Hirdetés
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Digitális Állampolgárság Program
- Asszociációs játék. :)
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz Alusky #14195 üzenetére
Eleg az abs jelados, az en cegesem 21-es es abban is olyan van. De ha kerult volna bele elso radar (kertem, de epp nem volt gyarthato, wtf), akkor aktiv tpms lenne benne, ezt add ossze
Amugy most volt csavarom a jobb hatsoban, szepen jelezte. Asszony eGolfja detto, neki is a jobb hatsoban volt csavar valamikor osszel. -
Alusky
aktív tag
válasz kelly416 #14198 üzenetére
Az enyémek is ilyenek. Mondjuk ha folyamtosan csipogna, mint ismerősömé is simán kikötném a hangszórót. Aztán nem lenne indexhang se legfeljebb, na bumm. Látni látom a villogását, meg a kallantyú is kattan.
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
kelly416
veterán
válasz FeRRaR1 #14197 üzenetére
Megint csak áldom az autómat. 7x csipog ha nem vagy bekötve, aztán csend. Ha idő közben bekötöd magad, nyilván annyit sem csipog. Szól, ha álló motornál rajta marad a gyújtás, a világítás vagy a rádió és kinyitod az ajtót, aztán minden további bimbammolást befejezett.
-
FeRRaR1
őstag
válasz 2ozzmexy #14196 üzenetére
Vagy egy filléres pollen szűrőt mert meglepő módon az sincs mindenben...
De a csipogó bimbammoló sz@rokkal többre megyünk. Nem rég néztem valami Hyundai videót, srác mondta hogy folyton csipog, ha kell ha nem. Annyi mindenért sípol azt se tudja éppen miért.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Alusky #14195 üzenetére
Ez nem teljesen így van, az EU azt írta elő hogy legyen, azt nem hogy milyen...
Gondolom a szelepbe épített jobban jön ki bevétel ügyileg, vagy jobban mutat a könyvelésben, vagy nem tudom. Lehet ennek volt jobb a sales-ese...Inkább a fék kopásjelzőt és a szintérzékelő egy viztartalom mérőt a fékfolyadék tartályba kellett volna előírni, azzal többre megyünk...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Alusky
aktív tag
válasz kelly416 #14192 üzenetére
Akkor nem kéne cserélni, bukó a gyártónak. Arra ellensúlyozva emelnék az autók új árát +200.000-rel, hogy ott hozzák vissza.
Persze a reális és józan eszű az lett volna, ha az EU-s kötelezés az ABS jeladósra szólna ami tudja a laposodást jelezni és minden autóban ott lenne, a pontos visszajelzés kerékbe épített vacakkal meg annak akinek ez kell extrába aztán fizesse, a következő tulaj meg ha akarja kidobja amikor nem működik már, az ABS jeladós ott lesz helyette akkor is.
Csak az EU állandóan vért akar izzadni, hogy ultraokosnak meg fejlettnek mutassa magát aztán csak nyögés van belőle, komplexusok hegye mert nem az öreg kontinens a legmodernebb, pedig annak járna ki. Maguknak köszönhetik.[ Szerkesztve ]
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kelly416 #14192 üzenetére
Li-os elem van benne es ha X percig nincs kerekfordulat akkor sleep modba rakja magat. Amugy meg jo alkatresz bevetel a gyartonak. Most fejbol meg nem mondom hany dollar vt nekem a 4 gyari tpms. De alig volt dragabb, mint a Continental amire csak 5 ev gari van.
#nincsbennetarcsi
-
2ozzmexy
senior tag
Van különbség a kettő között, amikor defektet jelez meg amikor alacsony abroncs nyomást, az egyik esetben adott időn belül százalékos nyomásesést figyel (ezt műszakin nézik elvileg), a másik esetben azt nézi hogy a 4 mért érték az előírt tartományban van e. a 4 kerék egymáshoz képesti eltérését egyensúlyi szempontból nézi, az már extra.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Reggie0 #14182 üzenetére
Ez nem teljesen van így. Attól függ melyik generációs és aktív vagy passzív. A Vitara pl akkor is jelez ha bármelyik kerék 210 kPa alá esik, de akkor is arányosan nagy az eltérés egy kerékben a többihez. 20% nyomás vesztésre is bejelez, de akkor is ha 270 kPa-nál több van benne.
Akik lapos kerékkel TPMS-és autóval furikaznak, azoknak nincsen a kerékben szenzor (mert drága a szelep így csak a "műszakis szettben van"), vagy ki van írva szoftveresen. Ha volt TPMS nélküli változat abból a modellből akkor simán kikapcsolható műszerrel. A bimmer más, de az is nyávog ha valami nem frankó, kicsit olyan mint egy hisztis feleség, folyton foglalkozni kell vele.
Van olyan autó amiben alul van méretezve a vízelvezető, így folyton eldugult, lehet az e-up is ilyen.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
radi8tor
MODERÁTOR
Mekkora troll
⭐ Stella
-
Reggie0
félisten
válasz radi8tor #14174 üzenetére
Egyaltalan nem. A TPMS a kerekek egymashoz viszonyitott valtozasat nezi. Ha mind a negy egyforma aranyban valtozik, azt nem jelzi, a tobbit igen. A lassut is. Pl. nekem is jelezte, amikor az egyik felni megrepedt es fel-egy nap alatt elszivargott a nyomas egy resze.
Sot, a hirtelenseg annyira nem erdekli, hogy ha megallsz es gyorsan felfujod(vagy leereszted) mind a negy kereket aranyosan, akkor azt sem fogja jelezni.[ Szerkesztve ]
-
-
FeRRaR1
őstag
válasz radi8tor #14174 üzenetére
Ez így nem biztos. Van e fizikai szenzor benne ami megméri, hogy viszonyul a többi kerékhez. Mert az olcsóbbakon van olyan megoldás ami kerék fordulatból számolja ki hogy valamelyiknek alacsonyabb a nyomása (többet pörög mint a többi)
Most ezt szorozzuk be mind a 2 fajtának a különböző generációival. Meg azt az integrálással (jól vagy szarul működik)
Toyota még ezek közül is ostobább mert azt se mondja meg melyik. De legalább volt haszna mert 2 hete elkapott egy lassú defektet pedig csak 0,3 bar hiányzott belőle a többihez képest. Kis keresés után meg lett a csavar feje.
Alusky
Te hogy én hány jeladós kocsit láttam lapos kerékkel közlekedni...
[ Szerkesztve ]
-
Alusky
aktív tag
válasz radi8tor #14174 üzenetére
Én azt hittem ezek pontos értéket is elvárnak, hogy a tulaj mindig fújkálja és akkor a kisebb gördülési ellenállás kevesebb károsanyag kibocsátás és kevesebb kopás. Ha csak hirtelen lyukra riaszt levegőfogyást akkor tényleg elég lenne az ABS jeladós is, mert annyit az is tud, cserébe ingyen van.
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
FeRRaR1
őstag
válasz 2ozzmexy #14159 üzenetére
Nekem a Macan még nem csinált ilyet. Igaz amikor megvettem végig mentem a menükön és kikapcsoltam mindent ami nem kell. Sávtartónak van gombja, de megmondom őszintén 1x nem kapcsoltam még be. Kipróbálni se. Tehát elképzelhető hogy tud birkózni csak nem megy a funkció, majd kipróbálom valamikor.
A sima vw-kben mindig retek a rendszer mondjuk egy Audihoz képest is, hiába egy konszern. Gondolom van 3-4 verziójuk, drágább komolyabb hardver / szoftver, és nem ugyan azt teszik az e up-ba mint a Bentlybe vagy Lamboba...
De neten meg vannak bmw tulaj beszámolók akiknek konkrétan bele is rántotta a korlátba. Lehet hogy már jobb, lehet hogy valamelyik verzióra volt csak igaz, ezt soha nem fogjuk megtudni.
De egyébként ha ennyire sz@rok akkor minek hagyod bekapcsolva? Első dolgom lenne hogy félre álljak és kikapcsoljam.
Qru
Valaki ez miatt hátulról beléd csapódik. Netán valaki meg is sérül. Ki lesz a hibás? Te. Rossz vicc.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
-
-
2ozzmexy
senior tag
válasz FeRRaR1 #14157 üzenetére
Előre elnézést kérek a vw konszern összes fanjától, de amiről beszélsz az van most a vw konszern összes autójában (porke passz, az nem volt a kezemben) de megyek vele az m5-ön és a savtarto húz bele a a bal korlátba, úgy kell izomból birkózni vele hogy ne nyírjon ki... egy fostartaly. Pont. A BMW ilyet nem csinált még pedig egy pár ezeret elmentem már vele...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
kelly416
veterán
válasz FeRRaR1 #14157 üzenetére
És azokról nem is beszéljünk, amikor egy gyökér az országút szélén hagyja az autójat felkapcsolt fenyszóróval ameddig a bokorban gugol, vagy valami van az út mellett ami "csak" visszaveri a Te lámpad fenyét, vagy esetleg gyenge felfestés, hianyzó út széle jelölés (kamion fél napja kivitt minden oszlopot, szalagkorlátot), mind megtévesztheti az elektronikát, miközben egy tapasztaltabb pilóta felfogja a helyzetet.
De igazatok van, reálisabb a Ti jövőképetek. Legalabbis a mi életünkben.
-
FeRRaR1
őstag
válasz Alusky #14155 üzenetére
Nem lesz sose jó megoldás. Sofőrök nagy része rosszul vagy egyáltalán nem avatkozna be a kormányba, csak markolná, beletaposna a fékbe is imádkozna. Vagy ennyi se. Ehhez még hozzá jön hogy valamelyik autóval ma is birkózni kell, talán valamelyik bmw volt ilyen. Na abban a pillanatban hajtanék át a szalonon és locsolnám fel a kocsit egy kanna benzinnel hogy ha veszekedne velem merre tekerem a kormányt.
Másrészt a szenzorok meg kamerák se fognak tudni mindent soha. Van egy jégfolt, vízátfolyás, felhordott sár, te tudod hogy ott más lesz a tapadás. Látsz egy tolató lámpát a sarkon, vagy este csak a mások kocsi fényét hogy jönni fog. Belógó faág, kiugrani készülő állat, ezeknek a végtelen utakon végtelen számú variációja.
AI meg egy hatalmas BS szerintem. Csak akkora adathalmazzal dolgoznak, olyan programozási nyelvet használtak, és annyi variációt betápláltak, automatizáltak hogy úgy tűnik mint ha már majdnem elhihető lenne hogy az. Néha. De nem, csak egy program aminek meg van mondva hogy mire mit mondjon, mikor mit tegyen. Persze ezek is fejlődnek, cenzúrázzák őket, havidíjassá teszik, illetve korlátozzák hogy mit mondhat és mit nem. De nem alkotnak önálló gondolatokat, csak abból szemeznek ami beléjük van táplálva. Chat GPT pl nem online még, tehát csak amit betáplálnak abból dolgozik. Ha majd kiengedik online hogy onnét is kereshet komolyabban, akkor még inkább úgy fog tűnni de akkor se AI. Szerintem, bár lehet hogy majd változik. De addigra ezt is annyira korlátozni fogják mint egyszer...
kelly416
Sőt kiegészítem annyival hogy csak autó pályán lesz először ilyen, hogy feljön egy üzenet hogy auto pilotra kapcsolsz és akkor visz a lehajtóig beavatkozásmentesen. Ami soha nem lesz az mert ha para van akkor bimm bammol és átadja neked. Te meg vagy készen álltál rá vagy nem...Ez is csak úgy működhetne ha az autó pálya fel van rá készítve és az összes kocsi is. Nem lehetne régi autókkal össze engedni mert akkor azonnal nem biztonságos. Csak ami fent van egy felhőben, és mindenki lát mindenkit. Minden kocsi lézere, kamerája folyamatosan figyeli az utat, fix kamerákkal és azonnal tudják ha valaki lerobban, útra fut, félre áll, defektet kap... Amint van egy kocsi, ne adj isten az elején nagyobb részben nem ilyenek lesznek ott akkor az nagyon veszélyes helyzeteket fog teremteni.
De az hogy az összes gyártó össze álljon és létre hozzon ehhez egy szabványt... Hát sok sikert a mai világban.
[ Szerkesztve ]
-
Alusky
aktív tag
válasz FeRRaR1 #14154 üzenetére
Az biztos, hogy az önvezetés kevert lesz, mint az AR szemüvegek, autó és sofőr együtt ahol a sofőrre fog a nehezebb rész hárulni. Nem lehet teljesen átadni az autónak. Legnagyobb eséllyel az autópályák lesznek önvezetőre megtervezve, ott akár aludhatsz is a kormánynál, aztán ahogy vége van át kell venni részlegesen az irányítást, a jellegzetes kit üssön el feladat a sofőrre marad és ő lesz elővéve is. Ez mind technikailag, mind jogilag így a legkivitelezhetőbb ekkora tételben amennyien ma közlekednek. Majd betáblázzák kék kormányikonnal a szakaszokat, mint a vadjelzőkkel. Ha annyira alszol nem ébredsz fel akkor félreáll a még kiépített pályaszakasz elkülönített részén.
A mindenre besatuz dolgot meg majd kinövik, utána már jó dolog lesz, hogy sokkal előbb reagálni és fékezni tud, mint az ember. A korai ABS is ritka buta volt ma meg élni nem tudnánk nélküle. Idővel jó lesz ez. Később majd lehet fejleszteni kormánymozgatást is hozzá elkerüléshez, amit az ember felülbírálhat ha rossznak ítéli meg, ehhez meg kellhet AI adathalmaz mekkora legyen a kormányon az erőhatás, hogy ne ez okozzon közös eredménnyel balesetet.
Ez valószínű nem lesz így a végtelenségig, de a mi életünkben ez a legjárhatóbb megvalósítás, hogy 100 év múlva mire lesznek képesek az autók abba mi már beleszólni nem tudunk, de addigra képesek lesznek valódi önvezetésre kormány nélkül valószínű, hacsak nem lesz teleportálás, bár azt kétlem. Gyorsan fejlődünk, de vannak dolgok amik kezet kötnek, az emberi tényező is ilyen, ahogy az okostelefon is a mai napig akku, rádióhullámok, adat, mikrochipek, pont ahogy 50 éve is a táska méretű társaik, ezen változtatni nem tudtunk még, az emberi sofőr szükségességén se, 2035-40 meg ilyen hibbant dátumokkal pláne nem. Abban az ütemben ma már agyhullámra rákötött telefonokat kellene használnunk amit nem is magunkkal hordunk, nem pedig hajlítható kijelzőkkel szórakozni.
20 éves autós korszak a G Astra pl. az egy tök jó kocsi ma is, olyan giganagy fejlődés nem történt, a következő 20 évben ebből sejtve nem várható el, hogy kormány meg pedálok nélkül fognak menni a kocsik. Repülni meg pláne nem.
500 év múlva majd úgy tekintenek ránk, mint a sötét modernkorra, a gyökerekre akik még az atomenergiát sem tudták normálisan használni, sugárzó anyagból sugázóó anyagot csináltak, miközben vizet melegítettek és fizikálisan turbinákat hajtottak vele, mintha a fakerékre folyna a patak vize a lisztőrlő malomnál.[ Szerkesztve ]
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
FeRRaR1
őstag
válasz kelly416 #14153 üzenetére
Szerintem nem kell aggódni mert el fog tűnni mint a 3D meg hajlított TV. Maradnak dolgok mint sávtartó, radaros tempomat. LIDAR. Fejlődnek de az hogy beütsz egy címet és elvisz oda beavatkozás nélkül...
Mikor ez volt a Buzz word akkor minden gyártó ezzel villogott. Aztán még a legkönnyebb, legjobban felfestett, táblázott, nincs szembe forgalom (jobbik esetben) autópályán se tudnak tökéletesen működni. Tesla random vészfékez vagy belehajt a lerobbant kocsikba. Bmw szalagkorlátra hajt. Rossz sebességeket olvasnak le és társaik.
Egyáltalán nem félek ettől, sőt ki merem jelenteni hogy a mostani úthálózaton erre 0 esély van.
Talán majd ha elkezdenek átalakítani autópálya szakaszokat. Végig kamerákkal, érzékelőkkel, valós idejű összeköttetéssel ahol az összes közlekedő jármű egy szerveren van és kommunikál. Szóval szabványosítás is kell. Erre én bátran merek mondani egy minimum 50 évet. Ha egyáltalán megtörténik ebben a formában.
Tegnap a reszkessetek betörők 2 után 5. elemet néztünk
Szerintem előbb fog az megtörténni hogy jogsit kelljen bedugni a vezetéshez, kb mint a filmben. Az szinte ma megoldható lenne olcsón, egyszerűen. Egy 200 eurós telefon is tud mindent, beleértve GPS-t ami kell hozzá. De egy erre gyártott cél eszköz lehet 100 euro se lenne a gyártóknak. -
kelly416
veterán
válasz bitpork #14152 üzenetére
Nem, csak annyira meg fognak drágulni, hogy a felső 10.000-nek sem mindig lesz pénze rá. A swiftek meg gyorsan megallnak majd, amikor az üzemanyag árak vagy a bírság az eget verdesi. De ne legyen igazam.
Én is jobban kultiválnek egy MadMax jövőképet sok szempontból, de itt lemmig termelés folyik az én jelen meglátásom alapján. Bármilyen színvonalat nézünk közmédiában, oktatásban, egészségügyben, olcsón életbentartható gondolkodasképtelen birkanyájat akarnak tartani, akik termelnek szótlanul éhbérért.
De tenyleg hagyjuk abba, mert kitíltanak borús hangulat kelteséért.
-
bitpork
nagyúr
válasz kelly416 #14151 üzenetére
Szerintem az autók tulajdonjoga soha nem fog kikopni. A bmw is erőltetheti de egyszer már megbukott. Márpedig aki eddig is szegény volt az úri huncutsághoz az ez után sem fogja tudni megengedni. Ami a nagy bevételt és megítélést negatívan fogja befolyásolni szerintem. Arról meg ne is feledkezzünk meg hogy offgrid megoldásra szinte biztosan lehet majd számítani.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
kelly416
veterán
válasz bitpork #14150 üzenetére
Marha drágán fogsz előfizetni egy autóra, ami további felárért nyújt majd kényelmi extrákat. Nem, nem hagytam.figyelmen kívül, de már most előfizetéses pl. a BMW-ben az
indexülésfűtés, nem sokból tart majd a járművek előfizetésessé tétele "ökolábnyom csökkentés" címén, hogy állítólag visszabontsák miután nem használod és újrahasznosítsák.De lehet, én nézem túl sötéten a jövőt. A lopott idő sajnos sokkal reálisabb jövőkép, mint egy paradicsomi utópisztikus kép, ahol mindenki ölelu egymást attol fügetlenül, hogy mit vezet, milyen a színe, milyen a neme... na tessék, már megint egy érzékeny téma.
-
Alusky
aktív tag
-
FeRRaR1
őstag
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
-
rbalint88
addikt
válasz bitpork #14138 üzenetére
En is nagyon szeretnem (kozlekedni, csak legyen lehetoseg oromautozni is), de tul sok buktatoja van.
Ez csak akkor fog mukodni, ha a gyalogosok is onvezetok lesznek, sajnos annyi valtozo van a valos kornyezetben, hogy ahhoz komolyabbb mesterseges intelligencia kell, mint sok ember termeszetes intelligenciaja… es ez /darab ertendo, aztan kell meg egy kozponti rendszer, ami az osszes egyseget osszehangolja….
Ez ha lesz is, biztosan ki lesz fizettetve a nepekkel, ami annyira meg fogja tizedelni az autoparkot, hogy kb feleslegesse valik az egesz.
Egy ilyen rendszerbe TILOS beengedni olyan autot, ami nincs integralva.
Komolyan, ennel sokkal egyszerubb betiltani az autozast a ‘csaba, aztan azt mondani, hogy tomegkozlekedj paraszt -
Alusky
aktív tag
A meghibásodó járművek is balesetet fognak okozni, úgyhogy megint egy lehetetlent kergetnek, mint a lehetetlen emisszió értékek. Közben meg minden mással szennyezni lehet.
Full autonóm 100% közlekedéshez valószínű kelleni fog a kiépített rendszer is, az megint egy rakat elektronikai szemét ami villanyt is fogyaszt. Majd ki lesz találva, hogy a 0 baleset csak autópályán és nagyobbrendű főúton érvényes, két falu között meghalhatsz ugyanúgy.Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
kelly416
veterán
válasz Alusky #14133 üzenetére
A rozsdamentes anyagokra fogják, hogy azokból nem lehet íveket csak éleket gyártani. Szerintem ez nettó baromság, főleg egy olyan cégtől, akik a lehetetlen lehetségessé tételén fáradoznak folyamatosan.
Telibe tojják az öreg kontinenst, bőven eleget el tudnak adni odahaza, aztán majd a népek valahogy áthozzák úgyis.
Egyébként sem értem, ha egy fél Földnek jó és forgalomba helyezhető, akkor a másik felén miért nem? De ez maradjon az én dilemmám. -
Alusky
aktív tag
Klasszikus, enélkül nincs karácsony.
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
Alusky
aktív tag
Vagy kap valami gyűrődő 10 centis teljes felületű maszkot. Majd kispekulálják mekkora lenne itt a piaca, van-e értelme. Teljesen újratervezni biztosan nem.
Múltkor olvastam egy cikket az félig úgy fogalmazott mintha már forgalmaznák EU-ban, de ezek szerint nem, csak hülyén fogalmazták meg.
De amúgy nem is értem, tudták jól már akkor a rajzon, hogy nem lez így oké az öreg kontinensen, miért nem tervezték meg máshogy, ezt a Batmobil ék alakot meg tudták volna csinálni úgy is, hogy ne egy konténerszállító óceánjáró elejével legyen egy szinten. Önvisszatérő rakétákat csinálnak és ez meg egy hármas ruszki eke szintjén van.Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
FeRRaR1
őstag
Nekem már az alap koncepció nem tetszik hogy nincs előtted rendes műszerfal. Nincs android auto, csak havidíjas live traffic navigáció. Ezek mellé mindent csak középről érsz el. Ez alapvetően már egy számomra elfogadhatatlan koncepció. A rohadt kesztyű tartót is a táccs sz@rról kell kinyitni, mint valami rossz vicc.
Engem apróbb dolgok is őrületbe tudnak kergetni egy kocsin, ezt kipróbálni is csak félve merném.
Ehhez hozzá jön a csapnivaló fényezés minőség. Ami mivel hobbi szinten autó kozmetikázok megint kivinne az észből, nem egy Tesla fényezést néztem át.
Mind ezekre rájön a beltér minősége ami szódával épp elviselhető kategória. Most nem részletezem, nem akarok megint regényt írni.
Kocsiból és ételből nagyon magasak az elvárásaim. Nem kell hogy drága legyen, de nagyon jó minőségű. Ugyanakkor ruházkodás a legkevésbé sem érdekel, van 10-10 fehér és fekete 100% pamut pólóm bármi márka nélkül, és az esetek 95%-ban az van rajtam. Minden embernek más az igénye, elvárása. Valaki a legolcsóbb fülessel is szeret zenét hallgatni, másvalaki szerint millió alatt nincs értelmes mély-láda.
Semmi gondom vele ha valakinek tetszenek a Tesla megoldásai, pláne hogy a legtöbb EU gyártó minősége is csökkent az elmúlt 5 évben... De nálam nagyon nem üti meg azt a szintet amit kéne. Akár mit akarnék csinálni, minden úgy van kialakítva hogy a használhatóság rovására menjen. Kesztyűtartótól a sebesség kijelzéséig. Minden nehezebben kezelhető ami egy NO GO zóna nálam.
-
FeRRaR1
őstag
válasz Alusky #14127 üzenetére
Kíváncsi vagyok meg tudják e oldani az Eu forgalmazást. Feketében nekem viszonylag tetszik.
Pedig benzin vérű vagyok, nem tetszik a steer by wire sem mert még kevesebb kapcsolatod van az úttal... Kevesebb élmény, érzelem, minden amit szeretek.
Ennek ellenére kipróbálnék egyet napi futkosósnak
Csak azért mert úgy néz ki mint ha a jövőből jött volna és más mint a többi? Valószínűleg ezért, meg mert stainless steel + alu az egész.Golyó álló tulajdonsága is lassan jól fog jönni mindenhol
Viszont ha ez is a hírhedt Tesla minőség lesz kívül belül akkor...Mindegy, ezen még nem kell aggódnom jó darabig.
-
Alusky
aktív tag
válasz FeRRaR1 #14126 üzenetére
Az egy jó gép. Klímakatasztrófát kiáltanak, mégis erre van igény, ez 100% őszintén bemutatja a valós helyzetet mindennel kapcsolatban.
Nekem amúgy tetszik, de.... Aggaszt, hogy gyűrődési zónák nélkül leszakad a lépem benne, meg ha szembe jön kettévágja a testem egy XC90/Q7 biztonsági szintű autóban is, mert áthasítja az utascellát akármiből van. Ezeknek sínen kéne menniük, mert a vagonokkal vannak egy osztályban.Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
ANDROID???
addikt
Lada Granta nagy hóban remek hegynek, téli gumi ide vagy oda, olyan szépen belepiszkál a gázadagolásba, hogy ilyen szrral még nem találkoztam. Körülbelül csak azoknak ajánlom, akinek kell egy szívás az életébe (nem nem saját )
-
Alusky
aktív tag
válasz FeRRaR1 #14121 üzenetére
Melyik autó ütötte el?
Bográcsban az igazi, belemegy a füst, kis hamu, az ad neki természetes ízt. Bár kisza ehhez jobban ért, hogy melyik a finomabb. Nyilván amit ő csinál.
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
kelly416
veterán
válasz ANDROID??? #14119 üzenetére
Ne vedd ennyire a lelkedre, inkább poénosnak szántam a kommentet.
-
FeRRaR1
őstag
[link] Naplementében szarvas pörköltet?
El-italoztuk / beszélgettük kint az időt, úgy hogy kapros túrós nokedli csak holnap.[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
ANDROID???
addikt
válasz radi8tor #14113 üzenetére
Nyilván, de a 5-6 méter hézag előtte felesleges.
kelly416: igazad van hibáztam, előttem 2 autó várta, hogy be tudjon fordulni balra, mert nem szeretik beengedni az embert a szemből jövők, viszont annyira nem mennek gyorsan hogy normálisan be lehessen fordulni. Nem szokásom beengedni az elejét, mert nem szeretnék így járni, hogy vissza kelljen tolatni, szemre úgy tűnt, hogy az első be fog fordulni, de inkább megállt, mert a szemből jövők elindultak 20 méterre tőle és hát inkább megállt, hogy a 25 autót meg kelljen várni. Amikor beláttam, hogy ott biza elb.sztam akkor tolattam. Nem mindig így jön itt, ki természetesen, de én (is) utálom azt a kereszteződést, mert totál agyatlan az egész.Ahhoz rövid a zöld, hogy beengedje normálisan a balra fordulókat, ott biza fürgének kell lenni. A mazsolásdi nem megfelelő ott... -
Alusky
aktív tag
[link]
Ennek jó volt a vége.Mondjuk nem tudom mit remélt, hogy a "stick" majd egy vérbeli területőrző kutyát távol fog tartani? Kösz, de nekem a 8-ból 6 ilyen. Orsócsontról tépné le a kezéről a húst, de mindegy. Akkor meg már úgyis az lenne, hogy elkezdi ütniverni a vasrúddal a kutya fejét védje az életét, azt meg nem csípem. Ő ment be tiltott területre önszántából, vállalja akkor a kockázatot is stick nélkül. Az ilyen részeket nagyon nem csipázom, megvannak az urbexezésnek az illemszabályai, shiey hajlamos leszarni időnként, nemhiába littván. Kutyás helyre nem megyünk be, mert nem lehet ellenük védekezni és pont. A NotMe-nek meg is írtam már régebben, megszívezte a kommentet.
[ Szerkesztve ]
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
Alusky
aktív tag
válasz ANDROID??? #14112 üzenetére
Erről a Winkler videó jutott eszembe ahol az oktató az anyósból vezetve ment vissza a telepre vagy mi is volt az a sztori pontosan.
Winkli alig tudott elindulni kézifékessel első alkalmakkor, azt se tudta mit jelent.
Persze rutin meg elfelejti az ember mert fékről ugorva indul el amúgy is, bár bennem ezek az oktatások annyira megragadtak még évtized után is, hogy el nem tudnám felejteni ezeket. Nem így vezetek, de annyira megragadt még most is hogyan kell menni egy oktató vagy vizsgabiztos mellett, hogy amiken a legtöbben elbuknak felnőtten, fejforgatás, hátranézés tolatás előtt, stop tábla, index minden kormánymozdulatra (még kátyú kerüléshez is), ellentétes irányban kitolatás a parkolásból, kéziféket behúzni parkolás végén stb. El nem tudom felejteni ezeket hiába nem csinálom azóta se. Lehet túl nagy lelki terrornak éltem annak idején azért jegyeztem meg ennyire.[ Szerkesztve ]
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
Alusky
aktív tag
[link]
Ezt kéne elküldeni Venjent-nek, lenne miből zenét csinálnia.Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
Qru
MODERÁTOR
-
kelly416
veterán
válasz ANDROID??? #14112 üzenetére
Na tessék. Van rajta sapka vagy nincs? Most írod, ha távolságot tart, az a bajod, ha közel jön, akkor meg az a bajod hogy nem férsz, amikor tolatni kellene. De eleve ugy kéne belemenni a kereszteződésbe, hogy ne kelljen tolass, úgyhogy azért Te is hibázol, mint mindenki más is. Csak más hibája Neked is feltűnőbb, mint a sajátod, mint ahogy en is igy vagyok ezzel.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz ANDROID??? #14112 üzenetére
Amúgy van logika benne, hogy nem akarod kitörni a nyakadat a felfelé bámulással a pirosnál.
⭐ Stella
-
ANDROID???
addikt
Nő volt?
Azért k kérdem, mert sok esetben (90%)nőknél látom ezt, hogy kell előtte minimum az ifa hely nehogy a vízszinten hátra guruljon az előtte álló. Ezekhez reflexből nem is megyek közem, mert ugye magából indul ki, tehát ki tudja, hogy sikerül az elindulás.
A másik amikor a nagy premium mögöttem hagy a necces balos fordulásnál a kereszteződésben max 40 cm-t, nekem meg be van engedve az eleje, hátha az előttem tutyimutskodó befordul esetleg mehetnék én is ugye. Erre a balf. Sz miatt nem tudok befordulni, viszont ajánlott visszatolatni, ha kell még az eleje. Elkezdek tolatni nyugiban, mert a kameta virítja a hátsó helyzetet, a hátsó premium ugye nehogymár hátra menjen juj fél dl gázolaj, persze dudál meg mutogat hogy mit csinálok kevés a kettő között az a 4-5 cm.
Olyankor jót mosolygok, mert lehet az ő régi premium járgányába anno még nem szeteltek kamerát (vagy csak már nem működik mert az drága), azt hiszi az enyémben meg nincs, mert az nem premium. -
Alusky
aktív tag
válasz FeRRaR1 #14109 üzenetére
Meg a németeknél is kiszednek érte, meg szerintem nagyon sok helyen.
Az orosz példa azért vicces, mert annyira érdekli az ottani yardot, mint minket egy stop táblánál a megállási kötelezettség. Hozzánk hasonló látszattörvények tömegéből felépülő ország az is, továbbra is egymás árokba lökésével fogják a problémát megoldani, maximum Moszkva meg Szentpéterváron tartják be jobban, mert ott él az elit.Nálunk is van ilyen kamerás módszer, csak sajnos az olyan ingyenélő csatornákon keresztül, mint a BP autósok is, pedig mennyivel jobb lenne ha ezt közvetlen a rendőrség intézné akinek ez dolga lenne, nem egy kattintásvadász, szponzorációt benyelő harmadik feles civil csapat aki csűri csavarja az egészet a saját kontjára, ahol igazából rohadtul nem az érdekel senkit mi volt a tényleges szabálytalanság, hanem a frusztráció levezetése, meg a kommentekben egymás ölése amiből ezeknek meg pénze van. Ez marha jól látszik azon mikor a kamerázó autós annyira belebambul a helyzet rögzítésébe, hogy bentfelejti magát a belső sávban 90-nel vagy a jobb kép miatt belemegy a seggébe az épp vitázó feleknek és eszébe sem jut, ha kisodródik valamelyik őt is viszik... És hány ilyen videó van fent... Mert a posztolási kényszer vezérli a rögzítést, nem a szabálytalanság megoldása.
Egy ország közlekedése mindig is olyan lesz amennyire idegbetegek benne az emberek, itthon azok az évtizedek, vagy inkább évszázad óta tartó politikai vagy globális problémák rajtunk csattanása miatt, úgyhogy ne is várjon senki, semmilyen törvényre drasztikus javulást, főleg nem a közlekedésben ami gazdasági szempontból alapkövetelmény főleg visszábbmaradott országban.[ Szerkesztve ]
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
FeRRaR1
őstag
válasz 2ozzmexy #14105 üzenetére
Angoloknál is az. Látja rendőr azonnal kiszed, sőt most van egy weboldaluk ahova te is feltehetsz dashcam felvételeket és a rendőrség megnézi/elemzi/eljár. Ami egyébként díj nyertes ötlet. Sok a kamera, sok az önjelölt rendőr, meg ha valakit felcsesz valami szabálytalankodó biztos jelenti is. Bár nem vettem észre hogy kevesebb hülye lett az utakon de mindig öröm ha próbálkoznak...
Pár hónapja hatalmasat röhögtem, meg is volt felvételen de lusta voltam lementeni / vágni / feltenni. 3 sávos belső gyűrűn ment az anyázás, kormány rángatás, mutogatás 4-5 kocsival előttem. Már vártam hogy valaki kiugrik a guruló forgalomban és meglesz kamerán. De nem volt rá szükség, mögöttem 3-al volt egy rendőr furgon 8 nagydarab rendőrrel. Amint észrevették, sziréna fel, csávó elé bevágtak, leparkoltatták, aztán mikor elgurultam mellettük éppen szállt ki mindegyik. A srác meg két kezébe temette a rémült arcát. Ordított a fejéről a megbánás / hülye voltam. Már majdnem megsajnáltam
-
Alusky
aktív tag
Ma amúgy mentem át a balrakanyarodóba, a szembejövő autót meg a mögötte lévő nagyobb SUV ordító motorral meg masszív kormányrántással előzte ki velem szembe, hát kimentem az előremenőbe elengedtem hátha siet akciós zsemléért, aztán vissza a balrakanyarodóba. Semmi duda, semmi villogás, semmi mutogatás, menjen ha akar. Alapvető közlekedési természetem amúgy éppenséggel ilyen szokott lenni, ennél durvábbakat is elnézek másoknak.
Csak mikor ártatlanul köt belém valaki az szokott felkúrni nagyon, de olyankor nem vörös hanem fekete köd van fejben elég hamar.Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
Alusky
aktív tag
válasz bitpork #14093 üzenetére
Vörös ködöt nem kell bemutatni.
"Oroszoknál már bűncselekmény a road rage"
El tudom képzelni mennyire érdekli őket.[ Szerkesztve ]
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
2ozzmexy
senior tag
Oroszoknál már bűncselekmény a road rage, itthon is bevezethetnék, de ahogyan ismerem őket először megvárják amíg vér fog folyni, aztán meghal egy-két honpolgár, de amint egy kormány közeli családtagot vagy ismerőst vernek szájba, akkor hoznak valami módosítást hogy az egybitesek elhigyjek meg van oldva a probléma...
Amúgy ma is jött szembe egy forester, rögtön eszembe jutottál mert alapjartoton is kéken füstölt már...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz 2ozzmexy #14103 üzenetére
Altalaban en is csak magamban szitkozodok ha vki hulye. De vt mar olyan, hogy bevagott elem egy Seat-os erre radudaltam. Na ezen ugy felkapta a vizet, hogy satu es mar szallt ki. Egy tagbaszakadt agyhaju vt, rogton orditozva jott felenk. Nem tudom meddig tudott szamolni de 4-ig biztos, mert amikor meglatta hogy 4 ferfi ul a kocsiban visszafordult.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
2ozzmexy
senior tag
válasz kelly416 #14102 üzenetére
Én másképpen vagyok bekötve, engem úgy neveltek hogy úgy éljek, hogy azzal ne zavarjak másokat, nyilván van akin nem lehet segíteni mert keresi a konfliktust, de a legtöbbel ilyen könnyen el lehet bánni...
Gondolom a futással levezette a stresszt amit a bevágásom okozott neki... jah hogy ő előtte tilosban előzött? Azt már elfelejtette..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz kelly416 #14097 üzenetére
Már 8adik éve kravmagazok hobbi szinten, de ez nem látszik és nem is szokták elhinni... még sosem kellett használni a megszerzett tudást, mert a józan ész győzött és inkább ráhagyom az ilyen alpári bunkóra. Eddig egy román kamionos akarta rángatni a bimmer ajtaját, de amint nyúlt a kilincsért mindig elindultam kellett neki vagy 6-7 mire rájött milyen szar lesz majd vissza sétálni... kicsit meg is futtattam...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING WIFI
- Asus tuf laptop eladó 17 colos 144Hz Rtx 3050 4GB 512GB Nvme SSD. Beszámítás!
- Asus rog laptop eladó 17 colos! Full HD 120 Hz kijelző , Beszámítás
- Xbox One X 1Tb Project Scorpio Limited Edition
- Asus rog strix laptop eladó Core i5 -9300H 256 GB SSD + 750 GB HDD. Beszámítás
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest