Hirdetés
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Digitális Állampolgárság Program
- Asszociációs játék. :)
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
-
LOGOUT.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
Legyen egy kis villany autós téma is.
Lassan 2 hete, hogy forgalomba került az "új" masina, I3 (2017) 94aH 37k km, tisztán elektromos, alapvetően a fő szükséges felszereltség van benne (emészthető hatótávhoz szükséges 94aH, hőszivattyú, gyors töltés, ülésfűtés, hátsó radar és a kevés km ), semmi sallang. Beleszaladt azóta 1000+ km, jócskán volt benne pálya, autóút és természetesen
Bp városi szaladgálás, szóval mindenbe belekóstoltam egy picit.Került rá egy gyári i3s felniszett a szélesebb gumikkal, új kisakku (mert a gyári a végét járta), egy szoftver frissítés (+tuning - ezt még mérni fogjuk a napokban én is kíváncsian várom mit mutat egy dragy) 7,3 a gyári, 6,8 körülre számítok, + gázfeltöltés. Hátra van egy fékolaj csere, gumiharangcsere, illetve egy kis tpms mizéria.
Ami nagyon bejön, az a csend, a zajmentes dinamika városi tempóban, instant leadva. Ez a legeslegjobb. Nagyon mókás, ahogy ezek a virslik (155/175 a hivatalos gyári most 175/195 van rajta 20") megtapadnak és meglódul, 30-50 között is képes kipörgésgátlót villantgatni padlóra, ami jó kis meglepetéseket tartogat forgalomba tétovázóknak.
A használata azért kicsi megszokást igényelt, hogy nincs gurulgatás üresbe, lelépsz a "gáz"ról egyből lassul, cserébe ugye visszatölt, fékezni nagyon ritkán fékezek vele, ezt szokni kellett.
Méretre eddig elegendő, mentünk vele 4 fővel is, hátul is el lehet férni felnőttként, a ki/be szállás picit nehézkesebb (ugye az első ajtót ki kell nyitni, hogy a hátsót is ki tudd), de alapvetően elegendő, a csomagtér is. Néha hajlamos vagyok túlméretés dolgokat vinni, de majd ezt visszafogom/másként oldom meg, ezekre egy kombi se lett volna százas megoldás.Hatótáv és maga a tiszta villanyos közlekedés az azért ad kompromisszumokat (de nem akartam REX motorosat, kifejezetten kiábrándító számomra a koncepciója, kerregées, persze hatásos), csak a városban, nulláson közlekedve, 200+ km-t mentem vele egy töltéssel, pályán azért nagyon észnél kell lenni, 110-es tempónál még emészthető a táv, felette drasztikusan csökken. Amit tud, Győr, Füred pályán lent 15-20 perc gyorstöltéssel (20%-ról 90-ra 2.700,- Ft) (~130-150 km) majd vissza, töltögetés nélkül tartalékkal Velencei tó, Fehérvár, Alcsút, Szentendre oda vissza távra, ezek egy irányba 50-70 km között vannak tőlem.
Balaton táv kb 3500 Ft-nak megfelelő villany oda-vissza, kb a fele egy átlagos benzinesnek, Z4-el, a 3-szorosa (9-10l, 100-as benzin 11000 Ft körül lehet), igaz időben kevesebb sebességben meg sokkal több.Kétszer töltöttem eddig útközben, alapvetően elegendőnek találom arra amire használom.
Töltő elég sok van 40-50km-es távokon belül ha valaki akar, talál gyorstöltőt, bár pont ma akartam egy díjmentes 22kw-os töltőt használni, ami nem ment és még az okos benzines autókkal körbe is állták, hogy ne férjen hozzá senki normálisan, de hát ez olyan hungarikum, tudomásul vettem és mentem tovább a dolgomra.Futómű alapvetően tetszik, de azért magas az autó és nem a kanyarvadászat az erőssége, a hirtelen nyomaték ha elveszted a tapadást nem segít egyenesbe szedni, de valós forgalomba normálisan közlekedve nincs kompromisszum és nem is megy a panaszkodás mellettem, mint a Z-ben, hogy kirázza a belem.
A kipörgésgátló és az elektronika nem igazán kiiktatható, kizárólag titkos menüben, de akkor abs sincs, ez valamennyire negatívum, de erre amúgy is a másik autó való, meg nem így közlekedek napi szinten.
Ami nem tetszik az a fék, nagyon harmatos pedig tárcsa betét bőven van (annak ellenére, hogy ritkán kell), de a fékolaj csere ezen valamennyit fog hozni úgy is, legalább is bízom benne.Összességében eddig nagyon bejön, pont azt adja amit vártam, vélhetően a szerviz igénye is olyan lesz mint amire számítok, a fent említettek megugrása után igazából nem sok várható költség van, váratlant meg nem szeretnék.
Ja igen világítás, halogén ez az egyetlen ami alapvetően kompromisszum volt, adaptív leddel lett volna jó venni, de igazából csak a FL ledről lehet jobbakat hallani az első generációról nem sok jót. Egy tompított izzó csere volt még erőteljesebb led-re, nekem így ez bőven elegendő közlekedésre. Z4 bi-xenon azért jobb.
Szóval rövidebb távon való zömében városi használatra én ajánlom. Persze kell garázs, kell otthoni töltési lehetőség, ezek adják meg a valós takarékosság alapját.
Állófűtést/állóhűtést nem próbáltam, se nem volt annyira hideg, se annyira meleg garázsból indulva garázsba érkezve.
Pár kép, gyorsan telefonnal, porosan máról. Időm engedi úgy is teszek fel még.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Eredeti játékok OFF topik
- ASUS routerek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Mikrotik routerek
- World of Tanks - MMO
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Óvodások homokozója
- További aktív témák...
- Skil Red 9320 sarokfűrész
- Eladó vagy Csere Ebike Fully-ra a képen látható 2023-as Cube Stereo one77 pro kerékpár
- Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Max DE (Gar: 2027.08.13-ig)
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips FC6725/01 SpeedPro vezeték nélküli porszívó közel 2 év garancia
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips HD9285/90 XXL Forrólevegős Wi-fi sütő 7,2L, 2000W ,2 év garancia
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest