Acetal - Polyoxymethylene 1

Vettem egy gitárpengetőt. Wenger, drága. Vékony, 1.4 mm csupán, de méreg drága volt. A hangja nagyon tetszett, és mint az egyszeri vegyészmérnök hallgató, elkezdtem kutatni. Azt találtam, hogy ez egy POM nevezetű műanyag. A lágyítókról illetve egyéb adalékokról - nyilván, hiszen kereskedelmi termék - semmit nem lehetett találni.

Elhatároztam, hogy amennyit tudok, az alapján egy közelítő minőségű batch-et készítek, amennyiben tudok. Két irány volt, amerre elindultam az alapanyagkereséssel: pom extrudált rudak, és lemezek. A rúd problémája a bonyolultabb megmunkálás és a nagyobb anyagveszteség, a lapok problémája, hogy "prototípusként" nem tudok különböző vastagságú darabokat készíteni. Mondjuk, a vastag a cél, hiszen az eddigi kedvencem a Dunlop Jazz tone pengető volt a maga ~4 mm vastagságával. Kár, hogy már nem igazán elérhető sem ő, sem a hasonló forma clear-tone széria.

Nos, találtam is beszerzési forrásokat, de csak rúdhoz. Annyira azért nem akartam farigcsálni, úgyhogy megkiséreltem bekuncsorogni a Műegyetemen a kedvenc tanszékemhez, és segítettek. Körülbelül 40 db 2.5mm vastagságú pengető előállításához elegendő lapot préselhettem POM-H granulátumból. A pontos típus is fel van írva valahol, de ami kiemelendő, hogy a H jelölés homopolimert takar, ami a (kevert monomerből azaz kevert alapanyagokból) C jelölésű kopolimereknél némileg kevésbé vegyszerálló, de a mechanikai tulajdonságai, a kopásállósága jobb.

Te mitől érzed azt, hogy szeretnek?

Egyszerű kérdés, közvéleménykutatás. Ha a párotok - barát ill. barátnő - mindennapi cselekedeteiről van szó, mi az, amitől úgy érzitek, hogy szeret titeket?

Sehol sem találom...

...Gunlok, egyik első pc-játékom. A lemeze tönkrement, és sem legális, sem illegális forrásból nem tudom beszerezni, pedig már mindent megpróbáltam!

Tisztában vagyok a lapcsalád warez-mentességével, de a játék, mint jeleztem, megvan eredetiben, a manuallal, "tartozékokkal" együtt. Ilyen esetekben tudtommal szabad a digitális kópia birtoklása/készítése.

Szép modellek 3

Első rész

Második rész

A harmadik nyár leírása előtt muszájnak érzem összefoglalni, hogy miket bizniszeltem, adtam-vettem cserélgettem, mert visszatekintve nagyon összefolynak már az emlékek, hogy mit mikor, hogyan és kivel üzleteltem.

Az idén nyár végi üzleteket kihagyom a számításból, mert nem akarom megtörni a történetmesélést ennyire up to date elemekkel. Update: Szükség volt megemlíteni legalább az egyik nyár végi boltot, majd a végén kiderül, miért.

Első modellem: Carisma F14

Simán hívhatom modellnek. Hát igen, általános iskola 3-4. osztálya körül kaptam, és csak az enyém volt. Annak idején a HP-nyomtatókhoz adták ajándékba: 7.2v nikkel akksival, és komoly, kristálypáros 27mHz-es adóval. Az én távirányítós autóm volt a legkomolyabb. Nem kért semmit, csak szép lassan ette a spur kereket. Amit meg kell hogy jegyezzem, soha nem cseréltem, csak a motort állítottam közelebb hozzá. Ez volt a gyerekkori autózásom megalapozása. Jó erős volt a bazári játékokhoz képest, 380-as méretű motorja volt, és egész jó kis első felfüggesztése. Hátul meg merev híd. Fujj.

Szép modellek 2

Előző post: [link]

Az első nyaramat követő télen meg is lett az első 3D-helim. Nem mertem nagyot álmodni, de nem is volt nagy baj belőle. Sok-sok szimulátorozás után jutottam végülis arra az elhatározásra, hogy egy MCPX-klónt veszek, a Wl-toys V922-modelljét. Talán az első 5-10 ember között voltam, akinek volt magyar honban, hiszen még a forum.rcmodell.hu-s témát is én nyitottam. Az elején áldásos volt a szimulátoros tapasztalat megléte, hiszen sikerült óvatos körözésekkel szokni a gépet gyakorlatilag koccanások nélkül, majdnem egészen 10 startig. Utána viszont - hát, jól jött volna még némi szimulátoros gyakorlat.

Ahhoz, hogy kicsit jobban képbe kerüljek a konkrét időpontokkal, felütöttem a régi blogomat. Jó és rossz volt egyszerre olvasni :) Sok bullshit született ott, eléggé rossz stílusban, de élmény volt visszatekinteni. Kicsit olyan, mintha az öt évvel fiatalabb Én tőlem kérne tanácsot.

Szép modellek

Ez az utolsó nyaram a "cégnél". A cég az Alamodell siófoki játék és modellüzletet takarja. Igazából azt terveztem, hogy megírom az aktuális épülő-szépülő modelljeimet, és a jó-rossz tapasztalataimat a rendelt illetve vásárolt termékekkel. A poszt azonban szerintem sokkal többet érdemel. Kérlek, ne értsétek félre, nem reklámnak szánom, csupán visszatekintésnek. Jól esik csokorba szedni a történéseket, és végigmazsolázni, hogy hogy is zajlott ez az egész. Talán a téma és a stílus következményeképp felismeri valaki, hogy már írtam a témában, évekkel ezelőtt. Nos, azt a loginomat teljesen elhagytam egy email fiók hijack miatt. Erre már jobban fogok vigyázni :)

16 éves voltam, amikor először bementem Attilához. Nem tudtam, hogy működik egy R/C helikopter, és akkor szinte még semmi nem volt belépőszinten, csak a koaxiális helikopterek. Semmit nem tudtam a kereskedelemről, a vállalkozások működéséről, meg úgy a világról általában. Ott kezdtem el kamatoztatni már az első nap, ami az iskolai nyelvórákról rám ragadt, mind az angol, mind a német nyelv tekintetében.

Nyár közepe

Na, a tervek és a megvalósulás. Minden nyáron voltak tervek, amik egyszerűen nem fértek bele vagy idő, vagy egyéb problémákból adódóan. Idén nyáron elkötelezett szándékom volt zenélni egy jóbaráttal egy kisebb kávézóban a város kellős közepén. Na ez, például nem valósult meg. A Balaton kerülése már tervben van, de még van vissza némi idő. Basszameg, tényleg, szállás. Nagyon kellemetlen. Kell gyorsan szerezni az északi part közepére 13.-ról 14.-re virradóra két darab gyékénydikót, amin elalszunk, és fedél is lesz a fejünk felett.

Amivel szerintem jó úton járok, az egyrészt a munka, másrészt a motor. Lassan, de biztosan kerülnek elő a bakik, és szerelődnek meg. A blokk szét lett húzva, berúgókar, szimering, tömítések, és dugattyúgyűrű cseréje lett elvégezve az erőforráson. Hajtás után némi olajcsepegést tapasztalok, ez nem tűnik jónak. Illetve a benzincsap ülepítőpoharának tömítését bőrből kivágva pótoltam, ami a semminél százszor jobb, volt egy tűszelepcsere, hogy a karburátor közelítsen az optimumhoz, illetve volt némi állítgatás. A féketéskor fellépő szitálást az első lengővilla tengelyének meghúzásával értem el, az első világítás rakoncátlankodásáért pedig egy-két kivételes esettől eltekintve a bilux kapcsoló volt a felelős. A hátsó még mindig nem ég, de azt elvileg úgyis a töltőtekercsről fogom táplálni, majd jó lesz az úgy. Melegen az alapjárat még mindig nem egy világbajnok. A levegőcsavart kicsit túlságosan kitekertem, de már alapbeállításra tettem.

