- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Egy korszak vége
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Megoldások IBS/IBD-re
- Samsung LE40A536T1F LCD TV képhiba
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- 20 éve a PH!-n
- Szólánc.
- Mindent a StreamSharkról!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz TheProb #15299 üzenetére
Ez elég durva és érdekes félrekopás. A hátsókkal mi a tapasztalatod? Ezt érdemes elolvasni, más is kaphat ihletet:
Amore blog - Féktelenül 1
Amore blog - Féktelenül 2
Amore blog - FéktuningA 2.0T-knél a hátsó uszónyerges fékre sok a panasz mindenhol, nem volt világos, hogy a gyári tárcsa anyaga a szar vagy a betété. De a Stellantis ezeket nem cseréli gariban, mert csak... Itt a tanulság az volt, hogy valószínűleg a rossz kenőanyag a dugattyún ráég, emiatt nem "úszik" vissza a nyereg alapállapotba, a külső betét mindig hozzáér kicsit a tárcsához, emiatt megüvegesedik, plusz rá is ég megállás után. A belső meg alig ér hozzá. Szóval a dugattyú mozgását segítő kenőanyag az egészért a hibás.
[ Szerkesztve ]
-
TheProb
veterán
Egy szuper Transalpina/Transfogaras után ráfért a Giulia-ra (Q4) egy (első) fékbetét csere...
Bár elég érdekesen koptak azok a betétek, nemtom mitől tud ilyen aszimetrikusan és "sréhen" kopni egy betét...Ami még fura volt, hogy alpináról lefelé, jól megküldött autózást követően az tűnt fel, hogy behúzott kézinél nem konstans világít a kézifék visszajelzője, hanem villog. (fogta az autót a fék) Majd elindulás újrakézi után már újra fixel égett a visszajelző. Ellenben utána fémes, csiszoló hangot hallottam jobb oldalról balra tekert kormánynál. A hengerő és az amplitudó arányosan nőtt a kormányszöggel, viszont csak kb 60km/h felett adott hangot. Jobbra tekert kormánynál semmilyen hang. Majd egyre csökkent a jelenség. Másnapra teljesen megszűnt a jelenség. Most a fékcserekor alaposan átnéztem a futóművet, de nem láttam semmin csiszolásnyomot.
u.i.: Most először cseréltem magam betéteket a Julison. Hát ment a szítkozódás az összeszereléskor... Eddig még csak csúszónyereghez volt szerencsém, hát ez jóval nagyobb szívás összerakni. Gyakorlatilag rá kellett erőszakolni a nyerget, betétestől a tárcsára, majd kb egyidőben a tárcsát felrakni az agyra. Ráadásul merev fékcső megy a nyeregre, szóval minimális mozgást enged csak a rendszer.
[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
Winne
nagyúr
válasz gipsztigris #15297 üzenetére
Jelenleg így vagyok ahogy írod, de bíztató számokat mondasz, mert én nem küldöm szét, keveset is fog menni, max az előélet a kérdőjel. A Grandét patikán eladtam '21-ben 1.4-ért, ez meg másfél évvel fiatalabb és eltelt 3 év, ergo 1.5 évvel idősebb és 2.1.. Rossz irányba halad a gazdaságunk na Az a baj ennek az árnak a közelében fing vagy még öregebb gépek vannak. Német vonalon keresgélek még 1.4 tsit '15 utánit, van benne kis plusz, amit arra rászánnék, de majdnem a duplájánál kezdek találni értelmeset.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
gipsztigris
addikt
A multiair élettartama szinte kizárólag a vezetési stílustól és a szerviz előzményektől függ, ezért nem lehet megjósolni, hogy mennyi lehet benne. A legkevesebb kilométer az cca 150 ekm volt amiben cseréltünk modult, az eddig legtöbbet futott Multiair motorban több mint 300 ezer volt modulcserekor.
Drága, de ha számolsz vele mint eshetőséggel (kb. úgy mint egy kuplung+kettős tömegű lendkerék) akkor nagy meglepetés nem érhet. Használod úgy ahogy illik, és amikor eljön az idő, kicseréled mint más kopó alkatrészt.
Szerintem ennyi kilométerrel simán vállalható![ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
Winne
nagyúr
Ezért a pénzért kb oké ez a kocsi, ugye? Nem találok ennyiért nem sok km-est, ami nem fing teljesítményű. Volt Grande Puntom 95 lovas, na az kicsit gyenge volt, a családi kocsi 150 lovas turbo benzin, nem akarok azért lomha autót, ezért jutottam el ide.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
erik365
senior tag
Az a baj, senki nem fogja tudni megjósolni a modul élettartamát, ha normálisan volt olaj cserélve lehet még elmegy 100ezret simán. De lehet 150-nél bedöglik, ha tartották a 30ezres olajcsere periódust. Alkudni kell belőle, aztán félretenni 500-at, ha egyszer beadja a kulcsot a modul. Utána normálisan olajcserével 10ekm nem lesz vele baj.
1.4 T-jet M32
-
Winne
nagyúr
Sziasztok,
Második autónak, futkozósnak kinéztem egy MultiAires Punto Evot. Nincs elvileg nyoma, hogy a MultiAir modult cserélték-e, a kereskedés nem tud benne segíteni, de ennek a "típushibájával" riogatnak, hogy ez a modul drága és sanszosan tönkre is megy. Az autó Pesten van kb és nekem kiesik, nem tudok szerelővel se odamenni, hogy ezt valamilyen módon próbáljuk kideríteni, vajon érdemes ettől előre félni, vagy ha állapotra jó, akkor merjem elhozni és bízni abban, hogy ha kiderül, hogy mégis baja volt, akkor "szavatosságban" a kereskedővel ezt le tudom boltolni utána?
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
8th
addikt
válasz molnarpeter #15193 üzenetére
Asszonynak lett volna. Az automata váltó lett volna benne a lényeg. Kézi váltóval nem annyira brillírozik a lelkem.
Analóg vén majom egy digitális világban
-
hobizoli
nagyúr
válasz HussarF #15273 üzenetére
utobbi napokba tobbszor is kiprobaltam a kekvillamot az uj injikkel "hidegen", de amugy a dizellel jarkaltam
sokkal jobban indul, mint elotte, mar 1.5-2sec inditozas utan "elkapja" es nem is akar lefulladni, egybol beall az alapjaratra
elotte egy 3-4sec volt es elso-masodikra le is allt
valszeg a gyariak tenyleg mar el voltak koszolodva, ami miatt a szallitasi kapacitasa a sw szerinti idoablakra kinyitva mar nem elegseges, ezert u.n. "lean" keverekkel indulna...
meg ennek az Etanol tartalom miatti fajlagos energiacsokkenes se tett jot
0280150769 a gyari "narancssarga" 1.4-1.6-1.8-2.0TS gyarija
0280150711 az ujak szama
190cc/min-re irjak a gyariakat, az ujak elvileg 215cc/min-sek
legalabbis a honlapon ennyi volt megadva ra
(mashol 182 ill 200cc/min-re irjak ugyanezeket)
------------
az AC egysegben a railnyomas szabalyzot ki lehet venni?
....vhogy mondjuk bele is rakjaktöbb drón kell ;P
-
espi38
őstag
válasz hobizoli #15286 üzenetére
igen,a menüben megtaláltam az autoclose opciót,de egyenlőre nem jöttem rá,hogy lehet kikapcsolni -küzdök még vele egy kicsit
"gipsztigris"
Szerintem 100%-an igazad van-szétszedtük a vezérlést és csak jelöléssel lett cserélve a szíj-így a vezérműkerék biztosan nem lett fellazítva-pedig ezt valóban meg kell lazítani az autodata leírása szerint is amihez mindenképpen szükséges vezérlésrögzítőt használni.
Valószínűleg azért maradt meg a szíj huhogása új vezérlés cserével is mert,mert ugyanúgy jelöléssel lett cserélve és nem lazítottuk fel a vezérműtengely fogaskereket.
Ha erőt veszek magamon akkor szét szedem megint és vezérlésrögzítővel fogjuk beállíítani a szíjjat.[ Szerkesztve ]
-
MikeWazowski
veterán
válasz gipsztigris #15285 üzenetére
Köszönöm szépen!
A legtöbb férfi csak akkor tudja meg, mi a boldogság, amikor megnősül. Csakhogy akkor már késő.
-
gipsztigris
addikt
válasz MikeWazowski #15277 üzenetére
Fél óra!...ha könnyen kijön. Ha be van állva mint a gerely akkor megjósolhatatlan.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
-
espi38
őstag
Sziasztok!
Ma felkerült egy másik vezérlés "Continental" az autóra, csöndesebb lett de teljesen nem múlt el a huhogas . Úgy marad ez ilyen, igy fogjuk használni.
