- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Fecogame: A csámcsogás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
TaylorPro
addikt
Péntek klímatöltés meg ózonos tisztítás. Jó vastagon fog a ceruzájuk. Remélem max 20-ból kijön. 15 ezerre tippelték a töltés, a tisztítás 6500Ft. Ez mennyire reális? Jazz 2006.
-
BlacKSouL
addikt
válasz
nandow #53547 üzenetére
Például: Kinti hőmérséklet 27 fok, beltéri hőmérséklet 34 fok.
Elindulsz, klímát bakpcsolod, letekered 25 fokra. Kompresszor beindul, a légcsatorna hideg-meleg terelője elfordul a hideg felé vagyis több hideg levegőt kever a közös befújó csatornába. A kompresszor kapcsoló üzemmódban működik, automatikusan, hőérzékelőkkel (is) vezérelve, de folyamatosnak tekintett üzemben. Vagyis jellemzően menet közben, menetszéllel időnként behúz a kuplung, működik, időnként kienged, nem működik. Ezt abból lehet érezni, hogy időnként kicsit megtorpanhat az autó. Melegben álló helyzetben akár folyamatosan is mehet a kompresszor (és a külső ventilátor)
Amint a beltéri hőmérő kb. 26-27 fokot érzékel, vagyis ennyire lehűlt a beltér, akkor a hideg-meleg terelő elkezd átfordulni, és automatikusan egy kis meleget enged át, vagyis a klíma hőcserélő felől is, és a fűtőradiátor felől is enged be levegőt. Amint a 25 fokot eléri, és van vertikális légterelője, akkor automatikusan a felső nyílásokhoz hidegebb, az alsó, lábtéri nyílásokhoz valamivel melegebb levegőt terel. (Ez ilyen általános beállítás, hogy állítólag így komfortosabb az átlegembernek)
Minden esetben ha hőmérséklet egyensúly állt be, a kompresszor a nyomásviszonyok, külső hőmérséklet, belső hőmérséklet, sőt, a napérzékelő alapján ritkábban, vagy sűrűbben kapcsolja be magát, de gyakorlatilag folyamatos gáznyomást, azaz hideg hőcserélőt biztosít, a vezérlő viszont a terelőkkel úgy állítja be, hogy a nagyon hideg levegő mellé kisebb-nagyobb arányban kever kis meleget is, szintén a hőérzékelők jeleinek figyelembe vételével. Kisüt a nap: több hideget kever. Befelhősödik, több meleget ad hozzá. Hűvösödő kinti levegőt érzékel, több meleget kever hozzá. Forrósodó kinti levegőt érez, több hideget ad. Stb. Vagyis a kompresszor majdnem folyamatos üzemben, folyamatos hideget állít elő. A hozzákevert meleggel fogja szabályozni a beltér hőmérsékletét.A ventilátorsebességet kézi módban te adod meg, sőt, a befújás irányát is, hogy melyik rácson jöjjön, ő csak hozzáigazítja a befújt levegő hőmérsékletét úgy, hogy minél jobban megközelítse a beállított értéket. (Pl. Ha valaki csak lábra nyomja a hideget, sokkal később langyosul el, mintha mindenhova nyomja, hiszen a befújt hideg lefelé megy lentről viszont nem jön föl, a hőmérő pedig középtájon szokott lenni. )
-
nandow
aktív tag
-
BlacKSouL
addikt
válasz
Peter.70 #53529 üzenetére
Az A/C gomb ki-be nyomkodása elméletileg mindössze annyit csinál, hogy bekapcsolja vagy kikapcsolja a kompresszort. Vagyis ha eltekintünk az automata üzemmódtól - amiben elméletileg csak és kizárólag a hőmérsékletet tudod szabályozni, minden mást automatikusan csinál, és bárminek a megváltoztatása automatikusan kikapcsolja az automata módot - akkor be tudsz állítani kézzel egy ventilátorfokozatot, egy befúvási irányt, egy hőmérsékletet, és mindezekhez tudsz bekapcsolni vagy kikapcsolni egy klímakompresszort az A/C gombbal.
Az automata klímák esetében intervalumokban tudsz hőmérsékletet szabályozni. Ha nyáron vagy melegben pl. 27 fokban ki van kapcsolva a klímakomresszor, akkor a környezeti levegőnél, vagyis . 27 foknál hidegebb levegőt nem fogsz tudni fújatni, bármilyen hőmérsékleti érték beállítása 27 fok alatt, mindössze 27 fokos "hideget" tud előállítani. (De ez manuálisra is igaz) Ahhoz már kell a kompresszor működése. Akkor addig fog bizonyos mértékű hideget befújni, míg adott hőmérsékletet el nem éri a beltéri hőmérő.
Tehát röviden: az A/C gomb kikapcsolásával (nekem a kijelzőn jelzi hogy AC OFF) a kompresszort kikapcsolja, de a ventilátor és minden más beállítás megy tovább ahogy addig.
Eredménye: ha addig ment a kompresszor, akkor leállása után benedvesedik és felmelegszik a hőcserélő, és ilyenkor nedves párás levegőt fúj be az utastérbe, míg meg nem szárad (5-10 perc ventilátorozás, mérettől függően). Ha klímával együtt állítja le valaki a motort, akkor is benedvesedik a hőcserélő, és felmelegszik, de ilyenkor nem szárítja le semmi, hosszú órákig nedves meleg marad, és ez vezet leginkább a klíma gombásodásához. -
tboldi
nagyúr
Újabb szeretetcsomag.
Már csak a szerszámoknak kell megérkezniük.
szerk.: Vettem gyertyákat is, mert ha már ki kell szereljem a régieket, szívesebben teszek vissza újakat.
szerk. 2: Sajnos az EGR-szelephez és csonkjához nincs aftermarket tömítés, csak gyári jó drágán és sokat is kell rá várni, ezért inkább taknyolni fogok.
-
kalapacsolok
senior tag
Sziasztok! Nézek egy pár éves használt Honda Civicet, valahol a kocsin (gomb, beállítás a kijelzon) látom, hogy van e benne adaptív tempomat, illetve ilyen biztonsági csomag, ami lefekezi a kocsit ütközés előtt?
-
JoolsNOS
veterán
-
demars
addikt
Tegnap voltam átvizsgáláson, pár szilentet felírtak meg egy stabpálcát hátul. Megrendeltük, ma jön a cuccos. Ha lesz időnk kicseréljük aztán megy műszakira a harcos.
Jó dolog ez az egy hónapos intervallum. -
kecsawi
senior tag
Üdv! Zala megyében legend hátsó kerékcsapágy cserére hova vinnétek? (Ka9 3500 v6- ot?)
-
Bpisti84
tag
Sziasztok!
CR-V vásárláson gondolkozok. Véleményekre lenne szükségem az alábbiakkal kapcsolatban:
1.
Az 1.6 120 lovas dízel mennyire ajánlott? Nem túl problémás típus?
A teljesítménye elég lenne nekem, nem száguldozok.2.
Összességében mennyire ajánlottak a 2013-14-es gyártású CR-V-k?
Van valami típushiba? Mire kell figyelni a vásárláskor?Előre is köszönöm a válaszokat!
-
tboldi
nagyúr
Az egyik Honda Jazz Hungary FB-csoporttag jóvoltából született egy videó a szelephézag-állításról és az EGR-pucolásról.
-
-
JoolsNOS
veterán
Használ valaki hűtőfolyadéknak prelix 12+alu-t? Eddig azt használtam. A színe rózsaszín volt. Még van kb 3 liter. Vennék még hozz 2-t de az új már narancssárga. Össze lehet keverni vagy inkább menjen bele csak az új? (a narancs amúgy nem tetszik
)
-
zolynet
veterán
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
hülyegyerek #53520 üzenetére
Igen mert a legtöbben úgy vannak vele, hogy majd a másik kivédi. Aztán ha nem akkor meg jön ez: [link]
Most az egyik nagy gép 170 ló a másik 173 ló nálunk de ennyi kell, hogy biztonsággal tudjam kerülgeti a hülyéket. Városba meg ott 1.2-es Jazz, a maga kis 77 lovával bőven elég.
-
hülyegyerek
addikt
A 4-esen kb. 2 éve majdnem ottmaradtam családostul (asszony, anyós, sógor), mivel egy seggarc nem bírt magával, és neki akkor is előzgetnie kellett, mikor kb. 50 méterre volt tőlem a szembesávban. Satu - teljes megállás után kb. 5 méterrel előttem sorolt vissza, persze ő nem lassított a béjemvével. Na azóta inkább beszorulok egy kamion mögé, és érek oda 10 perccel később Gyomaendrődre.
Persze ezt nem neked célzom, de félelmetes, hogy mennyi az öngyilkos - gyilkosjelölt arrafelé.Motorerőre visszatérve pedig szerintem a 140-150 ló bőven elég arra, hogy alkalomadtán biztonságosan kivitelezz egy előzést, több tényleg max. racsingolni kellhet.
-
Rolvik
csendes tag
Tatabanya kozeleben tudtok Honda szerelot ajanlani? Csak kotelezo szerviz, szelephezag allitas, talan betet cserek.
-
tboldi
nagyúr
válasz
runner 125 #53516 üzenetére
Egy motor sohasem lehet elég erős.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
yodamester10 #53515 üzenetére
Nekem nem ahhoz, kell az erősebb autó, hogy 200-al veressek az M3-on, hanem hogy pl a 4-esen ne szoruljak be a kamionok mögé és tudjak biztonságosan előzni.
-
runner 125
nagyúr
válasz
yodamester10 #53515 üzenetére
Pont ez volt nemrég téma a motoros topikban, ott leírtam h miért használok 180 lovas, 1.2-es motort (ami persze Honda
)
A nagy motorero nem feltétlen csak a gyorshajtással vonható párhuzamba. -
yodamester10
őstag
válasz
---Lasali--- #53514 üzenetére
Nincs értelme ekkora lóerőnek idehaza,az én 140 pacim is sok már lassan annyi trafi van kis országunkban.Egy ilyen autót max mutogatásra érdemes építeni,ha van rá banán.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
BigBlackDog #53513 üzenetére
Arra nem válaszoltam hogy mit lép, valamelyik nap felhívom az egyik ügyfelünket, hogy átmennék kipróbálni, mert van egy ilyenje, utána megmondom, csak nem tudom mennyire van rendben az autó, mert pl a totalcar erőmérőben is volt egy nem rég, és 192 lóerőt tudott. Pedig ha rendben vannak akkor kéne tudnia a gyári 212 -t. De szerintem marhára függ attól hogy mikor cseréltek benne légszűrőt, meg olajat, meg a szívósorban milyen lerakódások vannak, ugyanis semmilyen karter ülepítője nincs ezeknek, és vastagon le szokott rakódni az olajos dzsuva a fojtószelepház után, amivel szűkíti a keresztmetszeteket. Én még a régi 2 literes nonvtec motoromra is csináltam egy dupla tartályos ülepítő rendszert. Ja meg van egy elcseszett út választó a légszűrő ház előtt, amiben egy szolenoid féle szelep nyitogat, hogy a szívósortól vagy a lámpa mögül szívjon levegőt, annak megfelelően mennyire meleg a motor már ha egyáltalán még működik, na azt én tőből tépném ki és dobnám a garázs sarkába.
Tuningolgatva youtube on ha nézegeted, akkor olyan 230-240 amit ki tudnak belőle hozni programmal (program is jó fej, mert alapból írhatatlan, kell hozzá másik ECU, csipet kell benne cserélni, meg kiszedegetni mikor írod, vagy plusz nyákot kell beforrasztani és akkor usb vel írható..), meg nagyobb fojtószeleppel, esetleg portolással, sport katalizátorral, nagyobb kipufogóval, csak éppen ezzel jól el is lehet rontani a karakterisztikáját, lehet fent erős lesz, de addig meg ingadozik össze vissza a görbe. Láttam olyat hogy F23 ra raktak rá H22 hengerfejet, meg szét portolták az egészet, tuning szívósor, meg tuning vezérműtengely (amitől mégszarabb lesz egyébként a karakterisztikája, csak 5500 felett húz) és úgy tudott 260-270 lóerőt. Persze meg volt okosítva kovácsolt alu dugókkal, meg erősebb hajtókarral, csapágyakkal, titán szeleprugó tányérral, nagyobb ccm es injektorral, meg ami vót mindennel..
Gyárilag valami 7 körül van 100 on, és 230 körül van a végsebessége. Szóval olyan RS oktávia szint, csak ennek jó a hangja, mert szívó motoros, meg ha rajta van a speres váltó, akkor talán gyorsabb lehet egy kis pályán, pl a kakucson.
Igazából ilyen réteg autó, akinek álma az veszi, aztán igény szerint locsolja rá a pénzt, meg életben tartja. De jópofa egyébként, valahol 5000 körül meglódul, aztán húz 7200 ig, aztán valahol 7800 fele szabályoz, de folyamat fordulaton kell tartani hogy meglegyen a power. Az európai modellnek pillangó soros a szívósora, úgyhogy valamennyire megy alul is, a jdm motorban nincs ilyen. Portoláskor meg ki szokták marni az egész pillangó sort, egybe nyitják a két szívósort.
Én a régi kombiba szeretnék egyet majd, abban azért nagyobb poén szerintem, kicsit sleeper style
Prelude ben a legjobb amúgy, mert az 200-300 kilóval könnyebb mint az accord, az elég jót lép vele, az 6 körül van 100 on. -
BigBlackDog
veterán
válasz
---Lasali--- #53512 üzenetére
Ok, ezzel el is mondtál mindent, köszönöm a bőséges infókat!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
BigBlackDog #53511 üzenetére
Ezzel? Minden
Kintiek szétrohadnak porrá, alja körbe rohad, a műszerfal alatt rohad, a pedáloknál rohad. Amúgy ugyan az a kocsi mint a 6 os accord, úgyhogy annak a hibái jönnek elő. Szervó nyomó cső eresztés, meg pár apróság, első motor billenés gátló motortartó semmit nem ér.
A váltóban az 5. szinkron egy idő után mindben el szokott kopni, de ha kúpolod neki rakod vissza a fokozatokat folyamat és a kuplungot se tolod ki a nagy racing hevében mindig, akkor a többi szinkron is gajra megy, de elvileg van hozzá syncrotech felújító készlet, 180 ezer ebay en, abban benne vannak a csapágyak meg minden, ami külön külön megvéve 30-50 ezer ft lenne gyáriban. Viszont rámegy kb az összes többi 5 ös meg 6 os accord váltó, esetleg prelude, amelyik 2, 2.2, 2.3 literes motorokon volt. Csak azokban nincs sper difi, meg 2 től 4 ig hosszabbak a fokozatok. Csak éppen ilyen váltót is alig lehet már találni, mind szar, és próbálkozni velük marha jó, mert ki kell venni a felfüggesztést hogy leférjen, és idegösszeroppanást lehet tőle kapni, mikor a 20 éves csavarok egyike se jön ki csak, csak 2 méteres gázcsővel toldott erőkarral. És igaz ez pl a kipufogóra, nem nagyon van hozzá, azt gyakorlatilag csináltatni kell hozzá ha szétrohadt.
A motor olyan 300 ezerig bírja ha vigyáznak rá, utána jöhet minden, gyűrű törés, amitől aztán elpusztul a hüvelyezés, ha nagyon rugatod neki a kuplunggal meg nem veszed észre hogy hajtókar csapágyas (mert az is szokott lenni), akkor hajtókar törés, mert egy fogpiszkáló hajtókar van benne, és az kijön a blokk oldalán, és akkor vége.
Ha sport légszűrőt tettek rá meg olajat stb-t se kapott normálisan, meg hidegen küldték neki, meg amúgy is szét lett üvegelve akkor megkophat a nikasil es bevonat a hüvelyeken, akkor megint csodálatos gazdasági totálkár szagú felújítás lesz a vége vagy motorcsere.
Egyébként meg ha nem cserélnek benne olajat normálisan, akkor a hengerfej kikophat ahol a vezérműtengely forog benne, és aztán lóg csattog az egész, de úgy tudom a kiegyenlítő tengelyek is meg tudnak így kopni, olajpumpa stb. Olyan 6-8 ezer km után olajat kell benne cserélni ha rugják neki.
És minden 4 szer annyiba kerül hozzá általában mint a sima 6 os accordhoz, vagy az 5 öshöz, pl a kuplung, vezérműszíj szett, és alig lehet hozzá alkatrészt vadászni itthon.
Viszont kint minden szirszart össze lehet kajtatni utána, rengeteg utángyártott alkatrész, tuning alkatrész, minden van hozzá csak találd meg meg, meg hozd be az országba, és ha a VW TáDé "tuning autókat" kihagyjuk a képletből, akkor még mindig az egyik legolcsóbban tuningolható fent tartható "sportosabb autó"-k közt van.
Én akarok szerezni egy ilyen h22 es motort a kombi 5 ös accordomba, aztán majd valahogy felújítjuk. Vagy leadom fémhulladékba. -
BigBlackDog
veterán
válasz
---Lasali--- #53510 üzenetére
Pl. kora ellenére mennyire lehet nyűgös a fenntartása, illetve mit léphet azzal a motorral?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
BigBlackDog #53507 üzenetére
Már hogy érted?
-
zolynet
veterán
-
BigBlackDog
veterán
Vajon egy ilyen Type R Accord mit tudhat?
-
TaylorPro
addikt
Köszi mindenkinek a válaszokat!
-
#33889536
törölt tag
Kedves Hondások!
Azt szeretném Tőletek kérdezni, hogy ajánlanátok-e megvételre egy 2009-es Honda Accord 2.0 automata Exe-t ?
Az autóban 230.000 Km van, ami valós. Évente járt (itthon) márkaszervizben, 5 éve hozták be Hollandiából. Arról még nincs infóm, hogy a váltóolaj mikor és hányszor volt cserélve.
Milyen tapasztalatok vannak ezzel az automata váltóval ? Mennyire tűnik rizikósnak 230.000 km futással ? Ha meghibásodik, általában milyen szerviz költségekkel számolhatok ?
Előre is köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Windows 11
- Linux kezdőknek
- E-roller topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- Diablo IV
- Gumi és felni topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- További aktív témák...
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- Jó állapotú Kona Shred / Pike 454 dual-air 110mm-140mm / Shimano Deore felszereltség!
- Eladó Woom Up 5 szuperkönnyű elektromos mountain bike
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- iPhone 15 128GB, Újszerű, Független, 88%, Garanciával!
- Samsung Galaxy A56 5G 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14600KF 64GB DDR4 1TB SSD RTX 3080 10GB CM CMP 510 Seasonic 750W
- Bomba ár! Dell Latitude 7400 - i7-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD IPS I CAM I W10 I Garancia!
- Kèszen állsz a játèkra? 0% THM rèszletre is!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest