Hirdetés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Asszociációs játék. :)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Segway-Ninebot Kickscooter Max G30E II elektromos roller
- Gurulunk, WAZE?!
- A KOReader ebook olvasó program
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Milyen mosógépet vegyek?
- Ingyen kellene, de tegnapra
Aktív témák
-
Hasaggymeg
veterán
válasz feka007 #49447 üzenetére
Ha józan paraszt ésszel nekiállsz,kb. 10 perc alatt rájössz az összefüggésekre a 2-3 csavar ki/behajtása és a váltó állásszöge ill. alsó/felső korlátozás között,majd a bowden feszítése/lazítása ill. a váltó le/fel mozgása között.
Ha megy az angol itt van filmen is.U.I....lemaradtam,a Tamoo-é még magyar is
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
senior tag
válasz feka007 #49438 üzenetére
Szevasztok!
feka007: Csak hogy próbáljak kicsit segíteni elsőváltó beállítással kapcsolatban...
Először is nézd meg,hogy ha a nagytányérra felteszed,a lánckerék íve,és a váltó alsó íve között mekkora a "hely"... ennek 2-4mmnek kell lennie ideális esetben.
Felülnézetből párhuzamosnak kell lennie a váltótestnek a fogaskerekekkel.
(szerintem ez jól lehet beállítva,ha a Bergusonba állították,mert ők jól dolgoznak...)
Csavarok közül az "L" azaz Low (alacsony) állás,a "H" azaz High (magas) állásra való állításra való. Ezek a csavarok,kizárólag csak a két végletet "zárják",azaz pl ha az "L"-t nagyon betekered,akkor nem fogja letenni a kistányérra,ha meg nagyon ki van tekerve,akkor meg belülre fogja bedobni a monoblokkra...de amúgy ugyanez vonatkozik a "H" csavarra is,igaz úgy az ennek a fordítottja,azaz ha ezt nagyon betekered,akkor a legnagyobb első tányérra nem fogja feltenni,ha meg nagyon ki van csavarva a csavar,akkor meg akár túl is tudsz váltani,és a hajtókarra kintre lefogja dobni a láncot. (remélem,érted eddig amit írtam.)
Elsőként hátul válts fel a legnagyobb fogaskerékre,elől meg a legkissebbre. Ha nem teszi le a legkisebbre,akkor először is az "L" csavaron tekerj kifele addig,amíg le nem teszi.
A váltókarnál az ún. bowdenfeszítőt tekerd be,de csak úgy,hogy hagyj még 1-2mm-t rajta,hogy túlzott bowdenfeszítés ellenére,esetleg ha kell,akkor akár be is tudj rajta tekerni kicsit. A váltónál a bowdent húzd meg úgy,hogy feszes legyen,és úgy rögzítsd be az inbuszcsavarral.
Ha viszont nem sikerült eléggé meghúznod a bowdent,akkor sincs baj,mert azért van a váltókaron a bowdenfeszítő kis "tekerentyű". Ott még tudsz majd feszíteni rajta ha kitekered...
Úgy állítsd az "L" csavart,hogy a váltó belső "láncterelője kb 2-3mm.re legyen a kis fogaskeréktől belül. Addig tekergesd ki illetve be a csavart,amíg ez a 2-3mm meg nem lesz. Amikor tekered,látni fogod,hogyan mozog a váltó ki-befele. Ha megvan belül a 2-3mm akkor válts fel elöl a legnagyobb tányérra,de közben hátul meg a legkissebbre. Ha nem tudod felváltani elöl,akkor tekerj ki a "H" csavaron addig,amíg fel nem teszi. Ha feltette a legnagyobb tányérra elől,akkor ott is legyen meg a 2mm az első váltó külső felénél.Röviden ennyi lenne. Bocs,ha kicsit hosszúra sikeredett,de remélem hogy így sikerül beállítani. Ha valami nem oké,vagy nem érthető,nyugodtan dobj egy privit rám.
Üdv.
-
KaraDani
addikt
válasz ludsimon #49425 üzenetére
És mi ilyen időben nyomtuk le a TT-t a nagyrészt a Dunaparttól nem messze Tényleg brutális volt, és vicc nélkül pont úgy fordult meg, hogy visszafelé se hátulról kaptuk hanem szemből oldalról. De ezzel együtt is nagyon jól éreztük magunkat, megérte elmenni
Nálam az össztáv háztól házig ~100km 350m szinttel (ez a szél miatt simán megfelelhet egy 1000 környéki szintnek legalább ).
Jó sok kép készült, majd rakom fel őket, kis szelektálás után. -
rétisün
veterán
válasz KaraDani #49455 üzenetére
végül hány fős lett a ph! csapat? mindenki bevállalta a 84km-t?
itt is brutál szél volt, megálltam müzliszeletezni, a sisakra támasztott bicajt majdnem földöntötte persze úgy kell nekem, minek műanyagbicaj, aminek semmi súlya sincs
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
dqdb
nagyúr
válasz KaraDani #49455 üzenetére
Ja, én a TT mindössze 52 kilométere alatt (66 km volt háztól-házig) úgy szétütöttem magam, hogy a visszafelé úton Szobtól muszáj volt hazavonatozni. Néhol 12-13 km/h környéki sík szakaszok, hegynek felfelé 2-3%-os emelkedőn 10 km/h-s tempó, 5%-oson 5 km/h-s tempó, még pocsék kondi ellenére is szánalmas számok.
rétisün: KaraDani + Xantomas + én, valamint Meme kivételével találkoztunk a váci bringabolttal is
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
KaraDani
addikt
Kösz, de ne szépítsd , csütörtökön ültem először bringán a városban 10km erejéig November óta Xantomasnak és dqdb-nek is jár a gratula, a körülmények a Dunaparton tényleg elég durvák voltak. Amikor lángosoztunk egy idősebb pár úgy rohant a bicajaihoz, amiket kitámasztóval állítottak le, mert záros határidőn belül fellökte volna őket a szél.
De kényelmes tempót mentünk amúgy, 20km megtétele után pl. az első ep-nél ellángosoztunk vagy fél órát. Fényképezni is megálltunk jó párszor, eléggé az utolsók között értünk be, ahogy néztem még a maradék oklevelek számát. Fél 11 kor indultunk, és kb. 4.15 re értünk.
Szob után megnyomtuk Xantomassal az utolsó 35km-et az egész emberi átlag lehetett, de el is fáradtunk annyira, hogy a Vác-Bp.-t már nem vállaltuk be, pedig tervezgettük, hogy hátha lesz még rá erő...rétisün: a fent említettek meg én. Így szokott ez lenni, hogy az előzetes jelentkezők számát 2-3 al osztani kell
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #49460 üzenetére
A folyamatos és erős szembeszél nélkül azért szebbek lennének ezek a számok, bár még így is feltartottam volna a virsligumis topiktársakat. A nyereggel (magasság és dőlésszög) még játszanom kell, mert nem az igazi.
ludsimon: pedig Xantomasszal együtt adtak az egészségre
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
KaraDani
addikt
válasz ludsimon #49461 üzenetére
Szó nincs gyilkolásból, már egész jól be tudom lőni, hogy mit bírok milyen távon, ebben marha sokat segít, hogy a pulzusomat folyamatosan látom. Kellemes fáradságot érzek most, izomláz nem nagyon lesz, max pici, a fenekem fájt már nagyon a végére, de azzal sokat nem lehet kezdeni, pár menet és elmúlik. Tök jó alapozás volt, a nagy része alacsony pulzusos km gyűjtés volt, pont erre van ilyenkor szükség, sokat menni de nem rohanva.
-
rétisün
veterán
ahogy nézem a képet a szélről, felétek még jobban fújt, mint itt.
grat. mindenkinek, aki ebben a szélben is elindult a TT-n, meg úgy általában képes volt bicajozni[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
KrAt
veterán
Nah megvolt a bringa "bemelegítő" ~20km-es kör is
Tárcsák szépen belőve, végre nem fognak be, szépen egyenesen futnak, szabadon, már fognak is, szal alapvetően örülök
Kényelmes, jó, tudok örülni neki
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
veterán
Miután a tegnap lenyomtam 20-at odafele Vácig és a visszafele 20-on már alig gurultam a déli szél miatt,sejtettem,hogy ma még rosszabb lesz.
Idei első 42.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
veterán
válasz venember83 #49460 üzenetére
"Akkor Ariadne kimaradt a buliból."...jól megszervezte a fiúknak.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
venember83
nagyúr
válasz Hasaggymeg #49469 üzenetére
Ja, kemény és állhatatos edzőpartnert is rendelt melléjük.
-
dqdb
nagyúr
-
ludsimon
veterán
válasz venember83 #49470 üzenetére
rétisün:
Én most itt a dohányzásra értettem ezt.
Nincs semmi jó mellékhatása meg semmi ami miatt szívni kéne. Szerintem. Tüdőnek egész biztosan nem egészséges.
De hát aki rászokott azt hallom rohadt nehezen teszik le. Ha le is teszik 1-2-3 év és visszaszoknak. Ezért én gyökerestül szüntettem meg a problémát. Ki se próbáltam.[ Szerkesztve ]
undefined
-
-
Xantomas
őstag
válasz KaraDani #49459 üzenetére
Mennyi lett tisztán a visszaút Szobtól? 1 óra - 55 perc?
15:01-kor csináltam az utolsó farakásos képet, 1x megálltunk fáradt olajat leereszteni, meg WC csészét fotózni.Jó volt ez a kis túra, vörösre sikáltam a vádlimat, mire lejöttek róla az olajfoltok.
Hazaértem, most kicsit megpihentem, és frankón mehetnékem van.A muffin finom volt
Viszont sikerült 2,5 WC-csészét fotózni, szóval megérte az út.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
KaraDani
addikt
válasz Xantomas #49474 üzenetére
Á, az kicsit durva lett volna. 16.32 van érkezési időnek a lapomon. Jó volt hát, a muffint meg egészségedre Dobj meg priviben a dropbox maileddel, aztán kreálom a cuccost. A szembe nap miatt annyi photoshop munkám lesz a képekkel, hogy eltüntessem a sötétséget, hogy jajj. 120 kép készült nálam
[ Szerkesztve ]
-
becuszabi
aktív tag
rii, a testbike-os véleményeket nem kell kész ténynek venni (ahogy azt már sokszor leírták). Haveromat sokáig kiszolgálta egy Firex hajtómű. Agresszív CC-re használta a maga 100 kilójával és nem tört el. Ráadásul ami a Cannondale-ben van, a képen, az egy integrált tengelyes, ami azért mégiscsak erősebb. Egy olyan bringát én is bevállalnék, gyönyörű
Ma nekünk is megvolt egy kis Duna-parti bringázás. Dorog-Párkány-Letkés-Márianosztra-Nagyirtáspuszta-Nagymaros-Szob-Helemba-Esztergom-Dorog. 116 km/kb. 800m szint.
A szél meg...˘^@&#!...khmmm, szóval nagyon kitett magáért. Nagyon sok bringással találkoztunk, ami nagyon helyes. Az viszont egyáltalán nem, hogy a bringás utat a gyalogos-kutyás emberek is elözönlötték. A szerencsére csak majdnem mai termés, -1 vizsla, + egy törött kulcscsont. Nagyon kicsin múlott"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
válasz #56474624 #49479 üzenetére
Nekem az osztottal se lenne bajom, csak tartanák be.
De nem teszik, andalognak, gyerek, kutya össze-vissza-keresztben, ha szóvá tesszük, akkor a "normálisabbak" is csak dünnyögnek. Amikor majdnem elcsaptam a kutyát -mert az hirtelen úgy gondolta, hogy megszaglássza az út másik oldalát is-, akkor még csak annyi se volt, hogy elnézést, vagy bocsánat, vagy valami hasonló....de morgolódás OFF
"Aki szívből él, az élből szív"
-
KaraDani
addikt
válasz becuszabi #49483 üzenetére
Tényleg felesleges morgolódni. Ugyanebben a cipőben jártunk mi is, csengő folyamatosan használatban volt. Aztán meguntuk, kimentünk az útra, ott meg persze minden 3. autós ráfeküdt a dudára, így ezt is hamar meguntuk, kerülgettük inkább tovább a kóválygó embereket állatokat.
-
rii
nagyúr
válasz becuszabi #49478 üzenetére
tök mókás, hogy ahogy próbáltam kideríteni, hogy a cannondale-n belül mi a rákolat lehet a fajtája, altpius vagymi, a PH-s linkek jöttek elő, amikor Integrának linkeltettek kerókat ... (-: minden út a ph-ra vezet? azért jó volna ha nem ....
nem ártana valami stílusos, igényes, extravgáns agyváltós kerót összehozni, ugyanis lakásban lesz tartva .... innen az összes szinte műalkotás
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
becuszabi
aktív tag
válasz DemonDani #49486 üzenetére
Nem is cél az, hogy bármelyik lánckeréken gond nélkül lehessen váltani az egész hátsó sort. Ez a komolyabb kategóriáknál sincs így. Okosan kell használni a váltót (ha már van) és akkor nem fog a lánc hozzáérni a terelőhöz, nem fog keresztben állni, hosszabb élettartama lesz.
Sokan előszeretettel használják az egész sort végig nagytányéron. Ez aztán vagy rendszeres térdfájást, vagy gyors láncelhasználódást eredményez."Aki szívből él, az élből szív"
-
Ariadne
őstag
válasz Hasaggymeg #49469 üzenetére
Naná. Végülis én csak annyit kérdeztem, kinek van kedve jönni. Viccen kívül, nagyon akartam menni, csak elszámítottam, hogy nem vagyok már olyan fiatal, mint egyetemistaként, nem olyan egyszerű felkelni reggel buli után.
KaraDani, dqdb, Xantomas: Nagy gratula mindhármótoknak. Ilyen körülmények között menni az azért húzós, de most legalább biztosan sokat erősödtetek mind. Ne haragudjatok, hogy nem mentem végül...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
rétisün
veterán
válasz venember83 #49489 üzenetére
mint ahogy azokat se, akik elől kistányér, hátul legkisebb lánckerék kombóval mennek....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Manitou
veterán
válasz Hasaggymeg #49467 üzenetére
Nekem is megvolt tegnap az első 22km-em. Nagyrészt erdőben terepen, kicsit dagonya is volt. Aztán utána letoltam még 2,5 óra jégkorizást is
táv: 22,17km
átlag sebesség 14,90km/h
max sebesség: 27,41km/h
szintkülönbség: 85m[ Szerkesztve ]
-
rii
nagyúr
én ezért akarok agyváltósat, mert elől egy tányér elegendő, és amúgy is csak síkon megyek mindenhová.
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Hasaggymeg
veterán
válasz Ariadne #49488 üzenetére
Hát igen,az ember öregszik és választás elé kerül:buli vagy tekerés... ...gonoszkodás kikapcsolva.
(#49492) Manitou...jéééégkorizááás????....miért vagy ilyen ünneprontó,mikor próbáljuk elfelejteni a telet?!
(#49491) becuszabi...nekem inkább a hónapok óta száraz lánc olajért való nyöszörgése okoz szinte fizikai fájdalmat.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
KaraDani
addikt
Tegnapi képek.
Nem szórakoztam velük én, sem inkább szelektáltam, ami nagyon sötét lett. -
DemonDani
addikt
Nyekergő tárcsafék ellen valami gyorstipp?
Iszonyatosan hangosan nyüszít ha nem húzom tövig, így minden megálláskor a fél "falu" idepislog XD elsőm csinálja, de már ripityára szedtem kivettem mind a két betétet finom csiszolópapírral húztam rajta, tárcsát átdörzsöltem de semmi, ugyan olyan gyilkos hangja vanNEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
Muton
addikt
válasz Hasaggymeg #49494 üzenetére
Pedig elég sokan ragadták meg a 4 napos ünnepet, mint lehetőséget egy idei utolsó síelésre/sb-ozásra. Szerintem igazuk is volt, tekerni szinte egész évben lehet ( ). Ha lenne még hozzá térdem, én sem itt küzdenék a széllel, hanem két lesiklás között tolnám a csapolt Zipfert egy hüttében
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
KrAt
veterán
Androidra milyen "tracker" progit használtok? Ha lehet, ne szívja le nullára az akksit fél óra alatt, bár gondolom ez minden proginál adott, nincs különbség..
Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest