Hirdetés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- GPU-k mindörökké - a kezdetek?
- Android másképp: Lineage OS és társai
- A gyerekem "tartalmat gyárt". Mit tegyek?
- Szólánc.
- A legolcsóbb gamer laptop RTX 4060-al.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen mosógépet vegyek?
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
-
LOGOUT.hu
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz gabitoo88 #2716 üzenetére
És mi a jelenség? Ott az útvonal az ND-n, felszálltál, az irányítás elvektorálgat erre-arra, majd egy idő után szól, hogy repülj a leadott flight plan szerint, amit felprogramoztál. Oké, repülsz, AP, LNAV aktív, hajrá. Az útvonalon vannak nyilván irányváltások, ezeket nem követi a bringa, és ezért mész Lengyelország felé, vagy az irányítás mondja, hogy repülj arra?
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Korcsii
őstag
válasz gabitoo88 #4493 üzenetére
kevés járat jár a két város között online a másik meg az, hogy a NAT (North Atlantic Track) útvonala x időnként változik (nem akarok hülyeséget mondani, de talán 1 nap/hónap?), így nem lehet olyan útvonalat megadni, ami mindig érvényes lesz...
szoktál még valami mást is használni útvonaltervezéshez vroute-n kívül? (esetleg valami olyan programra gondolok, amiben látni is lehet, hogy mi merre megy)... márcsak azért. mert anélkül nem egyszerű, de megoldható - én is ilyen nélkül repültem az első EGLL-KJFK utamat
[ Szerkesztve ]
-
Geryson
addikt
válasz gabitoo88 #4493 üzenetére
Sajnos nem megy az útvonaltervezőm, pedig dobnék Neked utat, az egyik kedvenc útvonalam volt LHBP - KJFK. Amúgy valóban a NAT miatt 1 napig érvényes az útvonal, de mondjuk VATSIM-en ezzel azért annyira nem foglalkoznak.
Korcsii: köszönöm, megnézem, egyszerűen nem bírtam visszakicsinyíteni a látómezőmet virtualban, ami pont a lényeg lenne. Mondjuk még mindig nem értem, hogy miért nincs a PMDG-nek virtualja.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Korcsii
őstag
válasz gabitoo88 #4493 üzenetére
nos, összeütöttem egy útvonalat, amit én repülnék, ha ma kellene repülnöm:
NAT A:
DOGAL 54/20 53/30 53/40 52/50 CRONO DOTTY
(hosszúsági/szélességi körök)DOGAL-ba a febr 13. Delta 99 járat útvonala se rossz (hehe, vérprofik tervezték, miért is lenne rossz):
GILEP UY50 ABETI UL610 BATTY UL608 DENUT UL610 LAM UL179 CPT UL9 STU UN546 BAKUR DOGALviszont a mai szelek alapján talán jobb ez (magyarul én inkább erre mennék ma):
BADOV UP41 BABUS UL602 HMM UL602 SPY UY70 OTBED UL26 PENIL UL70 DEVOL UN544 DOGALa Delta nem tudom, hogy merre ment, lehet nem a NAT-ot követte, mert kicsit sokkal feljebb lyukadt ki odaát, de mi most DOTTY-ra érkezünk, onnan pedig:
DOTTY N162B TOPPS J581 ENEENE-ből pedig ENE.PARCH1 vagy ENE.ROBER1 STAR-al irány KJFK....
tehát összegezve:
BADOV UP41 BABUS UL602 HMM UL602 SPY UY70 OTBED UL26 PENIL UL70 DEVOL UN544 DOGAL 5420N 5330N 5340N 5250N DOTTY N162B TOPPS J581 ENEaz USA-ban persze elvileg meg kell adni a STAR-t is a flightplan-ben...
és a NAT-ot nem tudom, hogy pontosan hogy illene megadni, lehet hogy a signalban szereplő 54/20 stb jobb lenne, esetleg a sok N végü helyett NAT_A vagy 54N020W stb... az FMC jobban szereti az 5420N alakot...összesen 3822 nm, kitérő KBOS, a NAT-on FL310-390 között bárhol mehetünk (10-esével, és végig tartva), üzemanyag: amennyi csak belefér na jó, közepes terhelésnél 747-tel olyan 100-120 tonna, 767-nál kb 60 t (de ez közel sem biztos, mert keveset repülök vele, szóval számolj utána)
[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
válasz gabitoo88 #4499 üzenetére
nah ezért írtam, hogy nem szentírás... holnap pont a Delta volt Európai szakasza tűnik a nyerőnek, ha a szélelőrejelzést nézzük... bár egy kicsit annak is átírtam az útvonalát UK felett...
NAT D: FEB 16/1130Z TO FEB 16/1900Z
DOGAL 54/20 54/30 53/40 52/50 CRONO DOTTYszóval ha összegezzük (új EU + NAT):
GILEP UY50 ABETI UL610 BATTY UL608 DENUT UL610 LAM UL179 CPT UL9 KENET UN14 BAKUR UN546 DEVOL UN544 DOGAL 5420N 5430N 5340N 5250N DOTTY N162B TOPPS J581 ENE
kicsit hosszabb, mint a mai, de nem számottevő.. a szelek többet számítanak időben, mint papíron az a +12 nm...
ui: LAM után nézz le (és/vagy balra)... lesz forgalom (EGLL SID)
good luck
[ Szerkesztve ]
-
Gizmo94
veterán
válasz gabitoo88 #4618 üzenetére
Ehhe. Sajna azért láttál azt, merthogy FSX-et használok, valamint a leírás is PMDG 747-re vonatkozik, methogy azt is használok.
A hangsúly azon van,hogy a button file amit küldtem,a gauges mappában jó. Mondjuk megnézed,hogy van-e olyan a gaugesban ,hogy fs9gps, ha van, akkor annak az elnevezése is jó. Ha máshogy hívják, átnevezed arra a panel.cfg-be beírt sorban.
Az FS9 negatív számokat hazsnál contact pointnak is, szemben az FSX-szel, lehet,hogy ez a baj. Sajna nincs FS9-re való PMDG panel file-om mintának. Egy Level-D-s van, ezt megpróbálhatod átszerkeszteni. Az alábbiakban láthatod, mi a különbség az FS9 és az FSX Level-D767 panel között. Pl. nincs zorder,mások a helyiértékek, stb.:
FS9:
[Windowxx]
size_mm=456,378
window_size=0.45
position=7
BACKGROUND_COLOR=0,0,0
VISIBLE=0
ident=11015gauge00=fs9gps!gps_500, 0,0
FSX:
[Windowxx]
background_color=0,0,0
size_mm=456,378
position=8
visible=0
ident=11015
zorder=5gauge00=fs9gps!gps_500, 0,0
Ennek az FS9-esnek a mintájára szerkeszd át értelemszerűen a PMDG sorainak megfelelő módon a panel.cfg-t és valószínűleg jó lesz.
PS.: Ha nagyon nem megy, akkor vakarászok egy eredeti FS9 NG panelt és megcsinálom neked, de NEM MOST, ez is 100%
[ Szerkesztve ]
-
Gizmo94
veterán
válasz gabitoo88 #4618 üzenetére
Tudtam,hogy szipkafalvi lakos leszel, de te akartad.
Drága jó szívem által küldtem linket a két 737NG mappával amiben megcsináltam a panel.cfg-ket. Ha nem jó így sem, more help sajna nincs, mert FS9-em sincs így teszetlgetni nem tudom.Boeing: Szépek lettek a képek, királyság.
-
Cypresss
senior tag
válasz gabitoo88 #4593 üzenetére
Szia,
Egy ilyen programról tudok, ami fizetős viszont nagyon jó. Frissíthető adatbázissal, FSX-hez és 2004-hez egyaránt jó. Hotkey-el előhívható és eltűntethető felülettel igény szerint, rengeteg egyéb adattal, VOR, NDB, intersection-ök, reptér adatok, stb. Importálható IFR, VFR térképekkel. Bármilyen gépbe berakható. Ha FS9-hez használod FSUIPC nem árt...
Remélem ilyenre gondoltál.
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Korcsii
őstag
válasz gabitoo88 #4799 üzenetére
akár ai, akár más ember vezeti, nem kéne nekiütközni
igazából csak akkor lehet bajos, ha az irányító olyan állóhelyre küld, ahol már van egy ai gép, esetleg az utadba áll a gurulón, felszállás előtt a holding point-nál feltorlódhatnak, és akkor mindenki csak malmozik (online rád várnak, hogy felszállj, te meg az ai-ra - persze csak ha nagy a forgalom), esetleg a levegőben egyszer csak szembe jön valaki, mert te a online kaptál egy rövidítést (dct xy waypoint) vagy épp vektort...
bár talán voltak olyan elővigyázatosak a fejlesztők, hogy nem küldenek a nyakadra gépeket (még nem próbáltam)...
de biztosan feldobja, mert Heathrow-on is átlag (nincs rendezvény) kb max 5 gép van egyszerre a földön, ami egy kicsit kevés...
így ismeretlenül ennyit tudok hozzáfűzni... online a többség ai nélkül repül....
[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
válasz gabitoo88 #4801 üzenetére
hát ha nem is kevés, de mindenesetre nem sok...
a procikat 3GHz felett jobban kedveli (ettől függetlenül én még mindig alapon hajtom)... egy kis tuning lehet nem ártana...
a memóriából ajánlott a 4 Gb (64 bit-en), és lehetőleg minél gyorsabb...
a videokártyát igazából csak a sok felhő terheli, legalábbis nálam csak olyankor kapcsol rá a ventilátora... szóval abból nem is nagyon kell gyorsabb... viszont az 512 Mb lehetne több (sajna nálam is csak ennyi)...
felbontás: a monitor által kedvelt (nálam 1680x1050x32) - nem sokat számít
DX10 pedig hol több fps-t nyújt, hol pedig elvesz belőle... ferihegyre sajnos ezutóbbi jellemző, szóval ha esetleg be van kapcsolva, akkor próbáld meg nélküle... és alatta van a light bloom, ami szintén eléggé fps zabáló, és nem sokat tesz hozzá a látványhoz - én szeretném használni, mert mégiscsak szebb, de nálam is off-on van...
meg úgy általában: nem kell mindent felhúzni maxra... nálam a beállítások kb fele középtájt van... (IFR repülök, de azért szeretek a tájban is gyönyörködni)...
szerk: más:
jut eszembe (korábbi téma): Seattle és Vancouver környéke tényleg gyönyörű[ Szerkesztve ]
-
Cypresss
senior tag
válasz gabitoo88 #4801 üzenetére
Szia,
Hát ez elég halovány - sajnos - FSX-hez. Egy apró trükköt azért nem árt kipróbálni. A target frame-et unlimitedre kell állítani. Grantált 4-5 plusz fps-t nyersz vele.
Egyébként itt [link] érdemes elolvasni mindent, és letölteni a PDF-et is. Ez sajnos zárt topik, bejutattni nem tudlak. :-)
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Cypresss
senior tag
válasz gabitoo88 #4805 üzenetére
Szia,
Igen. A Zinertek cuccai szerintem fantasztikusak. Itt [link] mindent megtalálsz. A WATER ADVANCED pedig kihagyhatatlan FS9-hez. Szerintem.
Ha ezt még kiegészíted egy Active Sky Evo-val, nem lesz probléma a látvánnyal.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Korcsii
őstag
válasz gabitoo88 #4855 üzenetére
a társaság fele itt, a másik fele ott...
kb ugyan az a kettő, IVAO-n talán gyakrabban van nagyobb lefedettség Európában (és általában ezért kicsit több a gép is), a VATSIM viszont a teljes világ lefedettségében van egy kicsit előrébb - persze általában elég foghíjas... pilóta általában kb ugyan annyi van fent mondjuk egy szombat este... most épp 535 (182?) IVAO és 419 VATSIM gép van a levegőben, de a forgalmas estéken ez a szám felmegy kb 1-2000-ig, és sokszor megfordul a sorrend is...
a Dolomynum nevű progival szép grafikus felületen meg is lehet nézni, hogy épp melyik hálózaton hányan vannak fent, meg hogy épp hol vannak...
én amúgy VATSIM...
ezt ismertem meg előbb, és maradtam... kb ennyi a magyarázat...de az se rossz taktika, hogy mind a kettőn repülsz, attól függően, hogy hol van rendezvény, vagy nagyobb lefedettség, több pilóta az általad használt útvonal közelében...
szerk:
hmm, IVAO-ra egyszer 535-öt mutat, máskor meg 182... valószínűleg az előbbi a reális adat, csak valami zűr van a rendszerben...[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
válasz gabitoo88 #4913 üzenetére
egy éve már csak online repülök IFR-t, de néha repülök offline is, amikor újdonságokat tesztelek, kedvem szottyan "csak úgy" repkedni össze-vissza (bár ilyenkor se céltalanul szállok fel általában, valamit mindig próbálgatok)... persze traffic nélkül...
amúgy a mai utammal 321.0-ra növekedett a BAV-os óráim száma
-
Korcsii
őstag
válasz gabitoo88 #4915 üzenetére
este felé (meg hétvégén) általában nagyobb a lefedettség, ilyenkor ajánlott repülni... pl most fél Európában van irányítás... de általában irányítás nélkül se unalmas pl EGLL-re befűzni egy 747-est persze így egy kicsit más, mint a valós repülés, ahol az ATC ügyel mindenre (és törekszik a számodra legjobb megoldást megtalálni), neked csak repülni kell, és vakon megbízni benne...
rendezvények... vatsim-en az angol főoldalon van egy naptár, onnan lehet keresgélni, meg én még az európai oldalukon szoktam nézelődni: [link]
persze lehetne ide is beírni őket, de az már elég off lenne... meg egyik hálózaton se repülnek túl sokan ebből a topikból (mondjuk arányaiban nem is kevesen)...együtt repülni jó, Geryson-nal múltkor elrepültünk "megnézni" a téli olimpiát Vancouverben.... jó volt, élveztük, és legalább nem egyedül repültünk ilyen sokat... a végén egyetértettünk abban, hogy lesz még folytatás... bővebben: 1, 2
a másik emlékezetes utam, amit megemlítettem ebben a topikban (link), amikor viszont teljesen spontán találkoztunk, mindenféle előzetes szervezés nélkül (azért a vancouveri utat elég rendesen egyeztetni kellett, mivel különben lehet soha nem találkoztunk volna)...
szóval én benne lennék, de most a nyárig egy kicsit jegelném a témát...
de ha csatlakozol valamelyik (jobb) virtuális légitársasághoz, akkor ott is lehetnek úgynevezett groupflight-ok, amikor jó páran repültök A-ból B-be...
szintén írtam már ide ilyen élményekről is, bár én eddig csak kettőn vettem részt, azok is a longhaul változatból valóak: BAV Overnighters #3 (az ezt követőről nem nagyon írtam, inkább csak megemlítettem)...
persze vannak pár órás "flight club" utak is, ahol minden kedden (?) elrepülnek A-ból B-be, majd egy hét múlva B-ből C-be, és így tovább... gyakorlatilag már a fél világot végigrepülték így... majd lehet a nyáron én is csatlakozok, viszont most már inkább a tanulásra kellene a hangsúlyt fektetnem (érettségi)... ez sajnos az együtt repülésekre is igaz... -
AirBooms
addikt
válasz gabitoo88 #4918 üzenetére
Szerintem keveredik két fogalom - már ami az offline repülést illeti: forgalomgenerálás és irányítás. Előbbire rengeteg ingyenes és fizetős kiegészítő van, én a fizetősök közül az Ultimate Trafficot használom, erősen tuningolva és rengeteg nem fizetős AI forgalommal kiegészítve. A saját irányításomra (ami természetesen az AI forgalmat is terelgeti) a szintén fizetős Radar Contact ATC programot használom, az FS beépített ATC-je csapnivaló, bár egyik erre való program sem tökéletes. Ha az igazihoz hasonló élményt akarsz irány online repülni!
-
Korcsii
őstag
válasz gabitoo88 #4929 üzenetére
esetleg próbáld e-mail-ben elérni őket (ha kell cím szólj priviben)...
én sem tudtam belépni a fórumba, és ezért nem is tudtam az ellenőrző repülést teljesíteni... küldtem nekik e-mail-t, de abban az időben gondok voltak a mail szerverükkel (vagy valahol a gmail és az ő szerverük között), így azok nem értek célba...
idő közben WIZZ-es lettem, majd BAV-os (előbbivel nem tudom mi van, eltűnt az oldaluk, de már régóta nem is voltam aktív, utóbbit viszont nagyon megkedveltem), így amikor írtak e-mail-t (pont arról a címről, amit korábban próbáltam), hogy lassan lejár a határidő, már nem akartam annyira csatlakozni - de végül úgy köszöntünk el egymástól egy rövidebb levelezés után, hogy egyszer még MAVA-s leszek... mégiscsak magyar, meg egy kicsit hiányzik is az itthoni légkör....
én is csatlakozok az előttem szólóhoz: good luck
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Renault, Dacia topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Lexus, Toyota topik
- LG V30 - vezércsel
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Politika
- További aktív témák...
- POSZTER NYOMTATÁS - NAGYFORMÁTUMÚ FÉNYKÉP / FOTÓ NYOMTATÁS
- Canon A-1
- Bomba ár! Toshiba Satellite Pro R50-C - i3-5G I 4GB I 128GB SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Toshiba Satellite Pro A40-D: i5-7GEN I 8GB I 256SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Toshiba Tecra Z40-C: i5-6GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest