Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- CaNNa3IS: Kis előkarácsonyi muzsika csak nektek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- GoodSpeed: Ennél jobb Windows 7 Aero Skin nem igen van Windows 11-re (WindowBlinds 11)
- GoodSpeed: Márkaváltás sok-sok év után
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bambano: Bambanő háza tája
- Ndruu: Segíts kereshetővé tenni a PH-s arcképeket!
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Új hozzászólás Aktív témák
-
cskamacska
addikt
válasz
Petykemano
#30305
üzenetére
"közben mindent megtettek azért, hogy a hardverükhöz passzoljon az uralkodó api, middleware és más szoftveres környezet. Ebben - ahogy mondod - nagy segítségükre volt a piaci részesedés és a nyers pénztömeg"

Nagyon belementünk a "gonosz nVidia már megint gátolja a fejlődést" erdőbe.

Valójában volt egyéb dolog is ami gátolja azt, az nV-nek csak feltett lábbal popcornt kellett rágcsálnia és néznie a tragikomédia végét.

Nulladik lépésben a MS vágott alá az egésznek, hogy az új DX-et és egyéb új fícsöröket a Win10 húzónevévé tette, még az egyébként alkalmas Win8 sem kapott semmit. Ez még a legmegveszekedettebb kiadókat is bottal verte el attól, hogy DX12 only címet fejlesszenek. Ha jól tippel Abu akkor talán idén év végére laza 2,5 évvel megjelenés után lesz ilyen. Talán, ha, amennyiben.
A nem kimondottan arra írt motorokat meg láttuk hogy működnek, még az iparági vezető Dice is csak egy béna DX12 módot tudhat magáénak a BF1-ben, laza 3 évvel a Mantle support után. És ezek a fejlesztők "kérték" az alacsony hozzáférést! Egyedül a Doom tud felmutatni valamit, az is DX12 hellyett Vulkan támogatásával OpenGL mellett, amire megint csak kellő mennyiségű kígyót-békát dobált Abu, ki tudja mit tudna optimalizált DX11 alatt.Másrészt van egy nagyon erős tehetetlensége az iparnak, nem cserélnek játékmotorokat minden új játék kiadásakor. DX9 anno elvileg szintén nagyon szűk volt a fejlesztőknek, aztán mégis 2010 elején jelent meg a Just Cause 2 csak DX10-en működő játékok frontharcosaként, ami laza 3 évvel a Vista, majd fél évvel a rendkívül népszerű Win7 megjelenése után történt.
Aztán ott van a fentebb linkelt dolog hogy a DX12 készítésénél csak a top AAA fejlesztőket "kérdezték meg", és így jó 2 évvel kiadás után gondolkodnak memória kezelést segítő függvénykönyvtár létrehozásában, és AMD is idén nyáron jött ki hasonlóval Vulkan alá.
A Vulkan API-ra fejlesztők legnagyobb gondját oldhatja meg az AMD Vulkan Memory Allocator Segítene a DirectX 12 legnagyobb gondján a Microsoft?Esetleg még húzhatták volna a dolgot pár évig, mert túlságosan is gyorsan terjed a DX12 support a kisebb játékok terén.

Ahogy olvasni fórumokon a DX12 egyébként sokkal nagyobb szabadságot ad a programozóknak, de ezzel együtt macerásabb is a dolog, a VGA architektúrákat szépen külön-külön kell támogatni hogy tényleg gyors legyen a kód. Ez önmagában korlátozó tényező, ezt nagy stúdiók talán megengedhetik, de hogy kisebbek még utólag is peccselgessenek, csak azért hogy az új kártyákon ne legyen lassabb mint volt a régieken, hát az meredek. De AAA világban is megnézem mennyire lesz arra kereslet, mikor kiadás utáni hónapokban nem a javítással, hanem a DLC dobálásával vannak elfoglalva.
-
HSM
félisten
válasz
Petykemano
#30305
üzenetére
"hanem mert a két cég közül a piacon az nvidia tudta jobban érvényesíteni az akaratát"
Azért itt van ebben erősen csúsztatás. A piros oldal pl. jóval a mantle előtt (durván nagyon régen, 2012 magasságáról beszélünk, elsőgenerációs GCN) leadta a bizonyos OS fejlesztő cégnek a DX12 ő elképzelésük szerinti prototípusát, a mantle közvetlen elődjét, hogy srácok, szerintünk ez a jövő, hoztunk rá hardvert, erre érdemes továbbfejlődni grafika téren. (Ez azért komoly teljesítmény!)
No, és ebből hosszú évekig nem lett semmi. Arra nem tudok meggyőző érveket, hogy ez miért a zöldek érdeme lenne, én azt látom, hogy egyszerűen nem volt elég érdek rajtuk kívül az API fejlesztésére, akik érdekeltek lehettek volna mással foglalkoztak abban az időben. Meg lehet nézni, kb. soha egyetlen API nem húzta olyan sokáig a piacon utód nélkül, mint a DX11, pedig már 2012-ben látszottak a komoly hiányosságai, lásd pl. Mantle. Én ezért gondolom, hogy itt egyszerűen a jósgömb nyert, met a pirosak is nagyon jó koncepciót tettek le az asztalra, és valamelyik piaci szereplő mindenképpen rosszul járt volna. Ha marad még sokáig a DX11 akkor a pirosak, mert ott a sok felesleges tranzisztor a csipjeikben, amik DX11 alatt nem olyan hatékonyak (ezt látjuk ma), a másik esetben meg a zöldek jártak volna roszul, ahogy írod, mert ott nem tudtak volna hatalmas perf/watt előnyt kovácsolni a DX11-re optimalizált hardvereikkel, mert ott kifizetődtek volna a GCN-ben alkalmazott plusz tranzisztorok és sokkal kiegyenlítettebb lett volna a verseny.Egyébként nagyon kíváncsi leszek a Volta-ra, merre mennek majd el benne, az már elvileg nem csak egy X+2-edik Maxwell lesz.

Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- ASRock lapok általában
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Eredeti játékok OFF topik
- Androidos tablet topic
- Autós topik
- Milyen okostelefont vegyek? OFF topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Rémisztő árakkal szembesülnek a notebookgyártók az új mobil platformoknál
- Linux kezdőknek
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- Airpods Max fülpárna, gyári Apple
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro Max 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3063, 100% Akksi
- Apple iPhone 7 / 128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / akku :84%
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG Z790 i9 14900KF 32GB DDR5 1TB SSD RTX 5070TI 16GB NZXT H6 Flow RGB 1200W
- BESZÁMÍTÁS! MSI B650 R7 8700F 32GB DDR5 512GB SSD RX 6800 16GB Zalman Z1 Plus Cooler Master 750W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest





