Hirdetés
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- GoodSpeed: Márkaváltás sok-sok év után
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- bb0t: Ikea PAX gardrób és a pokol logisztikája
- D@reeo: Pi-hole és a Telekom Sagemcom F@st 5670 DNS beállítása
- Gurulunk, WAZE?!
- MaxxDamage: (TongFang) Medion Erazer Beast 16 X1 benchmark
-
LOGOUT
AMD Radeon™ R9 290 / 290X / 390 / 390X téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Oliverda
félisten
Ugyanmár. Egy szál támogatott, erősen bugos játék miatt nem fognak rohanni az emberek új VGA-t venni. Aki nyomon követi a coin bányászat eseményeit az tisztán látja, hogy hétről hétre többen szállnak be, mert meredeken ível fel a diff. Pl.:
(Mondjuk az elmúlt pár napban épp lement kissé, de a lényeg így is látszik.)
Ergo ennek nem sok köze van a mantléhoz.
-
-
-
Drizzt
nagyúr
-
daveoff
veterán
DX alatt fagy neki ki a frapstől a játék, erre gondoltam, hogy ilyet még nem hallottam.
A német tesztben ezek a mérések elég érdekesek, mert én 3770k+290X-el fhd ultrán bőven átlag 80-90fps felett vagyok pályától függetlenül 64-es multiban. Már nqgyon kiváncsi vagyok egy itteni mérésre.
-
-
ÁdiBá
veterán
Vagyis azért szeretik jobban a gyártok a konzolt mert az egy fix rendszer, nem olyan mint a számítógép?!
Több ezer féle konfigurációt össze lehetne pakolni amiben minden más és más.
Viszont az androidot nem értem mert az androidnál ha a telefonokat vesszük alapul ott is rengeteg rendszer van ami ezt kiszolgálja. -
kovsol
titán
-
-
N.Ferry
senior tag
"Úgy voltak ezzel szerintem a gyártók, hogy maga a visszajelzés a felhasználónak nem fontos. Kapjon valami adatot és kész, nem számít, hogy pontos-e, mert nincs befolyásod a rendszer működése felett."
Ha ez valóban így van az ritka nagy parasztság szerintem...

Magyarán a felhasználó hülye. -
Tomdriver
őstag
Lehetséges, hogy a későbbiekben a Mantle támogat majd minden játékot, ami a piacon épp elérhető? Máskép: vajon rá lehet bírni majd arra, hogy ne a játékot fejlesszék hozzá, hanem alapból Mantle-ba építsék be a támogatást?
Csak azért kérdezem, mert elég begyöpösödtem egy szim. mellett, amit meg tudtommal NV-hez fejlesztenek inkább (iRacing), így nem biztos h. emiatt váltanom kéne R 290-re, hanem maradnék HD mellett és kötnék inkább egy cf-t 7970-ből, ami meg gyorsabb.
Hát tuti tanácstalan vagyok, mit javasoltok? -
Macka
veterán
Mondtam én egy szóval is, hogy ha kiadják végre a mantle-t, akkor továbbra is tuningolni akarom a kártyát?? Szerintem nem.
Egy szó mint száz, várjuk a mantle-t, reméljük olyan lesz, mint amilyennek mondják. Jelenleg azonban nincs mantle, a tuning AB-vel működik, stabil, és játékok alatt érezhető hatással bír. -
Macka
veterán
Tudtam, hogy a Mantle-val fogsz jönni. Már annyiszor mondtad, hogy ha kb. álmomban felkeltenek, akkor is fújom, hogy a Mantle a megváltó és nem lehet majd tuningolni, mert a 290X is visszaveszi az órajelét 700-ra úgy, hogy 20-30 % teljesítménytöbblet lesz.
Maradjunk annyiban, hogy a mantle@bf4 kombinációról eddig még csak egy félperces videót nem láttam. Tudod ezzel az a helyzet, hogy hiszem, ha látom...
De legyen így. -
N.Ferry
senior tag
-
Macka
veterán
Igen, de beállítasz valamit CCC-ben. Ráengeded a Valley-t, Heavent, BF4-et, akármit. Tegyük fel, hogy BS vagy akármi kritikus hiba lép fel, és csak a reset segít. CCC viszont azonnal a rossz beállítást tölti be, adott eseten már az asztalon kifagy, esélyed nincs a CCC-be lépni.
3rd programmal ez a szívás nincs...

-
Macka
veterán
Értem én, de a mantle még nem jelent meg, ha végre kijön, azt senki nem mondja meg, hogy mennyi bug lesz benne (ugye a BF4-gyel hozzák általában összefüggésbe, viszont a BF4 minden kiadott új peccsel egyre bugosabb lesz, szóval én sokat nem várok jelenleg a mantletól). Addig amíg kijön, igenis van értelme a tuningnak.
-
p87
senior tag
Csak érdekelne ha már BF4 akkor esetleg nem tudod miért van annyi embernek problémája vele?
Itt most a komolyabbakra gondolok, nem játékbeli apró bugokra.Mert nekem semmi bajom vele, a nagyokhoz képest nem sokat, eddig kb 60 órát játszottam multit és össz-vissz 3 szor volt, hogy kilépett játék közben, másoknak meg elég gyakori.
Ennyire közbejátszik az eltérő hardverkonfiguráció? Esetleg szét lehet választani az eseteket Nv és Amd kártyákra, jóval több hiba lenne Nv-n?
-
-
SkyS1gn
félisten
Mondjuk minden patch-el egyre többet rontanak mint javítanak szóval érdekes lesz hogy építik bele...
Majd vissza kikapcsolják mert az se lesz kész, vagy totál instabil marad mint amilyen most is...Előre félek!

(#3955) ricshard444
Épp ezaz, csak egy tahiti, itt minek húzni 512bit meg 320 sávszél mellett?
-
(#3686) janos666: Mert maga a paraméterezés is százalékban és nem wattban jut el a hardverhez.
Ettől még továbbra sem értem, hogy logikus módon, az az 50% hogyan lesz 50 watt. Minek az 50%-a? A TDP limitnek? Mert annak nem, ahogy írtad. Akkor mi a ráknak az 50%-a? Mari néni 100 wattos izzójának az 50%-a?

Ez így ebben a formában eléggé muhahah kategória AMD részéről.
-
KillerKollar
őstag
Ebben az esetben gondolom Mantle mellett is 250W alatt kell maradnia a fogyasztásnak? Szóval ha beleszámoljuk azt a +20-30 Wattos fogyasztást amit mondtál még úgysem lépheti át a 250-et?Viszont a CF tesztekben amit küldtem szerintem többet esznek,a guru 3D-s tesztben ki is számolták a GPU fogyasztását külön és 551 Wattot számoltak,azaz nem egész 300 Wattot eszik egy kártya full load alatt,de többet mint 250,kitolták manuálisan a maximális áramfölvételt?De elvileg alapórajelen tesztelnek így ha úgy elég neki a 250 akkor hiába nagyobb a max,annál többet nem is szabadna fölvennie,nem?
-
KillerKollar
őstag
Itt 300 Wattot ír. Meg a legtöbb tesztben ahogy olvastam annyit írtak neki.Mondjuk ahogy láttam a PH tesztben meg 520 Wattos tápegységgel ment,igaz hogy az egy kártya de a kártya dobozán meg 750 Wattot ajánl egy kártya mellé,igaz az át van ragasztva,le lehet kaparni és alatta még 550-et ír ha jól emlékszem vagy 600-at de az is több mint az 520.Úgyhogy van egy olyan érzésem hogy erősen túloznak a fogyasztással kapcsolatban egyes helyeken,de ki tudja.Ebben a cikkben 1000 wattot ajánlanak minimum CF mellé úgy hogy 750 volt a full load.Igaz 4.7 GHz-s 3960X,16 giga ram,stb...Itt viszont csak 800-at ajánlanak minimum a CF mellé és 661 volt a teljes rendszer fogyasztása. Szintén 3960X itt 4.6-on ,itt csak 8 giga ram...érdekes.Itt meg 780 a full load 3770K-val...igaz 4.8ig felhúzták.
-
KillerKollar
őstag
Van hasonló program ami támogatja a CF-et és kihozza a maximális fogyasztást a kártyából?Vagy nem kell aggódnom,ha eddig elég volt a 850 Watt játékok alatt akkor most is biztos elég lesz?20-30 Wattot írtál,de az gondolom 1 kártyára vonatkozott,két kártya esetén az már 40-60 Wattot jelent ami azért már nem olyan kevés.
-
KillerKollar
őstag
Na most kipróbáltam egy furmarkot,írja fölül hogy crossfire enabled(2 GPU),de mégis csak az egyik kártya értékeit írja ki,a másikét nem,illetve már a teszt elindítása előtt is csak a GPU 1-et ismeri föl,a 2 már "not available",de egyszerűbben tesztelve is láthatom hogy nem megy a második kártya,csak odaérintem az ujjamat a gépház hátulján a 2 kártyához,az 1iknél érszem hogy fújja a meleg levegőt,a másiknál nem,játék alatt tisztán érezni mind a két kártyán hogy meleg,a furmark nem támogatja a CF-et?
-
-
N.Ferry
senior tag
Köszönöm,így már sokkal jobban értem,de akkor ezt azt jelenti hogy a mantle annyival jobb lesz,hogy a "fehér" részek teljesen eltűnnek,ezért a tuning nem fogja tudni azt a célt szolgálni,amit most dx alatt tesznek?
Tényleg le fog záródni egy korszak?

Tulajdonképpen,akkor eddig úgymond "néphülyítés" volt az erősebb kártyák kiadása,mert valójában kb. a felét használta ki annak amit tudna elviekben?
Miért kellett ilyen sokat várni a mantléra?
-
N.Ferry
senior tag
Bocs,hogy megint hülyeségeket fogok kérdezni,de nekem akkor se tiszta ez a mantle...

Tehát azt állítod,hogy annyira jó lesz,hogy vissza kell fogni a vga-kat,és még úgy is sokkal gyorsabbak lesznek,mint dx alatt oczva?

(miért hihetetlen ez nekem? )
De ha nem szabad tuningolni őket,mert elvileg akkor nem is kell nekik,annyira szuper lesz minden,minek kell neki a 95fok?Vagyis ha pl. levizezem többet "ártok" neki mint amit használ?
Ezek szerint akkor a ref. 290 is bőven elég,nem kell a costum hűtésre várni,mivel úgyis elég lesz neki kb. 800mhz,amin a hűtő már nem üvölt?
Kérlek világosíts fel,mert ez nekem magas...

Bf4-hez meg annyit hogy azon kívül hogy a táj,és egyéb effektek nagyon szépek,ugyan olyan szar mint pl.a 3 évvel ezelőtti fps-sek...
Gondolok itt az npc-k viselkedésére,fizikájára,kidolgozottságára,stb...
Nekem ez az "előrelépés édes kevés ennyi idő távlatában...
-
-
Xirtam
veterán
Igen erre gondoltam, múltkor már leírtad. A 7850-et is csak azért húztam, mert éreztem hogy van még benne és ez BF4 alatt pont hogy segített valamennyit a DirectX végett. De R9 290-et egyértelműen nem húznám. Épp a leírtak miatt, plusz elméletileg teljesítményileg tudná hozni azt amit jelenleg elvárok alap órajelen.
Viszont Abu enged meg, hogy egy off kérdést tegyek fel.
Konzolokban mozgok, hiszen ez a munkám. De dilemmába vagyok. És nem tudok tiszta fejjel gondolkodni. Van még értelme PC-ni? Lesz még? Vagy tényleg meg a süllyesztőbe? Vagy te látsz még a PC-ben potenciált? Vagy csak egyértelműen PS4?
-
Asbee
veterán
Azt megértem, hogy tuning esetén nem foglalkoznak vele, tiszta sor. De azért mondj még egy olyan típust, ahol minimális memória tuningtól azonnal bs-t dob. (Ez a fajta bs, tuning instabilitásnál nem is jellemző). Egyértelmű hogy valami nem jó.
(#3559) Pug: Akkor eddig szerencsés vagyok. Egy laza 1100/1350-tól napok óta semmi gond. De ha ennyire tuningolhatatlan lesz és később előjön ilyesmi megfontolom a zöld oldalra váltást...
-
Ha így is BS-t kapsz, akkor az nem a memória miatt van, vissza lehet vinni, hogy nem megy ... garba cserélik.
Hát ezt így ebben a formában komolyan gondolja az AMD, akkor eléggé sok darab kerül vissza RMA-ba... ha körbenézel a neten, hogy mennyire "oldotta" meg a 9.5 a BS-t.....

-
Macka
veterán
Ha jól értelmezlek:
Dx alatt a kártya a TDP limitet 1000 mhz órajelnél éri el, de annak ellenére, hogy a GPU-z szerint 99%-on teker, vannak benne kihasználatlan tartalékok.(Mantle szempontjabol kihasznalatlan). A GPU-z is csak azért mutat 99%-ot, mert dx alapu.Mantle API alatt a tényleges, dx-hez kepest jelentösen nagyobb kihasználtság miatt a TDP limitet alacsonyabb órajelen fogja elérni, ami miatt az x esetében az 1000 mhz sem lesz tartható?
Itt szandékosan nem kevertem bele a hőmérsékletet, mint gpu-órajel befolyásolo tényezöt.
-
janos666
nagyúr
Érdekességképp elindítottam egy Litecoin bányászát (nem akarom üzemszerűen csinálni, csak érdekelt mennyire tudja megpörgetni a VGA-t). 100%-ra tolt maximális ventifordulat és 50% power limit (ez +50% abszolút, vagy a pluszban adhatóhoz képest relatív százalék? -> Előbbi kicsit soknak hangzik, utóbbi kicsit értelmetlennek) mellett szépen felzúgott >=55% fordulatra (most épp 67), illetve visszavette a frekvenciát, ami így 840-735 közt ingadozik olyan 800 körüli átlaggal.
760 khash/s volt a teljesítmény, de először 860 körül indult meg, míg volt hőbuffer.
Valós körülmények közt (ténylegesen játék közben, nem benchmark) ettől még jobban megdolgoztathatja egy grafikus motor Mantle alól a kártyát?
Így OpenCL alatt gondolom csak a shaderek dolgoznak igazán, a textúrázók és a többi pihenget.Amúgy nem igazán értettem miért mondod, hogy a hőlimit miatt nem tudják még megmondani mennyivel lesz gyorsabb a Mantle. Ők mivel tesztelgetik élesben a kódot, 3x8 tápcsatis, egyedileg powertune tiltott, gyárilag víz vagy inkább gázhűtött, vagy referencia (még ha közben csak sample, de nagyon boltihoz közeli) kártyákkal?
-
janos666
nagyúr
Olvastam a linkelt cikket, de abból nekem még úgy jött le, hogy ez egy egyszerű fix negatív eltolás a LOD értékére:
[...] automatikusan hozzárendelt negatív LOD eltolással, mely rendre -0,5-ös, -1-es és -1,5-ös paramétert használ
Amúgy azt szoktam még hiányolni az SSAA kérdéskörben, hogy ki mikor milyen módon "mossa össze" a különböző pixeleket. 2x-nél még talán szinte mindegy, de 4x-től kezdve már elég nagy lehet a szóba kerülő algoritmusok tárháza (kis-nagy fokszámú polinomok és különböző paraméteres függvények, csak ezeknek önmagában is nagy lehet a számításigénye).
-
janos666
nagyúr
Az AutoLOD amúgy miért nem egy külön pipa+csúszka a CCC-ben?
Vagy csak nekem hiányzik az összefüggése az AA módokkal?nVidia-nál legalább 5 éve van olyan, hogy tiltom vagy engedem a negatív LOD-t. Szándékosan negatívba tolás viszont nincs, de ott SSAA is csak külső szoftverrel, amivel viszont a LOD is ugyan úgy felülírható.
Amúgy én is arra gondoltam, míg megjön végre az EK blokk a 290X-re, addig csak régi játékokkal zúgatom. De aztán rátoltam a 4x SSAA-t, és azon túl, hogy nagyon tetszik, a kártya ugyan úgy tűrhetetlen hangos lett így.

-
ÁdiBá
veterán
Ha neked választanod kellene és nem számìt a pénz ahogy az álltalában lenni szokott extrém kategóriában. GTx 780Ti használnál vagy egy R9 290X? Erre lennék legjobban kiváncsi mint szakértő tudod hogy a két hardver mire képes. Melyik mellet döntenél? Azért érdekel mert pont egy ilyen döntés elött állok. Végig néztem milliom egy tesztet de valahogy a joval butább teljes értékű kepler oda csap rendesen a sokkal okosabb radeonnal szembe.
-
ffodi
veterán
Alapfesz mellett szokott még némi tartalék lenni a kártyákban, ami kb. 100-150 MHz, így talán az instabilitással sem lesz probléma. Ha mégis, akkor egy kis plusz fesz, vagy kisebb órajel visszavétel megoldhatja a problémát, melyeket adott esetben tekinthetünk "3rd party" paraméterezésnek is.

-
-
ffodi
veterán
Ez akkor azt jelenti, hogy a Mantle adott körülmények között jelentősen jobban terheli majd a vga-t, mint egy DX alkalmazás, és emiatt jobban visszaveszi majd a vga az órajeleket, tiszta sor. Viszont mi van akkor ha a powertune-t feltolom +50 %-ra (mást nem változtatok)? Itt ismét addig tolja az órajeleket, amíg ki nem fut a teljesítménylimitből, ergo elképzelhető, hogy alapórajelen akár nem is fogja visszavenni Mantle alatt (megfelelő hűtés mellett)?
-
Macka
veterán
Tehát, ha az Afterburner engedné 1.3 voltra feltenni a feszültséget, akkor jelen esetben az is csak egy maximum lenne, amit órajeltől függően állít be a VGA?
Nézzünk egy benchmarkot, mondjuk Valley Extreme-t. Nálam végig 1100-on teker a 290X, alapfeszen. Ha tegyük fel 1.3 voltot állítanék maximum értékként, 1300 Mhz-cel, akkor gyanítom végig 1300-on menne és 1.3 voltot adna neki, amivel stabil. Vagy nem?
De írhattam volna BF4-et is, ami VGA-limites. -
-
westlake
félisten
És ha én monitorozni szeretném az összes kártyát? Vagy tuningolni? Vagy ha egy AMD kártyára rádugom a monitort, akkor a gépben lévő összes AMD kártya teljes értékűvé válik?
mod: Az előbb említett feature NVIDIA kártyáknál is "működik"? Abból van két ugyanolyan, ki tudom próbálni.
-
janos666
nagyúr
Mi? Azt hittem félreértitek egymást, de most már én sem értem.

Szóval, ha túlhűtöm 95 ˙C-hoz képest (ami vízzel az esetek jó részében gyakorlatilag elkerülhetetlen és máskor is nehéz nem így tenni), akkor gyakorlatilag kicsit lassabb lehet, mint ha hagynám felmelegedni?
Ez így tényleg hülyeségnek hangzik, és az eddig olvasottak alapján nem egészen értem, hogy miből és miért következik ez be (nagyjából úgy veszem ki, hogy valamilyen kvázi "elnagyolt" paraméterezés miatt).
Amit olvastam róla, hogy mi alapján dolgozik, szerintem alapvetően az következne, hogy ha "túlhűtöm", akkor fut átlagban legjobban, és minél kevésbé hűtöm, annál rosszabban. De most úgy tűnik van egy szakadék a kettő közt, mikor a logika felborulni látszik, és a gyakorlat másképp sül el? Mert az tényleg erős hanyagság lenne az AMD-től.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban tilos bármilyen offtopic hozzászólás írása!
Ilyen célra használjátok a Lokál fórumban található offtopicot.
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro / 6/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3070Ti 8GB Zalman Z1 Plus Cooler Master 750W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i5 10500T 16GB DDR4 512GB SSD RX 5500 XT 8GB Zalman T4 Plus Chieftec 600W
- LG 48B4 - 48" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- Samsung UE55TU7102KXXH 139 cm / 55 4K UHD Smart TV 6 hó garancia Házhozszállítás
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)


Elfogott a kíváncsiság












