DT 50 MX – Takahiro

Január 27–én hoztam haza a motort szombathelyről. Azért tetszett, mert ezzel megnézhettem, mi zajlott japánban, amikor még javában készültek a simsonok. A modell életciklusa 1978-96 volt. Ezt követően már csak a folyadékhűtéses (LC) modellek kerültek piacra.
Amíg nem vettem kézbe, csak a következő adatok szolgáltak támpontként: japán, 1989-es (tehát már elektronikus gyújtású), 5 sebességes, 4 lóerős motorkerékpár, ami nyugaton nagy sikereket ért el, és nagyon nagy számban került értékesítésre.

A próbaúton csak az indítás utáni nagyon magas alapjárat volt egy kicsit furcsa, ami később visszaesett normális mértékűre. A kormánycsapágyban is érezni egy kis akadást, de minden más rendben van. A reflektor valamiért félárbocra eresztve világított a tompítotthoz képest – biztosan csak el van kötve a villany. Hasonló apró, zavaró hülyeségeket leszámítva nem volt vele semmi komolyabb gond.
Hazafelé szállítás közben letörtem véletlenül a kuplungkar konzolját. Nem jól tettem fel a futóra, szomorú. Utángyártott kar: 8117 .- kártyáról, a hazahozatal költsége 9610.- (Szombathely-Siófok, utánfutózva).
Amikor elkezdtem a hibák végére járni, először az olajat eresztettem le. Gyanúsan kevés viszkozitással folyó, fekete massza jött ki a blokkból. Nem szagolgattam. Az olaj oldali szimeringet kicseréltem, mert azt gyanítottam, hogy ez lehet az oka a forgós viselkedésnek és a fekete olajnak. A gyertya nem volt olajos,a kijövő szimering viszont mozgatva hajszálrepedésekkel porló anyagú volt, már biztosan megérett a cserére. (1510.-)

Villany-ászok!

Önjelölt villamosmérnök lettem öt percre, amint rájöttem, nem lehet izzót kapni értelmes áron a motorom műszerfalába. T10 foglalat, 6V, 3W.

Az Ebay-en van, tizesével majd' ötezerér'. Vagy az Aliexpressről LED, ami a "koszos", világítótekercsből előmászó áram miatt nem lesz egy életbiztosítás, kiég egy perc alatt és (b)cserélhetem ki másra.

Ugye azt tudjuk, hogy P=U*I, és R=U/I.

Ebből rendezve P=U^2 / R

Ebből adódik, hogy a 6v 3w izzóm ellenállása elvben 12 Ohm.

Ugyanezen elvvel a könnyen tömegekben elérhető 12v 10w izzó ellenállása 14,4 Ohm.

(A hidegellenállással nem vagyok tisztában)

A 12V-os izzón az adott törvényből visszaszámolva 6^2/14,4 = 2.5W teljesítmény adódik.

Ez az, amit az izzószál disszipál majd.

Aki jártasabb, kérlek világosítson fel: Lesz-e élettartama, és egyszerre fényereje is? Érdemes egyáltalán vergődni?

Márkanév-köznév

Kinek jut még az eszébe ilyen páros? A lényeg, hogy a márkanév forrjon egybe a termékkel, ne lehessen elválasztani tőle.

Példák a mindennapi életből:

Klingerit-tömítés
Wacom-tábla
Rotring-ceruza

Folytassuk, gyűjtsünk még. Én is leírom, ha az eszembe jut még pár.

Hirdetős szöveg...

Apa rám bízta, hogy adjam el a laptopját. Na már most, én egy fantáziadús embernek tartom magam. A laptop pedig olyan állapotban volt egy-két év használata után, mintha most bontottam volna ki újonnan. Még a csomagolása is hiánytalan.

Ez a jelenség, amit néha-néha tapasztalni lehet, megihletett teljesen. Olvassátok hát szeretettel amit írtam. Nem, ez nem hirdetés, csak szórakoztatni szeretnék vele. Viszont mint hirdetés, máshová feltöltöttem. A laptop nem a nagyapámé, tehát ferdítek. És édesapám meg nem nyugdíjas. Még az a szerencse, hogy nem olvassa ő ezt a szöveget. Talán megbántaná. Na nem baj, ez az én feladatom, és így oldottam meg :)

A hirdetés

Kell egy laptop? Van rá összesen százhúsz ezresed? Még játszanál is néha? Fontos hogy ne legyen agyonhasználva? Ne keress tovább!
[Specifikációk]
...
Mindenki ismeri azt a jelenséget, amikor valakinek az ismerősök között sikerül szert tennie egy bácsi autójára. A bácsi általában rendszerető, évente olajat cserélt, gyakran takarította, ápolta és csak vasárnapokon ment templomba a féltve örzött – mondjuk Suzuki Ignissel – ami így egy hibátlan állapotú újszerű autóként maradt meg kevés társával együtt az utókornak. Sajnos ezek az esetek igen ritkák, pont akkor nem fordul elő, amikor nekünk kellene egy járgány.
Most viszont tálcán kínálom neked a bácsilaptopot. Nem én vagyok a bácsi, mielőtt félreértés esne. A papa gépe. A nyugalmazott mérnök szereti a minőség érzetét, megunta, vett magának egy ThinkPadet helyette, ami ugyanúgy az asztal csücskén élére vasalva pihen kiváltva a néhai asztali számítógépet. Nem hazudok, ha azt állítom, hogy a legnagyobb és egyetlen utazása ennek a gépnek eddig az volt, amikor elhoztuk az Extrém műszaki áruházból. Ezt nem csak a külső állapota tükrözi a gépnek. Az akkumulátort az öreg mindig gondosan feltöltötte és lemerítette 30 százalékra, kéthavonta. Ennek köszönhető, hogy a gyári akku kondíciója ma is 91,3%. Hiába na, megvigyázta. A gyári adat öt óra egy feltöltéssel, jó eséllyel ennek még ma is könnyen a közelébe lehet kerülni egy ilyen teleppel.
Nem csak az akkun látszik a műgond. A merevlemez egy gyakorlatilag nulla kilométeres darab. A futásteljesítménye tényleg pár óra csupán. Ez persze azért van, mert cseréltük, hogy ne kelljen mindent átmenteni a régiről. Ezért került bele a ThinkPad teljesen új merevlemeze. Ugye, szerintetek is csúszik a kuplung?
A fényképek tükrözik az állapotot, ami Hibátlan. Nagy há-betűvel. És mi a pláne a bizniszben? Hogy egy most, 2019-ben is erős hardvert kapsz a pénzedért! Annak idején az öreg nem sajnálta a pénzt, és hallgatott az unokák tanácsára, hogy csak a 950M-el szerelt gépet vegye meg. A 2 GB-os videokártya a jelen kor játékai alatt is teljesít, igaz, laptop-mércével kell ezeket az eredményeket nézni. Az öreg megvette ugyan a combos gépet, de inkább videót renderelt néha napján, nemigen játszott. Ennek megfelelően nem volt vörös izzásig gyilkolva szerencsétlen masina. Ezt sajnos nem tudom számszerű adatokkal megtámogatni, mint az akku vagy a merevlemez, de a Papa eddigi hozzáállásából sejthetitek mik voltak az irányelvek…
A Papa ráadásul igen gondos volt már a kicsomagolás alkalmával, ugyanis mindent megtartott. A noteszgép így gyári csomagolásában, tökéletes állapotban várja a következő felhasználóját. Egy karc nem sok, annyi nincs rajta. Talán még olyan USB portja is van, amibe soha nem volt dugva semmi. Gyönyörű állapota és versenyképes teljesítménye miatt ballagási ajándéknak is javaslom. Komolyan, ha úgy állnék, hogy lenne 120 felesleges ezresem, megvenném. Így csak egy megbízott vagyok aki segít neki túladni a laptopon. Az alig használt Ignisek rolls-royce-án…

Éljenek a kócsing-könyvek...

Amikor elkezdtem az előző félévemet a Műszaki Egyetemen, kicsit féltem a rám váró feladatoktól. Az utolsó félév már részben önálló mérnöki munka végzését feltételezte. Zoli, egy közeli barátommal pedig egy albérletbe költöztünk, hiszen neki is ez volt terv szerint az utolsó féléve. Az ő jóvoltából került a kezembe életem első kócsing-könyve, amit csak az iránta érzett tiszteletből nem hajítottam gyorsan és messzire.

A könyv címe A kiemelkedően eredményes emberek 7 szokása (Stephen R. Covey). A cím rettenetesen béna ahhoz képest, amit a tartalom képvisel. A két fő fejezetre és hét alfejezetre bontott mű első fele az egyénnel foglalkozik. Szépen, logikusan vezet végig a filozófiai és elvi alapoktól a gyakorlati megvalósításig. Itt már látszik, hogy nem szokásokról van szó, hanem elvekről, amiket a gyakorlatba átültetve kiléphetünk abból a mederből, amibe a modern társadalom és a kapitalizmus működése során könnyen belesodródunk. Nem így fogalmazza meg a szerző, de szerintem ez is következménye az elvek követésének.

Bocsáss meg uram, vétkeztem!

Ma megint nagyon sok dolog történt.

Zoli - Schwalbe

Zoli motorjába betettük a blokkot, rá a gyújtást, egyebeket. Múlt alkalommal ment a blokk tesztje, hogy minden rendben legyen. Elvileg most sikerült, már csak pár apró simítás van vissza.

Gertrud -Az én Schwalbém

A térdvédő egyengetésére nem találtam embert. A kipufogó cserélve, minden más apróság cserélve, összerakva. A térdvédővel az a szerencse, hogy 1037-es Ral színű gyanta van rajta, ami "pótolható" a motor többi részéhez passzoló színben. A villanyak görbült úgy, hogy felelt a nem egyenes futásért, annak cseréjével a biztonság kérdése is rendeződött.

A vétek

Elmentem Szombathelyre motorért. DT-50 MX. Szép, jó. Nagyon kalandos volt, hogy így sikerült elmennem érte, majd egyszer leírom. Egy igazi, csupa szív ember segített félig-meddig a rokonságból. A műhelyét is megengedte használni - mondván Ő úgy sem megy ki oda ilyenkor. Én pedig birkózok, hogy időben és mindenben beleférjek, persze dolgom végeztével kipakoljam és kitakarítsam a műhelyt. Minél alaposabban.

Színek, illatok és formák

Nem vagyok nagy veterános arc. Vettem egy simsont, amit megcsinálgattam. Aztán egy másikat, attól aki megcsinálgatta. Jól jártam a két mocival, sok örömteli kilométert megtetttem, mégis úgy érzem, még van hová.
Több lehetőség van előttem, hogy ezt a hobbit kergessem, de a döntés még várat magára, hiszen könnyű elszórni a pénzmagot, de én a bombabiztos vételre várok. Ugyanitt, ha valakinek van valami tippje, szívesen fogadom :) Tapasztalat ak
rmelyik említett típussal jöhet!

Schwalbe KR51/1

A legelső motorom - és az egyetlen, amit eladtam - ilyen típus. Nyomatékosabb egy kicsit a blokkja alul a későbbi változatoknál, és az egésznek a kapcsolókörmös váltó és a bowdenes hátsó fék miatt van egy olyan érzete, mintha egy sokkal öregebb motorral menne az ember. Összesen ha 3 ilyenen ültem, de nagyon megkívántam. Sokkal jobb a blokk karaktere a városi kóricáláshoz, mint az 51-es. Szerintem. Aztán ízlések és pofonok.

Újév

Megkéstem az írással. Ezt a záróvizsgára fogom legszívesebben. Nem azért, mert arra készültem volna ahelyett, hogy kiírjam magamból ezt a csomó gondolatot és érzést. Inkább az játszott közre, hogy a helyzetemben furcsán éreztem magam, természetellenesen váltotta egymást a nyugalom és nyugtalanság, és hiányoztak a kérdéseimre a válaszok. Elnézést kérek az ismételt kedvesnaplómozásért.

Olyanná vált a világom, mintha lyukakat szaggattak volna rá, idáig. Ma sikeresen levizsgáztam, és lassan összeállt a kép. Nem a vizsgáról kijöve, és nem is a bizottság tagjaival az eredményhirdetésen kezet fogva. Hazaértem, és Zolit, a lakótársamat és a húgát hallgattam meg, ahogy előadtak két számot, ének + gitár. Ott engedtem fel, síráshatárig. Eddig azonban nagyon sok dolog történt velem ami a jövőmre is hatni fog, úgyhogy megpróbálom ezeket sorba szedni.

Tavaly voltam a gimnáziumban. Végül elmentem. Úgy érzem, sok helyen sikerült elérnem hogy figyeljenek rám, ahol megszólaltam, elrakták ösztönösen a telefonokat, néhány osztályban még többen kérdeztek is. Összefutottam egy kedves barátommal is, aki a szakdolgozatához végzett adatgyűjtést. Pár mondatot tudtunk beszélni, és az egyik ilyen bemutatót együtt tettük, hiszen egyszerre sikerült egy osztályba beszabadulni véletlenül. A tanácsaitokat igyekeztem megfogadni, interaktívan, kérdezve hívtam fel és próbáltam megtartani a figyelmet, miközben igyekeztem a gyakorlati oldalról szemlélve bemutatni az itteni életet, és azt, hogy hogy lehet elrontani, hiszen jól csinálni mindenki úgyis a saját rendszere szerint lesz képes. A tanároktól utólag jó visszajelzést kaptam, és voltak diákok, akik a végén ottmaradtak velem beszélgetni, kérdezni. Igyekeztem lelkesíteni őket. Talán sikerült.

Gertrud, ismét főnixmadár

A téli motorozást mindig sajátos keretek között "úszom meg". Tavalyelőtt eladtam az első schwalbémat, mondván nem kell nekem ez a lefingott rom.

Tavaly a második schwalbém első - szerencsétlenül sikerült - felújítása eredményeként szétszállt a blokk az ünnepek között.

Idén sem maradt a motor sértetlen, konkrétan szilveszter napján nézte be egy sofőr utamat keresztezvén az elsőbbségadást, és vitte el a motorom elejét.

Én megúsztam egy karcolás nélkül, de gertrud sajnos nem volt ilyen szerencsés. A hibalista a következő tételeket tartalmazza:

kipufogóvég (króm leverve)
kipufogókönyök (króm leverve, deformált)
index eltört
tükörlap befogókeret eltört - új tükör kell
Térdvédő lemez horpadt és festék leverődött
első villanyak és lengővilla elhajoltak
első kerék centrír elmászott
első sárvédőről kis helyen leverődött a festék
jobb oldali taposó az aszfalton összekarcolódott, alsó széle élesre kopott

Pályamódosítás...?

Tisztelt fórumozók!

Vegyészmérnöknek tanulok, most fejezem épp be a BSc-fokozatot. A jelenkezésem már beadtam MSc-re. Mindkét képzést a Budapesti Műszaki Egyetem berkein belül végzem, végeztem.

Mindig vonzott az informatika világa, úgy érzem hogy a logikám és a türelmem meg is lenne hozzá, hogy elmélyedjek a szoftverfejlesztésben, és legalább egy félbéna coder-monkey szintjére felküzdjem magam. Az ismerőseim közül sokan csinálták és csinálják ezt, akik tehetségesebbek.

Persze, benne van, hogy nem szabad, hogy a pénz motiváljon, de valamennyire az is beleszámít az egyenletbe. Ha még azt is hozzávesszük, hogy nem lenne a szervezetem állandó vegyszerterhelés alatt, egyre vonzóbb a dolog.

A következő a kérdésem:

Mennyit keres...
egy coder monkey,
egy vegyészmérnök - milyen szakterületen
és egy rendes, kikupálódott szoftverfejlesztő,

illetve milyen jellegű munkát végeztek?