Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#10351) mefistofeles válasza jerry311 (#10350) üzenetére

:DD :DD

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#10352) harry válasza mefistofeles (#10347) üzenetére


harry
veterán

Ja igen, nem mondtam, hogy mindkét srác alatt céges autó / dízel volt :D Na ha majd lesz kellő rutinom akkor meglátom, de őszintén szólva én sem feltétlenül tartom biztonságosnak, meg tényleg nem kifejezetten használ a kocsinak (pl. mellékutcában is lehet menni 50-nel, csak minek, ha úgyis mindjárt lámpa / elsőbbségadás / gyalogos). Meg akár a sofőr, akár más hibázik, nehezebb reagálni rá, hiszen gyorsabban mész / korábban érsz oda / közelebb haladsz esetleg / egyebek.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10353) jerry311 válasza harry (#10352) üzenetére


jerry311
nagyúr

Ennyi erővel ki se menj a lakásból... :U

(#10354) harry válasza jerry311 (#10353) üzenetére


harry
veterán

Azért ne sarkítsunk... csak azt mondom, hogy vannak fokozatok, nyilván ha valaki gyorsabban megy olyan helyen, ami kevésbé belátható, nincs sok hely navigálni, szűkebb, ott könnyebben koccan (akár saját, akár más hibájából). Pl. ha a másik szabálytalan, és nem ad jobbkezesben elsőbbséget, sem mindegy, hogy gyorsan szaladsz-e bele, vagy amúgy is lassabban mész, és még esetleg idejében meg is állhatsz.

Úgy általánosságban véve azért nem vagyok ellene, mert én is élveztem az utazást, és sok szituációban nem is jelent veszélyt, de azért vannak neccesebb helyzetek - és ne mondjátok, hogy nektek sosincs :U De, ha valaki ért hozzá, és másban nem tesz kárt, hát felőlem csinálja.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10355) Carlo009


Carlo009
tag

Még gyalogosan is adódnak veszélyes helyzetek, nemhogy kocsival. Sokszor megyek a zebra felé és látom közelednek az autók, de nem tudom eldönteni, hogy vajon megáll a zebra előtt vagy nem! :F
Ha már nagyon lassít, akkor egyértelműbb, hogy megáll, de még így is félek lelépni a járdáról. Akkor jó, amikor rendőr vagy fényvisszaverő mellényt viselő tanuló táblával leállítja a forgalmat, iskolánál, sporttelep közelében, akkor biztonsággal át lehet menni.

(#10356) Bati0501 válasza Carlo009 (#10355) üzenetére


Bati0501
őstag

Pár napja volt,h jöttünk hazafelé a vezetés után,és ahogy megyünk a buszmegálló felé van egy olyan zebra,ahol egyszerre van zöld a gyalogosoknak és az egyik oldalról lekanyarodó autóknak.Na megkapjuk a zöldet,nekünk szemből jön egy rendőrautó-a kanyarodó sávból...a zebra másik oldalán meg egy néni,aki nem indult el rögtön a zöldre,de még jól is tette,mert ha elindul akkor vagy egy jó méterre ment volna el az orra előtt a rendőrautó ~30-al... :U
Szóval a rend őre "nagyon" türelmes és előzékeny volt...
Ezzel csak azt akarom mondani,h mindenki ember-még ha szolgálatban is van-szóval mindig észnél kell lenni.

(#10357) jerry311 válasza Bati0501 (#10356) üzenetére


jerry311
nagyúr

Tovabbra is allitom, hogy mutasson barmit is egy tabla vagy lampa: elsobbsege annak van, akinek megadjak. Aki meg kisebb, az 2x is gyozodjon meg rola, hogy megkapja-e.

(#10358) Bati0501 válasza jerry311 (#10357) üzenetére


Bati0501
őstag

Én is ezt vallom,h akinek megadják... :K Csak az a durva egy kicsit,h rendőrautó+fényes nappal 12-kor+város közepe...ja,am azt kihagytam,h persze nem használta a jelzéseit,mert,ha használta volna,akkor nem írnám persze le...

(#10359) Stauffenberg válasza Bati0501 (#10356) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Én azt az elvet vallom, hogy úgy kell a forgalomban részt venni (gyalog és kerékpárral szintén), hogy te vagy az egyetlen aki ismeri a szabályokat meg az etikettet, rajtad kívül mindenki idióta.

Ha gyalog vagyok és nekem zöld a zebrán akkor SOHA nem indulok el anélkül, hogy körül ne néznék, hogy jön-e valami hülye aki bunkóságból vagy figyelmetlenségből (pl: elvakítja a nap) el akarna ütni.

Volt már olyan, hogy álltam az út szélén és egy srác nem nézett körül, kilépett mert neki zöld és erre a jeges úton besodródott a zebrára egy autó. A srác szerencsére megúszta azzal, hogy felült a motorháztetőre, de gondolj bele mi van ha nagyobb sebességgel jön és nem tud megállni és a srácot kivasalja.

De bringával is voltam már olyan szituációban, hogy a kereszteződésben nekem volt zöld, de valami bunkó barom majdnem elcsapott. Nagyjából 10 centiméteren múlt, hogy elsodorjon.

Szóval mindig abból kell kiindulni, hogy mások az életedre akarnak törni és inkább te gondolkodj helyettük is.

(#10360) harry válasza Stauffenberg (#10359) üzenetére


harry
veterán

"Nagyjából 10 centiméteren múlt, hogy elsodorjon."

Az ilyeneket húzd meg / törd le a tükrét, hátha kiszáll, és lehet vele beszélgetni ;]

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10361) mephi666


mephi666
nagyúr

1órája végeztem a forgalmin: néhány hibaponttal, de meglett :B (tipikus kint maradt index, apróbb figyelmetlenségek)

oktatóm mondta, hogy ma én voltam a 4. a vizsgabiztosnál és előttem 3/3bukott :( gondoltam rá korábban, hogy veszek neki valami jobb italt, amit sikeres vizsga után adok oda neki és talán ez hozott ma szerencsét, mert ott lapult a táskámban egy üveg jó meggypálinka :D barátnőm feleslegesnek tartotta, de jobban érzem így magam: láthatóan örült neki, mert szvsz nem mindenki köszöni meg így a munkáját

alig 2hónapja meg sem fordult a fejemben, hogy ennyi idő és meglehet a forgalmi... azt hittem, hogy október-november környékén... talán

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#10362) Carlo009 válasza Stauffenberg (#10359) üzenetére


Carlo009
tag

Egy kérdésem lenne: Útkereszteződésben zebránál gyalog megyek, ha zöld nekem a lámpa, akkor láttam, hogy a mellettem bal oldalamon levő a zebrával párhuzamos úton a kocsik, amik jobbra akarnak fordulni (tehát keresztezik a zebrát, ahol megyek), egy időben zöldet kapnak. Azt tudom, hogy ilyenkor nekem van elsőbbségem, a kocsiknak meg kell állni a zebra előtt. Ha még nem léptem rá a zebrára, akkor is elsőbbségem van?

(#10363) Kakumix válasza Carlo009 (#10362) üzenetére


Kakumix
senior tag

Ha neked nincs pirosod (lámpa, rendőr), akkor elég jelezned, hogy át akarsz kelni a zebrán, még nem is kell lelépned, már meg kellene kapnod az elsőbbséget. Ez persze csak a könyvekben van így :W

ui.: A kanyarodó autóval szemben egyébként is elsőbbsége van a(z egyenesen tovább haladó?) gyalognak, zebra nélkül is.

[ Szerkesztve ]

Legyen szép napod!

(#10364) mefistofeles válasza Stauffenberg (#10359) üzenetére

A jelenlegi viszonyok között szinte érthető ha így gondolkodsz de ez pont ellentétes a közlekedés alapelvével és az az igazság, hogy ha mindenki így venne részt a forgalomban akkor egyszerűen lehetetlenné válna a haladás! Alapból a kollektív bizalom elve alapján folyik a közlekedés ami azt jelenti, hogy úgy kell autóznod, (biciklizned) hogy feltételezed a többiek is tudják és betartják a szabályokat!
Gondold végig ha pl. egy főúton úgy mész, hogy minden kereszteződésnél lelassítasz vagy lefékezel hátha valaki eléd vág akkor ezzel borzasztóan feltartanád (csúcsforgalomban lehetetlenné is tennéd) a közlekedést! Azt kell feltételezned, hogy mindenki tudja és betartja a szabályokat! Tudom ez meredeken hangzik a mai közlekedési morál mellett de másként egyszerűen nem működik!

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#10365) jerry311 válasza mefistofeles (#10364) üzenetére


jerry311
nagyúr

Alapbol ugy is kozlekedik mindenki, mintha mindenki mas is tudna a szabalyokat.
De ettol fuggetlenul olyan figyelemmel kell kozlekedni, mintha senki sem akarna betartani a szabalyokat.

(#10366) mefistofeles válasza jerry311 (#10365) üzenetére

Az a probléma, hogy a figyelem önmagában nagyon kicsit számít hisz (jó esetben) az az alap, hogy figyelsz mikor közlekedsz! A közlekedés szempontjából csak a fent leírt elv az elfogadható a mai városi közlekedés zsúfoltsága miatt!

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#10367) jerry311 válasza mefistofeles (#10366) üzenetére


jerry311
nagyúr

Ertsd jol...
Ugy kell kozlekedni, hogy meg tudd oldani a masok figyelmetlensegebol vagy tudatlansagabol esetleg ugyetlensegebol adodo balesetveszelyes helyzeteket.

(#10368) mefistofeles válasza jerry311 (#10367) üzenetére

Na ez a lehetetlen!
Nagyon szerencsés ember vagy ha te még nem láttál egyetlen olyan ütközést sem ahol a figyelmes és szabályos autós nem tudta elkerülni a balesetet!

[ Szerkesztve ]

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#10369) jerry311 válasza mefistofeles (#10368) üzenetére


jerry311
nagyúr

Nekem eddig egesz jol sikerult.
Egz kivetellel, amikor egy teherautos ramhuzta a gepet, mert kerult valamit a belso savban. Na akkor nem volt menekulesi utvonalam mellole a kulsoben es meghuzta a bal oldalat az autonak, meg letorte a tukrot.

(#10370) mefistofeles válasza jerry311 (#10369) üzenetére

Látod? Pedig figyeltél nem?
Vannak olyan sofőrök akik 1 millió kilómétert mennek baleset nélkül de ettől még nem az ő esetük a tipikus de szerintem ezt te is tudod!

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#10371) Kakumix válasza jerry311 (#10369) üzenetére


Kakumix
senior tag

Nekem nem megy. ~2 éve vezetek, de 2x jöttek belém hátulról anélkül, hogy hirtelen fékeztem volna és egyszer pedig az előttem álló hölgy 1-es helyett hátramentet kapcsolt lámpaváltásnál :)
Szerintem nem az én hibám volt egyik sem, bár a belémtolatásnál, ha lett volna hely mögöttem elkerülhettem volna, mert vagy 2 métert tolatott egyre gyorsulva mire "utolért" :)

Legyen szép napod!

(#10372) Stauffenberg válasza Carlo009 (#10362) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Mivel a jogsit csak most kezdem, ezért számomra ebben az esetben ez a logikus:

A gyalogosnak van elsőbbsége ha már rálépett a zebrára, mert a gyalogátkelőhely felfestésén akar átkelni és ez egyenrangú azzal, mintha lámpa nélküli átkelőhelyen lép rá.

Az irodánktól nem messze minden nap átjövök egy ilyen kereszteződésen, de bizalmatlan vagyok, mert vannak itt olyanok akik rálépnek a gázra, hogy a gyalogosok elé vágva átérjenek (spórolnak vele 20-30 másodpercet, cserébe szabályt sértenek és veszélyeztetik a gyalogosokat). Szóval mielőtt rálépek a zebrára mindenképpen körülnézek, nem megyek át ész nélkül abban bízva, hogy minden autós hajlandó betartani a szabályokat.

(#10373) Stauffenberg válasza mefistofeles (#10364) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Nem arról beszéltem, hogy a forgalmat akadályozva beszari módon megyek. Hanem, hogy a legtöbb közlekedési helyzetben (pl: kereszteződés ahol jobbkéz szabály van) azt feltételezem, hogy a másik ember hülye és nem tudja melyik a jobb és bal keze.

A legtöbb koccanásos baleset pont ebben a helyzetben történik, mert túlságosan bíznak a másik ember képességeiben. Aztán meg kiszáll mindenki, jöhet az ordibálás. És hiába vagy te az ártatlan aki szabályosan közlekedett, elkerülhető lett volna ha eleve feltételezed a másikról, hogy nem adja meg az elsőbbséget. Később érsz a célodhoz 2 másodperccel, mert egy picit higgadtabban érsz be a kereszteződésbe, hogy legyen időd megállni ha valamelyik pöcs neked akarna menni vagy bevágni eléd.

Említettem a zebrát. Rálépek, TUDOM, hogy nekem van ekkor elsőbbségem, de attól még nem mászok be az út közepére ha nem vagyok biztos benne, hogy megáll az autó és át is enged. Az estek 90%-ban lelassít, int, villant és tudom, hogy átmehetek, mert jelezte a szándékát. De sokszor megesik az is, hogy a bunkó baromnak esze ágában sincs még csak lassítani sem... én meg vagy félreugrok vagy kivasal.

Csak ennyit akartam kifejezni azzal, hogy jobb hülyének nézni a másikat, mint bízni a szabályos vezetésében. Ezt azért is mondom, mert szoktam kerékpározni Budapesten és nagyobb forgalmú utakon városon kívül is (nem a járdán és nem is bringaúton ha nincs tiltás). Az autósok sokszor észre sem vesznek... reggel azért mert álmosak, este azért mert fáradtak. Na meg sokszor le is szarnak, nem izgatja őket ha leszorítanak az útról. Volt már olyan nem egyszer, hogy hatalmas pocsolya tarkította az utat, én lassan gurulok át rajta, erre a paraszt rám rántja, hogy lefröcsköljön. De volt olyan aki direkt le akart szorítani árokba, meg ilyenek.

Szóval az autósok nagy gecik tudnak lenni. A bringás múlt azért jó, mert megtanulod, hogy ne csak a saját szabályos vezetésedre koncentrálj, hanem MINDEN helyzetben felismerd a kiutat és próbálj élni vele ha beüt a baj. Sokat számít ha ezzel el tudsz kerülni egy balesetet.

(#10374) dudika10 válasza Carlo009 (#10362) üzenetére


dudika10
veterán

Az elsőbbség megadása azt jelenti, hogy Te gondolkodás nélkül folytatod azt, amit csinálni akarsz.
Ha benned felmerül az, hogy neked lassítani kéne mert mi van ha nem áll meg, akkor nem kaptad meg az elsőbbséget.
Ha én gond nélkül elférek előtted az autóval és Te gond nélkül át tudsz menni, mintha ott se lettem volna, akkor nem volt elsőbbséged, mert nem volt helyzet, amiben lehetett volna.
Persze ez így sarkítva van egy picit, értsd jól...

Az az autós, amelyik átvág a zebrán nagy gázzal, és megakadályoz Téged az átkelésben, az szabálytalan.

Természetesen vizsgán az a helyes magatartás, ha megállsz, kiszállsz az autóból, átkíséred az öregnénit ha át akar menni ha nem, majd visszaszállsz, és indulsz. :D
A vizsga nem arról szól, hogy tudsz-e biztonságosan közlekedni, mennyire uralod az autót és hasonlók... :N

[ Szerkesztve ]

Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.

(#10375) Kakumix válasza Stauffenberg (#10372) üzenetére


Kakumix
senior tag

Nem kell lelépnie a járdáról, már az előtt meg kell neki adni az elsőbbséget, mikor kinyilvánította a szándékát, hogy át akar kelni. :)
Vagyis a KRESZ-ben még a szándék kinyilvánítása sincs benne, csak annyi, hogy elsőbbsége van, azt meg kell adni és kész.

KRESZ 43. §
(1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik.

KRESZ 21. §
(5) A gyalogos az úttesten a kijelölt gyalogosátkelőhelyen, ha pedig a közelben kijelölt gyalogosátkelőhely nincs,

a) lakott területen levő főútvonalon az útkereszteződésnél (a járda meghosszabbított vonalában), valamint a menetrend szerint közlekedő jármű megállóhelyén levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között (a járdasziget teljes hosszában),

b) egyéb helyen bárhol,

a legrövidebb áthaladást biztosító irányban mehet át.

(6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.

(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.

A 6-os bekezdés kiemelt mondata, már csak a baleset után érdekes, amikor a helyszínelőnek meg kell állapítania, hogy a gyalogos mennyire okolható a balesetért - ill. természetesen minden gondolkodó lénynek e szerint kell eljárnia - , de az autósnak akkor is meg kell adnia az elsőbbséget.

[ Szerkesztve ]

Legyen szép napod!

(#10376) jerry311 válasza Stauffenberg (#10372) üzenetére


jerry311
nagyúr

Nem, a gyalogosnak ugyanugy elsobbsege van, mint neked egy foutvonalon a mellekutvonalrol erkezovel szemben.
Ugye, nemcsak ugy van elsobbseged az alsobbrendu uton kozlekedovel szemben ha mar bedugtad a kocsi orrat a kresztezodesbe...
Erdekes lenne. :U

[ Szerkesztve ]

(#10377) dudika10 válasza jerry311 (#10376) üzenetére


dudika10
veterán

Ha beveszed a sebességet az egyenletbe, akkor de, neked is pont ugyan úgy van elsőbbséged. :K
Nem jöhet ki úgy eléd, hogy neked reagálnod kelljen a megváltozott helyzetre (persze ez csak papíron igaz, hiszen így senki nem jutna ki soha egy mellékutcából...).

Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.

(#10378) Kakumix válasza jerry311 (#10376) üzenetére


Kakumix
senior tag

Nagyon jó példa, sajnos nekem eddig ezt nem sikerült ilyen egyszerűen megfogalmaznom, a vezető ismerőseimnek, akik mindig a lelépéssel jöttek.

[ Szerkesztve ]

Legyen szép napod!

(#10379) Stauffenberg válasza jerry311 (#10376) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Jó, nem kell rálépnie a gyalogosnak a zebrára, de a lényeg az, hogy a gyalogosnak van elsőbbsége és én is ezt mondtam.

Belém általános iskolában és középiskolában is azt nevelték "gyalogos és kerékpáros KRESZ" oktatáson, hogy az átkelési szándékot akkor jelzed ha rálépsz a zebrára kislábujjal. Jó persze életszerűtlen, mert már azzal jelzed, hogy átkelnél ha oda állsz ez tény. De például lámpa nélküli zebrán Budapesten sokszor nem engednek át, néha akkor sem ha már félig bemásztál az útra. Helyette csak kapsz egy adag anyázást meg ha van szerencséd akkor egy égő cigaretta csikket is rád pöckölnek, jelezve, hogy vagy ülj autóba, vagy takarodj el a közterületről egy épületbe.

De mint mondtam a KRESZ szövegét nem tudnám idézni, még csak most iratkozok be 23 éves fejjel tanfolyamra.

(#10380) harry


harry
veterán

Megfontolva ezt a dinamikus vezetés témát, tetszene nekem is :) Láttam példát a sportosabb, ám figyelmes/szabályos menetre is, ez egész korrektnek tűnik. Persze kicsit jobban fogyasztja a kocsit, de valamit valamiért. Mindenesetre tanulóként egyelőre kár ezzel foglalkoznom :D

Ma vezettem megint, egész jól ment, talán már a 12. alkalom volt. Kétszer is fel kellett hajtani valami gyorsforgalmi útra (nem autópálya ez, Kispesten, M5 belvárosi szakasza talán :F ilyen 70 körüli tempóval mennek errefelé), na itt még kell figyelnem a besorolásnál, nem túl hosszú a gyorsítósáv, majd buszsáv, majd külső forgalmi. Olyan szempontból talán jó, hogy a buszsávba beállni annyira nem vészes, onnan meg már csak átcsorgok valamikor, bár nem feltétlenül szokták ezt elősegíteni.
Néha tényleg meglepődök embereken :D Múltkor (máshol), gyökér taxis előzött be (beállva valaki után 2.nak előzni, ráadásul), mindezt azért, hogy megálljon előttem, hogy balra menjen. Láttam már előttem olyat is, hogy a bringást kerülte ki valaki, hogy aztán előtte bevágva jobbra lekanyarodjon, gratulálok.

Ma is, 30-as övezet felé közelítünk szemből (nem rákanyarodva), itt már nem nyomom neki, minek, de ketten azért csak bepofátlankodnak, ráadásul körforgalommal indul, ahol jóformán úgyis meg kell állni... ilyenkor, ha látom, hogy dugja ki az orrát, szívesen ráhúznám meg gyorsítanék kicsit, maradjon csak a seggén, csak egyrészt nem venné jó néven az oktató / v.biztos, másrészt annyira nem is szabályos. Na nem mintha mindig indexelnének, anélkül meg jóformán megtehetném.

Na mindegy, később, több rutinnal bizonyára megyek majd gyorsabban is, és akkor kevesebb ilyenek lesznek, de másfelől meg, mindig lesz valami nyomorék, aki úgyis ki akar előzni, azzal meg nem nagyon lehet mit csinálni.

Ma kétszer is megfogta a forgalmat vonat, nem volt még ilyen, egész sokat vártunk a kocsisorban. No nem baj, legalább láttam ilyet is. Persze itt is volt valami szerencsétlen előttünk, aki ráállt a másik seggére folyton, nézegette mi van elől, már-már fordult volna meg, ott nyomorékoskodott. Amikor meg megindult a sor, lefulladt :D

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10381) Bati0501 válasza mephi666 (#10361) üzenetére


Bati0501
őstag

Hadd gratuláljak Neked! :K :D :R
Nagyon nehéz volt?Vizsgáztató milyen volt?

(#10382) Carlo009 válasza Kakumix (#10375) üzenetére


Carlo009
tag

Kösz! Ha bringával megyek, azzal ugye nem mehetek át a zebrán, csak ha tolom?

Mephi Gratulálok én is! :R Hány napra küldik ki a jogsit vagy érte kell menni az Okmányirodába? Ott kell még külön befizetni csekket?

Egyedül menni kocsival, szerintem meggondolandó, amikor oda adják a jogsit. Érdemes faterrel vagy az ismerősök közül olyannal menni a kocsival, aki már vezetett és helyismerete is van.

(#10383) mephi666 válasza Bati0501 (#10381) üzenetére


mephi666
nagyúr

hát para az volt rendesen: hétfőn valami kritikán aluli volt a teljesítményem, görcsöltem egész nap a kedd miatt, aztán szerencsére este voltam olyan fáradt, hogy 10-11körül kidőltem, mert reggel4kor ahogy felébredtem, nem bírtam már visszaaludni :B az a durva, hogy vizsga előtt tettünk azért egy kört a városban és közben sík nyugodt voltam... aztán fél óra várakozás a közlekedésfelügyelet épülete előtt (ez kb 3 cigi volt), totál kész voltam, de indulás után megint lehiggadtam... túlparáztam nagyon... párhuzamos parkolás előre (amitől mindig féltem, mert a jobb elejét nem érzem a kocsinak igazán a mérete miatt) simán ment 1 korrigálással, saroktolatás, balra hátra elsőre tökéletes volt, viszont szemből nem akart menni, ami elvileg a legegyszerűbb :DDD ...2-2 korrigálás kellett hozzá... jó volt, mert olyan útvonalat kaptam, amin jártunk csomószor és tudtam, hol van 30/40-es szakasz, stoptábla vonallal, egyirányú utca, egyenrangú kereszteződés

a vizsgáztató jó fejnek tűnt, de ahogy végeztünk, elmondta az eredményt, kielemezte a hibáimat, adott pár tanácsot, majd le is lépett... oktató is kérdezte, hogy milyennek tűnt: mondtam, hogy nagyon rendesnek... mire: "ő a legkeményebb, akit csak kifoghattunk... nem hiába buktak előttem már 3/3an" :B

összességében nehéz volt, de főleg amiatt, hogy túlaggódtam... lényegében ha kizárja az ember a kocsiban a +1 embert és figyel a környezetre, a közúti jelzésekre, betartja a szabályokat és bekapcsolódik a forgalomba, akkor nem lehet gond... kiemelte nálam is előtte/utána, hogy fontos, hogy beilleszkedjünk a forgalomba, majd ez meg is valósult :K

#10382: most intézi a suli a papírokat a közlekedésfelügyelettel (tegnap adtam nekik meghatalmazást), elvileg pár napon belül mehetek érte hozzájuk... az okmányiroda neccesebb, mert szept18-ra volt legközelebbre szabad időpont, tehát szűk 2hét múlva fizetek náluk egy utolsót, fotózkodok és akkor már csak várni kell a jogsira...

mennyi idő is ez? 3-4hét alatt küldik majd postán? olyat hallottam, hogy helyben megcsinálják, de ezt nem akartam elhinni

fura nagyon, hogy az elmúlt 2hónapban heti 1-2-3-4 alkalom volt amikor vezettem és most szabadok a délutánok :) ...de közben megnyugtató érzés, hogy képes voltam rá és minden elsőre sikerült (a végösszeg pedig kb 180ezer az okmányirodával, alkalmasságival és néhány óra plusszal együtt, amit nem bánok)

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#10384) Stauffenberg válasza harry (#10380) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

"Láttam már előttem olyat is, hogy a bringást kerülte ki valaki, hogy aztán előtte bevágva jobbra lekanyarodjon, gratulálok."

Ennél már csak az a jobb amikor magát majdnem összetörve vadállat módjára előzget egy seggarc akit még néhány piroson keresztül folyton utolérsz nyugalmas tempóval. Egy dolog, hogy valaki szeret lendületesen vezetni és nem érdekli a fogyasztás sem. Csak van amikor ezzel már másokat veszélyeztet.

Volt már velem olyan (utasként éltem át), hogy a hülyegyerek minket előzött nagy tempóval, majd elénk bevágva elszámította magát, megugratta magát az útpatkán, majd egy ügyes rántással már fejtetőre is állt.

Üres útszakaszon, bérelt pályán nyomja a béna manővereit ha akarja, de sosem fogom megérteni miért jó egy zsúfolt útszakaszon versenypilótásat játszani.

(#10385) Carlo009 válasza mephi666 (#10383) üzenetére


Carlo009
tag

El tudom képzeni milyen öröm lehet ez! 180 ezer Ft? Ez baromira sok pénz! Valaki mintha 120 ezret mondott volna, de biztosan tévedek akkor. Milyen alkalmassági kellett hozzá?
A pávot tudom micsoda, de azt hiszem elég itt a háziorvostól papírt kérni.

Most lehet, hogy blődséget kérdezek, de valahol lehet olyan autósiskolát választani, ahol automata váltós kocsik vannak? :F Akkor nem kell küszködni a kuplunggal és a sebességváltóval. Csak két pedál van benne és ezeket csak jobb lábbal kell nyomni. Minden esetre gyakorolni dízel kocsival könnyebb és minél kisebb, annál jobb.

(#10386) mephi666 válasza Stauffenberg (#10384) üzenetére


mephi666
nagyúr

nem egyszer előztem így komplett sorokat, mert összeállt a sietős nép a belső sávban, én meg a külsőben láttam, hogy piros, így szépen gurítottam a kocsit mondjuk 3asban alapjáraton, aztán mire odaértünk, adhattam is hozzá a gázt, amazoknak egy része meg tuti újra pirosat kapott, mire elindulhatott volna :B oktató is erre nevelt, hogy nem éri meg ész nélkül gyorsítani-lassítani lámpák közt, mert fogyasztásnő, fékbetétek jobban kopnak és balesetveszélyesebb is, ha rámászik az ember az előtte levőkre :K

#10385: van szerintem itt-ott automataváltós kocsi is, de azért illik megtanulni manuális váltóval is... előtte kicsit paráztam tőle, de pár alkalom után meg lehetett szokni

háziorvoshoz kell menni alkalmasságira: vérnyomás, szemvizsgálat meg 1-2 alap dolog pár percben... kb 6ezer ft-ért :(

#10387: gondolom úgy értette, hogy indokolatlanul ne tartsak fel senkit és próbáljak igazodni a megengedett sebességhatárhoz mindenhol... az egy dolog, hogy szinte mindenhol az 50 helyett megy a nép 55-60-nal, de párhuzamos közlekedésre alkalmas úton ezért jó volt nekünk a külső sáv

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#10387) dudika10 válasza Carlo009 (#10385) üzenetére


dudika10
veterán

Tűzbe nem tenném a kezem, de úgy emlékszem, hogyha automatán tanulsz és vizsgázol, akkor utána is csak automatát vezethetsz (míg manuálisnál mindkettőt).
Nem tudom, hogy ez kinek éri meg.

Se a kis autóval se a dízellel nem értek egyet. Mindennek van előnye és hátránya is ugyan úgy. Nem jelenteném ki, hogy ez vagy az jobb gyakorláshoz.

mephi666: "haladj a forgalommal"
Ahány ház annyi szokás. Tőlem annó azt kérdezte a vizsgabiztos (50-es úton, jobbról balról előztek már),, hogy miért megyünk majdnem 50-nel, tán sietek valahova? :))

[ Szerkesztve ]

Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.

(#10388) tboldi válasza Carlo009 (#10385) üzenetére


tboldi
nagyúr

Viszont ha automatával tanulsz és vizsgázol, akkor csak arra kapod meg jogsit. Lehet, hogy könnyebb és kényelmesebb, de mi van, ha mondjuk a jövőben a céges autó manuális lesz? :)

Az árakról meg annyit, hogy területfüggő. Budapesten egy óra vezetés <2000 Ft, míg itt Mosonmagyaróváron 3400. Nekem kb. 150-160k lesz a vége elsősegély nélkül (még kismotornál csináltam, nem tudom, hogy most mennyi). Illetve szeretném - még a korhatár felemelése előtt - megcsinálni a B125-öt is, az még egy 60-ast dob a végösszegen.

[ Szerkesztve ]

(#10389) dudika10 válasza mephi666 (#10386) üzenetére


dudika10
veterán

Persze, ez a logikus, csak leírtam, hogy engem annó "megintettek" a szabályok betartásáért, és a forgalom nem túlzott feltartásáért.
A megfelelő vizsgatempó olyan 38km/h körül lehetett, amiért forgalomban az ember sűrű villogást és dudálást kapna legfeljebb, de hát T betű volt a tetőn...

Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.

(#10390) jerry311


jerry311
nagyúr

Ugye lakótársam most tanul és itt kicsit mások a szabályok. Ha van a kocsira, meg a kormánynál ülő emberre biztosítás, akkor lehet menni kvázi jogsi nélkül, feltéve, hogy az anyósülésen van egy legalább 3(?) éve vezető ember. Ez utóbbi lennék én. Max. szólni tudok, hogy gáz van, de pedáljaim nincsenek és a biztonsági öv is kötelező, tehát nagyon még a kormányzásba sem tudok belenyúlni. Eddig 50 órát* vezetett oktatóval és vagy 25-30-at saját autóval. (Itt Angliában. Magyarországon egyszer már túljutott egy sikeres rutinvizsgán. Egyébként jövő hét kedden forgalmi vizsga.
Én nem engedném át, nemhogy egyedül vezessen.
Az meg, hogy érzéke sincs hozzá és be sem ismeri csak hal a tortán. :U
Csak a mai nap:
1, garázsból kitolatás ok. Nézem, megy az első hátsó ablaktörlő. 4 napja nem esett eső.
Figyeld a párbeszédet:
- Mi ez? - kérdem én és mutatok a szélvédőre. Átsuhan az ablaktörlő.
- Mi mi?
Várok, amikor indul az ablaktörlő, akkor újra mutatom, hogy:
- Hát ez.
- De mii?
- Talán az ablaktörlők, első és hátsó. Minek megy?
- Jaaa, észre sem vettem.
:W
2, Rendszeres ledadogások és néha lefulladás, 1-2 hetente egyszer megvan a padka is. A gépjármű úton tartása hirtelen, rántás jellegű kormánymozdulatokkal történik. Kuplungkezelés kb. olyan, hogy automatába sem ültetném szívesen, pedig ott aztán nehéz szétkúrni a kuplungot. Azt már meg sem merem említeni, hogy néha több mint fél percet várunk egy 50-60-nal közeledő autóra, míg máskor úgy hajt ki eléjük, hogy én nem csinálnám meg egy sportosabb autóval több 10k km tapasztalattal.
Ültem már durva vidámparki eszközökön, de egyetlen egynek sem sikerült úgy felkavarni vagy görcsbe rántani a gyomromat, mint fél óra autózásnak Eszter sofőrködésével.
Ha szólok, elintézi annyival, hogy hát ez azért van mert még tanuló.
:W :W
3, Parkolás...
Minden órán legalább 3x leparkol a tanuló autóval, ettől függetlenül halvány fogalma sincs róla, hogy mikor merre kellene tekerni a kormányt. Arról sincs, hogy ha jobbra előre bemegy valahova és onnan balra hátra akar kijönni, akkor esetleg figyeljen már az autó jobb elejére, hogy ne vigye el a másik autót.
Egyik nap szólta, hogy a parkolóban is balra tarts van. Na ezt olyan szigorúan vette, hogy az első bal kanyarnál meg is húzta az autó bal oldalát egy betonoszlopon.
:W :W :W
4, Hazafelé Eszter kérdez:
- Ha jobban nyomom a gázt, akkor előbb kell felváltani?
Nézek bambán, én ugye a fordulatszámokban gondolkodom ha váltásról van szó. Kurvára nem érdekel, hogy 5 vagy 15 másodperc alatt érem el a váltás fordulatszámát, ha megvan a számomra kényelmes fordulat, akkor váltás. Pörögnek a fogaskerekeim, hátha kitalálom mifaszt akar a csaj...
- Ugyanakkor váltasz fel, kb. valahol 2500-3000 közt. (1.7 CDTI Opel)
- Hát de hamarabb elérem azt a fordulatszámot és akkor hamarabb kel váltani. - tehát nem sikerült kitalálni mire gondolt a kérdéssel.
- Jaaaa, hogy úgy... Igen.
UI: még reggel egy emelkedőn megkérdezte miért nem gyorsul 4-ben ugyanúgy, mint sík terepen.
:W :W :W :W

Az ilyen vezetésekkel eltöltött idő közben gyakorlatilag exponenciálisan nő a születésnapjaim száma.
Úgy érzem az utolsó pillanatom egy autóban, amit ő vezet, az lesz amikor leadja a tanuló jogosítványát, hogy megkapja a véglegest.

* Ez jelenlegi árfolyamon több, mint fél milka és ahogy én érzem még nincs vége. Bár az oktató sokat dicséri :Y , hogy mennyivel jobb mint a többiek. Milyenek lehetnek a többiek??? :Y :Y :Y

(#10391) Tomi0703 válasza mephi666 (#10383) üzenetére


Tomi0703
őstag

gratula. en vizsga elott 3 alkalommal voltam. pont elotte levo 2 nap es a 3-ik a vizsga elott. annyira szarul ment, de tenyleg. aztan elotte mikor mentunk (vizsga elott) egesz jol ment es tok megnyugodtam. aztan beszallt a biztos is de tokre nyugodt voltam. meg is lett. bar a vegen beparaztam, hogy nem mert 2 percen keresztul a hibakat magyarazta (igazabol csak a korulnezest stb.).
nekem 2,5 het alatt jott meg a jogsi.

(#10390 ) jerry311: hogy van ez arrafele? tanulojogsi? mivan? :D

(#10392) jerry311 válasza Tomi0703 (#10391) üzenetére


jerry311
nagyúr

Az.
Sikeres KRESZ vizsga után kérsz egy jogsit és kapsz is.
Azzal lehet oktatóautóba ülni, már ha akarsz, mert hát nem kötelező oktatóval tanulni.
Gyakorolhatsz a saját autóddal is, ha van rá biztosításod és ül melletted egy gyakorlott vezető.
2 évig érvényes, addig le kell tenni a forgalmi vizsgát vagy meg kell hosszabbíttatni.

(#10393) Tomi0703 válasza jerry311 (#10392) üzenetére


Tomi0703
őstag

azta... es hany orat kell venni? vagy ez nincs is megszabva? ha ugy erzed, hogy jol mesz akkor mehetsz vizsgazni? mennyivel kerul ez tobbe mint itthon?

(#10394) Kakumix válasza Carlo009 (#10382) üzenetére


Kakumix
senior tag

Ha nincs kerékpárút-átvezetés felfestve a zebra mellé, akkor nem kerékpározhatsz át a zebrán - akkor sem a zebrán, hanem mellette felfestett átvezetésen. Egyébként nem is kerékpározhatsz a járdán, így a zebrához sem érhetsz oda :). A járdára felfestett vagy kiépített "kerékpárút" - elvileg - a zebra mellett jelölt/felfestett kerékpárút-átvezetéssel rendelkezik.

Szóval, ha elvi a kérdés, akkor a válasz egyszerűen és egyértelműen: nem.

Ha meg egyébként is a járdán kerékpározol a KRESZ-t megszegve (12 éves kor felett), a zebrán átgurulás, már nem oszt és nem szoroz. Van pár útvonal, ahol én is a járdát használom. Például keskeny út mellett széles és gyalogokkal ritkán ellátott járda, ahol természetesen a gyalogokkal előzékenyen viselkedve - akár beállva az ő tempójukhoz (pl. ha ketten elfoglalják a 2m széles járdát nem csengetek rájuk) - haladok és a zebrán csak akkor gurulok át, ha szabad jelzésem van és autó nem érkezik vagy elsőbbséget ad. Ez azt is jelenti, hogy a zebrához közeledve, attól már 20-30m-re vizsgálom, hogy egyedül, vagy autóval együtt érek-e a zebrához és lassítok, keresem a szemkontaktust az autóssal és ha az jelzi, hogy elsőbbséget ad, akkor megyek, egyébként megállok.

szerk.: nem kerékpározhatsz a járdán: elfelejtettem, hogy ez nem igaz, mert, ha az úttest alkalmatlan a kerékpáros közlekedésre vagy ott tilos, akkor felnőttként is kerékpározhatsz a járdán. De, hogy mi minősül alkalmatlannak, arról nem sikerült többet kiderítenem.

[ Szerkesztve ]

Legyen szép napod!

(#10395) jerry311 válasza Tomi0703 (#10393) üzenetére


jerry311
nagyúr

Nincs megszabott oraszam.

Kakumix
Jardan kerekparozni 12 eves kor felett sem tilos. Megfelelo korulmenyek eseten es a vonatkozo szabalyok betartasa mellett lehet jardan tekerni.

(#10396) Stauffenberg válasza Kakumix (#10394) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

"ha az úttest alkalmatlan a kerékpáros közlekedésre vagy ott tilos, akkor felnőttként is kerékpározhatsz a járdán. De, hogy mi minősül alkalmatlannak, arról nem sikerült többet kiderítenem."

Gumiszabály, mint az "aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon" és így már simán rád húzzák a vízes lepedőt akkor is ha vétlen vagy a balesetben.

Lásd itt: [link]

Egyébként ha az útszakaszról ki vannak tiltva a kerékpárosok akkor egyértelmű, másik esetet meg csak példával tudom bemutatni, mert olyankor én is járdára térek: Az út szűk, egyirányú és egy busz vagy troli is csak úgy fér el a parkoló autók között, hogy figyelnie kell nehogy elvigyen magával pár tükröt. Van nem egy ilyen szakasz Budapesten.

[ Szerkesztve ]

(#10397) Bati0501 válasza mephi666 (#10383) üzenetére


Bati0501
őstag

Egy kicsit én is izgulok a hétfői vizsga miatt,addig még megyek egyszer szombaton 2 órát vezetni,meg közvetlenül a vizsga előtt.Én is a parkolástól félek a legjobban.
Ilyen az ember szerencséje,a legszigorúbbat kapja ki./Még jó,h ezt nem a vizsga előtt tudtad meg/

Carlo009: ha automatával vizsgázol,akkor csak automatát vezethetsz hivatalosan.Szóval ez tök értelmetlen,mert nem az USA-ban élünk...

(#10398) Carlo009 válasza dudika10 (#10387) üzenetére


Carlo009
tag

Ez csak az én véleményem, hogy a dízellel könnyebb menni, mert az egyik ismerősünk benzines kocsijába beleültem és mellékúton próbálgattam elindulni, megállni. Sokszor lefulladt vagy pedig rángatott. Utána egy haver VW dízel golfjával próbáltam elindulni és sokkal simábban ment. Már a kuplungpedál kb. a fél útján elkezdett indulni az autó a dízelnél. Olyasmit mondott a benzines kocsi gazdája, hogy valami kerek tárcsák forognak az autóban és ezek vannak elkopva benne. Akkor lehet, hogy ugyanilyen könnyű az elindulás benzines kocsival is, aminek a pedálja jól van beállítva.

(#10399) harry válasza Kakumix (#10394) üzenetére


harry
veterán

Az hozzá tartozik, hogy ez lakott területen belüli útra vonatkozik, és max. 10km/h sebességgel lehet menni a járdán. És persze zavarni sem lehet a gyalogosokat.

Carlo009: azért 1 benzines autóból ne következtess általánosan, főleg, ha ki tudja, milyen állapotban van...

[ Szerkesztve ]

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10400) tboldi válasza Carlo009 (#10398) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nekünk egy 1,3-as benzines WagonR-ünk van, ami már 8 éves és van benne ~16000 km (nem elírás, tényleg 16000, tehát még bejáratva sincs) és most egy 1,5-ös dízel Renault Modus-szal tanulok.
A Modus a kuplungot elengedve egyből elkezd megindulni, míg a WagonR+ lefullad. Tehát kopástól függetlenül is ugyanez történik. Benzinesnek egy kicsivel nagyobb gáz kell elinduláskor, mint a dízelnek. A Suzuki könnyebb, úgyhogy nem hinném, hogy az a teljesítménybeli különbség sokat számítana (talán a nyomaték miatt van ez).

Én mondjuk jobban szeretem a benzinest, mert sokkal pörgősebb és a gyorsítás is "gyorsabb".

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.