Más téma :Esetleg tudja valaki, higy egy 2009es Bravoban, hol tudom kikapcsolni, hogy ne zárodjon be az autó 30 km/h felett. Sajna diagnosztikai géppel nem találtam erre lehetőséget, csak a biztonsági öv figyelmeztető jelzést tudtam kikapcsolni.
Segítő válaszokat előre is köszönöm -
LógaGéza
veterán
válasz Arni9010 #15276 üzenetére
Ugyanez volt nekem is 1.9JTD-n. Fellazítva egyből jól jött ki minden
Sajnos viszont nem ment át műszakin a 159, mivel van egy kis látható rozsda a küszöbök elején... Évek óta halogatom a küszöbcserét (pedig már a garázsban áll kb 2 éve az új küszöb...), most már meg kell lépnem, viszont nem találok karosszériást.
Tudok esetleg valakit dél-kelet Pest megyében ajánlani? Vecsés - XVIII. ker - Sülysáp - Monor vonala kb, messzebb nem mennék el műszaki nélkül."Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
MikeWazowski
veterán
Üdv!
Van egy 2009-es fiat puntom. Diesel, 1.3. A gyertya csere kb. mennyi időt vesz igénybe egy nem gyári szervizbe? Gyorsan kész van?A legtöbb férfi csak akkor tudja meg, mi a boldogság, amikor megnősül. Csakhogy akkor már késő.
-
Arni9010
aktív tag
válasz gipsztigris #15268 üzenetére
Mikor nyáron írtad ezt a tippet, jól jött nagyon, köszi
Elég sok videót megnéztem hogy kell a 2.0 jtdm-en cserélni, de csak egyet találtam ahol ugyanígy meglazítják a veztengely kereket.
Pedig anélkül tényleg nem lehet jelre rakni a vezérlést Nekem is egy foggal odébb lett volna.
Én SKF szettet raktam be, remélem az is jó azért. -
válasz HussarF #15195 üzenetére
Erre visszatérve, egyelőre nekem megoldotta a problémát az, hogy egyből indítás után rápöccintek a gázpedálra, 2000 fölé lövöm a fordulatot, aztán ahogy esik vissza még bele-belelépek picit. Utána viszont már nem kezd el fulladozni.
Ha már akkor lépek a gázpedálra, mikor fullad, akor már nem reagál, csak döglődik. -
espi38
őstag
válasz gipsztigris #15268 üzenetére
Ha a vezérműkerék nincs a helyén akkor nem is járna szépen a motor nem?
Egyébként az autodatában le van írva,hogy meg kell lazitani a vezérmű kerek csavarját de úgy,hogy rögzítve vannak a vezérmű tengelyek.lehet nálam ez volt a probléma fellazították a kereket úgy,hogy nem volt rögzítés nem tudom.Van hozzá egy vezérlés rögzítő készlet amellyel a 3-4 es hengerben dugattú kiállást kell nézni.Nem egyszerű ez a dolog és ha csak filctoll jelöléssel lett cserélve a szíj valószinűleg ez volt a baj,hogy a kerék nem volt fellazítva.
"gipsztigrisnek maximálisan igaza lehet csak azt nem tudom,hogy rakjak rá új vezérlést rá szakszerűen cserélve a szíjjat vagy nem kell/hiszen alig van kilométer a szíjban? -
426os
őstag
válasz gipsztigris #15268 üzenetére
Egyetértek. Engem is zavart, aztán miután majdnem az összes javítást 2x kellett elvégezni ilyen-olyan okok miatt, akkor egy idő után elengedtem a minden apró zörejre ugrást, mert már nem volt túl rentábilis a dolog.
.
-
hobizoli
nagyúr
-
gipsztigris
addikt
Én azt mondom, hogy ha előírásoknak megfelelően van cserélve és feszítve a szíj, akkor nem fog huhogni!
Értem ezalatt, hogy a legfontosabb, NE FILCTOLL LEGYEN A VEZÉRLÉSRÖGZÍTŐ!
Másodszor, nem véletlenül kell fellazítani a veztengely bordáskerekét (nincs ékkel rögzítve, simán el tud fordulni a kerék) szíj felrakás előtt, majd feszítés után lehúzni. Azért, hogy a régi szíj nyúlásából eredő vezérmű "torzulás" vissza tudjon állni alapra. Hogy ne legyen a szíjnak olyan pozíciója ahol lazább, máshol pedig szorosabb. Persze meg lehet csinálni (és működni is fog) ha nem lazítod a kereket, vagy ha csak filctollat használsz, de nem lesz az igazi."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
LK
addikt
válasz hdanesz #15261 üzenetére
Kell vagy nem kell? A filozófiájuk az, hogy mindig jön valaki aki megveszi a járművet, minek erőlködjenek. Minek fárasszák magukat.
A huhogás hosszbordás szíj nem lehet? Írta vki feljebb.
[ Szerkesztve ]
"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG
-
espi38
őstag
Hát előtte volt egy Grande Puntonk hasonló hangja volt,de ott nem volt ennyire hallható.
Az a problémám, hogyha kicseréltetem a vezérlést nem biztos, hogy megszűnik a hang és azért nem 10-20 ezer ft rol beszélgetünk.
Engem zavar, szeretem ha rendben van az autó - nem tudom elhinni, hogy ennek gyárilag ilyen hangja van. Lehet, hogy a bordák koptak meg hamarabb a túlhúzás miatt. Itt csak találgatni lehet és az ember meg fizet - egyenlőre nem tudom mitévő legyek -
426os
őstag
Volt olyan Bravos szerelő, aki szerint rendben volt, "mind ilyen". Elengedtem én is egy idő után, szerintem nem én voltam az egyetlen... Sokan meg észre sem veszik ezeket a hangokat
.
-
espi38
őstag
Szia! Köszönöm a válaszod.
Akkor nem csak nálam jelentkezett ez a rejtélyes hiba illetve hang. Megnéztük a szijjat valóban feszes volt, de lazítás után is megmaradt a hang. Nekem is azt mondták rakjak rá új vezérlést, de kompletten - ilyenkor nem elég csak egy másik szijjat felrakni?
Megnézem majd a vizpumpát, hogy valóban cserélték e, mert azon is látszódni kellene, hogy újszerű. Nálam is hideg motornál jobban hallani. Érdekes, hogy a tulajnak nem tűnt fel ez a huhogás, mondjuk nekem is csak pár nappal a vétel után tűnt fel[ Szerkesztve ]
-
426os
őstag
válasz espi38 #15260 üzenetére
Kíváncsi vagyok mi lesz a huhogó hangra a megoldás. Nekem a T-jet huhogott, vásárlás után kapott új vezérlést, ugyanúgy huhogott tovább. 1 évvel később másik szerelőre bíztam a huhogás megoldását, ő arra jutott, hogy a vezérlésből jön (szisztematikusan bontogatta le a sallagokat és a végére csak a vezérlés maradt). Lecserélte a vezérlést, a huhogás eltűnt. Álltólag túl volt húzva korábban. Kb fél év múlva, ahogy jött a tél, újra el kezdett huhogni. Fb csoportban írták a vízpumpát is, mint potenciális huhogás forrást. Én többet nem foglalkoztam vele, hibát nem produkált, 1 évvel később eladtam az autót.
.
-
espi38
őstag
válasz gipsztigris #15259 üzenetére
Köszönöm a válaszod Igen! Huhogo hangot ad a szíj, lazitottak rajta de a hiba jelenség továbbra is fennmaradt. Esetleg ezt a hangot a vizpumpa nem tudja csinálni, bár állítólag kompletten lett cserélve a vizpumpával együtt.
-
gipsztigris
addikt
válasz espi38 #15258 üzenetére
Évente 40-50 INA vezérlést építünk be olasz kocsikba, ez idáig eggyel sem volt probléma. Ha szakszerűen lett felrakva és megfeszítve a szíj akkor nem szabad hangot adnia. Ha nem lazították fel a vezérműkereket összeszereléskor, akkor lehet, hogy a szíj "huhog". Hosszbordás szíjat vegyétek le, és úgy nézzétek meg, hogy van-e nyekergés.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
espi38
őstag
Sziasztok!
Napokban vettünk a nejemnek magánszemélytől egy 1.4 16V Fiat Bravot.
A tulajdonos elmondása szerint márciusban cserélték a vezerlést rajta-de furcsa nyafogo hangot hallani a szíjtól.
Egy szerelő elmondása szerint túl feszes a szíj,ezért lazított rajta de a hang megmaradt nem változott semmit.
Esetleg valakinek tapasztalat,hogy mitől lehet ez a hang ja ami fontos Ina vezérlés rakott fel rá az előző szerelő?
Másik szíjjat rakjak fel és ha igen melyik márkát mert az INA tudtommal jó?
Segítő válaszokat előre is köszönöm -
Arni9010
aktív tag
válasz hobizoli #15256 üzenetére
Nagyon jó kérdés
Még a régi bravonál emlékeim szerint csak a két felső csavar tartotta a fényszórókat, plusz egy pöcök ami beakadt a sárvédőbe
Stilonál már volt alul is csavar, meg egy betét ami tartja a lökhárítót.
Nemrég váltottam egy Giuliettára, ott is van alul csavar, meg a lámpán egy plusz elem ami szintén tartja a lököst
A Giuliettát sérülten vettük, pénteken cseréltem jobbos fényszórót, 45 perc alatt meg tudtam oldani, annyiszor szedtem már le az elejét -
hobizoli
nagyúr
válasz Arni9010 #15253 üzenetére
amugy ezeket nemtom miert igy csinaljak
cegnel is van egyik gepben egy linealis csapagy
ez egy az 1950-s évek óta létező (nyugat)német cég, és német tervezésű a gép is
ennek a ket egymas melletti legalso csavarjat nem szoktuk vissza berakni, ha cserelodik az eredeti db, mert ritka jobbagy helyen vannak egy masik alkatresz mogott
amit szinten le kellene bontani hozza, hogy majd ugy egy rovid vegen is lekoszorult L alaku imbuszkulccsal hozzaferj es 2 laponkent kilazithasd a csavartki nem is tud bukni a csavar a feszekbol, a linealis csapaggyal egyutt fer csak ki
befele kulonosen fini lehet berakni igy
meg "szerencsere" fogja vmi egyszerubb menetrogzito is, hogy ki se lazuljonna az a ket legalso csavarja az elfelejtodik visszarakodni, amikor ez cserelodik...
a csapagy maga amugy ez felett kb 15-20cm-l mozog ~5cm-tazzal a ket csavarral tobb idot el lehet keccsolni, mint az osszes tobbivel egyutt + ki-be szereles parhuzambeallitas ideje egy olyan masiknal, ahol ez mar korabban cserelve volt ilyen quickchange megoldasura
anno a gyartonal ezt nyilvan ugy raktak ossze, hogy linealis csapagy kerul a helyre elobb, aztan epul fel ele a fej...
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
válasz molnarpeter #15251 üzenetére
Visszavenné az alkatrészkereskedő, csak akkor szét kell szedni megint. Legalább 1 hétig akkor áll az autó lámpa nélkül... Már attól fáj a fejem, ha végiggondolom a kínlódást vele... Kijön egyáltalán a lámpa a lökhárító levétele nélkül?
[ Szerkesztve ]
-
Sziasztok!
Cseréltettem balos fényszórót a Bravo-n, de mikor be volt építve, akkor vettem észre, hogy korábbi évjáratos, sárga indexes, világos krómosat kaptam. Lehet ebből problémám, pl. műszaki vizsgán? Érdemesebb szétszedni és visszaküldeni az alkatrész kereskedőnek?
-
hdanesz
őstag
A legtöbb kereskedő nagy dumàs és trükközik sajnos.
15 használt kocsit vettem eddigi életem során, de mindig meg tudnak lepni.A videóikat ismerem, Concherto és a zoknik. Arra jó hogy alap képet kapj az autóról. A lényeg nekem általában a kocsik alján szokott kiderülni, azt meg sajnos nem mutatják. Ahogy a becsületesnepper mondja: el kell menni, meg kell nézni.
A narancs esetében is azt nem értem, ha ez már a javított verzió, akkor miért nem csinálták meg rendesen? Fura egy olyan sérülés ami viszonylag magasan van és bentebb is esik mélységre mint az alsóbb elemek.
Mi okozhat ilyet?
Anno Portugáliàban vezettem 1.4-es puntot, az nem volt rossz.
-
eddie17
addikt
Próbálgattam azóta is a visszagurulásgátlót de nem megy.
Nagyon fura, pedig ahogy néztem minden Tipo-ban széria volt.
A start-stop ki van kapcsolva, de gondolom annak nincs köze hozzá.
Plusz azt olvastam, hogy extraként a könyöklő állítható, de ebben még az sem
Szóval nem tudom mi van ezzel a kocsival
De ez az 1.4 T-Jet nagyon jó motor, rugalmas, jól megy eddig tetszik.
Amin meglepődtem, hogy az automata fényszóró automata módban bekapcsolja fixen a hátsó helyzetjelzőt is, ez nagyon hasznos így tényleg rá lehet bízni a kapcsolgatást, mert ködös időn kívül mindig elégséges a megvilágítottság. Eddig ezt csak újabb és modernebb autókban láttam.
Ahogy utánanéztem a CarPlay még opcióként sem volt benne az akkori katalógus szerint, szóval hiába a "nagy" kijelző ez bukta. -
LK
addikt
válasz hdanesz #15233 üzenetére
Az M3 autóval vigyázzál !
Én is gondoltam rá, hogy megveszem a narancsot, de voltam náluk régebben többször is, nem volt túl pozitív. Nagy dumások, a kocsik gyenge minőségűek. Bennem nem alakult ki bizalom feléjük, de nem akarlak lebeszélni, tapasztald meg magad, hátha kifogsz egy jó vételt. Tapasztalt öreg rókák, ők csak jól járhatnak.
A yt videóik jók, ha rá akarsz keresni egy típusra és megnézni.[ Szerkesztve ]
"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
hdanesz
őstag
válasz gipsztigris #15236 üzenetére
Amiket én néztem videókat, azokon nem olyan vészes a hangja. A járó motor képeit nézve viszont....borzalmasnak tűnik a remegése.
Itt ez a videó, még autópályán sem tűnik hangosnak 130-nál. Igaz, ez Fiat 500...és öt sebességes váltóval, a Puntoban hat van. De...így sem forog többet 3300-3400-nál 130-nál óra szerint.
A másik dolog a motor remegése mellett, hogy mennyire értenek majd ehhez a szerelők, illetve mennyire nehéz hozzá motor szempontból alkatrészt kapni majd.
Megnéztem a Műhelyprn videót a Puntoról ezzel a motorral. Sokat nevettek rajta, hogy két henger..meg milyen kicsi, de rossz dolgot talán annyit mondtak, hogy szar lesz kiszedni pl. a generátort, mert olyan helyen van.
-
Arni9010
aktív tag
válasz hdanesz #15233 üzenetére
Más teljesen
Muteromnak volt Fiat 500-a ilyen motorral. (kb 6 évig használta)
Ha nem néztem a fordulatszámmérőt, mindig azt hittem le akar fulladni, mert fele akkorának hallatszik a fordulatszám, mint egy normál 4hengeresnél mikor kezd úgy szólni, mint egy 4hengeres 2000-es fordulaton, akkor ez már leszabályzásnál jár
Amúgy egész jól megy, a fiat 500-at elég jól tudta mozgatni -
hdanesz
őstag
válasz gipsztigris #15231 üzenetére
Meg a kérdés, hogy fordulaton is fos hangja van? Vagy csak gyorsításkor.
Volt 3 hengeres Honda Civic-em, Ford Focus-om....azoknál nem volt zavaró a hangjuk. Fordulaton, 50-el...vagy bármilyen sebességnél nem voltak hangosabbak mint a négy hengeres társaik.A Hondának kifejezetten kellemes , morgós hangja volt gyorsításkor is.
Meg a rezonancia lehet érdekes, mert az tönkre tud tenni sok mindent...ha folyamatos. Amúgy pofás kis autó, jó színnel (végre nem szürke, ezüst...meg fekete).
Van egy másik kiszemelt is, az narancs...és klasszik 1.4 szívó. Az öt sebesség miatt aggódom kicsit, hogy mennyire üvölt a motor 130 körül. Feltételezem a 0.9-esnek hiába van 6 sebességes váltója...nem lesz kulturáltabb pályán.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz gipsztigris #15231 üzenetére
Az UniAir egység ennél is cca. 450 ezer forintba kerül.
Annak ellenére, hogy kvázi feleakkora, mint a 4 hengereseké.
-
gipsztigris
addikt
válasz hdanesz #15230 üzenetére
Ha meg tudsz barátkozni a kispolszki (gyakorlatilag egy kurva hangos kávédaráló) hanggal, akkor jó lehet!
Kérdés, hogy a benne lévő 150 ezret milyen körülmények között autózták? Az UniAir egység ennél is cca. 450 ezer forintba kerül."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
Punto 2012-ből....0.9 Multiair motorral...felejtős? A megbízhatóság érdekelne elsősorban, bár ez egy mini turbós motornál eleve erősen kérdőjeles.
Erről lenne szó konkrétan.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Xerath404 #15228 üzenetére
Gyakorlati tipp - mutasd meg nekik időpont kérés előtt. Pl olyat láttam már, hogy műszerfalon olajcserét jelző autó simán átment. Vizsgáztató függő, lehet egyik a kifogyott ablakmosó figyelmeztetéshez hasonlóan ignorálja, más meg komolyan veheti, mint a check engine-t.
-
aktív tag
Sziasztok! Adott egy 1.6 2012 es giulietta, vinni szeretném műszakira de sajnos világít a gázolajszűrő szenzora a dashboardon hogy víz van benne, de ez nem igaz többször lett ellenőrizve. A kérdésem hogy így átmehet a műszakin vagy meg se próbáljam?
-
-
eddie17
addikt
Sziasztok!
Van egy 2018-as Fiat Tipo 1.4 T-jet-em tegnap óta.
Alapvetően rendben van, de érdekesség, hogy a Hill Assist nem megy rajta. Vagy is nem fogja meg emelkedőn. Hibaüzenet nincs. Ha jól láttam, ez alapnak kellene lennie. A legnagyobb felszereltségű, egyedül Navi nincs benne. (Legalább is gondolom, hogy ez volt a legnagyobb )
Meg próbálgattam és CarPlay sincs, gondolom az is plusz opció lett volna, alapból nincs benne a 7" Uconnect fejegységben. Vagy is erre jutottam, mert nem sikerült kapcsolatot létrehozni a telefonnal, csak Bluetooth-on. -
Freddy76
addikt
válasz cappa72 #15220 üzenetére
Tévedés. Ha ugyanannyit nyom, mint egy kacsa, azaz úszik a vízen, akkor boszorkány. Ha elsüllyed, akkor nem az. De ennek megállapítása nem lehetséges fórumos tapasztalatok alapján, vasár- és ünnepnapi mérleg kell hozzá.
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
Patrick
addikt
válasz molnarpeter #15217 üzenetére
Van egy -tól -ig érték, ameddig megfelel a szabványnak. Gyanítom, feltételezem, esetlegesen valamelyik érték a sok közül a szélén van, de lehet, hogy több is. + még egy kis (E10) etanol, fincsi kombó.
Jó öreg uráli kőolaj, meg van az már poshadva...
Csak 100-ast tankolok, nem szennyezem ezzel a 95-ös szutyokkal. 1.4 Turbo Benzina, 2020-as Giulietta. Hidegen a 95-ös OMV-től horkolt nekem is... A nagy benzinárstop idejében. 2. tankoláskor már ment is bele a 100-as.
Alfást is hallottam már ilyen problémával, fiatost, suzukist, toyotást...
E van.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
LK
addikt
válasz juvegamer #15221 üzenetére
Suzuki swift 2006-os és Ford Cmax 2013-as autóknál check engine folyamatosan világított. AVIA 100-as benzinnel kb. 100 km megtétele után kialudt mindkettőnél és azóta sem világít.
95-ös benzinnel használtam a Suzukit és a 100-as benzinnel jobban megy, harapósabb a motor. Amikor nem volt időm elmenni az Aviához és vettem pár ezerért Shell v-power racing 100-as benzint méregdrágán persze. Nem hittem volna el ha más mondja, de az Avia 100-hoz képest is jobban ment a kocsi. Mondhatjátok hogy hülyeséget írok, én is így gondoltam, aztán a gyakorlat rácáfolt."óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG
-
juvegamer
tag
Üdv!
Én eléggé szkeptikus vagyok ezekkel a prémium üzemanyagokkal kapcsolatban. Nem hinném, hogy jelentős, átlagember számára is érzékelhető hatásuk lenne.
Nemrég láttam a youtubeon a Novoth autó Shell 100-as 10 ezer km-es tesztjét ahol előtte és utána is kameraszondával nézték meg a befecskendezőket, szelepeket, dugattyúkat és semmi változást nem tapasztaltak. Főleg a Shell marketingszövegéhez képest. -
nagyúr
válasz molnarpeter #15217 üzenetére
a kacsa nem tud úszni
Akkor az bizony boszorkány!(Elnézést...)
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
426os
őstag
válasz hobizoli #15218 üzenetére
2022 óta az OMV Brent olajat használ Azelőttről nincs saját tapasztalatom, de nemzetközi fórumokon én annó nem találtam nagyon infót erről a hidegindítási mizériáról. Szóval vagy az Uráli olaj vagy a magyar finomítási eljárás, az, ami nem tetszik a T-jetnek. Ez egy hiba, mert, ahogy molnarpeter is írja, más gyártóknál ez nem okoz gondot.
.
-
hobizoli
nagyúr
szerintem itt a benzinben levo Etanol mennyiseggel lesz problema
147-nel en is azt vettem eszre ha "friss" 100-s benzin van benne, par napig sokkal konnyebben indul, mint amikor mar tobb hetes benzin benne
mind1...ezt az elvet kiprobalando, vettem a gyari narancssarga szinu 190cc/min-s egysegek helyett 215cc/min-s felujitott injektorokat
na meg mert a gyari 15-20 ev alatt tuti elretkedesett mar vmennyire mar csak azert is, mert nincs in-line nyomo oldali uzemanyagszuro, max az ami AC pumpa hazaban van, igy effektiv lehet nem is 190-s valojaban mar csak ~170-s
torx T40-kkel a motorburkolat le, T30-s csavarok fogjak a benzinhidat
regi injektorok ki ujak be
indit
....a 3.-nal szivargas
ki, O gyuru megnez, semmi baja
be, 3.-nal szivargas
ki, O gyurunek semmi baja, de atcsereltem a 4.-el
be, 4.-nel szivargasegy jo eros LED lampaval megvilagitva az latszik, hogy a muanyag haz es a tekercs kozott szivarog, nem fent az O gyurunel, de eppen csak annyíra, hogy lassan elkezd nedves lenni a szivosor
nabráávóóó... felujitott ultrahanggal tisztitott injektorok
inkabb vettem vadi ujakat, de meg nem jottek meg...
a helyettesito injektor szama 0280150702, a gyarie 0280150769
amugy ez a 155 2.0 16v TS injektora pl, a 156/147-e kisebberdekes amugy, mert a 215 se tul nagy egyebkent, mivel a szinten 150lovas C20XE motoros F Astra GSi 16v-n 250-sek vannak, a 167lojjos a 306 2.0 16V GTI-6 meg 270-sek
szoval igy nezve a gyari 190-s a 150lo melle az mindenhogyan IS nezve karcsu
ennek ugye a befecskendezesi idoablakban nem is szabadna vegig nyitva lennie, max 75-80% kihasznaltsagon is kene tudnia kell etetnie a nevleges teljesitmenyt
....es az idoablak az emelkedo fordulattal egyre csak kisebb lesz[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
426os
őstag
válasz tboldi #15208 üzenetére
Amíg hatósági áras volt az üzemanyag és magyar rendszámom volt, mindig tankoltam Szombathelyen. Az ottani OMV-n is jó volt a benya, ellenben a Mol-os benzinnel 3-4 nap állás után volt, hogy csak harmadjára indult be...
Érdekes amúgy, hogy sok tanknyi osztrák benya után, ha befigyelt 1-2 Molos tankolás MO-n nem volt vele gond. Fogyasztásban nem volt különbség..
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
Hozzám közel van a határ, de tudtommal a 2 móvári OMV-re is Schwechatról érkezik a lé, soha nem is volt bajom a 100-as MaxxMotionnel a T-Jet MiTóban.
............................Kis helyzetjelentés, mert régen jártam itt:
- a MiTóval nem történt semmi említésre méltó a váltófelújítás óta, rendben működik, csak motortartó bakot és az alsó billenésgátlót kellene cserélni;
- az Ypsilon kapott friss olajat és szűrőket szeptember elején, aztán volt egy kirándulásunk vele Keszthelyre, nem volt vele gond;
- rá pár napra műszakira vittem, de nem ment át a fékfolyadék víztartalma és egyetlen egy gömbfej miatt;
- miután beszereltem két új lengőkart (ha már lúd...), és a folyadék is új lett, sikeresen vizsgázott múlt hét pénteken.És októberi program gyanánt lehet, hogy kap némi okosítást...
[ Szerkesztve ]
-
berek21
őstag
válasz HussarF #15200 üzenetére
Igazad van, ez típushiba. Csak nem a motoré, hanem az ural típusú kőolajbol finomítoty üzemanyagé.
A munkámból kifolyólag ausztriában tankolok, az omw 98-as benzinjéből. Hibátlan a cucc.
Egyszer rajtam kívüllálló okok miatt magyar mol kúton tankoltam. 2 nap múlva gépre kellett raknom az autót, mert nem tudtam mi a baja. Gyertyát cseréltem, fojtószelepet pucoltam, légszűrőt cseréltem, és idegeskedtem. Ez tartott amíg újra a megszokott anyagot kapta. Varázsütésre tünt el minden dadogás, rángatás, fulladozás. Azóta is hibamentes. A Giulietta csoportban rengeteg ilyen posztot találsz.Lancia Delta III eladó!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest