Izgalmas elektro-kérdés.

Ha van egy tekercsem, ami üzemi körülmények között 21 watt teljesítményt ad le, amit 12 voltos feszültségen tesz, akkor mi történik, ha rövidre zárom? Tönkretehettem ezzel egy körülbelül fél órás, szakaszos használat alatt? Holnap lesz meg a műszeres mérés, ma már sajnos nincs lehetőségem. Mi jelzi azt, hogy tönkretettem a tekercset: szakadást mérek a két vége között?

A válaszokat köszönöm, Simson motorom villanyán kotlok már napok óta.

Word Crimes

Ha ma, 2017-ben trabantot vezetek...

és kormányváltó hangulatom van...

az normális?

Hagymaleves? DeFranco!

Csak azért nem privát köszönöm a receptedet, mert mindenkinek látnia, ennie kell belőle. Egy abszolút noob-chef is elkészítheti - nekem hihettek.
[link]

NAGYON FINOM.

MDSFU_3

Az előző részekben a motorom felújításáról próbáltam a gondolataimat rendszerezni. Azóta elég sok dolog haladt előre, de holnaptól két hétig szünetel a motor-projekt, így hát arra a következtetésre jutottam, hogy az eddigi történéseket megpróbálom kiírni magamból.

Az előző részek:

MDSFU_1
MDSFU_2

Kaptam egy telefonhívást Istvántól, aki a blokkot felújította nekem. (Itt most nem Takács úrról van szó) Azt nem mondta, hogy nagy a baj, de még arra sem figyelmeztetett, hogy üljek le. Pedig nem ártott volna. A blokk hosszú ideje tartó állásának következményeként az egyik csapágy a próbakörre atomjaira esett, és nekilátott megenni a többi alkatrészt. A főtengely biztosan cserés lesz, ami jelentősen megemeli a költségvetést. Ezt leszámítva is voltak még gondok. Az egész blokkfelújítás munkadíjastul mindenestül kilencvenezer forintomba került. Ebben benne van egy hengerfúrás, az összes kopó-fogyó alkatrész cseréje, a hengerfej túlmérethez igazítása (60cc) és minden elvégzett művelet munkadíja. Jaj, majd' elfelejtettem: a tirisztoros gyújtásra való átépítés költségei is, amik anyagárban új alkatrésszel dolgozva körülbelül harmincezer forintot tettek ki.

MDSFU_2

MDSFU_1

Teltek a hetek, de az öreg csak nem jelentkezett. Már vissza kellett mennem az egyetemre, és jó két hetet jártam, amikor megcsörrent a telefon, hogy mehetek megnézni. Apával elmentünk, és azt láttuk, hogy lepusztult, de nem tákolt állapotban van. Egyszerűen elkopott, és költeni kell rá. Beindult, mentem vele, jó volt. A kérdés már csak annyi volt az eladó részéről: mennyit szeretnék érte adni?

Az aktuális árakat figyelembe véve mondtam hetvenet. Az öreg erre meglepő módon azt felelte, hogy ő úgy nem aludna nyugodtan, adjak érte inkább ötvenet. Apával eljöttünk, megbeszéltük, hogy nekem ez kell. Később a nap folyamán elgyalogoltam Lajoshoz - így hívták az öreget - és a kezébe csaptam. Annyira korrekt volt, hogy új benzincső fogadott a burkolat alatt, és még utánfutóval el is hozott motorostul az utcánkba.

A motort otthon letettem, letakartam, majd a gép elé ültem. Készítettem egy tervet, ami egy excel tábla volt, benne kapcsolatokkal, hogy kihez, mit és mikor viszek, mennyi a várható költség, és milyen alkatrészeket, mennyi pénzért, honnan szerzek be. Az optimista becslés a blokk felújítására 60e Ft-ot szánt, festésre 35-öt, a maradék, járulékos alkatrészre pedig olyan 100-at. Terv szerint az egész móka kijött volna 200 ezer magyar forintból, plusz persze a motor vételára. Ez még bőven a fájdalomküszöböm alatt volt.

MDSFU_1

Avagy a MarhaDrágaSimsonFelújítás

A tavalyi bejegyzéseimen már látszott, hogy tragikus hirtelenséggel szippantott magába a benzingőz és a kétkerekű csettegés. Egy kék - valószínüleg utólag átfestett - simson schwalbét hajtottam, elég kevés sikerrel. Egy vérbeli, első szériás, 1966-os darab volt. Többször kellett út szélén babrálnom, hogy elvigyen a-ból b-be. És itt még csak nem is nagy távokról beszélünk. Valószínűleg jó barátok lettünk volna, ha a gyújtás, a karburátor, a berugó racsni és egyéb problémák nem szegik a kedvemet. Viszont a blokkot megbontva már sikerült is örökös olajfolyást okoznom szegénynek, így hamar továbbadtam. Több sebből vérző, tákolt masina volt, de a feladatát nálam beteljesítette: megszerettette velem a vicces kis schwalbe-világot.

Októberben egy hétvége alatt túladtam rajta. Egy pillanat műve volt csak, úgy vitték el. Költöttem rá, de nem sokat, és nem feltűnő helyeken, így gyakorlatilag 20 ezresnél némileg kevesebbet buktam. Tankolásokkal, kölcsön sisakkal, biztosítással együtt. A pokolba kívántam amikor elvitték, és csak pár nap kellett, hogy sajnálni kezdjem az üzletet.

Anna gondolatok - okulás a múltból

Tavaly igazán nemtörődöm módon vágtam haza emberek önbecsülését és lelkét. Aki olvasott a nagy áprilisi összezördülésemről D-vel, majd az E-vel történt afféromról, az képben van.

Na, most egy Annával találkoztam, aki elbűvölt. Gondolati szinten már megszületett bennem az elhatározás, hogy ezt az aranyos mételyt én a szívem környékéről légkalapáccsal irtom és lángszóróval perzselem tova, hogy ne essen csorba a D-vel folytatott, gyümölcsöző kapcsolatunkon.
Olyan eszközzel lettem végül úrrá a káoszon ami a fejemben dúlt, amiről nem mertem volna feltételezni, hogy hatásos. Írtam egy üzenetet E-nek, bocsánatkérés gyanánt ami némi lélek-utántöltést is tartalmazott. Az írásnak három tanulsága volt:
- Tanultam az esetből
- Rettenetesen sajnálom ami parasztságomat utána elszenvedte (volt bőven)
- Ő egy értékes ember

Ezek mellett, hogy kizárjam a tévedést, (ó, mily fatális tévedést!) leírtam, hogy D-t szeretem, és nagyon jól érzem magam vele. Persze ezt csak úgy lábjegyzetbe, nem arcbadörgölősen igyekeztem. Mire a levél elment, megírtam D-nek az egész sztorit - most két napig még nem látjuk egymást huzamosabb ideig, de úgy éreztem, joga van tudni - és azt is, hogy ezek után, ha E-vel beszélek, nem akarom, hogy sértődgessen meg rosszul érezze magát, hiszen számomra ő (D) marad a non plus ultra.

Véletlenszerű

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum sodales ex a justo imperdiet pulvinar. Vestibulum sed enim nunc. Suspendisse ac tincidunt ipsum. Fusce placerat enim felis, vel viverra eros pharetra ac. Praesent a pretium mi, quis fermentum dolor. Ut nunc risus, condimentum sit amet felis ac, blandit iaculis ipsum. Sed nec porta elit. Quisque a lacus efficitur ante semper aliquam non nec lacus.

Donec auctor ipsum eget aliquam ornare. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce ultrices magna et porta tristique. Cras sed tortor imperdiet, maximus nulla vel, malesuada nisi. Cras porta sapien tortor, vitae pharetra tellus rhoncus vitae. Duis scelerisque nisi eget orci scelerisque, et bibendum nisl dignissim. Cras vehicula sem vel faucibus blandit. Vestibulum non nibh sed augue mattis varius. Nulla ac est non dui sagittis vulputate. Praesent convallis posuere urna, id feugiat quam maximus in. Etiam eleifend, erat eget interdum condimentum, risus ante convallis erat, quis semper risus ex vel ex. Suspendisse tristique velit eget magna scelerisque scelerisque. Pellentesque sed suscipit mauris, ut congue quam. Pellentesque dictum nibh id volutpat ultrices. Suspendisse a elit finibus, cursus est non, sagittis mauris.

Fejlesszünk!

Szeretnék programozni. Valamikor egy kevés VBA-t tanultam, az nem volt rossz, csak valahogy okos excel tábláknál többre vágyok.

Ki mit ajánl, ha valami olyasmit szeretnék, ami szemléletes, nincs android eszközöm, és nem olyan bonyolult felfogni?

Előre is köszönöm. Nem célprogramok létrehozása az első feladat, hanem hogy értsek, tanuljak.

Hát ez furcsa volt

Ma este megcsörrent a telefonom. Körülbelül tizenegy óra lehetett, és egy ismeretlen, de nem rejtett szám hívott. Két srác volt a túloldalon, akik megkérdezték, hogy emlékszem-e rájuk.

Hogyne, hiszen mindenre emlékszem: nyáron lerobbant a bringájuk a modellüzlet előtt, aztán a szétesett fogaskoszorút valahogy megpróbáltuk összetákolni, adtam nekik egy telszámot hogy hívjanak nyugodtan, ha valami még kettészállna, aztán elváltunk egymástól.

Na, most, több mint fél évvel ezután felhívtak, és kérdőre vontak, hogy emlékszem-e. Persze, igennel válaszoltam, majd megkérdeztem, mit tehetek az urakért. Ők csak beszélgetni szeretnének. Hát, nem ellenkeztem, elvégre úgy sem voltam még elég fáradt, és hirtelen kiváncsi is lettem, hogy mi szél hozta a hirtelen megkeresést.

Beszélgettünk motorokról, a felújításról, aztán nemsokára a lakhatásra terelődött a téma. Pesti gyerekek, megemlítettem nekik, hogy én is sokat vagyok fenn az egyetemből kifolyólag. Hát igen, egy-egy 7-8 óra időtartamú laboralkalmat követőleg már tényleg szinte csak kifolyok az egyetemről.