Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#10301) qfm


qfm
senior tag

Beköszönök már én is, ha már rátaláltam erre a topicra. Én is most tanulok vezetni. A kresz+eü 2 hét alatt lement vizsgákkal együtt, szóval sokáig nem húzták. Most tartok 6 vezetés óránál, amiből 1.5 rutinon volt, 3.5 pedig forgalomba. Egész jó vezetni, bár vannak nyűgösebb dolgok (biciklisek, úton átrohanó gyalogos, nagy forgalmú sávba átsorolás), de azért tetszik. Egy astra H-t nyúzok, a kocsi kellemes, ha valaki ilyenbe gondolkozik, csak ajánlani tudom.

(#10302) Snooker válasza qfm (#10301) üzenetére


Snooker
senior tag

Én is Astra H-val vezettem a forgalomban (kombi), viszont a rutint G astrával. Egyébként én ki se mentem a tanpályáról míg a 10 rutinórám lenem telt

(#10303) qfm válasza Snooker (#10302) üzenetére


qfm
senior tag

Nálam ez úgy nézett ki, hogy első alkalommal kimentünk rutin pályára. (akkor még ő vezetett, hisz akkor találkoztunk) Kérdezte vezettem e már, pár alap dolgot amit tudni kell. Mondott pár szót a kocsiról, utána az alapokat kipróbáltatta velem: fékezés, váltások, csúsztatott haladás, kanyarodás, kezelőszervek, stb. (fél óra ment el vele). Utána a hátra lévő 1 óra forgalomba volt már, ki a városból, el a szomszéd településig, körforgalom, egyenrangú kereszteződés, vissza a városba, be a belvárosba, és vissza a találkozó helyre.

Következő alkalmat már eleve úgy kezdtük, hogy én vezettem ki a rutin pályára, ott 2 parkolás, 1 emelkedő, 1 Y, és utána megint forgalom.

Ma pedig el a belvárosba, utána kimentem rutin pályára, ott sok parkolás, Y-ok, emelkedő (1 óra elment vele), utána ki forgalomba, és vissza a találkozó helyre.

Néha meglep mennyire bízik bennem, mert én még eléggé figyelek mindenre a forgalomba a kevés tapasztalat miatt, de azért jó. Minél hamarabb megszokom ezt a sok dolgot, annál jobb.

[ Szerkesztve ]

(#10304) Tomi0703 válasza mephi666 (#10283) üzenetére


Tomi0703
őstag

errefele (veszprem) nekem:
10 k kresz tanfolyam
4,6 k vizsga
eu tanfolyam ingyenes
eu vizsga 6,5 k
vezetes: 2 k *30= 60000
vizsgadij: 11 k
orvosi alkamassagi: 6,8 k
okmanyiroda: 4 k

SUM: 102900

persze akkor ennyi ha az en kozepsulimba jarsz. ha nem akkor gyakorlat 2,5 k/ ora kresz tanfolyam 20 k. de meg igy is ez a legolcsobb.

(#10296 ) Snooker: en a csalad toyota hiace- at hajtom. :D meg papa opel astrajat. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#10305) Snooker válasza Tomi0703 (#10304) üzenetére


Snooker
senior tag

A hiace jó lehet, én hasonló járművek közül eddig csak chrysler voyagerrel mentem, és tetszett :)

(#10306) harry válasza mephi666 (#10295) üzenetére


harry
veterán

11k a forgalmi, és ugye ebben a vizsgában vannak a mindenféle manőverek is.
Én majd a családi Focust tervezem vezetni, kihaltabb helyen már próbálgattam, pár különbség van, de nem vészes, kicsit majd gyakorlok vele, és jó lesz. Illetve hosszú távú tervek között szerepel a saját autó, valószínűleg egy Opel Astra F lesz.

Kormány: rákérdeztem ma, azt mondta, hogy alapvetően nem baj, ha csúsztatom a tenyeremben, de az is igaz, hogy a vizsgabiztos nem feltétlenül szereti (ahogy az egykezes / tenyeres, stb. megoldásokat sem), szóval megpróbáltam figyelni rá, hogy kísérjem visszafelé is. Szóval elvileg semmi különös, de nem árthat figyelni rá.

Hungaroringes téma: nekem alapvetően nagyon tetszene egy ilyesmi, szerek minél több helyzetet megismerni, érdekel, hogy mi van, ha 70-nél kell rántani a kormányon, padlóféket kell nyomni, stb., szóval olyasmik, amik kifejezetten tiltottak normál gyakorlásnál.
Más felől, nem biztos, hogy kezdő jogsival érdemes egyből nekivágni, biztos érdekes lenne így is, csak szerintem több értelme van, ha van már az embernek benne némi gyakorlata, rutinja, mintsem zöldfülűként kipróbálni, aztán lehet csak kidobott pénz lesz, vagy csak egy szórakozás, de nem hasznosul sok minden belőle még.

Díjak csigánál: [link]
- 29 elmélet
- 39 gyak (utána pótóra 2k / 45p)
- 7k elsősegély tanfolyam (ami amúgy ugye, fakultatív, de nem rossz dolog)
- többit amúgy is tudjátok

[ Szerkesztve ]

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10307) Tomi0703 válasza Snooker (#10305) üzenetére


Tomi0703
őstag

hat legeloszor furcsa volt mivel nagy. toyota corollaval tanultam vezetni. az sem volt azert olyan kicsi auto de ez ugye nagyobb. tukorbol kell tolatni vele es ez meg szoktalan.

(#10308) Snooker válasza Tomi0703 (#10307) üzenetére


Snooker
senior tag

Nekem tetszett a voyager, jó volt, hogy magasabb helyről látom a forgalmat.

harry, te milyen autón tanulsz vezetni?

[ Szerkesztve ]

(#10309) Tomi0703 válasza Snooker (#10308) üzenetére


Tomi0703
őstag

persze, osszessegeben sokkal jobb. nekem is tettszik, hogy magasan ulokstb csak elsore sok minden fura volt. egy baj van vele... nem lehet elegge hatratolni az ulest... :D eleg magas vagyok es kicsit kenyelmetlen :D de majd ezt is megszokom... :)

(#10310) harry válasza Snooker (#10308) üzenetére


harry
veterán

Opel Astra G, 1.4 benzin, 5 ajtó, ezüst és légkondis, kb ennyit érdemes tudni róla :)

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10311) Dyrtyho válasza harry (#10310) üzenetére


Dyrtyho
senior tag

Az a jó az Opelekben, hogy azokat viszonylag könnyű vezetni, szóval azokon tényleg jobb betanulni a vezetést, igaz, hogy én a tervezett nyári Kreszhez képest bizonyos okok miatt csak őszön tudom elkezdeni, de remélem ,hogy most végig is tudom majd csinálni, nem úgy mint 2éve

best regards, egy fórumozó blogger

(#10312) Snooker válasza Dyrtyho (#10311) üzenetére


Snooker
senior tag

Hogy érted, hogy viszonylag könnyű vezetni ? :D

(#10313) Dyrtyho válasza Snooker (#10312) üzenetére


Dyrtyho
senior tag

Az Opel Astrákat könnyü vezetni, állítólag, mert én még nem tapasztaltam sajnos, mert odáig el sem jutottam, de az egyik rokonom szerint az Astrákat elsőre sokkal könnyebb vezetni mint pl egy Volvot, vagy egy Fordot

best regards, egy fórumozó blogger

(#10314) Snooker válasza Dyrtyho (#10313) üzenetére


Snooker
senior tag

Egyébként tényleg ideális tanulókocsi az Astra.

(#10315) harry válasza Dyrtyho (#10313) üzenetére


harry
veterán

Valóban könnyűnek érzem, bár nincs összehasonlítási alapom, nem tudom, másik kocsit nehezebb-e vezetni, de ezeknél a mai autóknál szerintem már nincsenek olyan nagy különbségek úgysem. Vagy legalábbis nálam nem igazán volt szempont a kocsi oktató választásnál sem, legfeljebb annyira, hogy ne legyen túl kicsi (meg mondjuk ne egy 6 méter hosszú kombi legyen, mert amúgy lett volna lehetőség erre is :D ).

[ Szerkesztve ]

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10316) Dyrtyho válasza Snooker (#10314) üzenetére


Dyrtyho
senior tag

Én ezért is akarok majd jövő nyáron venni egy használt Opel Astra F-t, mert az nem csak ideális tanuló kocsi, hanem első autónak is tökéletes, és olcsóbbak hozzá az alkatrészek

best regards, egy fórumozó blogger

(#10317) Stauffenberg válasza harry (#10315) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Rólam tudni kell, hogy igazi pesti gyerek vagyok, nekem itt nem lett volna lehetőségem, hogy ismerőstől tanuljak vezetni. Viszont egész nyarakat töltöttem nagypapámnál falun olyan 15-16 éves koromig és ő már 13 évesen azzal toszogatott, hogy nem lehet élni autóvezetési tudás nélkül. :D

Szóval beültünk a Wartburgjába (volt kétütemű, majd később egy négyüteműje) és a falu határában elkezdett tanítani. Arra emlékszem, hogy a legelső alkalommal állandóan lefullasztottam az autót és nem tudtunk elindulni, ezzel elment egy nap. Aztán jött a bácsikám aki felvilágosított, hogy nagyapám Wartburgjának totál szar a kuplungja, ő azért tudja vezetni, mert már megszokta a lába. Aztán mondta, hogy mire figyeljek és másnap már sikerült egyesben elindulni. Annyira örültem, hogy kicsit kövérebb gázt adtam a kelleténél és úgy meglódultunk, hogy nagypapám elkezdett visítozni, hogy "ne ennyire ne ennyire, állj meg"! :D :DDD

Aztán jött a négyütemű Wartburg. Az már sokkal simábban, halkabban járt, nem volt olyan mocskos üzem, mint az előző. Általában nagyapám szőlőjébe mentünk ki vele, de kukorica földje is volt egy elég nagy, szóval magánterületen, nem forgalomban mindig én vezettem. Szerettem.

Meg az emlékeimben úgy él a Wartburg, hogy hatalmas csomagtér és hatalmas utastér. Amikor mentünk szüretelni akkor végtelensok szerszámot és 7 rokont el tudott nyelni. :)

Azóta meg csak nagybátyám Suzuki Swiftjét vezettem, de azt is csak magánterületen és az nem volt sok. 30-40 méteres távok. Apáméknak meg sosem volt autója, szóval már várom azt, hogy forgalomban vezethessek meg várom, hogy megvehessem a saját autómat (remélhetően a Skoda Octavia II lesz az).

(#10318) bandus


bandus
veterán

újra visszatérnék a vezetésgyakorláshoz. tud-e valaki jó oktatót ajánlani, lehetőleg budán a xi. kerület közelében, és lehetőleg 2-es focus-szal? :) csak ennyi lenne a kritérium :D

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#10319) Tothgera30 válasza dudika10 (#10268) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Ahogy a benyomott kuplunggal való kanyarodást is például. - Nekem annyi maradt meg anno hogy a vizsgabiztos a sikeres forgalom vizsga után hozzám szegezi a mondókáját, miután behúzta a hibavonalkát: "Uram. Azt nem tudom hogy 60-al városban miért nyomja be a kuplungot, és közben miért van a jobb keze a váltón!?" Nem mertem mondani hogy gyorsítani akartam, és feljebb kapcsolni, mert ugye városon belül nem kéne olyan tempót diktálni :DDD .

Bár ismerőseim/rokonaim és a saját tapasztalatom az hogy ha magabiztos a driver, úgy áll hozzá hogy ő ezt tudja, nem ideges, akkor sikerül a vizsga. Nekem "B" kat forgalmi vizsgán volt még egy olyan hibám hogy elsőbbséget adott egy autó, én pedig, szinte körültekintés nélkül elfogadtam és mát kettesben gyorsítottam is az Astrát. Persze ezt is megemlítette a vizsgabiztos, de mivel eléggé jól vezettem már akkor is, csak kissé gyorsan, és lendületesen, így sikerült elsőre. De aki meg betartott minden kis szabályt, viszont tökölt, vagy nem tudott döntésre jutni egy kereszteződésben, azt meghúzták ahol tudták.

ui.: Témához visszatérve, azóta persze én is üresben gurulok a kereszteződések felé. Bár ott is nehéz volt megszokni, mert akkoriban az itthoni gyakorolgatások során apám/nagyfater is úgy mutatta hogy lassítás előtt üres, és nem visszaváltogatunk, meg végig nyomva tartjuk a tengelykapcsolót.

[ Szerkesztve ]

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#10320) harry válasza Tothgera30 (#10319) üzenetére


harry
veterán

Nekem a tegnapi volt eddig a legsiralmasabb, nagyjából 10 percenként követtem el elég nagy hibákat, nem is tudom, mi volt, de valahogy nagyon nem ment... Remélem holnap nem lesznek gondok. Főleg azért zavaró, mert a múlthéten már-már úgy éreztem, hogy egész jól mennek a dolgok, sokat helyeselt, kevés baki volt. Elkönyvelem rossz napnak, aztán ez van, mindenesetre tanulhatok belőle.

Meg az a bajom, hogy úgy általában, kicsit gyorsabban megyek a kelleténél talán, vagy túl gyorsan akarok cselekedni, felvenni a forgalom tempóját, stb. Mármint még persze a szabályos határokon belül maradva, de tanulókocsihoz (és olykor a tudásomhoz) képest gyorsan, és ez nem jó. Csak hát, az ember ahhoz van szokva, ezt láttam, amikor utaztunk, ezt látom a többi kocsin is - tanulókocsit viszont még nem nagyon láttam testközelből, hogyan is kell annak közlekednie. Persze, mondja az oktató, hogy lassabban, de azt meg túl lassúnak érzem olykor, és kicsit félek ettől az indokolatlan lassú menettől (mint ez is esetleges hibalehetőség), vagy a forgalom feltartásától. Azt hiszem, erről gyorsan le kell szokni, szép nyugodt tempóban kell autókázni, időben lassítani, nem kapkodni a váltóval, és akkor nem lenne gond, jók lennének a kanyarok ívei, lenne időm mérlegelni a helyzeteket, stb. Csütörtökön megpróbálok erre jobban figyelni, jóformán direkt lassan menni (ismét csak értelmes keretek között, nyilván nem 30-cal 3 sávos főúton), aztán lesz, ami lesz, ha túl lassú, akkor passzolok :D De hátha sikerül eltalálnom, amit mindig mondani szokott.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10321) Tothgera30 válasza harry (#10320) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Nekem is ez volt a hibám, túl gyorsan mentem, mindig felvettem a forgalom ritmusát. Városban 50-60 simán megvolt, és 3. helyett, már 4.-ben voltam, ezt egy 1.4-es 8 szelepes Astra F-el, ami rohadt lomha gép volt, persze szervó és klíma se volt még. Emlékszem hogy volt egy csaj aki lassan vezetett, persze másik oktatónál, és más autóval. Egyszer pont forgalom vizsgánál a sárgánál megállt, úgy gondolta hogy már nem fér át, a mögötte levő autós meg hátulról szépen belement. Ekkor a vizsgát fel kell függeszteni, és új vizsgát kell kérnie a vizsgázónak, saját költségén. Ez így is volt/lett, akkor, pedig még talán átmehetett volna. De vannak ilyen sztorik, hogy vizsgán később kanyarodott le a kis csaj, erre az oktató felhúzta magát, és bevitte egy olyan helyre ahol tudta hogy tuti meg fog bukni, annak rendje és módja szerint úgy is lett. Szóval a lényeg hogy ne izgulj, ha izgulsz, kapkodsz, elb@szod, valahol meg kell találni azt a pontot ahol nem mész se gyorsan, és nem is tökölsz.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#10322) mephi666 válasza harry (#10320) üzenetére


mephi666
nagyúr

mi láttunk másik tanulóautót: szombaton felmentünk pályára, ő meg ott döcögött előttünk... oktatóm erre: "nézd már milyen jelzés van rajta, ezt ne hagyjuk már, nyomjuk le" :DDD körültekintés, index, másik sáv, aztán intenzív gyorsítással azonnal 130nál jártunk :B ...rohadt szokatlan volt, hogy utána lakott területre már vagy 70 fölött akartam bemenni, mert borul még ilyenkor a sebességérzetem... tábla előtt lassítottam rendesen 50alá, de akkor meg mintha álltunk volna...

nekem még ma és hétfőn lesz 1-1 órám (szerintem már a maival megvan a kötelező, de kis gyakorlás nem árt) ...tegnap nekem is akadt pár bakim: mindkettő apró figyelmetlenségből... akkor szokott ez lenni, ha úgy érzem, hogy már megyeget rendesen, témázgatunk és valami elmarad... pl lámpánál elfelejtem visszarakni 1esbe meg hasonlók és csodálkozok miért nem indul :B az a bajom még, hogy lassúnak érzem bizonyos helyzetekben magam: belvárosban van csomó szűk utca, ami nem is egyirányú és 50méterenként egyenrangú kereszteződés... elvileg 50 a megengedett, de jó ha 10-20-al eldöcögök... persze kereszteződéseknél házak, bokrok, sövények, hogy véletlenül se lásd be jobbra az utcát, csak akkor ha a kereszteződés feléig elgurulsz... itt szinte folyamatosan 1es, kuplung, fék, körültekintés, elindulás... csomó helyzetben nem is tudom eldönteni, hogy felrakjam 2esbe, aztán váltogassak minden induláskor/megálláskor, vagy inkább lassabban és végig 1? :U

belém már szerencsére "belém nevelte", hogy ne törődjek más sebességével, csak magammal... a hibáimból meg folyamatosan tanulok: kikerülést jelzek mindenhol, körültekintés is egyre nagyobb, szerinte ha figyelmes leszek vizsgán, akkor nem lehet gond :K én mégis parázok kegyetlenül (kedd lesz a nagy nap)

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#10323) jerry311 válasza mephi666 (#10322) üzenetére


jerry311
nagyúr

Az 50 csak a megengedett legtobb, ha a forgalmi helyzet ugy kivanja, akkor nem kotelezo annyival menni. Marpedig ha tenyleg 50 meterenkent utca van, akkor ott teljesen felesleges gyorsulasi versenyt jatszni a kovetkezo jobbkezesig. Mondjuk, 2-be azert illik felvaltani, szerintem, de hat ugye ehhez nem kell gyorsan menni.

(#10324) harry válasza mephi666 (#10322) üzenetére


harry
veterán

30-as övezetben én is így szoktam menni, 20 körül, kettesben, sarkoknál lassítva, még van annyi lendület, hogy tovább tudjak menni, de adott esetben meg is tudnék állni. Feljebb nem szoktam, és nem is igazán van értelme váltani.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10325) mefistofeles válasza harry (#10320) üzenetére

Ha még több idő kel egy bizonyos szituációban ahhoz, hogy eldöntsd mit kell csinálni akkor feltétlenül lassabban kell menni. Hiába 50 a megengedett városban, ha bizonytalan vagy akkor nem szólhat az oktató 35-40 nél sem! Az rossz oktató aki enged gyorsabban menni mint amit a tudásod, rutinod megenged!

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#10326) mefistofeles válasza mephi666 (#10322) üzenetére

Ha az oktatód beléd nevelte, hogy ne törődj más sebességével akkor nagy a gáz! Városban forgalomban nem szabad (és nem is tudod) figyelmen kívül hagyni a forgalom ritmusát sebességét. Ehhez neked is alkalmazkodnod kell!

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#10327) mephi666 válasza mefistofeles (#10326) üzenetére


mephi666
nagyúr

ja, de mondjuk 2x2sávnál a belsőben inkább 60nal mennek... mi meg döcögjünk a külsőben 50alatt kicsivel, legyünk szabályosak, mert forgalmin elvágódhatok emiatt :K utána meg az én pénztárcám bánja, ha nyomom neki... (tudom, hogy alkalmazkodni kell, de az 50 akkor is 50... akinek nem tetszik, előzzön meg)

#10323: az alapjárat 2esben olyan 20környékén van... úgy érzem, arról szólna 1-1 ilyen szakasz, ha felváltogatnék, hogy: indulás-2-fék-kuplung-vissza1be-indulás-2-fék-kuplung-stb ...mindez folyamatosan :) így meg indulás-döcögés-lassítás...

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#10328) mefistofeles válasza mephi666 (#10327) üzenetére

Az alap, hogy amíg tanulsz sose menny gyorsabban (inkább lassabban) a megengedettnél! Simán meghúznak vizsgán! De később élesben csak rosszul járhatsz ha beléd rögzül, hogy leszarod mi folyik körülötted.......

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#10329) harry válasza mephi666 (#10327) üzenetére


harry
veterán

Nem kell azt visszatenni 1-be, nekem erre mindig azt mondja, 1-est csak akkor, ha megállunk (vagy nyilván, ha valamiért nagyon lelassultunk, 10 alá), de 10-20 között is el tudsz menni 2-ben, az egy dolog, hogy indulásnál 1-ből 2-be 20 körül kapcsolunk. De, kérdezz rá, próbáld ki. Illetve, ha neked jó úgy, akkor jó, csak mi így szoktuk, 2 a haladási sebesség.

mefistofeles: jó, de egyelőre a vizsgára készülünk, és itt igenis le lehet szarni, ha mögötted türelmetlen a paraszt, mert ő nyomná, mert profi, meg siet, meg amúgy is hülye tanuló.
Itt, mint már mondtam is, természetesen nem az indokolatlan lassú menetről beszélek, de ha nekem, oktató kocsival, 40-nel kényelmes (értsd: biztonságos) menni főúton, akkor így járt, ha nem tetszik, előz (úgyis fog...). Nem beszélve arról, hogy az a bizonyos "forgalom tempója" azért nem feltétlenül szabályos vagy biztonságos, főleg egy gyakorlatlan tanulónak.
Majd ha lesz jogsi, akkor lehet más lesz a helyzet, bár akkor is azt mondom, hogy nem kell gyökér módjára tolni neki, csak azért, mert épp nincs senki előttem főúton. Ha mindenki 60-nal megy (előttem-mögöttem), akkor valószínűleg nem fogom tartani az 50-es tempót, mert a sok szerencsétlen itt is nekiállna előzgetni, mert 'menni kell', aztán az ismét nem feltétlenül biztonságos.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10330) mefistofeles válasza harry (#10329) üzenetére

Természetesen nem a hülyékre gondoltam hanem a forgalom normális ritmusára! Arról meg, hogy neked a 40 a kényelmes arról pont azt írtam, hogy annyival kell menni. Ha a 35 akkor a 35! Nem szabad (az oktató nem is engedheti) hogy gyorsabban menny, mint amit még kontrollálni tudsz!
Azt hiszem kissé félreértettétek amit írtam (vagy én fogalmaztam rosszul). Amíg tanulsz természetesen csak te és az oktatód számít DE az sem jó ha ez rögzül mert pl. egy fővárosi forgalomban egyszerűen félre fognak tolni ha 40-el mész!

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#10331) mephi666 válasza harry (#10329) üzenetére


mephi666
nagyúr

ja, lényegében meg is állunk kb a kereszteződések közepén, mert baromi szűk 2irányú+egyenrangú utcák vannak mindenfelé és jobbra teljes mértékben beláthatatlanok... szemből haladva már kényelmes volt 2esben durván 30-al, mert akkor a jobbra eső utcákba messze be lehetett látni :K de másik oldalról tényleg meg kellett állni mindenhol, hogy megadhassuk az elsőbbséget az esetleges érkezőknek :K így elpörgött 1600körül a motor 1esben és nem kellett másodpercenként váltogatni

az meg mindennapos, hogy beállok 50re, 2sávos út, középen záróvonal, forgalom elől elzárt terület és úgy előzgetnek rám index miegymás nélkül :U szép dolgokat lehet látni és annyira keresni sem kell...

ja meg az tetszik, amikor jönnek szemből, de a robogós a felezővonalon nekiáll előzni... kérdem az oktatót, hogy "ez mennyire szabályos?" mire: "kezdjük ott, hogy smkp-al 40 lenne neki a megengedett, mi meg megyünk 50-el" (arról nem is beszélve, ahogy/ahol előz)

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#10332) Carlo009 válasza harry (#10329) üzenetére


Carlo009
tag

Ha nagyon lelassul az autó, akkor 1-esbe kell váltani vagy 2-essel lehet továbbmenni?
Lehet, hogy már rángatna 2-esben és ezért be kell nyomni a kuplungpedált, utána lehet gyorsítani. Ez persze függ attól, mennyire lassul le a kocsi szerintem.

(#10333) harry válasza Carlo009 (#10332) üzenetére


harry
veterán

A 'nagyon lelassul' nem túl konkrét :) Ma voltam, valahogy úgy néztem, hogy 10-re lassulás után még különösebb gond nélkül tudtam gyorsítani és tovább menni 2-esben, ez alatt inkább még picit lassítanék, és váltanék közben 1-be. Hozzáteszem, én ilyen sebességek mellett szoktam csúsztatni a kuplungot, tehát jellemzően jobbkezes utca előtti lassításnál, és fekvőrendőrön.

Kicsit jobb a kedvem amúgy, a mai vezetés már aránylag jól ment, kisebb bakik voltak talán, a keddi mélypont után jól jött pár pozitív tapasztalat.

Majd 24-én megyek vizsgázni, az még 3.5 hét, a 15 alkalomból van még 4... vagy ritkítok, vagy egy kis szünet és később megyek többet, vagy veszek 1-2 pótórát. Mondjuk már kezdődik egyetem is, szóval annyi lehetőségem sem lesz eljárni mint eddig, de szerintem megyek amikor tudok, heti 2 legalább, aztán meglátom, legfeljebb megyek pluszba is, abból baj nem lehet, árban sem oly sok plusz.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10334) Carlo009 válasza harry (#10333) üzenetére


Carlo009
tag

Igen értem, ha már nagyon lelassul akkor 1-esbe kell tenni és ott csúsztatni kell a kuplungot. De, ha kicsit gyorsabban kell menni és kettesbe kell váltani (vagyis a sebességváltókart viszintesen hátra kell húzni), utána ha megint lassaban kell menni, akkor ezt 2-es fokozatban is lehet elvégezni vagy ezt csak 1-esben? :F
Tehát, hogy ne rángasson a kocsi. 1-esbe még nem lehet visszatenni, 2-esben meg rángatna, akkor 2-esben lehet kuplungcsúsztatást csinálni?

(#10335) mephi666 válasza Carlo009 (#10334) üzenetére


mephi666
nagyúr

nem feltétlenül kell visszatenni egyesbe... ha szűk/beláthatatlan a kereszteződés és jobbra kanyarodsz, akkor kanyar előtt fékezni (vagyis a fékpedált le kell nyomni) 20alá... ha nagyon visszaesik a fordulatszám, akkor kuplungolni, majd ahogy érzed kanyarodás közben kiengedni... (mondta az oktató, hogy ez nem probléma... de ha széles a kereszteződés és belátható, akkor a kanyarodás megkezdése előtt már kiengedett kuplunggal kell menni)

tegnap klímával mentünk és elég rendesen lehet érezni, hogy levesz a teljesítményből... kiskörúton (legdurvább rész a városban) tettünk pár kört délután 4-5körül, amikor forgalom is van, de alaptalanul féltem eddig tőle... végig 40es tábla van, csomó zebra, lámpa... bőven elég a 2-es, mert 20-40között az a legdinamikusabb: a sávokra kell legjobban figyelni, mert le vannak kopva rendesen a felfestések

ui: még hétfőn megyek 5re, aztán kedd 10:30kor forgalmi :B ...van para, ha eszembe jut

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#10336) harry válasza Carlo009 (#10334) üzenetére


harry
veterán

Nem vagyok én ebben olyan szakértő :D De nekem úgy mondta, hogy 1-es az egy indító fokozat, ha megállunk, vagy indulunk, akkor használjuk (meg ezek az említett, kvázi megállások, ha pl 5-10zel vánszorog valaki át egy fekvőrendőrön, akkor az 2-nek már lassú).
Én indulás után kicsit meglendítem az autót, és 20 körül felváltok 2-be. Ha pl. 30-as övezetben, jobbos utcához nagyon kell lassítani, akkor csúsztatom a kuplungot + fék, majd továbbhaladásnál szép lassan engedem fel, és kis gázzal megyünk tovább. Sebességmérőt nem nagyon nézem ilyenkor, mert jobbra tekintgetek, de ha jönne valaki, akkor nyilván megállnék, és onnan 1-es. Szóval nagyjából, ahogy mondod, kicsit csúsztatod a kuplungot 2-ben.
De javítson, aki jobban tudja, én eddig ezt tapasztaltam.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10337) mefistofeles válasza harry (#10336) üzenetére

Igazából az egyes tényleg csak egy induló fokozat, abban nem haladunk! A kettesnek simán jónak kell lennie minden szituációban!

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#10338) harry válasza mefistofeles (#10337) üzenetére


harry
veterán

Zavaró, hogy néha ülök ismerősök mellett, akik kicsit hát dinamikusabban vezetnek, még a végén rám ragad valami :D Így utazni nem rossz, bár én ezt azért talán nem csinálnám jogsival sem (nem szabálytalan közlekedésre gondolok, csak nagy gyorsítások, gyors manőverek, sok váltás, gyors kanyarok, kis követési táv, stb), vizsgán meg aztán főleg nem, ez tán 3 külön dimenzió (tanuló, átlag vezető, sportosabb stílus). Én tán ezt a középsőt lőném be, a baj az, hogy néha most is, a tanulási fázisban :D De próbálom kinőni.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10339) Carlo009 válasza harry (#10338) üzenetére


Carlo009
tag

Lehet, hogy ők már sokat jártak azon az útvonalon és ezért mennek úgy. Én is ha ilyen haver kocsijába ülök, akkor kicsit félni szoktam és előre nem merek beülni az "anyósülésbe", hanem inkább mindig hátra ülök a sofőr mögé.
Mephi Ha el vannak kopva a fehér vonalak, akkor honnan lehet tudni, hogy a kerék átmegy-e a záróvonalon? Terelővonalat át lehet lépni, csak akkor úgy tudom indexelni kell.

(#10340) dudika10 válasza Carlo009 (#10339) üzenetére


dudika10
veterán

Nem kell sokszor járni egy útvonalon, egyszerűen hozzáállás kérdése.
A sebességhatárokat többé-kevésbé betartva még egy sportautó mellett is reagálni lehet a forgalomra, hiába vezet sportosan az ember.
Sportosan != gyorsan, engem mindig megelőznek 90-es úton 100-as tempó mellett (GPS és tempomat mindig), mert vannak akik sietnek, de egy falutábla előtt-után a lassítás-gyorsítás 4x annyi időt vesz náluk igénybe (és nem azért, mert az autó nem volna rá képes alattuk), mert nekik úgy kényelmes.

Már a tanulóautóban is nagyon dinamikusan vezettem, mai napig mindig megkapom, hogy túl sportosan vezetek és kapaszkodni kell, de ennek ellenére mindenki szeret mellettem ülni általában, mert a biztonságérzet megvan.

Természetesen ez más autóját vezetve nem igaz, tudok én is nagyon békésen vezetni. :)

Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.

(#10341) mefistofeles válasza harry (#10338) üzenetére

Ismerem azt a vezetési stílust és igazából szeretem is, de pusztán gazdasági okokból nem használom. Az általad leírt vezetéssel lazán +2 litykó is lehet a városi fogyasztás és gyorsabban amortizálódik is a vas! Amúgy városban, forgalomban nagyon látványos (és veszélyes ) lehet ez a stílus de igazán sokat nem nyersz vele!

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#10342) jerry311 válasza mefistofeles (#10341) üzenetére


jerry311
nagyúr

Ha számítana fogyasztás, akkor nem így vezetnék én sem. (Inb4 fags: saját autó, saját fizetésből tankolva, szervizelve. Nem céges autós trollkodás)
Ha 2 literrel kevesebbet enne 100-on, akkor 2 sörrel többet innék hó végén, de hogy nem maradna több pénzem az biztos. :DDD

(#10343) Carlo009 válasza dudika10 (#10340) üzenetére


Carlo009
tag

Már ültem olyan haver kocsijában is, aki úgy sportosan vezet, ahogy leírtad. Pl. már városon belül 2. fokozatban túl is lépi a megengedett 50km/h sebességet és ez mellett veszélyes helyzeteket teremt. Már nem is mernék beülni hozzá. Ezért is inkább kerékpározom meg busszal utazom. Láthatósági mellényt lakott területen nem szoktam felvenni csak azon kívül.

(#10344) mefistofeles válasza jerry311 (#10342) üzenetére

Persze én sem úgy gondoltam, hogy a két litykó árát befőttesüvegben gyűjtöm de egész egyszerűen el tudom költeni értelmesebben is mint, hogy az autómat gyilkoljam! Nyerni meg mit nyersz vele (azon kívül, hogy pár tini menőnek tart)? Egy hosszabb városi úton 1-2 percet...... mert azért én sem totyogok hidd el.
...jó annak akinek nem ilyen benzinárak mellett nem számít a fogyasztás.......

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#10345) jerry311 válasza mefistofeles (#10344) üzenetére


jerry311
nagyúr

Mit nyerek vele? Az élményt. Ha sportosan vezetek, csak erről szól.
Nem cél, hogy előrébb legyek 1 autóval a következő lámpánál vagy hogy még átsuhanjak egy sárgán.

(#10346) dudika10 válasza Carlo009 (#10343) üzenetére


dudika10
veterán

"városon belül 2. fokozatban túl is lépi a megengedett 50km/h sebességet"
Ezt én is gond nélkül megcsinálom, majd 60-as tempónál 3-asba vagy 4-esbe (forgalomtól, várható helyzettől függően) teszem, és döcögök egy abszolút biztonságos tempóval.

Nem mindegy, hogy az a veszélyes helyzet szerinted veszélyes, vagy tényleg veszélyes.
Ha tudja kezelni az autót, és nem ijeszt rá más sofőrre (veszélyes lehet, ha egy kevésbé rutinos sofőr megijed az embertől), akkor nem fog veszélyes helyzetet okozni (az más kérdés hogy az anyósülésről úgy látszódhat adott esetben).

(#10344) mefistofeles: fogd fel úgy, mint saját magam szórakoztatása.
Ha moziba megyek, akkor is fizetnem kell a jegyért. :)

(#10345) jerry311: :K

[ Szerkesztve ]

Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.

(#10347) mefistofeles

Persze skacok értem én!
Én is élvezem a sebességet csak nem használom! (ez kb. annyit tesz, hogy 90%-ban nem így megyek). Ennek több oka van. Egyrészt a lóvé (nem csak benzin, a váltó a gumik és szinte minden hamarabb használódik el) másrészt legtöbbször két pici fiam is velem van és őket féltem! Lehet ezen vitatkoztok de TÉNY, hogy magasabb sebességnél nő a baleset kockázata. Ennek mértéke vezetői tudástól, rutintól is függ de hogy nő az tuti! Amúgy próbálom a spórolós vezetést a dinamikus haladással ötvözni. Ez jó hülyén hangzik de egész jól csinálom! :D :D

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#10348) dudika10 válasza mefistofeles (#10347) üzenetére


dudika10
veterán

Pont az a lényeg, hogy nem megy az ember gyorsabban, csak erősebben gyorsít, később vált, erősebben lassít, kisebb ívben, nagyobb tempóval kanyarodik ésatöbbi... Ettől még baleset veszélyesebb nem lesz a dolog. :N

A spórolás érvet elfogadom. Az igaz. De a kuplungra, gumikra, váltóra is igaz a mozijegy...
Rendszerint én is céges autót nyúzok egyébként. :B

Ez nem azt jelenti egyébként, hogy ne tudna az ember spórolósan vezetni. Önköltségen, más autójával voltunk túrázni, és olyan alacsony fogyasztási adatokat produkáltunk ketten, hogy a tulaj nem hitte el. :)

[ Szerkesztve ]

Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.

(#10349) mefistofeles válasza dudika10 (#10348) üzenetére

Mondom, hogy értem :D Mondjuk ha erősebben gyorsítasz, ha gyorsabban veszel egy kanyart akkor is a sebességet élvezed nem? ...dehogynem.... Ezért írtam én is, hogy próbálok dinamikusan vezetni. Ez olyan 55-60 városban......

[ Szerkesztve ]

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#10350) jerry311 válasza mefistofeles (#10349) üzenetére


jerry311
nagyúr

Nem, ha gyorsabban veszek egy kanyart, akkor a centrifugális erőt keresem. :DDD

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.