Schwalbe helyzetjelentés

Egy nagy előnye volt a kilométeróra megjavításának: tudtam nézni, hogy mennyit tolom mennyi motorozásra. Olyan 5 km motorozásra jutott tegnap 1 km tolás. Ja, és mire hazaértem, megszorult a km-óra, és az új kilométeróraspirált tönkretette. Gyönyörű.

Bonus, hogy amikor szétszedtem, megkapirgáltam már egy kicsit az izzófoglalatot, és újjáéledt az első világítás. A kormányon található kapcsolót illeni fog kipucolni.

A komolyabb probléma a motort érinti. Hidegen a szokásos szivatóval két rúgás, utána gyújtással egy - rutinra indul. Melegen viszont sehogy nem tudom életre lehelni, az alapjárat instabil, egyre lassabban pöfög, majd lefullad. A karburátorra gyanakszom. Holnap - mert ma nagyon NAGYON dolgozom - le fogom szerelni, és itthon nagyon alaposan kitisztítani. Aztán, nem tudom, hogyan tovább... :)

Az elmúlt hét tanulságai a következők voltak: Kivenni a kereket hátul rossz. A csomagtartót bent lévő kerékkel fel-leszerelni rossz, ha nem jövök rá, hogy a burkolatot félig leemelve kb. gyerekjáték. A hátsó fékbovdenből kellene valami jobbat szerezni, mert amit beszereltem, azon kb. 3 perc alatt ripityára tört az állítócsavar - lehet hogy a nem pont optimális befűzés miatt, amit természetesen azonnal orvosoltam.

BME - HELP

Sziasztok! A nagy BME klánban már kihirdették a TGF időpontokat. VBK-n vagyok elsőévet befejezett (nem csúszott - kopkop) vegyészmérnök hallgató. Érdekel a villany. Főleg az áramkörök működésének megértése kelti fel az érdeklődésemet, esetleg utána a hibakeresésük, programozásuk, tervezésük. Tudom, hogy kb. leírtam, hogy mire jó a villanykar, de szeretnék belekóstolni egy kicsit. Tud valaki szabadon választható - előadásra szabadon belógható kurzust mondani?

Előre is köszönöm mindenkinek :)

Szerviz, Lovasverseny, Mechanika.

Csütörtök:

Itthon üvöltözés, este meglógás, pestre felvonatozás. Éjfélkor értem haza fenn, de hála az égnek sikerült - szerencsére az albérlethez közel - szangni egyet. Valami nagyon masszív gyomorideg lehetett rajtam, nem kis rohanást csaptam, de a veszélyes kimenetelű katasztrófát elkerültem.

Péntek: reggeli kelés, gyors átfutás, ismétlés, két nap elég kevés egy mechára. Nem baj, nekifutunk, VBK-n nem olyan nehéz. Másodszor. Szerdán már buktam egyet. Bemegyek, megírom, albérlet, rendrakás, hazamegyek. Az otthoni veszekedés hevében a vonatjegy árán felül összesen 560 Ft volt nálam. A bérletem lejárt, BKV tehát nem opció. Vétkeztem, a vonathoz rohanva valami pótlóbusszal mentem két megállót. Természetesen minden fiktív, elévült, és amúgy sem lenne bizonyítható. Vonat meglett, hazaút. Éhes vagyok. Pénzem elfogyott, de ebben is meglátom az örömöt: ha valaki ki akarna fosztani, akkor önfeledten tudnék rajta derülni, majd átnyújtani az üres tárcát.