- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- mefistofeles: Érdekes történések a hardveraprón...2.
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- t72killer: Fürdőkád kontra elektromosság: XXI.század
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
KilgoreTrout
senior tag
válasz
KilgoreTrout #16220 üzenetére
Update: mégsem sikerült megcsinálni, ugyanúgy zörög. Ez már röhej.
Újabb szerelő, cseréli a két első stabpálcát, mert a jobb oldalin elmaródott a menet, szóval hiába húzták rá az anyát, nem tartott megfelelően. Remélem ez már megoldja.
Még szerencse, hogy szabin vagyok a héten.
-
KilgoreTrout
senior tag
A turbo problémák mellett valami rendszeresen zörgött elől.
Voltam ma futóműállításon és az alábbi meglepi fogadott:
Rögzítették, de még mindig recseg valami elől.
-
KilgoreTrout
senior tag
válasz
Micsurin #16217 üzenetére
ITrading Kft. (Gipsztigrisék szerelték, ők küldték).
Ahogy nyomozok, esetleg MAP szenzor nem lehet? A katalizátor és a kipufogó is olajos volt (füstölt rendesen a kocsi). Illetve az ECU nem lehet, hogy még a régi, lyukas turbócsöves értékekkel dolgozik? Azt lehet resetelni valahogy?
Időrendben:
1. egyszer érezhetően megtorpant autópályán (itt lyukadhatott ki a turbócső)
2. utána hol műküdött, hol nem, érezhetően más volt (lehet, hogy itt az ECU megtanulta, hogy mostantól máshogy jön a levegő?)
3. szerelő OBD-n nem látott eltérést a kért és adott turbónyomásban az adatokban
4. szerelőtől hazafelé eltört a turbó tengelye - füst, olaj a kipufogóoldalon
5. turbófelújítás, kipufogóoldal tisztítása
6. azóta már kiégett a kipufogóból az olaj (eleinte büdös volt, de már elmúlt).
7. a korábban leírt fura működés/gyorsulás tapasztalható. -
KilgoreTrout
senior tag
Sziasztok, a turbo javítás óta sajnos még mindig nem az igazi a kocsi. Lomhábban, bizonytalanabbul gyorsul, illetve egészen furán kéri a turbónyomást (kijelzős a műszeregységem). Korábban a gázpedál lenyomása, majd lenntartása mellett folyamatosan kúsztak fel a turbónyomást jelölő csíkok, most általában feléig megy fel, csak padlógáznál megy fel maximumra és néha meg-megbicsaklik (nő az érték, majd hirtelen visszaugrik 1-2 csíkot és ott is marad, amíg le nem padlózom). Nem tudom ez normális-e, de mindenképp más, mint eddig. Lehetséges, hogy a levegőcső repedése (ami a turbó tengelyének törését okozta) vagy a tengelytörés utáni olajfolyás bejutott valahogy a motorba vagy a multiair modulba?
A fogyasztás is nőtt kicsit (kétszer voltam vele autopályán vidéken, ilyenkor 1-1.5 literrel alacsonyabb fogyasztás jött ki korábban, most annyi, mint a szokásos ingázásnál - bár még nincs elég adatom, csak kétszer tankoltam a turbós affér óta).
Van egy BT-s OBD olvasóm, azzal tudok valamit nézni esetleg, ami segíthet leszűkíteni a hibát? Most, hogy felmerült a multiair modul, annak a hibái között írják a fogyasztásnövekedést és az időnkénti egyenetlen, késleltetett gyorsulást, így kicsit elkezdtem aggódni.
-
KilgoreTrout
senior tag
válasz
hobizoli #16029 üzenetére
Öt kilométerre a szerelőtől hazafelé (rámért diaggal, azt mondta nem lát vele gondot) hatalmas füst, égett olajszag... turbo már nem is indul utána. Jobb híján lassan visszacsorogtam a szerelőhöz (országút padkájára húzodtam le, nem lehetett volna amúgy sem ott hagyni a kocsit). Volt pár érdekes hanghatás, illetve mintha az alapjárat is más lett volna újraindítva...
Ki mit tippel, mekkora a baj? Mi más mehet(ett) tönkre a turbón kívül (az nem annyira gond, tudom, hogy típushiba)? Mi a legrosszabb szcenárió?
Szerelő csak hétfőn tud majd vele foglalkozni.
-
KilgoreTrout
senior tag
Sziasztok, tegnap valami történt a Delta turbójával. Gyengébb a kocsi és később kapcsol be (turbo kijelzős műszeregységem van, azon is látszik, hogy később kezd tölteni és maximum félig megy fel).
A visszapillantóban nem látszik füst, illetve a hang se változott meg észrevehetően (bentről hallgatva).Kedden viszem a kocsit gipsztigrisékhez (más okból), addig tudom így használni?
-
KilgoreTrout
senior tag
válasz
erik365 #15164 üzenetére
1.4 T-jet MultiAir. Tavaly novemberben volt motorfelújításon, azóta 7000 km-t mentem vele, eddig nem fogyott belőle olaj.
Más: Pár hete gond volt az egyik lámpámmal (xenon). Ma estére megjavult... Nem tudom mi lehet az ok, idén év elején volt, amikor 2 LED nem világított a jobb hátsó lámpában, de az is elmúlt. Tetszik az öngyógyulás, de azért kicsit gyanús...
-
KilgoreTrout
senior tag
válasz
molnarpeter #15112 üzenetére
Annyi lett volna csak, hogy kicserélik az izzót, amit megvárok a helyszínen. Kb 45 perc volt, mire visszakaptam a kocsit (az elejére nem láttam rá onnan, ahol várakoztam). Nem említettek semmit arról, hogy töltöttek volna bele szélvédőmosót.
Utána 15 perces vásárlás alatt is hatalmas tócsa lett a kocsi alatt, amit nehéz nem észrevenni. Álló helyzetben 3 másodperc után észlelhető, hogy folyik.
Kb. 3 hete töltöttem tele, garázsban áll az autó, már csak a szagból is észleltem volna, ha korábban is folyt volna.
(Szerintem annyi történt, hogy kicserélték az izzót, nem világított, ezért kicserélték a másik oldal izzóval - amihez viszont meg kell bontani az ablakmosó tartályát és egy csövet. A művelet közben megsérült a cső/tartály. Visszarakták a rossz izzót bele, nem kértek pénzt a munkáért, mondták, hogy majd hozzam vissza, ha több napig tudom nélkülözni.)
-
KilgoreTrout
senior tag
Úszik a garázs ablakmosótól. Kb. két hete töltöttem fel, soha korábban nem folyt, a szerviz udvarán nem folyt, majd visszaadáskor jelezte a szerelő, hogy a lámpamosó csöve lyukas... Gondoltam oké, valószínűleg mosás közben ereszt egy kicsit, eddig se vettem észre, majd valamikor cserélem. Arra nem számítottam, hogy a szerviz után folyamatosan szivárog, mivel eddig sem tette.
Mennyire lettem hülyének nézve?
Van rá elméletem, hogy mi történhetett, de nem akarok addig vádaskodni, amíg meg nem erősít valaki. Annak lehet bármi realitása, hogy izzócsere során a sztenderd procedúra része az ablakmosó feltöltése?
-
KilgoreTrout
senior tag
válasz
KilgoreTrout #15102 üzenetére
Elvittem, de csere után sem ég. Jobb oldali tompított, a többi világít (a jobb refi is).
Biztosítékokat megnézték, azok rendben, valószínűleg trafó... De a pontos diagnózishoz ott kell hagyni az autót (amit most nem tudtam), mert a lökhárító leszerelése 1-2 óra.
Plusz lyukas a másik oldali lámpamosó csöve.
-
KilgoreTrout
senior tag
Sziasztok,
kiégett az egyik tompított fényszóróm (Delta, xenon). Mennyire problémás házilag cserélni?
Milyen izzó ajánlott bele?
-
KilgoreTrout
senior tag
válasz
molnarpeter #14781 üzenetére
Köszi a választ, minden rendben szerencsére. Lancia gyújtás nélkül, másik autó járó motorral 5-6 percig, majd így összekötve indítottam a Deltát is. Eddig úgy tűnik nem okoztam kárt semmiben
-
KilgoreTrout
senior tag
Sziasztok, benne maradt a kulcs a deltában, teljesen lemerült az akksi. 1.4 multiair, start-stop-os. Be lehet bikazni kábellel?
-
KilgoreTrout
senior tag
Sziasztok,
Nemrég hazaérve észrevettem, hogy Deltám hátsó helyzetjelzőjének két alsó LED-e nem világít. Gyújtást levéve, majd visszaadva világított az összes.
Gondoltam biztos menet közben történik valami, de 15 km-es út után is volt, hogy világított, volt, hogy nem. Újraindítás után világít mindig.
Fék, index, vészvillogó jó, hibajelzés nincs.A lámpacserét jó lenne megúszni (75e akciósan az alkatrész), okozhatja-e ezt a hibát bármi más a lámpatest hibáján kívül?
-
KilgoreTrout
senior tag
Delta világos bőr ápolására van esetleg valakinek valami javaslata? Ajándékba kaptam egy Lotus Cleaning-es tisztítót és ápolót, de szó szerint semmi észrevehető hatása nincs. Kicsit utánaolvasva a Meguiar's Ultimate Leather Detailer tűnik szimpatikusnak.
-
KilgoreTrout
senior tag
Csomagtér kárpit bontásához van esetleg leírás valahol? Gondolom pattanókötésekkel van rögzítve, szóval kicsit tartok tőle, hogy a vége az lesz, hogy a fél autót cserélnem kell azért, mert nem tetszett a rendszámtartó....
Delta 3 egyébként.
-
KilgoreTrout
senior tag
Sziasztok,
rendszámtábla keretet akartam cserélni hátul és beesett a csavarfogadó műanyagelem a csomagtérajtóba. Mit javasoltok? Egyrészt attól tartok, hogy zörögni fog, másrészt ha megmarad a lyuk, akkor simán bejut a nedvesség.
-
KilgoreTrout
senior tag
Mekkora a Delta benzintank tágulási tartálya? 80 km-t mentem vele tankolás óta és a műszer szerint még tele a tank.
-
KilgoreTrout
senior tag
Delta navigációs blu&me fejegységhez van olyan a2dp adapter, aminél működik a kormányról való szám leptetés? Spotifyhoz kellene. Egyelőre simán jack-kel rádugtam a telefont, sajnos a kormányról való vezérelhetőség hiánya mellett a hangminőség is sokkal gyengébb, mint a rádióé.
-
KilgoreTrout
senior tag
válasz
Remiel #12974 üzenetére
Nekünk is pont ilyen okokból kellett gyorsan. Fb-n a csoportban volt egy autó kereső poszt, of az egyik válaszolora írtam rá (talán eladnám v vmi ilyesmi volt a szöveg), az övé volt 3ert, hasonló felszereltség, chiptunning meg cserélt rajta csomó minden apró dolgot is, ami zavarta. A másik, amit néztem volna egy győri (pár hetes poszt, apja kocsija, - amit ő adott el neki - eladó lesz, 1.6), az is megvan még, szerintem nincs hirdetve sehol.
-
KilgoreTrout
senior tag
válasz
Remiel #12972 üzenetére
Az volt, amit néztél. Amúgy csak megnyugtatásul: megtekintes és proba után vagy két órát tanakodtunk meg konzultaltunk másokkal, mert azért kicsit kell vele foglalkozni.
Külső-belső nagyon szép, de azért van pár (remélhetőleg) apróbb műszaki nyűgje.
A 3-ert kínáltról az volt a benyomásom, hogy jobb műszakilag is, mert posztjai alapján hozzáértőbb a tulaj, meg folyamatosan javítgatta és fejlesztette is.
-
KilgoreTrout
senior tag
válasz
Remiel #12968 üzenetére
Sajnálom, sajnos elég sürgős volt a vétel, de amúgy van egy másik is Debrecenben a lancias FB csoportból, igaz csúnya felnikkel, de valószínűleg jó állapotban. Plusz Tiszafüreden egy szép, ami hirdetés szerint felújított, de most épp kuplungcsere miatt szerelőnél van, és telefonon elég fura volt a tulaj. Szóval akad a környéken még, ha arrafelé keresel.
-
KilgoreTrout
senior tag
Sziasztok,
Egy Delta (T-jet Multiair) újdonsült tulajdonosaként lenne pár kérdésem:
1. Mekkora fordulatszámnál javasolt magasabb sebességbe váltani? Egy 1.6-os Focus 2 után (ami 2000-nél váltva volt a legsimább, 2500-3000 rpm körül meg már zavaró hangja volt) elég fura, hogy ki kell pörgetni, hogy legyen ereje a motornak.
2. 2-es fokozat teljesen erőtlennek érződik alacsonyabb fordulaton, szinte esélytelen nem teljesen sík terepen elindulni vele még csúsztatott kuplunggal is, ami elég fura az előző autómhoz képest (ahol a városi nagyobb forgalom megoldható volt ebben a fokozatban váltogatás nélkül). Normális ez?
3. Majdnem automata váltóhoz hasonlóan változik a nyomaték konstans gáz esetén, nagyon nem lineáris, ez a turbo miatt van?
4. Lehet-e valahogy állítani az index hangerejét? Klíma és zene mellett nem hallható rendesen. (A parkolóradar viszont baromi hangos, azt halkítanám.)
5. Melyik a leginkább ajánlott olaj bele? A gyári Seleniára sokan azt mondják, hogy rosszabb minőségű lett, valamelyik sokak által ajánlott Motulból pedig többet eszik az autó, mint az eredeti gyáriból. Mi most az ajánlott ehhez a motorhoz?
6. A kipufogódobon van egy borítás, (ami durván korrodált). Ennek mi a szerepe, érdemes-e cserélni?
7. Be lehet-e állítani, hogy automatikusan csukja be a tükröket a távirányítóról való záráskor?
8. A motorborítás levétele után motorblokk tetején az autó eleje felé eső részén van 3 db. menetes lyuk, amiben nincs csavar. Ezeknek mi a szerepe?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Genesis HOLM 510 - RGB, 160 x 75cm Gamer asztal + ÁFÁS számla
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- ROLLEREK: ÚJ, Újszerű, Használt 30+ db listát tudok küldeni
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- AKCIÓ! Lenovo Thinkpad P15 Gen1 15 FHD notebook - i7 10750H 16GB RAM 512GB SSD Quadro T1000 W11
- Ultimate előfizetés új fiókra akár 2105 Ft/hó áron! Azonnali, automatizált aktiválással, csak Nálam!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Ryzen 7 CPU-k
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest