- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Klaus Duran: 2025 dude
- kraftxld: Untappd lista
- chopin42: A (netes) társkeresés labirintusában #3:avagy... :(
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- laskr99: Újrakezdem a processzor és videókártya szilícium magok fotózását
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
válasz
cskamacska #30313 üzenetére
Nincs semmiféle gonosz nvidia. Ez a gonosz nvidiázás pont az a fajta demagógia, amivel a nvidia pr és hitvallók igyekeznek magukat értékmentes technokratának vallva letagadni a piacbefolyásoló tevékenységet. Mert a közönségnek könnyebb azonosulni egy jól eltalált gigászi mérnöki teljesítmény elképzelésével, vagy közgazdasági lózungokkal, mintha egy középszerű termék sikere a jóságon felül azon is múlna, milyen sikerrel képes a cég apró szorgos csápokkal a piaci viszonyokat úgy alakítani, hogy az elég jó terméke kiválónak látsszon.
Szó sincs persze arról se, hogy itt mindent az nvidia irányítana. Csupán arról, hogy a teljesítményt ne úgy képzeljük el, mint egy egyszereplős sportjátékot. Pl gerelyhajítás, ahol a dobás után már nincs ráhatásod. Nem úgy megy, hogy A versenyző felkészül, nekifut, háááát, nem lesz elég gyors, hajít, megy, megy, megy, kiváló dobás... is lehetett volna, de elszámította a szélirányt, és a páratartalmat, ezért sajnos csak egy közepes dobás lett. Az égre nézve biztos elvakította a nap.
B játékos felkészül, nekifut, na ez igen, micsoda sebesség, hajít, és fantasztikus.Sokkal inkább a curlingre hasonlít. Nekifutás ott is van, kell a jól irányzott lökés, jó sebesség, jó irány. De hogy a golyó tényleg odaérjen, ahová szánták, folyamatosan egyengetik az útját a kefékkel. Egyrészt. Másrészt ha az ellenfél jól elhelyezte már a golyóit, akkor egy kiválóan irányzott lökéssel és fantasztikus kefemunkával is lehetséges, hogy nem jutsz be a cél közepére, mert eltérít az ellenfél egy jól elhelyezett golyója és a legjobb lökéseid is csak lepattannak a cél irányából az ellenfél golyóiról.
Ez az a szitu, hogy annak a csapatnak, amelyik beljebb van, pop-corn rágcsálása mellett különösebb kínlódás nélkül elég csak újabb és újabb golyókat begurítani az útba, amivel megakadályozhatja az ellenfél legjobb lökéseinek célba érését is.
Ahogy mondtam, lehet, hogy az amd és az nvidia piacbefolyásoló tevékenysége nem egymás kompelemter halmaza, biztos van, ami nem azért sikerül, mert a másik nem ellenkezett és biztos van, ami nem azért nem sikerült, mert a másik keresztbetett. De abban is biztos lehetsz, hogy nem úgy készülnek a hardverek, hogy belenéznek a jósgömbbe, vajon mi lesz 4 év múlva, hanem úgy, hogy kijelölnek a hardvernek egy olyan konstrukciót, amiről azt gondolják, hogy hozzá fogják tudni kanyarítani az ipar fejlődését. Nyilván persze ha valaki az működő helyzetre készít hardvert, abban lesz érdekelt és azért fog megtenni mindent, hogy a szoftver ökoszisztéma status quoja ne változzon.
Lehet, hogy az amd terveinek nem csak az nvidia "gáncsoskodása" szabott határt, hanem a microsoft is keresztbe tett más elképzeléseivel, de már önmagában az mantle létezése is azt bizonyítja, hogy nem csak belenéztek a jósgömbbe, hogy vajon eljön-e négy év múlva a már koros dx11 helyett az explicit apik ideje, hanem nagyonis tettek ezért: átadták a kódot dx12,vulkan alapnak és megírták a mantlet is, hogy kémyszerítsék a nagy szereplőket. Lehet, hogy az amdnek nem sikerült a tervei szerint ez a művelet és lehet, hogy ehhez látszólag az nvidiának nincs sok köze, de a lényeg a küzdelem. Az nvidia oldaláról ugyanennek a küzdelemnek az eleme a gameworks, meg a túltesszeláció. Csak épp az amd próbálja status quoból kimozdítani a piacot, kevés sikerrel, ezért a kudarcai sokkal látványosabbak, mint az nvidia status quo megtartására irányult sikeres műveletei: ez beleolvad a "piac lassan mozdul" narratívába.
És még mindig nem gonosz nvidia. Ügyes és sikeres nvidia. Egy szóval nem mondom, hogy amit az amd csinál, vagy csinálni akar, az a fejlődés, az a tuti.
-
HSM
félisten
válasz
cskamacska #30313 üzenetére
"csak feltett lábbal popcornt kellett rágcsálnia és néznie a tragikomédia végét."
Bizony.Amúgy a BF4 Mantle támogatása annak ellenére sokáig sokkal jobb élményt nyújtott, mint a DX11-es, hogy látványosan nem az volt a prioritás. Persze, idővel beérték a DX11-el, de ez várható is volt.
Amúgy, ami az AAA címeket illeti, azt is tegyük hozzá, hogy a DX11 továbbra is marad a DX12 mellett, pontosan ezért, mert kisebb stúdiók/címeknek továbbra is az az ajánlott irány, míg a DX12 alapból az AAA címekhez jött létre, ahol adott a szellemi és anyagi erőforrás, hogy előnyt kovácsoljanak a lehetőségeiből, a némileg nehezebb, körülményesebb programozhatóság mellett is.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Microsoft Excel topic
- Eldurvul a Nova Lake-kel az Intel-féle hibrid dizájn
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Linux kezdőknek
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Azonnali notebookos kérdések órája
- További aktív témák...
- Corsair Katar Elite WL egér eladó (csak vezetékesen megy)
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)
- Apple iPhone 12 Mini 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z390 i5 9400F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060Super 8GB Corsair Carbide Series 200R 600W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest