Új hozzászólás Aktív témák

  • Fáraó

    őstag

    Üdv!

    Bár a megoldás működik, nem tartom elegánsnak. Ha esetleg valaki tudna egy szebb megoldást, megköszönném.

    Gyakorolgatom SE tudásomat és egy táblajátékot írok. 1, 2, 3, 4-el (plusz enter) lehet lépkedni a négy irányba, a lépés előtt vizsgálom a lehetséges lépésirányokat, amit beleteszek egy négy elemű boolean tömbbe (minden lépés előtt frissülő statikus tömb). A tömb alapján listázódnak ki a lehetséges lépésirányok. A kiíráshoz használom a tömb indexeit. A feldobott lehetséges irányokból az int movementDirection adja meg egy másik metódusnak a lépés irányát. Viszont arra is kell figyelnem, hogy csak 0-3 közötti szám legyen értéke, nehogy tömbindexelési kivételbe fussak (kivételkezelés alapfokon). A kódom:

    public static int listPossibleSteps() {
    //indexes of possibleSteps: 0: left; 1: up; 2: right; 3: down
    int movementDirection = 0;

    System.out.println("");
    for (int i = 0; i < possibleSteps.length; i++) {
    if (possibleSteps[i]) {
    System.out.print((i + 1) + " - ");
    switch (i) {
    case 0:
    System.out.print("Move left\n");
    break;
    case 1:
    System.out.print("Move up\n");
    break;
    case 2:
    System.out.print("Move right\n");
    break;
    case 3:
    System.out.print("Move down\n");
    break;
    }
    }
    }
    do {
    do {
    movementDirection = extra.Console.readInt("Please select: ");
    } while (movementDirection < 1 || movementDirection > 4);
    movementDirection--;
    } while (!possibleSteps[movementDirection]);
    return movementDirection;
    }

    Működik, de ez a két do-while a végén nekem elég szar megoldásnak tűnik. Esetleg lenne rá szebb kód?

    Köszi!

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés