- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bambano: Bambanő háza tája
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Flashback: Építsünk PC-t akciós alkatrészekből, lassan. upd: 05.28
- GAI: Retro GPU-k mindörökké: a végleges koncepció, és a szereplők bemutatása
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- sh4d0w: Árnyékos sarok
-
LOGOUT
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ekkold
Topikgazda
válasz
hotkar #97619 üzenetére
A porszívómotor általában kefés motor, ami megy egyenfeszültségről is, azaz ha nem 230V-ról járatod, hanem mondjuk DC 24V-ról akkor alacsonyabb fordulatszámon fog menni (viszonylag jól szabályozható). Viszont az eredeti méretezésekor figyelembe vették, hogy a légáramlás hűti - ha ez nincs, vagy gyengébb, akkor jóval kisebb teljesítményt bír el (különben simán túlmelegedhet).
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
hotkar #96581 üzenetére
Ezeket úgy tervezik, hogy lemerült akku esetén, ha sürgős az embernek, akkor is azonnal tudja használni hálózatról.
Amelyik nem ilyen, sokkal gyengébb tápegységéről ismerhető fel, ami csak az akku töltőáramát biztosítja 100-200 mA nagyságrendben (C/10 nagyjából), 12-14 órás töltést igényel. Itt már nem tudunk sietni, mert egy rövid töltéstől nem sokáig működik.
1,5 A-es tápegység már a motort is elviszi, ezt egyszerűbb esetben úgy oldják meg, hogy van egy töltőellenállás a táp és az akku között, de gép kapcsolója azt áthidalja és olyankor direktben megy a motorra a betáp. Valahol még pár tranzisztorral is megvariálják.
Csak amikor az akku átvezetős / zárlatos lesz, leszívja a tápot, azt már nem bírja. Akkut általában lehet forrasztani érzéssel, minél gyorsabban, "erős" pákával.
-
rednifegnar
senior tag
válasz
hotkar #96577 üzenetére
nekem egy braun borotvam van, abban is 1 db akku volt. elgyengult szetszedtem, mint kiderult valojaban 2 db akku megy bele csak a masik nincs benne de a helye priman ott van csak bele kellett tenni es bekotni. igy most ujszeru es dupla kapacitasu mint volt.
az enyemben sincs csavar, utana kell nezni a hogy az ovehez van e service manual, de valahogy ugy lehet szetszedni hogy el kellett csavarni egy reszet es ugy szetvalik szethuzhato lesz. persze jo erosen egybe van.
az akkus fogkefek is hasonloak, azokban sincs csavar de feszegetni nem szabad attol szettorik, megfeleloen kell megcsavarni az egeszet es szetjon (persze ehhez nem art boztosra menni hogy valoban nem e csavaros). -
Rodzser Mór
senior tag
válasz
hotkar #96581 üzenetére
Sikerült szétszedni némi barmolással. Később találtam egy leírást, ami szerint nem is kellett volna leszedni a külső héjat. Na én ezzel a külső héjjal kezdtem, ami a belső héjra van passzintva, de a belős héj belső felén meg is vannak olvasztva ezek a lábak. Így nem csoda, ha letörtek.
Találtam egy videót, ott is eltörte a fickó. Persze az pont nincs a videóban, hogyan jutott a szétszerelésig
https://www.youtube.com/watch?v=NEwnEimoDhkNa szóval a később talált leírásban van benne, hogyan kell szétszedni, a tápcsatlakozónál kell bedogni egy csavarhúzót és ott szétfeszíteni.
https://www.manualslib.com/download/126361/Philips-Hqc482.htmlUgyanolyan NiCd akku van benne, mint a videóban.
Elcsíptem a vezetéket, aztán rádugtam az adapterre és forog a motor, mint az állat.Aztán a kiiktatott gyári akku helyére odafogtam egy 1,2V NiMH akkut. Úgy is vitte. Tök jó! Csak a vezetéket nem tudtam ehhez az akkuhoz forrasztani. Csodálkoztam is volna, ha sikerül. Nincs valami praktika, hogyan lehet ilyen esetben a vezetékett odaforrasztani?
Most összeraktam akku nélkül. Remélem, nem megy tönkre így a motor.
-
Rodzser Mór
senior tag
válasz
hotkar #96577 üzenetére
Köszi a válaszokat.
Lehet, rosszul írtam, csak rávágtam, hogy NiMh akku van benne és a valóságban pedig NiCd.
Sajnos semmi csavart nem látok a masinán. Hosszában van 2 fél műanyag, azaz egy alsó és egy felső fele. Ezt csak szét kell pattintani, ha jól gondolom. Csak tartok tőle, hogy el fognak törni a tartópöckök.
Igen, könnyebb csak akksiról használni. Csak ugye kényszerből használtam bedrótozva.
-
ekkold
Topikgazda
válasz
hotkar #96377 üzenetére
Létezik úgynevezett I²R szabályzás (nem tudom, hogy hivatalos név-e, vagy csak az öregebb szakik hívták-e így) itt a motor ohmos ellenállásának kb. megfelelő abszolút értékű, de negatív kimenő ellenállású a szabályozó. Ezt áram visszacsatolással érik el, aminek az lesz a hatása, hogy a motor egész jól (közel állandó értéken) tartja a fordulatszámát. A Kazettás magnókban erre még cél-IC is volt, a főtengely meghajtó motorokba beépítve - ez tartotta a motor fordulatszámát állandó értéken.
Magyarul nem csak a fordulatszámból lehet hatékony visszacsatolást képezni. -
-
-
-cobra-
aktív tag
-
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Autós topik
- Milyen routert?
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Óra topik
- Netflix
- Anime filmek és sorozatok
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- HP Rack szerverek és tartozékok egyben vagy külön-külön
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF F15 FX506HM Gamer notebook - i5 11400H 16GB DDR4 RAM 512GB SSD RTX 3060 6GB W10
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L380 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD / MT I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged