. Azért tűnt ez a hely a keresett objektumnak, mert ez megy Szeged felé, illetve csak menne, mert zsákutca. A mellette lévő 5-ös út megy igazából Szegedre, de ott nem találtam gyanúsat. Sajnos nincs képem a javító zászlóaljról, úgyhogy képből sem lehet kiindulni. Úgyhogy nincs tippem
-
D-peti
csendes tag
Egy 89'-es honvédségi térképen bukkantam rá erre a helyre, mellette Kar. (Karbantartó?) rövidítéssel (a térkép meglepően részletesen ábrázolja az alsószéktói ill. a beljebb lévő szovjet laktanyákat, ezért gondolom, hogy a TJÜ-t is ábrázolja, ráadásul az alsószéktói laktanyánál a raktárakat és a szivattyú telepet ki is írja betűkkel). Más lehetséges objektumot nem találtam, összevetettem a térképet ill. a műholdas felvételt, nem nagyon dózeroltak el arrafelé épületeket. Csináltam képeket is, sajnos csak az épületek külsejéről, de az épületek zöme csarnok.
-
Joschka
újonc
Köszönöm az üdvözlést!
Gyanítom hogy sok újat nem tudnék nektek mondani, bár ne így lenne. Szombathely után hazakerültem Győrbe, mint sofőr. Röviden ennyi.
Tehát a komolyabb haditechnikához én hülye vagyok.
Az meg gondolom nem újdonság itt a fórumon, hogy a győri volt szovjet laktanyáknak már szinte nyomuk sincs, pedig volt belőlük néhány. De lehet hogy csak nagyon jól vannak álcázva.Szóval vagy el lettek pucolva, és más épült a helyükön, vagy felújították. De a Frigyes-laktanya felújításakor megmentettem egy régi ablakpárkánydarabot, magyar és szovjet karcolt írással. A belekarcolt dátum szerint már több mint 100 éves.
Úgyhogy nem tudom, hogy itt a környéken van-e még egyáltalán valami felderíteni való. -
boeing707
csendes tag
Utoljára szólok hozzá a пп és в/ч "kérdéshez", két számjegyű hadrendi számot még Vlagyimir Iljics sem rendszeresített, pedig azóta az egységek száma többszörösére nőtt. Talán el kellene gondolkodni azon az egyszerű tényen, hogy a "szegényes" magyar nyelv, hogyan "ferdíti le" a hadrendi szám, rejtő szám és a posta fiók szám fogalmát, egyenes fordításban. Ezt a feladatot a mi esetünkben, s itt az orosz nyelvterületet értem, talán a következő, oroszul ismét "tudó", generáció fogja megoldani. Mivel ebben a kérdésben nem tudtunk közös nevezőre jutni, a magam részéről megvárom a 2032-es évi hozzászólásokat ebben a témában. S utána döntök hogy hozzá szólok-e, vagy megvárom még a 2052-es évi hozzászólásokat is.
-
boeing707
csendes tag
Csak egy apró kiegészítés:
A volt Szovjetunió akkori területén KIVÜL állomásozó minden CA alakulatnak csak hadrendi száma volt. A SzU határain belül volt külön hadrendi szám és postafiók szám. Ez a helyi posta kézbesítéssel magyarázható, mert a pl. az Irkutszk-i főposta számára érkező "katonai" levelek kézbesítő helye esetleg 100-200km-el "tovább" volt. De a gaz ellenség azt hitte a postafiók szám alapján, hogy az adott alakulat Irkutszk-ban diszlokált.
A SzU területén kivül diszlokált alakulatok minden "levele", amelyeken csak a в/ч száma szerepelt, a központi Moszkva-i fiókba került, ahonnan a katonai cenzor által engedélyezett levelek a VSZ tagállamoknak megfelelő "fakkba" kerültek, s innen már a Szovjet Posta megkerülésével, közvetlenül továbbították azokat az adott alakulathoz. Így a gaz ellen nem tudhatta, hogy ezek az alakulatok hol települtek.
Amikor a gaz ellen átlátott a "szitán", már nem volt érdemes megváltoztatni a működő rendszert, s minden maradt a régiben, egészen a kivonulásig.
Ezért a mai napig sok kutató vagy п/п, vagy в/ч számot említ, (vagy együtt) (külföldön) ami kis hazánk vonatkozásában is, nem igaz. Mert a п/п az tábori postát jelent a magyar terminológia szerint, s mint ilyennek a kézbesítési helye állandóan változott "volna" a hadművelet(ek) során s erről csak a "postamester"-nek lett volna tudomása.
Bennünket csak a hadrendi szám érdekelhet, mert a hadrendi számmal megegyező tábori posta számra nem hiszem, hogy valaki is hivatalosan "levelet" küldött volna Iván Ivanovics közlegénynek. De ha ilyen mégis megtörtént, akkor a levél először Moszkvába került, s ha mindenben megfelelt az "előírásoknak", akkor a fent vázolt úton, visszakerült a címzetthez, ami lehet, hogy pár kilométerre volt csak a feladótól (természetesen ilyen esetről még senki sem hallott). Ok nélkül semmi sem történt. S nem is történhetett! -
boeing707
csendes tag
Ha vicces kedvem lenne, akkor azt mondanám, hogy "fünf koma nájn" s helyet cserélhetsz a polgármester Úrral. De komolyra fordítva: ezek a berendezések nemcsak materiális értéket képviseltek, hanem adott esetben stratégiai jelentőséggel bírtak. Pl. a 16205 egységnél, ha nem idult volna be a "motor" a külső táphálózat maradandó alakváltozása után, akkor durva nehezen lehetett volna a tároló alsó szintjére kitolt "konténer" felemelését megvalósítani a kiadó szintre az elektromos daruval. Mivel a polgármester Úr nem tudhatta mi a különbség "zajilag" az alapjárati és a max. fordulatszám között (mindkettő fülsiketítő), így PR szempontból nagyon jól mutatott, hogy megmutatták a frankót neki, de ez csak az előírt próbaindítás lehetett. Így kell összekapcsolni a kellemest a hasznossal. Már pedig feltételezem, hogy a bázis parancsnoka nem kártyán nyerte el a beosztását, s mint ilyen szakember tisztában volt vele, hogy Murphy elvtársat nem illik ok nélkül bizergálni, így biztosan "okkal" tette, amit tett. Vagyis elvégezte az előírások szerinti ellenőrzést, s még közönsége is volt. Azt csak feltételezem, hogy a polgármester Úr az "előadás" után, biztosan megvendégelte az érintetteket, legalább egy lila hagymás zsíros kenyérrel és előtte egy "kerítés szaggatóval", utána meg egy pohár jófajta "veszprémi" kadarkával. Ha nem így történt volna, akkor ezután "fűcsomóként" fogok bejelentkezni a fórumon. Izgatottan várom a polgármester Úr válaszát.
P.S. az még belefér, hogy a lila hagyma helyett esetleg más volt!! -
boeing707
csendes tag
Idézem az "Иструкция по эксплуатации" vonatkozó előírásait:
-indítás után, az alapjárati fordulatszám stabil megléte esetén, a motort addig kell alapjáraton üzemeltetni, amíg a hűtővíz hőmérséklete eléri a 60 C fokot. Ez kb. 2-3 perc.
-ezután megengedett a fordulatszám üzemi értékre növelése, ezzel elkerülendő a hengerfej/gátrepedés kockázata.
-a fent leírt eljárást az automata rendszer, (a kiválasztó kapcsoló manuális helyzetében) külső beavatkozás nélkül, biztosítja.
Az emlitett ténykedési sorozat minden olyan esetben betartandó, amikor az áramfejlesztő egység időszakos ápolás utáni ellenőrzése vagy a 7 (hét) naptári naponkénti esedékes indítási próba miatt történt a motor indítása.
-a terhelés rákapcsolása (generátor) csak a stabil üzemi paraméterek megléte esetén engedélyezett. Lásd: táblázat.
Abban az esetben, ha az indító rendszer automata üzemmódban van (normál helyzet), a külső áramforrás bármely paraméterének, az előírt tűréshatárokon túli, megváltozása esetén, az automatikus rendszer azonnal indítja az izzító előmelegítő rendszert, s kb. 2-3 mp múlva a motor indító rendszerét. (külső beavatkozás nélkül).
Ebben az esetben a motor alapjárati fordulatszámának elérése (olajnyomás megléte) után a rendszer azonnal üzemi fordulatszámra állítja az adagolót s a motor eléri az üzemi fordulatszámot. A generátor fordulatszámának függvényében automatikusan elindul a generátor gerjesztése, s kb 3-5 mp múlva az áramfejlesztő kimenő paramétereinek függvényében, megtörténik a táplált hálózat (objektum) leválasztása a külső táplálásról, s az adott hálózat átvétele.
Minden ilyen "vész" indítást a formulárba be kell jegyezni, mert az ilyen eset a motor üzemidejét jelentősen megnöveli s a soron következő ápolásnál az ilyen esetre vonatkozó eljárások szerint kell eljárni. Idézet vége.
Elnézést kérek a nem teljesen magyaros fordításért, de a kijelölt opponensem ( ócskás) nem vette fel velem a kapcsolatot, így bátorkodtam menteni a helyzetet s megírtam a "hozzászólásomat". De azért remélem, hogy megvédtem magam.
A zajhoz nem tudok érdemben hozzászólni, mert legutóbb, amikor ilyen indításon részt vettem, kb. 1 mp után már csak kézjelekkel tudtam kommunikálni, s teljesen midegy volt számomra, hogy hány decibel a zajnyomás.S még hosszú órák múlva is csak vizuálisan tudtam követni a vodkás poharak számát (természetesen nem a "munkahelyen"), hanem a hangulat karbantartó egységben. Viszont az élmény ..............megismételhetetlen! -
boeing707
csendes tag
A tudás hatalom!!
Az objektumok áram ellátása "béke időben" külső energia hálózatról történt. A beépített, stacionár, diesel motoros áramfejlesztők munkavégzésére abban az esetben került sor, ha valamilyen esemény a külső (lehet, hogy országos) hálózatban maradandó alakváltozást okozott. Mint a szünetmentes áramforrások, azonnal indultak a dieselek, de a kellő fordulatszám eléréséig a létfontosságú fogyasztók táplálását akkumlátorok biztosították. A szükséges feszültség és frekvencia elérése után, az akkuk áttértek háttér üzemmódra. Mindez már akkor is, automatikusan történt. Az áramfejlesztők teljesítménye az adott objektum un. vészsínes ellátását biztosította, természetesen a feladat függvényében. Abban az esetben, ha egy vagy kettő darab azonos teljesítményű áramfejlesztő volt beépítve, ez a párhuzamos működés minden feladat elvégzését biztosította, ha valamelyik mégsem indult volna el, akkor életbe lépett a létfontosságú fogyasztók kiszolgálása, s ha ezután még maradt volna felesleges "delej", akkor felhasználhatták további fogyasztók táplálására.
Ha viszont a "sok" kicsi mellett egy sokkal nagyobb teljesítményű áramfejlesztő is beépítésre került, ez minden esetben azt jelentette, hogy az adott objektum olyan feladatot is ellátott, amely biztosítására, időszakonként, sokkal nagyobb teljesítmény szükségeltetett. Húhh. ez legalább olyan magyaros, mint egy disszertáció!!!
Természetesen, mivel Murphy úr sosem alszik, lehetőség volt bármelyik áramforrás rákapcsolására, bármelyik fogyasztói sínre. De ez már egy másik történet.
Talán így (is) működhetett egy objektum elektromos rendszere, s mivel tudjuk, hogy orosz ember ok nélkül még vodkát sem iszik, ebben a rendszerben "okot" lehet találni, rendesen. -
ócskás
aktív tag
Ezek szerint valamit igencsak félreértelmeztem a wollenbergi motorokkal kapcsolatban. Ugyanis az volt a fixa ideám, hogy a három motorból harci munka alkalmával csak kettő volt használatban, a maradék egy pedig tartalék. Alapesetben a két(?) kisebb teljesítményű VD36 működik, üzemzavar, meghibásodás esetén indították volna az 1100 lovas NVD48-at.
-
ócskás
aktív tag
Megdöbbentem! Nem kicsit! Mégpedig ezen:Еще раз Тотважонь Kravcsenko bácsi képei (Тотважонь. в/ч 16205, 17 ноября 2011 г., )-Тотважонь. в/ч 16205. Школа. Санчасть. Клуб. Казарма. (7 декабря 2011 года) Mi 10/22-én mentünk volna,de... !
-
huppancs89
tag
Igen, érdekes előadás volt. Sokan kérdezték hogy mik voltak a témák, meg hogy kíváncsiak az anyagra, és hogy csináljak egy összefoglaló videót az egészről, bár nem akarok más tollával ékeskedni, nekem is vannak sztorijaim a helyről.
Persze ha készítenék akkor forrásmegjelöléssel, és jó lenne pár legális felvételt készíteni bent is.
Történészt megkérdeztem hogy el lehet-e kérni az előadás anyagát, azt mondta elvileg fent lesz a múzeum oldalán. Kiderült hogy már régebben beszéltünk egymással amikor ez a kiállítás került szóba, hogy nekem is van pár tárgyam amit felajánlottam volna, de valahogy elhalt a kapcsolattartás. -
sperlo
csendes tag
Köszönöm,csak az a baj hogy ez a Google fordító egy katasztrófa.Próbálom ukránul is fordítani a szövegeket de mást ír ki mind ha oroszról fordítanám. Ezt még gyakorolnom kell.A Tabi oroszokról az hallottam hogy Magyarkeszi és Nagyberény közt volt gyakterük. Sajnos én még nem tudom megnézni a GE-n mert lassú a netem .Ha gondoljátok nézzétek meg,lehet találtok valamit. Ha valami pontosabbat tudok,jelzem.
-
rofi1989
csendes tag
Bevezetés
Déli csoport Erők (YUGV) - az unió a szovjet fegyveres erők egy csoportja a szovjet csapatok ideiglenesen állomásoztak Bulgária területén és Romániában (1945-1947) és Magyarországon (1956-1992).2.1. Összetétel
Egységek és YUGV és 1980 között: - 13 Guards. stb (Veszprém): 130 GW. m (Veszprém), 144 m (Sárbogárd), 201 m (Polgárdi), 6. Guards. Kis-és középvállalkozások (Taborfalve), 32 Guards. takonykór (Tamás), 1215 zrp (Dunayfeldvar), 56 gömb (Vecsés-2), 139 Guards. Burkolat, 8gv. ISF. - 19 Guards. stb (Esztergom-Kertvarosh): 27 GW. m (Komar), 37 Guards. m (Esztergom-Kertvarosh), 87 Guards. m (Cegléd), 97 kis-és középvállalkozások (Győr), 407 Guards. takonykór (Tata), 159 zrp (COMAR), 99 Guards. RDN, 99 Guards. gömb (Komar, Győr), 76 ház, 55 Guards. ISF, 77 orvb (rembat, Esztergom), 56 omedbat (Esztergom), 1018 obmo (avtobat egykori oatb 690, Esztergom). - 93 Guards. MSD (Kecskemét): 134 GW. m (Kiskunhalas), 5 kis-és középvállalkozások (Kishkunmaysha), 112 Guards. Kis-és középvállalkozások (Szeged), 110 Guards. KKV-k, 198 takonykór Definition (Kecskemét), 1098 zrp (Nadkeresh), 3470 ordn (Kishkunmaysha), 4460 optdn (Kiskunhalas), 33 OTB (Kiskunhalas), 16 orb (Szolnok), 166 Guards. Burkolat, 108 Guards. oisb (Orgovány), 52 orvb (Kecskemét), 89. omedbat (Kiskunhalas), 90 obhz, 1119 obmo (Kecskemét). - 254 MSD (Székesfehérvár): 78 GW. Kis-és középvállalkozások (a pápa), 66 m, 95 kis-és középvállalkozások, 27 OTB (Haymashker), 96 kis-és középvállalkozások (Szombathely), 297. takonykór, 1092 zrp, 338 optdn, 15 gömb, 673 OPS, 56 obhz. vegyületek a csoport és benyújtása a következők: - 459 rakéta Brigade, 127 Guards. team kommunikációs, 70 rádiótechnika brigád, 81 önálló zászlóalj a biztonság és a biztonság (Budapest) - 103 képzési tartály ezred (Debrecen) - 55 légvédelmi rakéta dandár (Mór) - 188 csapat rádiós központ (Óbuda) - 22 rakéta dandár (Dombóvár) - 20 különálló hajóhidat ezred (Dunaújváros) - 40 javítás üzem (Székesfehérvár) - 902 külön légi támadást zászlóaljat (Kecskemét)
2.2. BBC YUGV
Az Air Force YUGV tartalmazza a következő repülőgép-alkatrészek és soedenieniya (üzemanyagraktárakban, az SLM / Ház / ORS RTO, RTB, Parma, és más a szoftver nem szerepel a listán). gviad -11 (Tekel): 5 GvIAP (Sármellék), 14 GvIAP (Kishkunlatshaza), 515 IAP (Tekel) -1 gviab (Kunmadarash): 328 ograp (Kunmadarash), 727 gvbap (Debrecen), -396 gvovp (Kalocsa) -294 EIA Reb (Debrecen) -8 obaz (Sármellék, Kunmadarash, Debrecen) -201 osae (Tekel) , és a többi helikopter század, és különítmények a földön Veszprém, Esztergom, Kecskemét és Székesfehérvár-Kadafalva.
2.3. A parancsnokok a déli csoport erők
December 1956 - Október 1960 - Army Általános MI Kazakov október 1960 - Augusztus 1961 - Colonel-General Mihail T. Nyikityin augusztus 1961 - szeptember 1962 - Army Általános PI baht szeptember 1962 - október 1969 - vezérőrnagy a . I. Provalov október 1969 - december 1975 - vezérezredes Borisz Ivanov december 1975 - március 1979 - Colonel-General FF igazságtalanság március 1979 - Augusztus 1982 - vezérezredes VI Sivenok augusztus 1982 - augusztus 1985 - Colonel-General KA Kochetov augusztus 1985 - Június 1988 - Colonel-General A. Demidov június 1988 - december 1990 - Colonel-General MP Burlakov december 1990 - szeptember 1992 - altábornagy Vladimir E . Shilov
nem igazán jó a forditás.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- NBA és kosárlabda topic
- MSI Prestige 13 AI+ EVO ultrabook: grammozás mindenáron
- Saját márkás HDD-ket követel meg az egyes NAS-okhoz a Synology
- Tőzsde és gazdaság
- iPhone topik
- Clair Obscur: Expedition 33 teszt
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Autós topik
- További aktív témák...
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- DELL Precision 7540 - Intel Core i9-9980HK, RTX 3000 (nagyon erős GPU-val)
- KIÁRUSÍTÁS! Utolsó darabok - 40AC Lenovo ThinkPad Thunderbolt 3 dokkoló + 135W AC + TB3 kábel
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i5 7600K 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB GDDR6 Rampage Shiva Zalman 500W
- iPhone 15 128GB, Újszerű, Független, 88%, Garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest