üdv!!
Bp-en melyik a legolcsóbb autósiskola minden költséggel együtt? köszi
üdv!!
Bp-en melyik a legolcsóbb autósiskola minden költséggel együtt? köszi
Talán a zebra...
ismerőseim a csigavért mondták. egyiknek állítólag 3 éve 100e-n belül sikerült kihozni (elsőre sikerült minden)
De az 3 eve volt. En 7 eve csinaltam B-t csiganal, akkor is kijott 100k alatt, mert megvolt minden elsore.
Na de azota eltelt par ev.
Zebra olcsóbb.
Ha itt átmész elsőre mindenen, 80 akárhány ezerből kijössz.
[ Szerkesztve ]
ajánljátok is a zebrát vagy inkább csigavér?
mennyivel kalkuláljak bukásokkal együtt kb. 150e ?
Bepötyögtem google-ba, és összeadogattam.
Nekem 81000+15000 jött ki csak a tanfolyam díjára.
Erre rájön 11000 forgalmi, 5.000 kresz vizsga, 6-7.000 orvosi alkalmassági, 4.000 okmányiroda, 6-7.000 EÜ (és esetleg 8.000 EÜ tanfolyam is talán).
Ez így nagyon nem 80.000HUF...
Egyébként még év elején meg lehetett úszni cirka 100.000-ből ha valakinek minden összejön elsőre. De ezzel számolni elég optimista dolog szerintem.
(#10556) coke: igen, 150.000-rel minimum érdemes számolni.
[ Szerkesztve ]
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
ok, köszi
azthiszem a csigavért fogom választani
B jogsi: 66.000Ft.
Ez a kresz tanfolyam díját jelenti (22.000) és a vezetési órák díjat.
Erre jön a kresz vizsga ára (4600Ft.), az alkalmasságit (7000Ft.), az egészségügyit -itt nem kell, sőt, gyakorlatilag felesleges tanfolyamot elvégezni, neten rengeteg oktatóvideó van- (5500Ft.), és forgalmi vizsgadíj (11.000Ft.).
Tehát 66.000+4600+7000+5500+11.000.
Valóban nem 80x, ezért elnézésr, 95 fele van.
Tehát kicsit túlzás 150.000 -ekkel ijesztetgetni, meg lehet úszni ezt 100 alatt is.
És még mindig olcsóbb a zebra a csigánál.
Van zebrajogsi és zebra autósiskola.
Add hozzá még az okmányirodát is, könnyedén 100 felett van a vége.
Ha megbukik egyszer az ember csak a forgalmin (az nem csak a vizsgázón múlik), az +11.000, és nem tudom, hogy mik a jelenlegi szabályok, de úgy emlékszem, hogy be akarták vezetni a kötelező plusz órát, ami már általában nem az 1.000HUF/ óra áron szokott menni.
Könnyedén megcsúszik az az összeg...
Egyébként ez jelenleg ahogy elnézem gyanúsan olcsó iskola.
[ Szerkesztve ]
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
Ha hozzáadjuk az okmány pénzt, kb. pont 100k -re jön ki.
Gyanúsan olcsó? Én itt csinálom, marha korrektek. Azért jöttem ide, mert több ismerős is itt csinálta, mindegyik maximálisan meg volt velük elégedve. A csigáról meg nem
Is hallottam jókat, ez meg olcsóbb is volt, így nem volt kérdés mellyiket válasszam.
Amúgy annak idején a zebra volt az első autósiskola, talán a legrégebbóta ez áll fent. Nem nagy, de családias legalább.
Amúgy a csiga vezetője is a zebrába volt oktató, majd kitalálta, hogy csinál egy saját autósiskolát, majd létrejött az a sokak által dicsért csigavér...
Az átlag árral és egy bukással meg kevés pótórával számolva (és ahogy fentebb elnéztem, az év elején is tapasztalt fejetlenség továbbra is úgy-ahogy fennáll, tehát ha bukik az ember, akkor elég sokat kell várnia vizsgaidőpontra, amiből következik, hogy plusz órákat is kénytelen venni) gyorsan összejöhet az a 150k, hidd el.
Majd ha megvagy 100.000-ből, akkor mondhatod, hogy neked sikerült, de Te se csodálkozz, ha nem annyi lesz a vége.
Kifogsz egy mentősorvost vizsgáztatónak EÜ-n, akkor orvosi diploma is kevés, hogy átmenj. Vannak az embertől független tényezők is a pakliban, ezért a riogatás.
Azt hiszem, azért senki nem fog visszajönni panaszkodni, mert "azt mondtátok 150k, de én 140-ból megúsztam".
Gyanúsan olcsó = a többi jóval drágább.
1 éve elég sok helyen ilyesmi árak voltak, de azóta mindenhol máshol emelkedtek.
Ilyenkor én automatikusan 10x átolvasom az apróbetűt. De ettől még lehetnek teljesen korrektek természetesen.
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
Jó, hagyjuk.
Nekem öszes ismerősöm aki zebrázott 100 alatt, átlagba 94 -ből jöttek ki.
Persze remélem, hogy én is ilyen szerencsével járok, de nyílván tudom, hogy benne van a pakliba, hogy több lesz.
De nem kell azért azokat a bukásokat elkönyvelni, miért ne lehetne átmenni elsőre egy forgalmi vizsgán?
Senki sem mondta, hogy nem lehet, de ne akkor essen pofára az ember, hogy utána néz a pótórák árának, és rájön, hogy új vizsgát tenni bizony min. 13k, meg addig nem árt még venni 1-2 órát (főleg, ha távoli időpontot kapsz), 2 alkalom *2 óra pedig már 8k, szóval azért könnyen tud menni itt a pénz. Nem beszélve arról, hogy a forgalmin sem feltétlenül könnyű elsőre átmenni, sok apró dolgon múlik, még csak nem is kizárólag a tanulón. EÜ-ből is hallottam már gonosz vizsgáztatóról.
Szóval biztos meg lehet csinálni 100 alatt, és ezt be is lehet lőni célnak, de értelmes ember utánajár annak is, hogy mi van, ha nem, és akkor mennyibe lesz még.
Csiga: nem rossz, nem írok le mindent megint (kereső), megfelelő oktatót kell találni, és akkor nincs nagy gond. De ez mindegyik iskolára igaz... a suli az árakat szabja, elmélet helyét adja, meg gyak. óra hossza számít, és kb. ennyi, minden más emberi tényező, hogy épp ki oktat, az meg egy jó iskolánál is lehet rossz, és fordítva.
De elméletet szerintem meg tudja tanulni mindenki akár maga is, szóval az jóformán mindegy (könyv + teszt), EÜ szintén (nem tanfolyamköteles, de érdemes egyszer megnézni egy ilyen bábut, előttem vizsgán srác rossz helyen nyomkodta a mellkasát, ki is vágták - de sok videó meg leírás van neten), gyakorlatra meg érdemes utánanézni, ki-milyen véleménnyel van adott oktatóról. Én csigánál vagyok, pár tippet tudok adni, ha oda kerül a sor.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
zebra és a csigán kívül mást nem is nagyon érdemes nézegetni?
és ha nem az első kettő közül akkor melyiket érdemes nekem?
Járj azért utána másnak is, de jellemzően az embernek egy sulival kapcsolatban van tapasztalata. Ismerős talán a lopakodó jogsinál csinálta.
Nézz árakat (fontos: pótórát is), helyben elvégezhető-e minden (pl. hozzánk csigához jött orvos és nem kellett még ezzel is vesződnöm, van helyben elsősegély tanfolyam), hány oktatóval dolgoznak, mikor indul tanfolyam, hol van képzés, mely tanpályákat használják, esetleg autópark (bár szerintem az kb. mindegy), és ami tán a legfontosabb, az ottani (főleg gyakorlati) oktatókról milyen véleménnyel vannak az emberek.
Én pl. azért mentem csigához, mert jó áron van, volt közelben képzés (indult olyan tanfolyam, ami volt minden nap, így hamar a végére értünk, és nekem ez fontos volt), helyben volt orvosi és elsősegély, sok oktató közül lehetett választani, és hallottam sok pozitívumot is. Pár negatív véleményt is, de ekkora helyen ez elkerülhetetlen szerintem, de mint mondtam, oktatótól nagyon sok függ.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
"Szabad -e megfordulni kijelölt gyalogos átkelőhelyen?
- Igen
- Nem"
Ti mit írnátok?
Meg szabad fordulni.
De miért?
Mert nem tiltja semmi.
Gyakorlómódban a progi megadja a helyes válasz mellett az indoklást is.
Legyen szép napod!
Mert nem tilos, erre mit lehet még mondani?
Gyalogátkelőhelyen és előtte 5m-en tilos megállni, és tilos előzni (főleg, ha párhuzamos közlekedésre alkalmas, és a másik sávban megálltak, neked is muszáj), de amúgy nincs sok megkötés, lehet tolatni, fordulni. Meg nyilván fokozott óvatossággal kell megközelíteni, és gyalogosnak elsőbbséget adni.
Amúgy szerintem érdemesebb sorban szépen végigmenni a kérdéseken, nem csak random feladatsorokat kérni, és ami nem megy, azt felírod (számát), majd visszatérsz rá később.
Itt egy kresz összefoglaló, érdemes lehet átnézni: [link]
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Értem, köszi szépen.
Igazság szerint szinte biztos, hogy megbukok a holnap vizsgán. Nagyon nem volt időm sajnos foglalkozni a kresszel, a tanfolyamon minden órán bent ültem és figyeltem, a könyvet nem tudtam teljesen átolvasni, a teszteket egy hete kezdtem kb., ma egész nap szinte nyomogattam, de 60-62 pontokat írok.
Nem baj, kérek egy pótzvizsgaidőpontot, és nekifekszel jobban...
én ezt nyomattam vizsga előtt: kb 70-80szor végigcsináltam, szépen csökkent a hibák száma és a végén kb már úgy ment, hogy 10/1bukta volt... vizsgán 1hibapont jött össze... ahogy nézem, 1ezresbe kerül, de ahol voltam autósiskolánál, ott benne volt a tanfolyam árában
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Azért megbuktathatnak ugye,ha 3-4-nél többször korrigál az ember pl. párhuzamos hátránál?Ez rémlik,de nem vagyok benne biztos és még abban sem,h mennyi a megengedett korrigálások száma?2-3 vagy jó volt a 3-4?
Köszi!
Hát most már későn jöttem rá, hogy tanulni kellet volna, de a következő vizsgát akkor nagyon megnyomom...
Alszol 4 órát, addig tolod a programot ma estig meg holnap reggel, és jó lesz az, pár egyszerű szabály van a képeknél, ami fontos, a többiből meg nem akkora para bebukni párat, szóval szerintem ezt össze lehet még hozni, főleg, hogy ugyanazok a kérdések lesznek ott is.
Más kérdés, hogy bizony igen csak meg kellene tanulni tényleg, mert kint forgalomban senki sem örülne, ha a hiányos tudás miatt kárt okoznál bárkiben is...
Én könyvet amúgy nem olvastam el, csak pár fontosabb részt, elég volt az oktatás + összefoglaló + a tesztkérdések.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Főleg az útkereszteződéses kérdések a nehezek. Ha villamos is van, az még jobban megnehezíti a válaszadást.
[ Szerkesztve ]
Van-e tábla / lámpa (stop, főút, elsőbbség -> védett / alárendelt út), egyenrangnál jobb-kéz szabály, illetve általában a kanyarodási szabály, gyalogosok, és kb. ennyit kell tudni hozzá, meg a villamos speciális helyzeteit (körforgalomban elsőbbsége van, nem ad jobb-kezet, kölcsönös udvariasság esetén és útszűkületnél mehet elsőnek, meg talán ha mindketten jobbra kanyarodtok, akkor elsőnek megy). Annyira nem vészes.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Nem tudom,de nekem mintha rémlene olyan,h van,amikor nem a villamosnak van elsőbbsége. Nem mondom tutira,de mintha...
Jól rémlik. Ahogy a kolléga írta: tábla/lámpa/rendőr esetén természetesen neki sincs elsőbbsége. Ezen kívül:
1. ha jobbra kanyarodik, akkor elsőbbséget ad a mellőle egyenesen haladó járműnek.
2. ha balra kanyarodik, akkor elsőbbséget ad a vele szemből egyenesen haladó vagy jobbra kanyarodó járműnek.
[ Szerkesztve ]
pl ha egyenesen haladsz, szemből viszont érkezik a balra kanyarodó villamos, ami keresztezi az utadat, akkor neked van elsőbbséged...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Igen,ez a kanyarodós téma rémlett.
Még jó,h már csak a postásra kell várni.
bocs,ha dupla lesz,de az előbb ugyan ezt nem mutatta a fórumban
Aki mostanában igényelt jogosítványt annak mennyi idő alatt jött meg?
Az is írhat aki nem mostanában kapta meg.
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
A villamosos kerdesek a legkonyebbek.
aha, meg a sündőrösök... pedig attól is sokan félnek, de csak néhány szabály vonatkozik rá, amit könnyű megtanulni (legjobbak voltak a 3pontos képek, amin rendőr, villamos, vagy megkülönböztető jelzést használó jármű volt)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Igy van, nem tudom miert felnek attol az emberek. A rendoros kepek meg konnyebbek, a megkulonboztetos megint.
Sikeres kreszvizsgát tettem ma! Hogy hogyan, azt ne kérdezzétek, foggalmam sincs.
Jó, akkor most tanuld is meg az elméletet
Érdemes minél hamarabb oktatót keresni, van, hogy 1-2 hétre tudnak csak adni időpontot. Esetleg lehet párhuzamosan EÜ-t is csinálni, ahhoz is van pár doksim, bár persze ráér (csak épp zavaró, ha már csak ez hiányzik, mert addig nem mehetsz okmányirodába sem, ami meg utána még pár hét).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Nekem anno szerencsére 9 munkanap után meg is jött. Most lett meghosszabbítva, és ez sem tartott tovább.
[ Szerkesztve ]
Most beszéltem az oktatóval, csak jövő hétre tud majd adni.
Eü tanfolyamot nem fogom elvégezni, csak a vizsgát csinálom meg.
Ahogy gondolod, de mindenképp nézz videókat, pl itt [link]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Nah fiúk,senki?
Úgy tudom, hogy bukó, ha "a meghatározott feladatot harmadik javítás után sem képes a megfelelő módon végrehajtani". Szóval kétszer nyugodtan lehet javítani (bár ezt sem igazán értem, mi számít egynek, ha az orrát beljebb hozom, vagy a hátramenet is, vagy...). De szerintem ez is olyan, hogy meg kellett fogalmazni valahogy, de azért érződik az, ha valaki nem tudja rendesen berakni a kocsit a helyére, vagy csak kicsit kell rajta igazítani.
Kanyarodás közbeni kuplungról pedig azt olvasom, hogy bukó, ha "nem biztonságosan kanyarodik, indokolatlanul benyomja a tengelykapcsoló pedált". Én mondjuk továbbra is fenntartom, hogy jobbra kis ívnél 20 alatt mész, és itt lehet csúsztatni kettesben. Indokolatlan, ha nagy ívben kanyarodsz, és mész 30-40nel, akkor ugye minek. De kétlem, hogy pont ez lenne az, amiért valakit meghúznának - csak úgy a szemem elé került most ez is.
De szerdán megyek vezetni ismét, két hete nem voltam, remélem, nem lett azóta rosszabb... rá két hétre meg vizsga, majd azelőtt elmegyek egyszer megint, és reméljük a legjobbakat.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Köszi.Na igen,jó kérdés,h mi számít pontosan korrigálásnak-szvsz hülyeség megadni egy max számot,ami felett már bukta,mert még gyakorlott vezetőkkel is megesik,h nem megy,nem,h egy kezdővel a vizsgáztatóval a háta mögött,persze vmiért meg kell bukni...
Igen,az is lehet,h azért lett megadva,mert az,aki tök fordítva tekergeti a kormányt,mint kellene,azt ezért megbuktathassák.
Csak azért kérdeztem,mert amikor vizsgáztam és tudjátok nem túl jól sikerült megcsinálnom a jobbra hátra párhuzamost.És látták is rajtam,h tudom,h nem jó,de olyan sokat nem tudtam rajta javítani,kicsit szerencsétlenkedtem,majd befejeztem.A vizsga végén a vizsgabiztos mondta is,h nem érti,h h ment olyan rosszul,ekkor azért az oktatóm egy kicsit ellenpontozott:"én se értem,10-ből 10x-er megcsinálja,h 10 centire van a szegély".
De szerencsére ezért nem buktam meg,csak megjegyezte.És erre lennék kíváncsi,h a jóindulata miatt vagy látta,h ment jól,csak az nem és ezért még átengedett?
Tudom,h így nem nem igazán lehet megmondani,ahhoz ott kellett volna lenni,csak mégis,na...
Sziasztok!
Az elsősegély vizsga mennyire szokott komoly lenni? Újraélesztés meg stabil oldal megy, a könyvet átfutottam párszor. Szívóznak nagyon vagy engedékenyek?
Köszönettel!
szerk.: hopp, nem válasz akart lenni, elnézést!
[ Szerkesztve ]
Mikor hogy, mikor én voltam az előttem lévők kb. fele bukott, a velem bejövők mindketten. Ennek ellenére szerintem nem volt szívatós, az egyszerű kérdésekre könnyen lehetett válaszolni. Állítólag a mentő(s?)tisztek valóban szívatósak (az enyém nem az volt).
ui.: egyszerű kérdések => mind az volt, nem volt semmi extra, pl. a velem lévők nem tudták mi a teendő epilepsziás roham esetén vagy ha savat iszik valaki. Az egyik a bábú hasát nyomogatta, a másik bele sem nézett a szájába.
[ Szerkesztve ]
Legyen szép napod!
Nekem is azt mondták (még ott helyszínen is, míg vártunk), hogy vizsgáztató függő, és azért ki lehet fogni rosszat. De ha képben vagy, és látják rajtad, hogy tudod, akkor nagy baj nincs, de ahhoz tényleg érteni is kell valamennyit, nem csak átfutni a dolgokon.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Tudnátok mondani nekem valami jó, autó vezetés gyakorlására alkalmas, kies területet, ahol nem cirkálnak 24/7 a sündőrök? Akár valami elhagyatott magánterületet, ahova szabad a bejárás. Leginkább betonos út, de ha átlagon felüli állapotú földút, az se baj. Pesten, vagy környékén (környéke alatt értve leginkább Gödöllő, Kistarcsa, Kerepes, Fót, Csömör, Mogyoród, stb.)
"Nem tudom, hányas a kabát nekem, Kakaógengszter rég a nevem, mint az a napközis, ki jól lakott..."
Új köztemető 200Ft vagy mennyi autós belépési díj, aztán ott bent lehet cirkálni. Hátrány, hogy 0 forgalom, jóformán semmi kresz nem kell hozzá (majdnem mindenhol kétirányú jobbkezes utcák, nyilván), de iránytartást, kanyarodást, pár manővert lehet gyakorolni, vagyis inkább az alap dolgokat...
Külvárosi kerületek amúgy vonzóak, bár néha van arrafelé is rendőr, illetve a másik parám, hogy mi van, ha belénk jönnek / én nézek el valamit, ott aztán lehet magyarázkodni, se biztosítás, se jogsi, nem lenne túl szerencsés. Én ezért idegenkedek leginkább a forgalomban történő vezetéstől.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.