Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#7801) hunnylander válasza wildrain (#7798) üzenetére


hunnylander
őstag

Gary Anderson (néhény napja publikált Autosport Plus cikk):

Going into other regulation change, the fuel tank size is bigger. It will add about 20 centimetres to the length of the car if you just cater for a bigger fuel tank. And that has lots of implications for weight distribution and the general centre of gravity of the car, which you need to take into account.

Regarding the design of the tanks, there is a bit of a trade-off in height. You cannot really go stupidly high because of the way the aerodynamics works. The top of the head rest area automatically gives you a top of where you can put the fuel tank to.

If you imagine the centre of gravity of these cars is 15cm up from the bottom of the car, then fuel up to that height lowers the centre of gravity, because it is below the COG. After you go above it, it starts to raise it. So there is a point where the car changes its characteristics – slowly, but reasonably dramatically, because of the COG height.

So you don't want to go stupidly high with it for either mechanical or aerodynamic reasons. The width of the fuel tank is defined in the regulations.

És Gary Anderson is utal az üzemanyaggal való súlyelosztás-szabályozásra:

The fuel tank size is big enough, once you have used a bit of fuel, to affect weight distribution by trying to trap the fuel, either forward in the tank or rearward in the tank. You can affect the weight distribution at, say, two-thirds race distance by baffling the fuel in the tank and controlling it in the area that you want it to be controlled.

www.HunnyF1.com

(#7802) hunnylander válasza Male (#7799) üzenetére


hunnylander
őstag

Egy kanadai hazánkfia, aki járatos a NASCAR-ban:
Aki ismeri a NASCAR-t az tudja, hogy ami itt történt az nem feltétlenül az ő hibája volt. Ilyesmi nagyon gyarkran megesik a Daytonai és a Talladegai versenyeken, mert sokszor valaki egy másik versenyző mellé mehet váratlanul és mivel nagyon nehezen lehet kilátni az autóból ezért a spotter dolga lett volna hogy mondja neki hogy a Danica Patrick ott van - szerintem nem volt neki sem ideje erre. Ahogy összeértek, rögtön visszahúzódott a Piquet, amiből nekem egyértelmű hogy nem tudta hogy a Danica ott volt. Lehet őt utálni a Forma 1 miatt, de aki ezt is rákeni az csak keresi benne a hibákat még ott is ahol nincs. Erre mondják itt, hogy "it's just a racing deal" mert ilyesmik megesnek és nem feltétlenül azért mert valaki hibázott.

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#7803) wildrain válasza hunnylander (#7801) üzenetére


wildrain
addikt

Akkor sem elképzelhetetlen számomra, hogy a rövid tengelytávból annyi előnyük adódik, ami ellensúlyozza a magas tank által okozott károkat. De az is lehet, hogy hátrafelé hosszabbították a tankot, amiben segítette őket, hogy az orrban mondjuk sok a ballaszt, és a gumik miatt is hátratolódik az ideális súlypont.
Eléggé sok az ismeretlen tényező, de én inkább afelé hajlok, hogy az ő konstrukciójuk lesz a nyerőbb. De majd meglátjuk.

(#7804) -Mike- válasza wildrain (#7798) üzenetére


-Mike-
addikt

Így van, beveheted, jó mélyen.. - ))))))

(#7805) Oliverda válasza wildrain (#7803) üzenetére


Oliverda
félisten

A remény hal meg utoljára. :D

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#7806) hunnylander válasza wildrain (#7803) üzenetére


hunnylander
őstag

Igen, plusz már 'farigcsálják' az autót az első teszt után (ahogy más is), mert vontak le olyan konzekvenciákat, ami alapján módosítani kell, pl. a súlyelosztáson (Ross megjegyzési alapján vakerálok :D ). Úgyhogy nem zárom ki, hogy helyrepofozzák annyira, hogy sok pályán jó is lesz. Spa, Szuzuka kizárva, az a McLaren uszály felségterülete lesz. :P

De egy német portál híre szerint már a McLaren is módosít(ani fog*), a tengelytávot. Feltételezem, nem hosszabbra. :DDD

*Azán meg ha lesz két verzió, akár cserélgethetik is, majd kiderül...

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#7807) -Mike- válasza hunnylander (#7806) üzenetére


-Mike-
addikt

És ha nem csak a mclarennek van hoszabb kocsija?

(#7808) Oliverda válasza -Mike- (#7807) üzenetére


Oliverda
félisten

A Sauber is hasonlóan hosszú. Ezzel szerintem tisztában van ő is.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#7809) SzalaiG válasza hunnylander (#7806) üzenetére


SzalaiG
addikt

Spa, Szuzuka miért is lesz a McLaren uszály felségterülete? :U

(#7810) -Mike- válasza Oliverda (#7808) üzenetére


-Mike-
addikt

Nem, úgy értem, ha nem csak nekik van egy hosszabb és egy rövidebb gépük? Lehet Jerezben jön a Williams egy 5méteres kékeressel. -)

(#7811) Male válasza hunnylander (#7802) üzenetére


Male
nagyúr

Nem szakmai elemzést írtam... más értette is ;)

(#7812) hunnylander válasza Male (#7811) üzenetére


hunnylander
őstag

Csak a linkelt cikkhez kötöttem, nem volt bajom a hozzászólásoddal. :)

www.HunnyF1.com

(#7813) hunnylander válasza -Mike- (#7807) üzenetére


hunnylander
őstag

Mármint lesz/lehet (a 8 közül 4-et a Ferrariig bezárólag én középkategóriába sorolok), mert jelenleg csak a Saubert tenném hozzájuk. Majd ha lesz több jó fotó (a McLarenről egy jó sincs, mert az az egy se teljesen oldalnézet), pontosabb értékeim lesznek. A jelenleg rendelkezésre álló képek alapján a McLaren még a Saubernél is egyértelműen hosszabb, az első mérés csak a szórások miatt dobott ki 1cm-ert te már ott megjegyeztem, hogy a közölt értékek szórással rendelkeznek. Ebből kifolyólag az egy centi helyett akár 8-10 is lehet. De az már egyértelmű, hogy valenciai változatában a McLaren volt a leghosszabb tengelytávú.

A Mercedes és Renault ami meglehetősen rövid tengelytávúnak mutatja magát, egy nagy csoport az optimumban tűnik lenni, a Sauber a határon, a McLaren meg talán túllőtt a célon, illetve az a busz változata lehet a tervezett LWB-jük, de nem hiszem, hogy pl. Monacoban ilyennel akarnak megjelenni. :D

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#7814) hunnylander válasza SzalaiG (#7809) üzenetére


hunnylander
őstag

Azért mert ennek a csónaknak az aerodinamikai hatékonysága, nagysebességű kanyarvétele és stabilitása már agyon van dicsérve.

A hosszú tengelytáv és ezen jellemzők között egyértelmű és eléggé köztudott összefüggés van. Ne gondold, hogy csak pilótafüggő, hogy ki lehet jó Spaban (száraz normális versenyt feltételezve; káoszfutamon persze akárki nyerhet).

(#7813) javítás: ...1 cm-t, de már...

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#7815) wildrain válasza Oliverda (#7805) üzenetére


wildrain
addikt

Ez nem remény, mivel Raikkönen lelépésével nem szurkolok határozottan senkinek. Van pár szimpatikusabb versenyző, akiket szívesebben látnék a dobogó tetején, és ugyan közéjük tartozik Rosberg vagy Schumacher, de vannak még mások is.

(#7816) SzalaiG válasza hunnylander (#7814) üzenetére


SzalaiG
addikt

Ok. De mire jó az uszony? Miért jobb azokon a pályákon?

(#7817) hunnylander válasza SzalaiG (#7816) üzenetére


hunnylander
őstag

Nem az uszony* miatt. Uszályt mondtam, az autó hosszú tengelytávjára való utalásként. A második kérdésre már válaszoltam.

Spa és Szuzuka nagysebességű pályák, nagysebességű kanyarokkal.

*Az uszony vagy egyéb elnyújtott motorborítás kondicionálja a hátsó szárnyra érkező légáramlatokat, csökkenti a motorborításon keletkező felhajtóerőt és a motor légbeömlőnyílás/airbox miatti turbulenciákat.

www.HunnyF1.com

(#7818) Male válasza hunnylander (#7812) üzenetére


Male
nagyúr

Ok, akkor semmi :)

(#7819) Xirtam válasza hunnylander (#7817) üzenetére


Xirtam
veterán

Nekem rémlik egy olyan, hogy 2008-ban nem is volt uszony a ferrarin csak barcelona után, jólrémlik nekem?!

(#7820) attisx válasza hunnylander (#7817) üzenetére


attisx
addikt

Ebben az interjúban Tim Goss az mondja, hogy az uszonynak nem csak aerodinamikai jelentősége van, hanem építettek bele valamilyen extra hűtő megoldást is... ;)

Rossz a helyesírásom?! Vedd úgy, hogy mobilról írtam... :D

(#7821) hunnylander válasza Xirtam (#7819) üzenetére


hunnylander
őstag

A Red Bull indította a trendet 2008-ban az uszonnyal, amely már a teszteken feltette. Más csapatok később vagy nem is vették át. A McLaren csak tesztelte Hockenheimben. A Ferrari a Magyar Nagydíjtól kezdte el használni.

www.HunnyF1.com

(#7822) hunnylander válasza attisx (#7820) üzenetére


hunnylander
őstag

Azt már olvastam, az általános shark-fin motorborítások aerodinamikai jellemzőit mondtam el, abban a McLarené is csak annyit tud, amit írtam.

“The dorsal fin is partly to accommodate the additional cooling duct and partly a logical development of the high-downforce wing we ran last year at races like Monaco, which feeds air more efficiently to the rear wing upper element. They’re both quite simple solutions, but they’re actually very neat.”

Ez leginkább statikai funkció, az uszony elvékonyodott vertikális lemezként rögzül a hátsó szárnyhoz, nem megy benne végig levegő. A McLarennek van egy púpja a motorborítás hátső részében, amiben jelentős hűtési funkció van és hátulnézetből látható is nyílás, ezt viszont statikailag erősíti a szárnyhoz rögzített uszony motorborítás és 'egybeolvad' vele. Tim Goss erre utalt.

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#7823) JJános


JJános
addikt

Jerez. Ki? Mikor? itt

2007-05-06 óta itt!

(#7824) -Mike-


-Mike-
addikt

(#7825) hunnylander


hunnylander
őstag

(#7826) SzalaiG válasza attisx (#7820) üzenetére


SzalaiG
addikt

Plusz reklámfelület. :D

(#7827) attisx válasza SzalaiG (#7826) üzenetére


attisx
addikt

Jah, különösen ennél a megoldásnál: [link] :DDD

Rossz a helyesírásom?! Vedd úgy, hogy mobilról írtam... :D

(#7828) Calogero


Calogero
addikt

(#7829) olzsy


olzsy
csendes tag

Szervusztok Forma 1 fanok!
Úgy gondolom az idei esztenődöt sokan várjuk hiszen egy óriási név kerül vissza az F1-be, még hozzá M.Schumacherre,lehet rá akarmit mondani de úgy vélem azt a 7 vb címet nem a verebek hordták neki össze.Végre megint forma 1 lesz:D Szerintem sok olyan ember is leül a tv elé aki eddig nem nézett sok f1-et, hogy megnézze mit alkot az öreg. Valljuk be megint lesz a Schumi meg a F1. Hát nem szeretnék előre nyilatkozni, h mi lesz az évvégén de az biztos, h izgalmas év elé nézünk és nem fogunk unatkozni. Az a helyzet, h én ferrári-schumi párosra szavaztam mindig de most ezután is schumi és ferrári:D Jahm eg a Palik Laci:D Sok újonc és tehetség van a száguldó cirkuszban akiknek sztem igen nagy megtiszteltetés, h egy 7-szeres világbajnokkal versenyezhetnek. (Hamilton,Vettel stb) Nos ez az én rövidke véleményem:D

Laca

(#7830) hunnylander


hunnylander
őstag

Az első jerezi teszt teljes pilótabeosztása. Már teljes, végre a Virgin is leközölte. Glockdog nyit.

Holnap Force India bemutató és Lotus F1 Racing shakedown.

Már vannak képek Jerezből.

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#7831) -Mike- válasza hunnylander (#7830) üzenetére


-Mike-
addikt

Hogy a manóba tologatják már őket a garázs előtt?

(#7832) hunnylander válasza -Mike- (#7831) üzenetére


hunnylander
őstag

Filmet forgattak ma. :D Egész évben ezt az anyagot használják majd sok mindenhez, plusz reklámcélokra. Pl az összes McLaren videóba is többnyire csak ilyen anyag kerülhet, ha mozgó autókat akarnak pl. a háttérbe egy olyan videóban amiben a pilóta beszél a következő nagydíj pályájáról, a FOM versenyhétvége anyagait nem használhatják. Képek TFD-től.

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#7833) Male válasza hunnylander (#7830) üzenetére


Male
nagyúr

A McLarenből akkor már kettő van... a többi csapat hogy áll ezzel? ( Ferrariból még csak készül a második, azt olvastam, de a többi csapatról nem tudok )

(#7834) hunnylander válasza Male (#7833) üzenetére


hunnylander
őstag

Kb. a többi csapat is úgy állhat, mint a Ferrari, legjobb esetben. A Ferrarinak is hamarosan kész lesz a második.

Van olyan csapat, amelyiknek még az első sincs kész, vagy kész van, de nem tud érte fizetni. :(

www.HunnyF1.com

(#7835) Xirtam válasza hunnylander (#7834) üzenetére


Xirtam
veterán

Te hunny olyan kérdésem lenne, hogy 1 csapaton belül két teljesen független autó mikor elkészül fullra egyformák? Vagy lehetséges, hogy a második jobbra sikerül? Teszem azt Alonso vagy Massa kocsija jobb lesz mint amivel Valenciába teszteltek?

(#7836) hunnylander válasza Xirtam (#7835) üzenetére


hunnylander
őstag

Lehetséges, de a dolog az átfogó konspirációs szabotázs illetve a bődületes gyártási- és ellenőrzési hiba kategóriákba kerülne, amelyeknek esélye közelít a nullához.

A McLarennél és más csapatnál is ezen autóknak az az 'életük', hogy szétszedik és összerakják, de rengetegszer. Hogy más csapatnál hogy van azt nem tudom, de a McLarennél ezen szerelgetések során az autók monocoque-jai ide-oda mennek a két pilóta között, vagyis nem tartozik exkluzívan egyik pilótához sem.

De olyan dolog volt tavaly, mikor a pilóták és az egész csapat (sőt a sajtó) tudomása szerint is eltérőek voltak az autók. Pl. a Ferrarinál Kimi kapott egy könnyebb kasztnit jobb súlyelosztásért, mert ő nehezebb pilóta, vagy a McLarennél Heikkinek nem jutott teljes nürburgringi update. De erről tudnak a pilóták.

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#7837) Xirtam


Xirtam
veterán

Aham végülis gondoltam, hogy ez nem személy autó amiből úgye mindegyik tökre más hiába egy széria. Itt mégis csak kb 20-25 ember / kocsi! Sőt lehet keveset is mondtam.

(#7838) hunnylander válasza Xirtam (#7837) üzenetére


hunnylander
őstag

Ezek az autók folyamatos fejlesztés alatt vannak egy szezon során és ahhoz is, hogy minimalizálják a meghibásodásokat, egyfolytában szétszedik és összerakják őket (mert temérdek dolgot kell ellenőrizni vagy kicserélni).

Ez egy idevágó videó.

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#7839) hunnylander válasza hunnylander (#7838) üzenetére


hunnylander
őstag

Ez egy mégjobb.

Amit mondanak például; 'szinte minden éjjel szét van szedve', 'élő vadállat, ami folyamatosan változik', a váltó-specialista meg: 'váltót élek és lélegzek, el vagyok veszve nélküle'. :DDD

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#7840) #70869248 válasza hunnylander (#7802) üzenetére


#70869248
törölt tag

Többször bevédtem már Piquet, nálam Briatore a fő kaszás. Szal lehet mondani hogy nem utálom, de többször visszanézve, sztem ez versenyzői reakció volt a részéről.
Nem tudom egyébként mi egyébért húzott volna le...semmi nem indokolta, sőt még visszább is kellett volna jönnie, mert a sárga vonal alatt egy más tapadás van. Az előtte lévő vonat 'melegszeléből' is kilépett, a külső autó és közte a távolság több mint elegendő volt (ebben a szériában pláne), onnan nem jött szorítás.
De a legmeggyőzőbb, hogy ha kiveszed onnan a pozícióját megtámadó belső autót, akkor azt látni (sztem) hogy erősen lecsap a sárga vonalra...még tán át is lépné, hiszen még az ütközéssel is éppen hogy bent maradt.
...sztem hibás versenyzői reakció volt pozícióvédésre.
A spotter ettől függetlenül szólhatott volna, de mivel én abból indulok ki hogy Piquet reagált a pozícióját ért támadásra, így erre már nem kellett volna felhívni a figyelmét...sokkal inkább arra hogy hagyja a fenébe, mert már késő.

-youtube

[ Szerkesztve ]

(#7841) SzalaiG válasza hunnylander (#7830) üzenetére


SzalaiG
addikt

Várom nagyon a Lotus-t. Vajon olyan lesz, mint régen? Fekete és arany betűk?
Senna inkább oda szerződött volna, mint a bizonytalan Camposhoz.

(#7842) attisx válasza SzalaiG (#7841) üzenetére


attisx
addikt

A logójuk kicsit emlékeztet a régi Lotus emblémára... :U

BTW a fekete-arany dizájn csak a főszponzor dohány gyár miatt volt. Én inkább valami zöld-sárga festésre tippelek... ;)

Rossz a helyesírásom?! Vedd úgy, hogy mobilról írtam... :D

(#7843) hunnylander


hunnylander
őstag

VMJ03

www.HunnyF1.com

(#7844) hunnylander


hunnylander
őstag

VJM03 fotógaléria

www.HunnyF1.com

(#7845) Oliverda válasza hunnylander (#7844) üzenetére


Oliverda
félisten

Hmm... a tavalyi szebb volt a maga nemében. Különösen a hátsórész. Ez kicsit olyan jellegtelen lett. Felülnézet nincs? :D

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#7846) SzalaiG válasza hunnylander (#7844) üzenetére


SzalaiG
addikt

Semmi extra. :(

(#7847) hunnylander válasza Oliverda (#7845) üzenetére


hunnylander
őstag

Folyamatosan frissítem, már 8 kép van a galériában.

www.HunnyF1.com

(#7848) hunnylander válasza SzalaiG (#7846) üzenetére


hunnylander
őstag

A részleteket kell nézni, ez az autó már nem a mezőny végén fog kullogni.

www.HunnyF1.com

(#7849) Oliverda válasza hunnylander (#7848) üzenetére


Oliverda
félisten

Ez sem a hosszabb autók közül való úgy látom...

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#7850) hunnylander válasza Oliverda (#7849) üzenetére


hunnylander
őstag

Stúdiófotók alapján a Virgin is rövidnek tűnt, de pályán már kevésbé. Nekem ez olyan középkategóriás tengelytávúnak ígérkezik, de ez inkább megérzés, mert stúdiófotókban nem lehet bízni.

www.HunnyF1.com

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.