Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz Yutani #24634 üzenetére

    Bocsánat.
    Én nem akartam senkit sem szemellenzősnek nézni. A kérdésem épp arra irányult, hogy vajon mi lehet a a nyilvánvalóan összetett ok, amit összefoglaló néven "szemellenzősségnek" hívunk.

    Sokminden lehet. Mármint ami az ember esetleg nem is tudatosul.
    - kinek a logoja van kint a boltokban
    - kinek a reklámját látom a játékokban,
    - kinek a termékeit látom a polcokon.
    - kiről olvasok cikkeket. Pl olyan címekben, amik nem feltétlenül tech jellegűek, szélesebb körök is olvassák.
    stb

    (#24635) Peat;)
    Ne a mostani helyzetből indulj ki. Ha megnézed a részesedési grafikont, akkor a ma ismert helyzetet az tükrözi. Igen. a Polaris nem kiemelkedő teljesítmény a konkurenciához képest. De a cikkben is erről volt szó: mára már lemaradt az AMD. És igen, a 290X meg hangos volt az akkora már magát összeszedő keplerhez képest. De ez is látszik a grafikonon. A kérdés az, hogy ezt megelőzően, még a GCN előtt, vagy legföljebb hajnalán, a fermi idején, vagy még előtte, amiről az AdoredTV újságírója egyértelműen azt mondta, hogy primér technikai értelemben (méret, teljesítmény, fogyasztás, ár) egyértelmű volt az AMD előnye, akkor sem tudott ebből eladást generálni, pénzt csinálni.

    (#24636) FLATRONW
    Teljesen igazad van abban, hogy nehéz brandet építeni.
    Hagyjuk a 200-as szériát. Mindenki tudja, mindenki ismeri. Teljesen nyilvánvaló, hogy az Nvidia A keplerrel beérte, a Maxwellel lehagyta az AMD-t és ez a kialakult piaci arányokat magyarázza.
    A kérdés az, hogy előtte mi volt.
    A HD 2-3000 volt az a több év szerencsétlenkedése, ami után a HD 4-5(-6-7) fényeskedése már nem tudott korrigálni? Csak azért kérdezem, mert az AdoredTV szerint az nvidia pedig a HD4-5-6-7 ideje alatt szerencsétlenkedett gyengébb/drágább termékekkel, amely éveket a Fermi tetőzte be és mégse billent ki a részesedés. Ami arra utal, hogy a vásárlásoknak csak relatív kis részében, vagy nem elsődlegesen/kizárólagosan meghatározó tényezője a primér technikai jellemzők.

    Akkor mi lehet? A primér technikai fölény ellenére az olcsóság inkább a szekunder technikai silányságból fakadt? Zümmögött, meg ilyenek?
    Márkahűség, driver, kisebb-nagyobb problémák. Igen, ezek előfordulnak. Csak nekem úgy tűnik, hogy ezek piactorzító hatása az AMD-re nézve működnek, az nvidiára nézve nem.
    - márkahűség HD4-5-6-7 széria alatt az nvidia irányában kitartott a Keplerrel záródó szerencsétlenkedés ellenére. Amikor az AMD kezdett szerencsétlenkedni, rögtön bezuhant az eladás.
    - driver, kisebb nagyobb problémák: lehetne ezzel magyarázni, hogy a szoftveres körítés miatt vesz meg valaki gyengébb hardvert, de driver hibák az nvidiánál is előfordulnak és kisebb nagyobb fiaskók is és mégse törik meg az eladása megbízhatatlansági okok miatt. Ha az AMD esetén elfogadható az a magyarázat, hogy a driver miatt nem vagyok hajlandó a jobb primér technikai paraméterekben (jobb teljesítmény, alacsonyabb ár, stb) jobbnak látszót megvenni, az nvidia esetén meg elsikálódik azzal, hogy de hát működik, meg a drivert majd kijavítják, akkor mégiscsak valami másnak kell a háttérben lennie, ha egyik esetben tolerálhatatlan, másik esetben bocsánatos bűn.

    Ezek alapján nagyjából ez lehet a recept:
    - legalább kicsivel jobb teljesítmény a konkurenciánál a versenyző termékek esetén
    - legjobb teljesítmény
    - érezhetően jobb fogyasztás (OC potenciál)
    - versenyképes ár - lehet akár drágább is, de amennyivel drágább annyival jobbnak is kell lennie
    - minőségi érzet megteremtése a jó minőséggel ÉS a silány minőségű olcsó variánsok legalább a nevesebb szegmensekből való tiltása
    - fejlesztők támogatása kisebb-nagyobb pénzösszegekkel + middleware - ezek hírének eljuttatása a presshez.
    - press meggyőzése valahogy arról, hogy a termékedről jót írjanak. Persze ez könnyű, ha megérdemli a dícséretet, melós, ha nem triviális dolgokat, vagy nem triviális okokból kell domborítani.
    - kiskereskedelmi jelenlét, rebate, szponzoráció, tesztpéldányok ajándékozása, stb

    A felsorolásból csupán egy-kettő és talán nem is abszolút értelemben vett legfontosabb elem a kártya milyensége.
    Kifelejtettem valamit?

  • olymind1

    senior tag

    válasz Yutani #24634 üzenetére

    Jó is volt az Athlon XP, a 64 (X2) is, a 9500@9700 meg egyenesen hasított, akkor jelent meg Splinter Cell is, milyen jól futott rajta :C

  • lezso6

    HÁZIGAZDA

    LOGOUT blog

    válasz Yutani #24634 üzenetére

    Marketing számít, nem a termék minősége, funkcionalitás. Ez a fajta beidegződés a legrosszabb, amit írsz, a social marketing, a vásárlók nagy része egy óvodás értelmi színvonalán van.

Új hozzászólás Aktív témák