Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cOxeR

    Ármester

    Legyen egy kis villany autós téma is. :)

    Lassan 2 hete, hogy forgalomba került az "új" masina, I3 (2017) 94aH 37k km, tisztán elektromos, alapvetően a fő szükséges felszereltség van benne (emészthető hatótávhoz szükséges 94aH, hőszivattyú, gyors töltés, ülésfűtés, hátsó radar és a kevés km :D ), semmi sallang. Beleszaladt azóta 1000+ km, jócskán volt benne pálya, autóút és természetesen
    Bp városi szaladgálás, szóval mindenbe belekóstoltam egy picit.

    Került rá egy gyári i3s felniszett a szélesebb gumikkal, új kisakku (mert a gyári a végét járta), egy szoftver frissítés (+tuning - ezt még mérni fogjuk a napokban én is kíváncsian várom mit mutat egy dragy) 7,3 a gyári, 6,8 körülre számítok, + gázfeltöltés. Hátra van egy fékolaj csere, gumiharangcsere, illetve egy kis tpms mizéria.

    Ami nagyon bejön, az a csend, a zajmentes dinamika városi tempóban, instant leadva. Ez a legeslegjobb. Nagyon mókás, ahogy ezek a virslik (155/175 a hivatalos gyári most 175/195 van rajta 20") megtapadnak és meglódul, 30-50 között is képes kipörgésgátlót villantgatni padlóra, ami jó kis meglepetéseket tartogat forgalomba tétovázóknak.
    A használata azért kicsi megszokást igényelt, hogy nincs gurulgatás üresbe, lelépsz a "gáz"ról egyből lassul, cserébe ugye visszatölt, fékezni nagyon ritkán fékezek vele, ezt szokni kellett.
    Méretre eddig elegendő, mentünk vele 4 fővel is, hátul is el lehet férni felnőttként, a ki/be szállás picit nehézkesebb (ugye az első ajtót ki kell nyitni, hogy a hátsót is ki tudd), de alapvetően elegendő, a csomagtér is. Néha hajlamos vagyok túlméretés dolgokat vinni, de majd ezt visszafogom/másként oldom meg, ezekre egy kombi se lett volna százas megoldás.

    Hatótáv és maga a tiszta villanyos közlekedés az azért ad kompromisszumokat (de nem akartam REX motorosat, kifejezetten kiábrándító számomra a koncepciója, kerregées, persze hatásos), csak a városban, nulláson közlekedve, 200+ km-t mentem vele egy töltéssel, pályán azért nagyon észnél kell lenni, 110-es tempónál még emészthető a táv, felette drasztikusan csökken. Amit tud, Győr, Füred pályán lent 15-20 perc gyorstöltéssel (20%-ról 90-ra 2.700,- Ft) (~130-150 km) majd vissza, töltögetés nélkül tartalékkal Velencei tó, Fehérvár, Alcsút, Szentendre oda vissza távra, ezek egy irányba 50-70 km között vannak tőlem.
    Balaton táv kb 3500 Ft-nak megfelelő villany oda-vissza, kb a fele egy átlagos benzinesnek, Z4-el, a 3-szorosa (9-10l, 100-as benzin 11000 Ft körül lehet), igaz időben kevesebb sebességben meg sokkal több.

    Kétszer töltöttem eddig útközben, alapvetően elegendőnek találom arra amire használom.
    Töltő elég sok van 40-50km-es távokon belül ha valaki akar, talál gyorstöltőt, bár pont ma akartam egy díjmentes 22kw-os töltőt használni, ami nem ment és még az okos benzines autókkal körbe is állták, hogy ne férjen hozzá senki normálisan, de hát ez olyan hungarikum, tudomásul vettem és mentem tovább a dolgomra.

    Futómű alapvetően tetszik, de azért magas az autó és nem a kanyarvadászat az erőssége, a hirtelen nyomaték ha elveszted a tapadást nem segít egyenesbe szedni, de valós forgalomba normálisan közlekedve nincs kompromisszum és nem is megy a panaszkodás mellettem, mint a Z-ben, hogy kirázza a belem. :))
    A kipörgésgátló és az elektronika nem igazán kiiktatható, kizárólag titkos menüben, de akkor abs sincs, ez valamennyire negatívum, de erre amúgy is a másik autó való, meg nem így közlekedek napi szinten.
    Ami nem tetszik az a fék, nagyon harmatos pedig tárcsa betét bőven van (annak ellenére, hogy ritkán kell), de a fékolaj csere ezen valamennyit fog hozni úgy is, legalább is bízom benne.

    Összességében eddig nagyon bejön, pont azt adja amit vártam, vélhetően a szerviz igénye is olyan lesz mint amire számítok, a fent említettek megugrása után igazából nem sok várható költség van, váratlant meg nem szeretnék. :)

    Ja igen világítás, halogén ez az egyetlen ami alapvetően kompromisszum volt, adaptív leddel lett volna jó venni, de igazából csak a FL ledről lehet jobbakat hallani az első generációról nem sok jót. Egy tompított izzó csere volt még erőteljesebb led-re, nekem így ez bőven elegendő közlekedésre. Z4 bi-xenon azért jobb.

    Szóval rövidebb távon való zömében városi használatra én ajánlom. Persze kell garázs, kell otthoni töltési lehetőség, ezek adják meg a valós takarékosság alapját.

    Állófűtést/állóhűtést nem próbáltam, se nem volt annyira hideg, se annyira meleg garázsból indulva garázsba érkezve.

    Pár kép, gyorsan telefonnal, porosan máról. :) Időm engedi úgy is teszek fel még.





    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés