Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#3551) BiP válasza Zsoxx (#3550) üzenetére


BiP
nagyúr

Persze, aktuális a linked, ezzel semmi baj, sőt, hasznos.
Csak úgy kezdted, hogy "itt is felmerült a nevük", tehát utaltál valamire, csak az utalás maradt el.

(#3552) atomanti19 válasza pataslogeza (#3526) üzenetére


atomanti19
aktív tag

Ne rendelj tőlük! Nekem faterom járta meg... Jelenleg több mint 1000 károsult ügyében nyomoz a szigetszentmiklósi rk. Van is egy fb csoport a károsultaknak.

Mindig más volt megadva székhelynek. Naponta többször is változott. A gyanútlan vásárlók proforma számla szerint utaltak OTP-s, MKB-s számlákra összegeket. Kaptak egy visszaigazolást és ennyi. Az otp előző hét csütörtöktől nem engedte az utalásokat végbemenni, aki vásárolni próbált az kapott értesítést a banktól, hogy nagy valószínűséggel csalással állhat szemben és a tranzakciót nem engedik elindítani. :(

Sok ember azthiszi hogy az anyukája méhéből csúszott ki mint valami szépséges medúza, de a bajnokok tudják hogy az apjuk tökéből jöttek!

(#3560) MADcat


MADcat
MODERÁTOR

Maradjunk a Topik tárgyánál! Köszönöm!

Egyetlen atombomba képes elrontani az egész napodat!

(#3562) kurtz


kurtz
aktív tag

Ugyan van külön topic-ja a boltnak de azért ide is betűzném a történetemet.

Hello!

Van egy csodálatos kis történetem az Alza-ról:
2021. április 18-án rendeltem az alza.hu-n egy számítógépet.
A csomag meg is jött 20-án, átvettem a futártól de ahogy vittem be már éreztem, hogy hát szar lesz a palacsintában mert hát egy 776k-s gépnek nem kellene fémesen zörögnie. :D
Mondom biztos csak a kiegészítők doboza van a házban [NR200P] semmi gáz...
Hát nem éppen, drága barátaink ugyanis nem rögzítették a TÁPOT a gépházban, úgyhogy az vándorolt ide-oda ~2 napig. Mindezt úgy, hogy volt annyi eszük hogy az üveg oldallapot hagyják fent a házon és a fémet tegyék az üveg sázllítására való kis dobozba.
Szerencsére sérülést nem észleltem -bár gyengénlátó vagyok szóval ez nem éppen mérvadó- minden esetre azóta sem csaptak ki lángok a gépből szóval talán rendben van.
Ugyanakkor a táp, az alaplap és a ház alkatrészeiből szinte minden hiányzott.
A teljesség igénye nélkül: sata kábelek, riser kábel, ssd tápkábel, 2. pci-e tápkábel, a ház összes csavarja, kötegelők, az alaplapról [most fogd meg a széket...] az AM4 rögzítő keret. :D, meg igazából amit el tudsz képzelni és még éppen indul nélküle a gép. Mint valami frissen lopott Lada...
1 hét levelezgetés után végre megértették, hogy nem elállni akarok a vásárlástól, nem hibás termékről van szó, nem cserélni akarom hanem azt, hogy végre szállítsák ki maradéktalanul azt amiért fizettem. Meg is ígérték hogy kiszállítjákl miután vagy 4x bekérték a listát kb. az anyai ági nagyapám kutyájának a bolháiról is de egy hét múltán a csomag / e-mail / sms semmi sehol.
Írtam és telefonáltam újra, hogy hát gyerekek mégis hol van a csomagom? Mire újfent eljátszották a fotós, lista bekérős mókát amire közöltem a varázsszót "fogyasztóvédelem". Ahogy ilyenkor lenni szokott némi magyar-cseh fordítás okozta átfutási idő után [gondolom] jött is a reakció, hogy küldik-küldik még aznap feladják, hát az aznap távolról sem teljesült de pár napon belül csakugyan kiküldtek egy csomagot.
Meglett a ventilátor és a rögzítő keret [mert hogy az is hiányzott], beraktam mondom na végre sínen vagyunk... hát nem mert nem megy rá a gép teteje. :D Nézem hogy hát most mit csesztem el... nyilván semmit egy pár gépet azért már össze raktam nem vagyok totál hülye. Az Alza ugyanis fenntartaj a jogot, hogy a konfiguráción előzetes értesítés nélkül változtassanak, csak hát a kellő szakmai tudást már nem éppen. :D Így az SFX méretszabványú táp helyére sikeresen beraktak egy SFX-L tápegységet. Ami ugye azt eredményezi, hogy vagy lefelé nyomja a VGA-t a táp vagy nem rakod be a ventilátort amiért 3 hete levelezgetsz az Alzával.
Oké de legalább végre vannak csavarjaim, cserélhetem a hűtőt a gépben -ekkor még nem tudtam az AM4 problémáról- egy Arctic Liquid Freezer II 280-at néztem ki de hát éppen csak az Alzánál volt raktáron... mondanom sem kell egy Cooler Master ML240L lett a vége az Aqua-tól. Erre egyébként azért volt szükség mert az 5600x-en az Arctic freezer 13A vagy mi az isten [pici, occó i3-ra meg 5 éves i5-re tökéletes minden másra teljesen alkalmatlan] eszméletlenül hangos volt és kb semmit nem hűtött. Total War three kingdoms kampány mapon röpködtek a 85-90 fokok mellé meg olyan hangok mintha 2T wartburg találkozó lenne a gépházba.
Miután megjött a hűtő faterom segítségével -2 nappal korábban műtötték a bal kezem, a jobba meg ment az oltás szóval nem voltam túlságosan effektív- szétkaptuk a gépet és elkezdtük összerakni a hűtőt, amikor jött volna a hűtő a processzorra való felimádkozása című mutatvány 2 dolgot tapasztaltunk: egyrészt hogy az AM4 felfogatás zseniális, 2 csavar az is kézzel csavarható, bekasztod és kész... a másik pedig, hogy az alaplapon hült hleye van ennek a csodálatos alkatrésznek. :D Ok hát én vagyok a hülye ez egy régi hűtő [az arctic freezer 13A] biztos a küldött csomagban lesz az alkatrész... hát nem, akkor biztos a korábbi csomagban, nope... de hát a géppen sincs szóval ismét billentyűzetet ragadtam ez volt május 15-én szombaton de még bőven munkaidőben az oldaluk alapján. Hagytam érni a dolgot hétfő délutánig majd írtam nekik egy szerelmes levelet az előző ~1 hónapnyi alzás kalandjaimról és arról hogy hát fiúk ez megint nem sikerült. Némi telefonálgatást írkálást, és ignorálást [az első valamire való választ 19-én este kaptam, hogy küldjek már nekik egy képet erről a mágikus alkatrészről...] 20-án közölték, hogy ja amúgy az ÁSZF miatt nekem mégis csak vissza kellene küldenem a gépet, eddig ugye valamiért nem kellett.
Közöltem velük, hogy hát mivel jegyzőkönyvet nem adtatok a panaszomról,, kétszeri felszólítás után sem ezért bizony ezt a gépet ti vissza nem kapjátok, nem akarok elállni a vásárlástól hanem a tulajdonomat szeretném megkapni illetve a felmerült problémákért kompenzációt, valamint magyarázatot a történtekre.
A felmerült problémák nem csak a hiányban merültek ki, jogi természetű problémák is adódtak: a jegyzőkönyv hiánya, a 30 nap letelte, a nem biztonságos szállítás, az ő hibájukból korlátozva vagyok az Aqua irányában engme megillető jótállási jogomban és az ezzel kapcsolatos kötelezettségeimben [nem tudom ellenőrízni, hogy működik-e a hűtő], illetve az elállási jogomat sem tudom így felelősen érvényesíteni lévén továbbra is megakarom tartani ezt a hűtőt de nem tudom tesztelni így nem tudom, hogy van-e olyan probléma ami miatt esetleg elállnék a vásárlástól.
Oh és az egész megkoronázásaként nem hagyják, hogy értékeljem a terméket az oldalukon. :D Akármit írok ha hosszú, ha rövid indoklás nélkül visszadobják vagy nem reagálnak rá de nem jelenítik meg az oldalon.

Jelenleg ott állunk, hogy dokumentáltam ezt az egész csodát és jeleztem, hogy ha nem az elvártaknak megfelelő tartalommal érkezik a következő e-mailük akkor az ügy landol a fogyasztóvédelemnél. [Nem a békéltető testületnél, lévén konkrétan írásos bizonyítékoim van a jogsértésről.]

Szóval ja melegen ajánlanám a kis zöld g... akarom mondani az Alzát. :)

R.I.P. Fractal Design Define R3 Arctic White 2011-2013

(#3563) inf3rno válasza kurtz (#3562) üzenetére


inf3rno
nagyúr

Hát kíváncsi vagyok mire jutsz ezzel az egésszel a fogyasztóvédelemnél. Egyébként az Aqua sem kimondottan ajánlott, vagy inkább kimondottan nem ajánlott...

[ Szerkesztve ]

Buliban hasznos! =]

(#3564) chopin42 válasza kurtz (#3562) üzenetére


chopin42
őstag

Üdv a "legfaszább bolt az alza, csak is tőlük..." c. klubban. :W
Nekem egy 10k Ft-ba kerülö szendvicssütő érkezett ripityára törve (doboz sértetlen), egy hónapig ment a szarakodás, a kibontós videó és a fényképek, meg az azonnali jelentés ellenére. A fogyasztóvédelem+jogsértéses levél volt az utolsó, utána azonnal küldték a cserét, addig meg hárítottak, meg össze-vissza beszéltek. Az utolsó levélig 6 korábbi, meg 4 telefon ment el.
Ja, és mindent egy buborékos borítékban küldenek, mindent IS. Ventiket, egyéb törékeny dolgokat simán bevágják. Ennyit az igényes csomagolásról. :W

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#3565) inf3rno válasza chopin42 (#3564) üzenetére


inf3rno
nagyúr

Én csak egy Logitech egeret mertem rendelni tőlük, mert hát jó nevű cég, úgysem kell gariztatni. Erre persze kiderült, hogy széria hibás, és szét is ment a görgő szenzora. Küldtek cserét, persze az is ugyanúgy szétment egy hónap után, azt már nem nagyon akarták cserélni, aztán a végén hagytam az egészet. Majd beleforrasztok egy normálist szenzort ha lesz ilyenekkel időm szórakozni. Nem egy csoda a garancia ügyintézésük, de azért egy fokkal jobb, mint Ipon, Aqua, Edigital, ahol csak azért vannak ott, hogy elhajtsanak. Ettől függetlenül nem hiszem, hogy még rendelek tőlük bármit, ha nem muszáj vagy nem röhejes áron van.

[ Szerkesztve ]

Buliban hasznos! =]

(#3566) kurtz válasza inf3rno (#3563) üzenetére


kurtz
aktív tag

Pcx: 2 hónapra eltűntettek egy VGA-t.
220 wolt: telibe elloptak egy mikrofont, sosem került elő.
ipon: elállási jog telibe szrása...

De azért egy 776k-s géppel ezt bejátszani úgy, hogy a barmából még sikerül is kihúzni, hogy nem jegyzőkönyveztek az egészből semmit... fuhuuuu. :D Assszem holnap felhívom őket és szólok nekik had legyen meg hangfelvételen is, hogy sikeresen bevallották a 1997/CLV. 17/A. § 3-6. bekezdésének telibe megsértését. :D

Ja és amúgy nem hivatkozhatnak arra, hogy nem vizsgáltam át alaposan a gépet lévén látássérült vagyok kb az orromig nem látok -> egyenlő bánásmódhoz való jog megsértése lenne amiről szintén külön megemlékezik a fogyasztóvédelemről szóló törvény.

[ Szerkesztve ]

R.I.P. Fractal Design Define R3 Arctic White 2011-2013

(#3567) inf3rno válasza kurtz (#3566) üzenetére


inf3rno
nagyúr

A PCX-en gondolkodtam, hogy rendeljek e tőlük, de akkor inkább nem. Ipon szerintem valami fejesnek lehet a cége, mert a fogyasztóvédelem csont nélkül tolerálja, ha 3-4-5 passzust sértenek különböző törvényekből. Eddig legalábbis még senki nem talált fogást rajtuk, a maximum, amit elérhetsz békéltetővel, hogy visszakapod a pénzed, de általában még lehúznak az oda-vissza szállítás díjával is. Én legalábbis ennyire jutottam velük, de volt más is, aki ugyanígy járt. Mondjuk nem olyan nagy a minta, de úgy tűnik, hogy vannak cégek, amiket különösen szeret büntetni a fogyasztóvédelem, mint pl a Vodafon, és vannak olyanok, amiket valamiért feltűnően kerülnek és bármit megtehetnek. Azt lehet csak én haluzom be.

Buliban hasznos! =]

(#3568) kurtz válasza inf3rno (#3567) üzenetére


kurtz
aktív tag

Szerencsére valamiért van egy cseh nyelvű komponens listám + a számla fejlécén az alza.cz a.s. szerepel nem az alza.hu kft [bár ők pecsételték] így ha a magyar nem kezd vele semmit akkor megy az EU-s verzióhoz. :D + Az egyenlő bánásmódhoz való jogot baromi komolyan veszik még ídehaza is nemhogy az EU-ban.

A pénzvisszatérítést nekem jóvá kell hagynom, a vevő joga eldönteni a rendezés módját csak akkor kerülhet sor visszatérítésre ha a javítás, pótlás, csere nem volt megoldható [kísérletet kell rá tenni, vagy javíthatatlannak kell jelölni]. Ebben az esetben viszont ugye a piaci ár emelkedése miatt engem ér aránytalan kár ami meg felveti a GVH esetleges érintettségét akik ugye már folytattak eljárást az Alza ellen úgyhogy biztos nagyra értékelnék ha megtudnák, hogy MSRP-nek hazudják azt amennyiért ők árulták a gépet, vagy hogy "8 magos intel chip"-ről beszéltek egy AMD platform esetén.

Amúgy ha már az a cseh valami: valamiféle komponens listát küldtek nekem cseh nyelven de vannak rajta cseh koronában megadott árak is amit ha átszámolok kb 1,5 milla jön ki. Ez mégis mi az isten lehet? Látott már ilyet vki?

[ Szerkesztve ]

R.I.P. Fractal Design Define R3 Arctic White 2011-2013

(#3569) inf3rno válasza kurtz (#3568) üzenetére


inf3rno
nagyúr

Huhh, hát ez már nem az én szintem és csehül sem tudok. Azért kíváncsi vagyok mire jutsz. Majd írj!

Buliban hasznos! =]

(#3570) undercover


undercover
senior tag

Van most megbízható GSM bolt? :D Tehát kisebb bolt ami telefon eladással foglalkozik?

LG OLED evo C3 // & // Playstation 5 // & // Galaxy S23//

(#3571) Jim74


Jim74
nagyúr

Sziasztok!
Ha egy webshop kiszámlázta már az adott terméket és ki is fizettem, akkor megtagadhatja a teljesítést arra hivatkozva, hogy hibásan volt feltüntetve a termék ára?
Vagy köteles azon az áron teljesíteni a megrendelést, amelyen kiszámlázta?
Köszönöm a segítséget :R.

(#3572) TIT válasza Jim74 (#3571) üzenetére


TIT
veterán

Hát köteles a kiszámlázottan,sőt ha az van a honlapon akkor is.

(#3573) Jim74 válasza TIT (#3572) üzenetére


Jim74
nagyúr

Köszönöm :R

(#3574) ollie válasza TIT (#3572) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Ezt te honnan veszed? Mert hogy nem igaz.

***

(#3575) itldj válasza TIT (#3572) üzenetére


itldj
aktív tag

Ez jelenleg biztos nem így van. Ha aránytalanul nagyon kedvezményes ár van feltüntetve. (Pl. másutt 450 ezres videókártya 48 ezerért) akkor neked, mint fogyasztónak is vélelmezni kell, hogy nem annyi az annyi.

(#3576) Maxxxim válasza Jim74 (#3571) üzenetére

Szvsz ha olyan a rendszer, mint pl. az Emagnál, hogy kosárba teszed-fizetsz is, akkor megtagadhatja.
Ha az automata visszaigazoló email után küldték a szamlát, amit kifizettél, akkor már nem.

[ Szerkesztve ]

(#3577) bolic


bolic
őstag

Vigyázat! A konzolvilág még mindig küld hőpapírt, akár számlásan, akár garipapíron. Általános szobahőmérsékleten mindig eltűnik a feliratok kb. 2 év múlva, a WD RED PRO 4TB HDD 5 év garis, így kénytelen vagyok lefényképezni minden hőpapírt. :( :((

Siketeknek ártalmasak az érzéketlen tuskók!

(#3578) Jim74 válasza Maxxxim (#3576) üzenetére


Jim74
nagyúr

Rendeléskor rögtön fizettem ;] . Legfeljebb visszautalják, de egy próbát megér. ;]
Viszont azóta elkészült a számla is.

[ Szerkesztve ]

(#3579) inf3rno válasza bolic (#3577) üzenetére


inf3rno
nagyúr

Nem lehet felnyomni őket ezért?

Buliban hasznos! =]

(#3580) TIT válasza ollie (#3574) üzenetére


TIT
veterán

De igaz,onnan ,hogy ker.-be dolgozom és sokszor volt téma.

(#3581) ollie válasza TIT (#3580) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Ez a fizikai üzletekre vonatkozik, nem a webshopokra.

***

(#3582) TIT válasza ollie (#3581) üzenetére


TIT
veterán

Elég baj,rájuk is kéne vonatkozni.

(#3583) tknof1871


tknof1871
őstag

Üdv! Telefonvásárlás előtt.

coolmobile.hu valakinek van tapasztalata velük? Rákerestem itt a topikban, nincs találat.

mobilex.hu , arra van találat. Jó véleményt nem találtam itt, viszont 5 000 forinttal olcsóbb náluk a telefon. A kommentek, a tékozló homár cikke 2019-es. 2021-ben a mobilex.hu már jó, most se jó?
Azt írják Biztonsági futárcsomag, kamerafelvétel rögzíti csomagolási folyamatot. Ezt nem értem, ez szerintetek jelent valamit? A kamerás megfigyelés szerintem az egész országban alap. Egy 5 m^2-es élelmiszer/háztartási boltban is kamerák vannak.

Házhozszállítás (GLS futárszolgálattal)
De GLS CsomagPontra is szállítanak, vagy nem? Ha csak házhozszállítást írnak akkor tényleg csak házhoz szállítanak?

arukereso.hu a bolt megkapja a "pecsétet", Megbízható bolt. Ez mennyire megnyugtató?
Pl. az emag fehér alapon zöld betűvel kapta. Azt jelenti, az elmúlt 60 napban legalább 10 vásárlói visszajelzést kapott, az értékelések átlaga elérte a 4.2-t.
A mobilex pepitában kapta a Megbízható bolt plecsnit, zöld alapon fehér betűkkel, ehhez az kellett az elmúlt 60 napban 60 vásárlói visszajelzést kapott, a vélemények átlaga 4.6.
De ez nekem fura. Az emag-nak eddig két nagyságrenddel több visszajelzése/értékelése gyűlt össze, gondolom nagyobb cég, nem? A nagyobb 60 nap alatt legalább 10 visszajelzést kapott, legalább 4.2-re pontozva, a kisebb 60 nap alatt legalább 60-at, 4.6-ra pontozva.

POCO X3 NFC. Mi alapján húznátok ki, melyik bolttól nem vennétek?

Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

(#3584) csuzda válasza tknof1871 (#3583) üzenetére


csuzda
aktív tag

Alzánál most 2000 forintos kedvezmény van ha a NYARIKETEZRES kódot használod, vagy ha emagtól van 3000 forintos kuponod az is jó. Az eustock pedig vertigostore.eu néven alakult újjá. Én sufni gsm helyekről elvből nem vásárolok.

(#3585) TIT válasza tknof1871 (#3583) üzenetére


TIT
veterán

Ez más topicba való,mert itt csak a rosszak vannak.
83-tól van jó az emag esetleg,az értékelések meg semmit nem érnek,kösz megkaptam és adja a +-t.

(#3586) inf3rno


inf3rno
nagyúr

Szerintetek megér egy fogyasztóvédelmi ügyet, hogy már másodszor basz meg a kaller a Balaton körüli vasútvonalon? Első alkalommal nem kaptam kiegészítő jegyet, azért fizettem 2500-at, most második alkalommal levelezős volt a diákom, és a pénztáros elfogadta, a kaller szerint viszont ez csak lakóhely és Budapest között jó, 3600. A kettő között eltelt kb 3 év, ami alatt ha csak lehetett nem vettem igénybe a MÁV fantasztikus szolgáltatásait. Nekem így, hogy 2/2 elég gyanús, hogy a turistákra vadásznak ezzel a módszerrel, hogy a pénztáros hanyagul adja a jegyet, utána meg a kaller megbasz a jegy árának 5-10x-esére. A Herend-Veszprém-Budapest és a Budapest-Miskolc vonalon ezeket nem tapasztaltam. A fenti két eset Tapolca-Almádi és Zamárdi-Keszthely vonalon történt. Az is érdekelne, hogy esetleg van e köztetek valaki, akinek hasonló élményei vannak?

[ Szerkesztve ]

Buliban hasznos! =]

(#3587) ollie válasza inf3rno (#3586) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

A levelezős diák emlékeim szerint tényleg nem érvényes ilyen esetekre. De mi értelme a fogyasztóvédelemnek? Hogyan bizonyítod, hogy át akart verni a pénztáros? Szerintem nem is kell diákigazolvány a diákjegy vásárlásához, hiszen vehetsz akár online is, na meg egy szülő veheti a gyermekének is úgy, hogy nincs nála a gyerek igazolványa.

[ Szerkesztve ]

***

(#3588) MADcat válasza inf3rno (#3586) üzenetére


MADcat
MODERÁTOR

- levelező oktatás munkarendje szerint folyó oktatásban a középiskola végéig a tanuló, a felsőoktatásban, tanulmányokat folytató hallgató, továbbá az iskola, intézmény és lakóhely közötti viszonylatban.

Egyetlen atombomba képes elrontani az egész napodat!

(#3589) inf3rno válasza ollie (#3587) üzenetére


inf3rno
nagyúr

Nem a pénztáros ajánlására vettem, hanem azt kértem, ő meg ellenőrizte a diákom és rendben találta. Igazából ha szerinted ezt nem fogadja el a fogyasztóvédelem, akkor rendben van, nem fecsérlem rá az időmet. Inkább csak önigazolást keresek, hogy szerintetek sincs ez így rendben, hogy a pénztáros ad egy jegyet, ami szerinte okés, aztán a kaller meg megbüntet, mert szerinte nem az. Valahogy ez rohadtul sérti az igazságérzetem, és már másodszor történik meg turistaként a Balatonnál, ami nálam 100% arányt jelent, mert ha csak tehetem busszal járok. Nehezen hiszem el, hogy ez véletlen, és erősen lehúzás szaga van.

[ Szerkesztve ]

Buliban hasznos! =]

(#3590) MADcat válasza inf3rno (#3589) üzenetére


MADcat
MODERÁTOR

Semmi lehúzás nincs. A pénztáros sajnos rosszat adott ki. A jegyvizsgálónak nincs mérlegelése ebben. Rossz jegy, akkor büntetés. Nem szoktak ezzel mindig foglalkozni, de ha belsős jegyellenőr van a vonaton, akkor mindenben szabályszerűen viselkednek, hiszen a munkájuk a tét. Neked meg ragaszkodni kell a pénztárnál, hogy mire vagy jogosult és mire nem.

Egyetlen atombomba képes elrontani az egész napodat!

(#3591) Williamgrant válasza inf3rno (#3589) üzenetére


Williamgrant
veterán

Úgy is nézhetjük hogy megpróbáltál kétszer jogosulatlanul kedvezményt igénybe venni, de csak a pénztárost sikerült átverni. ;]
Tudnod kell, hogy a diákod mire szól, a helyedben nem adnék esélyt arra hogy a fogyasztóvédelem és a MÁV rajtam röhögjön. ;)

Ide valami nagyon nagy bölcsességet fogok írni, csak egyelőre még nem tudom mit mert olyan sűrűn nem nézegetek világmegváltó idézeteket. Pedig a világnak nagy szüksége lenne a megváltásra, kezdetnek mondjuk egy örök PH előfizetés mindenkinek jól jönne. PornHub. Nem Prohardver. :D

(#3592) inf3rno válasza MADcat (#3590) üzenetére


inf3rno
nagyúr

Nem vonom kétségbe, hogy az ellenőrök szabályszerűen viselkednek. Viszont én ha fogyasztóként veszek egy jegyet, amire a pénztárnál azt mondják, hogy jó, aztán utána mégis megbüntetnek, az valahogy elég furán veszi ki magát. Ráadásul kétszer tök eltérő dolog miatt. Jobban nem tudom elmagyarázni, hogy mi az, ami ebben szerintem igazságtalan.

Most hogy ez tényleg csak annak köszönhető, hogy rosszul szervezett a cég, vagy direkt így akarják növelni a profitot, azt nem tudom megítélni ennyiből. Jó lenne tudni, hogy voltak e még, akik hasonlóan jártak. Ha nem, akkor valszeg csak balszerencsés vagyok velük, ha igen, akkor valószínűleg szándékosan van így, hogy minél több szabályszegőt generáljon a rendszer, akit a jegyár 5-10x-esére lehet büntetni...

[ Szerkesztve ]

Buliban hasznos! =]

(#3593) ollie válasza inf3rno (#3592) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

De hogyan bizonyítod, hogy a pénztárnál azt mondták, hogy jó erre a diákigazolványod? Készítettél felvételt?
De még ha bizonyítani tudnád sem ment fel semmi téged a szabályok betartása alól, legfeljebb polgári perben nyerhetnél a pénztáros ellen (nem a MÁV ellen), hogy kárpótoljon.

A saját véleményem az, hogy nem direkt vert át a pénztáros, ebből neki semmi előnye nem származna, hanem nem vette észre, hogy a diákod levelezős, vagy pedig csak nem volt tisztában minden szabállyal.

[ Szerkesztve ]

***

(#3594) inf3rno válasza ollie (#3593) üzenetére


inf3rno
nagyúr

Nem akarok pereskedni, és leszarom ezt a pár ezer forintot. Csak annyit akarok hallani, hogy igazam van, és tisztességtelen ez az üzletpolitika, vagy hogy nincs igazam, és ez így teljesen oké. Hozzáteszem, hogy 23 éve utazom tömegközlekedéssel rendszeresen, és buszon soha nem büntettek, pedig sok ezer alkalommal buszoztam, a vonatot viszont talán egy tucatszor használtam, mert több okból sem jött be annyira, mint a busz, és abból kétszer büntettek.

A fogyasztóvédelem egyébként sem kárpótol, csak dönt, hogy kell e bírságolni a céget, mert olyan az általános gyakorlat, hogy nem felel meg a fogyasztóvédelmi törvénynek. Egyedi ügyekkel nem is foglalkoznak. Ezt is csak azért tudnám valahogy bejelenteni, mert 2/2 megtörtént velem eltérő pénztárosokkal eltérő helyen az utóbbi 3 évben, és ez arra enged következtetni, hogy ez az általános gyakorlat. Persze van esély arra is, hogy én vagyok extrém szerencsétlen velük.

[ Szerkesztve ]

Buliban hasznos! =]

(#3595) Williamgrant válasza inf3rno (#3594) üzenetére


Williamgrant
veterán

Nincs igazad.

Ide valami nagyon nagy bölcsességet fogok írni, csak egyelőre még nem tudom mit mert olyan sűrűn nem nézegetek világmegváltó idézeteket. Pedig a világnak nagy szüksége lenne a megváltásra, kezdetnek mondjuk egy örök PH előfizetés mindenkinek jól jönne. PornHub. Nem Prohardver. :D

(#3596) PHM


PHM
addikt

Huszonéve, amikor a fiam még kicsi volt, velem is történt hasonló eset.
Abban az évben vezették be, hogy az IC járatokhoz pótjegyet kell váltani.
Mivel babakocsival voltunk, az első osztályra kértem pótjegyet.
(Volt kedvezményes jegyünk, csak másodosztályra.)
A kalauz megkérdezte, mikor felszálltunk, hogy van-e pótjegyem.
Igen volt a válasz, csak mindketten másra értettük.
Így aztán végül jól megbüntettek, végül is jogosan, hisz a nem tudás nem mentesít.
A pénztáros azt hitte, minden rendben van a jegyemmel, csak az első osztályra
akarok átmenni, a kalauz meg, hogy tudom, mit kérdez.
Csak magamat hibáztathatom, hogy nem néztem utána a dolgoknak.

Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?

(#3597) Maxxxim válasza inf3rno (#3594) üzenetére

Én azt gondolom érthető az álláspontod, hogy ha a pénztáros nem hívta fel a figyelmed a problémára, akkor milyen jogon büntetnek meg ?
Ellenben a kaller meg simán büntethet, ha nem megfelelő a jegyed, úgyhogy nem nagyon tudsz ugrálni :(((

Ezt ahhoz tudnám hasonlítani, mikor bemész a NAV-hoz a és beülsz a kis ablakhoz felvilágosítást kérni a hőgyikétől. Mond valamit, amire később amúgy nem tudsz hivatkozni, mert nem számít hivatalás NAV állásfoglalásnak.
Úgyhogy ez is egy róka fogta csuka, mikor ő félreinformál, emiatt később megbüntetnek, majd mossák kezeiket...

[ Szerkesztve ]

(#3598) Zsoxx válasza inf3rno (#3592) üzenetére


Zsoxx
senior tag

A pénztáros tudta, hogy azzal a jeggyel nem a lakóhely és az iskola között közlekedsz?

(#3599) inf3rno válasza PHM (#3596) üzenetére


inf3rno
nagyúr

Nincs igazad, mert ők a hibásak. Nehogymár arról szóljon fogyasztóként az életünk, hogy minden faszom szabályrendszert elénk tesznek, aztán arról tanuljunk, hogy hogyan nem csinálnak szabályszegőt belőlünk. Most már aludtam rá, és egyértelműen így látom. Persze technikailag igazuk van, mert nem feleltünk meg a szabályaiknak, de egy értelmes helyen adnának egyetlen jegyet, aztán utazhatsz, itt meg direkt arra megy ki a játék, hogy büntethessenek. Érdemes megnézni a Volán járatait, kérek jegyet, megnézik a diákot felszállok, slussz. Jelen esetben pl szólt volna a pénztáros, hogy bocs, de ezzel a diákkal nem lehet ezen az útvonalon, és vegyek teljes árú jegyet, és azt vettem volna. Ennyi a történet.

[ Szerkesztve ]

Buliban hasznos! =]

(#3600) inf3rno válasza Maxxxim (#3597) üzenetére


inf3rno
nagyúr

Igen, valahogy így. Bár velem a NAV, megyei és a helyi önkormányzat csak olyat játszott el, hogy egymáshoz küldözgettek, büntetés legalább nem volt, csak egy napom ráment a dologra. Viccesek tudnak lenni néha.

Buliban hasznos! =]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.