Ne legyél okos, te hogy kezdted? Különben is, mi ezzel a baj? Miért kéne egyből mindent? Tanpályán is első pár kört úgy mentük, hogy az oktató kezelte a pedálokat, az én feladatom az iránytartás volt, kormányozás, kanyarodás, nem értem, mi itt a gond És igen, amikor kimentünk a buszhoz forgalomba, akkor is ezt a technikát követtük, nekem bőven elég volt (ismétlem, első alkalom), egyáltalán az élmény, hogy több kocsi között vezetek, másokra kell figyelni, igencsak sávon belül kell maradni, jó íven kanyarodjak, stb.
Ma viszont, immáron második alkalommal, végig a forgalomban voltunk, és végig én kezeltem a kocsit. Természetesen néhol besegített kicsit, ahol épp nem voltam a helyzet magaslatán, de hát jól is van így. Kicsit amúgy meglepett amikor mondta, hogy irány kifelé, gondoltam, még a rutinpályán játszunk valamit, de nem. Persze majd leszünk még, parkolást gyakorolni és hasonlók.
Jó tapasztalat volt, itt azért már kellett figyelni mindenre, gyalogosok, táblák (bár mondta, egyelőre a kreszre majd ügyel és szól ha valami trükk van, de azért figyeltem), körforgalom, 30as övezet, jobb-kéz szabály, indulás pirostól elsőként, váltás fel-le, idióták, stb.
Én nem az a típus vagyok, aki apu mellett otthon sunyiba már hússzor bejárta a környéket, és már csak a papírért megy Nagyon régen, még tízen-pár éves koromban ültem volánnál, mutatóba, hogy lássunk azért ilyet is, majd hosszú évekig semmi, most nyáron meg talán 2*10 percet próbálgattam. Meg amikor lehetőségem volt, elöl ültem, és figyeltem, hogy s mint, de aztán ennyi. Szóval jóformán azt mondanám, ténylegesen 0 közeli gyakorlattal álltam neki, ahhoz képest szerintem gyorsan haladunk, de nagyjából jónak látom a tempót.
Negatív tapasztalat, hogy azért kicsit maszekoltunk is... csigavéres irodánál megálltunk, ott bent matatott valamit, aztán az egyik tanítványhoz mentünk valami vizsgadíjat egyeztetni, meg megnézett egy kocsit egy használt autó kereskedésben. Igazából egyelőre nem lenne gondom ezzel, ha az így kiesett legalább 15-20 percet pótolnánk, de nem úgy tűnt (jó, mondjuk volt ~10p plusz elmélet a végén, bár még akkor is lenne egy ~10p, ami meg igenis számít). Később persze már az útvonal sem lesz mindegy, mert igencsak jó lenne a vizsgaútvonalakat járni.
Nálatok mennyire jellemző az ilyesmi?
Mondjuk a szüneteknek örültem, azért elsőre kicsit tömény volt ennyi mindenre figyelni. Vagy legalábbis amíg az ember nem kezeli biztosan a járgányt, addig nem tud rendesen a forgalomra figyelni, szóval jobban kell koncentrálni, na meg szokni az egészet.
Theoretically, this damn thing oughta work now.