Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1301) Tithian válasza GombócArtúr (#1300) üzenetére


Tithian
őstag

Bővebben: link
Pesze ettől még beadhatnak ezek közül egyet idén is...

Sokan készülnek József Attilából, pedig csak azért, mert emlékéve van, még korántsem biztos, hogy kérdés az érettségin.

Igazán nem tudom, miből lehet/érdemes készülni a magyar írásbelire, a szövegértésre úgy sem lehet mit tanulni, ott és akkor dől el minden, de a szövegalkotásra is lehet, hogy felesleges tanulni, mert mondjuk beadnak egy kellemes érvelést (érvelést akarok írni, ott nincs fix javítókulcs), vagy elemzésre pár olyan művet, amelyekről szó sem volt órán. Akkor pedig kár rákészülni.

</örök nyugalom> Mottó: "Te nem vagy én, ezért ..."

(#1302) CuKoR válasza Cathfaern (#1291) üzenetére


CuKoR
senior tag

Én pl megyek Veszprémbe... mivel csak az van megjelölve semmi más :D Gazdinfora m1ek

Kiszámoltam hogyha infobol 90% felettit csinálok matekbol meg egy 75% felettit ami mind2 nagyon jo eséllyel megvan akkor 121 pontom van ami tutira elég... töri simán 3-4es a magyar meg .... szval nekem abbol a 2 es is bőven elég :)

Szeleshát Szőlőbirtok Szekszárd - www.szeleshat.hu

(#1303) CuKoR válasza Tithian (#1299) üzenetére


CuKoR
senior tag

Aki nem adta be a bizonyítványt az nem mehet érettségizni :) szval sztem telefonáljatok az osztályfőnöknek, mert érettségit az tehet most akinek bele van irva hogy ''Megkezdheti az érettségi vizsgát''

Szeleshát Szőlőbirtok Szekszárd - www.szeleshat.hu

(#1304) Tithian válasza CuKoR (#1303) üzenetére


Tithian
őstag

Nekem le van adva, a többiek pedig elvileg magánszinten elintézik(ték?).

</örök nyugalom> Mottó: "Te nem vagy én, ezért ..."

(#1305) GombócArtúr válasza Tithian (#1301) üzenetére


GombócArtúr
senior tag

köszi!

csesszék meg! ilyen körmönfont címadást, mint a Petőfis :)
Mi az hogy szövegértés, meg szövegalkotás? Nem 3 ttéma közül kell egyet választani, és írni róla 4 oldalt? (Én a régi rendszer szerint érettségizem, nemtom az új és e közt van-e külümbség)

''Ha meghalok, az angyalok, a dossziém láttán, fejüket csóválják hogy bizony, ez csúnya látvány.''

(#1306) Drizzt válasza GombócArtúr (#1300) üzenetére


Drizzt
nagyúr

Asszem: Petőfi - Ars Poetica, Ksoztolányi - Boldog-szomorú vers... A 3. nem jut eszembe. Petőfi nagyon szimpla téma. A legjobb, legegyszerűbb. Drukkolok nektek, hogy jó legyen. Bár sajna nem lehet mindenkinek ugyanúgy jó, különben értelmét vesztené a felvételiként is funkcionáló érettségi. :D

I am having fun staying poor.

(#1307) Tithian válasza GombócArtúr (#1305) üzenetére


Tithian
őstag

Magyar érettségi középszinten 2005-ben:

60 perc szövegértés (egy 600-700 szavas szöveg alapján kell kérdésekre válaszolni)
180 perc szövegalkotás (egy érvelés, egy összehasonlító elemzés és egy adott szempontú elemzés közül egy kidolgozása 2-4 oldalon)

</örök nyugalom> Mottó: "Te nem vagy én, ezért ..."

(#1308) Agostino válasza Drizzt (#1306) üzenetére


Agostino
addikt

Mikszáth Kálmán egy szabadon választott novellájának elemése.

                          hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse

(#1309) Drizzt válasza Tithian (#1307) üzenetére


Drizzt
nagyúr

A szövegértés lámaságnak hangzik, de gondolom, sokak szívhatnak vele. Igazából szerintem az inkább általános iskola-beli hiányosságokra mutat rá.

I am having fun staying poor.

(#1310) Papa-Georgo


Papa-Georgo
senior tag

Vmi olyasmi, lényege, hogy mivel, most estisek, levelezősök is együtt írják velünk, akik elvileg kicsit gyengébbek, azok is könnyen szerezhessenek 2-est. pl. Szal a szövegértést megcsinálod, jobb esetben az 2-3as, sztem, de nem biztos, attól hogy érettségizek,még én sem tok semmit. Pl. tételeim nemnaon vannak...:Y

''Aki hisz abban, hogy a biztonsági termékek képesek önmagukban valódi biztonságot nyújtani, az megelégszik a biztonság illúziójával.''

(#1311) Tithian válasza Drizzt (#1309) üzenetére


Tithian
őstag

Attól függ, milyen nehéz a szöveg, illetve mennyire kétértelműek a kérdések (és a javítókulcs, bár akkor az már nem szövegértés, hanem szivatás).
A mai fiatalok igen nagy részének sajnos gondot okoz az értő olvasás.
Az írásbeli 40%-át azonban ez a feladat adja, szerintem így eléggé aránytalan a pontozás (60 perc munka vs. 180 perc munka), de ha valaki odafigyel, és a feladat is normálisan van megfogalmazva, a szövegértés egyfajta bukásgátlóként is funkcionálhat.

</örök nyugalom> Mottó: "Te nem vagy én, ezért ..."

(#1312) Lortech


Lortech
addikt

Évente visszajárok úgy látszik ebbe a topikba. :)
Én emelt szintűt teszek nyelvből (habár ötös lettem tavaly belőle), hátha elérem azt a százalékot, ami közép C nyelvvizsgát ér, kevesebb mint féláron. :)

Thank you to god for making me an atheist

(#1313) Papa-Georgo válasza Lortech (#1312) üzenetére


Papa-Georgo
senior tag

Énis emelt szintű angolt nyomok, csináltál feladatsort?
Néhol kicsit szivatós, de azért ehet csiálni.

''Aki hisz abban, hogy a biztonsági termékek képesek önmagukban valódi biztonságot nyújtani, az megelégszik a biztonság illúziójával.''

(#1314) Lortech válasza Papa-Georgo (#1313) üzenetére


Lortech
addikt

Nincs nekem időm arra. :) Majd csütörtök reggel a 1,5 órás úton a vonaton. :C
Komolyra fordítva a szót, feladatsorom nincs, valami linked van esetleg?
szerk: inkább a szóbelitól tartok, az írásbelim tavaly is szinte hibátlan lett.

[Szerkesztve]

Thank you to god for making me an atheist

(#1315) Papa-Georgo válasza Lortech (#1314) üzenetére


Papa-Georgo
senior tag

Bővebben: link

itt nézz körül mert vannak próbafeladatsorok.

Angol/német ? mit teszel?

''Aki hisz abban, hogy a biztonsági termékek képesek önmagukban valódi biztonságot nyújtani, az megelégszik a biztonság illúziójával.''

(#1316) Lortech válasza Papa-Georgo (#1315) üzenetére


Lortech
addikt

Köszi, megnézem.
Angol.. soha nem volt négyesem, sokkal többet tudtam belőle, mint némelyik volt osztálytársam, aki megszerezte a nyelvvizsgát. Én meg mindig csak halogattam halogattam, mert sokalltam az árát, biztosra akartam menni, aztán kifutottam az időből, és most itt tartok. :))

Thank you to god for making me an atheist

(#1317) Drizzt válasza Lortech (#1316) üzenetére


Drizzt
nagyúr

Én is mindig halogattam, aztán utolsó évben csináltam egy 86%-os írásbeli közepet, azóta sokan felnéztek rám. :DD
Egyik ismerősöm meg valami egynyelvűt csinált, s 100%-os lett, pedig én angolból simán jobb vagyok(inkább voltam, ma már nem gyakorlok...).

I am having fun staying poor.

(#1318) Drótszamár


Drótszamár
őstag

Én is tanulnák ha tudnák a zéreccségire.

Matek + Info


Szerk: Irodalomból Tuti lessz József Attila

[Szerkesztve]

( 2b || !2b ) az itt a kérdés...

(#1319) CuKoR válasza Tithian (#1307) üzenetére


CuKoR
senior tag

az a 6-700 igazából 800-1200 a hivatalos közlés szerint

Szeleshát Szőlőbirtok Szekszárd - www.szeleshat.hu

(#1320) GombócArtúr


GombócArtúr
senior tag

nekem tuti nem lesz szövegértés, ''csak'' 4 oldalt kell írni valami témáról :U

Matekból hol lehet elérni a korábbi évek feladatait? Nagyon most logaritmust, meg egyenletrendszereket néztem át, ezek egyszerübbek, remélem lesz benne ilyen és átmegyek kettessel...

Drótszamár mitől vagy olyan biztos benne, hogy lesz József Attila?

''Ha meghalok, az angyalok, a dossziém láttán, fejüket csóválják hogy bizony, ez csúnya látvány.''

(#1321) Drótszamár válasza GombócArtúr (#1320) üzenetére


Drótszamár
őstag

Ha jól tudom József Attila emlékév van. Ezért.

Amikor én éreccségiztem akkor radnótinak volt valami évfordulója, és ő is volt.

( 2b || !2b ) az itt a kérdés...

(#1322) GombócArtúr válasza Drótszamár (#1321) üzenetére


GombócArtúr
senior tag

hmm... átnézem József Attilát, aztán igazad legyen! :)

''Ha meghalok, az angyalok, a dossziém láttán, fejüket csóválják hogy bizony, ez csúnya látvány.''

(#1323) concret_hp


concret_hp
addikt

nem kell parázni azon hogy milesz hogylesz. olyan még sosem volt, hogy ne legyen valahogy :)
lásd #1091 énis azt állapítottam meg friss éretségivel hogy full felesleges volt parázni.

vagy fullba vagy sehogy :D

(#1324) Drótszamár válasza concret_hp (#1323) üzenetére


Drótszamár
őstag

Én nem parázok :))

Bár én már könnyen beszélek, ''csak'' jegyet javítani megyek.

Viszont 2 éve az írásbelik előtt nem paráztam. Bevettem a leszarom tablettát, és a 2-es évvégi matekjegyemmel sikerült összehozni egy 4-es éretségit. Körülöttem mindenki full ideges volt, izzadt a tenyere, zabálta a hülye cukorkákat, én mosolyogva leültem, szép komótosan megoldottam amit tudtam, feláltam és hazamentem.


leszarom tabletta = esélytelenek nyugalma :DD :DD (biztos voltam benne, hogy megrántanak, így nem voltam ideges)


Délután valszeg visszajövök egy matek példával, amit nem sikerült értelmezni.

[Szerkesztve]

( 2b || !2b ) az itt a kérdés...

(#1325) fux0r


fux0r
csendes tag

hát sztem énis beveszem a leszarom tablettát :D
matek évvégi 2es,a többi jó csak matektól parázok rendesen :)

(#1326) GombócArtúr válasza fux0r (#1325) üzenetére


GombócArtúr
senior tag

attól énis... valaki megmutatná a tavalyi matekfeladatokat?

''Ha meghalok, az angyalok, a dossziém láttán, fejüket csóválják hogy bizony, ez csúnya látvány.''

(#1327) tildy válasza GombócArtúr (#1305) üzenetére


tildy
nagyúr

Hát nem:(
Kicsit olyan már, mitn a fősulis zhk:
van 4 kérdés, feladvány, hugi azt mondja kettő verselemzés +1 esszé.

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#1328) CuKoR


CuKoR
senior tag

Készülnek a magyar puskák 1000 L :D

Ady ready
Arany ready
Babits ready
Kosztolányi-n dolgozom
Hátra van még
Petőfi meg József attila :D

Egyéb ötlet ?

Szerdán akkorát sörözünk :) már lefoglaltuk 11 től a sui melletti kocsmát ... (kb 4 embernek nincs nyelvvizsgája... az meg csak tanuljon szerda DU ;) )

Szeleshát Szőlőbirtok Szekszárd - www.szeleshat.hu

(#1329) tildy válasza CuKoR (#1328) üzenetére


tildy
nagyúr

Mikszáth, Madách

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#1330) CuKoR válasza tildy (#1329) üzenetére


CuKoR
senior tag

;) Tényleg ;)

Szeleshát Szőlőbirtok Szekszárd - www.szeleshat.hu

(#1331) Tithian válasza CuKoR (#1328) üzenetére


Tithian
őstag

Annyi idő alatt meg lehet tanulni őket, amennyi idő egy-egy puskát megírni, életrajzilag úgy sem kell sok mindent írni. Ha beleírom hibásan hogy XY ezt meg az csinált, 5-10 pont levonást kapok, de ha nem írom bele, semmit nem vesztek. Én például inkább egy viszonylag átlagos, körmönfont blablát fogok írni, ami nem is mese, de nem is teljesen tényszerű.
Ha emelt szintre készülsz, akkor nem szóltam, ott komoly szükség lehet teljesen felesleges adatokra is, napra pontos évszámokra, stb.

Hogy valami ötletet is adjak: Móricz, Örkény, Nagy, Kertész, Jókai.

</örök nyugalom> Mottó: "Te nem vagy én, ezért ..."

(#1332) Torry


Torry
addikt

Sziasztok!

Én csak szeretnék minden egyes PH-s érettségizőnek sok sikert kívánni!

(#1333) tildy válasza Tithian (#1331) üzenetére


tildy
nagyúr

NAgy, kertész? Szvsz tuti nem lesz. Régiek még nem is tanultak róla.
Tóth Árpád jutott még így hirtelen eszembe.

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#1334) CuKoR válasza Tithian (#1331) üzenetére


CuKoR
senior tag

Nem sokat írok 1 -1 ről...életrajzi adatok.. ars poetica... használt különleges jegyek... milyen szerepet játszott a korban... amugy csak középszint és nekem a 2 es magyar is nagyon jó :)

Matek >75%
Info >90% és akkor 121 pontocska :D ami nekem bőven elég bárhova

Szeleshát Szőlőbirtok Szekszárd - www.szeleshat.hu

(#1335) Tithian válasza tildy (#1333) üzenetére


Tithian
őstag

Mi pedig Tóth Árpádot nem tanultuk :)
Bár Kertész életét is csak érintettük, valamint nem is mindenki ért egyet azzal, hogy tanítani kellene.
Nagy Lászlót viszont egy ''Ki viszi át a szerelmet'' és ''X'' szerelmes/értékszembesítő vers összehasonlítása erejéig el tudom képzelni, mint feladatot.

</örök nyugalom> Mottó: "Te nem vagy én, ezért ..."

(#1336) concret_hp válasza CuKoR (#1328) üzenetére


concret_hp
addikt

Petőfi volt tavaly idén sztem nem lesz.
De sztem ne puskázz érettségin akár mekkora mester vagy puskázásban. ha véletlen lebux az kb 1 évet jelent az életedből.

vagy fullba vagy sehogy :D

(#1337) CuKoR válasza Tithian (#1335) üzenetére


CuKoR
senior tag

''Nagy Lászlót viszont egy ''Ki viszi át a szerelmet'' és ''X'' szerelmes/értékszembesítő vers összehasonlítása erejéig el tudom képzelni, mint feladatot''''

Az eléggé fuckyou helyzet lenne ... józsef attila legyen benne ... és akkor ''''sinen vagyunk'''' :)

Szeleshát Szőlőbirtok Szekszárd - www.szeleshat.hu

(#1338) Drizzt válasza Tithian (#1331) üzenetére


Drizzt
nagyúr

Hát, nekem muszáj volt tudni éveket, meg pontos történéseket, mert a saját tanárom elvárta.

I am having fun staying poor.

(#1339) tildy válasza Tithian (#1335) üzenetére


tildy
nagyúr

Hát ezt furcsállom, Babits ésKosztolányi környékén tanították..
Bővebben: link
Cukor: nem szokás a 20. század második feléből adni érettségin feladatot..
Szvsz nem lesz Nagy László, pont emiatt.

Én kire gondolok:
-József Attila, mert emlékév van
-Babits
-Madách
Esetleg jókai + francia irodalom és/vagy Shakespeare.

[Szerkesztve]

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#1340) thaler2


thaler2
senior tag

Valakinek nincsen v.mi ismerőse a oktatási minisztériumban, hogy mik lesznek a feladatok? :D

(#1341) Tithian válasza Drizzt (#1338) üzenetére


Tithian
őstag

Szóbelin most is fontosak az életrajzi vonatkozások és az életút, valamint a művek ismerete, de írásbelin (középszinten) hanyagolható.

</örök nyugalom> Mottó: "Te nem vagy én, ezért ..."

(#1342) Drizzt válasza concret_hp (#1336) üzenetére


Drizzt
nagyúr

Nálunk a matektanár tavaly az érettségi előtt gyorsan elmondta, hogy melyik feladatnál mit kell használni. Könnyebb lett volna puskázni, mint bármelyik sima órán... Bár én még életemben nem puskáztam.

I am having fun staying poor.

(#1343) CuKoR


CuKoR
senior tag

Nálunk még azt is megtiltják hogy csokit bevigyél.... nehogy abban legyen a puka :D

Szeleshát Szőlőbirtok Szekszárd - www.szeleshat.hu

(#1344) Drizzt válasza thaler2 (#1340) üzenetére


Drizzt
nagyúr

De, Magyar Bálint vagyok, kérdezz. :DD

Csak vicc...
:D

I am having fun staying poor.

(#1345) Tithian válasza tildy (#1339) üzenetére


Tithian
őstag

Általánosban még szóbakerült, gimiben nem...
Pedig szerintem lett volna helye a tananyagban, voltak nála sokkal feleslegesebb emberek is, akiket tanítottak.

</örök nyugalom> Mottó: "Te nem vagy én, ezért ..."

(#1346) thaler2 válasza Drizzt (#1344) üzenetére


thaler2
senior tag

Hát nem bántam volna....

(#1347) CuKoR


CuKoR
senior tag

Valaki utána tudna nézni, hogy mikor volt József Attila utolóljára írásbelin ?

Szeleshát Szőlőbirtok Szekszárd - www.szeleshat.hu

(#1348) Tithian válasza CuKoR (#1343) üzenetére


Tithian
őstag

Ez a csoki érdekes eszköz.
Nálunk érettségin minent szabad enni-inni, de matek írásbelin (és csak akkor) csokit nem. Szalámis szendviccsel vagy bármi mással nem lehet csalni, csak édességgel (és csak akkor)?
Egyáltalán mit lehet tenni egy csokival? Függvénytábla használható, akkor meg mit írna rá a diák?

</örök nyugalom> Mottó: "Te nem vagy én, ezért ..."

(#1349) Drizzt válasza thaler2 (#1346) üzenetére


Drizzt
nagyúr

Csak a matekot döntik el amúgy előre, úgy tudom. Az irodalmat asszem reggel szokták eldönteni.

Matekból meg van 3 feladatsor, azt húzzák ki a tv-ben, hogy melyik legyen...

Legalábbis tavaly még így volt.

[Szerkesztve]

I am having fun staying poor.

(#1350) tildy


tildy
nagyúr

Irodalom írásbeli érettségi tételek 1985-2004
1985
1. A haza és emberiség gondolata a reformkor költőinek műveiben.
2. Értelmezze Radnóti Miklós Sem emlék sem varázslat című költeményét!
3. Egy szabadon választott életmű vagy irodalmi alkotás értelmezése az 1945 utáni magyar irodalomból.

1986.
1. Ady Endre szimbolizmusa néhány szabadon választott költeményének értelmezése alapján.
2. Értelmezze Vörösmarty Mihály Előszó című költeményét!
3. Értelmezze Mikszáth Kálmán Fili (Rajz a régi világból) című elbeszélését!

1987.
1. A romantika korának életérzései és sajátos stílusjegyei néhány szabadon választott mű alapján.
2. Értelmezze Arany János Mindvégig című költeményét!
3. Értelmezze Karinthy Frigyes Találkozás egy fiatalemberrel című novelláját!

1988.
1. Arany János művészi kompozíciói az Ágnes asszony és a Szondi két apródja című balladájában.
2. Az abszurditás és a groteszk kifejeződési lehetőségei az ''egyperces'' műfajában - egy szabadon választott Örkény István novella értelmezése.
3. Értelmezze Kosztolányi Dezső Hajnali részegség című költeményét!

1989.
1. A gyermek-motívum jelentései József Attila költészetében szabadon választott művek alapján.
2. A beszédhelyzet és az érvelés szerkezete Vörösmarty Mihály Szózat című költeményében.
3. Természeti és társadalmi lét Nagy Lajos Január című elbeszélésében.

1990.
1. Múlt, jelen és jövő Kölcsey Ferenc műveiben.
2. József Attila sorsának és költészetének megidézése Nagy László József Attila című versében.
3. A megismerés fokozatai Kosztolányi Dezső Kulcs című novellájában.

1991.
1. A szerelem mint lírai ihletforrás a XX. századi magyar költészet néhány alkotásában.
2. Berzsenyi Dániel Levéltöredék barátnémhoz című versének értelmezése.
3. A műfaj jellegzetességei egy szabadon választott magyar vagy világirodalmi novella alapján.
1992.
1. A számvetés mint lelki helyzet és versszervező elv néhány magyar költeményben.
2. Kosztolányi Dezső Halotti beszéd című versének értelmezése.
3. Jellem- és helyzetkomikum egy szabadon választott drámai alkotásban.
1993.
1. A költői én és a külvilág viszonyának változásai Babits Mihály költészetében.
2. Csokonai Vitéz Mihály A tihanyi Ekhóhoz című versének értelmezése.
3. Egy szabadon választott XIX. századi magyar regény értelmezése.

1994.
1. Elégikus költemények és balladák mint Arany János lélekállapotának kifejezői az ötvenes évek költészetében.
2. Ady Endre Az eltévedt lovas című versének értelmezése.
3. Egy XX. századi magyar regény vagy novella elemző bemutatása.

1995.
1. A reneszánsz életszemlélete Balassi Bálint és Janus Pannonius költészetének bemutatásával.
2. Vörösmarty Mihály Előszó című versének részletező bemutatása.
3. Mikszáth Kálmán vagy Móricz Zsigmond egy szabadon választott regényének elemző bemutatása.

1996.
1. Hazai táj, szülőföld, az otthon megjelenítése a magyar költészetben néhány mű alapján.
2. Kérdések és válaszok Madách: Az ember tragédiája című drámai költeményében.
3. Illyés Gyula: Bartók című vers értelmezése.

1997.
1. Ady Endre jelképvilágának jellemzői néhány versének tükrében.
2. Petőfi Sándor A XIX. század költői című versének elemző bemutatása.
3. Groteszk látásmód Örkény István egy szabadon választott elbeszélésében vagy drámájában.

1998.
1. A magány sokszínű ábrázolása a magyar líra néhány alkotásában.
2. Arany János Epilógus című versének elemző bemutatása.
3. Kosztolányi Dezső egy szabadon választott prózai alkotásának értelmezése.

1999.
1. A helytállás és a hősiesség erkölcsi eszménye a XVI--XVII. századi magyar irodalomban.
2. Tóth Árpád Esti sugárkoszorú című versének elemzése.
3. Egy szabadon választott XX. századi magyar dráma elemző bemutatása

2000.
1. A ''haza és haladás'' kérdései a XIX. század első felének magyar lírájában.
2. József Attila Óda című versének elemzése.
3. Móricz Zsigmond egy szabadon választott novellájának elemző bemutatása.

2001.
1. A természet mint ihletforrás a 18-19. századi magyar lírában.
2. Babits Mihály Esti kérdés című versének elemző bemutatása.
3. Egyéni és közéleti konfliktusok Katona József Bánk bán című drámájában.

2002.
1. Jókai Mór egy szabadon választott regényének elemző bemutatása.
2. A szerelem motívuma Csokonai Vitéz Mihály költészetében.
3. Radnóti Miklós: Hetedik ecloga című versének értelmezése.

2003.
1. Új érzésvilág és kifejezésmód Ady Endre költészetében.
2. Vörösmarty Mihály Gondolatok a könyvtárban című versének elemző értelmezése.
3. A novella műfaji jellemzőinek bemutatása egy szabadon választott magyar mű elemzése alapján.

2004.
1. A költészet feladatának értelmezése Petőfi Sándor műveiben
2. Kosztolányi Dezső Boldog, szomorú dal című versének elemzése
3. Mikszáth Kálmán egy szabadon választott prózai művének elemző bemutatása
A kövérített betűset írtam én valamikó.

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.