Hirdetés
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- leslieke farmerzsebe
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
-
LOGOUT.hu
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
mrbig
csendes tag
válasz vizimento #64995 üzenetére
A deviation wikije szerint az a model az NRF24L01 modult és a v202 protokollt használja. Erre csak alap vevőt láttam eddig, olyat nem, ami közvetlenül PWM jelet adna ki. Ezért szükséged lesz az NRF24L01 modulon kívül egy arduinora, vagy más mikrovezérlőre, hogy dekódold a jeleket, és az alapján a motorokat vezéreld.
Itt van egy projekt arduinora, ami a vevőt megoldja: https://github.com/execuc/v202-receiver
Ebből, vagy hasonlóból lehetne kiindulni.
A motorok illesztését is meg kell oldani, mivel az arduino kimenetei 5V-osak (kivéve a 3.3V-os lapokat), tehát kelleni fog pár tranzisztor is, hogy a 12V-os tápot kapcsoljad.
-
vizimento
senior tag
Adott egy JJRC H8C gyári távja, meg 2db 12V RS550 motor.
Megoldható-e, és ha igen, akkor hogyan? Mi a legegyszerűbb és legolcsóbb megoldás erre?A táv jobb olvali 4 irányú joy-a vezérelje a 2 motort:
előre - mindét motor előre
hátra - mindkét motor hátra
bal fenn - bal motor előre, jobb állna
jobb fenn - az előző fordítva
...(Egy autó 2 kerekét távirányítaná, a másik kettő szabadon forduló lenne, így lenne megoldva az irányváltoztatás kormányzás nélkül. Csak azért ide írtam, mert a táv meg már adott, és az gyárilag a dróné )
Vennék hibás elektromos rollert/hoverboardot!
-
Djuree
félisten
na eladtam a fimi x8-at, beruháztam egy mavic pro platinum fmc-re. nem volt vele semmi gondom úgy igazan, kisebb dolgok de azokat ugyis javították volna gondolom.
a fő ok, az occusync meg a 2 év gari, ugye a fimire igazából nincs gari, max valamit ki lehet csikarni tőlük sok levelezés árán. meg a mavic-hoz millió jó kiegészítő is van.
jó áron el tudtam adni az x8-at, ebből meg a bebop2 árából majdnem ki is jött.
bár így is brutál drága volt...LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
mrbig
csendes tag
válasz Nimrod #64991 üzenetére
Szia!
Pár dolog, amit érdemes tudnod:
- az abszolút pozicionálás (tehát hogy a drón "álmából felébresztve" is tudja, hogy hol helyezkedik el pontosan) beltérben általában nem megoldott. Kint a GPS-t lehet erre használni, de annak a hibája is simán 1-2 méter lehet, ez pedig általában nem elég arra, hogy a töltő padra visszataláljon
- a relatív pozicionálás (tehát amikor a kiindulási ponthoz képest nézed a pozíciót) már valamivel jobb, ezt tudja a dji tello is, itt egy kamera figyel lefelé, és hasonló elven működik az egész, mint az optikai egérnél. Emiatt viszont csak alacsony magasságon (ha jól emlékszem max 2 méterig) tudja tartani a pozíciót, és még itt is függ a talaj minőségétől.
- a drónok általában sokkal gyorsabban fogyasztják az akkumulátort, mint ahogy tölteni lehet őket. Feltölteni biztonságosan minimum fél óra kell, de ajánlott az 1 óra, lemeríteni viszont akár 3 perc alatt is le tudják. Emiatt általában cserélhető akkukat használnak, hogy ne kelljen a géppel parkolni, amíg a töltés végez.
- a beltéri drónok általában nagyon könnyűek (akkumulátor nélkül 50, max 100gramm), ezekre nem nagyon lehet már plusz szenzort pakolni, mert nem bírják el. Meg lehet próbálni nagyobbakat (mint a skysense-s videón is van), de ezek veszélyesek lesznek zárt térben.
A fentiek miatt készen nem nagyon fogsz ilyet kapni, vagy csak speciális, ipari gyártóktól. Megpróbálkozhatsz a saját építéssel: például VR szetteknek vannak már jó beltéri pozicionáló rendszerei, ha ezt szétszeded és rárakod a gépre, akkor tudhatod pontosan a pozíciót. Vagy használhatsz valamilyen lokátor rendszert a töltő megkeresésére. A töltést pedig megoldhatod valamilyen wireless töltő lappal. Vezérlő szoftverekből vannak jó opensource rendszerek (iNav), amiből ki lehet indulni.
Arra számíts, hogy ez sok idő (egyetemi szintű tudással is simán 1 emberév felett), valamint sok pénz (minimum 1 millió forint) lesz.
-
Nimrod
addikt
válasz Johnny_vT #64990 üzenetére
DJI Tello Edu-nál olvastam, hogy többek között Python-ban is lehet rá programot írni. Ami csak Swift-et ismer az alapból nem is érdekel.
Automatikus töltésre egy példa
De amire leginkább gondoltam, hogy alapból jöjjön vissza amikor közel az akksi a lemerüléshez.
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Nimrod #64987 üzenetére
Van az a kis szobadrón, asszem a DJI/Ryze Tello, aminél tudsz programozni relatív útvonalat és azt több-kevesebb (inkább kevesebb) sikerrel lerepüli neked. A programozási felület a drag'n'drop DroneBlocks.
Automatikusan töltőre megy? Valószínűleg nem vagy tisztában a koncepcióval vagy mi értjük félre. A drón az mehet akárhova, az akkumulátorát viszont csak te tudod kivenni, feldugni tölteni és ha kész visszarakni.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Saccco
nagyúr
válasz Nimrod #64987 üzenetére
A programozható alatt azt érted, hogy oda megy, ahova szeretnéd?
Ha van is a félteleknek megfelelő gép valószínűleg több százezer forintos kütyü.
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
ezoltan
tag
válasz Nimrod #64987 üzenetére
Ilyen kritériumoknak szerintem esetleg egy vizes roborporszívó felel meg.
Még elképzelni sem tudom viszont,hogy gondolod a “töltőre menést”.Plusz kérdéshez: persze hogy van,például Rov Poseidon vagy Powervision PowerRay.
QX7S-R9M/GT Rebel LR/iFlight 8”6S LR-FS/M630 6” LR-FS/2xHawk5 5”FS/X215ProMod5S/X220Modded5”/Beta75X/EV800D
-
Nimrod
addikt
Elsö drón vásárlása elött állok, ehhez kérnék tanácsot. Amit szeretnék:
- legyen programozható (nem saját programnyelven);
- automatikusan megy töltöre ha merül.Föleg benti használatra lenne, minimalis kinti.
Plusz 1 kérdés: vìz alatti dròn van-e? Vìz felszìnit talàltam, de az nem merül (max. csak egyszer...).
-
ezoltan
tag
Van valakinek hazai forrása 4S/ 3300-4400 akksi ügyben?
QX7S-R9M/GT Rebel LR/iFlight 8”6S LR-FS/M630 6” LR-FS/2xHawk5 5”FS/X215ProMod5S/X220Modded5”/Beta75X/EV800D
-
SpydeR3412
aktív tag
-
molnigee
aktív tag
válasz AMDaZERG_1 #64979 üzenetére
Versenyen volt hogy a málnakevero aomway antenna a kapu lévő szövetbe beakadt és kb 6szor korbetekeredtem a kapun.
Rohadt magas tud lenni a gép hátulján az antenna.
Keresés, ezen mindenki atesik. Volt hogy ramsotetedett--> http://dronearena.hu/ <--
-
Johnny_vT
senior tag
válasz AMDaZERG_1 #64979 üzenetére
Szombaton én is egy ilyenben akadtam el. Azóta se értem hogyan, de a faág kiütötte a 3D-nyomtatott tokból az akciókamerát. Kb. 80 percig kutattam a térdig érő fűben, lépésről lépésre átnézve a fa körüli 150-200 m2-t, aztán feladtam. Végül a drón eredeti becsapódási helyén túl volt egy fűcsomóban, a fától 20 méterre.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz molnigee #64974 üzenetére
Kipróbáltam a fák kerülgetését, amolyan imitálva a versenykörülményeket. Egy levél nélküli ágat sikerrel elcsíptem, és pont antennával, ami ki is szakadt az SMA csatiból, de ami bosszant, hogy ProDrone antenna. Megpróbálom helyrepofozni, mert az megéri a macerás melót.
Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
Johnny_vT
senior tag
Ahogy írtam, még nem volt szívem megbontani a dolgokat, de majd most! Ez a bot jött a TX5258-hoz és ahogy két hete leteszteltem, egyelőre maradni is fog. A fasza lengyel antennák az új gépre kerülnek majd. Ez a mostani deus ex machina lehetőséget ad arra, hogy újragondoljam az egész antennaelrendezést. Már ideje is volt, mert túl sokszor hajlik be a propellerek közé az RX antenna és rosszabbul néz ki a védő zsugorcső rajta mintha a kutya rágta volna meg
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
picur10
aktív tag
válasz SpydeR3412 #64973 üzenetére
Itthon merre? Néztem a vaterát, jofogást, hardveraprót, de nem igazán találtam.
Amit itthoni netes üzletben láttam, két akksi áráért már megjön kintről az 5db akksi + töltő. -
Johnny_vT
senior tag
válasz molnigee #64974 üzenetére
Régóta tervezem, hogy leszedem a csatlakozót és forrasztással kötöm be az antennát, hogy rugalmasabb legyen. Csak hát nem akartam szétbarmolni, de most a kérdés megoldódott magától
Update: ma érkezik az új gép alkatrészeinek 3/4-e! Motort Kwadmarketről vettem (BH Tornado), bár még nincs nálam, akksit pedig a következő hetekben hoz a posta. Egyéb elfoglaltságok miatt június közepéig úgysem tudom elkezdeni az építést
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
molnigee
aktív tag
válasz Johnny_vT #64972 üzenetére
Hát igen, jönnek azok a bizonyos lépcsőfokok
Ilyen antennát inkább ne, mert ez a vége. Túl merev.
Felfogatásnal meg a legjobb ha csati előtt és után is van felfogatás, alt gyorskötöző, így csak az antenna nyeli el az utest. Mióta így van nekem, nem volt csati töresi gondom.--> http://dronearena.hu/ <--
-
Johnny_vT
senior tag
Tegnap: "Jaj de jó, végre egy kis jó idő, menjünk repülni!"
Böszme: "NEM"Persze hogy mostantól meg végig esős idő van...
(VTX megúszta, nem volt áram alatt mikor megmozgattam és lejött. Ez a múltkori faágon landolás eredménye...)
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
picur10
aktív tag
Vettem a gyerekeknek egy F36 Furibee-t, most ismerkednek vele. Gyorsan kiderült, hogy az egy akksi az nem lesz elég. Mo.-on lehet olcsó venni töltőt + pótakksit vagy maradjon inkább a kínai rendelés?
Ezek közül valamelyik vállalható?
aliexpress
ebayVagy esetleg máshol találnék olcsóbban?
Köszi! -
Markizmark
addikt
Köszi, este megnéztem 2 Joshua Bardwell videót, ugyanezeket mondta el szerencsére.
A párhuzamosan kötött akksik egymás közti áramától féltem valamennyire, de a 0,1V/cella talán nem folyat nagy áramokat, hamarosan kipróbálom. Amúgy 1db 1800, 2db 2200 és 2 db 2300-as akkukat kötnék rá egyszerre, szóval számottevő kapacitás-különbség nincs.
A sok kis 1S akkura olyan kötést csináltam este, hogy az első "cella" negatívjának és az utolsó pozitívjának vezetékét kicsit megnyúztam és rácsíptettem a töltőhöz kapott krokodilcsipeszes XT60 dugót, így jól működött a cucc. Később majd készítek hozzá forrasztott megoldást.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
mrbig
csendes tag
válasz Markizmark #64967 üzenetére
1) ökölszabályként 0.1V/cella különbség elfogadható a töltés kezdetekor. Ha nagy ugyanis a különbség, akkor amikor összedugod őket, akkor nagy áram kezd el folyni a töltöttebb cellából az alacsonyabba, és ez nem tesz jót egyiknek sem.
A kapacitás nem különösebben számít, de mivel leadható/felvehető áram a kapacitás függvénye, ezért túl nagy eltérés itt sem ajánlott. Például a 2300mAh aksit inkább ne dugd párhuzamosan egy 450mAh-essel.
2) van itt egy jó kis leírás, sok kapcsolási rajzzal a balance leadről: http://www.tjinguytech.com/charging-how-tos/balance-connectors
Ez alapján én fognám az első és az utolsó cella vezetékét, és forrasztanék rá egy-egy vezetéket, ami utána bemegy a töltőbe. Tehetsz rá egy XT60-as csatit, de a banándugót talán egyszerűbb itthon is beszerezni, szokott lenni a legtöbb mikroelektronikai boltban.
Az első pár töltésnél azért figyeld majd a cella feszültségeket, mivel így egyben tölti az összes cellát, előfordulhat, hogy valamelyiket túltölti. Ezek a kis cellák meg még érzékenyebbek erre. -
Markizmark
addikt
Sziasztok
Mai amatőr kérdésem:
1.
2 vagy több db egyforma kapacitású 2S akkut szabad paralel boarddal párhuzamosan tölteni? Mivan ha van köztük pár század vagy 1-2 tized volt különbség? És mivan ha 2db 2300mAh, 2db 2200 és 1db 1800as lenne rákötve egyszerre?
A boardon a 2S csatik párhuzamosan vannak ez 100% mert össze sípoltattam őket multiméterrel.
A töltő olyan hogy a JST PH és az XT60 csatit is csatlakoztatni kell hogy tölteni kezdjen.2. Vettem olyan madzagot ami a 6S csatlakozót 6db 1S madzagra bontja hogy whoop akksit is tudjak tölteni. Na de itt is hiányolja az XT60 csatlakozást és nem kezdi tölteni a kicsiket. Erre van bevált módszer?
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
-
ot93
senior tag
válasz SpydeR3412 #64960 üzenetére
a rezgő motor az benne van... a csipogást meg gondolom ki lehetne kapcsolni, de mivel nincs asszem anélkül is megleszek.
(#64963) mrbig
az egy voice mod elvileg. De tényleg találtam most olyan infot egyes oldalakon amiből azt vettem ki, hogy a legelején volt benne gyárilag.CRF300L
-
mrbig
csendes tag
-
kerti008
aktív tag
Letezik online katalogus ahol ki tudom valasztani milyen LIPO akkumulatorra lenne szuksegem majd a cikkszam alapjan valamelyik online aruhazban kivalaszton es megrendelem?
Half-Life Alyx, Quake1-2, Half-Life 1-2 and mission packs, Quake3Quest, RtCWQuest, Duke Nukem 3D
-
SpydeR3412
aktív tag
válasz SpydeR3412 #64959 üzenetére
Bár gondolom a rezgőt azért benne hagyták. Az majdnem ugyanaz.
-
twine
veterán
válasz AMDaZERG_1 #64953 üzenetére
csak ismételni tudom magam,,,
ugyanazon oldalon állunk -
AMDaZERG_1
senior tag
Igen, sok dolgot kihagytam, mert nem akartam túl bőre a szöveget, ami így is terjedelmesebb lett.
Szóval, egy gyereknapi rendezvényről volt szó a helyszín tekintetében, ahol megjegyeztem már korábban is, hogy vagy valami drón kóvályog a terület felett, vagy lufit eregetnek. Azt hiszem ennél nem is kell több az RTH sikertelenségéhez. De akár madarak is beleszólhatnak a végkifejletbe (szerintem). És ez egy lakótelep felett történt, ahol rengeteg gyerek volt, de, ha nincs gyereknap is vannak emberek mindenfelé, ahova nem tartom jó ötletnek lezuhanni. És itt jön az, hogy nem figyeli mi történik, csak nagyképűen várja a gép érkezését...
Baj esetén adott pillanatban nem tud mit tenni, de legalább picivel gyorsabban tud cselekedni ahelyett, hogy csak várná a gépet, ami lehet csak 4-5, vagy akár 10 perc múlva érkezik.
Valószínűleg előbb, vagy utóbb beállítom én is az RTH-t, de sokat változott a reptetési stílusom, és nem is megyek túl messzire, és kerülöm az olyan helyzetet, hogy alkalmaznom kelljen, és inkább disarmolok.
Mellesleg akihez odamentem mesélt furább dolgot is, de nem pletykálok el mindent, pedig eszelős dolgot csinált. Leginkább azzal van bajom, hogy olyan területekre repül, ami nekem egyáltalán nem is mozgatná meg a fantáziám. És ugyan ez elmondható egy raceres srácról is, aki szintén lakott terület fölé repült be, és zuhant be kertbe. Tegnap én is felküldtem a gépet 350 métere, de egyértelműen látszik a felvételből is, hogy probléma esetén sem okoztam volna veszélyeztetést. eleve úgy emelkedtem, hogy folyamatosan forogtam és néztem a légteret, és a lent zajló eseményeket. De egy lakótelep felett...Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
ot93
senior tag
Üdv,
az mennyire hátrány, hogy a Jumper T8SG v2 plus -ban nincs beeper?
illetve milyen akkut ajánlott majd bele venni, ha nem egyszerhasználatos elemet akarok?
előre is köszi a választ.CRF300L
-
twine
veterán
válasz AMDaZERG_1 #64948 üzenetére
Mindenben igazat adok ebben a konkrét esetben, és egyetértünk...legyen ez az alap és kiindulás, mielőtt félreértés esik...
Annyit jegyeznék csak meg, hogy az általad meg nem nevezett DJI-nál elég jól működik az RTH,(ha az ember felelősséggel és megfelelő körültekintéssel használja-ennek részelteibe feleslgesnek tartom most belefolyni)
Szóval ha már van használjuk, illetve használom én is sokszor még ha nincs is kilométerekre a gép(én am. is nagyon ritkán repülök ekkora távokat,) de már egy komolyabb mező másik feléből is sokszor egyszerűbb RTH-val "hazajönni" ,,mint vissza"kacsázni",,,,hiszem, hogy sokszor aksi kímélőbb, és gyorsabb, mint manaulban...
Pedig szeretek repülni,,,,de kb az autós tempomathoz tudom hasonlítani,,,,VAn ismerősöm, aki semmibe nézi,,,vagy max csak autópályán tartja értelmét,,,de ott sem használja..."mer'majd ő tudja hogy nyomja...."
Én még kis falum határain belül is használom egyfolytában, kis távokon is....imádom....
Különbözőek vagyunk....A másik amit...hogy:
"z mondjuk igaz, hogy ha nézné mit is csinál a gép visszatéréskor sem tudna sok mindent tenni baj esetén"
Lehet, hogy félre értek valamit és te mondjuk zuhanásra gondolsz,,,,de ezen kívül bármilyen baj esetén épp ugy bele lehet nyulni a repülésbe, mint az autós tempomatba(hogy példánál maradjak)Szóval mint minden egyébben, ebben is egyetértünk, hogy figyelni kell RTH közben is...
De attól még tényleg baromi jó, és nem ördögtől való dolog....Mint ahogy a többi "intelligens mód" is...
És attól hogy tudja gép, még tudni kell használni is....
Sokszor le vannak nézve ezek a gépek a raceres társadalomban, pedig azt gondolom, ezeket az inteligens módokat valóban jól használni a gyakorlatbansokkal nehezebb mint olvasni róla, és elkönyvelni, hogy "höhh ezt is magától csinálja,,,micsoda hülyebiztos gépek"....főleg úgy hogy 50.60 rugó egy aksi hozzá, és elég gyorsan kell beállítani egy ilyen repülési módot, ha nem a fél aksidat arra akarod elhasználni, hogy ezek valamelyikét beállítsd pontosan,,,,aksi másik fele, a repülés, aztán mehetsz is haza egy snittel
Ez utóbbiak, már nem kimondottan neked és a témádnak szól,,,csak ugy általában elég rosszul esik, mikor ezeket olvasom, hogy "hülyéknek való gépek"...
Azért én megmondom, eléggé magas az adrenalin, amikor két fasor között kell lehúznom sportmódban egy közel százmilliós rallyverda fölött a közel 600.000.- ft-os gépemet,,,,
Ugye tudjuk, hogy spotmódban, semmilyen segítségem, meg érzékelőm nincs....viszont legyen kva jó a felvétel, pár méterrel az autó fölött, és ne is rántsam be a fák közé a phantomot,,,,,
Hááááááát, pasztmek.....nem gondolom ,hogy akkora sétagalopp....
Hozzátéve, nem a DJI berkein belül dolgozom, szóval azért ne gondoljuk, hogy itthon olyan horror pénzeket lehet behúzni, hogy a gép értéke ne számítson...MIvel próbáltam, tudom, hogy acroban sem könnyű repülni szemüvegben, de azt is tudná egy gyerek is irányítani stabilizált módban szemüveg nélkül....
Szóval mindenféle vita szándék nélkül, azt gondolom, mind a két platformot épp olyan nehéz, és könnyű írányítani,,,,kérdés, mit akarunk vele csinálni....
Jöhetnek a tojások a zarcomba....
-
kerti008
aktív tag
Sikerult vennem egy 2,4GHz Mini Mario-Copter-t a Carrera gyartja. Jo akcio volt, a Mario figura meg aranyos. Amikor hazaertem atolvastam a hasznalati utasitast es akkor kezdtem el gondolkodni hogy a 5 perces repulesi idovel es a 60 perces toltessel a fiam nem igazan lesz elegedett. (meg a 20 perces ajanlott szunettel a toltes elott) Tudnatok segiteni tartalek akkumulator vasarlasban?
3.7V, 430mAh,
Merete: 38x25x6mm
Suly: 11gHalf-Life Alyx, Quake1-2, Half-Life 1-2 and mission packs, Quake3Quest, RtCWQuest, Duke Nukem 3D
-
SpydeR3412
aktív tag
válasz Peaceliker #64943 üzenetére
Igazából nem vagyok meggyőződve róla, hogy túl gondolnám a dolgot.
De ez csak találgatás, szóval legyen nektek igazatok. -
AMDaZERG_1
senior tag
Nem rossz az, ha van szabályozás!
Ma pl. odaverődtem egy sráchoz (kameráplatform volt neki) beszélgettünk és elmondta, hogy nem messze van egy rendezvény, ami fölé berepült körülnézni (magasságot nem kérdeztem, nem is mondta) furcsálltam, de nem kötözködtem, mert nem az én dolgom regulázni. Aztán kis idő múlva érkezett egy másik srác is, aki megkért minket had szálljon fel ő is a kameraplatform gépével (foglalt volt már a légtér). Mondott valami szöveget, ami különösebben nem zavart, így én is felszálltam az ORTUS-250 gépemmel (végre megvolt vele is az első repülés és nagyon remek gép lett ez is). Szóval eltelt némi idő, majd jött vissza a gépe.
Ami nekem baromira zavaró, hogy megnyomják a visszatérés gombot, aztán jön, és közben teljesen mással foglalkoznak (mindkettő így reptette gépét, de mintha ez valami előírás lenne kamerás drónnál )
Aztán csak megtudtam, hogy ő is berepült a rendezvény fölé... Nem is mondtam semmit...
Az mondjuk igaz, hogy ha nézné mit is csinál a gép visszatéréskor sem tudna sok mindent tenni baj esetén, de legalább gyorsan tudna reagálni!
Ja, és nem fóbiám van a kameraplatform (sejthető melyik gyár képeiről van szó) gépektől, de engem konkrétan zavar, ha az irányító pilóta nemtörődöm és rengeteggel találkoztam ebből a fajtából. De ami leginkább zavart, hogy a (nem elkerített) reptérre bemászkáló kutyásnak is beszóltak már. És nekem csak a stílus nem tetszett. Meg is jegyeztem, hogy kötözködésből ellenségeskedés lehet, és abból meg agyalás arról hogyan is lehet megszüntetni a repteret, mert biztos van rá mód, és arra is, hogy valami mássá nyilvánítsák ki a területet, pl kutyasétáltató... Amúgy mi lesz a kameraplatformos gépekkel? Spotter, távolság... Pont az volt a lényege nekik, hogy elküldik a francba a gépet, és készítenek videót. Most majd futhatnak vele, viszont a 20 perc az nem lesz elég arra, hogy bevideózzon egy nagy területet, mert annyira nem tud gyorsan szaladni, hogy a 20 percbe beleférjen Majd autóból irányítják, hogy a távolságon belül legyen a gép? Az meg szerintem nem fér bele a szabályzásba.Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
vandor01
őstag
azert mert mi logikussan gondolkozunk attol meg nagyjainknak ez nem biztos hogy "comprende" görbeuborka és tarsai! lesznek még itt engedd el a hajam mindenféle tulgondoláson is tul fog tenni jelenleg ahany orszag annyi szabályozas......
CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
Geller72
veterán
Amúgy itt pölö az FAA regnél jól látható, a miénk is hasonló lesz. Eleve két részre fog szedni, kereskedelmi jellegű és szabadidős, azaz modellező kategóriára.
Amúgy ha pl pont az USA-ba mennél és vinni akarod s drónod, és reptetni is, akkor oda is kell külön FAA reg, amit linkeltem. 250g és 25kg közti gépekre. Itt is ilyen lesz, szal szerintem inkább FAA koppintás lesz ez az EU-s dolog. Tehát látszik, hogy 250g alatt nem nagyon lesz még reg sem szerintem.[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz SpydeR3412 #64942 üzenetére
Senkit nem érdekel e a színe. Fekete oszt kész. Hogy éppen milyen színű a prop, az meg tök mindegy. . Regnél nem kell szín, kioszt a rendszer egy azonosítót, ennyi.
-
Geller72
veterán
válasz SpydeR3412 #64935 üzenetére
Gondolom, te is érzed, hogy mennyire eltúlzod ezt az egészet. . És te is tudod pontosan, hogy egy prop csere nem ok arra, hogy új azonosítód legyen. De az szerintem érthető, ha egy fix vázad van, azon cserélsz, amit cserélsz, de a gép az ugye marad, mert ahhoz a vázhoz tartozik, ha nevet adsz neki, mondjuk manófütty, akkor bármit cserélsz a név a vázhoz tartozik. . A reggelés nem fog fájni, a bizti is egy kell (eddig is egy kellett) mert ugye egyszerre úgy is csak egy géppel repülsz, gondolom. . Azaz lesz egy biztid, reggelni meg annyit reggelsz amennyi géped van. HA nem is lesz előírás a tűzálló jelzés, szerintem simán jó lesz az, ha egy olyan olvasható azonosítód lesz a gépen, ami jól látható és olvasható - magyarul általa beazonosítható vagy. Comprende?
Egy kicsit túllihegitek ezt, szerintem is.. . Stock gépeknél ez egyszerűbb lesz, mert ha van gyári száma (pl. Dji, Parrot, etc) azzal simán be lehet online majd reggelni..mármint gyári szám szerint is. -
Peaceliker
addikt
válasz SpydeR3412 #64942 üzenetére
Rendőr eddig is csesztethetett volna. ezután meg még úgy nem fog, mert legalább szabályozva van a dolog, nem full illegál. De hidd el, semmi ilyen nem lesz benne. Nem életszerű, plusz nem is értenek annyira hozzá, hogy egyáltalán rá tudjanak kérdezni. Rendőr meg ha oda is megy és lesz is ilyen, max bemutatod neki azt az akkut amivel be van regelve és boldog lesz, hogy milyen jogkövető vagy. Nekem csak jó tapasztalatom van rendőrökkel. Csak akkor voltak agresszívak, amikor nem volt jogsim vagy épp nem vártam meg az igazoltatást.
"Oh my Goa'uld!"
-
SpydeR3412
aktív tag
válasz Peaceliker #64939 üzenetére
Ellenőriznie kell, különben mi mást csinálna?
Igazából nekem ez csak szopás lesz. Eddig sem nagyon mentem emberek közé, ezután sem fogok. Csak eddig mindenki tojt mindenre, ezután meg ha meglát egy rendőr simán odajön basztatni.
Akkor ne propeller legyen (de tuti meg kell adni a színét), hanem mondjuk motor, vagy aksi, vagy váz. Ezekkel sokszor egy teljesen más gépet kapsz. -
-
vandor01
őstag
válasz Peaceliker #64939 üzenetére
na ja a problémák nem akkor lesznek mikor regelsz meg ellenőrzés lesz HA lesz?
probléma akkor lesz ha esetleg "akcio" van aztan dronosra huznak a vizeslepedot!
akkor mar az is szopatas alapja lesz ha mas szinu a canopy rajta?CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
Peaceliker
addikt
válasz SpydeR3412 #64935 üzenetére
nade nézzük életszerűen. Beregelsz egy whoopot és kivzsel egy másikat. Rendőr ha igazoltat adsz egy rendszámot....szted ellenőrizni tudja/fogja/akarja hogy a build stimmel-e? Meg sztem a reg sem úgy néz majd ki, hogy milyen FC melyik kap, milyen prop. Lesz kb annyi, hogy méret, súly, esetleg szín (utóbbi még a leg problémásabb esetleg ) és ennyi. Nagyon túlgondoljátok
Nameg legalább lesz mód nyugisan repülni. Ez már marha nagy haladás lenne, ezért megy a rinya évek óta...erre most meg már ez sem jó...de ilyen a magyar, mindig rinyál valamin.
"Oh my Goa'uld!"
-
vandor01
őstag
válasz Markizmark #64936 üzenetére
NEM jo! mert 1S VS 2S!
CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
Markizmark
addikt
Srácok, EV800 akksija jó az EV800D-be? Csak mert az 2000mAh, nem pedig 1200, mint D-s verzióé.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
SpydeR3412
aktív tag
válasz Johnny_vT #64932 üzenetére
Nekem az nem fér a fejembe, hogy nem látják, hogy ez nem egy autó amit megveszel és használsz 5-10évig úgy ahogy van. Hanem egy játék, amit az emberek 98%a úgyis, tunungol/átépít. Na, most akkor regisztrálom a gépet, aztán pl 10p után proppot cserélek és mehetek megint regisztrálni... Ez nem életszerű.
-
vandor01
őstag
válasz Johnny_vT #64932 üzenetére
na jo érthető..... de MINDEN-t regelni es rendszamozni?
mikor a kisebb dronok félora alatt átépithetoek!
nalam kb 20db kis pocskoszoru van!
most akor mindet egyenkent regeljem rendszamozzam?azert jobb a nemet szabalyozas, hogy huztak vmi limitet a gyerekjatékokra!
250gramm! valahogy esszerubbnek logikussabnak tunik....
de a MINDEN-re nevű EU "gorbe-uborkas"eszetlenség azert f....zság!
vagyis szerintem....[ Szerkesztve ]
CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Geller72 #64908 üzenetére
Németországban eddig is voltak hasonló szabályozások. Sőt, azt merném mondani, hogy a most feldobott EU-s szabálytervezet a németen alapul, mert nagyon nagy a hasonlóság, csak itt-ott egykét számot átírtak.
Regisztráció? Éghetetlen anyagból készült "rendszám" a tulaj adataival eddig is kellett 250g felett. Változás? Mostmár 250g alatt is kell, plusz be kell regelned valahova. Nem egy nagy érvágás. Ismerjük el: amilyen gyorsan a drónok és fpv cuccok fejlődnek, pár éven belül már tényleg nehéz lenne ellenkezni egy autókhoz hasonló, de light-osabb regisztráció (tulajdoni lap, biztosítás, stb.) ellen. Egyébként a németeknél a "rendszám" mellett már most is kötelező a felelsősség-biztosítás, de ez józan ésszel belátható, hogy amúgy is kell, hogy ne te fized az esetleg autóra pottyanó drón által okozott €2000-s kárt, hanem a biztosító. (Mármint normális országban belátható, sajnos Magyarország erősen távolodik...) Ja és a súly kérdés: már rég vannak erre specializálódott gravírozó és festő műhelyek, akár nano méretben is rendelhetsz aminek a súlya 0,18 gramm. Kérem válasszuk külön a kifogásokat az érvektől.
25kg és 120m, erre Gellert72 már részletesen reagált. Őszintén szólva a regisztrációs kötelezettségen kívül (ami józan ésszel belátva teljesen alap lenne), semmi újat nem tudtunk meg. Aki a légi felvételekből keresi a kenyerét ott már nehezebb lesz a dolog, mert szigorodnak a gumiszabályok, de a freestlyle és verseny drónok jól elvannak továbbra is. Meg úgy összességében, az épített drónok (long range-től a whoop-ig) eddig is feltételezték a tapasztalt kezelés és józan ész meglétét. Bárki el tud repkedni egy Mavic-kel vagy Fimi-vel olyan területen ahol nem szabad, de ki a francnak jutna eszébe ugyanez egy 30-40°-kal felfelé bámuló GoPro-t hordozó freestyle drónnal? Lehetni lehet, de irrealisztikus.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Blizzardking
őstag
Megérkezett a távom, egy Jumper T12+. Ezzel kapcsolatban lenne egy lámer kérdésem. Ebben ugyebár nincs saját adó, hanem egy multimodul van benne gyárilag. Ha esetleg az idők folyamán jön hozzá firmware frissítés, akkor az magában foglalja az adómodul firmwareét is, ugye, nem kell külön azt is frissíteni a saját USB portján keresztül?
"Astral engines in reverse - I'm falling through the universe again..."
-
vandor01
őstag
válasz Peaceliker #64929 üzenetére
multkor volt a kezemben vmi 5collos aramatan vazas gép....
olyan volt mintha vmi femvazas cuccot tartottam volna nehez es merev...
mondtam is háááát ez nem az occco kinnyai carbon amit körömreszellővel
1mm/sec lehet alakitani ami annyira "gyengének" rugalmasabbnak erzodik...
ez van puha, hajlékony de legalabb occco! és nincs örökélet gari![ Szerkesztve ]
CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
Geller72
veterán
válasz Peaceliker #64926 üzenetére
A karbon nem csak arrol hires hogy eros hanem hogy eleg nehez is.
-
vandor01
őstag
válasz Peaceliker #64924 üzenetére
teee sorosberenc... nacizol... a gramokkal!
kivancsi vagyok a vazra....
125mm tuti vmi fogpiszka kartonpapir vastagsagu...
talán 1,5mm-es de lehet csak 1,25?
erre raakasztasz erosebb azaz nehezebb motort azt egy razosabb land es ropi!mondjuk ez gepprc moci 4 csavaraos szoval tuti 3g-nel nehezebb talan 3,5-3,8?
ha rakok ra 5g-es 1104-t? talán meg el is birná???CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
vandor01
őstag
válasz Peaceliker #64922 üzenetére
erre azert összefut a nyal a számban....
125mm 51gramm 12A Caddx camera 200mw whoop FCCSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
Peaceliker
addikt
válasz SpydeR3412 #64921 üzenetére
De azok a kefés vázak rettenet fikák voltak
Vagy azt mondod hogy whoop vázak nem törnek?
Persze amúgy kinek mi. De ez a kategória abból nőtt ki hogy valakinek kevés lett a whoop ja.
Igazából az nem kérdés hogy jobban mennek, szebben repülnek és kevesebbet esznek. Aztán majd mindenki meglatja hogy ehhez képest a kisebb méret és a duct előnyösebb e neki"Oh my Goa'uld!"
-
SpydeR3412
aktív tag
válasz Peaceliker #64899 üzenetére
Én pont a toolpicket (vagy hogy hívják) untam meg és váltottam whoopra.
És már nem törik a váz. -
F.E.K..
senior tag
válasz Peaceliker #64916 üzenetére
Amilyen szerencsénk van egy szabványosított ólom lemez lesz kötelező, legalább 250gramm súllyal, amit persze csak a nemzeti drónrendszám hatóságtól lehetséges beszerezni, és évente meg kell újítani (gépeket ehhez be kell mutatni az ország egyetlen nemzeti drónhitelesítő inézetében, ami persze mindenkinek messze van helyileg, dd legalább csak személyesen lehet időpontot igényelni 3 hónappal előre.)
Remélem sikerült eléggé elrugaszkodnom a várható valóságtól...
Legyen olyan szép és vidám napod amilyet csak szeretnél!
-
vandor01
őstag
válasz Geller72 #64918 üzenetére
tenyleg kell az! lehetőleg emlekezo titanium/alu hibrid fembol hogy félkilo TNT felrobbanása utan is olvashato maradjon! szegeny gramm nacik fogjak a fejuket!
CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
Geller72
veterán
válasz Peaceliker #64916 üzenetére
Tűzálló címkéről tudok.
-
vandor01
őstag
válasz Geller72 #64908 üzenetére
A drónokat súlyuktól függetlenül egyedi azonosítóval kell ellátni, és regisztrálni az illetékes hatóságnál.
szerintem ezzel annyira elbagatelizalják a dronozast.... minden fosra rendszam pl H8 mini? de akar vmi 3collos 150grammos kis pocskoszorure .... de ami megy mint allat nem lesz az egesz mint 2-3kattintas vmi honlapon aztan nyomtasd ki a rendszamreot.... lofasz lesz.... a hármas pont meg addig is jatszott....
CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
F.E.K..
senior tag
Eddig is így volt, ha valaki értelmesen reptetett azt ritkán piszkálták. Nyilván volt aki kiérdemelte, de a többség értelmesen csinálja szerencsére ma is.
Pont ma volt egy beszélgetésem egy egyetemi oktatóval, aki szerint roppant veszélyesek, elvégre egy pár száz dolláros drónnal az utasszállító repülőgépek is "leszedhetőek".
Igyekeztem érvelni hogy erre azért meglehetősen kicsi az esély (nem nulla valóban, de igen-igen kicsi), talán egy embert sikerült elgondolkoztatnom. A közvélemény szerint viszont ugye minden drón közveszélyes, és amúgy is csak a betöréshez használják felderítésre meg kukkolásra!
Kellenek szabályok, de nem ész nélkül meghozva, remélhetőleg a végleges formánál segít majd pár olyan is aki látott már ilyen gépeket közelről is, és nem egy teljesen életszerűtlen valami fog születni a végén.
Legyen olyan szép és vidám napod amilyet csak szeretnél!
-
twine
veterán
válasz F.E.K.. #64911 üzenetére
'oszt az meg miért?
Szembe fordulsz saját magaddal, és minny'á a latómeződben vagy/van...
Időről időre előjönnek ezek a hírek, rágodunk "a semmin" napokat,,egyik oldal kelti a másik csititja a pánikot, végül mindenki hobbizik,melozik tovább....
3eve melózok phantommal...
Mondjuk sokszor elmondtam,hogy kamera mögött szocializalodtam, tehát nagyjából ismerem mi tetszik,és mi nem az embereknek...
Sorolhatnám a példákat a tok jó fej rendőrökről,,, emberekről,,hivatalos szervekrol..de nincs értelme...
Az én személyes véleményem...hogy egyszerűen Össze lehet ezt foglalni...;
Figyelni kell a környezetre,és az emberekre,,ha valahol kicsit is neccesnek tűnik a helyzet tudatosan/előrelátóan kerülni a konfliktust,,,,
És főleg nem kell gyökérnek lenni....(más portája fölött alacsonyan repülni...zárt objektumok,területek fölött...stb stb....)
Az is sokszor elhangzott,hogy a racerkedok, igen ritkán tolják a város közepén,,,,a komolyabb kameraplatformot meg ésszel.....
Tök egyszerű ez szerintem[ Szerkesztve ]
-
mokus1
addikt
Sziasztok!
Videózásra kellene egy drón. Maximum 150eFtig de inkább alatta. Használt is szóba jöhet.
Ezeket néztem, melyik legyen és miért?
Dji Spark
Xiaomi Mi drone 4k
Fimi x8Könnyű kezelhetőség, és szép FHD felvételek lennének fontosak.
-
mrbig
csendes tag
-
Geller72
veterán
Hát nem ez a lényeg. Hanem ez. Nem tudom, te mit olvastál..
3,-"A 25 kilogrammnál kisebb súlyú drónok üzemeltetői bizonyos feltételek mellett előzetes engedély nélkül is reptethetik majd eszközeiket, de csak ha a drónok nem repülhetnek 120 méternél magasabbra, és a drón minden körülmény között az üzemeltető látómezejében, az emberektől távol repül."
Mi ebben a topicban simán a 25kg alatt vagyunk és 120m alatt repkedünk. Ha ehhez nem kell engedély, az nekünk ok.
A bizonyos feltételek az eléggé egyértelmű a mondat utolsó elemében is benne van."de csak ha a drónok nem repülhetnek 120 méternél magasabbra, és a drón minden körülmény között az üzemeltető látómezejében, az emberektől távol repül"
Azt hiszem, ez amúgy is alap. Tehát semmiképpen nem probléma. Akinek az, annak minden az lesz úgy is.. A légtér-használatit nem kell megkérni racerekre és ha nem mész 120m-nél magasabbra nem lesz gond.Eddig is volt egy hallgatólagos megegyezés, csak a legtöbben nem tud(t)nak róla. Az volt az ajánlás, hogy emberektől, lakott területtől olyan szinten távol, hogy ne repülj emberek fölé. Ne repülj 120m-nél (200-at mondtak, de jobb ha 120 alatt maradsz) magasabbra, mert onnan még gyorsan le tudsz jönni ha valami van.
Legyen legalább egy valaki aki figyeli a légteret és az nem repül, ha valami gáz van, azonnal jelezze a drón kezelőjének és tegye le a gépet. (Akár failsafe is). Ha teljesen sík a terület, akkor a max repülési távolságon belül nézzen ki egy magaslati pontot és e főlé ne repüljön. (A pilótával rendelkező repülők jellemzően ezek alá nem mennek le, ez azért kell). Ésszel eddig is lehetett repülni ha valaki akart. Phantomra meg eddig is megkértem/megkértük az esetit, ez evidens. Szerintem mindenki pontosan tudja, hogy mi a biztonságos és mi az, amikor már tilosban jár. Ez kb. olyan, mint hogy tudod, hogy mi bűn és mi nem az akkor is, ha nem írják bele a személyidbe.. Az is valami ha már lesz legalább szabályozás, mert eddig ez igen szarul volt kezelve a törvényalkotók részéről. A repülésbiztonságiak eddig is szerintem elnézőek voltak, ők csak a munkájukat végzik. Én ezzel még akkor sem látom az alagút végén a fényt, mert ok, hogy most meghozták az alapvető szempontokat, de mire ebből fix törvény lesz, az nem ez a szezon..
Addig is érdemes szem előtt tartani az ajánlást, azaz 120m-nél magasabbra ne menj, meg minden egyéb, amiről pontosan tudod, hogy nem szabad. Ki kell menni nyugis helyre, haverokkal, vagy otthon az udvarban alacsonyan soha nem volt ez probléma..Azok az ökrök, akik eddig is a játszóterén a gyerekek felett repkedtek, azoknak meg hozhatsz akármilyen törvényt..
[ Szerkesztve ]
-
nash2
tag
Ez szép lesz :
https://index.hu/techtud/2019/05/24/kozeleg_az_eu-s_dronszigoritas/
A legszebb kitétel : "súlyuktól függetlenül" Sikerült átesni a ló túloldalára.
[ Szerkesztve ]
Nash
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BITBOYS #64896 üzenetére
"Szeretek egyből a legjobbal indulni"
A kifejezés ebben a hobbiban nehezen értelmezhető Nincs olyan, hogy legjobb, mert nagyon szerteágazó a gépek felépítése és célja. Mindig a valamit valamiért elv érvényesül és azért is hasznos tanács a kezdd el bármivel, mert időbe telik mire megtalálod a saját stílusodat. Cinematikus felvételeket akarsz? Long range? Freestyle? Verseny? Micro? Brushless? X-Class? Vagy ezek keveréke? Nagy erő, de rövid repülési idő? Hosszú repülés, de lomhaság? Minden földi jó és nagy súly?
Amúgy ha már említetted a BG-t, onnan az Eachine Wizard X220S és X220HV nagyon jó választás. Több helyen olvastam/hallottam, hogy kezdésnek remek és a minősége is tök korrekt. Csomagtól függ, de kellhet hozzá még táv, (vevő), FPV szemüveg, akksik.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest