Ennek a szinkronizálatlan váltóknál volt jelentőssége. Például az eredeti fiat500-as, és hasonlók.
Ahol váltásnál előbb ki kellett rakni üresbe, felengedni a kuplungot, berakni sebességbe, és újra kuplung fel.
Közben leváltásnál az üresből sebességbe rakásnál gázfröccs is kellett, különben a szinkronizálatlan váltófokozatok nem kaptak össze.
Saccperkábé 50 éve, amióta szinkronizált váltókat tesznek az autókba, ez nagyjából felesleges.
Legfeljebb annyit, hogy finomabb a leváltás, ha leváltásnál a kuplung felengedése előtt adsz egy kis gázfröccsöt. De autóknál ez nem mindíg kivitelezhető, mert a mai szuperkönryezetvédő, agyonelektronizált gázpedálok olyan lassan reagálnak a gázpedálra, hogy az egész nagyjából értelmetlen.
Motorral már más kérdés, ott sokkal fontosabb a visszaváltásnál a gázfröccs, hogy fékezés közben, amikor elkönnyül a motor hátulja, és ráengeded a kuplungot, a motorfék ne blokkolja le a hátsókereket. De arra is kitalálták már az anti-hopping kuplungot.