Azert ne ird le a dizeleket gyorsitas teren, mennek azok is csak mas vezetesi stilust igenyelnek, mint a benzinesek.
Mondjuk eszembe nem jutna dizel autot venni oromautozasra.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
jerry311
nagyúr
tboldi
nagyúr
Nem leírásnak szántam, csak egyéni vélemény. Mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai. Én motorozok is, így testhezállóbbnak érzem a benzinest.
harry
veterán
Én egy benzines kocsin tanulok, és otthon is benzines Focus van, és simán elindulok kuplunggal A Focusnál annyi, hogy tolatásnál kell több gáz, egyesnél nem nagyon, talán egy kevés, de a tanuló Astránál nem, az simán megy. Talán mondott valami ilyesmit az oktató, hogy az alapjárati fordulatszám meg lenne emelve, de nem igazán értek hozzá... Szóval egyszerű dolgom van benzines tanulón is, és mint látható, nem feltétlenül az üzemanyagtól függ ez.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Bati0501
őstag
Azért azt ne felejtsétek el,h nem hiába találták ki a dízelmotorokat sem...Benzineshez kell gáz,h elinduljon-normálisan,nem csigatempóban-,a dízelnek meg nem annyira.Bár ez is autó/motor függő erősen,szvsz.Mert egy 1.7 diesel astra-mondjuk G- a 14sec-es 100-as gyorsulása miatt nem úgy fog elindulni alapjáraton ráengedett kuplunggal,mint egy 2.5-es audi,szintén alapjárattal.Ez gondolom érvényes a benzinesekre is,de ott még mindig jobban kell pörgetni a motort.
jerry311
nagyúr
Ha benne van a lábadban, akkor aztán mindegy mi az el fog indulni alapjáraton.
Még akár karburátoros autókkal is meg lehet csinálni, pedig ugye ott aztán nincs alapjárati vezérlés, ami gyakorlatilag "nyomja" helyetted a gázpedált, hogy ne essen az alapjárat a kis programocskájában előírt alá...
Ha nincs benne a lábadban, akkor vegyél automatát.
tboldi
nagyúr
Szerintem az, hogy egy benzines elinduljon gáz nélkül, az autótól (valamennyire a vezető képességeitől is) függ. A WagonR+ alapjáraton 700-800 RPM között van, ez kevés neki ehhez a mutatványhoz.
Szerintem a dízeleknél nemigen van olyan, amivel ezt ne tudnád megcsinálni, de benzinesnél már nagyobb a szórás.
szerk.: Ez alapján megint "le leszek oltva".
[ Szerkesztve ]
jerry311
nagyúr
Jó, hát a zemberek általában magukból indulnak ki, én is.
Korán megcsapott a benzingőz, hülye is lettem tőle.
Meg pl. el tudok indulni anélkül, hogy rálépnék a gázpedálra. Megcsináltam a kereklámpás Ladánkon, a kocka Ladámon, Kadett, Passat, Jetta, 320d, Seicento, Kalos, Matiz, Hyundai H200...
Nem lehetetlen, csak érzéssel kell. Fiiinoman, mintha lovat ba...nál.
harry
veterán
Jól sejtem, hogy ez azért annyira nem bonyolult dolog, nem? Egyszerűen csak finoman kell kuplungot engedni, főleg a fogáspontnál? Vagy legalábbis én kb. erre figyeltem csak.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
jerry311
nagyúr
Igen, enynyi.
De ismerek jopar embert aki erre keptelen.
tboldi
nagyúr
Még mindig a csak kuplunggal való elinduláshoz.
Kipróbáltam a 125-ös ETZ-mmel és ment. Viszont (benzines) autóval még nem sikerült megcsinálnom.
[ Szerkesztve ]
Killing
addikt
A jó öreg ETZ. Azzal nekem is ha jól van belőve az alapjárat, még kettesben is elmegy alapjáraton. Habár az enyém 150-es
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
Bati0501
őstag
Jó,meg tudom csinálni én is,pl ahol apával szoktunk gyakorolni parkolást,ott rükvercben is normálisan lehet vinni a kocsinkat-G astra 1.4-sőt,néha még gyors is,testvérem még jobban meg tudja csinálni...De egyébként erre mondtam,h ha nem csigatempóban...mert a városban lámpánál azért ennél dinamikusabban szokás elindulni,bár így se olyan lassan indul meg.
Automatát?Majd akkor,ha:kiélveztem a kézi váltós kocsikat és/vagy lesz rá elég zsé.
dudika10
veterán
Nagyobb autó kisebb dízel motorral ugyan úgy "igényli" a gázt indulásnál. Hidegen meg aztán van olyan, ami rosszabb mint egy benzines.
Az első 5 percben amikor beülsz egy új autóba és nem érzed se a kuplungot, se a tömegét, akkor benzinessel könnyebb lefulladni, de utána szerintem már teljesen mindegy.
Még azzal sem értek egyet, hogy dízellel nem lehet örömautózni ... szerintem csak megfelelően kell pörgetni a motort.
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
Bati0501
őstag
Jó persze,nagy autó kis motor tényleg nem túl jó párosítás.
Am egy luxus sportkocsival,pl egy Ferrarival,mert ezeknek nagyon pörgős motorja van,könnyebb vagy nehezebb elindulni?Mert kiba..ot erősek,de gondolom nem 1000-es fordulaton. Szóval könnyen lefulladnak vagy nem?
dudika10
veterán
Gyakorlati tapasztalatom nincs sajnos luxus sportautókkal, de alajáraton is nyomatékosabbak jóval mint a személyautók általában (és még könnyebbek is mint egy egyterű). Van egy olyan érzésem, hogy csak direkt lehet őket lefullasztani.
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
Bati0501
őstag
Csak azért kérdezem,mert gondolom nem hiába lehet/kell őket akár 8000-ig pörgetni...
Mert csak akkor jön elő belőlük az állat: [link]
Carlo009
tag
Azt is hallottam, hogy van olyan autó is, aminek a lóereje nem annyira sok, hanem forgatónyomatéka megfelelő. Akkor a lóerő mellett a forgatónyomaték is számít. Ezek szerint nem azonos fordulatszámon adja le a maximális forgatónyomatékot és lóerőt az autó?
Bati0501
őstag
Látom nem vagy annyira járatos az autós ügyekben...
Persze van ilyen,kb az összes olyan,h nem ugyan akkor van meg a maximális lóerő és Nm.Általában egy autóban kevesebb Le van,mint Nm.Persze versenyautóknál ez nem mindig igaz...A dieselek alapból nyomatékosak,ezért nem is kell őket annyira pörgetni-nem is lehet annyira.Direkt így vannak kitalálva.
Egy példa: [link]
Így készül a grafikon: [link]
Szerk:ha még vmi érdekel,kérdezz nyugodtan...max nem itt válaszolok....
[ Szerkesztve ]
harry
veterán
Az Autótechnika topicban is van egy egész hosszú Dízel - Benzin hasonlat: [link]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Bati0501
őstag
Meg van a jogsim!
Harry: meg fogom nézni
[ Szerkesztve ]
mephi666
nagyúr
gratula egészséges para megvolt? kisebb hibák akadtak?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
harry
veterán
Király Első alkalomra? Milyen volt a vizsgabiztos?
Nekem még két hét...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
DeNOx
tag
Gratulálok!
Carlo009
tag
Gratulálok én is! Ezzel akkor lehet utánfutót vagy lakókocsit is húzni.
De, ha a lakókocsi már 2 tengelyes, de mégis kicsi, azt nem lehet húzni vele, legalábbis ilyen infóm van.
jerry311
nagyúr
Ezzel meg ket evig gondolni sem szabad vontatasra.
Mellesleg, emlekeim szerint a potkocsi tengelyeinek szama lenyegtelen, csak a tomege szamit.
Bati0501
őstag
Köszönöm szépen mindenkinek!
Szombaton voltam még két órát vezetni és utána jól éreztem magam,mert elég jól ment,akkor nem izgultam.Aztán tegnap volt,ami eléggé izgultam,volt amikor nem...Aztán ma reggel eléggé izgultam néha,de amikor el kezdtem vezetni-még a vizsga előtt közvetlenül-akkor már nyugodt voltam.Olyan voltam,mint te mephi666.
11-kor kezdődött a vizsga,elvileg 10-kor kellett volna találkoznunk az oktatómmal a szokásos helyen,de lett belőle vagy 10.15-öt,mert egy baleset miatt nem tudott jönni...Szóval elmentünk egy kicsit bemelegíteni,de nem parkoltunk,csak "gurultunk",majd kb. háromnegyedre már ott voltunk a felügyeletnél.Ott gyorsan még csináltam egy kocsi-leellenőrzést,mert előtte még soha sem csináltam,csak hallottam/láttam. Majd amikor már elkezdődött a vizsga,akkor még egyszer.Elindultunk,mentünk,ahol szoktuk csinálni a parkolásokat,ott először egy balra hátra tolatást kellett csinálnom,majd egy jobbra előre.Ez a kettő elég jól sikerült.De a város másik részén meg kellett csinálnom egy jobbra hátra párhuzamosat...na azt szépen elbaszaríntottam... elég sok hely maradt a patka és mi köztünk,pedig elég jó hely volt...egy kicsit mondjuk megzavartak,de nem foghatom rá,mert nem volt semmi komoly...de látták rajtam,h tudom,h sz@r,meg nem tom hányszor-3-4x-er sztem-korrigáltam,majd behúztam a kéziféket.Mondta a vizsgabiztos,h:Jóó,menjünk tovább...Hát lehetett hallani a hangja,h nem nagyon van elragadtatva...Aztán mentünk tovább,már nem kellett parkolnom,ott már nem nagyon történt semmi különös egy-két honfitárs incidensén kívül...Azon a bizonyos parkoláson kívül sztem nem volt hibám,de végül is 3 vagy 4 hibaponttal fejeztem be.Mondjuk egyet-kettőt nem teljesen értek,de mindegy,részletkérdés...
Szóval sikerült úgy megcsinálnom a jogosítványt,h mindenből elsőre átmentem és nem vettem egyetlen egy pótórát sem. A végösszeg olyan 120-130e körül lesz.
Ja,igen,a vizsgabiztos rendes és normális volt,mondta az oktatóm,h elég jót kaptunk,csendes és nyugodt...és tényleg az is volt.
Ahogy az oktatóm is mondja a sikeres vizsgához tudás és szerencse kell.Szerencsére most meg volt a szerencsém A tudást meg még csiszoljuk a későbbiekben.
Türelmesek voltak az emberek velem ma,mert volt egy hely,ahol vmi útfelbontás volt,amit már megcsináltak,de a 30-as táblát kint hagyták és persze feloldó tábla nem volt,így 25-el elcsorogtunk a ~250m-re lévő kereszteződésig,mindez egy zárt villamospálya mellett enyhe lejtőn...A mögöttem több perce lévő robogós sem csinált semmit-mondjuk talán nő volt és nem kortársam...és az autósok sem.Szóval ma jó forgalmat fogtam ki.Attól féltem még,h olyan helyen akar majd velem parkolást csináltatni,ahol nem lehet,és mi van,ha nem vettem észre a táblát...de szerencsére mindent ott csináltunk,ahol már sokszor voltunk-minden alkalommal elmentünk arra,persze nem mindig parkoltunk le,de na...
Szóval mindenkinek kívánok széles utat,szerencsét és jó vizsgabiztos. Nem kell ettől félni.
Killing
addikt
Igaz az hogy a Január 18-ai módosításokkal megszűnik a B125 könnyített A1 szerzési lehetőség?
Nekem van már A1-em csak kíváncsi vagyok.
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
dJ Peer
aktív tag
Nem szűnik meg.
De végre logikusabb lesz az egész...A1, A2, A
Killing
addikt
Nekem eddig is logikus volt, a nagyobb motor 18 évesen (Ak helyett ergo 25 kW--> 600 ccm és 40 kW) az tetszik viszont az átképzéses rendszer megszűnik A1-nél, ez nagy negatívum...
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
dJ Peer
aktív tag
Nem 400ccm és 35kW?
tboldi
nagyúr
De gondolom, a korhatárt felemelik 24-re a B125-nél is. Vagy rosszul gondolom?
Remélem igen, mert akkor sietnem kellene vele, még csak 17 vagyok. Nem akarok még 7 évet várni.
dJ Peer
aktív tag
Nem. A B125-öt akkor tudod megcsinálni, ha már van autóból jogosítványod?!
A korlátlan kategóriáiból emelik a min. életkort 24-re.
tboldi
nagyúr
Kb. szeptember végén-október elején lesz a vizsgám B-ből, utána egyből kezdeném a B125-öt.
tboldi
nagyúr
Ez kimaradt...
Amúgy köszi az infót!
Killing
addikt
Nem.
tboldi: 24 év csak a korlátlan A-ra lesz, a B125-öt akkor szerzed meg miután az autós jogsidat, a sima A1 pedig 16 marad.
[ Szerkesztve ]
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
tboldi
nagyúr
Neked is !
Carlo009
tag
A1-es jogsi motorra 600ccm-es lehet maximum vagy 40kw teljesítmény?
jerry311
nagyúr
Nem olvastam, de ezek altalaban olyanok, hogy mindkettonek teljesulnie kell, barmelyiket leped tul, mar szabalytalan.
dJ Peer
aktív tag
Mindkettő + a 0,2 kW/kg-ot sem lépheted túl
[ Szerkesztve ]
Killing
addikt
Nem, ez az A2.
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
AMD Power
titán
Jó drágák lettek a jogsik. Főleg a motorosak.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Bati0501
őstag
Jaja,azok,de szüleim azt mondták,h amikor ők csinálták,akkor is kb ennyibe kerültek a bérekhez képest...Most olyan 120-tól 180-ig-vagy ki tudja még meddig-vannak B-s jogsik.
mephi666
nagyúr
péntek este kipróbáltam, milyen érzés egy másik autó:
magánterület+magánút, forgalomtól elzárva... kocsi pedig egy 1.4es astra f... totál más, mint a tanulóautóm... érezhető a szervo meg minden rásegítés hiánya, de valahogy így közvetlenebbnek éreztem sokkal az irányítást indulásnál kipróbáltam, hogy milyen benzinessel gáz nélkül és lefullasztás nélkül simán ment... teljesen más a kocsi és 99%, hogy ha összejön a rávaló, akkor ilyenre esik a választás... olyan, mintha először 2számmal nagyobb cipőben focizna az ember, aztán felvenne egy pont lábára valót és azonnal érezné a különbséget barátnőm nővérénél voltunk egyébként szalonnát sütögetni (múltkor náluk traktoroztam: az is egy élmény volt ) és a férje már minimum 2évtizede foglalkozik autószereléssel, így ellátott egy halom hasznos infóval, mit miért érdemes, vagy épp nem érdemes venni (van azért tapasztalata és múltkor ő segített műszakira felkészíteni az astrát is)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
harry
veterán
Én is nagyon szemezek az Astra F -ekkel, nem kizárt, hogy esetleg még ősszel beszereznék egyet. Konkrétan ezzel kapcsolatban mondott valamit az ismerősöd? Igazából bármi infónak örülök, nem nagyon vagyok otthon a témában. Jöhet priviben is akár.
Nekem amúgy pont egy hét, és forgalmi vizsga.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
mephi666
nagyúr
beírom ide, hátha másnak is hasznos...
lényegében 200-300körül néztek barátnőmék is kocsit és mondta, hogy ilyen árfekvésben jó vétel az astra f: van hozzá alkatrész dögivel és megfizethető, nem is zabál sokat... valószínű, hogy egy ilyen 15-20éves kocsival azért lesznek kisebb-nagyobb gondok, tehát kell rá költeni, de "tanulóautónak" bőven jó (barátnőmékén kipufogót kellett rendbe rakni, hátsó fékbetéteket kellett cserélni meg most egy garnitúra gumi kell majd még tél előtt és kb ennyi január óta)
amiről negatívabb véleménye van, az a suzuki (és nem is csak a régiek): mondta, hogy az ő szemébe nem autó, amit ha megemel pl kerékcsere miatt és már nem nyílnak normálisan az ajtajai, úgy csavarodik a kasztni... nem érezné benne biztonságban magát
átbeszéltünk még pár márkát/típust, amik szóba jöhetnek: vw polo/golf/vento, seat-ok, stb... ennyiért ezek sem rosszak és ha oda jutok, jönni fog velem kocsit nézni... mondta, hogy magának utál kocsit venni, mert megnéz általában vagy 200at, mire talál egy olyat, amire azt mondja, hogy megfelelő
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
harry
veterán
Köszi az infókat, fogyasztás, ár, alkatrész miatt néztem én is, mondjuk inkább ilyen 400 körül. Sok autót megnézni biztos jó lehet, csak ha hozzávesszük, hogy mennyi idő, és utazás (ami, ha országos viszonylatban gondolkodunk, azért nagy táv), azért némileg korlátozottak a lehetőségek...
Amúgy van itt egy-két érdekes cikk: [link], [link]
Műszakilag arról hallottam, érdemesebb lehet nem az Ecotec (1.4 16V, 1.6 16V), hanem a régebbi, 8 szelepes benzinmotorral szerelt példányt keresni, azok kevesebb olajat esznek.
Meg annyi, hogy a kínálatból talán ennek van a leginkább autó formája / értelmes mérete, nekem emiatt főleg szimpatikus, bár mint tudjuk, ennyiért ez nem elsődleges szempont (meg most is Astran tanulok, igaz egy G-n, de azért nagyjából ismerős / hasonló a két autó).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
mephi666
nagyúr
amit még ajánlott (először azt hittem, hogy viccel), az a 190-es dízel merci... mondta, hogy az nagyon egyben van minden téren, motorilag se párszázezer km-t bír és keveset(!) fogyaszt meglepődtem, de ő a szakember (és ilyet is lehet 300-400körül kapni már)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Bati0501
őstag
Nektek is így volt?
Örül az ember,mint majom a farkánok,h végre sikerült letennie a jogosítványt,túl van már "mindenen",kifizetett mindent,csak egy dolgot nem.De az az egy dolgon még nincs túl és nem fizetett kikmányiroda.
Tutira én vagyok a hülye,de először nem is gondoltam,h az okmányirodába kell kérni időpontot,de kell,mondom okés,érthető,hátha tényleg jobb úgy...De,h ma szüleim kértek egy időpontot telefonon és október elejére tudott adni,na az sztem nem okés...Nem tudom,h azért-e,mert olyan időpontot kértek anyáék,h a suliba se legyek akkor+nekik is jó legyen-bár nem is tudom,h melyik napra sikerült végül is kapni,talán szerdára.Szóval kb. még 2,5 hét+2-3-4(?) hét,mire kiállítják a jogsimat.4e-ért.
dJ Peer
aktív tag
+1 hét, mire kiküldik. Lógj egy napot a suliból
harry
veterán
Miert kellenek szulok? Amugy nem lehet masik kirendeltsegnel (irodaban) intezni? Hatha ott hamarabb van idopont. Persze ha az kell, hogy sokaknak jo legyen, az nem egyszeru. Igy ez akkor meg egy honap... De legalabb nem kell tobbet vizsgazni
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Téma tudnivalók
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.