Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#10101) harry


harry
veterán

Szóval vezettem hétfőn, ma megyek délután, meg péntek reggel. Megpróbálok ma belőni valami fix időpontot, ne kelljen mindig egyeztetgetni.

Jó volt, az oktatóm higgadt, értelmesen magyaráz és türelmes, szóval szerintem nem lesz gond, már korábban is olvastam róla pozitív tapasztalatokat (csigavérnél, Budapesten, ha valakit érdekel elérhetőség, szóljon). Egy 5 ajtós benzines Opel Astra G-n tanulok, kocsival nincs semmi gondom. Első körben kezelte a pedálokat, és a kormányzást / iránytartást gyakoroltuk, aztán volt mindenféle, váltás, szlalom, nagyobb sebességről fékezés finoman, némi tolatás, váltás, stb. Végén kimentünk a buszig, forgalomba, ott én vezettem, bár a pedálokat még ő kezelte, ami talán jobb is volt. Kicsit szerintem korábban eljöttünk mondjuk, vagy legalábbis nem 8kor kezdtünk (átmenni a pályára, ott papírjaimat kikérte, stb). Na mindegy, majd most meglátjuk. Amúgy 45p egy tanóra, ezt nem árt figyelembe venni amikor valakit az alacsony árak elcsábítanak. Mondjuk tudtam, hogy nem 60p lesz, szóval egyelőre ezzel nincs is gond.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10102) Bati0501 válasza harry (#10101) üzenetére


Bati0501
őstag

Most komolyan ő kezelte a pedálokat te pedig csak a kormányt? :Y :F Váltani ki váltott? :F ;]

(#10103) Tomi0703 válasza Bati0501 (#10102) üzenetére


Tomi0703
őstag

lehet csak a kuplung kezelesre gondolt meg neha max feket ha kellett. :)

(#10104) Bati0501 válasza Tomi0703 (#10103) üzenetére


Bati0501
őstag

Lehet...de nem biztos! ;] :B :R

(#10105) jerry311 válasza Bati0501 (#10102) üzenetére


jerry311
nagyúr

So what?
Ha valaki az elso orajat tolti autovezetessel akkor eleg az neki.
Mellesleg nem egy rossz modszer. En is igy tanultam, igaz videki foldutakon. Amig nem ertem el a pedalokat addig apam oleben ulve tekergettem a kormanyt, kesobb mar nem volt gond a helyes irany, mikor eletem a pedalokat. Mindig csak arra kellett koncentralnom, ami uj volt.

(#10106) harry válasza Bati0501 (#10102) üzenetére


harry
veterán

Ne legyél okos, te hogy kezdted? Különben is, mi ezzel a baj? Miért kéne egyből mindent? Tanpályán is első pár kört úgy mentük, hogy az oktató kezelte a pedálokat, az én feladatom az iránytartás volt, kormányozás, kanyarodás, nem értem, mi itt a gond :U És igen, amikor kimentünk a buszhoz forgalomba, akkor is ezt a technikát követtük, nekem bőven elég volt (ismétlem, első alkalom), egyáltalán az élmény, hogy több kocsi között vezetek, másokra kell figyelni, igencsak sávon belül kell maradni, jó íven kanyarodjak, stb.

Ma viszont, immáron második alkalommal, végig a forgalomban voltunk, és végig én kezeltem a kocsit. Természetesen néhol besegített kicsit, ahol épp nem voltam a helyzet magaslatán, de hát jól is van így. Kicsit amúgy meglepett amikor mondta, hogy irány kifelé, gondoltam, még a rutinpályán játszunk valamit, de nem. Persze majd leszünk még, parkolást gyakorolni és hasonlók.
Jó tapasztalat volt, itt azért már kellett figyelni mindenre, gyalogosok, táblák (bár mondta, egyelőre a kreszre majd ügyel és szól ha valami trükk van, de azért figyeltem), körforgalom, 30as övezet, jobb-kéz szabály, indulás pirostól elsőként, váltás fel-le, idióták, stb.

Én nem az a típus vagyok, aki apu mellett otthon sunyiba már hússzor bejárta a környéket, és már csak a papírért megy :U Nagyon régen, még tízen-pár éves koromban ültem volánnál, mutatóba, hogy lássunk azért ilyet is, majd hosszú évekig semmi, most nyáron meg talán 2*10 percet próbálgattam. Meg amikor lehetőségem volt, elöl ültem, és figyeltem, hogy s mint, de aztán ennyi. Szóval jóformán azt mondanám, ténylegesen 0 közeli gyakorlattal álltam neki, ahhoz képest szerintem gyorsan haladunk, de nagyjából jónak látom a tempót.

Negatív tapasztalat, hogy azért kicsit maszekoltunk is... csigavéres irodánál megálltunk, ott bent matatott valamit, aztán az egyik tanítványhoz mentünk valami vizsgadíjat egyeztetni, meg megnézett egy kocsit egy használt autó kereskedésben. Igazából egyelőre nem lenne gondom ezzel, ha az így kiesett legalább 15-20 percet pótolnánk, de nem úgy tűnt (jó, mondjuk volt ~10p plusz elmélet a végén, bár még akkor is lenne egy ~10p, ami meg igenis számít). Később persze már az útvonal sem lesz mindegy, mert igencsak jó lenne a vizsgaútvonalakat járni.

Nálatok mennyire jellemző az ilyesmi?

Mondjuk a szüneteknek örültem, azért elsőre kicsit tömény volt ennyi mindenre figyelni. Vagy legalábbis amíg az ember nem kezeli biztosan a járgányt, addig nem tud rendesen a forgalomra figyelni, szóval jobban kell koncentrálni, na meg szokni az egészet.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10107) dudika10 válasza harry (#10106) üzenetére


dudika10
veterán

"kicsit maszekoltunk is"

Ez így lesz, nem tudsz vele semmit csinálni.
Nézd meg mennyit fizetsz neki 1 órára, nézd meg, hogy mennyi benzint/dízelt égetsz el, vond le az adókat, a kocsi fenntartásának költségét, és rájössz, hogy az olcsó alapórák kb gyorsétteremi mosogató szinten vannak... Ennyi pénzért nem csoda, ha nem nyalják fényesre a hátsót és intézik az ügyes-bajos dolgaikat közben... :(
Azokon az 5-10 perceken pedig semmi nem fog múlni a végén. Ha 28 óra alatt nem tanulod meg biztonságosan kezelni az autót (merthogy vezetni nem fogsz megtanulni), akkor a 29 sem lenne elég erre.

"tömény volt ennyi mindenre figyelni"
Oktatóautóban legalább 3x annyi dologra kell figyelni, mint amennyire normális esetben figyel az ember szerintem.
Miután a vizsgán is arra lesznek kíváncsiak, hogy képes vagy-e úgy közlekedni mint egy kézikönyv, az oktató is azt veri beléd, hogy index erre-arra folyamatosan, ha csinálsz valamit ha nem, (szerintem egyébként zavaró, oktatóautó mögött jó nagy távot tartok, mert a folyamatos indexelés nem igazán teszi egyértelművé, hogy mit is akar csinálni...) figyeld a sebességed és a sebességi fokozatot mindenhol, itt ezt csináld, ott azt csináld... Ráadásul az oktatóautóval szemben sokszor még tahók is. :(((

Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.

(#10108) harry válasza dudika10 (#10107) üzenetére


harry
veterán

Értem én, hogy nem ettől lesz arany életük, de ha egy szolgáltatást adott áron és feltételek mellett vállalnak, akkor azért elvárom, hogy azt teljesítsék is. Nem csak ők, bárki. Most így lehet nem sok 10p, annyit én is kibírok, de ha sokszor összejön 10-20, akkor az azért számít. Pl. 15 alkalom van ugye, ha mindig van 15p valami egyéb, az már 15*15p = 3,75 rendes óra, ami meg meg 5*45perces tanóra, ami azért nem mindegy... Az árban is 5*1300 = 6500Ft, ami így kuka, ráadásul ha pótórát is kell vennem, akkor megint kell fizetnem... Na de ennyire ne szaladjunk előre. Kresznél is így volt amúgy, sokszor sokat elcsaltunk, de azt kattintgatja meg olvassa legalább otthon az ember, de forgalomba nem tudsz menni.

Jó, tudom, ezzel számolni kell, ez van... Bár én továbbra is tartom, hogy nekik sem lenne megerőltető még 10 percig keringeni a környéken, vagy akkor nézzünk valami vezetésmentes-dolgot (kocsi átnézése, olajszint macerálás, mittomén, ami kellhet). No mindegy.
De mondom, amúgy teljesen rendes, nyugodt, lehet vele jól beszélgetni, korrekten oktat, én bízok benne, hogy fel tud készíteni rendesen. Csak ha valamiben megegyezünk (pénz, szerződés), és rosszabbul alakul, arra érzékeny vagyok.

Direkt tahóságot még nem tapasztaltam másoktól, bár volt egy barom, aki kanyarban akart előzni, aztán jöttek szemből, kénytelen volt erős fékezéssel visszasorolni mögénk, főnök úr neki is állt fakkolni (a másik kocsit) :D Meg egyszer úgy előztek bal sávban, hogy közben meg keresztutcáról balról rákanyarodtak az útra, így az előzővel szembe, én meg kényszeresen jobbrább húzódtam, csak ott meg már kezdett fogyni az úttest, amire meg még nem igazán tudok figyelni... Szerencsére nem kellett sehol sem hirtelen nagy mozdulatokat tenni vagy gyorsan manőverezni, végül is sehol sem volt para helyzet.

De ez tipikusan olyan dolog, hogy csinálni, szokni, gyakorolni kell, és majd kialakul az emberben minden (sávtartás, hol kell fékezni, mikre figyeljek, mekkora kocsiban is ülök, mikorra érek a sarokra, stb).

[ Szerkesztve ]

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10109) mephi666 válasza harry (#10108) üzenetére


mephi666
nagyúr

itt kecskeméten a kreszoktató azzal kezdte anno az első órát, hogy ő speciel pesten jobban szeret vezetni, mert itt kecskeméten több állattal találkozik ;] ahogy kezd nálam egyre jobban működni a megosztott figyelem és nem csak a műszaki kezelés fogja le teljesen az agyam, egyre jobban kiszúrom ezeket... pl elkerülő szakaszon 50 a megengedett, mert a városhoz tartozik, tartom is becsülettel, bömös már szó szerint a seggünkben, aztán kivág, át záróvonalon, átlósan csíkozott területen, mindenen... index persze sehol... (viccesen meg is jegyezte az oktató korábban, hogy: "gyakori hibajelenség bmw/audi/merciknél, hogy elromlik az index") ...visszafelé tegnap íves kanyar, megengedett 50-nel döcögünk 3asban, erre ott kezd ránk előzni a barma, helyből engedem vissza a gázt, mert murphy törvény, hogy ilyenkor kell szemből jönnie még valakinek... :U persze jött is, az is lassított és húzódott már a padkára, hogy elférjen az állatfajzat... sávváltásnál megint nagyon kevesen indexelnek... nekem meg "veri" a fejembe az oktató a tanpályán is, hogy mindent jelezzek... :DDD jó fej, olyan idős mint én... (poénkodott is, hogy "sok sörödbe fog kerülni a nem indexelés, meg ha időnként ránézel a váltóra" ;] ) holnap még gyakorlunk kicsit a rutinpályán, hogy meglegyen oda is a kötelező óraszám és utána csak a forgalom fog menni... (jelenleg úgy állok, hogy 8.5óra/70km a rutinpályán 3.5óra/76km a forgalomban... mondjuk nem teljesen pontos, mert 2. alkalommal fél órát gyakoroltunk parkolóban és utána mentünk a belvárosba és ez a rutinhoz került)

tegnap a pályán "szórakoztunk", ő csinálta mellettem a papírmunkát (most kapott 11tanítványt, mert másik oktató kiment németországba és "örökölt" tőle) én meg önállósítottam magam és sorban gyakoroltam mindent, amit előtte is csináltunk: beparkolás előre/hátra/jobbra/balra, párhuzamos parkolás előre/hátra, 45fokos jobbra/balra, emelkedőn indulás kézifékkel/üzemi fékkel, saroktolatás, Y, szlalom... esetek 3/4-ben elsőre megy minden, ritkán kell 1et korrigálni rajta... egyre jobban érzem a csúsztatott kuplungot, tegnap csak 1 lefullasztást hoztam össze az emelkedőn :B amikor meg visszamentünk a pályáról a városba (kb bő 15perc), egyszer nem kellett belenyúlnia a kuplungba, aminek nagyon örülök... a bal lábam a gyenge pontom, mert az elejétől fogva max kuplungban kellett segítenie

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#10110) dudika10 válasza harry (#10108) üzenetére


dudika10
veterán

Ezek íratlan részek a szerződésben, de elég közismert, hogy így működik (és mindenhol így működik, de elég sok munkakör van még, ahol nem veszik szigorúan, csak kisiskolás korában még örül az ember, ha a tanár késik 15 percet... :) ).

Sajnos én elég sok tahóságot tapasztaltam. Az oktató rendszerint nézte a laptopjával szórakozott vagy papírmunkát végzett, és nem egyszer eszmélt arra, hogy majdnem megcsókolja a szélvédőt, mert valakinek nagyon sietős lett volna (főút vonalról balra kanyarodásnál, elfogytak szemből az autók, be tudtam volna kanyarodni, de a kettővel mögöttem lévő autó megunta a várakozást, így elkezdett előzni, pont ott, ahol én kanyarodni akartam, hogy csak egy példát említsek)...
Eleinte még ki is ragasztottam a kis T betűt amikor megkaptam a jogsit, de aztán hamar levettem, mert még az is sok emberből csinált idiótát (ehhez képest például Svédországban hogy ráérnek az emberek... törököknél meg románoknál meg mennyire tahók alapból... melyik ország merre van...).

Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.

(#10111) Bati0501


Bati0501
őstag

Látom nagyon zokon esett itt két embernek,amit írtam....Naná,ha vki nem éri el 5-8 évesen a pedálokat,de az apja ölébe ülhet,h vezessen 10 métert,akkor semmi gond-pl. ilyen nekem is volt-,de,h az oktató mellett a rutinpályán ülve "felnőtt" fejjel...nekem fura,de nyugi nem akarok okos lenni,csak kérdeztem...
Mindent egyszerre,mire gondolsz?Hogy felengeded a kuplungot és pl egyenesben tartod a kormányt? :F :U Az meg már csak plusz,h ha kanyarodni kell és te kormányzol,akkor nem tudod,h az oktató mennyire fog fékezni és akkor,h is alakul a dolog...Egy módszernek biztos elmegy,de embere válogatja/mind oktatót,mind tanulót tekintve/.
Azzal meg sztem nincs semmi,ha az ember mielőtt elmegy tanulni vezetni,akkor vkivel otthon gyakorol(persze csak és kizárólag biztonságos helyen-mindenki számára).Mert akkor nem az lesz az első alkalom,h beleül a bal első ülésbe...És,akkor nem fog annyira/ennyire zokon esni,ha 10 percet állni kell...amit am tényleg minden oktató csinál,szóval...

(#10112) harry válasza Bati0501 (#10111) üzenetére


harry
veterán

Akkor sem kell értetlenkedni, ő az oktató, ő tudja mit csinál. És ismétlem, forgalomban közel 3-4 percet töltöttünk el így, nem órákat. Én nem éreztem rossznak, továbbra is tartom, hogy egy élménynek jó volt legelőször.

Meg amúgy sem tűnik rossz lépésnek újoncoknál elkülöníteni a kormányzást és pedálkezelést, utóbbi azért összetettebb művelet (néha akár az is, hova tegye az ember a lábát), eleinte elég arra figyelni, hogy ne menjen neki semminek az ember, jó íven legyen, kerülje a biciklist, sávot tartsa (ez lehet nem tűnik nehéznek, de ha balról beelőznek úgy, hogy közben jönnek a paraszttal szemben, akkor nem mindegy, mennyire tudsz jobbra húzódni), ráér később azzal tökölni, hogy mekkora fékerőt használjon, milyen finoman kezelje a gázt, mikor kell kuplungot használni, hogyan csúsztassam, stb...

Holnap reggel 3. kör, kíváncsi vagyok, hogy fog menni.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10113) jerry311 válasza harry (#10112) üzenetére


jerry311
nagyúr

Ez lenne az ertelme a rutinpalyas gyakorlasnak. Nagy aszfaltos ter, lehet menni, nem kell a forgalomra figyelni. Ennek ellenere sok oktato szereti kivinni a tanulokat forgalomba mar az elso orakon...

(#10114) Bati0501 válasza harry (#10112) üzenetére


Bati0501
őstag

Jó hát tényleg mindenki úgy oktat,ahogy akar és jó.Mindenkinek más a jó....Am nekem mindegy,h vki,h tanul,csak egy kérdést tettem fel,de már kezd hosszúra nyúlni-és úgyse fogja senki a másikat meg "téríteni"-szóval részemről vége.

(#10115) harry válasza jerry311 (#10113) üzenetére


harry
veterán

Hmm mindenesetre nem érzem túl gyorsnak a tempót, tehát ha többet lettünk volna kint, azért az elsőre lehet tényleg macera lett volna (legalábbis számomra), ennyi elfért. Mert amúgy igen, ezeket a pályán gyakoroltuk, de azért élesben megint más a helyzet kicsit. Ismétlem, nekem legalábbis, vagy talán úgy általában újoncoknak.

No, szóval eddig rendben zajlanak a dolgok, parkolástól félek kissé, ennek fő oka ismét csak az lehet, hogy még sosem csináltam, de majd biztos belejövök ebbe is.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10116) harry


harry
veterán

Jo volt a mai is, maga a jarmukezeles mar egesz jol megy az oktatom szerint is, ami igen jo hir, igy a 3. alkalommal, legalabb jobban lehet majd figyelni a tenyleges kozlekedesre. Kulonosebb kitero ma nem is volt, egyszer alltunk meg, amig adminisztrativ dolgokat intezett, de addig is olvasgattam a vizsgakovetelmenyeket, meg vettunk aztan egy dinnyet :D jol is esett egy kis szunet, meg amugy is csak par perc volt. (nem, nem ettuk meg a dinnyet)

Szoval egesz elegedett vagyok a maival. Huh, hogy milyen meleg van amugy, vegen mar klimat kellett kapcsolni.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10117) mephi666 válasza harry (#10116) üzenetére


mephi666
nagyúr

kedd-szerdán mi is klímával mentünk :K ma megyek 17:30-ra... elég hulla vagyok így meló után, de legalább stresszeléshez is fáradtabb leszek, ilyenkor meg jobban szokott menni... általában úgy szoktuk, hogy durván 50-60perc után beiktatunk egy cigiszünetet, de szerdán ez kimaradt... csináltam mindent, ahogy kell és csak akkor álltunk le bagózni, mielőtt elindultunk vissza a városba :K nem is éreztem ott épp annyira kimerítőnek, csak miután otthon leültem lazítani

#10118: bennem még sajnos elég gyakran van "görcs"... aztán bebénázok valami óriásit (szépen lefullasztom mondjuk a gépet), magamban gyilkolom magamat pár percig és utána elönt a nyugalom :DDD múltkor is indultunk volna az autós sulitól, beállt mellénk másik oktató... nálunk már 1esben a kocsi, kéziféket engedtem volna ki, erre mondja hogy "várjunk kicsit, beszél pár szót a másik oktatóval" ...hirtelen azt hittem, hogy még üresben vagyok, leléptem a kuplungról lazán és röff :B ilyenkor ezek bennem maradnak és idegeskedek rajta... pedig nem kellene, mert állítása szerint is nagyon jól haladunk... de mégis: tudom, hogy nincs rutinom nagyon és ha meglesz a forgalmi, még akkor sem lesz... évek kellenek, hogy olyan lazán menjen az egész, mint a bringázás... mégis sokkal magasabbak magammal szemben az elvárásaim, mint amit ő elvár tőlem

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#10118) harry válasza mephi666 (#10117) üzenetére


harry
veterán

Nekem multkor, elso forgalmi vezetes utan volt, hogy nem is kozben, hanem utana paraztam jobban - kozben nem volt ra ido :D most mar aranylag nyugodtabb voltam.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10119) DeNOx


DeNOx
tag

Jó így olvasni az első vezetési élményeket :D Nekem már megvan minden vizsgám pont most 3 hete és már a jogsit várom csak. Már eltelt több mint 2 hét de még nem küldték sajnos :( Ez a legrosszabb az egészben, hogy megvan minden csak a papírt várja az ember de azt meg így a nyári szezonba hetekig lehet várni... Okmányirodába azt mondták 3 hét előtt ne nagyon számítsak rá. Van esetleg még valaki aki szintén a jogsira vár vagy nemrég küldték neki? Megírhatná, hogy neki mennyi idő volt végül :D

(#10120) harry válasza DeNOx (#10119) üzenetére


harry
veterán

Mostanság láttam többektől, hogy ~3 hete várnak rá... nyár van, minden okmányiroda lusta dolgozni :D Meg persze ilyenkor több a tanuló is, szóval, ez van. Jó hír, hogy most már csak-csak küldik :) Vagy legalábbis én a jövőhéten számítanék rá. A max talán úgyis 30 nap + még ráhúznak párat...
Szerencsére nekem annyira nem sürgős (inkább csak az, hogy a vizsgával végezzek). Persze, hamarabb, jobb :)

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10121) DeNOx válasza harry (#10120) üzenetére


DeNOx
tag

Na hát igen. :D Egyik munkatársamnak most lett meg egy pár hete, neki is majdnem 3 hét volt, a másiknak meg egy éve lett kész így nyár közepén neki szintén 3 hét volt :D Jövő héten szabadságon leszek ezért jó lenne, ha megérkezne mert szeretnénk elmenni valamerre kirándulni meg ismerősökhöz és akkor már kocsival mennék. :D

(#10122) KubanitoS válasza DeNOx (#10121) üzenetére


KubanitoS
veterán

Nekem egy nap híján egy hónapig tartott a procedúra. Ja, az átvett jogsin a kiállítás dátuma az átvételhez képest három és fél héttel ezelőtti időpontot jelölt meg. A futár egyszerűen nem hozta le, csak egy hónap múlva, amikor két nappal az igénylés után már kész is volt a jogsi. Ezt magyarázza meg nekem valaki... :(((

Nothing will stand in our way. I will finish what you started.

(#10123) DeNOx válasza KubanitoS (#10122) üzenetére


DeNOx
tag

Ez mikor történt? Most nyáron?

(#10124) KubanitoS válasza DeNOx (#10123) üzenetére


KubanitoS
veterán

Igen.

Nothing will stand in our way. I will finish what you started.

(#10125) DeNOx válasza KubanitoS (#10124) üzenetére


DeNOx
tag

Az király... Amúgy nem azt a dátumot szokták ráírni a jogsira mikor elkezdődik a hosszú folyamat a tényleges elkészítése felé?

szerk: hol adtad be jogsidhoz a papírokat? melyik okmányiroda?

[ Szerkesztve ]

(#10126) KubanitoS válasza DeNOx (#10125) üzenetére


KubanitoS
veterán

A jogosítványra az van írva, hogy kiállítás dátuma. Annak idején megkérdeztem, mennyi idő alatt kaphatom kézhez és elmondták, hogy törvényileg 30 nap az átfutási idő, valamint tapasztalatuk szerint ezt be is szokták tartani.

Nothing will stand in our way. I will finish what you started.

(#10127) DeNOx válasza KubanitoS (#10126) üzenetére


DeNOx
tag

Azt a roh@adt hát az nagyon sok... Remélem nálam nem szeretnék betartani a kedves okmányirodások mert ez már azért kicsit szégyen hogy 1 hónap kell nekik egy sz@ros irat kiállítására :))

[ Szerkesztve ]

(#10128) dudika10 válasza KubanitoS (#10126) üzenetére


dudika10
veterán

Az a 30 nap naptári vagy munkanap?
Nekem valamiért munkanap rémlik...

Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.

(#10129) DeNOx válasza dudika10 (#10128) üzenetére


DeNOx
tag

Az ügyintézési határidő 30 naptári nap.

(#10130) KubanitoS válasza DeNOx (#10127) üzenetére


KubanitoS
veterán

Mondjuk kicsit utánanéztem ennek a dolognak különféle fórumokon. Nagyjából mindenhol azt írják, hogy minimum két hét volt az ügyintézés, de inkább azt tapasztalják, mint amit én is: reális az egy hónap várakozás. Azt is olvastam sok helyen, hogy Budapesten a fő-fő-fő okmányirodában viszont kiadják akár három nap alatt is a jogsidat.

dudika10: Az eltelt idő alapján szerintem ez 30 naptári nap lesz,

Nothing will stand in our way. I will finish what you started.

(#10131) DeNOx válasza KubanitoS (#10130) üzenetére


DeNOx
tag

De nem értem, hogy ez miért jó a postának. Nem hiszem, hogy ők tartanák vissza a jogsit ilyen sokáig. Most például télen is a legtöbben 1 hét alatt már megkapják a jogsit. Szerintem inkább az a gáz, hogy ilyenkor sokan elmennek szabadságra az okmányirodából és alig haladnak a munkával...

(#10132) Kakumix válasza harry (#10106) üzenetére


Kakumix
senior tag

Szintén Csigavér, ~3 éve az első órán (dupla óra) kikérdezi a pedálsorrendet, a váltót, majd pár szó még a kuplungról és egyéb gombokról, tekerentyűkről, pár kör a Népligetben és utána irány rutinpálya. Tiszta víz lettem, mire kiértünk :) Előtte, életem ~30 évében, éves átlagban talán, ha kétszer ültem autóban, akkor is nagyrészt taxiban :)
Nálam a max. maszekolás a tankolás volt, semmi több. Egyébként minden óra 45 perc volt (szinte másodpercre :) ) utána 15 perc szünet és jött a következő 45 perc. Nagyon utáltam a rutinpályán azokat az üres 15 perceket.

szerk.: Ja, és persze próbáljam tartani legalább a 40km/h sebességet az Üllőin :)
Nem mondom, hogy ez a jó módszer, de ez szokott lenni. A rutin 5*-ös lett, de a forgalmira vettem plusz 10 órát és így sem sikerült, csak a következő évben, mikor visszamentem. Akkor még 10-15 óra és az is meglett.

[ Szerkesztve ]

Legyen szép napod!

(#10133) DeNOx válasza Kakumix (#10132) üzenetére


DeNOx
tag

Mi sose tartottunk szüneteket az oktatómmal hanem a 2x50 percet egybe nyomtuk le. Az első még kicsit fárasztó volt de a többi meg sokkal jobb volt így. Ráadásul általában mindig többet vezettem. Rutinpályán meg kb 50 percet töltöttünk el max. Mondjuk én már vezettem előtte elég sokszor földúton, magánutakon, és általában mindig én álltam be a saját autónkal is a garázsba ami hát elég bonyolult a mi udvarunkon :D

(#10134) Snooker


Snooker
senior tag

Ilyen szempontból én jól jártam, mert igaz, hogy ahol én tanultam 50 perc volt 1 óra (tavaly), de az oktató jó fej volt és kitolta egész órára... ez azért 30 vezetési óra alatt +5 óra (ez forgalomban volt, rutinon ugyan úgy 50perc volt), + ha valami közbe jött (teszem azt bement a boltba és elhúzódott a dolog akkor azt hozzá rakta az órához és annyival többet vezettem)

(#10135) DeNOx válasza Snooker (#10134) üzenetére


DeNOx
tag

Néha az én oktatómnak is volt valami dolga amit elintéztünk az én forgalmi óráim között, de ezeket én is szintén levezethettem, nem csak beírta és jólvan.

(#10136) Snooker válasza DeNOx (#10135) üzenetére


Snooker
senior tag

Lehet félre értelek, de nekem is a vezetést 50 percre írta be, attól függetlenül h 60-at vezettem, sőt akkor is ott voltam mikor más vezetett, volt h reggel 8-ra mentünk és du2kor értem haza (3 tanuló vezetett 2 órát, és amíg egy vezetett, a másik figyelte, ezzel is valamilyen szinten tanultunk)

(#10137) lujó55 válasza DeNOx (#10135) üzenetére


lujó55
őstag

ez szerintem teljesen rendben van. az én oktatóm még anno az MHSz-nél úgy tanított vezetni, hogy minden ügyét elintézte a tanulókkal. Menjünk gázcsere-telepre az anyósának cserélni, amíg ő kicseréltette a palackot mondta, hogy tolatgassak, aztán elmentünk barackért egy faluba, ezzel megvolt a távolsági, aztán volt olyan, hogy a Zastavát televágta használtolajjal és el kellett vinni leadni, ott a rámpára tolatva felállást tanultam meg, stb. nincs ezzel semmi baj, amúgy sincsenek túlfizetve szerintem.

(#10138) DeNOx válasza Snooker (#10136) üzenetére


DeNOx
tag

Áááá így már értelek. :) Mi csak 50 percet vezettünk 1 "óra" alatt.

lujó55: Én azért egy ilyen oktatónak nem örültem volna a mai rendszer alapján mert azidő alatt míg vezetek akkor már inkább a vizsgaútvonalakat járjuk be ne azokat ahol lehet soha életembe nem fogok menni.

[ Szerkesztve ]

(#10139) harry válasza lujó55 (#10137) üzenetére


harry
veterán

Pár dolog belefér, de ez így azért sok (már, amiket írtál, én most megvagyok). A legfontosabb talán amit mondtak is, hogy vizsgaútvonalakat kéne begyakorolni elsősorban. A másik, a kiesett idő, amíg matat valamivel, mit csináljak? Jobb esetben igen, gyakorolhatok, kösz, de azért csak kéne, hogy mondja, mit-hogy kéne másképp csinálni, és hasonlók. Ennyi erővel parkolhatnék az utcában / teszkó parkolóban is, az ingyen van, ezért meg fizetek. Ez a nincsenek megfizetve meg megint nem érv, ezt mindenki érezheti magáról akár több százezres fizetéssel is, ugye attól függ, mi a munkája. De ha ennyiért elvállalta, akkor csinálja is. Persze mondom, pár aprósággal nincs gond, ha esetleg úgyis a környéken járunk, vagy hasznomra válik, vagy csak pár perces a dolog, na de azért elmenni barackért, meg gázpalack, engem ez azért zavarna... Nekik is van szabadidejük, pont ezek miatt, olyan, mintha bemennél dolgozni, és ott állnál neki valami teljesen mást csinálni, mert 'úgyis van rá időm', meg 'úgysem vagyok rendesen megfizetve'. Csak ott ugye látja is a főnök, és nem nézi jó szemmel.

Ma amúgy fél 3-kor megyünk vezetni, biztos jó lesz, ilyen időben :Y Talán a kocsival nem is lesz para, remélem hamar kapcsolunk légkondit, de addig eljutni, nekem bő 1 óra út csak az egyik irány...

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10140) mephi666 válasza harry (#10139) üzenetére


mephi666
nagyúr

nálunk ki van függesztve a lista az irodában a 35(?) vizsgaútvonalról, kérdeztem is, hogy nyilvános? ...oktatóm erre annyit mondott, hogy durván 1óra egy útvonal, tehát bejárni sem lenne elég idő mindet és a vizsgaelnök ott módosíthat rajta, ahol akar, így értelme sincs... így gondolom végig majd a városban fogunk bóklászni... eddig főleg lámpás kereszteződéseink voltak meg olyanok, ahol kint vannak a táblák és nem a jobbkéz-szabályon múlik minden... valószínű, hogy a kritikus pontokat majd érintjük többször, hogy tanuljak, mert nem is lenne értelme "bemagolni" az útvonalakat: később más városokba sem úgy fogok bemenni, hogy kielemzem előre az egészet és "haditervet" szövögetek :DDD ha jól fog menni a megosztott figyelem és folyamatosan frissül a kresztudásom, nem okozhat elvileg semmi gondot a forgalmi vizsga, akármilyen útvonalon is kell menni...

én is ma fogok vezetni: 16:30kor... szerencsére előtte van 1órám otthon, így hidegzuhany után frissen mehetek (gyalog 3percre van a suli tőlem, ahonnan indulni szoktunk)

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#10141) harry válasza mephi666 (#10140) üzenetére


harry
veterán

Ilyen sok? Nekem valami 10 alatti szám rémlett... no majd rákérdezek.
Persze, idővel úgyis el tudsz közlekedni bármerre, de ha van rá mód, azért azt gyakorolnám, ami a számonkérésen kell. Aztán ha lesz jogsi, majd úgyis megy az ember intézni a maga dolgait is, és majd ott ismerkedhet új helyzetekkel.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10142) DeNOx válasza harry (#10141) üzenetére


DeNOx
tag

Egyetértek. Nem itt fog az ember megtanulni jól vezetni. Édes kevés ez a 30 óra arra. Itt csak annyit fognak megtanítani, hogy egyedül valahogy elboldoguljon a forgalomba a tanuló. Összesen nemhiszem, hogy többet levezettem 30 óra alatt 500-600 km-nél, ez nekem innen annyi mintha felmennék Pestre meg visszajönnék. Mi inkább az oktatómmal a vizsgaútvonalakon mentünk mindig és azt "gyakoroltuk" be. Nemhiába vannak összeállítva ezek az útvonalak mert elég sok mindennel lehet találkozni rajtuk pl egyirányú utcából balra kanyarodás stb. Nekünk egyébként 10 vizsgaútvonal volt összesen.

(#10143) Snooker


Snooker
senior tag

Én csak a vizsga útvonalakon mentem, ahol én vezettem ott ha jól emlékszem 10 városi és 5 távolsági útvonal volt (Gyöngyös)

(#10144) Tomi0703


Tomi0703
őstag

nalunk kb 32 vizsgautvonal volt... en a 18-20 ora korul kezdtem el azokon menni... azon mentunk a legtobbet amin mostanaban kevesebben vizsgaztak... amikor pedig a vizsga volt, akkor az oktatonal volt kb. 8 lap es abbol huztam (pont azt az utvonalat amin a legtobbszor voltunk / 3- szor/ ). :)

(#10145) Tomi0703


Tomi0703
őstag

dupla, sorry... fos telo...

[ Szerkesztve ]

(#10146) Bati0501


Bati0501
őstag

Itt Miskolcon is 10 vizsgaútvonal van.Ha azokon mind egyszer elmentünk,akkor lesz meg a 20 óra és utána fogunk "megtanulni közlekedni".(2 óra alatt 2 útvonalon megyünk,de nincsenek egy órásak...)

(#10147) harry válasza Bati0501 (#10146) üzenetére


harry
veterán

Na kíváncsi leszek, majd holnap rákérdezek. Holnap lesz meg úgyis az 5. alkalom / 10. óra, vagyis a harmadánál fogok járni. Parkolás még nem igazán volt, kicsit félek ezektől, bár azt még talán otthon is lehet gyakorolni.
Meg azzal van még bajom, hogy nem nagyon figyelem, hogy épp főúton vagyunk-e, már lejöttünk, 30-as övezetbe be/ki, mellékút, stb... és ezek következtében, hogy most van-e elsőbbségünk, körül kell-e nézni, van-e jobb kéz szabály, mennyivel mehetek, és hasonlók.
Gondolom egy átlag belvárosi út során ez nem nagyon jön elő, mert mehet kb. végig 50-nel, mellékutcában meg ott az elsőbbségadás kötelező tábla. Na de itt külvárosban / lakóövezetben, ahogy cikázunk, ez elég gyakran változik. De majd kialakul.
Nem is tudom merre jártunk, valami gyorsforgalmi út lehetett, mentünk 80-nal :) Persze nem érződött különösebben soknak, 60-ra lassítás kifejezetten lassúnak tűnt, de hát, nem véletlenül, alkalmazkodik a sebességhez minden, kanyarok, táblák, sávok, stb.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10148) DeNOx


DeNOx
tag

Na végre megjött a jogsim!!!! :D Holnap lett volna 3 hete hogy intéztem az okmányirodába :D Megyek csapatok is egyet :D :C

(#10149) harry válasza DeNOx (#10148) üzenetére


harry
veterán

És milyen volt az első kör? Benne lesz a hírekben? ;]
Melyik városban / okmányirodánál csináltad?

[ Szerkesztve ]

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10150) Bati0501 válasza harry (#10147) üzenetére


Bati0501
őstag

Még mi se parkolgattunk... :U Gondolom a 20. óra után fogunk neki állni,remélem elég idő lesz rá,mert vizsgán elég pontosnak kell lenni...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.